Postingstijd interval gedetecteerd van 170 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 50 van 50  [ 2480 berichten ]
  Bericht 
Flyer
Respect
 
De hars is er succesvol vanaf gehaald... Zelf het logo is er flink mee gepoetst. O:)
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Vandaag voor het eerst gekleid. Dat resultaat zie ik wel. Het daarna nog aanbevolen cleanen heb ik nog niet helemaal kunnen doorgronden, lijkt weinig te doen? Goed, paar uur bezig geweest: Wassen zonder wax, kleien, cleanen en in de wax zetten.


Gekleid dakje.


Schoon vs vies stukje klei.
  Bericht 
Pen
Master
Dat cleanen weet ik inderdaad ook niet precies wat het is en wat het doet.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Het cleanen daarna is om de lak van alle resten van evt. wax, vet en kleistrepen te ontdoen. Daarna kan je als je wilt polijsten en afwerken met een wax of ceramic coating
  Bericht 
snovvdog
Master
Kan dat niet met spiritus of wasbenzine, of dat weer te agressief :P ?

Ik heb vroeger weleens gekleid, je voelt het resultaat direct inderdaad, super glad, maar moet zeggen dat ik bij parkeerschades snel met een lomp chemisch middel aan de slag ga en daarna direct polijsten/met cutting compound aan de slag ging.

Ben vaak eerlijk gezelgd te lui omdat polijst met een milde pad en filler/polish in 1 (Autoglym super resin polish) goede resultaten bereikte. Tegelijkertijd zegt SRP ook een cleaner te bevatten :huh: . Maar heb eigenlijk niet gekleid voor ik het gebruikte.
  Bericht 
adinsx
Master
lacheisleuk schreef:
Vandaag voor het eerst gekleid


Goed zo :thumb:

Als hè dak al zo vuil was, wat kwam er dan van de linker voordeur kort achter het wiel? O:)

Cleanen is nut al van benoemd (nee geen wasbenzine, dat laat een vettige laag achter). Liefst polijst je de lak na het kleien, of gebruik je een zogenoemde Glace om de lak te voeden en eventueel kleine swirls (krasjes) te vullen. Hierna een lekkere wax erop en klaar.

Bij de volgende keer wassen ga je merken hoe fijn je voorwerk ks geweest. :thumb:
  Bericht 
Pen
Master
Als het binnenkort weer wat mooier weer is pak ik de Octavia even aan. Stevig polijsten hoeft niet. Wel even kleien en dan met Monello finale er overheen moet voldoende zijn. Dan Poorboys glaze en afwerken met mooie wax.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
adinsx schreef:
Als hè dak al zo vuil was, wat kwam er dan van de linker voordeur kort achter het wiel? O:)
De klei was van de hele auto. Achter de voorwielen viel mij eigenlijk reuze mee, het dak gaf het meeste verschil in gevoel.
  Bericht 
snovvdog
Master
adinsx schreef:
Bij de volgende keer wassen ga je merken hoe fijn je voorwerk ks geweest. :thumb:


Ik doe eerlijk gezegd altijd wasstraat>glaze of AIO product > Sealant of wax (heel soms sealant + wax, heb EXP en NAtty's, als ik alleen wax gebruik dan colinite 845) :oops: .
Kost mij 2 uurtjes totaal en dan kan hij er vaak weer 3-6 maanden tegenaan. Tussendoor gewoon weleens wasstraat. Blijft toch een leaseauto :P.

Waarbij ik glaze of AIO aanbreng machinaal, polish doe ik alleen om schades weg te poetsen over het algemeen.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Heb ik het goed gedaan?




  Bericht 
adinsx
Master
Prima werk! Alleen nog even trim-restorer op de plastic delen zoals op je laatste foto :thumb:

Hier ziet de o-zo-schone auto er al niet meer uit. Volgend weekend maar eens de handwas erover en kijken hoe goed de glascoating op de wielen zijn best heeft gedaan, en de ceramic polish van Stipt (om te proberen, sowieso geen fan van) qua standtijd gaat.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Citaat:
en de ceramic polish van Stipt (om te proberen, sowieso geen fan van) qua standtijd gaat.

Die kun je toch gewoon op Aliexpress kopen? Scheelt een hoop geld :P
  Bericht 
Pen
Master
Stipt. Wat een sneuneus is dat. Lokale autozaak heeft zijn spul met 70% korting liggen. Was eens en nooit weer.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Maar je auto is wel hééélemaaal fabrieksnieuw! :roflol:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
adinsx schreef:
Goed zo :thumb:

Als hè dak al zo vuil was, wat kwam er dan van de linker voordeur kort achter het wiel? O:)
De vorige eigenaar (of althans, haar vriend) spreek ik nog wel regelmatig via de AX club. Die gaf al aan dat hij hem voorheen ook kleide en daarna in de Tech Wax van Megiuars zette. Verklaart iig waarom er relatief weinig vanaf kwam, auto is totdat ik hem kocht ook altijd met liefde behandeld.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Het lijkt erop dat de lak van mijn auto veel heeft geleden bij mijn ongeluk.
De auto is echt een stuk matter / doffer dan voor heen.
Dat kan misschien komen door dat hij nu anders wordt gepoetst: de vrouw spuit hem soms af in de wasbox
Dat kan misschien komen door het ongeluk, maar eigenlijk lijkt me niet dat een goeie klap de lak vervaagd.

Zou de lak beter worden als we de auto eens door de wasstraat (zachte borstels) laten gaan, met een fatsoenlijk programma? Dat lava adverteren ze mee, of is dat onzin?

Wat ik zoek is voor nu een opknapbeurt, en dat hij erna ook even schoon blijft.
Kan ik hem als ik weer hersteld ben of meer kan ook wel weer eens met de hand verzorgen
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Is jouw auto niet gewoon grotendeels herspoten?
  Bericht 
Schoenzool
Master
lacheisleuk schreef:
Is jouw auto niet gewoon grotendeels herspoten?


Zover ik weet alleen motorkap en linkerzijde.
Maar ik zie geen groot verschil tussen links en rechts bv.

Op veel plekken, maar vooral op het dak, ziet het erg dof.
Dat dak is trouwens sowieso goed beschadigd. Dat lijkt net een golfplaat als je er goed naar kijkt.
Dat kan misschien wel door de klap zijn gekomen of op dat dak heeft misschien vanalles gelegen.
  Bericht 
Pen
Master
Lotus Omega schreef:
hééélemaaal fabrieksnieuw!


Stuk sneller afgeschreven nadat hij eraan gezeten heeft.
  Bericht 
Pen
Master
Kleien jullie de hele auto?

Of alleen neus en dak?
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Als ik het doe de hele auto ja. Maar ik poets bijna nooit eigenlijk :oops:
  Bericht 
Pen
Master
Hmm ja misschien is het bij ex-lease wel even goed alles te doen.
  Bericht 
Raaf
Master
Schoenzool schreef:
Op veel plekken, maar vooral op het dak, ziet het erg dof.


Komt dat niet gewoon omdat ie veel meer stilstaat en niet echt gewassen wordt?
Denk dat je met een keer goed poetsen alles er wel weer af krijgt. Delen die niet zijn gespoten verkleuren echt niet door een aanrijding.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
adinsx schreef:
trim-restorer op de plastic delen

Wat is nu eigenlijk een goede?
  Bericht 
Pen
Master
Ik ben fan van AutoGlym.
  Bericht 
Raaf
Master
Bij de volvo's was het lijnzaadolie
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Over beiden heb ik wel eens wat gelezen en de meningen zijn niet unaniem.
Hete föhn schijnt het kunststof echt te kunnen herstellen maar die behandeling is niet zonder risico.
  Bericht 
Pen
Master
Het beste resultaat krijg je door opnieuw te spuiten. Al het andere is maar tijdelijk lapwerk.
  Bericht 
Raaf
Master
Ongespoten delen opnieuw spuiten?
  Bericht 
Pen
Master
Ja, is bij de bumpers van de Alto die ik toen had goed gelukt. Is speciale bumperspray voor van Motip.
 Pagina 50 van 50  [ 2480 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Injectie en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy