Pagina 1 van 50  [ 2480 berichten ]
  Bericht 
Archiebald
Master
Omdat ik hier toch niet alleen sta in mijn poets"verslaving" dacht ik dat het misschien wel leuk was om een algemeen (auto) poetstopic aan te maken.

Zo kunnen we laten zien wat voor klusjes we doen en hoeft Adinsx niet na elke wasbeurt het [url=forumindex.nl/auto-s/wat-voor-auto-rij-je-t77553.html]Wat voor auto rij je[/url] topic te spammen :lol: Tevens zouden andere forummers hier dan terecht kunnen met vragen over de verzorging van hun auto/motor/boot/vliegtuig etc :)

En ik vind het zelf ook gewoon leuk af en toe wat van mn avonturen te spammen natuurlijk (f)

Mijn materiaalcollectie bestaat o.a uit...... Even als url ivm de lange lijst
*Niet compleet, maar dit weet ik zo 1, 2, 3 uit mn hoofd :[


Hier wat van mijn poetsresultaten:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding




Voel je dus vrij om in dit topic om advies te vragen, je eigen resultaten te delen of gewoon te discussiëren over al wat ontopic is :woop:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Hoe houd ik mijn verkleurde bumper langdurig in de juiste kleur. Slaolie geprobeerd, geeft een vieze plakzooi, bumperblack is na een aantal buien ook weer weg.
  Bericht 
jitzzzze
Master
C.Pro DLUX is wat je zoekt, of BlackWoW.
  Bericht 
Raymond
Master
lacheisleuk schreef:
Slaolie geprobeerd,

Echt? :roflol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Ik zelf denk dat dat vrijwel onmogelijk is..

Heb ook diverse dingen op de golf geprobeerd, van Megauirs naar AutoFinesse, schoensmeer, bandenzwart... Alles is er na een tijdje af. Is het niet na een maand is het wel na 3 maanden :(
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Raymond schreef:
Echt?
Jups, blijft nog lang zitten ook, want het stoot water af. O:)
  Bericht 
red devil1
Master
auto poetsen, tja zou eigenlijk ook weer eens moeten. Alleen hier gewoon goed wassen en dan in de turtle wax
  Bericht 
jitzzzze
Master
Archiebald schreef:
Ik zelf denk dat dat vrijwel onmogelijk is..

Permanent bestaat niet, alleen door te verven/plastidip. Heb zelf mijn trims in de DLUX staan en nu pas begint het op sommige plekjes te vervagen; na ruim een half jaar pas.
  Bericht 
Archiebald
Master
Voor mij werkt, als je het steeds overnieuw wilt doen, AutoFinesse het beste.

Eerst goed reinigen, wassen > dasty > wassen > AutoFinesse erop. Dat blijft wel even zitten.


jitzzzze schreef:
C.Pro DLUX


Dit heb ik, helaas, nog niet geprobeerd. Schijnt een geweldig product te zijn.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
red devil1 schreef:
auto poetsen, tja zou eigenlijk ook weer eens moeten. Alleen hier gewoon goed wassen en dan in de turtle wax
Eerst natuurlijk flink door de commandant heen hè. :D
  Bericht 
MissRis
Master
Ik heb Bart, werkt prima :thumb:
  Bericht 
red devil1
Master
lacheisleuk schreef:
Eerst natuurlijk flink door de commandant heen hè.

heb ik nog nooit gedaan. Maar mijn auto ziet er niet zo mooi uit als die van Archibald. Ligt er ook aan hoeveel tijd je er aan besteed
  Bericht 
jitzzzze
Master
Archiebald schreef:
Schijnt een geweldig product te zijn.
Is het ook, heb het ook op mijn velgen zitten. Mooiere beading dan wheelsealent en blijft veel langer zitten.
  Bericht 
Kenji
Master
Toen ik nog een showbak had, deed ik hem wekelijks wassen en een keer in de maand in de wax.

De Swift heeft vlak voor ik met vakantie ging, dus was denk ik begin Juni, voor het laatst de wasbox gezien :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Kenji schreef:
wasbox



:nono: :nono: :boos:


Afbeelding
  Bericht 
Sherlock
Master
 
Wasstraat dan? 8)
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Hmmja, ook maar weer eens door de wasstraat, laatste keer was februari ofzo :x
  Bericht 
Archiebald
Master
Wasstraat is nog erger.... haha
  Bericht 
jitzzzze
Master
Maar minder erg dan met de borstel van de wasdoos je auto 'schoonmaken'.
  Bericht 
bruintje beer
Master
lacheisleuk schreef:
Hoe houd ik mijn verkleurde bumper langdurig in de juiste kleur. Slaolie geprobeerd, geeft een vieze plakzooi, bumperblack is na een aantal buien ook weer weg.
Met afgewerkte motorolie ziet je bumper er weer een paar maanden mooi zwart uit, kan ik uit ervaring zeggen O:)
  Bericht 
Sherlock
Master
 
Wat is de borstel van de wasdoos?
  Bericht 
jitzzzze
Master
Deze borstel:
Afbeelding
  Bericht 
Parkeervak
Master
:x De krasborstel Deluxe..
  Bericht 
jitzzzze
Master
Die ja, waar je de remstof van je voorganger nog eventjes over je lak trekt :x
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Die borstel is volgens mij toch echt bedoeld om je velgen mee schoon te maken. Kan niet begrijpen dat iemand dat voor de rest van de auto gebruikt.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Helaas heb ik niet altijd tijd / ruimte om de auto handmatig te wassen.
Eerst nam ik nog wel eens de automatische wasstraat, maar daar werd de auto niet echt heel schoon van.
Laatste paar keer de auto gewassen bij zo'n wasbox met de hogedruk e.d.
De auto werd er redelijk schoon van.
Wat ik mij afvroeg: wat is de juiste volgorde in zo'n wasbox eigenlijk? En heeft de Hotwax wel zin?

Ik deed geloof ik iets van spoelen, spoelen met schuim, spoelen, hotwax, spoelen.
  Bericht 
jitzzzze
Master
Spoelen, wassen met MF handschoen/sponge (twee emmer-methode), spoelen, hotwax, spoelen.

Verwacht geen wonderen van die hotwax, als het een week blijft zitten is het lang. Je kan beter na de tweede keer spoelen de auto drogen met een droogdoek (niet die waffle-meuk van de Halfords) en dan een echte wax gebruiken. Paste of vloeibaar maakt ook nog uit, vloeibaar heb je in een paar minuten voor elkaar maar moet je vaker doen. Paste duurt langer op op te zetten, maar blijft ook langer zitten.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Oké bedankt.
Met de twee emmer-methode bedoel je een schone en vieze emmer neem ik aan?

Ik heb een poosje terug een delirium droogdoek gekregen, dus drogen moet goed komen:
Afbeelding

Dus als ik nog een keer die wasbox doe kan ik het beter als volgt doen:
- spoelen
- schuim erop en zelf even wassen met spons
- spoelen
- droogmaken met doek
- thuis een losse wax erop smeren en uitboenen

Dat zal een beter resultaat geven?
  Bericht 
jitzzzze
Master
Yes, één emmer met schoon water en een goede shampoo en één emmer om je washandschoen in uit te spoelen.

Die Delirium-doek is echt een top ding!

Gebruik geen shampoo/schuim uit de wasbox, die is zo agressief dat je zorgvuldig aangebrachte waxlaag als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Je kan ook beter een microfiber washmitt kopen i.p.v. een spons. Die kan je gewoon wassen in de wasmachine samen met je delirium. Een spons krijg je nooit helemaal schoon, dus blijf je vuil over je lak heen trekken.

Na je ritje naar huis moet je eigenlijk weer opnieuw je auto even snel schoonmaken. Er kan zand/vuil/rommel onderweg op je lak gekomen zijn, die moet eraf voordat je gaat waxen.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Oké, top! Bedankt voor je hulp!
Als ik 'm in de wax zet, dan kan ik 'm dus beter gewoon even goed handmatig wassen.
Zal zo'n handschoen nog even kopen. Heb nu alleen sponzen inderdaad.
Moet er even een keer rustig een paar uur instoppen en dan direct velgverzegelaar erop doen, waxen en de hele mikmak.
  Bericht 
jitzzzze
Master
Koop een mooie shampoo van Poorboys of Dodo Juice. Die tast je waxlaag niet aan, en als je er toch bent kan je ook een mooie wax van Poorboys of Dodo Juice meenemen :wink:

Wat die handschoen betreft; die van Meguiars is echt goed. Kan je gewoon bij de Halfords halen, kan je trouwens ook een shampoo en wax halen. Maar ben zelf niet zo'n fan van Meg's, vind de bang for bucks erg laag. Duur, maar niet bijzonder m.u.v. van de washandschoen en applicator pads.
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Mijn auto wordt eens per jaar gewassen, door de keurmeester. Als ik eens in een spontane bui de auto door de wasstraat wil halen staat er altijd een rij (>1 auto), daar ga ik niet op wachten.
  Bericht 
Pen
Master
lacheisleuk schreef:
Hoe houd ik mijn verkleurde bumper langdurig in de juiste kleur.


Motip Bumperblack. Andere opties zijn er niet.

Bij aanschaf:

Afbeelding

Nu, met gespoten bumpers en na een poetsbeurt:

Afbeelding
  Bericht 
Sherlock
Master
 
Hm, het zal wel aan mij liggen. Maar ik zie er niet zoveel aan. :lol:
  Bericht 
Pen
Master
Nu dit topic toch de juiste is. Iemand goede interieur reiniger? Ik heb zo'n flacon van AutoGlym, maar krijg niet echt een goed resultaat.
  Bericht 
jitzzzze
Master
Het beste resultaat haal je met een extractor.
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Kan degene die poetst ook vermelden welke auto er gepoetst is?
  Bericht 
Griffin
Master
Laatst de MG maar eens gepoetst. Zo'n setje shampoo + wax van Meguiers voor gekocht. Maar er blijven allemaal donkere puntjes achter in de wax... :x . Hoe krijg ik dat weg? Kreeg overigens ook een poetsmachine, zo'n ding van Carpoint. Leuk, maar volgens mij voegt het niks toe aan handmatig poetsen?
  Bericht 
jitzzzze
Master
Die carpoint-machine is voor één ding goed; opvulling van de kliko. Als je echt machinaal wilt poetsen moet je een DAP kopen.

Wat donkere puntjes betreft; heb je de auto gekleid?
  Bericht 
Archiebald
Master
Dion schreef:
Kan degene die poetst ook vermelden welke auto er gepoetst is?


In de zin van? De OP aanpassen?


Griffin schreef:
poetsmachine, zo'n ding van Carpoint.


Heeeeeeeel misschien geschikt om je vloeibare wax mee aan te brengen, maar ik betwijfel het :lol:

jitzzzze schreef:
heb je de auto gekleid?


Ik weet bijna wel zeker van niet... Kleien is echt de gouden tip m.b.t goed waxen.


Dit kwam er van de BMW, het kleine stukje wat ook op de foto staat, af nadat ik hem 2 keer had gewassen!


Afbeelding
  Bericht 
jitzzzze
Master
Zo zag mijn stukje klei er ook uit, na de eerste keer de motorkap kleien. In 17 jaar had zich een hoop meuk verzameld :)
  Bericht 
flaskk
Master
Kleien doe je op de wc.
  Bericht 
Archiebald
Master
Goh. Die kende we nog niet. Doe maar eens een stukje van je auto. Je zult verbaasd zijn!
  Bericht 
Kenji
Master
Citaat:
De krasborstel Deluxe..


Archiebald,
Ik gebruik een emmer en eigen spons in de wasbox, ik gebruik nooit die haarloze krasborstel.
Ik vind het alleen wel makkelijk om de hogedrukspuit erbij te hebben en de hotwaxbehandeling te geven.

Op mijn auto zitten echt geen krassen van de wasboxborstel hoor.

Dus het belerende :nono: vingertje mag je wel achterwege laten.
  Bericht 
Griffin
Master
jitzzzze schreef:
Die carpoint-machine is voor één ding goed; opvulling van de kliko. Als je echt machinaal wilt poetsen moet je een DAP kopen.

Ach ja, een gegeven paard... weg met 't ding!

jitzzzze schreef:
Wat donkere puntjes betreft; heb je de auto gekleid?

Nope. Ik zal hem eens een keertje bij een goede poetser neerzetten. Geen geduld voor / zin in om langer dan een uurtje of twee aan te besteden...
  Bericht 
jitzzzze
Master
Griffin schreef:

Nou ja, misschien kan je je boot ermee in de wax zetten? Polyester is minder gevoelig voor krassen.

En het laten doen? Kijk daarmee uit, veel bedrijfjes die hem in een uurtje of twee compleet behandelen voor heel wat euro's. Twee weken later is alles weer weg omdat ze je wagen vol gesmeerd hebben met fillers i.p.v. het probleem echt aan te pakken.
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Archiebald schreef:
Hier wat van mijn poetsresultaten:

In dat zwart zie je die krasjes. Weet jij of dat komt door stof / zon, of wat dan ook?

En mijn vriendin stelt dat poets gekken hun lak allemaal kapot maken etc etc. :wink: Hele discussie gehad net.. Maar in hoeverre maak je de lak kapot? Dus ook met het idee zoals bij je bmw. Ze zegt dat je auto na een jaar niet te poetsen erger der uit ziet dan toen je begonnen was zoals op de andere foto.
  Bericht 
jitzzzze
Master
-Joske- schreef:
Weet jij of dat komt

Dat zijn sgn. swirls, die ontstaan o.a. door: de wasstraat, wassen met de krasborstel deluxe, wassen op de verkeerde manier.

Met een rotary kan je inderdaad je lak verneuken, gebruik een rotary alleen als je ermee vertrouwd bent. Met een DAP alleen als je erop uit bent, en met de hand is het zo goed als onmogelijk.
  Bericht 
Archiebald
Master
Kijk Joske, je moet je auto niet maandelijks polijsten natuurlijk. Met een DAP op rotary dat maakt dan niet uit. Je haalt er met elk apparaat altijd iets af. Maar kapot maken? Nee dat niet.

Met de hand is het echt onmogelijk schade te maken, een rotary gebruik ik niet. En met een DAP haal ik tot nu toe alleen maar fijne resultaten, welke dan zelf niet eens 100% correctie halen. (m.a.w ik haal nog geen volledige strakke lak. Dus ik kan nog meer "verwijderen")


Op de 2e foto van boven, toen ik die auto deed had ik nog geen DAP. Dit is handwerk dus. Wat je links ziet weet ik niet, ik denk nog wat kleine krasjes of flakes van de lak. Rechts op de wielkast is nog heel licht wat van de oorspronkelijke schade te zien. Met een DAP was dit ook weggeweest :woop:
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Toen ik in een grijs verleden wel eens auto's gepoetst heb gebruikte ik daarvoor een machine om het in te draaien (polijstmachine) en dan een doek om het uit te wrijven.

Kun je ook je auto fatsoenlijk in de wax zetten zonder machine eigenlijk?
En als je het handmatig doet, heb je dan wel "pads" nodig of kan het ook met een doek of sponsje?

Excuses als ik domme vragen stel (f)
 Pagina 1 van 50  [ 2480 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy