Pagina 44 van 50  [ 2480 berichten ]
  Bericht 
Schoenzool
Master
Momenteel werk ik op een project midden in het bos. Als ik de auto poets is hij de volgende werkdag weer vies.
Vol met bloesem en zand.

Helpt hier iets tegen? Waxen?
Of voorlopig maar gewoon enkel de ramen en lampen schoonhouden en klaar?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Hard rijden O:)
  Bericht 
Schoenzool
Master
Hard rijden


Zit allemaal vastgeplakt ;)
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Hard rijden O:)

Helpt ook goed tegen olievlekken aan de onderkant van je auto heb ik gehoord.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Injectie schreef:
Helpt ook goed tegen olievlekken aan de onderkant van je auto heb ik gehoord.

:x
Maar ff door de wasstraat als dat gefixt is
  Bericht 
adinsx
Master
Daar worden we natuurlijk niet vrolijk van...



Maar na het even voorzichtig er af wassen in de wasbox werd ik nog minder vrolijk :duh: .



Heeft er slechts een twee uur opgezeten, maar natuurlijk wel in de zon...
Gekleid, daarna handmatig gepolijst, maar het is er zo niet uit te krijgen.





Tips? Machinaal polijsten? Middeltjes?
  Bericht 
RRL
Master
Als ik dat zo zie ben ik heel blij dat ik mijn vaste parkeerplaats onder de boom heb omgeruild voor een andere. Huur verdubbeld maar per saldo geen verschil omdat ik het in waskosten bespaar.

Ander dingetje: ik zit aan iets met beige stof te denken. Is dat te doen met schoonmaken? Heb zelf nooit jeans aan, van passagiers is dat niet in te schatten.
  Bericht 
adinsx
Master
De auto staat nóóit onder een boom, maar hoe dit wel is gekomen? Geen flauw idee. Goed gemikt van dat vliegende ongedierte, of vanaf de lantaarnpaal :duh:
  Bericht 
VFred
Master
 
Zou kunnen dat het met de DAP wel lukt
  Bericht 
Pen
Master
RRL schreef:
Ander dingetje: ik zit aan iets met beige stof te denken. Is dat te doen met schoonmaken? Heb zelf nooit jeans aan, van passagiers is dat niet in te schatten.


Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/turtle-wax-fg7 ... 014997911/
  Bericht 
VFred
Master
 
Ik gebruik Poorboy's Bio-Degradable All Pupose Cleaner and Degreaser.
Bevalt mij erg goed.
  Bericht 
adinsx
Master
VFred schreef:
Zou kunnen dat het met de DAP wel lukt


Dat is de volgende stap inderdaad.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
RRL schreef:
Ander dingetje: ik zit aan iets met beige stof te denken. Is dat te doen met schoonmaken?

De auto's die ik gehad heb of heb net beige stof worden toch grauw. Nu heb ik er geen 100en euro's tegenaan gegooid, maar superschoon kon ik het niet houden.
Overigens geen blauw van broeken, gewoon schmutzig.
  Bericht 
RRL
Master
Fpsdoug schreef:
De auto's die ik gehad heb of heb net beige stof worden toch grauw. Nu heb ik er geen 100en euro's tegenaan gegooid, maar superschoon kon ik het niet houden.
Overigens geen blauw van broeken, gewoon schmutzig.

Hmm. Dat is dus ook waardoor ik er aan twijfel. Staat mooier dan zwart, maar is tegelijkertijd ook veel gevoeliger voor viezigheid.

VFred schreef:
Ik gebruik Poorboy's Bio-Degradable All Pupose Cleaner and Degreaser.
Bevalt mij erg goed.

In prijs ook prima te doen. Hoe vaak moet je de stoelen schoonmaken?
  Bericht 
Pen
Master
Anders ieder half jaar even een extractor huren bij de Bo-Rent.
  Bericht 
VFred
Master
 
Ik ben een beetje lui. Behalve echte vlekken die ik er gelijk uithaal, doe ik het 2x per jaar en dan ziet het er weer prima uit. Wel aan de gebruiksaanwijzing houden, anders is het bewerkelijker.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
RRL schreef:
Staat mooier dan zwart, maar is tegelijkertijd ook veel gevoeliger voor viezigheid.

Beige leer nemen :)
  Bericht 
Archiebald
Master
Kleine kans met de DAP Adinsx.... Dikke kans dat het door je blanke lak heen is. Maak de lak eens vochtig, met een vochtig schoonmaakdoekje b.v als je het dan niet meer ziet is het weg te krijgen.

Anders wetsanden. Dat maakt het wel een stuk minder zichtbaar.
  Bericht 
dikkydik
Master
adinsx schreef:
De auto staat nóóit onder een boom

Ah, dan kunnen alle duiven uit voorarrest, die kunnen immers niet kakken tijdens het vliegen.

Blanke lak bijt het wel weg, maar het plastic van het achterlicht blijft gespaard.
  Bericht 
406
Master
Fpsdoug schreef:
Beige leer nemen

Als je iets wil dat snel smutzig wordt dan moet je dat nemen. Maakt wel makkelijk schoon maar je moet het om de maand doen...
  Bericht 
Rover
Master
Valt wel mee hoor, ik hoef het zeker niet elke maand schoon te maken. En ik draag wel jeans
  Bericht 
Fpsdoug
Master
406 schreef:
Als je iets wil dat snel smutzig wordt dan moet je dat nemen. Maakt wel makkelijk schoon maar je moet het om de maand doen...

Die ervaring heb ik niet.
Één keer per jaar met leerreinigingsdoekjes erover en klaar.
  Bericht 
RRL
Master
Fpsdoug schreef:
Beige leer nemen

Ook een idee. Maar nu voor een andere oplossing gegaan: streep er door. Nog eens aan het rekenen gegaan, wordt te gek.
  Bericht 
Raaf
Master
Gaan we dit jaar nog een poetsmeeting doen (lees: Heeft er iemand zin om veel tijd in Schnitzel te proppen om nog iets van die lak te redden...)?
  Bericht 
Archiebald
Master
Raaf schreef:
poetsmeeting


Altijd leuk!
  Bericht 
406
Master
Raaf schreef:
(lees: Heeft er iemand zin om veel tijd in Schnitzel Jaguar te proppen om nog iets van die lak te redden...)?

O:)
  Bericht 
adinsx
Master
Archiebald schreef:
post4535516.html#p4535516 schreef: poetsmeeting

Altijd leuk!



Flitsservice poetsclinic bij Carclean. Dagje leren, opfrissen en dan met een tas vol spul naar huis. Is me al een paar keer 'overkomen' :lol:
  Bericht 
406
Master
Goed plan!
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Ik wil de C van moeders wel een keer goed poetsen.
  Bericht 
Archiebald
Master
adinsx schreef:
bij Carclean


Dat is geeneens zo'n gek idee! Eens voor informeren? Of doe jij dat [~adinsx]?
  Bericht 
adinsx
Master
Ga gerust je gang (jij bent er ook klant toch?), hier een van de drukste periodes op het werk en privé, dus geheid dat ik het dan vergeet of dat het later wordt.
Zal wel even kijken of ik er werktechnisch iets mee kan.
  Bericht 
Pen
Master
Poetsmeeting? Lachend bij, de Faab kan wel weer wat TLC gebruiken.
  Bericht 
TommyGun
Master
Count me in!
  Bericht 
Archiebald
Master
Gemaild! Vooral om informatie aan te vragen, minimum aantal deelnemers/kosten, machinaal/handmatig etc.
  Bericht 
Archiebald
Master
Deze reactie krijg ik net:


Citaat:
Beste Archiebald,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat jullie een clinic bij ons willen volgen. Hier zijn zeker wel mogelijkheden voor. Ongeacht wat voor clinic we organiseren is het minimale aantal deelnemers voor een clinic altijd 15 personen. Hiernaast is er maximaal ruimte voor 20 - 25 personen. De kosten van een clinic zijn rond e €35,- en dit is inclusief georganiseerde lunch.

Uiteraard hebben wij de mogelijkheid om een clinic zo samen te stellen dat we zowel een handmatig als machinaal stappenplan kunnen behandelen. Dat is allemaal geen probleem. Wij zitten nu wel middenin het hoogseizoen dus wat betreft planning kun je er vanuit gaan dat wij zo'n clinic pas rond oktober/november kunnen plannen. We hebben de komende maanden al diverse evenementen en clinics staan dus kwa tijdsbestek is het op korte termijn helaas niet mogelijk. In de tussentijd organiseren wij wel onze eigen clinics, dus mocht het groepje niet groter zijn dan 15 mensen dan kun je altijd nog besluiten om het hele groepje in te schrijven voor een standaard DAP clinic bijvoorbeeld.

Om wat voor club gaat het precies? Zijn jullie lid van een forum/facebookgroep. Hoeveel geïnteresseerden zijn er inmiddels? Ik hoor het graag. Bedankt voor je leuke mail en een fijne dag!

Met vriendelijke groeten,
Carclean.com
  Bericht 
adinsx
Master
20 augustus 2009 een poetsclinic met Renault tuning club gedaan, toen nog met de RS182.




En zo nog een paar op locatie, waaronder ook met het Autoweek-forum. Best leuk én leerzaam.
  Bericht 
Arieb
Master
Ah, november, dan is het de moeite waard, heb de nieuwe aanwinst net gewassen/gekleid/gepolijst/geglazed/gewaxt 8)


  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Ok, mijn oma is zondag 90 en ik ben gepromoveerd tot chauffeur... :lol: :lol: Leuk natuurlijk, maar ik wil de auto wel even netjes wassen. Ik heb hem in de verhuur een paar maal gewassen vorig jaar en onderlaatst al helemaal uitgezogen, maar wassen doe ik verder normaal met een standaard autoshampoo, 2 emmers en een paar sponsen. Wat is een knappe niet al te dure shampoo?
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Staat er goed bij Arie!
  Bericht 
Arieb
Master
Fpsdoug schreef:
Staat er goed bij Arie!

En daarna onder de bomen parkeren :fp:
Gaat er wel makkelijker af met zo'n antiaanbaklaag op je auto :[
  Bericht 
406
Master
Archiebald schreef:
De kosten van een clinic zijn rond e €35,- en dit is inclusief georganiseerde lunch.

Totale kosten of p.p.? Als dat p.p. is dan haak ik af. Vind de bedragen die ik daar jaarlijks aftik al ruim te veel.
  Bericht 
Archiebald
Master
:lol: €35,- inclusief lunch voor 15 man? Dan zouden ze snel failliet zijn. Nee dat is p.p en ik vind het best wel ok.

Heb net een offerte binnen voor een fotografie workshop, 6u a €200,- p.p. Wat is voor jou acceptabel dan?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ovb'tje, met de bimmer misschien :woop:
  Bericht 
Archiebald
Master
bimmer


?? Ik mis weer eens wat geloof ik.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Archiebald schreef:
?? Ik mis weer eens wat geloof ik.

:kniktja:

Deze in Duitsland gekocht, deze week ergens halen :woop:
[img=https://forumindex.nl/imagecache/18/x98c5456ba6e781ca4ba7d8bea627b63b917373e66f6101ca.jpg.pagespeed.ic.tUrDZC9M__.webp]/imagecache/18/586d54c090f6cea3226ccab3fbb37b4188ff435430461930.webp[/img]
  Bericht 
Arieb
Master
Ovb'tje, met de bimmer misschien

Achterwielaandrijving, 193 pk, november? Dat haalt ie nooit :lol:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
nah, doe eens niet zo gemeen :[
En hij gaat uiteraard op winterbanden als het richting vriespunt gaat :[
  Bericht 
Archiebald
Master
Gaaf! Gefeliciteerd
  Bericht 
Pen
Master
Archiebald schreef:
€35,- en dit is inclusief georganiseerde lunch.


Vind opzich wel prima. Wat doen ze dan tijdens zo'n clinic? Moet je zelf je meuk meenemen?

Gave wagens, Arieb en DD!
  Bericht 
Oldskool
Master
Deze in Duitsland gekocht, deze week ergens halen :woop:

:thumb: welkom bij de club. Heb je de cursus al gehad?

 Pagina 44 van 50  [ 2480 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Joël D. en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy