Pagina 41 van 50  [ 2491 berichten ]
  Bericht 
snovvdog
Master
Vloeken in de kerk hier, maar ik heb de Leon weer 2 dagen geleden door de krasstraat getrokken.
Wel met hete wax + Rain X, ervaring leert dat de auto dan langer schoon blijft, al is de beading na een week of 3 wel weg.
  Bericht 
406
Master
snovvdog schreef:
ervaring leert dat de auto dan langer schoon blijft,

t.o.v wat?

snovvdog schreef:
al is de beading na een week of 3 wel weg.

Dat is langer dan ik had verwacht eigenlijk.
  Bericht 
Archiebald
Master
406 schreef:
t.o.v wat?


Een regenbui?
  Bericht 
snovvdog
Master
Tov. alleen reguliere ''hete wax''. Die is na een paar regenbuien helemaal weg. Heb het idee dat met Rain X de auto er vaak schoner uit komt dan voor de regenbui, blijft minder troep op kleven.

Is sowieso een ander product dan uit de fles, aangezien heel je auto wordt ondergespoten ermee.
  Bericht 
Archiebald
Master
Rain-X is voor je ruiten! Smeren ze dat daar over heel je auto?
  Bericht 
snovvdog
Master
Niet smeren, het is een carwash artikel.
Bubbles programma 1:
- Hogedruk door 2 mannekes, ruiten met borstel.
- Wassen door carwash
- Spoelen door carwash
- Polish door carwash (andere soort borstels plus ander goedje na de spoelbeurt)
- Hete wax over heel de auto
- Rain X over heel de auto.

Ik denk dus dat het een voor carwash bedoelde sealant is.

EDIT:
van website:
Citaat:
Rain-X® is bekend als de waterafstotende behandeling voor ruiten van auto's, vliegtuigen, helmviziers enz. Gebruikmakend van geavanceerde waterafstotende techniek heeft Rain-X® als enige een product ontwikkeld voor volledige oppervlakte bescherming van auto's in wasstraten, roll overs of zelf was boxen. Dus voor de volledige carrosserie! De combinatie van deze unieke eigenschappen en de grote naamsbekendheid van Rain-X® bieden u een grote meerwaarde bij het autowassen. Ondernemers die Rain-X® verkopen kunnen rekenen op exclusiviteit binnen hun plaats, regio op basis van het aantal inwoners en wassingen! Rain-X® is een top product dat voor een goede prijs in de markt gezet.
Rain-X® wordt middels een aparte boog simpel opgebracht tijdens een wasbeurt zonder handmatige handelingen.
  Bericht 
TommyGun
Master
snovvdog schreef:
- Rain X over heel de auto.

:schudnee: Dat blijft op die manier veeeeeel korter zitten.

RainX mits goed aangebracht blijft maanden goed.

https://www.yourmechanic.com/article/ho ... windshield
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik heb tijdens mijn chauffeursperiode veel auto's door de wasstraat gereden maar langer dan een week bleven ze nooit mooi. De enige wasstraat waar ik wel positieve ervaringen mee had is bij de Anac bij de Grote Wade in Nieuwegein.
  Bericht 
Marten320TD
Master
 
Ik heb als experiment ook een keer rain x op de hele auto gebruikt. Opbrengen via hogedrukpistool. Dat doe ik dus nooit meer: slecht zicht door de ruiten en om nou te zeggen dat de auto schoner bleef... nee.

Dus ruiten weer schoon met 123systems ruitenreiniger en daarna rain x met microvezeldoek opgebracht en uitgewreven. Dat werkt dus wel goed. :thumb:
  Bericht 
406
Master
Manier van aanbrengen is alles. Als je de beste wax verkeerd aanbrengt doet het nog vrij weinig.
Maar Rain-X over de hele auto? Op het flesje van de turtle clearvue (zelfde meuk als rainx) staat juist dat je het niet op de lak mag aanbrengen of morsen. Zou de lak aantasten.
  Bericht 
RRL
Master
Lotus Omega schreef:
De enige wasstraat waar ik wel positieve ervaringen mee had is bij de Anac bij de Grote Wade in Nieuwegein.

Anac heeft sowieso wel fijne wasstraten, zit er bij mij in de buurt ook eentje, trok de auto daar altijd doorheen. Blijven altijd wel een paar plekjes over, maar voor het oog is het allemaal weer netjes.

Sinds ik een vaste parkeerplek onder de boom heb verdient Anac nog minder aan mij, sta elke week wel in een wasbox om de hoek. Klote vogels schijten de zooi direct weer onder, alles meer dan even een hogedrukreiniger er overheen is dus zonde van de tijd, moeite en geld. Weet dat vogelschijt er normaal ASAP af moet, maar hoe lang kan het er op zitten voor het echt in de lak vreet?
  Bericht 
406
Master
RRL schreef:
maar hoe lang kan het er op zitten voor het echt in de lak vreet?

Hangt van het weer af. Met een mooi fel zonnetje en hogere temperatuur er op is een half uur genoeg.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Kan inderdaad heel snel gaan :jaja:
Vooral op donkere lak goed zichtbaar.
  Bericht 
406
Master
Die golf van mij had inderdaad een paar mooie ingebrande vlekken :kniktja:
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Bij mijn donkerblauwe Alfa dacht ik dat het wel een dag of twee kon wachten, niet dus. En dan kun je poetsen wat je wil..
De zwarte Nissan zitten allerlei plakkaten op. Haal ze er maar niet af.
  Bericht 
RRL
Master
Nog weer een extra streepje bij lichtgrijs dus. Viel vandaag op dat er ook een hoop zooi van de boom zelf op zat. Schiet dus werkelijk geen moer op om de boel dan te wassen, binnen de kortste keren weer onder de bomenzooi en vogelschijt.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Vandaag Peugeot aangepakt :)
Wassen, polijsten, waxen, motorruimte schoonmaken, alle kieren etc schoon.

Ziet er weer mooi uit dankzij Martijn :respect:
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Die ziet er weer goed uit :thumb: . Heb je de auto ook gekleid voor het polijsten?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Thx ;)
Nee niet gekleid
  Bericht 
406
Master
Ik dacht dat dat moest :|

Hij blinkt iig wel weer lekker :thumb:
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Het is inderdaad wel het beste om te kleien. Hiermee verwijder je namelijk alle vervuiling, waarover het resultaat beter wordt; tevens voorkomt dit ook vervuiling van de polijstpads, zodat lakschade voorkomen wordt.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Voor het polijsten is ie met zo'n witte spray schoon gespoten en nog met de hand gewassen ;)
  Bericht 
Archiebald
Master
Dat is absoluut niet genoeg en dat zou Martijn al helemaal moeten weten.

Jammer, kleien bevorderd het eind resultaat. Ziet er verder zo op de foto prima uit!
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Mja, alle swirrels etc. zijn er gewoon uit. Alleen de diepe krassen niet maar die krijg je er ook niet uit.
Verder is het nu gewoon een spiegel :)
  Bericht 
dvdouden
Master
Archiebald schreef:
Ik weet niet of je een beetje nagels hebt, maar probeer het eens weg te krabben. Vaak genoeg is het gewoon troep die achter is gebleven. Als je dan op een stukje met je nagel wat weg kan krijgen weet je al genoeg :thumb: Dan poetst de rest er ook zo vanaf.
Vergeten terug te koppelen, en er kwam nog een vakantie tussendoor :lol:
Auto moest dag erna naar de garage voor een beurtje, de monteur was zo aardig om even te poetsen en de schade is zo goed als weg (als je het niet weet zie je het niet)
  Bericht 
TommyGun
Master
Dus er zit een flinke laag poets overheen en na de eerstvolgende regenbui is dat weg? :[
  Bericht 
Raaf
Master
Komend weekend eens wat doen aan renovatie voor Schnitzel.
Hoewel ik het zeer hatelijk vind dat ik van bovenaf zo kan zien dat iemand iets van mijn dak heeft geveegd gaan we niet beginnen met polijsten, maar met het feestje schuren en roest verwijderen.

Koop een E36 en je hebt feest.

Zijn er hier nog specifieke tips qua voor/na behandelen? Ik weet wel dat de auto alleen mooi te krijgen is door hem opnieuw Mauritius Blau te laten spuiten, maar dat zit niet meer in het zomer budget ;)

Idee is schuren tot blank metaal, primer, lak, blanke lak.
En dan maar hopen.
  Bericht 
Archiebald
Master
Heel veel DUNNE laagjes spuiten en bidden.

Ik heb dat bij onze eerste Jetta 2 gedaan. Zag er niet uit.

Maar goed. Dat zag roest ook niet, dus dit was wel beter voor de auto.
  Bericht 
martijnnijenkamp
Die hard
Archiebald schreef:
Dat is absoluut niet genoeg en dat zou Martijn al helemaal moeten weten.

Jammer, kleien bevorderd het eind resultaat. Ziet er verder zo op de foto prima uit!


Ik ben met je eens dat kleien in sommige gevallen een absolute must is om tot een beter resultaat te komen. Ik kon het nu ook wel doen, maar het zou in dit geval geen voordeel hebben geboden.

De auto is zeer grondig gewassen. Ik heb een ontzettend goede voorwas welke heel veel vuil losweekt. Trekt overigens ook direct elke vorm van bescherming van je auto. De lak voelde geruime tijd na het wassen (dus ja, de lak was helemaal droog) niet stroef aan.



  Bericht 
Fpsdoug
Master
Onder het schuim ziet zo'n 307 er een stuk beter uit.
  Bericht 
Raaf
Master
Fpsdoug schreef:
Onder het schuim ziet zo'n 307 er een stuk beter uit

Ja.. Bijna als een Seat :lol:

Archiebald schreef:
Heel veel DUNNE laagjes spuiten en bidden.

Jep.. Ik weet al dat het niet mooi gaat worden, maar weinig aan te doen. Plek op de wielkast is te groot en groeit.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
:[


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Hmm. Ja, ik blijf er bij.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
:D
  Bericht 
Blaataap
Master
En dat soort dingen mogen hier dus niet. Moet in een wasbox of wasstraat gebeuren.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Blaataap schreef:
En dat soort dingen mogen hier dus niet.

Er mogen in dit land wel meer dingen niet :zzz:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Heb er nog nooit iemand over gehoord hier.
  Bericht 
Blaataap
Master
A4 schreef:
Er mogen in dit land wel meer dingen niet :zzz:


Ja.... En aangezien dit een milieudelict is hier (en dus prijzig) en de pakkans hier vrij hoog ligt doordat handhaving hier meerdere malen per dag langs komt rijden, rij ik wel even naar een wasbox.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Heb handhaving nog nooit buiten het centrum gezien hier :lol:
  Bericht 
406
Master
Handhaving sprak mij al aan toen ik even het olie peilde. Aan de auto werken op straat is niet toegestaan en zo'n open motorkap triggerd kennelijk wat . :loco:
  Bericht 
snovvdog
Master
406 schreef:
Handhaving sprak mij al aan toen ik even het olie peilde. Aan de auto werken op straat is niet toegestaan en zo'n open motorkap triggerd kennelijk wat . :loco:

Waar staat dat?

Gemeente Capelle handhaving probeerde dat mij ook wijs te maken, maar ze interpreteren landelijke milieuwetgeving verkeerd. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ze toe gaven aan de telefoon dat de grenzen onduidelijk zijn (aldus een woordvoerder bij de gemeente waar ik een uur mee in discussie zat).

In de APV staat alleen iets wat betrekking heeft tot bedrijven (Je moet binnen een uur of anderhalf oid. klaar zijn, wat nog meer bevestigd dat de landelijke regeling waar ze naar refereren dat niet verbiedt, aangezien bedrijven wel tot bepaalde tijd op straat mogen sleutelen), niet particulieren.

Laat ze lekker de moord stikken, de gehele handhaving afdeling, kansloos volk welke niks bijdraagt en alleen maar ellende meeneemt. Elke keer proberen bang te maken terwijl ze geen poot hebben om op te staan. Na 4x aangesproken te zijn voor sleutelen aan de auto moet ik nog steeds de eerste bekeuring ontvangen. Laat ze maar bewijzen dat met een zuil op straat er schade aan het milieu kan ontstaan, ik laat het sowieso tot de rechter komen.
  Bericht 
406
Master
Heb niet nagekeken of het inderdaad ergens staat :lol:
snovvdog schreef:
Laat ze lekker de moord stikken, de gehele handhaving afdeling, kansloos volk welke niks bijdraagt en alleen maar ellende meeneemt. Elke keer proberen bang te maken terwijl ze geen poot hebben om op te staan. Na 4x aangesproken te zijn voor sleutelen aan de auto moet ik nog steeds de eerste bekeuring ontvangen. Laat ze maar bewijzen dat met een zuil op straat er schade aan het milieu kan ontstaan, ik laat het sowieso tot de rechter komen.

Eensch
  Bericht 
TommyGun
Master
Blaataap schreef:
En dat soort dingen mogen hier dus niet. Moet in een wasbox of wasstraat gebeuren.


Boeiend :|
  Bericht 
dikkydik
Master
Ik heb een ontzettend goede voorwas welke heel veel vuil losweekt.

Benieuwd welke voorwas dit mag wezen.
Oh, welk Nilfisk HDR is dat? Wat is nou voldoende voor het wassen van je gebakje(s)?
  Bericht 
flaskk
Master
Is er speciaal spul om een rode auto te wassen en te waxen? (snelle manier liefst)

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Ja, als wax bijvoorbeeld dodo juice orange crush; maar de meerwaarde daarvan is zeer beperkt. Wat voor resultaat wil je bereiken?
  Bericht 
flaskk
Master
Ja de plastic delen zijn lichter dan de lak van de auto zelf

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Daarvoor kun je een trim restorer gebruiken; die zorgt ervoor dat het plastic weer de originele kleur krijgt.
  Bericht 
flaskk
Master
Wil niet gelijk hondermiljoen euro's uitgeven, maar hiermee kun je aardig endje komen toch?

  Bericht 
Archiebald
Master
Heb je een detailerspray/glijmiddel bij die klei? Die ga je echt wel nodig hebben. Verder zit je wel goed geloof ik ja, misschien wat foampads voor die wax?
 Pagina 41 van 50  [ 2491 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy