Pagina 33 van 50  [ 2499 berichten ]
  Bericht 
Lotus Omega
Master
1/8 kans dat het hem wel was dus! :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Net de golf maar weer eens gewassen. Was echt nodig!! Denk dat het de 2e of 3e keer was sinds ik hem heb..... Hij moet ook echt nodig gepolijst worden, wauw. Onder de hoeken van de ramen aan de zijkant lopen van die strepen naar beneden. Van vuil water ofzo. Met wassen of prep gaat het er niet vanaf. Dus ik hoop dat dat wel weg te poetsen is!
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Kunnen jullie hier een beetje tegen in dit topic?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
  Bericht 
Archiebald
Master
:lol: Ja hoor! Zo ziet mijn auto er soms ook uit. Al raad ik je wel echt aan om die vogelschijt er snel af te halen! (Als je zelf te lui bent om te poetsen, stuur maar ff een pb hoor!) :woop:
  Bericht 
Rover
Master
Ah, een auto die gebruikt wordt :[
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Fpsdoug schreef:
Kunnen jullie hier een beetje tegen in dit topic?

Nee, echt belachelijk hoe smerig die Golf is.
  Bericht 
RRL
Master
Ik kwam er laatst achter dat ik mooie groene lijntjes bij de raamrubbers heb :thumb:
En dat ik uit moet kijken bij het naar binnen slingeren van de jas, dorpels zijn zeer donker grijs :x
  Bericht 
406
Master
Meeste auto's zijn nogal smerig deze tijd van t jaar. Ook ik vorm daar geen uitzondering op.

Maar ik schrok mij gisteren een ongeluk, de blauwe coupe zit vol met kleine krasjes, geen swirls meer te noemen. Enkel op de motorkap en ook wat op het dak (al is het dak minder erg) wat daar mee gebeurd is....

Ik kan ze niet voelen dus goede hoop dat ze weggepoetst kunnen worden.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Kat?
  Bericht 
Archiebald
Master
406 schreef:
niet voelen


Maak je auto eens vochtig, dus niet nat. Met zo'n vochtigdoekje ofzo. Als ze dan weg lijken polijst je ze eruit.
  Bericht 
Tweebel
Master
Fpsdoug schreef:
Kat?


Of van dat nare volk dat je auto gebruikt als bijzettafel voor hun boodschappen etc
  Bericht 
RRL
Master
Fpsdoug schreef:
Kat?

Ook mijn eerste ingeving. Niets in het vuil te zien dat een aanknopingspunt kan geven? Auto is hier een week geleden gewassen, nu al wel weer duidelijk zichtbare kattenpootjes op de motorkap. Plus het welbekende gebrek aan grip aan de rand bij de voorruit. Geluk maar dat het wit is, vallen de krassen die het beest achter laat niet zo op.
  Bericht 
Rover
Master
Kan ook dat er iemand op heeft gezeten/gehangen met bijvoorbeeld een spijkerbroek, zitten vaak van die metalen knopjes op.
  Bericht 
dikkydik
Master
406 schreef:
Enkel op de motorkap en ook wat op het dak (al is het dak minder erg) wat daar mee gebeurd is....

Een zak die z´n doos even kwijt moest? :[
  Bericht 
Tweebel
Master
dikkydik schreef:
Een zak die z´n doos even kwijt moest?


Meerdere interpretaties mogelijk.
  Bericht 
406
Master
Dat was al gebeurd op de beige en dat ziet er iets anders uit. Dat gaat namelijk niet zonder deukjes :wink:

Fpsdoug schreef:
Kat?

Denk ik niet. De afgelopen 2 weken enkel op het tata terrein en de overdekte garage gestaan, de 3 maanden daarvoor heeft de auto in een bedrijfshal gestaan.

Rover schreef:
Kan ook dat er iemand op heeft gezeten/gehangen met bijvoorbeeld een spijkerbroek, zitten vaak van die metalen knopjes op.

Lijkt me een logischer verklaring.
  Bericht 
Trasher
Master
406 schreef:
het tata terrein

Je kent de luchtkwaliteit daar, neem ik aan O:) Daar zweeft genoeg groffe erts/staal stof rommel in de lucht
  Bericht 
Archiebald
Master
Iemand van hier trouwens ervaring met het aanbrengen van een lakcoating, zoals die van Nanolex of IGL?

Mijn oom heeft zijn 1961 Citroen ID laten restaureren en die ga ik als hij straks terug is detailen voor hem. Nu wil ik ipv een wax of sealant die auto voorzien van een coating.

Ik lees veel goede dingen over de IGL coatings, ze verwerken makkelijk en zijn snel droog. Of kan iemand mij een andere tip geven? :D
  Bericht 
RRL
Master
Afgelopen weekend iets opmerkelijks gehoord van een vriend wie vrij fanatiek is in het poetsen en netjes houden van zijn auto: het niet gebruiken van de ruitenwisser achter om krassen in de ruit te voorkomen. Klinkt dat bekend onder de poetsers hier?

Heb gisteren de ruitenwisser een korte tijd uit gelaten, vond het maar niets. Ruitenwisser heeft dus een uur lang over de ruit mogen zwaaien. Bij aankomst eens gekeken, wel opgespat zand en andere zooi op de achterkant van de auto zichtbaar. Ongetwijfeld dus ook over de ruit geveegd.

Zou om de mogelijke krassen de ruitenwisser daarentegen nooit uit laten. Zicht staat me voorop en hoe diep worden die krassen nou? De enige krassen die ik heb gezien is van ijskrabbers die vuil uit het gedeelte buiten het bereik van de ruitenwisser meegepakt hebben.
  Bericht 
Dennis_on_the_road
Master
Niet zo vreemd: de achterkant wordt snel vies door de aerodynamica (of het gebrek daaraan), ruitenwisser ligt horizontaal waardoor alle bende op het wisserblad kan blijven liggen (datzelfde geld voor de voorruitenwissers) dus niet zo gek dat bij gebruik van de wissers krassen ontstaan...
Als je hem gebruikt dan met veeeeel water.
  Bericht 
Mr.D
Die hard
 
Als je hem gebruikt dan met veeeeel water.

Als het regent... (f)
  Bericht 
Remo
Master
Zo, hier is de nieuwe concurrentie O:)

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een aantal pagina's terug gebladerd, maar wie heeft even een opsomming met tools / producten / tips om de auto mooi strak te houden? Ik las al wat over kleien, maar om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit iets anders gedaan dan een wasstraat/box.

Maar de Volvo is nog zo mooi dat ik weiger om hem door de wasstraat te halen :D
  Bericht 
ITje
Die hard
Remo schreef:
Maar wie heeft even een opsomming met tools / producten / tips om de auto mooi strak te houden?




Gegarandeerd succes! :kniktja: :lol:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
RRL schreef:
Zicht staat me voorop en hoe diep worden die krassen nou? De enige krassen die ik heb gezien is van ijskrabbers die vuil uit het gedeelte buiten het bereik van de ruitenwisser meegepakt hebben.
Ik zou eens een foto van de achterruit van de AX moeten maken... :x Zit een behoorlijk diepe in (zat er al), ik betwijfel zelfs of die van vuil komt of gewoon van een ruitenwisser die defect is gegaan.
  Bericht 
Denman
Master
 
Zonder blad gewist?

Wat ook veel scheelt is een middeltje zoals Rain-X op de ramen. Daarvan worden de ramen veel gladder en hecht het vuil dus ook minder.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Denman schreef:
Zonder blad gewist?
Dat weet ik dus niet, maar zoiets vermoed ik wel.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ik heb geen achterruitenwisser....geen dilemma dus :lol:
  Bericht 
Walker
Master
 
Wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan :x
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ach...ik mis het ook niet echt, alleen wanneer je achteruit aan het inparkeren bent is het wat vervelend, maar daar heb je je inzicht en zijspiegels voor :[
  Bericht 
Archiebald
Master
Gewoon die rain-X variantzooi ook op je achterruit smeren... Werkt prima! Of hard genoeg rijden :[
  Bericht 
RRL
Master
Bost dat genoeg op dan? Wielen staan compleet op de hoeken, daardoor spat nagenoeg alles door de luchtwervelingen weer tegen de ruit aan. Geen interval op de ruitenwisser achter, gedurende de 140km ook niet gemist omdat de ruit zo snel vol spat. Enkel in de woonwijken aan het begin en eind is het ding uit geweest.

Hard genoeg rijden lukt niet. vMax van de auto te laag :roll:
  Bericht 
Dennis_on_the_road
Master
Ik heb geen achterruitenwisser


Ik ook al 6 jaar niet meer, bevalt prima :thumb:
  Bericht 
406
Master
Zelfs met de wetenschap dat het van het weekend K weer wordt was de blauwe peus op een dusdanig niveau smerig dat ik er een middag voor heb vrijgenomen om dat even recht te trekken (van het weekend geen tijd + slecht weer).

Voor:




De hele auto (muv bumpers) gewassen, gekleid, in de glaze (PB's Black hole), gesealt (PB's EX-P) en gewaxt (Sonax premium carnauba). De bumpers heb ik enkel gewassen, gesealt en gewaxt, klei en glaze vond ik overtrokken gezien de weersverwachting. Velgen enkel gewassen, moet nog nieuwe non-ferro kopen. Ruiten bewerkt met turtle's clearvue glass polish en de vooruit in de clearvue rain kleer.

Resultaat:







Morgen een retourtje Luik dus veel zal er niet van overblijven :roflol: :roflol:
  Bericht 
Inferi0r
Master
 
Oke stel je hebt een groene betonpaal meegepakt met je Golf GTE en je wilt de schade laten zitten tot december 2016. Zie ik dan wel of ik nog meer tegelijk kan claimen voor 1x eigen risico. Elke schade extra in 1 kalender jaar kost mij namelijk het dubbele aan eigen risico.

Welke auto shampoo moet ik kopen om die groene verf strepen eraf te poetsen? (is echt groene verf; niet goed te zien op deze foto) En is er nog een polish/klei mogelijk om het gedeelte middenin (ondiepe krassen) een beetje te fatsoeneren, welke raden jullie aan? Goede washmitt heb ik al. Vooral die kras onder is wel een diepe voor overigens, die wel extra opvalt door de groene verf.



Hoe gebeurd? Ik stond letterlijk ingeparkeerd in de parkeergarage en focuste volledig op de handgrepen terwijl ik millimeter dicht langs de paal ging, die zijn dan ook niet geraakt. Had alleen ergens anders op moeten focussen.
  Bericht 
406
Master
Gewoon claimen en uw doppen open houden tot het einde van t jaar. Veelal ziet een lease maatschappij danwel verzekeraar wel of het om meerdere gevallen in 1 claim gaat, wat vaak niet is toegestaan.
  Bericht 
Rover
Master
Eerst kijken of het met terpetine weggehaald kan worden, meestal wel.

Krasjes met scratch X van meguiars werkt denk ik wel. Heb ik eventueel hier wel voor je liggen.
  Bericht 
Inferi0r
Master
 
406 schreef:
Veelal ziet een lease maatschappij danwel verzekeraar wel of het om meerdere gevallen in 1 claim gaat, wat vaak niet is toegestaan.


Klopt. Maar in de eerste week dat ik de auto in bezit had reed er bij een openbaar parkeerterrein al iemand langs mijn achterkant (zelfde zijkant/achterkant) zonder te melden, dus daar zitten ook al wat goede krassen. Hoopte dat als 1 schade te melden in december. Hoorde van collega's dat dat wel eens lukte, gewoon schadehersteller lief aankijken :). Anders ben ik nu al 125 + 250 euro verder. Daarom wil ik nu niet herstellen, als er nog iets gebeurd krijg ik 375 euro aan mijn broek erbij.

Rover schreef:
Krasjes met scratch X van meguiars werkt denk ik wel. Heb ik eventueel hier wel voor je liggen.


Ah dat is waar ook, dat spul heb ik nog. Anyway bedankt. Terpetine moet ik nog inslaan
  Bericht 
Blaataap
Master
Heeft iemand hier ervaring met iets als Rain X op de zijruiten gebruiken? Met name voor de voorste zijruiten zou het ideaal zijn als het water daar wat sneller van af kan glijden. Het blijft nu 'swirlen' rondom de spiegels namelijk en tijdens zware regenval maakt dat het gebruik van de buitenspiegels lastig.
  Bericht 
406
Master
Bij mijn auto maakte het geen verschil. Maar ik had dan ook geen last van het bovenstaande.
Enige verschil was dat ik 's ochtends langer bezig was met dauwdruppels verwijderen
  Bericht 
martijnnijenkamp
Die hard
Inferi0r schreef:
Welke auto shampoo moet ik kopen om die groene verf strepen eraf te poetsen?


Beetje thinner op een doek doen, zo op de foto lijkt het er op dat de beschadiging in het midden van het portier nog wel verwijdert kan worden d.m.v. polijsten. De schade onderaan het portier durf ik niet te zeggen vanaf de foto.

Mijn ervaring is dat je (onvoorstelbaar) ver kunt gaan met autolak, zolang je het maar beleid doet !


  Bericht 
Rover
Master
Thinner was inderdaad mijn volgende oplossing, werkt heel snel. Advies is wel hierna goed schoonmaken en in ieder geval een beetje waxen.
  Bericht 
martijnnijenkamp
Die hard
Rover schreef:
Thinner was inderdaad mijn volgende oplossing,


:D :wink: :thumb:

Overige krassen eerst zwaar polijsten, desnoods even schuren, en dan weer zwaar polijsten. Bespaar je jezelf mogelijk het moeten opgeven van schade.
  Bericht 
dikkydik
Master
Beetje thinner

Ben altijd een beetje huiverig om thinner te gebruiken.

Waarom niet kleien?
  Bericht 
Rover
Master
Omdat het met thinner in 10 seconden of minder eraf is. Als de lak gewoon goed is (dus niet op de Spaanse Polder gespoten) kan het er prima tegen.

Ik heb het ook wel gebruikt om spuitnevel weg te halen.
  Bericht 
Inferi0r
Master
 
:D :wink: :thumb:

Overige krassen eerst zwaar polijsten, desnoods even schuren, en dan weer zwaar polijsten. Bespaar je jezelf mogelijk het moeten opgeven van schade.


Zal beginnen met thinner voor de verf dan. Waarmee zwaar polijsten? Welk spul?

Die onderste kras lijkt door de lak heen te zijn, dus dat is jammer maar helaas.
  Bericht 
Rover
Master
mwoah, opvullen, penceeltje en een beetje lak.

Als er geen deuk is heb je zomaar kans dat je de schade voldoende kunt verbergen dat je nooit je ER hiervoor hoeft in te zetten.
  Bericht 
martijnnijenkamp
Die hard
Inferi0r schreef:
Waarmee zwaar polijsten? Welk spul?


Het liefst met een polijstmachine, zeker als er licht geschuurd moet worden op de diepe kras. Met een rotary kun je veel, heel veel corrigeren.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Vanmiddag m'n auto gewassen. Heb deze keer even de tijd genomen om alle hoekjes en kieren van de deuren, kofferklep en tankklep schoon te maken. Was nodig. Mijn velgen krijg ik maar niet schoon. Dit is al de 2e keer (vorige keer was een paar weken terug) dat ik mijn velgen met Monello Non-Ferro was maar er zit nog steeds veel remstof op. Ga denk ik maar eens die Poorboy's velgenreiniger bestellen want daar zou het wel mee moeten lukken toch? Non Ferro is eigenlijk geen velgenreiniger toch? Ga denk ik ook wat andere dingen bestellen want de emmers hier zijn ook niet meer alles.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Kent iemand Flash Brown Royal wheel cleaner? Zag het net in de comments onder een YT filmpje voorbij komen en lijkt een goede hardnekkige reiniger te zijn die zware vervuiling zoals bij mij aankan.


Youtube video



Youtube video


Het is alleen niet te krijgen bij Carclean dus moet even verder zoeken naar dat spul.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Is dit een goed lijstje om mee aan de slag te gaan?

100269 Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer - 300ml € 11,49 € 11,49
100733 Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml € 18,99 € 18,99
101769 Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover - 500ml € 11,49 € 11,49
101851 Turtle Wax - ClearVue Glass Polish - 500ml € 10,39 € 10,39
102387 Monello - Disco Duo applicator pads € 3,99 € 3,99
103405 Carclean.nl - Dual Purpose Detailing Brush € 2,99 € 2,99
6 producten. Subtotaal: € 59,34

De Monello pads zijn bedoeld voor de ramen of moet ik daar andere pads voor pakken?
 Pagina 33 van 50  [ 2499 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy