Postingstijd interval gedetecteerd van 54.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 43 van 50  [ 2480 berichten ]
  Bericht 
Ducantoni
Master
Maserati Teun schreef:
Mijn auto is nog nooit in een wasstraat geweest en zal er ook nooit inkomen.

Doe ik ook nooit. De hogedrukreiniger die ze er meestal in de buurt hebben, dat is waar ik mijn auto mee doe. Heb het in het verleden al een aantal keer meegemaakt dat het op zeker moment een waterballet werd in de auto en dat wil je niet hebben. Overigens niet met één model, maar met verschillende.

406 schreef:
5,03 meter.

Dacht ik dat mijn Fransoos met 4,70 m al aardig aan de lengte was. (met parkeren in elk geval wel)
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ducantoni schreef:
hogedrukreiniger

kan aan mij liggen, maar krijg de auto daar echt nooit schoon mee. Blijft altijd een laag vuil achter die je met de vinger er zo af krijgt.
  Bericht 
Ducantoni
Master
De kunst is om eerst de auto goed nat te maken, om te voorkomen dat je bij het gebruiken van een borstel krassen veroorzaakt door het zand dat op je lak zit. Eerst de HD-reiniger en dan de borstel zou het werk toch moeten doen.
  Bericht 
Archiebald
Master
Borstel???? Verkeerde topic denk ik :lol:

Borstels en lak is een no go! Zo nat mogelijk maken is wel een goede ja. Daarna lekker met je washmitt :)
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ducantoni schreef:
om te voorkomen dat je bij het gebruiken van een borstel

ja daar gaat het dus al fout hé, dat is echt een krassenmaker 1e klas. Ik was 'm vak thuis voor de deur met een washandschoen.
  Bericht 
Blaataap
Master
Ik was 'm vak thuis voor de deur met een washandschoen.


Dat mag hier niet. Komen de Melkertbaantjes langsfietsen :[ :[
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Zolang je alleen water gebruikt O:)
  Bericht 
406
Master
Vandaag het leder van de jag onder handen genomen, was best verbaasd, was een stuk smeriger dan het leek.
Foto (met flits) van halverwege het zitvlak laat dat wel zien:

Maargoed, schoonmaken en invetten en het ziet er weer fatsoenlijk uit:

Ook stuur weer mooi mat:
  Bericht 
Archiebald
Master
Lekker interieur hoor! Flink opgeknapt ook!
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Dat ziet er weer uit als nieuw!
  Bericht 
406
Master
Archiebald schreef:
Flink opgeknapt ook!

Valt mee hoor, alles is nu een tint lichter en glimt niet meer. Maar dat is wel precies waar ik blij van wordt. :lol:

Krijg morgen de coupé weer terug. Ben bang dat die keihard een schoonmaakbeurt nodig heeft, die ouwe is schoolvoorbeeld sloddervos.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Prachtig opgeknapt
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Jammer van dat beige tapijt. Dat krijg je nooit goed schoon. Mij althans nooit gelukt bij mijn auto's die dat ook hadden.
Interieur ziet er verder nog erg netjes uit :thumb:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
406 schreef:
Vandaag het leder van de jag onder handen genomen, was best verbaasd, was een stuk smeriger dan het leek.

Heb je het leer ook behandeld met leervet?
  Bericht 
406
Master
Jazeker, anders gaat het meteen kapot. Ik gebruik de "wondersponsjes" van de action om het eerst grof schoon te maken, daarna de soft cleaner van gliptone en vervolgens de conditioner van gliptone. Die sponsjes werken fantastisch maar volgens mij zijn ze redelijk aggresief voor het leer. Daarom gebruik ik ze max 1x per jaar en daarna altijd goed invetten.

Of is zo'n leer conditioner niet wat je bedoelt?
  Bericht 
Tweebel
Master
Okay, ik lette net dus even niet op net en heb nu een schampschot op een stukje plastic koetswerk :oops:

Lak is er net af, gelukkig zwarte lak op zwart plastic dus het valt mee hoe het eruit ziet. Iemand ideeën of dit zelf op te lossen is?
(zal er later vandaag een fotootje bij doen)
  Bericht 
Archiebald
Master
Net het, plakkerige, stuur en pook van de Alto even met een melamine-sponsje schoongemaakt. Kwam een hoop zooi vanaf. Niet zoveel als verwacht, maar wel een aardige hoeveelheid zwarte troep. Alles is ook meteen dof nu. Nou, prima, liever dof dan plakkerig :[
  Bericht 
adinsx
Master
Volgende week krijg ik de auto geleverd, dus was het gister tijd voor 'zaterdag detaildag' ;)
Met dank aan een paar extra handen van een mede-poetser, want nu waren we van 9h-15.30 bezig. Viel mee dus.

Om alvast met de conclusie te beginnen. Wat is de lak toch zacht tegenwoordig... we vonden wat vervuilingsdingen, kleine krasjes e.d., maar heel veel vuil kwam er dan weer niet van de lak. Relatief schoon dus. Wel vonden we linksboven op de auto wat lelijke beschadigingen (zie foto verderop), welke simpel weg te polijsten waren. En ineens op de achterklep een twee tal lange krasjes van zo'n 20-30 cm. Lichtjes, maar ik denk door ons veroorzaakt. Ook die simpel er uit gepolijst, maar vast staat dat de lak zacht is. Dat wordt dus ook zeer nauwkeurig wassen de komende tijd. Niettemin, een geslaagde dag.

De auto zelf na de foto's de showroom ingezet, en inmiddels zal er wel een doek overheen zitten. De luxe kentekenplaten komen komende week binnen, en er moet nog even gekeken worden naar het randje van de motorkap boven het logo. Daar zit een vreemde vouw in, alsof de klap hard is dichtgedrukt. Wordt naar gekeken maandag. Op naar zaterdag ;)

De auto stond al keurig klaar in de wasplaats:


Foam-tijd:



Daarna afgespoten en de vliegroestverwijderaar (Nico weet vast welke) er over. Op de lak vielen de ijzerdeeltjes (treintransport tussen fabriek en haven van 200 km) wel mee. In de hoekjes van de splinternieuwe velgen kwamen we wat meer tegen:


Na nog eens afspuiten kon de auto de werkplaats in op een beschikbare vierkolommer.


Youtube video





Vingerafdrukken, kleine beschadigingen. We zagen van alles, en meteen ook het nadeel van de kleur. Je ziet echt alles :}


En Nico met zijn lampje al helemaal ;)


Vervolgens de hele auto gekleid, en dan zie je nog wat meer. Waaronder deze beschadiging linksboven op de achterklep/spoiler:


Met Monello Finale was het snel weg overigens.

Resultaat na voeden met BlackHole:




Ik ben me er bewust van dat er inmiddels mooiere / betere middelen in de handel zijn. Dus rond de zomer maar eens wat nieuw spul aanschaffen. Voor nu ging het prima met de BlackHole en daarna Natty Paste Wax Blue. Anderzijds heeft Nico een deel van de auto (motorkap, linker zijkant) in de Collonite 895 als ik het goed zeg gezet. Eens kijken wat het verschil gaat zijn.

Vervelende stickerresten op de plek waar straks de kentekenplaathouder komt verwijderen:


En de gemonteerde houder. Ja, een reclameloze is mooier en strakker en komt er t.z.t. nog wel op. Op verzoek van de dealer, en daar kan ik in mee gaan, toch nog een reclameplaat. Ze maken, ondanks dat ze toeleggen op de kale auto, het toch mogelijk de auto te leveren ipv een centrale levering. Blij mee, dus dan mag er ook iets voor terug:


Nadat de buitenzijde klaar was nog even wat plasticjes trekken in het interieur van de pedalen, het Rlink2 scherm, dorpelsierlijsten, etc. etc.



En dan, snel naar buiten want de zon schijnt! Al zie ik nu aan de foto's dat de kleur goed op de foto zetten een hele uitdaging is... ;)











En ook de III erlangs gezet voor wat 'oud versus nieuw'. Tjonge, dan lijkt de III pas echt oud :T
Natuurlijk staat die wel op zijn winterwielen én is ie totaal niet schoon. Het leeftijdsverschil is toch al snel qua design een jaar of 7 uit mijn hoofd.




  Bericht 
Fpsdoug
Master
Leuk dat je er zo enthousiast mee bezig bent. Ziet er goed uit.
  Bericht 
406
Master
:respect: :respect:
  Bericht 
BB
F1 kenner '19
Mooie kar adinsx! Veel plezier ermee en vooral veilige kilometers gewenst :thumb:
  Bericht 
Scaniafan
Master
Sinds gisteren mijn V50 voor de deur staan... Zitten wel wat plekjes op, maar wat mij het meest stoort is een zwarte (vet?) plek op de lichte dakhemel. Daar kwam nu net bij dat blijkbaar de afvoeren van het schuifdak verstopt zaten waardoor een kant van de hemel en de a stijl nat zijn geworden.

Wat is het handigst om het dak te reinigen? Las iets over APC?

Maar welke is dan nodig? https://www.carclean.com/nl/catalogsearch/result/?q=APC
En dan? Mengen, erop spuiten met een plantenspuit en in laten trekken? Of direct er weer afhalen?

Verder lichte lederen bekleding die gereinigd en behandeld mag worden...
  Bericht 
mistery
Master
Ik heb een zwarte auto die al 3 jaar (of langer) niet gewassen is en ziet er nog perfect mooi zwart uit. :|
  Bericht 
Joël D.
Master
Da's knap, hier zag hij er na een week zo uit:

  Bericht 
Scaniafan
Master
Scaniafan schreef:
Wat is het handigst om het dak te reinigen? Las iets over APC?

Maar welke is dan nodig? https://www.carclean.com/nl/catalogsearch/result/?q=APC
En dan? Mengen, erop spuiten met een plantenspuit en in laten trekken? Of direct er weer afhalen?

Verder lichte lederen bekleding die gereinigd en behandeld mag worden...


Niemand van de poetsers hier met advies? :(
  Bericht 
Archiebald
Master
Ik ben niet zo'n stoffen/interieur reiniger, dus ik kan je niet zoveel zeggen eigenlijk. Op 1 ding na, APC + extractor (waterstofzuiger) en een goede borstel (maar of die nou zacht of juist hard moet zijn??). Dan krijg je alles er wel uit.

Even in laten trekken wel ja :wink:
  Bericht 
Scaniafan
Master
Thanks!

Ik heb het topic nog niet volledig doorgebladerd, maar er heeft ooit een lijstje gestaan met wat je nou nodig hebt aan materiaal om te beginnen...

- 2 emmers (met gritt-guard?)
- goede shampoo
- goede washandjes (?)
- kwastjes + velgenborstels
- goede droogdoeken
- goede wax

Evt:

- klei + glijmiddel
- Iron-spul
- Polijstspul
  Bericht 
dikkydik
Master
Zo'n sample kit van Poorboys, hoe vaak kun je daar nou een auto mee vertroetelen?
Heb m'n oog laten vallen op deze kit:
Poorboys 4-Piece Sample Kit - Slick & Suds, Pro Polish, Black Hole Glaze, EX-P

https://i.ebayimg.com/images/i/32215088 ... -l1000.jpg
  Bericht 
406
Master
Even uit de vinger, ik denk 5 keer.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Voor de geïnteresseerden die niet dagelijks op ibood kijken:
http://www.ibood.com/diy-nl/nl/product- ... chine.html
  Bericht 
martijnnijenkamp
Die hard
Nog wat plaatjes van afgelopen tijd; :inlove:

Meer foto's van deze Vantage




Meer foto's van deze Volvo


  Bericht 
TommyGun
Master
Archiebald schreef:
Daarna lekker met je washmitt :)


:schudnee:

Eerst nog even foamen :kwijl:

  Bericht 
martijnnijenkamp
Die hard
:inlove:
  Bericht 
TommyGun
Master
Mooi spul ja :inlove:
  Bericht 
RRL
Master
  Bericht 
Remo
Master
406 schreef:
Maargoed, schoonmaken en invetten en het ziet er weer fatsoenlijk uit:
Keurig :thumb: Hoe is jouw hemelbekleding trouwens? Zit die bij de 308 serie ook vol punaises om hem tegen het dak te houden?
  Bericht 
406
Master
Dat is wel gebruikelijk maar die van mij heeft het (gelukkig) niet.
  Bericht 
dikkydik
Master
TommyGun schreef:
Eerst nog even foamen :kwijl:

Welk spulletje gebruiken jullie?
Nog nooit gefoomd.
  Bericht 
Archiebald
Master
Kom nu net thuis van IAMS, daar stond deze "Maybach" Uitvoering van M-B S cabrio. Prachtige auto hoor, echt geweldig. Maar die lak :x :| Ik zou daar echt verdrietig van worden.


Bijlagen :


  Bericht 
406
Master
Aiii voor auto van 50k zou ik dit al ondermaats vinden en dit ding kost voor zo ver ik kan vinden zo'n vierhondervijftigduizend euro :o
En ik vind de koplampen zo op deze foto dan ook nog eens enorm op die van een Opel lijken :lol:
  Bericht 
406
Master
Eerste echt mooie dag van het jaar; meteen maar even de coupé gewassen, gekleid, geglazed en gewaxt 8)

  Bericht 
martijnnijenkamp
Die hard
Deze week het interieur stukje voor stukje onder handen genomen. Knapt aardig op, al is een uitgebreide onderhoudsbeurt, met colourlock, niet overbodig. Met behulp van de stroomreiniger ook alle randjes en kantjes goed schoon kunnen maken! Wel zo fijn, een schoon interieur, ik heb de auto nog geen twee weken, maar de eerste 2000km zit er inmiddels al op.

Het exterieur staat ook (nog) op de planning. Maar dan zet ik de auto ook in de glascoating. Gyeon Q2 prime & Gyeon CanCoat. Voorlopig het kofferdeksel vrij gemaakt van reclame, type-aanduiding & motoraanduiding verwijderd. De achterzijde gekleid en in 3 stappen gepolijst... zie het kleur & glansverschil ...

Plaatje bij het praatje
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja ik moest er ook maar weer eens aan. Na een flink aantal maanden nauwelijks iets aan de Bora gedaan te hebben en ik durf het bijna niet toe te geven, maar hem zelfs een paar keer met de wasborstel gedaan te hebben (straf me aub niet, ik had een terugval)....

Vanmiddag hem weer eens lekker gewassen en gewaxt. Het houdt alsnog niet over hoor, want ik ben bijna niets meer aan producten. Zo kon ik hem b.v niet kleien :x

Maar goed, dit is het resultaat:







  Bericht 
406
Master
Netjes heur! :thumb:

Gisteren de Jag gewassen, klei, glaze en gewaxt maar resultaat was niet best, ik kon de detailspray op een aantal plekken niet optijd opvegen en de wax was half vloeibaar geworden en voor geen meter meer uit te poetsen :x
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Archiebald schreef:
Maar goed, dit is het resultaat:

Je hebt 'm donkergrijs gespoten? :lol:
  Bericht 
TommyGun
Master
dikkydik schreef:
Welk spulletje gebruiken jullie?
Nog nooit gefoomd.


Pfoe, ik heb er diverse staan, gewoon even de reviews bekijken; https://www.carclean.com/nl/catalogsear ... lt/?q=snow
  Bericht 
Paint-Brush
Master
Iemand hier ervaring met extractor (tapijtreiniger)? Wil deze graag huren om mijn stoelen eens goed te reinigen. Do’s en dont’s?
  Bericht 
flitsgevaar
Master
 
Om oud vuil wat met wassen niet wegging en hele kleine krasjes weg te werken gebruikte ik altijd Meguiars ColorX. Maar dat is niet meer te verkrijgen. M06 zie ik ook niet. Weet iemand een goed alternatief? (Dus clean en wax in 1) ik weet dat alles apart beter is. Maar is oudere dagelijkse auto en dit voldeed altijd prima voor mij.
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Misschien poorboys polish with carnauba of auto finesse tripple.
  Bericht 
flitsgevaar
Master
 
Dankjewel.
 Pagina 43 van 50  [ 2480 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy