Postingstijd interval gedetecteerd van 49.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 45 van 50  [ 2480 berichten ]
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Oldskool schreef:
Heb je de cursus al gehad?

Zit al in mn natuur :x
  Bericht 
Pen
Master
Knipperlichten ook al gedemonteerd?
  Bericht 
Raaf
Master
okt/nov is voor mij te laat. Dan staat Schnitzel alweer in de stalling.
  Bericht 
Archiebald
Master
Vrijdag onze Alto maar eens goed onder handen genomen. Ding was nog nooit fatsoenlijk gepoetst denk ik, snap ik ook :lol: :[ Maar des te meer eer had ik van mn werk.

Ik maakte alleen een geweldige fout, ik had namelijk maar 1 (groene Monello) polijstpad mee..... Dus uiteindelijk heb ik daar de hele auto 3x mee gepolijst. Sja, je moet wat.

Wat ik heb gedaan:

Afgespoeld
2x gewassen
strips afgeplakt
3 stappen gepolijst, liet mn laatste stukje klei vallen en kon dat dus niet meer gebruiken :fp:
PB black hole gesmeerd
2x Colli 915
Bumpers en trims in de lijnzaadolie




Na het wassen:






Lak:




Lak close up na het polijsten van stap 1




Resultaat:
  Bericht 
Raaf
Master
9 & 10 juli gaan we schnitzel optisch aanpakken :woop: lang leve ouders die op vakantie zijn.
  Bericht 
Pen
Master
Alto's blijven grappige wagentjes, Archie! Nog even een honinggraatgrill scoren en dikke spiegels die van binnenuit te bedienen zijn.
  Bericht 
Archiebald
Master
Ah wel nee :wink: Ding moet het doen, that's it. (f)
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Archiebald schreef:
Ding moet het doen, that's it. (f)

En shinen blijkbaar.
  Bericht 
snovvdog
Master
Je hebt volgens mij één van de meest nette Alto's in Nederland van rond dat jaartal gelijk.

Meestal rijd je zulke auto's omdat ze goedkoop&degelijk zijn, niet omdat je van autos houd. :lol:

De gemiddelde eigenaar zal nog net bij het tankstation vogelpoep met de ramenzeem er af wassen :lol: .

Altijd bizar hoe veel beter de zwarte trim er weer uit ziet na behandeling!
  Bericht 
Pen
Master
Bij onze Alto heb ik toentertijd de bumpers opnieuw gespoten. Is even iets meer werk, maar het scheelt je over de langere termijn weer.
  Bericht 
TommyGun
Master
snovvdog schreef:
Altijd bizar hoe veel beter de zwarte trim er weer uit ziet na behandeling!

Alleen jammer dat het na 2 weken weer flut is :(

Mijn Focus wil ik ook nog steeds onder handen laten nemen. Helaas heeft mijn 'vaste' adres geen tijd/zin meer.

Maar het is lastig om een betrouwbare detailer te vinden... (als iemand tips heeft... regio Eindhoven bij voorkeur, mag ook Arnhem/Nijmegen e.o).

Af-fabriek met swirls / hologrammen e.d. opgeleverd. Fatsoenlijk poetsen kan ik zelf wel, maar met een pad omgaan durf ik nog niet aan.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
TommyGun schreef:
Maar het is lastig om een betrouwbare detailer te vinden... (als iemand tips heeft... regio Eindhoven bij voorkeur, mag ook Arnhem/Nijmegen e.o).

Regio Emmen ken ik wel iemand :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja ik kan wel eens op/neer rijden. Eindhoven is nou niet zo ver. Pb maar als je wat meer details wil :D
  Bericht 
TommyGun
Master
Regio Emmen ken ik wel iemand :lol:

:lol: Op Tweakers zit ook iemand in Groningen, erg professioneel maar ja... :[

Toch bedankt :lief:

Archiebald schreef:
Ja ik kan wel eens op/neer rijden. Eindhoven is nou niet zo ver. Pb maar als je wat meer details wil :D


Ik vind het ook niet erg om naar Utrecht of zo te rijden hoor. Ik doe wel even PB :honger:
  Bericht 
Archiebald
Master
Serieus?! Kunnen koeien vliegen tegenwoordig?!


Bijlagen :


  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
:roflol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Ik kwam via de passagierskant aangelopen en was serieus even bang dat het verf was ofzo. Niet normaal dit.... Watvoor vogel doet zoiets?
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
dit ziet eruit als 10 vogels... :lol: :lol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Die waren bij de Thai geweest O:)
  Bericht 
TommyGun
Master
Archiebald schreef:
Serieus?! Kunnen koeien vliegen tegenwoordig?!

Vliegende ratten. Afschieten
  Bericht 
keokiracer
Master

Youtube video

:[ :lol:
  Bericht 
RRL
Master
Archiebald schreef:
Serieus?! Kunnen koeien vliegen tegenwoordig?!

:-o :rofl:
  Bericht 
Rover
Master
Archiebald schreef:
Watvoor vogel doet zoiets?

Aalscholver.
Wij hebben 1 parkeerplaats op de zaak waar niemand zijn auto zet. Er staat een lantaarnpaal bij die plek die de aalscholver erg prettig vind. Pas geleden had een collega zijn witte auto daar geparkeerd, eindstand was zijn auto 50 tinten grijs
  Bericht 
KanarieVW
Master
Iemand ervaring met polyester polijsten? Ik wil mijn boot na de zomer eens helemaal grondig aanpakken na de zomer. Ik polijst hem wel eens in de 2 jaar even snel, maar het wordt tijd dat hij eens flink aangepakt wordt. Het basis van het polijsten zal hetzelfde zijn als voor lak als voor gelcoat.
  Bericht 
saab-driven
Die hard
Ha forumgenoten, ik (wij) heb deze week een andere auto gekocht waarvan ik het de moeite vind om hem een aantal keer per jaar goed te wassen te kleien en te waxen. Het gaat om een zwarte mini Cooper (helaas geen Saab meer ; ). Nu ben ik alleen een complete beginner als het gaat om deze manier van poetsen. Normaal gesproken gaat de auto door de wasstraat.

Welke producten moet ik in elk geval hebben en van welke lijn?

Ik zie veel van maguiars met het 5-stappen plan. Is dat een beetje prima spul?

Het budget voor aanschaf is ongeveer 100 euro
  Bericht 
Archiebald
Master
Ik heb een producten en stappenplan mailtje. Als je die info wil hebben stuur me dan even een PB. Dan stuur ik dat morgen door. Anders vergeet ik het misschien.

Top tip. Koop geen Megauirs als je op budget wil letten. Producten zijn ok (5/10) maar je betaald vooral veel naam en reclame.

Kijk eens voor Poorboys (haha, nee echt goed spul) of dodo juice.

Je hebt in ieder geval 1 of 2 washmitts nodig en een goede shampoo. Daarnaast klei, spray, ontvetten en een goeie wax. Dat moet wel lukken voor rond de 100€
  Bericht 
Schoenzool
Master
Mensen .... als je je auto fatsoenlijk in de wax hebt gezet is hij dan een beetje fatsoenlijk beschermd tegen vogelpoep?
Ik blijf het aan het wegvegen. Vogels lijken wel diarree te hebben hiero :o
  Bericht 
RRL
Master
Als ik de post van Adinsx op de vorige pagina zie is het antwoord nee. En dan is zijn lak iets uitvoeriger behandeld dan alleen een waxlaagje.
  Bericht 
Archiebald
Master
Nee klopt. Je moet het er nog steeds zo snel mogelijk vanaf halen. Dat eraf halen gaat wel veel gemakkelijker trouwens.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Ok dan toch maar trouw dagelijks ff eersf halen.
Maarja soms zie je het ook niet gelijk.
Achja leasebak :)
  Bericht 
TommyGun
Master
En niet vegen, maar deppen (en heet water gebruiken).
  Bericht 
RRL
Master
Niet zoals ik buren laatst zag doen even met een sopje en afwaskwast in de weer gaan?
  Bericht 
TommyGun
Master
:|
  Bericht 
Rover
Master
Nee, schuursponsje :thumb:
  Bericht 
Flyer
Respect
 
...schraap het er dan af met een plamuurmes, met een schuursponsje krijg je misschien zelf nog vieze vingers.... O:) :lol:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
:inlove: :lief:
  Bericht 
Archiebald
Master
Wel even die Nordschleife eraf... of je er zelf nou gereden hebt of niet. Clean is beter!

Oh en even een spacertje kopen voor achter. 5mm doet al een hoop.

Maar mooie auto hoor!
  Bericht 
Joël D.
Master
Weet iemand wat het ongeveer kost om een motorkap over te spuiten? Spuit net de blanke lak er af. ;(
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Archiebald schreef:
Wel even die Nordschleife eraf... of je er zelf nou gereden hebt of niet. Clean is beter!

gaat ook gebeuren :kniktja:

Archiebald schreef:
Oh en even een spacertje kopen voor achter. 5mm doet al een hoop.

de 5mm gaat ook gebeuren :kniktja:

En de motorkap en 2 zijschermen komen er nieuw op :kniktja:

Gewoon omdat het kan 8)
  Bericht 
RRL
Master
Vanmiddag eentje met de fietsronde achter moeten laten ivm materiaalpech. Terug gesprint en vol bezweet de auto in gesprongen. Blijkbaar had ik even een handdoek op de stoel moeten leggen. Hoe krijg ik dit weer schoon?


Bijlagen :


  Bericht 
Raaf
Master
Goed.. Schnitzel polijsten is dus niet helemaal lekker gegaan. Heb nog overal witte stukjes residu.
Met een behoorlijke ontvetter het meeste er wel af gekregen, maar toevallig hier nog iemand die een wondermiddeltje weet? Erger me er nog steeds aan.
  Bericht 
Archiebald
Master
Gyeon Prep. Dat gebruik ik altijd. En veel minder polijstpasta gebruiken voortaan :wink:
  Bericht 
Raaf
Master
Voornaamste was dat die maat van mij nadat ik de halve auto gedaan had vertelde dat die pasta enorm kut te verwijderen was als ie ingedroogd was..

Kom je nu mee idee :lol:

Allang besloten dat ik het volgend jaar wel een keer door iemand laat doen / met iemand doe die wat communicatiever is ;)
  Bericht 
Pen
Master
@rrl; lijkt me iets voor een extractie. Ik heb die vlekken ook, maar geen middeltje heeft geholpen.
  Bericht 
saab-driven
Die hard
Goed Ik ben met het poetsen van de auto een beetje te fanatiek geweest met de wax. Las later dat overdaad schaad en dat is helaas te zien door allerlei veegjes op de lak en witte plekken op de stootstrips =/ hoe krijg ik dit het beste er weer af?
  Bericht 
Archiebald
Master
Idd [~rrl] een extractor regelen. Oftewel een waterstofzuiger. Al zijn er Turken die dat voor 2 tientjes doen.

[~saab-driven] goeie... euh iets van APC zou dat wel moeten doen. Misschien voorzichtig(!) met Dasty en anders ook iets van Gyeon Prep.
  Bericht 
RRL
Master
Pen schreef:
@rrl; lijkt me iets voor een extractie. Ik heb die vlekken ook, maar geen middeltje heeft geholpen.

Archiebald schreef:
Idd [~rrl] een extractor regelen. Oftewel een waterstofzuiger. Al zijn er Turken die dat voor 2 tientjes doen

Ga ik daar binnenkort eens achteraan. En de volgende keer maar een handdoek op de stoel gooien. In de auto van ma zitten al jarenlang vlekken in de stoel van opgedroogd water, zal ik die daar ook eens mee te lijf gaan.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Vaker over gelezen bij de kleine Kia. Is ook wel eens bij radar/kassa geweest.
Water druppelt daar vanaf de stijl op de stoel als je de deur open doet en dat veroorzaakt weer vlekken.
Was een garantiezaak (7 jaar immers).
  Bericht 
liquid_force
Master
is er hier iemand die toevallig poetsen/polijsten/verzegelen als professioneel aanbiedt? Ik wil mijn nieuwe S90 in de verzegeling laten leggen, maar zoek een goede "partner" daarvoor :)
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
En daarvoor wil je helemaal naar NL? :lol:
 Pagina 45 van 50  [ 2480 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy