Pagina 14 van 59  [ 2922 berichten ]
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Maserati Teun schreef:
is het wettelijk verboden.

Nee hoor
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
Maserati Teun schreef:
Buiten dat het klote rijdt, is het wettelijk verboden.

Ik had er nog geen meter mee gereden en zag al 4 verschillende banden en dat vind je niet vreemd?
Nee hoor :loco:
Verboden? ik dacht 2 banden voor merk X en achter merk Z wel toegestaan was.

TheTTDriver schreef:
fatsoenlijke michelins/continentals/goodyears/oid op rondom, en je hebt al een heel anders rijdende auto

Het ging me niet zo zeer over welk merk fatsoenlijk is voor de C4 maar meer hoe mensen het geen reet scheelt of interesseert vind waar ze mee rijden.
Ik vind zo een thuiskomer al een ramp.

Lotus europa schreef:
De garage waar de koop plaats vond, kan het probleem niet vinden
Tijd voor een andere garage.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Lotus europa schreef:
Verboden? ik dacht 2 banden voor merk X en achter merk Z wel toegestaan was

Je mag 4 verschillende banden hebben zolang ze per as wel dezelfde maat hebben.
Verder geheel onveilig omdat elke band anders reageert in geval van bijv. uitwijken.
  Bericht 
Joël D.
Master
Maserati Teun schreef:
Buiten dat het klote rijdt, is het wettelijk verboden.



Nop.
  Bericht 
Pita
Master
 
Het is alleen verboden om radiale en diagonale banden te combineren op dezelfde as.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Lotus europa schreef:
De garage waar de koop plaats vond, kan het probleem niet vinden

wat een toppers.

anyhow nooit loopvlakken gaan mengen, load indexen zullen ook verschillen. Levensgevaarlijk bij regen. Ook bij droog overigens maar regen is helemaal een no go, krijg je van die Poolse filmpjes van.

DOT-code zal ook wel ubervers zijn dan.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Lotus europa schreef:
Kennis heeft 2 maanden geleden een Citroen C4 voor zijn vrouw gekocht en het rijd volgens hun maar klote.


Producteigenschap.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Tja, tweedehands kopen is kwestie van even in rijden om te kijken of er niks groots mee mis is. Daarna nieuwe banden en de rest van het achterstallige onderhoud uitvoeren. Dan heb je vaak nog lang plezier van je gebakje.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Maserati Teun schreef:
Buiten dat het klote rijdt, is het wettelijk verboden.


Het mag gewoon hoor. Zolang de maat op een as maar gelijk is
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Injectie schreef:
Het mag gewoon hoor. Zolang de maat op een as maar gelijk is

:thumb: :thumb:

Zie ook: https://www.oponeo.nl/blog/combineren-v ... te%20raden.
  Bericht 
18vti
Master
Injectie schreef:
Het mag gewoon hoor. Zolang de maat op een as maar gelijk is


Lang lang geleden een tijdje met een reserve wiel gereden op de achteras van mijn E30 325i, andere maat en ander merk.......auto zeer onvoorspelbaar en allerlei resonanties gaven wel duidelijk aan dat het niet zo verstandig was om daar lang mee door te rijden.
  Bericht 
Joël D.
Master
Ook heel slecht voor je diff.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Ik rij nu een jaartje met Pirelli P7 zomerbanden op de voorkant en Vredestein Quatrac Pro allseasons achterop. Ik merk er niks van ondanks dat ik met 250 haarspeldbochten neem.
Over een maandje ook op de voorkant dezelfde Vredesteins. De beste banden ooit. De Pirelli's hebben nog wel voldoende profiel, maar zijn ondertussen wel een beetje uitgedroogd. Goed om te weten dat de vorige eigenaar blijkbaar als een natte krant reed.

Het zal wel een ander feestje zijn met verschillende maten/merken links en rechts.
  Bericht 
maarten28
Master
Lotus europa schreef:
Verboden? ik dacht 2 banden voor merk X en achter merk Z wel toegestaan was.

Voor en achter mag verschillend zijn, maar vanwege
Citaat:
Links Achter Winterband Vredestein Rechts achter Bamibal low profile

denk ik dat links achter geen low profile band is en dan zijn het verschillende maten. En dat mag niet.
  Bericht 
Joël D.
Master
Fpsdoug schreef:
Ik rij nu een jaartje met Pirelli P7 zomerbanden op de voorkant en Vredestein Quatrac Pro allseasons achterop. Ik merk er niks van ondanks dat ik met 250 haarspeldbochten neem.


Verschilt ook heel erg per auto. Over het algemeen is het geen probleem om voor en achter andere banden te hebben. Ik heb zelf onder de Z4 voor Michelin PS4 liggen en achter Nexen (SU4). Gaat prima.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
18vti schreef:
Lang lang geleden een tijdje met een reserve wiel gereden op de achteras van mijn E30 325i, andere maat en ander merk.......auto zeer onvoorspelbaar en allerlei resonanties gaven wel duidelijk aan dat het niet zo verstandig was om daar lang mee door te rijden.
Tip is om dan, als het kan, op de aangedreven wielen wel dezelfde bandenmaat te leggen. Dus als je geen breedset hebt, het reservewiel op de vooras en het voorwiel naar achteren.
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
Fpsdoug schreef:
Producteigenschap.

Dat was toch Peugeot? al meer dan 10 jaar.

NoCashCow schreef:
Tja, tweedehands kopen is kwestie van even in rijden om te kijken of er niks groots mee mis is. Daarna nieuwe banden en de rest van het achterstallige onderhoud uitvoeren.

Daar ben ik ook achter gekomen alleen nog nooit een tweedehandsje gekocht.
Ik rij nog steeds met mijn eerste auto nieuw aangeschaft.

Fpsdoug schreef:
Het zal wel een ander feestje zijn met verschillende maten/merken links en rechts.

Dat is geen feestje om mee te rijden.

maarten28 schreef:
denk ik dat links achter geen low profile band is en dan zijn het verschillende maten. En dat mag niet.

Links achter is een winter band, rechts achter is de velg groter dan de andere velgen en een dun band van 2,5cm erop ipv (ik gok nu 5cm band). Wel dezelfde soort velgen van Citroen.
Ik doe nu een gok, ik heb er niet naar gekeken 3, 15inch velgen en de laatste 17inch.
Dat dit niet mag maar wel zo is.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Lotus europa schreef:
3, 15inch velgen en de laatste 17inch.
Dat dit niet mag maar wel zo is.

Wie koopt nou zoiets :roflol: :fp:
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Kopen is het punt niet, gaat erom wat je ervoor betaald hebt. Niks mis mee als je het corrigeren van de velgen en bandenset in de begroting hebt opgenomen. Beter met kennis een zooitje kopen dan veel betalen voor een mooi setje nieuwe chitcheng banden.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik wi nu foto's zien ook :x
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
NoCashCow schreef:
Niks mis mee als je het corrigeren van de velgen en bandenset in de begroting hebt opgenomen.

Ja want zo'n auto is vast goed onderhouden altijd.
Kun je gelijk de aanschafprijs x2 doen in je begroting
  Bericht 
Scaniafan
Master
Kun je gelijk de aanschafprijs x2 doen in je begroting


En dan nog, wat is er mis mee als de auto in goede staat € 7.000,- waard is en je hem voor € 3.500,- kan kopen? Kan je er een € 3.000,- aan verspijkeren. De vraag is of de basis (motor, bak, carosserie) in orde is. Rest er omheen is compleet te vervangen. Sensoren, riemen, banden, ophanging.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Alle waar naar z'n geld. En soms kun je beter zelf die paar duizend euro in een auto stoppen en 'm netjes maken, dan hopen dat de vorige prutser het goed heeft gedaan. Het probleem is echter meestal dat de auto's die 3k aan TLC nodig hebben, maar 500-1000 euro goedkoper te koop staan dan de goede exemplaren.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Hangt van de prijsklasse af. Bij 1-2 euro per kilo is 1000 euro goedkoper dan een wat minder afgeleefd hok voldoende om er voor dezelfde kosten verder mee te komen.
  Bericht 
Joël D.
Master
Zo, even de raammotor van de 155 vervangen. Links had ik een paar jaar geleden al eens gedaan (of volgens mij al 2 keer inmiddels...) dus dat was een makkie. Wel leuke dingen, even een uurtje sleutelen en je auto is weer net een stukje beter. :D

Ohja en het bewijs dat het geen echte Alfa Romeo is maar gewoon een Fiat!


Bijlagen :




  Bericht 
Walker
Master
 
Kabeltjes zijn flink beschadigd...
  Bericht 
Joël D.
Master
Scherp, maar dat lijkt zo. Dat is die zwarte kittroep die is gebruikt om de isolatie te plakken. De draden zijn in perfecte staat.
  Bericht 
Walker
Master
 
Dan vertekend het beeld wel enorm. Paars/wit lijkt door de isolatie heen te zijn.
  Bericht 
Joël D.
Master
Ja klopt, ik ben ook teruggelopen om het te controleren. :lol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Zo, net een oliewissel van normaal 30-45min in twee uur gedaan en ik ben nog niet klaar.
Wisten jullie dat een olieaftapplug in het niets kan oplossen? Ik ook niet.
  Bericht 
Raymond
Master
Ben je hem kwijt? :lol:

Tip van Flip: Ik bestel altijd een nieuwe plug met afdichtring. 3 euro en klaar. En mocht je die per ongeluk in de bak oliedrab laten donderen, dan heb je de oude nog.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Technisch gezien: ja. Ik dacht dat ik 'm in de olieopvangbak had laten vallen. Maar daar zat ie niet in. Hij ligt ook niet onder de auto. En ook niet op het paadje tussen de auto en de schuur.

:fp:

Je tip van Flip is heel herkenbaar. Ik heb al vaker in de bak met oude olie lopen graaien en dat is voor dat geld eigenlijk de moeite niet. Dus ik ga nu meteen op zoek naar vier nieuwe.
  Bericht 
406
Master
Ik heb nog nooit een plug hergebruikt omdat ik die pakkingen niet op 2x aandraaien vertrouw. Niet dat er nou zoveel moment op gezet wordt, maar toch. Zal wel door het werk komen, pakkingen hergebruiken is not-done.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Er zit altijd een nieuwe ringetje op, die worden bij het oliefilter geleverd. Ooit een keertje in een put laten vallen, oude ringetje hergebruikt, werkte prima.
Ik heb nu wel een ringetje maar geen plug om 'm op te doen :D
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Piet_Piraat schreef:
maar geen plug om 'm op te doen :D


Ik ga m gewoon niet inkoppen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik doe het niet meer zelf, 50 Euro extra (ongeveer?) bij de garage moet maar van de week. Woensdag afspraak staan.. Ru zal wel goedkoper zijn geweest maar ik weet niet of dat goed had gegaan, ben niet zo happig meer om zaken aan een auto aan te passen vlak voor een grote rit. Alleen airco laten bijvullen daar, dat risico kan dan wel weer.

Nog een opmerking over de schokdempers gemaakt gisteren toen ik een afspraak kwam maken. Ze zouden er naar gaan kijken woensdag, vertelden me dat het een tweetraps systeem is bij BMW F. Zou dat zou zijn? Zal wel dan.. Stuk hydraulisch en een stuk gas. Gasgedeelte gaat het eerst stuk maar dat is moeilijk te constateren zonder te meten onder druk.
  Bericht 
okkiwokki
Master
Piet_Piraat schreef:
Wisten jullie dat een olieaftapplug in het niets kan oplossen? Ik ook niet.

Zo ben ik ooit de dop van de radiateur kwijt geraakt. Maar die heb ik 2 jaar later weer terug gevonden op heb subframe :D
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Nog een opmerking over de schokdempers gemaakt gisteren toen ik een afspraak kwam maken. Ze zouden er naar gaan kijken woensdag, vertelden me dat het een tweetraps systeem is bij BMW F. Zou dat zou zijn? Zal wel dan.. Stuk hydraulisch en een stuk gas. Gasgedeelte gaat het eerst stuk maar dat is moeilijk te constateren zonder te meten onder druk.


Je hebt geen luchtvering achter toevallig?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Neh, het gaat me sowieso om voor.

Citaat:
1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
205 Automatic Transmission Automatic Getriebe
230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge
258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften
2DX 17"alloy Wheels Starspoke 394 17"lm Raeder Sternspeiche 394
2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung
2VB Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige
302 Alarm System Alarmanlage
316 Automatic Tailgate Operation Automatische Heckklappenbetaetigung
320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
321 Exterior Parts In Body Color Exterieurumfaenge In Wagenfarbe
3AC Trailer Tow Hitch Anhaengerkupplung
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar
4CG Int.strip Satinsilver Int.leisten Satinsilber Matt
502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
507 Park Distance Control (pdc), Rear Park Distance Control (pdc), Hinten
521 Rain Sensor Regensensor
522 Xenon Light Xenon-licht
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
544 Cruise Control With Braking Function Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf.
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
563 Lights Package Lichtpaket
5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung
609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
698 Area-code 2 Area-code 2
6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf
6AE Teleservices Teleservices
6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services
6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon
6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf.
760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line
775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
845 Acoustic Belt Warning Akustische Gurtwarnung
868 Language Version Dutch Sprachversion Niederlaendisch
886 Dutch / On-board Documentation Hollaendisch / Bordliteratur
8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate
8S2 Coding Of Alarm Signal Kodierung Alarmsignal
8S3 Automatic Lock When Driving Away Autom. Verriegelung Beim Anfahren
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik dacht dat hij misschien nog verwees naar voor hydraulisch en achter lucht, maar volgens mij zit de luchtvering er pas in vanaf de 5-serie.

Dan weet ik 't ook niet.
  Bericht 
Pita
Master
 
Nooit vlak voor een vakantie een auto naar een garage brengen, veel te grote kans dat er dan net iets kapot gaat op vakantie. Moertje niet vastgedraaid of zoiets.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Dan weet ik 't ook niet.


je brengt me op een idee, ik weet het namelijk wel.. Alleen vergeten;
auto-s/het-kleine-grote-autoproblemen-topic-deel-3-t98223-300.html#p4886460

31316883328 dus.

Ik wil gewoon nieuw ongeacht of het stuk is of niet. Ben er wel zeker van vanwege het psspss geluid en 170 dkm maarja eehh.. Dit met nieuwe domlagers eronder lepelen; https://www.fahrwerke-stossdaempfer.de/ ... front.html zou toch moeten kunnen.. Lijkt me.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Dave schreef:
vertelden me dat het een tweetraps systeem is bij BMW F. Zou dat zou zijn? Zal wel dan.. Stuk hydraulisch en een stuk gas.

Citaat:
OE 31316883328: Shock Absorber
Front Axle, Twin-Tube, Gas Pressure, Suspension Strut

Ook in gebruik bij motorfietsen :thumb:
  Bericht 
Raaf
Master
Dave schreef:
Dit met nieuwe domlagers eronder lepelen


Bilstein B4 is een prima comfort onderstel.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Vandaag ben ik eens zelf wat gaan sleutelen aan de CT200H. Remblokken en remschijven waren op het einde kwam uit de apk (als goedbedoeld advies, niet meer dan dat). Offerte van 500 euro. Mooi niet. Zelf voor 280 euro spullen gekocht (en zelfs dat is nog teveel waarschijnlijk maar ok).

Alles los, goed schoongemaakt en ingevet, wilde ik het nieuwe spul erop zetten, past 't niet.
Van de oude blokken kwamen (per blok) 2 losse plaatjes, welke tussen het blok en de cilinder/klauw zaten. YouTube leerde mij dat dit shims zijn. Wat de Nederlandse vertaling is, geen idee.

Met deze shims er tussen paste de klauw niet meer over de nieuwe blokken+schijf. Toen aan beide kanten maar 1 vd 2 plaatjes er tussen gezet. Klauw ging er met moeite overheen. Korte proefrit en jawel, na een paar minuten kwam er een flinke rookpluim van het linkerwiel. Flinke stank ook. Rem linksvoor gloeiend heet, rechtsvoor niet meer dan goed warm.

Daarna de hele shit weer losgehaald, blokken licht opgeschuurd en alles even af laten koelen. Blokken toen terug gezet zonder de shims en dat past wel. Proefrit daarna ging ook goed.

Het lijkt me niet dat die plaatjes daar voor janlul zitten, maar met die plaatjes past het gewoonweg niet. Hebben die dingen een functie en zo ja, kan het kwaad dat ik nu zonder ze rij?
  Bericht 
zerty
Master
BaasTimo schreef:
Hebben die dingen een functie en zo ja, kan het kwaad dat ik nu zonder ze rij?


Zijn anti piep plaatjes, als de remmen niet piepen heb je ze niet nodig. Tegenwoordig zit er op de blokken zelf al een anti piep laag.
Maar lijkt me eerder dat je zuiger niet ver genoeg hebt terug geduwd. Als die dingen er origineel tussen zitten moeten ze bij nieuwe blokken ook ertussen passen.
  Bericht 
dvdouden
Master
BaasTimo schreef:
shims zijn. Wat de Nederlandse vertaling is, geen idee.
“vulplaatje” wellicht. Maar mijn garagist gebruikt ook het woord “shim” :)
  Bericht 
Raymond
Master
zerty schreef:
Maar lijkt me eerder dat je zuiger niet ver genoeg hebt terug geduwd.

Dat. Hoe heb je die zuigers terug geduwd, daar is speciaal gereedschap voor. En alles goed schoonmaken he. Het barst van de troep in een remklauw.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Zuiger was maximaal terug geduwd met speciaal gereedschap.
De klauw zelf wilde er al niet overheen, de zuiger viel 'in' de klauw als het ware dus die stak niet meer uit.
  Bericht 
Rover
Master
Klaus dan wel goed vrij gemaakt van remstof? Scheelt vaak ook al een millimeter. (Kan natuurlijk ook dat de nieuwe blokjes ingebouwde shims hebben). Ik vind het alsnog opvallend, aangezien meestal de schijven ook al wel iets zijn afgesleten.
 Pagina 14 van 59  [ 2922 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy