Postingstijd interval gedetecteerd van 52 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 46 van 50  [ 2480 berichten ]
  Bericht 
Rover
Master
Poetser kan mogelijk ook naar Zwitserland? :thumb:
Maar deed [~Maarten320] dat niet?
  Bericht 
liquid_force
Master
En daarvoor wil je helemaal naar NL? :lol:

voor de juiste persoon doe ik dat graag ja. Alsof Zwitserland het einde van de wereld is, het is maar 6-7 uur rijden naar midden-Nederland ... da's echt niet zo ver O:) O:)
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ken wel iemand, moet je wel naar het noorden :lol:
  Bericht 
liquid_force
Master
Ken wel iemand, moet je wel naar het noorden :lol:

vertel eens ;) (mag ook per PM)
  Bericht 
Archiebald
Master
Je bent hier ook altijd welkom! :wink: letterlijk in midden NL :)
  Bericht 
avg
Respect
Voor een goede poetser in het Noorden hou ik mij ook aanbevolen
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Valt hier nog eer aan te behalen? Dit krijg ik nu in de werkplaats binnen. Je wilt er bijna niet aan werken.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen zo slecht voor hun auto zorgen.........


Bijlagen :


  Bericht 
TommyGun
Master
Zo ziet mijn dak er na een paar weken ook uit hoor, of mis ik iets? Vooral in de omgeving van een vliegveld.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Dit voelt bijna ingevreten. Echt goor ruw.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Zelfde auto........


Bijlagen :


  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
En de inlaat van het interieur filter.

Die auto is gewoon al drie jaar niet gewassen denk ik


Bijlagen :


  Bericht 
Archiebald
Master
JAAA!! Dat is juist mega leuk werk!


https://www.youtube.com/watch?v=BI1H0L8LQEw&t=
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Injectie schreef:
Die auto is gewoon al drie jaar niet gewassen denk ik

Ik ben er bijna :woop:
  Bericht 
dikkydik
Master
Archiebald schreef:
JAAA!! Dat is juist mega leuk werk!

Nog zo'n filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=O81FbQC1xLE

Succes... :lol: :thumb:
  Bericht 
406
Master
Zo. Die glimt weer. :cool:


Bijlagen :




  Bericht 
Fpsdoug
Master
Zoals het heurt.
  Bericht 
406
Master
Precies, een smerige Jag kan echt niet.

Vandaag de 406 gewassen, gekleid, geglazed en gewaxt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Zijn die Brembo's standaard? Of zelf gemonteerd?
  Bericht 
Schoenzool
Master
Erg mooi 406
  Bericht 
406
Master
Lotus Omega schreef:
Zijn die Brembo's standaard? Of zelf gemonteerd?

Standaard, alleen de kleur is afwijkend (standaard zwart maar met revisie heb ik ze in carosseriekleur gespoten)
  Bericht 
Oldskool
Master
Je bolides staan er weer netjes bij 406 :thumb:
  Bericht 
Outback
Master
 
Injectie schreef:
Valt hier nog eer aan te behalen?

Lijkt op de leon van mijn schoon(ahum)vader.
Maar zal vast een andere auto zijn, want jij zit volgens mij niet in de buurt van A'dam.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Outback schreef:
Maar zal vast een andere auto zijn, want jij zit volgens mij niet in de buurt van A'dam.

Ik werk in Vinkeveen dus dat is vast niet zo dichtbij...…….. :x :x :x

Maar het was een Saab 9-3
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Vandaag het grootste deel van het wagenpark eens gewassen en gestofzuigd. Was nodig.

De Nissan heb ik nu bijna 3 jaar en heeft in die tijd nog nooit een spons of stofzuiger gezien. Dit betekende spinnenwebben buiten en binnen en voldoende kruimels om een week van te overleven.
Afbeelding

Hij is best netjes geworden voor een standaard soppie. Blijkbaar is het metallic lak.
Afbeelding

De Alfa zit ook niet heel goed meer in de lak. Vooral op de motorkap zitten er barstjes in. Maar voor een bak met meer dan 3 ton op de teller geloof ik het wel.
Afbeelding

De motor wassen is gelukkig maar 10 minuten werk.
Afbeelding
  Bericht 
Lotus Omega
Master

Youtube video


Wauw wat een werk! Hoe doen ze dit precies?? Wil ik ook wel met mijn auto, alles weer lekker als nieuw :)
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
*schop*

Ik was weer vergeten hoe blauw de auto was [emoji38]
AfbeeldingAfbeelding
  Bericht 
Archiebald
Master
Ik weet iets veel beters dan een wasbeurt voor dat hok: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Fake Alpina, Hifly bandjes :nah: NOPE :[

Dit is de 16 inch ballonbanden winterset 8)
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja was een voorbeeld, you get the twist. Gaat wel dik staan.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ik vind het te sjonnie, ik hou 'm lekker zoals ie nu is :lief:
Wil van 't voorjaar ofzo wel spacers achter, twijfel nog hoe breed.

zomerset :lief:
  Bericht 
Archiebald
Master


:lief:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Meh, vind mijn zomerset mooier :kniktja:
Het staat niet verkeerd hoor, maar zo snel is m'n auto nou ook weer niet ;)
  Bericht 
Scaniafan
Master
Net op de parkeerplaats bij m'n auto gezien dat er een deurdeukje in mijn deur zit, met donkerblauwe lak. Stond naast een grijze auto van een collega dus op 't werk is het niet gebeurd. Dus, gisteravond bij de bioscoop of vannacht voor de deur op 't parkeerterrein.

Balen natuurlijk, maar eerst maar eens de donkerblauwe lak eraf zien te krijgen. Klein plekje ter grootte van het topje van je pink.

Met welk spul ga ik dit het beste eraf halen?
  Bericht 
RRL
Master
Klei werkte prima om rode lak van een witte deur af te krijgen.
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
als dat niet voldoende werkt, kun je nog een licht polijstmiddel proberen (bijvoorbeeld: monello mezzo of finale, meguiars scratch x, o.i.d.).
  Bericht 
Scaniafan
Master
RRL schreef:
Klei werkte prima om rode lak van een witte deur af te krijgen.


Ok, dus op zoek naar een klei en iets van spray erbij als ik 't zo lees... Wat is daar eeen goede in zonder er direct gruwelijk veel geld aan uit te geven?
  Bericht 
Archiebald
Master
Ik ben erg te spreken over de witte Monello klei en de "Born to be slippery" (btbs).

Geen idee wat het kost als setje. Iets van €32,-?
  Bericht 
Flyer
Respect
 
Heb me wel eens afgevraagd of die blauwe "car clay" in de 3M-verpakkingen op bijvoorbeeld Ebay ook het gewenste resultaat geven van de diepe reiniging. Of dat het uiteindelijk gewoon een soort 'schuurpapier' is in kleivorm.
Iemand hier die er ervaring mee heeft??
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22

Youtube video


Werkt dit ook?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Flyer schreef:
Of dat het uiteindelijk gewoon een soort 'schuurpapier' is in kleivorm.

Dat
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Ja, maar het levert wel swirls op.
  Bericht 
Archiebald
Master
Juist, als je klei wil kopen, koop dan gewoon goede. Hoe zachter de klei, des te minder het weghaalt, maar ook beschadigd. Andersom als hij harder wordt. Haalt veel weg en zorgt voor krassen.

Maar net wat je doel is. Een opfrisser? Zachte klei en niet polijsten. Echt reinigen? Harde klei en daarna polijsten.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Volledige poetsbeurt incl. verwijderen van stickers van de M5 van Alex Roy. Eigenlijk wel zonde maar wel mooi om te zien:


Youtube video
  Bericht 
406
Master
Gisteren een middagje vrij omwille van het mooie weer. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de jag even fatsoenlijk te wassen, kleien en waxen. Maar tijdens het bezig zijn valt wel extra op hoe ongelooflijk geswirled de lak is. Van het voorjaar maar eens laten polijsten...
  Bericht 
Sander
Medewerker
Ik heb mijn auto ook maar eens gewassen. Gewoon. Beetje shampoo, twee emmers en een paar sponzen. Niets bijzonders, wil ik ook helemaal niet.
Maar de velgen krijg ik niet netjes. De ergste meuk is er wel af maar er blijven zwarte "uitgelopen" vieze plekjes op lastig bereikbare plaatsen zitten. Heb mijn best gedaan maar het is net niet mooi.
Iemand hier tips hoe ik dat... Let op... Eenvoudig en niet al te duur kan oplossen?
Ik wil geen twee uur met een tandenborstel en een duur middeltje of een pot klei in de weer, dat is het me niet waard. :D
  Bericht 
Lotus Omega
Master

Youtube video


Interessant filmpje over polijsten. Goed kanaal om te volgen :thumb:
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Sander schreef:
Ik wil geen twee uur met een tandenborstel en een duur middeltje of een pot klei in de weer, dat is het me niet waard. :D

Vloeken in de kerk hier... Maar met een goed schoonmaakmiddel (Dasty bijvoorbeeld) en heel licht druk uitoefenen met een schuursponsje kreeg ik altijd alles er wel af. En geen last van roest of whatever, al zul je vast wel iets van je coating eraf halen. Maar desnoods coat je ze opnieuw met zo'n spray.
  Bericht 
Archiebald
Master
Sander schreef:
Let op... Eenvoudig en niet al te duur kan oplossen?
I


Monello Non Ferro. Velgen wassen, dag van te voren ofzo. Dat ze in ieder geval droog zijn als je dit erop spuit. Dan goed in spuiten, bij je buurman op de oprit of ergens niet bij je huis. Spul STINKT! (Nee, echt. HET STINKT!) en wordt knal-paars wat in de tegels trekt. Dus de boel nat maken, de grond dus en weg spoelen als het erop drupt.

Ok, dus Non Ferro op droge/schone velgen spuiten.
Laten intrekken, paar minuutjes.
Dan met een zachte borstel, zo'n paardenharen afwasborstel gebruik ik, inborstelen. Kan ook met een ronde kwast van de Gamma.
Dat gaat lekker schuimen, nog even laten trekken.
Dan afspuiten.

Gaat je wel wat tijd kosten natuurlijk. Maar als je een beetje de vaart erin hebt niet meer dan 30min.
  Bericht 
Sander
Medewerker
Klinkt te doen. Behalve dan die paarse oprit. Maar daar is wel wat op te bedenken :thumb:
  Bericht 
406
Master
Gewoon in een wasbox. Het spul werkt fantastisch maar ik vind dat Archiebald de stank nog niet genoeg benadrukt heeft :lol:
 Pagina 46 van 50  [ 2480 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy