Pagina 42 van 50  [ 2491 berichten ]
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Ja, al heb je nog wel clay lube nodig. Verder is het een goed lijstje.
  Bericht 
flaskk
Master


Nu nog tijd en zin maken :D
  Bericht 
Blaataap
Master
Archiebald schreef:
Heb je een detailerspray/glijmiddel bij die klei?


Niet echt nodig. Je kunt ook gewoon een sopje met goed schoonmaakmiddel gebruiken. Je moet het niet duurder maken dan noodzakelijk. Het gaat erom dat je een laagje hebt waar de klei over kan glijden.
  Bericht 
406
Master
Rij deze week in de auto van m'n pa. Ding was zo belachelijk smerig dat ik mijzelf niet kon inhouden.
Gewassen, gekleid, gewaxt met de sonax carnauba, geseald met monello acquafobia. En als je dan toch bezig bent de ruiten met turtle glasspolish en rainkleer op de voorruit. Afrondend nonferro en daanra acquafobia op de velgen. Oh en die zwijnenstal van binnen proper gemaakt.





  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
406 schreef:
Rij deze week in de auto van m'n pa. Ding was zo belachelijk smerig dat ik mijzelf niet kon inhouden.

Wil je mijn auto ook een weekje lenen :[ :[ :[
  Bericht 
Schoenzool
Master
Wat staat die peugeot er prachtig bij
  Bericht 
snovvdog
Master
406-coupetjes lijken mij sowieso leuk om even te hebben (en dan uiteraard alleen de v6 en handbak).

Zijn spotgoedkoop.

Zijn er zo veel issues mee dat ze zo goedkoop zijn, of gewoon het resultaat van overheidsbeleid om dat soort auto's te ontmoedigen ? :[ Kan ook geen advertenties vinden voor het facelift model met v6 :[ .
  Bericht 
flaskk
Master
Dat zijn er bijzonder strak uit!
  Bericht 
406
Master
snovvdog schreef:
Zijn spotgoedkoop.

Zijn er zo veel issues mee dat ze zo goedkoop zijn,

Issues zijn er zeker. Maar de reden dat ze zo goedkoop zijn op de 2e hands markt is omdat ze eigenlijk allemaal compleet afgetrapt zijn. Afgaande op de foto's is er op dit maar een V6 coupe die de moeite waard is. http://www.autowereld.nl/peugeot/406/3- ... /foto.html

Schoenzool schreef:
Wat staat die peugeot er prachtig bij

Valt in het echt wel iets tegen. Die lak is best geswirld en er zitten een paar ingetrokken vogelpoepjes in.
  Bericht 
RRL
Master
406 schreef:
Afgaande op de foto's is er op dit maar een V6 coupe die de moeite waard is. http://www.autowereld.nl/peugeot/406/3- ... /foto.html

Alleen dan weer jammer van die 4-traps automaat.
  Bericht 
406
Master
Nu de vakantie periode weer voorbij is gaat zo'n automaat juist weer kriebelen bij mij.
  Bericht 
RRL
Master
Automaat heeft bij mij altijd al gekriebeld, maar geen 4-traps. Paar keer mee gereden, grote verval in toeren tussen de versnellingen gaat snel tegenstaan. Of er gebeurt niets als je het gas intrapt, of je zit in de herrie, een van de twee.
  Bericht 
flaskk
Master
Eerste keer best goed gelukt, wagen was 6 maanden geleden naar de krasstraat geweest. Dus was wel nodig. Alleen 3 auto,s in één middag is teveel....

  Bericht 
Morbid Angel
Master
Heb vorig weekend m'n auto gewassen, gekleid en in de wax gezet. Ik ben niet zo tevreden over Dodo Juice Born Slippy. Het leek wel of die tijdens het kleien langzaamaan de klei aantastte of zoiets. De rand van de klei (Meguiar's) begon steeds meer af te brokkelen, iets wat ik met Quik Detailer van Meguiar's niet had. Ik had ook redelijk veel detailer nodig omdat die opdroogde waar ik bij stond. Gelukkig is de fles (vrijwel) op.

Het kan misschien ook de klei nog zijn geweest. Toen ik wou beginnen, zag ik dat ik helemaal geen klei meer had en heb op het laatste moment op zaterdagmiddag ergens nog een Quik Detailer pakket (klei + detailer) kunnen krijgen. Die klei vond ik ten opzichte van de vorige Meg's klei aan de harde kant, die kon misschien al een hele tijd in het schap hebben gelegen...
  Bericht 
Archiebald
Master
Hmm ik ben juist gek op die Dodo BTBS!

Maar ik gebruik dan weer geen Meg klei. Maar van Mothers. De gele.

Was het soms te warm/zonnig dat het verdampte ofzo?
  Bericht 
Morbid Angel
Master
Het was wel die zaterdag / zondag dat het ineens een stuk warmer was dan normaal. Nu stond na 14:00 m'n auto wel in de schaduw, maar vanwege de wind droogde het nog steeds wel snel op. Gelukkig staat de boel er weer mooi bij, sommige plekken gingen echt stroef.
  Bericht 
flaskk
Master
Vandaag ff gewassen, wat gaat dat snel als hij een maand geleden gewaxt is.
  Bericht 
406
Master
Vandaag een mooi pakket van Carclean.nl ontvangen, binnenkort maar eens de jag kleien, glazen, sealen en waxen. Zaterdag een meeting maar met de weersvoorspelling gaat 't niet lukken.

Kwam het maar bij sinterklaas vandaan.... ;(
  Bericht 
zandbak
Master
Allemachtig. Dan moet je wel erg veel voor je auto overhebben :[
  Bericht 
Archiebald
Master
Lekker setje 406! :thumb:




----------------







zandbak schreef:
erg veel voor je auto overhebben :[



:x :x :lol:

Afbeelding
  Bericht 
406
Master
zandbak schreef:
Allemachtig. Dan moet je wel erg veel voor je auto overhebben :[

En dan te bedenken dat er geen Wash,wax,glaze of sealant bij zit. Maar hobby mag geld kosten toch?
  Bericht 
Blaataap
Master
Voordat geld laat je het ook zo ongeveer doen :[
  Bericht 
406
Master
Welnee, die spullen gaan best lang mee. Flesje PB's shampoo heb ik 2 jaar terug gekocht en zit nog half vol. Idem voor de glazes, sealant en waxes. Enige wat echt wat verbruikt is de non-ferro en in iets mindere mate de detailspray voor de klei. Aqua fobia is trouwens ook niet echt zuunig heb ik het idee, maar kan ook aan mijn gebruik liggen.

Over laten doen gesproken; die jag moet nodig gepolijst worden. Archie? O:)
  Bericht 
Archiebald
Master
:lol: Ik heb in de zomer van '18 wel ergens tijd hoor! :[

En inderdaad, je geeft misschien 250,- uit aan poetsspul, maar daar doe je dan wel 10 auto's mee ofzo. Terwijl als je je auto door een echte serieuze poetsert laat doen dat je zeker wel 750,- kost!
  Bericht 
zandbak
Master
Emmertje sop + tuinslang is goed genoeg 2x per jaar :[ :[
  Bericht 
Schoenzool
Master
Wat houdt lakverzegeling exact in? Zit bij ern programma wat je kan kiezen in de wasstraat
  Bericht 
Archiebald
Master
In een wasstraat of wasbox is dat onzin... Gewoon een hot wax die ze op je auto spuiten en die het een weekje doet.

Als je het door een poeter laat doen is dat een goede coating, van een bepaalde hardheid die dmv infraroodlicht uit gehard op je lak wordt aangebracht. Zo'n coating is extreem water/vuil-afstotend en zit wel een half jaar tot langer :thumb:
  Bericht 
Blaataap
Master
Archiebald schreef:
Terwijl als je je auto door een echte serieuze poetsert laat doen dat je zeker wel 750,- kost!


Alleen als je graag afgezet wordt ja. Hier in de regio - en ook rondom Groningen - doet men dat voor alles tussen de €150 tot €300,-. Inclusief interieur en met nette spullen (je mag erbij blijven als je dat wilt).
  Bericht 
Schoenzool
Master
Ok stapje verder dan wax dus
  Bericht 
Archiebald
Master
En daar zit dan toch echt kwaliteitsverschil in.....

Ik doe auto's voor die prijzen en ik ben een amateur.
  Bericht 
RRL
Master
Archiebald schreef:
En inderdaad, je geeft misschien 250,- uit aan poetsspul, maar daar doe je dan wel 10 auto's mee ofzo.

En dan zitten er nog genoeg spullen tussen die je niet elke keer gebruikt. Het goede spul voor de handwas lijkt duurder, maar omgerekend per wasbeurt ben ik aan de wasstraat meer kwijt en is het resultaat minder.
  Bericht 
Archiebald
Master
Zeker waar!
  Bericht 
Kami
Master
Iemand ervaring met Diamondbrite ?

Wil mijn C eens goed laten poetsen en ze bieden/bevelen die lakverzegeling ook aan.
  Bericht 
Blaataap
Master
Archiebald schreef:
En daar zit dan toch echt kwaliteitsverschil in.....


Het verschil tussen die poetsbeurt van €300,- en eentje van €750,- is er eentje in je portemonnee :[ :[
  Bericht 
Schoenzool
Master
A.
Citaat:
IGREENLOVER WINDOW is speciaal ontwikkeld voor ramen. Het maakt het raam of glasoppervlaksuper waterafstotend en voorkomt water vlekken met hoge wisser slijtvastheid. Dit zorgt voor veilige rij omstandigheden tijdens zware regenval. Het regenwater zal bij 50 km/h van de voorruit rollen. IGreenlover Window maakt uw voorruit niet alleen regenwater afstotend, maar ook vuil en vorst zal zich minder snel aan de voorraam hechten!


B.
Citaat:
SafeView "Veilig Zicht" Coating De invloed van het weer op de verkeersveiligheid.. SafeView is een “veilig zicht” coating, gebaseerd op NANO technologie. Ontwikkeld volgens de nieuwste technieken, die regen, ijzel en sneeuw laat “parelen” in kleine druppeltjes, en verwijderd worden door de aerodynamische luchtstroom tijdens het rijden. Goed zicht tijdens regen, is een “must” voor uw eigen veiligheid en comfort! SafeView vermindert de aanhechting en opbouw van sneeuw, ijs, zout, modder, insecten en vuil, waardoor deze eenvoudiger te verwijderen zijn. Uit onderzoek op Nederlandse rijkswegen blijkt dat het aantal ongevallen bij regenval, tussen de 35 en 182% toeneemt. Sproei- en spatwater van met name vrachtverkeer, kan het zicht van gemotoriseerde weggebruikers, sterk verminderen. Wat zijn uw voordelen met FLON SafeView: Goed zicht tijdens regen en sneeuw Ook tijdens stortbuien en opspattend water U krijgt geen watervlies meer op uw voorruit Ruitenwissers beperkt nodig boven 70 km per uur Sterk verbeterd zicht ’s nachts, minder schittering Geschikt voor auto’s, bussen, vrachtwagens, campers, etc. Minder vermoeiende nachtelijke ritten tijdens regen Vliegjes en ander vuil zijn eenvoudig te reinigen Nagenoeg niet ruiten krabben tijdens vorst Wegenvuil en strooizout laat zich eenvoudig verwijderen Bestand tegen autowasstraten en hogedruk reinigers Een veilig zicht coating voor uw autoruit, met 12 maanden of 50.000 km



A of B ..... wie kan me uitleggen wat het verschil is en wat het beste lijkt?
Even onafhankelijk advies gezocht m.a.w. :)
  Bericht 
Walker
Master
 
Allebei varianten op Rain-X. Het zal allemaal wel iets doen. Maar je blijft evengoed schoonmaken. Ik trek de auto wel een keer extra door de wasstraat. :zzz:
  Bericht 
Schoenzool
Master
Was jij hem wekelijks dan Walker?
In de winter.

Trouwens nog iets moois in die wasstraat. Achterruitwtisser wordt ingepakt met plastic en 2 zuignapjes om de wisser vast te zetten. Maar opeens was dit weg. Of dat wordt opgezogen??? (twash wasstraat)
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Walker schreef:
Ik trek de auto wel een keer extra door de wasstraat. :zzz:

Mijn auto is nog nooit in een wasstraat gewest en zal er ook nooit inkomen.
  Bericht 
RRL
Master
Schoenzool schreef:
Trouwens nog iets moois in die wasstraat. Achterruitwtisser wordt ingepakt met plastic en 2 zuignapjes om de wisser vast te zetten. Maar opeens was dit weg. Of dat wordt opgezogen?

Dat hoesje hoort er nog omheen te zitten wanneer je er weer uit komt. Juist bedoeld om te voorkomen dat de lappen de wisser oppakken. Nadat ze hem bij mij een keer vergeten waren was de wisser van de ruit geklapt, gelukkig weer teruggetikt omdat de volgende set lappen in de goede richting draaien. Sindsdien vraag ik elke keer expliciet om zo'n hoesje.
  Bericht 
406
Master
Zo, vandaag de jag onder handen genomen. Eerst afgespoeld en gewassen (wasbox schuim, eigen spons. Kan gezien mijn woonplek gewoon even niet anders), vervolgens gekleid, geglazed met PB's black hole, gewaxt met collinite 915 en afgedaan met Monello Acquafobia. Velgen met non-ferro en daarna acquafobia. Wilde de ruiten ook nog doen met glasspolish en de voorruit met rainkleer maar kwam er achter dat die op zijn en dus vergeten te bestellen :thumb_d: Ach, ben best tevreden:




  Bericht 
Archiebald
Master
Netjes! Glimt al behoorlijk zo op de foto. Dikke auto hoor :D



Ik heb trouwens wat rot schade op de Bora.

Op de passagiers dorpel zit vooraan op het hoekje wat schade. Niet meer dan 2x3cm waar wat lak mist. Maar goed, met dit weer roest dat graag...

Had het van de zomer al eens geprobeerd te behandelen met een lastig. Maar dat is er alweer vanaf. Mn werk dus niet goed gedaan.

Nu eens kijken hoe ik dat kan oplossen. Scherm eraf halen, goed schuren, primer en dan spuiten zou het beste zijn. Maja..... locatie locatie!

Had wel bij de lokale schadehersteller geïnformeerd. Zou daar 930,-!! kosten.... pfff bizar!
  Bericht 
406
Master
Archiebald schreef:
! Glimt al behoorlijk zo op de foto.

Glimmen doet ie wel. Maar al die swirls zijn niet magischerwijs verdwenen. Al lijkt het wel stukken minder, kan dat?
  Bericht 
Archiebald
Master
:lol:

Je weet wat je hebt gebruikt toch?

Black hole is een glaze die kleine krasjes maskeert. :wink:
  Bericht 
406
Master
Ah vandaar. Om heel eerlijk te zijn heb ik dat nog nooit zo ervaren. Op de auto van mijn pa had het echt 0 effect wat dat betreft, had het dus tot nu toe enkel gebruikt voor dat beetje extra glans :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Ik merk het altijd wel op de Bora hoor :)
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ziet er goed 406 :thumb:
Niet om te zeuren, maar glijdt die tank niet ontzettend op die Goodride banden?
Hoe lang is die auto trouwens wel niet :lol:
  Bericht 
406
Master
Niet om te zeuren, maar glijdt die tank niet ontzettend op die Goodride banden?

Winterbanden, komt van het voorjaar wel fatsoenlijk zomerrubber onder. Tot nu toe helemaal niks qua glijden of slippen gehad. Al nodigt de auto ook niet echt uit tot een goed potje sturen.
Hoe lang is die auto trouwens wel niet :lol:

Volgens autoweek 5,03 meter.
  Bericht 
Schoenzool
Master
RRL schreef:
Dat hoesje hoort er nog omheen te zitten wanneer je er weer uit komt. Juist bedoeld om te voorkomen dat de lappen de wisser oppakken. Nadat ze hem bij mij een keer vergeten waren was de wisser van de ruit geklapt, gelukkig weer teruggetikt omdat de volgende set lappen in de goede richting draaien. Sindsdien vraag ik elke keer expliciet om zo'n hoesje.


Maar op het einde van de wasstraat gaat het bij iedere auto eraf. Wordt opgezogen ofzo?
  Bericht 
RRL
Master
406 schreef:
Volgens autoweek 5,03 meter.

Waarvan een groot stuk motorkap en kofferbak. Mooi man zo'n slagschip :respect:

Schoenzool schreef:
Maar op het einde van de wasstraat gaat het bij iedere auto eraf. Wordt opgezogen ofzo?

Zelf er af halen en in de prullenbak mikken.
  Bericht 
Schoenzool
Master
RRL schreef:
Zelf er af halen en in de prullenbak mikken.

Moet idd bij andere wasstraten die ik ken, maar hier is hij weg (bij iedere auto) voor dat je de laatste cm's van de wasstraat bereikt :thumb:
 Pagina 42 van 50  [ 2491 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy