▼
[ 2709 berichten ]
Dat is top
Dat het geen materiaal terug geeft snap ik.
Het gaat om oppervlakte roest op de uitlaat en de ophang punten ipv alleen schuren dan de rust remover er overheen lijkt mij redelijker.
Er zijn niet zoveel mensen die uitlaten kunnen/ willen lassen en vervangen word erg duur de uitlaat is duurder dan de motor nog waard is.
Het blijft een resto motor.
? je bedoelt de zwart/grijze kleur van de uitlaat? word erop gebakken ipv gespoten? het chroom is niets mis mee alleen die dunne roest vorming die ik telkens weg dep met olie? is nu voorbij dank zij Raymond.
Moet ik ook maar eens doen. Heb af en toe last van rev-flares tijdens het schakelen van 2 naar 3
Je bedoelt het emailleren van de uitlaat bochten? de uitlaatdemper zou alleen om de buiten kant gaan?
Bestuurderskant of passagier? Jouw motor ligt in de lengterichting (118d toch?).
Bestuurderskant; Yep; Yep
Is al leeg....die zit rechts.
Ik ga rijden, als het motor olie is zal eerst "code geel" wel verschijnen....
ANWB al 6 jaar betaald, mogelijk vandaag nodig.......-Fingers crossed-
Zit aan passagierskant.
ANWB zou ik enkel nodig gehad hebben om de auto naar de garage te laten slepen
N47 idd, ik ga je top tip ff doormelden aan garage...issue zit wel in die regio aan de motor
Klopt, mis geen "power"..en ja, turbo zit aan passagierskant bij dit blokje in dit model auto.
Dus:
-Garage gehaald zonder enige storingsmelding
-Auto op de brug gezet: Hele onderkant VOL met olie, motor olie was al snel de conclusie van de monteurs.
-Beplating verwijderd, onderkant blok en bestuurderskant helemaal nat met motorolie.
-Lekkage zit ergens hoger aan het blok cq bij oliefilterbehuizing of oliedruksensor.
Paar dagen thuiswerken maar weer
Monteur had alles schoongemaakt en kort ritje gemaakt om te zien of ie de bron kon vinden op het gereinigde stuk.
Bellen ze op om te zeggen dat ze het niet kunnen vinden........
Ik: "Mja, je moet er wel mee rijden zoals ik dat doe, he!"
Monteur: "Ok, we gaan er wel mee de A18 op straks..."
Mja, hij pist alleen olie als ie "onder druk" presteert....op de parkeerplaats lekte de gelekte olie van de motor/bodemplaat op de grond.
Garage is een kleintje, doen grondig werk...ik heb vertrouwen
Dave mag door voor de koelkast, diagnose (moeilijk moeilijk) was dit uiteindelijk
Mwa, ik zag dat de KVS er niet helemaal "af" moet bij de N47 en olie helemaal vervangen heb ik ook niks over gelezen....De dealer zal het wel doen, wat ppm's aan olie in de KVS zal niks doen.
Dit is trouwens de eerste keer dat er iets aan de motor "defect" is cq vervangen moet worden...330K op de klok.
Fiets vanmiddag wel ff langs de garage om te zien wat zij voorstellen, alle vloeistoffen vervangen en nieuw filtertje heeft wel de voorkeur maar dan hoeft er volgend jaar alleen maar een APK op
Mijn vorige had de M57TUD30 en daar ging ook niet zoveel kapot aan, thermostaat en dynamo idd wel zover ik me kan herinneren
Wel nette stand.
Hetzelfde hier. Hoe kouder hoe erger. Ik zal ook 's gaan shoppen.
Dan mag Dave zijn koelkast weer inleveren...
Not sure, see below
Idd, lijkt mij ook sterk dat olie vanuit "bellhousing" zo hoog aan de motor naar boven kruipt.
Spul is allemaal even oud en ik kijk praktisch nooit onder de kap dus dat er op 2 plekken olie lekkage is ontstaan in "korte" tijd (Kan best al 6 maanden aan de gang zijn) is niet onwaarschijnlijk.
had ik toch al niet nodig
maar dat is de reden denk ik dat ik de 3 weggedaan heb denk ik. Als het eenmaal begint te lekken dan val je in de ene in de andere verrassing.
Okido, je mag hem toch niet helemaal hebben want na wat verder onderzoek (woensdag avond even wezen kijken) hebben ze nog een lek gevonden aan het blok zelf in dezelfde regio (Weet niet wat)
(Hoofdmonteur zelf was woensdag ermee begonnen dus een fuckup van een andere monteur bij het vervangen van de eerste pakkingen/O-ringen zou ook het excuus kunnen zijn )
Lange proefritjes en standtijd daarna gaven geen nieuwe druppels meer dus ik kan hem straks weer ophalen....PFEWW, die extra berg euro papier blijft nog ff in de pocket
Zo'n spyware kist met allerlei problemen zeker?
Ik probeer de overstap naar Toyota/Lexus hybride nog ff uit te stellen.
Precies
Ik heb de hele onderkant een paar x van voor tot achter bekeken, mankeert niks aan qua ophanging en remmerij nog dik in orde (hoewel dat ook best oud is qua schijven)
Qua aandrijflijn was het ook nog netjes nadat we alle olie eraf gespoten hadden, geen speling en geen pakkingen die zweten.
Motor uitgebreid onder ogen en oren gehad, klinkt allemaal prima, geen ketting geratel nada....gewoon een mooie stille 4 cilinder diesel qua sound zover dat kan.
▲
[ 2709 berichten ]
Lotus europa
Die hard
Ik was vanavond bij iemand op bezoek die een wheeler dealers op de tv aan had staan en de stereo+ gelal.
Ed had last van roest bij een auto, daar deed hij een smeersel op en weg roest???
ipv krabben en schuren?
Was grijzig geworden en meteen overspuitbaar? ik heb het niet goed kunnen volgen, het was nogal druk met alcohol gerelateerd gelul etc....
Iemand een idee wat dat had kunnen zijn? en of het ook goed werkt op uitlaten?
Ed had last van roest bij een auto, daar deed hij een smeersel op en weg roest???
ipv krabben en schuren?
Was grijzig geworden en meteen overspuitbaar? ik heb het niet goed kunnen volgen, het was nogal druk met alcohol gerelateerd gelul etc....
Iemand een idee wat dat had kunnen zijn? en of het ook goed werkt op uitlaten?
Raymond
Master
Converust of een andere rust converter. https://www.vocor.nl/dinitrol/1364-dini ... 10087.html
Ik gebruik een andere variant in een fles. 1 liter kostte me meer dan 40 euro. Lijkt op een soort olie. Opsmeren en na een paar uur is de roest zwart en overschilderbaar. Epoxyprimer erover een gaan.
Maar over uitlaten...denk 't niet. Het spul brengt geen materiaal terug natuurlijk. Eenmaal verdwenen blijft verdwenen. Uitlaten vallen gewoon gaten in. Dat is dichtlassen of vervangen.
Ah gevonden. Ik gebruik Fertan. Topspul.
https://www.fertan.co.uk/
Ik gebruik een andere variant in een fles. 1 liter kostte me meer dan 40 euro. Lijkt op een soort olie. Opsmeren en na een paar uur is de roest zwart en overschilderbaar. Epoxyprimer erover een gaan.
Maar over uitlaten...denk 't niet. Het spul brengt geen materiaal terug natuurlijk. Eenmaal verdwenen blijft verdwenen. Uitlaten vallen gewoon gaten in. Dat is dichtlassen of vervangen.
Ah gevonden. Ik gebruik Fertan. Topspul.
https://www.fertan.co.uk/
Lotus europa
Die hard
Raymond schreef:
Ah gevonden. Ik gebruik Fertan. Topspul.
Dat is top
Raymond schreef:
Maar over uitlaten...denk 't niet. Het spul brengt geen materiaal terug natuurlijk.
Dat het geen materiaal terug geeft snap ik.
Het gaat om oppervlakte roest op de uitlaat en de ophang punten ipv alleen schuren dan de rust remover er overheen lijkt mij redelijker.
Raymond schreef:
Dat is dichtlassen of vervangen.
Er zijn niet zoveel mensen die uitlaten kunnen/ willen lassen en vervangen word erg duur de uitlaat is duurder dan de motor nog waard is.
Het blijft een resto motor.
Raymond
Master
Om plaatwerk te bakken heb je ook een goede mig/mag nodig. En die zijn behoorlijk prijzig.
Lotus europa
Die hard
Alexander_B schreef:
ik bak liever uitlaten dan plaatwerk
? je bedoelt de zwart/grijze kleur van de uitlaat? word erop gebakken ipv gespoten? het chroom is niets mis mee alleen die dunne roest vorming die ik telkens weg dep met olie? is nu voorbij dank zij Raymond.
R
Master
Citaat: Wat is de kleur vd olie? Als die zwart is ipv wijnrood, laten flushen in Uden bij Gery. 400k maakt niks uit, wel hoe de bak in die tijd is behandeld(oa hoe vaak is de olie ververst....)
Kleur op de peilstok was dan wel aardig het zwarte is zwaarder , die kleur van de olie in de bak was niet kleurig.
Twee weken geleden in Uden koffie gedronken en nog geen problemen ondervonden sindsdien. Auto ook niet.
Kleur op de peilstok was dan wel aardig het zwarte is zwaarder , die kleur van de olie in de bak was niet kleurig.
Twee weken geleden in Uden koffie gedronken en nog geen problemen ondervonden sindsdien. Auto ook niet.
Alexander_B
Master
nee, ik bedoel lassen ('bak en braden'). Keramisch coaten van uitlaten is ook fijn inderdaad, maar dat kan ik (nog) niet in m'n schuurtje.
dvdouden
Master
R schreef:
Twee weken geleden in Uden koffie gedronken en nog geen problemen ondervonden sindsdien.
Moet ik ook maar eens doen. Heb af en toe last van rev-flares tijdens het schakelen van 2 naar 3
Lotus europa
Die hard
Alexander_B schreef:
Keramisch coaten van uitlaten is ook fijn
Je bedoelt het emailleren van de uitlaat bochten? de uitlaatdemper zou alleen om de buiten kant gaan?
Alexander_B
Master
Vergelijkbaar met emailleren, maar dan met spul wat een lagere warmtegeleiding heeft zodat je je niet brand aan de uitlaat, en de warmte in de uitlaat blijft wat over het algemeen goed is voor de prestatie.
Het alternatief is van die glasvezel wrap maar als je een olie of brandstof lekkage hebt dan werkt dat als een lont en brand het als een tierelier, niet echt ideaal dus.
Het alternatief is van die glasvezel wrap maar als je een olie of brandstof lekkage hebt dan werkt dat als een lont en brand het als een tierelier, niet echt ideaal dus.
18vti
Master
Olie/vloeistof lekkage
Buuv appte me net dat er een olie vlek lag op mijn parkeerplek.
Ik (na het 70 km woon-werk ritje) checken onder de kap en idd....aan de linkerkant van de motor lekt er iets
Zo maar eerder naar huis langs de garage voor een check
Buuv appte me net dat er een olie vlek lag op mijn parkeerplek.
Ik (na het 70 km woon-werk ritje) checken onder de kap en idd....aan de linkerkant van de motor lekt er iets
Zo maar eerder naar huis langs de garage voor een check
Raaf
Master
18vti schreef:
aan de linkerkant van de motor lekt er iets
Bestuurderskant of passagier? Jouw motor ligt in de lengterichting (118d toch?).
18vti
Master
Raaf schreef:
Bestuurderskant of passagier? Jouw motor ligt in de lengterichting (118d toch?).
Bestuurderskant; Yep; Yep
Raymond
Master
Hoofdverdachte: Ruitensproeiervat. Hydraulische olie had je al wel gemerkt aan het sturen.
18vti
Master
Raymond schreef:
Ruitensproeiervat.
Is al leeg....die zit rechts.
Ik ga rijden, als het motor olie is zal eerst "code geel" wel verschijnen....
ANWB al 6 jaar betaald, mogelijk vandaag nodig.......-Fingers crossed-
Dave
Webspecialist
Nee het is de pakking van de oliefilterbehuizing. N47 toch? Ook gehad, redelijk standaard probleem. ANWB doet er niets mee, dat is geen garagebedrijf.
Raaf
Master
Ik zou verwachten dat hij die wel gevoeld had.
Als ik me niet vergis dan zit de turbo aan de passagierskant bij die blokjes.
Als ik me niet vergis dan zit de turbo aan de passagierskant bij die blokjes.
18vti
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Turboleiding?
Zit aan passagierskant.
Dave schreef:
Nee het is de pakking van de oliefilterbehuizing. N47 toch? Ook gehad, redelijk standaard probleem. ANWB doet er niets mee, dat is geen garagebedrijf.
ANWB zou ik enkel nodig gehad hebben om de auto naar de garage te laten slepen
N47 idd, ik ga je top tip ff doormelden aan garage...issue zit wel in die regio aan de motor
Raaf schreef:
Ik zou verwachten dat hij die wel gevoeld had.
Als ik me niet vergis dan zit de turbo aan de passagierskant bij die blokjes.
Als ik me niet vergis dan zit de turbo aan de passagierskant bij die blokjes.
Klopt, mis geen "power"..en ja, turbo zit aan passagierskant bij dit blokje in dit model auto.
Dus:
-Garage gehaald zonder enige storingsmelding
-Auto op de brug gezet: Hele onderkant VOL met olie, motor olie was al snel de conclusie van de monteurs.
-Beplating verwijderd, onderkant blok en bestuurderskant helemaal nat met motorolie.
-Lekkage zit ergens hoger aan het blok cq bij oliefilterbehuizing of oliedruksensor.
Paar dagen thuiswerken maar weer
Raymond
Master
Kijk ook even naar de aansluiting van de peilstok op het blok, als er nog een peilstok op zit.
18vti
Master
Raymond schreef:
Kijk ook even naar de aansluiting van de peilstok op het blok, als er nog een peilstok op zit.
Monteur had alles schoongemaakt en kort ritje gemaakt om te zien of ie de bron kon vinden op het gereinigde stuk.
Bellen ze op om te zeggen dat ze het niet kunnen vinden........
Ik: "Mja, je moet er wel mee rijden zoals ik dat doe, he!"
Monteur: "Ok, we gaan er wel mee de A18 op straks..."
Dave
Webspecialist
Je hoeft er niet mee te rijden als ie op de parkeerplaats al lekt.
Die garage doet niet meer mee wat mij betreft
Die garage doet niet meer mee wat mij betreft
18vti
Master
Dave schreef:
Je hoeft er niet mee te rijden als ie op de parkeerplaats al lekt.
Die garage doet niet meer mee wat mij betreft
Die garage doet niet meer mee wat mij betreft
Mja, hij pist alleen olie als ie "onder druk" presteert....op de parkeerplaats lekte de gelekte olie van de motor/bodemplaat op de grond.
Garage is een kleintje, doen grondig werk...ik heb vertrouwen
18vti
Master
Dave schreef:
Nee het is de pakking van de oliefilterbehuizing. N47 toch? Ook gehad, redelijk standaard probleem.
Dave mag door voor de koelkast, diagnose (moeilijk moeilijk) was dit uiteindelijk
RAH
Master
Als er ook een oliekoeler op zit, aan die filterbehuizing. Dan moet ook het koelsysteem leeg en na het vervangen van de pakking verplicht olie verversen (er zal altijd wat koelwater in het olietraject komen). Leuk klusje. Bij mij moet ik dat ook nog eens doen (M57). Ik zal echter proberen om het te laten samenvallen met het olie en koelvloeistof verversen. Mogelijk tegelijk met het vervangen van de thermostaat, die houden het maar 120.000 km uit .
18vti
Master
RAH schreef:
Als er ook een oliekoeler op zit, aan die filterbehuizing. Dan moet ook het koelsysteem leeg en na het vervangen van de pakking verplicht olie verversen (er zal altijd wat koelwater in het olietraject komen). Leuk klusje. Bij mij moet ik dat ook nog eens doen (M57). Ik zal echter proberen om het te laten samenvallen met het olie en koelvloeistof verversen. Mogelijk tegelijk met het vervangen van de thermostaat, die houden het maar 120.000 km uit .
Mwa, ik zag dat de KVS er niet helemaal "af" moet bij de N47 en olie helemaal vervangen heb ik ook niks over gelezen....De dealer zal het wel doen, wat ppm's aan olie in de KVS zal niks doen.
Dit is trouwens de eerste keer dat er iets aan de motor "defect" is cq vervangen moet worden...330K op de klok.
Fiets vanmiddag wel ff langs de garage om te zien wat zij voorstellen, alle vloeistoffen vervangen en nieuw filtertje heeft wel de voorkeur maar dan hoeft er volgend jaar alleen maar een APK op
Mijn vorige had de M57TUD30 en daar ging ook niet zoveel kapot aan, thermostaat en dynamo idd wel zover ik me kan herinneren
18vti
Master
Nou.....kleine update omtrent de 118d.....pakking set oliefilterhuis is vervangen maar er lekte nog steeds olie.
Nu is het de krukaskeerring hoofdverdachte aangezien er olie drupte uit het koppelingshuis, aiaiaiiiiiiiiii ...dus dit gaat me een dure worden
Bak+koppeling+vliegwiel,etc moet dan uitgebouwd worden...mja.
Dan ook maar direct vliegwiel en koppeling vervangen, zitten er ook al 330k in.
(Voel af en toe clutchjudder maar dat stoorde me nog niet zo)
Nu is het de krukaskeerring hoofdverdachte aangezien er olie drupte uit het koppelingshuis, aiaiaiiiiiiiiii ...dus dit gaat me een dure worden
Bak+koppeling+vliegwiel,etc moet dan uitgebouwd worden...mja.
Dan ook maar direct vliegwiel en koppeling vervangen, zitten er ook al 330k in.
(Voel af en toe clutchjudder maar dat stoorde me nog niet zo)
Fpsdoug
Master
18vti schreef:
Dan ook maar direct vliegwiel en koppeling vervangen, zitten er ook al 330k in.
Wel nette stand.
dvdouden
Master
Kofferklep begint steeds meer moeite met de zwaartekracht te krijgen, eens kijken of Sint voor een paar nieuwe gasveren kan zorgen
Raymond
Master
dvdouden schreef:
Kofferklep begint steeds meer moeite met de zwaartekracht te krijgen, eens kijken of Sint voor een paar nieuwe gasveren kan zorgen
Hetzelfde hier. Hoe kouder hoe erger. Ik zal ook 's gaan shoppen.
Fpsdoug
Master
Ha, die krijg ik ook soms op mijn donder als ik de auto op een helling parkeer. Bulten op je hoofd is ook karakter.
Walker
Master
18vti schreef:
pakking set oliefilterhuis is vervangen maar er lekte nog steeds olie.
Dan mag Dave zijn koelkast weer inleveren...
RAH
Master
Een olielekkage bij het filterhuis kun je echt niet verwarren met een lekkage van de krukaskeerring. Die zitten dusdanig ver van elkaar weg dat het twee afzonderlijke lekkages geweest moeten zijn of de monteur is mega scheel. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat oliefilterhuis lekkage had.
18vti
Master
Walker schreef:
Dan mag Dave zijn koelkast weer inleveren...
Not sure, see below
RAH schreef:
Een olielekkage bij het filterhuis kun je echt niet verwarren met een lekkage van de krukaskeerring. Die zitten dusdanig ver van elkaar weg dat het twee afzonderlijke lekkages geweest moeten zijn of de monteur is mega scheel. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat oliefilterhuis lekkage had.
Idd, lijkt mij ook sterk dat olie vanuit "bellhousing" zo hoog aan de motor naar boven kruipt.
Spul is allemaal even oud en ik kijk praktisch nooit onder de kap dus dat er op 2 plekken olie lekkage is ontstaan in "korte" tijd (Kan best al 6 maanden aan de gang zijn) is niet onwaarschijnlijk.
Dave
Webspecialist
Walker schreef:
Dan mag Dave zijn koelkast weer inleveren...
had ik toch al niet nodig
maar dat is de reden denk ik dat ik de 3 weggedaan heb denk ik. Als het eenmaal begint te lekken dan val je in de ene in de andere verrassing.
18vti
Master
Dave schreef:
had ik toch al niet nodig
Okido, je mag hem toch niet helemaal hebben want na wat verder onderzoek (woensdag avond even wezen kijken) hebben ze nog een lek gevonden aan het blok zelf in dezelfde regio (Weet niet wat)
(Hoofdmonteur zelf was woensdag ermee begonnen dus een fuckup van een andere monteur bij het vervangen van de eerste pakkingen/O-ringen zou ook het excuus kunnen zijn )
Lange proefritjes en standtijd daarna gaven geen nieuwe druppels meer dus ik kan hem straks weer ophalen....PFEWW, die extra berg euro papier blijft nog ff in de pocket
Dave
Webspecialist
18vti
Master
18vti
Master
Dave schreef:
Kets dat ding toch naar oost Europa man, hoog tijd voor wat anders
Zo'n spyware kist met allerlei problemen zeker?
Ik probeer de overstap naar Toyota/Lexus hybride nog ff uit te stellen.
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Kets dat ding toch naar oost Europa man, hoog tijd voor wat anders
Nee man. Als het goed is: doorrijden. Zo'n N47 kan prima tot vier ton op eerste koppeling. En ik gok dat de nieuwe eigenaar in het buitenland 'm zo naar vijf ton heeft gereden.
18vti
Master
Piet_Piraat schreef:
Nee man. Als het goed is: doorrijden. Zo'n N47 kan prima tot vier ton op eerste koppeling. En ik gok dat de nieuwe eigenaar in het buitenland 'm zo naar vijf ton heeft gereden.
Precies
Ik heb de hele onderkant een paar x van voor tot achter bekeken, mankeert niks aan qua ophanging en remmerij nog dik in orde (hoewel dat ook best oud is qua schijven)
Qua aandrijflijn was het ook nog netjes nadat we alle olie eraf gespoten hadden, geen speling en geen pakkingen die zweten.
Motor uitgebreid onder ogen en oren gehad, klinkt allemaal prima, geen ketting geratel nada....gewoon een mooie stille 4 cilinder diesel qua sound zover dat kan.
Raymond
Master
Ook maar eens wat irritaties aan m'n barrel wegwerken in de kerstvakantie. Langzamerhand valt er een en ander uit elkaar. Heb een setje gasveren voor de achterklep besteld, een koeltemperatuursensor, 2 nieuwe koplampsproeiers,ruitensproeierpomp, koplampsproeierpomp, achterremblokken en een raammechaniek voor het raam aan de passagierskant. En dan moet het weer ok zijn.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum