Pagina 39 van 50  [ 2496 berichten ]
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Archiebald schreef:
Wacht maar als je dat eens met korrel 3000/nat doet en daarna machinaal polijst ;) Weet je niet wat je ziet.

Kom je ff naar Zwolle? O:)
  Bericht 
Archiebald
Master
Geen probleem hoor :colaatje: Wat heb je ervoor over? :[


maarre, ik zou voor zoiets kijken:
https://www.serviceright-autos.nl/kopla ... ten/zwolle

is bij hen €49.95,- maar ik ken ze ook die het voor €30,- doen.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Hebben de poetsgoeroes hier ervaring met glascoating? Ik hoor en lees er wel dingen over, maar ben benieuwd naar jullie mening erover. En wa kosda ongeveer?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Archiebald schreef:
Wat heb je ervoor over?

Kopje koffie of thee? cup of soup? O:)

Ik zal Martijn eens een keer vragen :oops:
  Bericht 
Archiebald
Master
:schudnee: Geen ervaring, wil ik wel graag!

Zitten wat haken en ogen aan waardoor ik er niet aan ben begonnen. B.v dat je auto minimaal 12/24u droog moet blijven na het aanbrengen en dat hij tijdens het aanbrengen niet in de zon mag staan en niet te koud mag zijn.

Kosten verschillen enorm. Als je het zelf doet iets van €150,- voor een setje en daar kun je dan misschien je auto 2x mee doen. Als je het laat doen inclusief full-detail ga je snel dik naar de €500,- gok ik.
  Bericht 
Archiebald
Master
koplampen


Wat is het bouwjaar van dat ding?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
2003. En nee ik ga geen andere koplampen erin zetten :lol:
Al het geld dat ik ervoor achteruit hou is voor het technische onderhoud, niet voor dat soort dingen :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
€64,-/stuk. Scheelt niet veel :[
http://www.artaparts.nl/peugeot-peugeot ... ting/0/308

Ben je €80,- duurder uit als met polijsten en dan is het gewoon weer 10 jaar goed.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ik vind het zoals het nu is helemaal prima 8)
Ja de auto heeft deukjes en krassen en wat doffe koplampen en een scheur in de koplamp linksachter. Maar ik vind het voor nu wel prima :D
Blijft natuurlijk ook een 14 jaar oude auto met 263k op de teller :[

Laat er ooit wel een keer wat aan doen hoor, maar het staat echt onderaan het lijstje.
  Bericht 
Blaataap
Master
koplamp linksachter


Hoe werkt dit? :o
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
EUh....achteruit rijden? :x
  Bericht 
406
Master
De coupé vandaag even afgespoeld, zat nogal wat stuifmeel op. Kon het niet laten om even 2 foto's te nemen van de beading en die hier te spammen.

  Bericht 
zandbak
Master
Schitterend schitterend! Ik ben jaloers op mannen die auto poetsen als hobby hebben O:) O:)
  Bericht 
406
Master
Het poetsen is geen hobby. Goed houden van de auto is een hobby ;)
  Bericht 
zandbak
Master
Ik denk niet dat het veel invloed heeft op de levensduur van een auto...
  Bericht 
406
Master
Ik rij nou eenmaal liever in een auto die spik en span is. Zowel technisch als optisch.
  Bericht 
Archiebald
Master
zandbak schreef:
Ik denk niet dat het veel invloed heeft op de levensduur van een auto...



Ik ben van mening dat je dat fout hebt. Door je auto niet bij te houden komt er vuil in naden en kieren wat op den duur roest veroorzaakt.... Ik weet zeker dat dit op latere leeftijd van een auto verschil op levert.


Ziet er goed uit 406!


Ik ga zaterdag de Bora onder handen nemen, heb wat nieuw spul gekocht, van Scholl Concepts, polijstpasta en een nieuwe DAP pad van Scholl. Dat eens uit proberen :thumb:
  Bericht 
zandbak
Master
Archiebald schreef:
komt er vuil in naden en kieren wat op den duur roest veroorzaakt..

Plastic roest niet O:)
  Bericht 
Walker
Master
 
Auto is voor mij een gebruiksvoorwerp. Het liefst zou ik zoiets rijden:



Maar dan met de 4wd aan, en minder wielspin.
  Bericht 
Pietert
Master
Walker schreef:
dan met de 4wd aan

Die staat heus wel aan. Z'n difflock waarschijnlijk niet en aangezien z'n wiel in de lucht hangt gaat alle aandrijving daarheen.
  Bericht 
Archiebald
Master
:/ :\ poetsdag vandaag afgeblazen.... Trekken echt teveel buien over 't land, zonde van de heen/weer rij tijd en alles voorbereiden.... Moet echt een binnenlocatie gaan vinden!
  Bericht 
Joël D.
Master
Lekker, die harde lak van Mercedes weer. Was vogelstront op de motorkap ingebrand. Meteen maar de hele motorkap meegenomen. Maar dat viel nog niet mee.
  Bericht 
Blaataap
Master
Hoe heb je dat aangepakt? Vel Satis heeft daar ook last van namelijk.
  Bericht 
Joël D.
Master
  Bericht 
Blaataap
Master
Dat komt wel goed :thumb:
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Mijn Focus ziet er nog heel goed uit maar heeft toch een paar krasjes erop zitten. Op zich niet erg na 13 jaar en bijna een ton op de teller maar toch. Kan je dat nog mooi wegwerken? En zo ja hoe? De garage had hem bij aflevering nog mooi opgepoetst en gepolijst maar sommige dingen gaan er niet uit.

Kras linker achterscherm


Krasje onder de deurgreep. Dit soort krasjes zijn op meerdere plekken te vinden waaronder de motorkap
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Na 3 maanden had ik hem toch een beetje verwaarloosd. Wel mooi kleurtje want valt niet zo op :lol:
Na even goed schoonmaken weer even de verbazing, oh wasie zo blauw toen ik hem kocht? :lol:


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
  Bericht 
flaskk
Master
Automatisch inklapbare enkelvoudige spiegel?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
iets met auto wel en niet op slot
  Bericht 
TommyGun
Master
Lotus Omega schreef:
De garage had hem bij aflevering nog mooi opgepoetst en gepolijst


Dat zou de eerste garage zijn dan :lol:
  Bericht 
Pietert
Master
Eh, hier ook hoor.
  Bericht 
RRL
Master
Mijn Uppie hadden ze zelfs de banden nog van een laagje bandenzwart voorzien. Maatje van me vond het mooi staan, mij was het niet eens opgevallen. Rest van het poetsen kan ik nog begrijpen, maar bandenzwart vind ik toch wel de grootst mogelijke onzin.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Grijze doffe banden onder een gepoetste auto, dat is pas zonde
  Bericht 
Lotus Omega
Master
RRL schreef:
Mijn Uppie hadden ze zelfs de banden nog van een laagje bandenzwart voorzien. Maatje van me vond het mooi staan, mij was het niet eens opgevallen. Rest van het poetsen kan ik nog begrijpen, maar bandenzwart vind ik toch wel de grootst mogelijke onzin

Dat hadden ze ook nog gedaan en niet te zuinig ook :-x Gelukkig was het interieur niet ingespoten met die vette cockpitspray of hoe heet het.
  Bericht 
Pietert
Master
Lotus Omega schreef:
vette cockpitspray of hoe heet het.

Siliconenspray. Naar spul.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Archie! :x
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja swirls. Mooi man! :lol:

Even een DAP kopen bij Carclean :wink: of moet ik een dagje langskomen?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Archiebald schreef:
of moet ik een dagje langskomen?

Ja en dan zeker m'n portemonnee een stuk lichter maken hé, hosselaar! :[

Van de zomer maar een keer wat aan doen, nu geen tijd voor :x :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Voor niks gaat de zon op. :lol:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
En jij bent de zon? O:) :[
  Bericht 
Raaf
Master
Goed. Schnitzel.

Schnitzel is nu een 25-25 auto. Vanaf 25 meter met 25 km/h ziet het er niet al te slecht uit. Ik ben me er terdege van bewust dat om het mooi te krijgen er een complete respray nodig is maar dat gaat dit jaar in ieder geval niet gebeuren.

Wat ik wel dit jaar ga doen is een hoop van de roest wegschuren. Hij heeft de standaard plekjes en met name de achter wielkasten zijn slecht. Loopt er hier iemand rond met handigheid in deel spuiten? Of wellicht met de lakstift en daarna polijsten zodat het niet te hard opvalt? Hoe zou ik dat aan moeten pakken?
Mijn ervaring met spuiten beperkt zich tot de CR auto's waar het om zwart en wit ging, en ik dus niet al teveel moeite had met het glad krijgen. De Schnitzel is zoals dat hoort Mauritius Blau.

  Bericht 
Archiebald
Master
Is Amsterdam ver voor je Raaf? Ik ken hier wel wat mensen.

Wat zelf klooien betreft. Sja.... dan moet je of echt weten wat je doet of tevreden zijn dat het niet meer roest :lol:
  Bericht 
Raaf
Master
Archiebald schreef:
Is Amsterdam ver voor je Raaf? Ik ken hier wel wat mensen

Amsterdam ben ik zo.. Ik zeur ook niet over 1000 km op een dag voor een Ring tripje :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Raaf schreef:
een Ring tripje


Daarover gesproken, word hoog tijd om daar weer eens naartoe te gaan voor mij... Ik mis de ring!
  Bericht 
Joël D.
Master
Ik ook!
  Bericht 
Archiebald
Master
FS ringmeet!!
  Bericht 
Joël D.
Master
Count me in!
  Bericht 
Raaf
Master
Jazeker..
  Bericht 
Archiebald
Master
:cry: ik kan in Augustus pas...
  Bericht 
TommyGun
Master
Joël D. schreef:
Count me in!


Me2 !
 Pagina 39 van 50  [ 2496 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy