Pagina 38 van 50  [ 2499 berichten ]
  Bericht 
406
Master
Zijruiten en achterruit heb ik juist slechte ervaring mee, blijven hele kleine druppeltjes op zitten. Zelfde effect als wanneer beslagen.
  Bericht 
JWS
Laat zich horen
Ik doe Rain-x enkel op m'n voorruit, koplampen en spiegels. Zijruiten en achterruit gaan gewoon lekker mee met de Acquafobia. Ik ben te lui om alle ruiten secuur in de Rain-x te zetten :x
  Bericht 
Archiebald
Master
Zo ik kon het niet meer langer uitstellen. Vandaag beide auto's even lekker gewassen, 't is hier heerlijk weer. Dus dat ging prima! Heb alleen wat foto's van de Bora gemaakt.


Afbeelding
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding



:woop: :respect:
  Bericht 
Ton.
Master
Ik dacht even een dikke barst in de bumper van de Bora te zien op de laatste foto.
Maar dat is dus eigenlijk een compliment aan je poetsskills :)
  Bericht 
Archiebald
Master
:[ zit wel een lelijke barst in hoor! Boven die lantaarnpaal :(
  Bericht 
zandbak
Master
Heb jij je auto weer schoon voor 2 dagen O:) O:)
  Bericht 
Pen
Master
Wassen, dat heb ik gisteren ook maar weer gedaan. Volgende maand, als de temperaturen weer boven de 15 graden liggen, gaat de machine erover. Mij nu nog te koud.

  Bericht 
Marten320TD
Master
 
Olla Allen,

Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe tweedehandsch voiture aangeschaft: een rode Clio2 1.4 uit 1999 :D
De Frottari (Ford Fiesta 1.1i uit 1992) was op teveel plekken bruin in plaats van grijsmetallic, op plaatsen krokant, had speling op de stuurkogel, remverschil >40% achter... en toen hebben we de viergastest maar gelaten voor wat ie was :cry:

Enfin. Met de zoek-functie kon ik geen antwoord vinden op mijn prangende vraag. Heeft er iemand ervaring met het polijsten en (UV) coaten van kunststof koplamp"glazen"? Is dit voor een soms ongeduldige :oops: persoon zelf te doen? Wat te gebruiken? Hoeveel tijd kost het? Waarop te letten? Of toch vooral LATEN doen vanwege delicaat, grote kans op fouten, voor de normale consument niet verkrijgbare GOEDE spullen??
Hartelijk dank alvast!
  Bericht 
406
Master
Tandpasta met keukenrol al geprobeerd?
  Bericht 
Archiebald
Master
Lekker laten doen! Kost je 3 tientjes. Is zelf te doen hoor. Maar is k.u.t werk :lol:
  Bericht 
Ton.
Master
Archiebald schreef:
:[ zit wel een lelijke barst in hoor! Boven die lantaarnpaal :(


Die zag ik ook inderdaad, maar ik dacht even dat de lantaarnpaal (ook) een barst was:)
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Pfff.. ik wilde mijn auto ook nog eens wassen voordat hij volgende week in onderhoud gaat maar nu heb ik er weer een schade bij, moet dat eerst gerepareerd worden :(
  Bericht 
Pen
Master
Beads :inlove:

  Bericht 
Archiebald
Master
Zie dit aub als opbouwend commentaar.... Maar dat zijn geen (goede) beads :aai: Die op je daklijsten wel, maar die op je lak niet. Hoe ronder de bead hoe beter. Welk product heb je gebruikt en hoe schoon is de auto op de foto's?



Dit zijn betere:





(f)
  Bericht 
zandbak
Master
Jongens het is een natte auto, niet zo moeilijk doen :[ :[
  Bericht 
Pen
Master
Ik doelde ook meer op de daklijsten, want daar heb ik nieuw spul op uitgetest.

Op de auto zit Meguiars Carbanau Wax, deze:



Die moet even op voor ik nieuwe koop. Hierna ga ik over op Poorboys.

Foto gisteren gemaakt, maar auto is anderhalve week geleden (snel) gewaxt en daarna niet meer gewassen.
  Bericht 
Archiebald
Master
Pen schreef:
Ik doelde ook meer op de daklijsten, want daar heb ik nieuw spul op uitgetest.


Dat ziet er prima uit dan! :thumb:
  Bericht 
406
Master
Die van mij heb ik iets meer dan een maand geleden voor het laatst gewaxt, sinds dien niet meer gewassen. Beading ziet er ook niet zo goed meer uit:
  Bericht 
Archiebald
Master
Dit is de beading op een vieze Bora, na net geen 2 weken niet wassen.


Afbeelding
  Bericht 
Archiebald
Master
Op een andere, negatievere, noot dan............. Ik ben op het moment echt even klaar met detailen. Wat een ge****

Ik sta gisteren in de namiddag de Bora te tanken, maar precies onder de "goeie" hoek dat dat ondergaande avond zonnetje op de zijkant van de auto schijnt en ik perfect een compleet, maar dan ook totaal over de zijkant, spinnenweb aan swirls kan zien. Echt die hele f*ing auto gewoon.

Als ik 't kreng was spoel ik eerst mn emmers om, washmitts en doeken zitten in een schone afgesloten curver bak en worden direct na gebruik altijd gewassen, wat op de grond valt gooi ik weg, altijd 2 emmers en ga zo maar door. Maar desondanks zit dat hele kreng onder de swirls en niet een klein beetje ook.......................

:fp:
  Bericht 
Joël D.
Master
Poetsen is leuk, maar het moet geen obsessie worden, dan kan je ook niet genieten van je auto. Mijn 155 staat er prima bij, maar is zeker niet perfect. Er zit een krasje hier en daar, en ook een paar deukjes (oké, die mogen er wel uit van mij).

Tsja, het is balen, maar volgens mij kan je het niet voorkomen.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
M'n peug wil ik denk ik ook niet in de zon zien. Zitten genoeg deukjes en krasjes overal. Voordeel daarvan is dat het je ook wat minder gaat schelen :lol:
Als ik er per ongeluk een kras bij maak dan is het nu meer van 'ach...kan er ook wel bij' :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Nou het is geen obsessie hoor. Ik rij er veel mee en hij is vaak genoeg echt smerig, alleen bij vogelpoep ben ik wel echt alert.

Dit is gewoon zonde, je denkt toch goed bezig te zijn en dingen te voorkomen, maar eigenlijk heeft het geen nut. Ik vind het leuk om te doen hoor, dat zeker, maar nu even niet.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Smerig... Mijn AX is nu smerig... Die van jou is wat viezig. Of wil je zeggen dat jij een verloop van kleur in je motorkap hebt zitten, puur en alleen door viezigheid?
  Bericht 
Archiebald
Master
Viezigheid boeit me echt niet zo erg als mensen denken. Het gaat mij om

Archiebald schreef:
swirls


:cry: :x
  Bericht 
406
Master
Speaking of which. Kan ik jou boeken ergens dit voorjaar om die dingen weg te poetsen?
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja dat kan altijd ;) Stuur me maar een PB of een messenger bericht ofzo :thumb:
  Bericht 
Signum
Master
Archiebald schreef:
alleen bij vogelpoep ben ik wel echt alert.


Ik heb iets nieuws op het dak van mijn auto; luizenpoep. Het lijkt wel helemaal in de lak getrokken te zijn :roll:
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja dat is echt troep... Gaat er wel vanaf hoor, als je geen zwarte auto hebt die er al een paar dagen mee in de zon staat ;)
  Bericht 
Signum
Master
Het is een witte gelukkig. Ik heb alleen geen motivatie om die troep er vanaf te gaan kleien (leasebak). Volgens de beheerder van de wasstraat hier in de buurt was dat de enige manier.
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja dat denk ik ook wel. Als het je verder niet veel kan schelen kun je ook kijken voor zo'n "vliegensponsje" daar zit zo'n netje overheen. ;)
  Bericht 
flaskk
Master
Ik ga altijd na een wasbox waar ze warme ontvetter hebben, vogel poep en boommeuk spuit er heel gemakkelijk vanaf.
  Bericht 
406
Master
Net als je wax
  Bericht 
Vroeg op
Master
Poetsen. Hoe kom ik van die swirls af?
  Bericht 
Archiebald
Master
Polijsten ;)
  Bericht 
zandbak
Master
Archiebald schreef:
"goeie" hoek dat dat ondergaande avond zonnetje op de zijkant van de auto schijnt en ik perfect een compleet, maar dan ook totaal over de zijkant, spinnenweb aan swirls kan zien.

Die zie je dus alleen maar op de spaarzame momenten dat de zon ondergaat en op zijkant schijnt? O:) O:)

Ik zie dat de randen bij mijn achterklep en deuren etc groen beginnen te worden. Toch maar eens een poging wagen dit weekend.
*zucht*
  Bericht 
RRL
Master
Archiebald schreef:
Ik rij er veel mee en hij is vaak genoeg echt smerig, alleen bij vogelpoep ben ik wel echt alert.

Definieer smerig, bij je foto's in het zouto topic vond ik je auto altijd nog schoon :lol:

Vuil van het rijden kan ik heel lang aanzien voor ik echt vind dat de auto weer eens gewassen moet worden. Vogelpoep moet er wel direct af. Bij mij thuis staan 3 grote bomen, daar onder parkeren is direct de auto onder de kak ;(
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja dat is smerig in mijn ogen :lol: :x
  Bericht 
406
Master
Net even gewassen en de clearvue maar eens uit het stof gehaald. Met het zonnetje van vandaag zie je dat er toch wel wat swirls zijn.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Begon me te irriteren aan de doffe koplampen, dus maar even met wat tandpasta geprobeerd, nog wel redelijk gelukt [emoji14]
Voor

Afbeelding

Na
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
  Bericht 
Rover
Master
Volgens mij was het al een keer gevraagd, maar even geen zin om te zoeken. Iemand een optie voor een goede leerreiniger? Ik lees veel positieve verhalen over Lexol, maar dat is alleen via een paar vage webwinkels te krijgen lijkt het. Ik heb een voorkeur aan een bedrijf waar ik gewoon langs kan gaan.
  Bericht 
406
Master
Reinigen of invetten?

@DD: al stukken beter maar er valt nog wel meer te halen denk ik.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ja iknow keer laten polijsten
  Bericht 
Flyer
Respect
 
@Rover: Goede ervaring met de "Mothers Wax - LeatherTech Care Kit" (van Carclean.com). Zelfs de spijkerbroekblauwe waas ging gemakkelijk van het creme-kleurige leer af. De borstel uit die kit heb ik van te voren in een emmer water laten drijven. Net voor gebruik goed uitschudden, dus niet met een kletsnatte borstel aan de slag gaan...
Ik las op Carclean-forum dat mensen veel last hadden van loslatende borstelharen. En door hem even te laten weken, zuigen die haren zich blijkbaar vol en vallen ze niet zo snel uit. "Bijkomend voordeeltje" is dat je ook minder cleaner gebruikt, omdat die borstel nog wat vochtig is.
  Bericht 
406
Master
Als het puur vuil weghalen is dan raadt ik daarvoor de "wondersponsjes" van de action aan. Wel voorzichtig mee aan de gang gaan en ook meteen daarna invetten.

  Bericht 
Flyer
Respect
 
Oef, die stoel had echt wel wat aandacht nodig... :thumb:
  Bericht 
Rover
Master
Het gaat bij mij in eerste instantie om reinigen, vervolgens wordt het inderdaad ook invetten.

@406, ik ga die sponsjes eens op een goeie uittesten! :thumb:
  Bericht 
TommyGun
Master
Begon me te irriteren aan de doffe koplampen, dus maar even met wat tandpasta geprobeerd, nog wel redelijk gelukt [emoji14]
Voor
Afbeelding


Ah, je had hem ook al in het Furr parels topic gepost. :lol:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
ja 8)
  Bericht 
Archiebald
Master
doffe koplampen


Wacht maar als je dat eens met korrel 3000/nat doet en daarna machinaal polijst ;) Weet je niet wat je ziet.

Tot na een jaar of 2, wanneer was die Weesper poetsmeeting ook alweer? Toen in die periode heb ik mijn koplampen zo gedaan, zijn nu weer dof.
 Pagina 38 van 50  [ 2499 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy