Postingstijd interval gedetecteerd van 40.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 35 van 50  [ 2499 berichten ]
  Bericht 
Middle
Master
Archiebald schreef:
Sjoef sjoef, ksssssst.....

:lol: :lol: :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Fpsdoug schreef:
Hij blinkt


Dat zijn de swirls in de zon die je ziet :lol:
  Bericht 
TommyGun
Master
:lol:
  Bericht 
RRL
Master
Goede reminder Fpsdoug, moet het hok ook maar weer eens door de tunnel raggen O:)
  Bericht 
Lieuwe2410
Master
Fpsdoug schreef:
Ik ben voor het eerst sinds ik deze bak heb (3 jaar nu) in de wasstraat geweest. Zo'n automatische van Carwash en co. Had een gratis bonnetje, want ik zou er zelf geen €15 voor over hebben.

Maar het mag gezegd worden, het resultaat is niet verkeerd. Als bewijs een redelijk nietszeggende foto:

Pssst, foto lenen? O:)

Alleen even de velgen, dakdragers en geblindeerde raampjes photoshoppen :lol:
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Mooi ding zeg! Jammer van de velgen, de niet-geblinderde ramen en het gebrek aan dakdragers.
  Bericht 
basgitaar
Master
:roflol:
  Bericht 
Archiebald
Master
VEEL FOTO'S! Kan niet zo goed kiezen en vind het gewoon een leuke detail!


Vandaag de 1961 Citroen ID van mn oom gedaan. Hij is nu ruime 1,5e maand thuis (en zo'n half jaar geleden gespoten), vrijwel helemaal "gerestaureerd". Tussen "" omdat het toch niet echt tot de puntjes is enzo, hij is gewoon GOED opnieuw gedaan. Lak, schermen, nieuw dak, nieuwe bekleding, nieuwe velgen, banden etc etc. Van het weekend is er een groot seizoensopenings evenement voor de ID/DS club (Of alle Citroenclubs, dat weet ik niet). Maar goed, daarom had hij mij gevraag of ik hem wilde poetsen voor hem. Dus dat heb ik gedaan....

Allereerst goed afgespoten, want hij was enorm stoffig.
Velgen met APC gedaan en een kwastje
Hierna 2 maal met het 2 emmersysteem gewassen met de bekende washmitt en PB SS&S.
Afgedroogd
Gekleid met Mothers geel en Dodo BTBS
Gepolijst met zwart & finale op standje 1,5. Zeer mild dus, maar ruim voldoende. Lak was bovenverwachting voorzien van swirls! :o Maar ook boterzacht!
Geprept en de naden en kieren gedaan met een doekje
Voorzien van een laagje PB blackhole
Laagje Colli 915
Ruiten gedaan met Dodo BTBS


VOOR & NA naast elkaar















--













ALBUM LINKJE, veel meer foto's gemaakt. Dus mocht je het leuk vinden deze te zien. KLIKJE
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
:thumb: :thumb: :thumb:
  Bericht 
Middle
Master
Mooi Archibald, heel mooi! :thumb:

Ik heb jaren in die dingen gereden (geen ID, DS 23 Pallas), heb er drie versleten. Het waren in die tijd echt fantastische auto's.
  Bericht 
Archiebald
Master
Nou mijn oom heeft er altijd wel 1 of 2 gehad. Meerdere DS'en en ID's. Met als hoogtepunt, vind ik, een zwarte DS Pallas. 19, 21 of 23, geen idee. Maar hij was prachtig. Zat heerlijk op die dikke bruine lederen fauteuils. Nu heeft hij deze omdat hij zelf ook uit '61 is. Vond ie leuk :[
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Archiebald schreef:
Dat zijn de swirls in de zon die je ziet

Vandaag even in de zon gekeken, hij zit aardig onder ja :lol:
Wasstraat doe ik dus ook niet meer.

Hoe krijg ik die swirls eruit?

Heb wel zo'n poetsapparaatje in de kast liggen (DAP of zo? hij is geel en moet op de boormachine), lukt het daar mee?
  Bericht 
Archiebald
Master
Dit is een dap



Maar dit is makkelijker. Voor jou :wink: Koop je wel 3 tot 4 DAP900's van.


Hoe je ze eruit krijgt is vrij simpel te typen, iets minder simpel om te doen. Zeker als je het moet vragen :lol: Polijsten! :[
  Bericht 
Rover
Master
Fpsdoug schreef:
Hoe krijg ik die swirls eruit?

Simpel vraag of Archie een dagje langskomt :[
Is wel iets duurder dan de krasstraat, maar komt er wel weer goed uit te zien. 8)
  Bericht 
Archiebald
Master
Maar wel veel goedkoper als Diventa Bella! (En een STUK minder resultaat, mja.....)
  Bericht 
Rover
Master
Mja, als iemand jou voor 8 dagen inhuurt weet jij dat resultaat mogelijk ook wel te krijgen? :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
:lol: Nou...... Misschien!
  Bericht 
bx gek
Master
Als je een keer in de buurt van Oss komt zou ik wel een stukje mee willen rijden. (f)
  Bericht 
Archiebald
Master
:wink: Ik zal het eens tegen hem zeggen!

De Bora trouwens ook maar weer eens gewassen vandaag. Was nodig!


Afbeelding
  Bericht 
406
Master
Ja zou ik ook moeten doen.
  Bericht 
Joël D.
Master
Ik ook. Ik heb de 75 nog niet eens gewassen.....
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Vogels schijten er nu toch alles onder :nothanks:
  Bericht 
Archiebald
Master
Sja, ik heb er ook veel te lang mee gewacht hoor! Denk alleen dat het over 3 dagen weer kan, zit zoveel stuifmeel in de lucht, om nog maar te zwijgen over die suïcide beestjes onderweg.
  Bericht 
406
Master
Dat is dus eigenlijk ook waarom ik 'm de afgelopen weken wel een paar keer heb afgespoeld met een hogedruk reiniger. Maar beide wagens moeten eigenlijk hoog nodig eens goed gewassen worden. Heb ik dit jaar nog niet gedaan. :oops:
  Bericht 
Archiebald
Master
Net dit BMW'tje gepoetst. Erg fijne auto zeg! 335i, aftermarket uitlaat klonk heerlijk. Hier zou ik wel blij van worden!

Heb hem gewassen, gekleid, alle horizontale delen 1maal lichtjes gepolijst. Daarna voorzien van een laagje glaze en Fusso wax. Bandjes zwart gemaakt en de ruiten + het leer gedaan. Afgesloten met wat "snelle" foto's voor de leukigheid :woop:






  Bericht 
RRL
Master
Archiebald schreef:
Denk alleen dat het over 3 dagen weer kan, zit zoveel stuifmeel in de lucht

Voordat er weer een goede bui gevallen wordt hij hier niet gewassen. Gisteren enkel even de zijruiten schoongemaakt. Voor- en achterruit zit een mooi hendeltje voor aan het stuur.

Archiebald schreef:
om nog maar te zwijgen over die suïcide beestjes onderweg

Ik maakte gisteren nog een opmerking dat er amper naar buiten te kijken viel door de vette voorruit. Denk dat ik die nu terug krijg, maar dan vanwege de genocide die gisteren plaats heeft gevonden :[
  Bericht 
zandbak
Master
Is dat nou stuifmeel wat op alle auto's zit......zo ja van welke planten komt die enorme hoeveel dan af.......Meestal is dat redelijk lokaal bij coniferen bv.

Of is het gewoon een of andere vorm van saharazand.

Maar eens kijken of ik mij kan zetten tot de halfjaarlijkse wasbeurt, in een wasbox denk ik. :lol:
  Bericht 
Joël D.
Master
Mijn auto is inmiddels ook geel ipv zwart. Ik wacht wel tot die troep uit de lucht is. Mijn vader heeft gisteren zijn auto gewassen en zit nu weer onder de zooi. Schiet niet op zo...
  Bericht 
zandbak
Master
Ik moet wel, want er zit ook wat vogelpoep op zag ik
  Bericht 
Joël D.
Master
Had ik laatst ook, nog geen reden om de hele auto te wassen. :oops:
  Bericht 
adinsx
Master
Gisteravond nog met de spray en doek wat vogelpoep van de Clio afgehaald. Heel fijn, die parkeerplaats bij het werk van de wederhelft onder de bomen.

Wassen van de hele auto komt in het weekend wel. Wel de Mégane een paar keer de wasbox ingestuurd om de waas er met hoge druk af te halen. Schiet echter ook niet veel op.
  Bericht 
Remo
Master
zandbak schreef:
Is dat nou stuifmeel wat op alle auto's zit
Yep, pollen. http://www.pollennieuws.nl

Je kunt er niet tegenaan wassen..
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
RRL schreef:
Gisteren enkel even de zijruiten schoongemaakt. Voor- en achterruit zit een mooi hendeltje voor aan het stuur.
Emmer over de voorruit, ruitenwisser aan. Achter idem. En zijkanten met een trekkertje.
  Bericht 
Archiebald
Master
Hij is wel toepasselijk ondertussen :nah:


Afbeelding
  Bericht 
406
Master
Oh die moet ik ook hebben :lol:
  Bericht 
406
Master
Van 't weekend een peus bijeenkomst dus de V6 maar eens onder handen genomen. Gewassen, gekleid, geglazed (PB blackhole) en gewaxed (Collinite 915). Morgen het interieur en de plastic delen aan de buitenkant onder handen nemen.
Helaas vergeten om vooraf foto's te maken (was echt goed smerig) maar wel van het resultaat:


  Bericht 
406
Master
Twee weken geleden klapte de radiator van mn auto, kon gelukkig mn weg vervolgen in de lexus van een kennis. Had m wel beloofd dat ik m nadien even zou fatsoeneren voor m. Ik kon het echt niet laten. iig wat voor, tijdens en na foto's:







Nog nooit een lederen interieur zo ranzig gezien.
  Bericht 
Pringles
Respect
406 schreef:
Morgen het interieur en de plastic delen aan de buitenkant onder handen nemen.


Ik zoek zelf momenteel naar een goedje waar ik mijn raamrubbers en/of hard plastic onderdelen op de auto mee kan behandelen. Spul hoef niet te gaan glimmen, ik zoek gewoon goede bescherming tegen uitdroging en de elementen. Heb even door het topic gebladerd maar kon niet meteen iets vinden, wat raden de heren poetsmeesters hier aan? :koffie:
  Bericht 
Trasher
Master
406 schreef:
Nog nooit een lederen interieur zo ranzig gezien.

Euhhmm, doe eens een korte beschrijving hoe je dat hebt gedaan... :wink:
mijn lederen fauteuills mogen ook wel een beurtje hebben, maar de leerhersteller van mcguiars heeft niet heel veel effect gehad. Ik vind het leer nog steeds erg droog en stug aanvoelen :(
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Mijn beige leer is niet vies, maar wel stug inderdaad. Kan volgens mij een stuk soepeler & zachter.
Gebruik nu 4 in 1 leerpoets van HG. Iemand een goedje waardoor het weer soepel wordt?
  Bericht 
406
Master
Voor het schoonmaken en voeden gebruik ik deze set van sonax: https://www.carclean.nl/product/Sonax/P ... 941_102701
Deze turtle is ook goed: https://www.carclean.nl/product/Turtle_ ... 833_100264

maar het grove reinigen zoals hierboven gebruik ik de zogenaamde "power sponges" of "wonder sponsjes" van de action. 1 euro voor 5 stuks en echt briljant. Maar wel max 2x per jaar en voorzichtig gebruiken (echt niet gaan lopen boenen) want feitelijk werkt het als een soort van grit 3000 schuurpapier.
  Bericht 
Archiebald
Master
Voor leer gebruik ik AutoFinesse leather cleaner en leather conditioner. Werkt goed en ruikt lekker!

Wat die raamrubbers betreft @Pringles. Ik weet datdat een nano-goedje voor is. Iets van C-quartz of Carpro ofzo. Ik kan eve niet op de naam komen. Ga wel even zoeken voor je
  Bericht 
Trasher
Master
Ga ik dat eens proberen. Thanks ! :thumb:
  Bericht 
adinsx
Master
Even een tip vooraf: wie vrije tijd wil overhouden moet niet aan een kind beginnen, en al zeker niet aan nummer twee. Pff... :duh:
Maar, naast de gezinsuitbreiding in goede banen leiden thuis met de wederhelft, staat een andere klus op de lijst tijdens mijn drie weken vakantie. De auto nog even detailen. Is alweer een jaar terug. Dit keer alleen in etappes, namelijk wanneer de kids slapen. Voor het weekend al even wat aanvulling besteld:
Klei van meguairs welke ik had was na drie jaar (tweede setje klei) smerig zat. Nu voor Mothers clay gegaan. (nog niet heel blij mee overigens, beetje stug en droog nog. Tips Archie?)
Verder nog wat nieuwe doeken, een paar pads en toch maar weer de Natty Paste Wax, alleen dan niet de vaste vorm maar vloeibaar. :thumb:

Vanmiddag in een uur en drie kwartier de motorkap en voorbumper + koplampen kunnen doen. Dus snel sopje erover, kleien, voeden en waxen.
Zijkanten, dak en achterzijde van de auto staan de komende dagen ergens op het programma. :thumb:
Het verschil is wel weer goed zichtbaar, dankzij de klei-beurt glimt alles weer veel beter. Voor zover je een 'glimmende eer' kan hebben van een parelmoer witte auto. Zwart werkt toch beter voor het gevoel. Al is het maar dat je goed kan zien waar je bent geweest met de wax, of nog niet goed hebt uitgepoetst. :[

Een paar foto's als sfeerimpressie, gemaakt met de telefoon:

Het viel mee gezien ik de auto nog altijd probeer elke twee weken met de hand te wassen, maar natuurlijk is er vuil te vinden van de vliegenlijken op de bumper:


De glace, White Diamond waar ik nog altijd erg tevreden mee ben. :thumb:


Na het uitpoetsen van de WD:
Als ie zwart was, was het al wel een mooie spiegel.





Laatste stap, de wax. Ook de vloeibare vorm is even wennen t.o.v. de vast wax welke ik had:


Zo, en de neus is weer vlekloos wit, op hier en daar wat steenslag na dan :duh:





Daarna de mégane naar een schaduwplekje verhuist en de Clio nog even nagelopen met spray&wipe:






Slotvraag, de Tire gel welke ik heb is prima. Geen grote glimfactor, wel mooi zwart. Maar... Tot waar maken jullie de band zwart?


Tot het dubbele randje? Of nog verder?


Het zat hier en daar nog wat te dik op, waardoor het uitslingerde:


Ook zag ik dat ik waar de band op de stenen stond ik wat ben 'uitgeschoten' dus buiten het randje. Ziet er niet uit als de wielen iets anders staan. Volgende keer dus maar even beter op letten. :P


Op naar nog een paar bewolkte middagen graag O:)
  Bericht 
DidbeZ
Master
Toch maar even een vraag aan jullie poetsfreaks:

Ik heb een witte up! en nu is de onderdorpel langzaam grijs/zwart aan het worden. Dit gaat er steeds slechter van af.

Iemand de gouden, goedkope en makkelijke tip?

Of niks aan te doen...
  Bericht 
Archiebald
Master
Is het vuil of witte lak die loslaat?

Anders proberen met klei of een APC achtig spul. (Op www.carclean.nl eens op apc zoeken)
  Bericht 
DidbeZ
Master
Het is vuil, als de lak er af zou komen had ik een andere vraag gesteld :lol: O:)

Misschien ga ik die nog wel stellen na hard poetsen... :lol:

Thanks iig! Ik ga eens even neuzen op de site!
  Bericht 
Lieuwe2410
Master
Wellicht kleien? Als het echt hardnekkig vuil is wat er niet 123 af gaat met wash mitt/spons
  Bericht 
DidbeZ
Master
Das nog best prijzig spul, zeker met bijkomende poetsspullen.

Kleien heb ik net gedaan maar toen ik naar buiten liep had het niks geholpen.

Geen huis-tuin-en-keuken-middel beschikbaar als in azijn gemengd met Pokon en een beetje citroensap opwrijven met een 3 dagen oude onderbroek?
  Bericht 
406
Master
DidbeZ schreef:
een witte up! en nu is de onderdorpel langzaam grijs/zwart aan het worden. Dit gaat er steeds slechter van af.

Iemand de gouden, goedkope en makkelijke tip?

Of
niks aan te doen...

FTFY
 Pagina 35 van 50  [ 2499 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy