Pagina 37 van 50  [ 2499 berichten ]
  Bericht 
TommyGun
Master
Pietert schreef:
Hier moet ik met regelmaat de berm in om tegenliggers te laten passeren. Na jaren doe je niet meer zo moeilijk en rem je nog amper af. Maar het ziet er niet uit. Ik zal straks bij daglicht eens een fotootje proberen te schieten :)


Same :D Ga denk ik ook geen poging meer doen dit jaar om 'm nog te wassen...
  Bericht 
Pietert
Master
Neuh. Kansloos. Komt van de lente wel weer.
  Bericht 
RRL
Master
Pak veel landweggetjes om files te ontwijken, vooral de achterkant zag er niet meer uit. Was zaterdag eigenlijk enkel van plan even de stofzuiger door de auto te halen, interieur moet gewoon schoon zijn. Uiteindelijk toch maar besloten de auto even door de tunnel te trekken.

Gok dat dat voorlopig ook even de laatste keer is. Scheelt dat mijn auto grijs is, zolang je niet naar de achterkant kijkt lijkt het allemaal best mee te vallen.

Op naar de winter om het zouto topic weer omhoog te schoppen :[
  Bericht 
hubo
Nieuwkomer
 
een vraag voor alle poetsers hier. Zijn deze krassen nog weg te poetsen uit het plastic?
Het gaat om een C4 Cactus welke ik als Rental heb. Het eigen risico is € 250. Als ik het voor minder kan laten wegpoetsen dan ben ik heel erg geholpen.
  Bericht 
Archiebald
Master
Je kunt het 100% zeker onopvallend maken!
  Bericht 
hubo
Nieuwkomer
 
Maar hoe dan? En wat zou me dat ongeveer kosten om het te laten doen?
  Bericht 
Archiebald
Master
Met een vervangmesje van zo'n stanley mes. Tyre dressing een beetje geduld en misschien een fohn.

Waar kom je vandaan? Ik gok iets van €50,- ofzo
  Bericht 
hubo
Nieuwkomer
 
Bedankt voor je reactie.
Ik kom uit Lansingerland.
  Bericht 
dikkydik
Master
Overigens, over de klei, je weet dat er over de hele wereld maar 3 fabrikanten zijn die deze klei produceren? Het verschil tussen klei en klei is echt heel erg klein. Daarnaast, heb ik het zelf een keer mogen proberen en heb ik op de meeting navraag gedaan bij iemand die een eigen poetswebshop heeft, en zelf bijna dagelijks auto's detailed, al enkele jaren.. Als hij beweert dat die klei prima spul is, waarom zou je €20 betalen voor 100Gram smartclay of €2,40 betalen voor 200Gram "merkloze" klei van dezelfde kwaliteit ?

Linkje :
http://www.ebay.com/itm/Practical-Magic ... 1432081466

En was het een succes, die ebay/amazon/aliexpress clay?
  Bericht 
TommyGun
Master
Mijn schade is weer hersteld! Ziet er weer als nieuw uit, behalve dan dat ik nu weer erg veel swirls heb met dank aan de wasmethode van de hersteller (spons, borstel en zo...) Maar goed.
Vroeg me alleen af wat 'ie nu hier aan het doen is? Schraapt iets van de voorruit af lijkt het? Zulke beelden kun je overigens doorgaans beter niet terugkijken :lol:

Afbeelding
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja daar lijkt het wel op.. Zit er een nieuw voorruit in?

TommyGun schreef:
Zulke beelden kun je overigens doorgaans beter niet terugkijken


Eens, ooit eens gedaan bij een Euromaster APK. Drama....
  Bericht 
TommyGun
Master
Nee, is niet vervangen.
  Bericht 
adinsx
Master
Ik denk spuitnevel verwijderen. Dat mesje is zo'n verfkrabbertje welke je thuis ook kan gebruiken bij verfspetters op het raam nadat je het kozijn hebt geschilderd.
  Bericht 
RRL
Master
Waarmee halen jullie plakkers van het raam? Specifiek voor de Franse tolbadge. Afgelopen zomer heeft er eentje 2 weken tegen de ruit van de auto van een vriend gezeten, kreeg de houder met geen mogelijkheid meer van de ruit.
  Bericht 
adinsx
Master
Stickers e.d. waaronde rook die vervelende tolstickers die uit 100 stukjes uiteen breken, haal ik eraf met de föhn van de wederhelft. Wat je kan doen bij zo'n houder is vanaf de buitenkant van de ruit verwarmen, dan pak je het hele plakkende vlak ipv het randje als je vanaf de binnenzijde werkt.
Optie 2: visdraadje er achterlangs halen en daarna de plak met föhn of wasbenzine.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Kun je die dingen niet gewoon met een plakbandje aan de ruit hangen ipv die lijmlaag van de sticker zelf?
  Bericht 
RRL
Master
Goede tip van de föhn :thumb:

Stickers met plakband vastmaken is niet toegestaan. Zeker met de Zwitserse vignetten lijkt het mij geen goed plan, toen ik afgelopen zomer zo'n ding aan de grens kocht werd er al op toegezien hoe ik dat ding tegen de ruit plakte.
Tolbagde heeft zo'n sterke 3M plakker, voor tijdelijk gebruik is een gewoon stukje tape misschien wel handiger.
  Bericht 
Joël D.
Master
Die Zwitserse tolsticker haal je er trouwens gewoon af met een föhn en een dun mesje. Scheelde weer 40 Euro voor een nieuwe. :lol:
  Bericht 
TommyGun
Master
adinsx schreef:
Ik denk spuitnevel verwijderen. Dat mesje is zo'n verfkrabbertje welke je thuis ook kan gebruiken bij verfspetters op het raam nadat je het kozijn hebt geschilderd.


Hmm ik ben benieuwd wat ik dan nog ga tegenkomen als ik de auto weer fatsoenlijk gewassen heb...
  Bericht 
adinsx
Master
Tolsticker van Oostenrijk en Slovenië alleen op de hoekjes vastgezet. Met schaar hoekje van folie en strak erop plakken. Inderdaad, als je 'betrapt' wordt is het wel kostbaar.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
adinsx schreef:
als je 'betrapt' wordt is het wel kostbaar.

kosta dan? :[
  Bericht 
adinsx
Master
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Hebben de poetsfreaks hier ervaring met glas coating?
Zit er over te denken om zoiets te doen. Lees er positieve berichten over, maar ben ook even benieuwd naar ervaringen en/of meningen van hier 8)
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Je hebt te lang met Dion gepraat.................
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Wat heb ik gedaan?
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
A4 op verkeerde ideeën gebracht
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Dat ie z'n auto wil wassen? Das niet mijn plan.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Dan is het mijn schuld. Ik had hem Dion aangeraden.
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Dat doen er veel meer.

In deze context snap ik het nog niet helemaal maar ik kan je waarschijnlijk geen ongelijk geven.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Saab tuning broekie heet ook Dion. Is ook helemaal geil van auto's poetsen.
  Bericht 
406
Master
De afgelopen periode was ook mijn waggel behoorlijk schmutzig geworden. Kon het niet meer aan zien:



Eerst goed afgespoeld en gewassen met Mitt en 2 emmers maar er bleven teer(?) plekken zitten achter zowel de voor als achterwielen:

Mooi excuus om de hele auto te kleien. Na 't kleien in een laag PB's EXP en Sonax Carnauba wax gezet. Voor nu glimt ie weer mooi, hopen dat het eventjes stand houd.

  Bericht 
zandbak
Master
406 schreef:
Eerst goed afgespoeld en gewassen met Mitt en 2 emmers maar er bleven teer(?) plekken zitten achter zowel de voor als achterwielen:

En de afdruk van een lelijke vent in de bumper :x :x
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ik denk dat je op moment de schoonste rijdende auto in NL hebt :lol:
  Bericht 
406
Master
Dat zou best wel eens kunnen ja :lol:

zandbak schreef:
En de afdruk van een lelijke vent in de bumper :x :x

Ja die krijg ik er echt niet uit
  Bericht 
zandbak
Master
Ik denk dat je op moment de schoonste rijdende auto in NL hebt :lol:

Morgenmiddag weer smerig :x
  Bericht 
Pietert
Master
^ wat hij zegt. Zonde van al het werk.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Injectie schreef:
Je hebt te lang met Dion gepraat.................

:lol: :lol: ik ben wel op het idee gekomen doordat hij het ook doet ja. Heb het er inhoudelijk niet eens met hem over gehad (vergeten op dat moment)
  Bericht 
Griffin
Master
Zo maar even tussendoor: hoe lang zou het duren het voordat de pekel van de wegen gespoeld is? Ik moet mijn MG van de gehuurde stalling naar huis rijden (heb inmiddels een garage aan huis) maar geen zin in een pekel-festijn. De dagelijkse bakken zien er sowieso niet uit, dus heb ik geen vergelijk :x
  Bericht 
406
Master
Met een paar nachten regen is het wel redelijk weg en met de weersvoorspelling neem ik aan dat er voorlopig niet meer gestrooid wordt.
  Bericht 
RRL
Master
Hoeveelheid voorspelde regen is aardig naar beneden bijgesteld. Zal nog wel even duren voor het dus weggespoeld is. Voor de troep weg is wordt hier niets schoongemaakt, misschien hooguit de dorpel, al duidelijk te zien dat ik die al een paar keer geraakt heb bij het in- en uitstappen.
  Bericht 
Pen
Master
Ik heb een praktisch rechte achterkant. Wat kan ik op mijn achterruit smeren dat die een beetje schoon blijft?
  Bericht 
Pietert
Master
Pen schreef:
Wat kan ik op mijn achterruit smeren dat die een beetje schoon blijft?

plasti dip
  Bericht 
zandbak
Master
Pen schreef:
Wat kan ik op mijn achterruit smeren dat die een beetje schoon blijft?

Ruitewisser?
  Bericht 
RRL
Master
Wat je er ook op zal smeren, het zal een lapmiddel zijn. Volgens hebben spatlappen nog het meeste effect tegen opspatten van water en zooi.
  Bericht 
Pen
Master
zandbak schreef:
Ruitewisser?


Die heb ik :[
  Bericht 
Archiebald
Master
RainX maar dan alsnog zal je hem regelmatig af moeten spoelen/nemen en mag je eigenlijk die ruitenwisser niet meer gebruiken.
  Bericht 
flaskk
Master
Vooral ook niet over je ruitenwisser smeren, ik liet altijd een paar cm boven de ruitenwisser rainx vrij, als je dan gaat wissen piepen ze niet zo.

En spiegels en zijruiten ook doen.

Edit
Ooh kak, dacht dat dit Rainx draadje was
  Bericht 
Archiebald
Master
Ik doe altijd het complete voor + achter -ruit, ook "onder" mn ruitenwissers. (Achter heb ik er geen een trouwens). Laat het wel altijd eerst goed drogen (na het correct aangebracht te hebben)

Zijruiten zou ik niet doen, heeft geen nut. Spiegels is discutabel. Wax werkt net zo goed, zo niet beter dan, maar is veel makkelijker aan te brengen.
  Bericht 
flaskk
Master
Nee, zijruiten werkt juist wel, je krijgt druppels ipv een waterlaagje
  Bericht 
Pen
Master
Met de zijruiten heb ik juist positieve ervaringen. Ik rij 80% alleen maar snelweg, en dan blijven de ruiten mooi 'schoon' met RainX erop.

Zal het ook eens proberen op de achterruit.
 Pagina 37 van 50  [ 2499 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy