Pagina 36 van 50  [ 2499 berichten ]
  Bericht 
DidbeZ
Master
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

:applaus:
  Bericht 
Archiebald
Master
Maak er eens wat foto's van! Is het geen teer ofzo? Ik kan niets verzinnen wat zo hardnekkig is dat het er met kleien niet vanaf gaat.... Doe je het wel goed?
  Bericht 
DidbeZ
Master
Ik denk niet dat wij het over dezelfde soort kleien hebben... Probeerde een woordspeling te maken maar die komt kennelijk niet aan :oops:
  Bericht 
adinsx
Master
adinsx schreef:
Op naar nog een paar bewolkte middagen graag O:)


Om het detailklusje nog even af te ronden, vorige week nog een middag en avond (tot in het donker) bezig geweest om dak, rechter zijkant en achterkant aan te pakken. Het resultaat mag er weer zijn. En de miezerregen van de afgelopen dagen laat lekkere beading zien. ;)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het herkenbare verschil, links wel, rechts nog niet:
Afbeelding

En wat beading:
Afbeelding

Zijkant auto:
Afbeelding

Achterruit:
Afbeelding

En een lekker contrast, zwart vs wit:
Afbeelding


@Archie
Wil je mijn vraag m.b.t. bandengel nog even beantwoorden van de vorige pagina? O:)
  Bericht 
Archiebald
Master
Overheen gelezen, sorry! Ding staat er wel altijd super strak bij hoor! :thumb:

adinsx schreef:
verder


Die dus. Zelfs tot een stukje op het loopvlak. vind ik mooier :[


Ga trouwens binnenkort eens een coating kopen, denk Gyeon CanCoat. Dan voor de winter de Bora weer even goed detailen, kleien, polijsten en alles. Dan in die coating en kijken hoe dat bevalt. Gaan veel lovende verhalen over rond. Ben benieuwd!
  Bericht 
adinsx
Master
Ik heb er ook over getwijfeld, maar toch voor de wax waar ik al jaren mee werk gekozen. Volgende keer op naar wat anders. Dus kom t.z.t. maar op met jouw ervaring.

Archiebald schreef:
post4217353.html#p4217353 schreef: verder

Die dus. Zelfs tot een stukje op het loopvlak. vind ik mooier :[


Nadeel daarvan vind ik dat de band optisch weer een stuk hoger lijkt (terwijl hij al vrij plat is met 225/40). Daarnaast rij ik wel eens wat op de buitenste randjes / wang bij het vlot nemen van op en afritten. Ik ga er dan toch maar wat tussenin zitten. Nu nog zorgen dat het overal even ver is :thumb:
  Bericht 
Archiebald
Master
Waar breng jij het mee aan? Met een foampad of met zo'n applicator pad?
  Bericht 
adinsx
Master
Eerste. Die kan ik wat beter vervormen, om ook de binnenkant van de velgbescherming mee te pakken.
  Bericht 
Archiebald
Master
:thumb: Zelfde hier ja, die komt tenminste overal. Heb er 1 al jaaaren in gebruik, ding ziet er niet uit en is bijna te gebruiken zonder tyre gel :[
  Bericht 
adinsx
Master
Juist ja, en je klauwen zijn meteen zwart. Tegenwoordig trek ik maar even een werkhandschoen aan. Hoewel deze rommel echt je vingerafdruk opvrat.

Het was gister overigens drie jaar terug dat ik de auto 'afleveringsklaar' poetste:
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Alfaatje sinds een paar jaar weer eens voor de deur gewassen zonder hoge druk. Kost best even tijd.

Hij was best wel erg vies (foto's van na het afspuiten):

Afbeelding

Afbeelding

En staat er nu weer redelijk bij:

Afbeelding

Afbeelding

Heb nog wel een poetsmachine, dus zal 'm daar eens mee onder handen nemen.
Er zijn steeds meer stukjes waar de toplaag van de lak mist door steenslag e.d. Daar is weinig eer aan te behalen.
  Bericht 
dikkydik
Master
Hoe pak je dit achterstallig onderhoud aan?
Gewassen en de auto zit nog onder de zwarte pitten en troep.
Haal je dit weg door te kleien of een cleaner? Auto is waarschijnlijk zo'n 2-3 jr niet gewassen.


http://postimg.org/image/v2s7dhq5r/
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja minimaal en absoluut kleien! Koop maar gewoon een harde agressieve klei.

Daarna eigenlijk, must, ook polijsten!
  Bericht 
dikkydik
Master
Archiebald schreef:
must, ook polijsten!

Oeh, echt? Heb die apparatuur alleen niet.
Bovendien heb ik de auto hier nog maar even staan, voor ie weer meegenomen wordt naar verweggiestan, dus dacht even aardig te zijn om hem te wassen, tot ik deze rampenzooi tegenkwam.

Iets als Dodo Juice Supernatural Heavy Black Clay vereist inderdaad een polijstbeurt. :o

De reeds aanwezige krasjes zijn nu het probleem niet, mijn voornaamste doel is de lak nu schoon krijgen en waxen zodat ie er weer een poosje tegen kan.

Kan het ook met een minder grove klei, zodat ik niet hoef te polijsten?
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja moet wel lukken. Maar gaat dan niet in 1x :) krassen/marring krijg je vrijwel zeker hoor.
  Bericht 
dikkydik
Master
Dan kan ik er dus maar beter vanaf blijven, ga geen krassen trekken op andermans auto.
Geen middeltje dat tegen dergelijke hardnekkige vervuiling opgewassen is?
  Bericht 
martijnnijenkamp
Die hard
Ik kan de foto niet bekijken, wat is 't probleem? :wink:
  Bericht 
dikkydik
Master
Als je een methode weet om deze lak schoon/schoner te krijgen dan hoor ik het graag. Voor polijsten heb ik de apparatuur niet, bovendien hoeft het nu niet allemaal perfect te zijn qua krasjes, alleen schoon. Dit is het resultaat na wassen.... :-?
  Bericht 
martijnnijenkamp
Die hard
Een hele sterke shampoo (of combineer een sterke verhouding Dreft met een autoshampoo). Veel schuimen en desnoods met beleid met een zachte kwast (paardenhaar) de auto rondlopen. Duurt even, maar denk dat het wel kan helpen. Wel geregeld afspoelen (paneel voor paneel) zodat de shampoo niet op gaat drogen.

Woon je toevallig/komt deze auto toevallig eens in de buurt van Emmen?
  Bericht 
dikkydik
Master
Top, ik zal het doorgeven.
Ik vind het alleen zo vreemd dat je na kleien moet polijsten. Ik heb natuurlijk ook tig yt-filmpje beloerd, maar hoor nooit iemand babbelen over de noodzaak van polishen nadien.
  Bericht 
adinsx
Master
Na het kleien moet polijsten? Ik weet niet hoor, maar dat doe ik in ieder geval niet. Heb wel polijstmiddelen om handmatig krasjes weg te polijsten, maar de hele auto handmatig doen? Dacht het niet.

Wassen, drogen, kleien, voeden (glace), waxen is ongeveer het jaarlijkse stappenplan hier. Zie de foto's op deze pagina.
  Bericht 
geenidee
Nieuwkomer
 
adinsx schreef:
Na het kleien moet polijsten?


Als je harde klei gebruikt is dat wel een must geloof ik. Met de zachtere klei soorten niet.
  Bericht 
Joël D.
Master
Vorige week/vandaag bezig geweest met de AMG te poetsen. Eerst vliegroest verwijderd met Iron-X, toen gekleid, in de glaze gezet, toen wax eroverheen (2 lagen). En ook de velgen zijn in de wax gezet. Over 2 maanden hebben we hem 10 jaar in bezit, en nog nooit echt uitgebreid gepoetst. Dus hij kan er weer 10 jaar tegen. ;)




Als het nog gaat regenen zal ik wat betere foto's maken.
  Bericht 
406
Master
Goed bezig! :thumb:
  Bericht 
Lotus Omega
Master
E 55 AMG W211, mijn favoriete E-Klasse AMG! Supercharged V8, 700 Nm koppel, 0-100 km/u in 4,7 sec.!


Youtube video


:respect:
  Bericht 
basgitaar
Master
Zou dat goed zijn voor de lak?
  Bericht 
Archiebald
Master
Gisteren na weken, wat zeg ik, maanden! De Bora weer eens goed gepoetst. Ding was serieus smerig gewoon. Ben er van 10u tot 15.30u mee bezig geweest, maar het was de moeite!

Naast gewoon wassen (2x), heb ik hem gekleid, geprept, handmatig gepolijst (Was mn verlengsnoer vergeten :fp:) met een handpad en Monello Finale. Wederom gewassen en toen 2 laagjes Colli 915 gegeven. Bandjes zwart gemaakt en de ruiten gereinigd. Toen stond hij er wel weer goed genoeg bij :respect:
















Toch nog steeds iets swirls op de kofferklep tot mijn frustratie.



  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Neem jij dagelijks jouw huis mee. :lol: :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Die mag je echt even uitleggen..... :huh:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Op de één na laatste foto staat het huis in de auto. Denk via het open dak.
  Bericht 
RRL
Master
Maak je de trekhaak ook nog weer een keer zwart? Auto ziet er puntgaaf uit, dat roestige ding ontsiert wel heel erg zo.
Beter nog om hem er helemaal onderuit te halen, maar dat heb ik al vaker geopperd :lol:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
ziet er weer keurig uit Archie :thumb:
weet niet hoe lang je hem wil houden maar als het over +- 2 jaar is mag je altijd pb sturen :P O:)
  Bericht 
basgitaar
Master
RRL schreef:
Maak je de trekhaak ook nog weer een keer zwart? Auto ziet er puntgaaf uit, dat roestige ding ontsiert wel heel erg zo.
Gewoon een nette dop erop doen, klaar. De trekhaak zelf hoort niet te glimmen.
  Bericht 
Archiebald
Master
Haha nee Teun. Dat is gewoon mn lak :lol:

En de trekhaak blijft er lekker op zitten. Wil hem inderdaad nog altijd wwl mat zwart spuiten hoor. Komt er alleen niet van :(

En DD is wel een diesel he. Wil je dat wel?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Archiebald schreef:
En DD is wel een diesel he. Wil je dat wel?

baan om de hoek wil hier haast niet :lol:
  Bericht 
DienBrabander
Laat zich horen
Sinds 2 weken ook in bezit van een Renault Clio uit 2015, gezien de vorige eigenaar qua poetsen niet veel van gebakken heeft (flinke krassen motorkap) maar eens aan de poets gegaan zelf!

Voor mij de eerste keer dat ik een auto heb gekleid en gepolijst (hand) dus was zeer benieuwd naar het resultaat. Auto na dit alles in de Colli 915 gezet.







Het eind resultaat na paar uur bezig geweest te zijn!





  Bericht 
Archiebald
Master
Dat is een flinke verbetering! En ook flink ploeteren he, met de hand polijsten? :nah: Ik was er snel klaar mee! :lol:

Heb je ook "na"-foto's zoals de "voor" foto, met een lamp erop? Ben je tevreden met het resultaat?
  Bericht 
DienBrabander
Laat zich horen
Nee die heb ik niet gemaakt! Qua resultaat ben ik zeer tevreden, de krassen zijn er zo goed als bijna allemaal uit en ook de swirls zijn zo goed als niet meer zichtbaar gelukkig 8)
  Bericht 
Archiebald
Master
Vandaag weer eens iemand anders auto gedaan :woop: Hem de opdracht gegeven het ding te wassen en te kleien voordat ik er zou zijn. Wassen was gebeurd, kleien nog niet. Dus dat samen gedaan. Daarna de auto afgeplakt en in 1 stap gepolijst met de DAP900, groene pad en Monello Mezzo. Gewoon om de lak even te "scrubben", want op zo'n BMW lak ga je niet veel uithalen anders.

Daarna PB Black hole glaze aangebracht en als wax de Colli 845 :thumb: Fijne, erg vettige, vloeibare wax! Ben benieuwd naar de standtijd.

Mooi E87 zo trouwens, kleur zie je niet vaak en is echt heel fijn om te zien. Met zo'n setje 17" als wintervelgen (18" zomerbreed-set ligt bij de garage in de opslag) echt een nette auto!












  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik heb vakantie dus ik heb mijn auto maar eens goed onder handen genomen :) Ik heb er 3 middagen aan besteed maar hij blinkt nu weer mooi (op het lv scherm na :( ).

Heb hem eerst gewassen en daarna héél goed gekleid. Er kwam hier en daar wel wat vuiligheid vanaf, vooral de voorbumper knapte er goed van op. Daarna met Meguiars's Paint Cleaner gepoetst en toen de Carnauba wax gedaan. Hij zou echt eens een keer goed gepolijst moeten worden want dat kan ik niet met de hand en heb daar ook geen zin in :P Een foto post ik misschien morgen wel.
  Bericht 
Archiebald
Master
Archiebald schreef:
Ding was serieus smerig gewoon.


I didn't see nothing yet blijkt.......... Pfff hij is nu echt goor! :nah: :nah: Bij mn neef z'n nieuwbouwhuis wezen kijken van de week, maar het is daar 1 bouwput. Ach, het heeft ook wel wat eigenlijk :lol:


Afbeelding

Afbeelding
  Bericht 
Pietert
Master
Archiebald schreef:
Pfff hij is nu echt goor!

Wat dat beetje modder op de zijkant? HAHAHAHAAAAA amateur :) Die van jou glimt tenminste nog
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja dit doet mij echt pijn hoor....
  Bericht 
Pietert
Master
Hier moet ik met regelmaat de berm in om tegenliggers te laten passeren. Na jaren doe je niet meer zo moeilijk en rem je nog amper af. Maar het ziet er niet uit. Ik zal straks bij daglicht eens een fotootje proberen te schieten :)
  Bericht 
Archiebald
Master
Je zit niet in Nederland?
  Bericht 
Pietert
Master
Jawel :)

Ik bedoel meer dat als ik een fotootje thuis wil schieten is het al donker en hij staat nu redelijk ingebouwd geparkeerd.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
geef nou maar toe dat je in Friesland bent
  Bericht 
Pietert
Master
Onder Rotterdam op het ogenblik ;)
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
dat kun je ook wel het buitenland noemen idd
  Bericht 
406
Master
Wat een boer niet op z'n klompen kan belopen is buitenland?
 Pagina 36 van 50  [ 2499 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy