Postingstijd interval gedetecteerd van 56.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 48 van 50  [ 2480 berichten ]
  Bericht 
ITje
Die hard
Hi all,

Ik heb een Tornado Gun + Compressor gekocht om mijn motor schoon te maken. Leuk spul.
Heb er ook een Foam Gun voor de Compressor bij. Iemand een tip voor goed schoonmaak middel er in om het vuil goed los te weken?
  Bericht 
Walker
Master
 
Remmenreiniger :devil:
  Bericht 
406
Master
[~adinsx] dacht vast dat hij de enige was die z'n leasebak schoonmaakt met klei en in fatsoenlijke wax zet. Ha, niet dus :lol:


Bijlagen :




  Bericht 
Archiebald
Master
Goed bezig en lekkere wax! Denk wel één van de beste.
  Bericht 
adinsx
Master
Haha, goed bezig! Mooie auto's moet je mooi houden, lease of privé ;)

En dat is inderdaad prima wax!

Die van mij is hoognodig toe aan een nieuwe klei, en wax beurt. Ik 'hoor' mijn hand weer over de lak glijden, vooral onderaan de portieren. Oh, en ik baal weer van de enorme zachte lak van tegenwoordig. Vorig jaar zomer de auto rondom licht gepolijst met een collega, inmiddels zitten er alweer lichte swirls in.

Op een afstandje zie je dat gelukkig niet ;)

  Bericht 
adinsx
Master
Een, eveneens poetsfreak, collega heeft de S60 van zijn ouders overgenomen. Die heeft hij ook even aangepakt. Plastic strips gespoten, nieuw uitlaatsierstuk en vervolgens de lak aangepakt. Dat deze 16 jaar oud en ik meen 3 ton ervaring heeft zie je er niet aan af:


Bijlagen :


  Bericht 
406
Master
Ik zag 'm net op autoweek. Zo zie je ze niet vaak.
  Bericht 
Archiebald
Master
Even ter controle, kleien = polijsten. Dat doen jullie toch ook wel he?
  Bericht 
adinsx
Master
Niet altijd. Ik heb nu de voorbumper bijvoorbeeld van zowel de Clio als Mégane gekleid en daarna in de glace en wax gezet. Puur om al het doodgereden ongedierte er gemakkelijker af te krijgen. Van de lente/zomer krijgen beide weer een algehele klei, polijst en waxbeurt. Moet alleen zelf nog even zo'n DAP-ding gaan aanschaffen inclusief pads.
  Bericht 
Archiebald
Master
adinsx schreef:
DAP-ding gaan aanschaffen inclusief pads.


Aanrader! :thumb:
  Bericht 
406
Master
Ik heb zo'n ding ook niet, moet er nog eens komen.
Archiebald schreef:
kleien = polijsten

Dat is de eerste keer dat ik je dat hoor zeggen, is er een specifieke reden voor?
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja je maakt krassen en veroorzaakt marring met kleien. Dat zijn kleine lakdefecten die je eruit "moet" polijsten. :)
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Na het kleien zou ik inderdaad ook altijd polijsten, minimaal met een finishing Polish, of eventueel een one-step Polish (zoals rupes UHS). Zeker de zachte lakken van voornamelijk Japanners zijn erg gevoelig voor marring.

Heb je ook al een coating geprobeerd, zoals een Gyeon of Nanolex SiO2 coating; die hebben een veel betere beading, sheeting en standtijd dan een wax en bieden daarnaast ook nog wat extra hardheid.

Dit is bijvoorbeeld de beading van 10.5 maanden oude cancoat op mijn Lexus. :D

  Bericht 
adinsx
Master
Ik wil nog overstappen naar Gyeon. De lak op mijn Fransoos is écht heel zacht. Bloedirritant :duh:
  Bericht 
406
Master
Duidelijk. Ik ga een huis zoeken met een oprit waar ik in alle rust dat kan beoefenen :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Kom je een keer buurten bij ons nieuwe huis toch. Gezellig!
  Bericht 
406
Master
Prima plan :thumb:
  Bericht 
Lotus Omega
Master

Youtube video


Kennen jullie hem? Ik vind het een van de beste en leukste detailers op YouTube. Hij laat allerlei handige trucjes zien om auto’s en het interieur weer goed schoon te krijgen :)
  Bericht 
Joël D.
Master
Achterlichtverzorging:



Kwaaltje: Er komt vuil tussen de achterlichten. Voor de pakking van de achterlicht loopt een gootje waar het vuil en water in blijft zitten. Wat dus zorgt voor algengroei:



Wat geklungeld met een kwast, APC, anti-groen en een touwtje, maar ze zijn weer schoon:



Nu ze er toch uit zijn, meteen maar polijsten, want echt fraai waren ze niet meer:







Knipperlichten ben ik vergeten ja. ;)
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Knapt het in ieder geval weer wat van op!
  Bericht 
Archiebald
Master
Netjes! Het zit hem in de details hè!
  Bericht 
Lotus Omega
Master

Youtube video


Dit is veruit het ranzigste interieur dat ik ooit heb gezien. Wel leuk om te zien hoe hij dat weer mooi schoon krijgt :)
  Bericht 
406
Master
Vanmiddag de Kia van moeders even netjes gemaakt. Ding zat onder de vogelschijt en ik kon het gewoon niet meer aan zien. Is wel de eerste en de laatste keer dat ik een witte auto in de volle zon poets. Niet te zien wat je wel en niet hebt gehad en dat felle wit de hele tijd doet pijn aan je ogen. :x
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Ik spotte dit op de Kia van FpsLief. Vage krasjes? Waar komen die vandaan?

Nou ja. Ik voel ze niet. Ik heb nog "metallic autopoetswax" of iets van de Halfords staan, denk nu zo'n jaar of 15 oud. Van dat witachtige spul. Kun je het met zoiets fixen of moet je moeilijk met een machine aan de gang?


Bijlagen :


  Bericht 
dvdouden
Master
Machines is sowieso niet noodzakelijk, kan prima met de hand

Youtube video
  Bericht 
adinsx
Master
zolang een kras niet zichtbaar is als je hem nat gemaakt hebt, kun je hem aardig goed eruit polijsten. Wetsanden is mij een stap te ver, maar ik heb wel de polijstmiddelen van Monello inclusief pads om handmatig krasjes weg te werken. Gaat best prima.

Akkelig trouwens, dat moment dat hij een kras er in trekt :x

@fpsdoug
Ik denk een keer iets op vast gezeten en vervolgens heeft iemand even met zijn nagel geprobeerd eraf te halen. Dat is er prima uit te polijsten. Met die 'poets' ga je het alleen opvullen. Dan lijkt het weg maar na twee wasbeurten is ie er weer. :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
adinsx schreef:
Wetsanden is mij een stap te ver


Is prima te doen hoor. Heb het dak van onze Bora gedaan. Voorzichtig aan...
  Bericht 
Fpsdoug
Master
adinsx schreef:
@fpsdoug
Ik denk een keer iets op vast gezeten en vervolgens heeft iemand even met zijn nagel geprobeerd eraf te halen. Dat is er prima uit te polijsten. Met die 'poets' ga je het alleen opvullen. Dan lijkt het weg maar na twee wasbeurten is ie er weer. :lol:

Thanks.
Begin met jouw uitleg bijna aan mezelf te twijfelen. Misschien een keer vogelpoep eraf gewreven of zo.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Archiebald schreef:
Is prima te doen hoor. Heb het dak van onze Bora gedaan. Voorzichtig aan...

Zit daar nog blanke lak op? Die had je toch al vaak gepolijst? ;)
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Denim pads zijn vaak ook een mooi alternatief voor wetsanding, zeker voor het verminderen van Orange peel.
  Bericht 
adinsx
Master
Vanmorgen op de linker voorzijde van de motorkap niet gezien, wellicht door dauw, maar dit lijkt me de schuld van een kat :duh: . Die van ons springt niet op auto's, maar heeft er wellicht een achterna gezeten gisteravond. Althans, dit lijkt me geen werk van fietsende buurtkindjes.



Deze week maar eens aan de slag met handmatig polijsten, en anders maar even de DAP van een collega lenen :thumb_d:
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Katten ja. Leuk.
  Bericht 
18vti
Master
adinsx schreef:
dit lijkt me de schuld van een kat :duh:

:o

Zulke zachte lak?
  Bericht 
adinsx
Master
De lak is sowieso bizar zacht tegenwoordig. Ondanks keurig met de hand wassen zitten er ook kleine waskrasjes in.

En een lekker gewaxte motorkap met dauw is natuurlijk spiegelglad...
  Bericht 
RRL
Master
Lak is inderdaad echt flink zacht. Deze diepe kras in de achterdeur was afkomstig van een kunststof handvat van een verfkwast. Kwam net met pa thuis van de bouwmarkt, terwijl hij zegt dat hij nog even naar de buren ging slingert hij het ding over de auto. Die verwachtte ik niet, ving hem dus niet goed en daarmee kwam het tegen de deur. Idioot diepe kras voor zoiets onbenulligs.


Bijlagen :


  Bericht 
RRL
Master
Heb het uiteindelijk met een lakstiftje bijgewerkt. Niet de meest mooie oplossing, maar in het dagelijkse gebruik valt het niet op dus ik vind het weer prima zo.

Onderstaand is gecropt uit de oorspronkelijke foto, genomen op +/- 1m afstand.


Bijlagen :


  Bericht 
18vti
Master
En de lak van zo'n Tesla Model 3 schijnt al helemaal bagger te zijn wat ik lees....waait er zo af als er wat zout/zand op komt :roflol:
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Bij aflevering ook niet. Engineering Explained heeft er een video over gemaakt van zijn Model 3 met slechts 22 mijl op de teller bij levering. De afwerking (naden en het glazen dakpaneel) is ook niet al te best:


Youtube video
  Bericht 
ITje
Die hard
hi all, vraagje.... Ik zit al een poosje te kijken naar de aanschaf van een polijstmachie. gaat gebruikt worden om mijn motor te polijsten.
Budget van +/- 500 euro.
Voorkeur gaat uit naar eentje op accu.

Zag echter gisteren onderstaande in de folder van de lidl. Is dat wat??
https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Persl ... gLJrfD_BwE

Ik heb een geschikte compressor.

edit: Of is een rupes-ibrid-nano-long-neck-polijstmachine-30-50mm beter?
https://www.nonpaints.com/nl/rupes-ibri ... ck-stb-set
Nogal een prijs verschil natuurlijk..
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Wil je roterend of excentrisch gaan polijsten?

Ik zou zelf eerder kiezen voor een elektrische, maar als je hem maar weinig gebruikt dan heb je echt niet per se een rupes of flex nodig. Bijvoorbeeld een dap is dan ook ruim voldoende (helaas niet draadloos), maar er zijn ook betaalbaardere alternatieven op accu.
  Bericht 
ITje
Die hard
Nou... ik heb me daar net even over ingelezen en excentrisch lijkt me de enige juiste keuze...
Gezien ik nauwelijks ervaring heb met polijsten.
  Bericht 
Archiebald
Master
ITje schreef:
Zag echter gisteren onderstaande in de folder van de lidl. Is dat wat??
https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Persl ... gLJrfD_BwE


Zou ik van weg blijven.

ITje schreef:
rupes-ibrid-nano-long-neck-polijstmachine-30-50mm beter


Vast en zeker. Maar dan koop je ook meteen een verlengde S-klasse met alle opties... Beter lekker bij Carclean shoppen, geweldige bedrijf met enorm goede klantenservice en goede producten. Hier: Bespaar je ruim €100 op de Rupes en zit nog polijstmiddel en spul bij ook
https://www.carclean.com/nl/polishing-p ... -pack.html
  Bericht 
ITje
Die hard
Archiebald schreef:
Vast en zeker. Maar dan koop je ook meteen een verlengde S-klasse met alle opties... Beter lekker bij Carclean shoppen, geweldige bedrijf met enorm goede klantenservice en goede producten. Hier: Bespaar je ruim €100 op de Rupes en zit nog polijstmiddel en spul bij ook
https://www.carclean.com/nl/polishing-p ... -pack.html


Tnx! Ik ga hem bekijken.
  Bericht 
406
Master
Vandaag (en gisteren) de XKR gepoetst. Wassen, kleien, finale polish, glaze, wax en met deze cone en metaal polijst de velgranden en uitlaat sierstukken gedaan. Die velgrand werd namelijk nooit schoon met de non-ferro en ondertussen was er toch een behoorlijke aanslag. Hoewel het aanpakken met de cone zeker effect heeft gehad ben ik nog niet happy. Er zit nog behoorlijk wat viezigheid tussen de velgrand en het velghart, iemand tips? En oja, hoe krijg ik die cone in hemelsnaam schoon voor volgend gebruik?
Links voor, rechts na:
Afbeelding
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Dat ziet er weer een stuk beter uit!

Die cone krijg je meestal redelijk goed schoon met afwasmiddel.
  Bericht 
Bounty
Master
 
Hebben jullie nog een tip voor een schoonmaakmiddel voor de stoelen. Stof bmw 1 serie.
  Bericht 
Blaataap
Master
De man van mijn schoonmoeder heeft er zo'n speciale autostofzuiger voor met bijbehorende wasmiddelen. Werkt als een tiet. Dus die zou ik je aanraden. Weet alleen niet hoe het ding heet O:)
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Zo'n extractor is volgens mij het beste daarvoor. Ik denk dat je die ook wel ergens kunt huren.
  Bericht 
Raymond
Master
Kleine stoomreiniger werkt ook prima.
  Bericht 
Lotus Omega
Master

Youtube video


Doet 'ie nog best leuk :)
 Pagina 48 van 50  [ 2480 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy