Pagina 3 van 59  [ 2922 berichten ]
  Bericht 
RAH
Master
Breken zal niet zo snel gaan met langlaufen, maar het is wel een goede om diverse banden in de benen te scheuren, met name de kruisbanden in de knie. Voordeel van skiën is dat er meestal wat snelheid is, met veiligheidsbindingen die ingesteld staan op het niveau en gewicht van de skier. Daardoor zullen de bindingen snel opengaan waardoor er minder kans is op letsel. Langlauf heeft geen veiligheidsbinding en zit je alleen voor in de binding. Even je evenwicht kwijtraken kan al genoeg zijn om te vallen en dat bij een lage snelheid zorgt al snel voor bewegingen in de benen waar die niet voor gemaakt zijn.

Ik val bij het skiën liever bij een snelheid van 30 tot 50 km per uur dan bij (bijna) stilstand. Maar hoe dan ook, als er wat gebeurd is het natuurlijk van uitermate belang dat het op video staat. We willen het natuurlijk wel kunnen terugkijken.
  Bericht 
Griffin
Master
RAH schreef:
Langlauf heeft geen veiligheidsbinding

Ook voor langlaufskien bestaan er tegenwoordig veiligheidsbindingen. Nou ja, "tegenwoordig"... toen ik 40 jaar terug met papa en mama voor het eerst mee naar Noorwegen ging om daar te leren langlaufen bestonden ze al.
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Dave schreef:
Nee je moet wel wat breken hoor, kom op zeg, beetje je best doen.


Ok ok. Snowboarden it is.
  Bericht 
Raymond
Master
Dion schreef:
Thnx voor de tip. Mocht het doorgaan dan zal ik hier eens rondkijken wat mogelijk is

Deurningen. Snowise. Die bieden skielessen voor prutsers als jij en dat doen ze goed.
Dion schreef:
Ok ok. Snowboarden it is.

Snowboarders zitten alleen maar op de reet op de piste.
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Raymond schreef:
Deurningen. Snowise. Die bieden skielessen voor prutsers als jij en dat doen ze goed.


Nice. Even gekeken, dat gaan we zeker een keer doen.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Piet_Piraat schreef:
Welk gebied wordt het deze keer?
Wij hebben ook een paar dagen met potlood in de agenda gezet. Maart. Al jaren prima bevallen.

Sahlbach Hinterglemm weer :biertje:
Et toi?
  Bericht 
RAH
Master
Griffin schreef:
Nou ja, "tegenwoordig"


Dat wist ik niet. Weer wat geleerd.

En wat betreft snowboarden, als je graag fracturen aan handen, pols en armen wilt, vooral gaan snowboarden. Maar dan wordt je wel door het overgrote deel van de skiërs gehaat. Het is namelijk een SKIpiste en een SKIlift. Bovendien hebben snowboarders bij het naar beneden gaan slechts de helft van de SKIpiste in zicht en zijn daarmee relatief gevaarlijk op de SKIpiste.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Raymond schreef:
Snowboarders zitten alleen maar op de reet op de piste

Als je zuigt ja.
Ik zit vaak op mijn reet dus.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Fpsdoug schreef:
Sahlbach Hinterglemm weer :biertje:
Mooi gebied. Ga ik zeker nog wel eens terug.
Wij hebben nog niets vastgelegd, behalve het weekend. Gaan tzt kijken waar de omstandigheden goed zijn (zowel qua skiën als qua corona). Verwachten nog wel plek te hebben en gezien er geen après-ski is, kunnen we prima met de auto naar de lift heen en weer, dus als we iets verderop zitten is dat ook geen probleem.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
RAH schreef:
En wat betreft snowboarden, als je graag fracturen aan handen, pols en armen wilt, vooral gaan snowboarden. Maar dan wordt je wel door het overgrote deel van de skiërs gehaat. Het is namelijk een SKIpiste en een SKIlift. Bovendien hebben snowboarders bij het naar beneden gaan slechts de helft van de SKIpiste in zicht en zijn daarmee relatief gevaarlijk op de SKIpiste.
Oh, ben jij van die kerk... "Kom, laten we elkaar lekker gaan lopen haten" in plaats van samen van de sneeuw en de bergen te genieten. Skiërs kunnen net zo irritant zijn als snowboarders. Lekker op een vlak stuk gaan staan. Of onder een blinde heuvel. Met de stokken overal inprikken, zeker in de lift. In de ski's van je buurman, in de benen van je buurvrouw, etc. Ik kan skiën, ik kan snowboarden. Ski's zijn goedkoper te huren, een snowboard kan je beter aanschaffen.

Met snowboarden zit ik overigens graag op mijn knieën, alhoewel ik meestal staan blijf, dat heeft meerdere voordelen: Ik kan goed zien wat er boven mij gebeurt. Mijn bovenbenen zijn minder kwetsbaar dan mijn onderrug (alhoewel ik gewoon volle rugbescherming draag). En ik heb geen last van mensen die menen vlak langs een groepje te moeten draaien en daarbij iedereen in te sneeuwen.

Voor beide geldt: Neem les verdomme. Snowboarden duurt wat langer voordat je het gevoel hebt, maar daarna groei je wat sneller. Skiën heb je snel het gevoel, maar daarna doorgroeien kost meer moeite. Echt worden kost bij allebei gewoon moeite. Een ander voordeel aan les is dat een leraar meestal wel leuke hutjes weet, leuke routes weet en gelijktijdig ook nog wat pisteregels aan kan leren.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
RAH schreef:
Het is namelijk een SKIpiste en een SKIlift.

:lol:
Droevig genoeg om om te lachen.
  Bericht 
18vti
Master
Hoest met de 155?

Hier is de Einzer na 500 km testen toch echt lekvrij verklaard :woop:
  Bericht 
Joël D.
Master
18vti schreef:
Hoest met de 155?


Die staat al een tijdje gestald. Z4 bracht problemen. Waarschijnlijk dynamo kapot. Nieuwe accu bracht niet het gewenste effect. En de koplampen overleden door een piekspanning waarschijnlijk.
  Bericht 
Raaf
Master
Joël D. schreef:
En de koplampen overleden door een piekspanning waarschijnlijk.

Dan ben je wel blij dat je geen xenon hebt..
We laten checken, want je computers vinden de piekspanning ook niet leuk.
  Bericht 
Joël D.
Master
Ik heb hem uitgelezen, stonden geen foutcodes in. Dat snapte ik weer niet dan.

Heb alleen geen H7 lampjes liggen om te controleren of ze echt kapot zijn....
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Pfffft. Je bent wettelijk verplicht om reservelampjes in de auto te hebben (dacht ik).
  Bericht 
Joël D.
Master
Ik kan er volgens mij niet eens bij zonder het wiel te verwijderen. En ik heb geen krik die eronder past.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Klinkt ingewikkeld. Ik heb ze gewoon in de achterbak liggen achter zo'n luikje.
  Bericht 
Joël D.
Master
Ja, het vervangen is geen probleem. Maar ze liggen op zo'n rotplek he.
  Bericht 
Griffin
Master
Fpsdoug schreef:
Pfffft. Je bent wettelijk verplicht om reservelampjes in de auto te hebben (dacht ik).

Think again.
  Bericht 
Walker
Master
 
Leuk, een reserve xenon- of laserlamp in je dashbordkastje.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Met moderne auto's kun je toch bijna zelf geen lampje meer vervangen langs de kant vd weg.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Griffin schreef:
Think again.

Hmm. Dan ben ik gewoon verstandig.

Walker schreef:
Leuk, een reserve xenon- of laserlamp in je dashbordkastje.

Jarenlang bij me gehad. Blijkbaar voor niks, al gaf het wel een goed gevoel.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Als mijn xenon stuk gaat kun je de hele koplamp demonteren. Leuk klusje langs de weg.
  Bericht 
Raymond
Master
Als mijn xenon stuk gaat kun je de hele koplamp demonteren.

20 seconden werk. Gaat beter dan je hand kapot halen in de te krappe ruimte achter de lamp. Het klinkt alleen zo spannend, de hele koplamp demonteren. Alsof de distributieriem er eerst af moet.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Bij een Volvo is dat idd 20 tellen.
Bij een Opel mag je de hele voorbumper er mee af halen. 100% dat er plastic clipjes gaan afbreken....neh, mooi klusje voor een zaterdag
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Laatste tig jaar geen kapot lampje meer gehad, wat voor zooi kopen jullie dan jóh
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Bmw :lol:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Welke leeftijd ook weer :lol:
  Bericht 
RRL
Master
Fpsdoug schreef:
Je bent wettelijk verplicht om reservelampjes in de auto te hebben (dacht ik).

Schitterend ja, ik kreeg bij de aflevering een doosje reservelampjes mee. Eh, wat moet ik met die halogeen dingen als nagenoeg alles LED is? Collega had ze ook in zijn Golf, waar alles LED is.
  Bericht 
18vti
Master
Joël D. schreef:
Z4 bracht problemen.

:fp: Totaal onherkenbaar instrumenten paneel voor mij blijkbaar
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Bmw :lol:
Laatste kapotte koplamp was bij de E46. Toen was ik nog zo onverstandig om halogeen te kopen.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
Laatste kapotte koplamp was bij de E46.

bij mij ook! Maar dat was xenon...
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Maar jij had ook gewoon een rukbak.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
klopt 8)
Hij rijdt nog steeds rond!
Inmiddels 4 eigenaren verder in nog geen 1.5 jaar tijd :roflol:
  Bericht 
dvdouden
Master
Laatste keer dat ik onderweg een koplamp moest wisselen was met een 207, in het donker, bij min 5. Lekker pielen tussen de koplampbehuizing en accu terwijl je vingers gevoelloos beginnen te worden...
De i10 van de baas is makkelijker; hele unit er uit schroeven en ruimte zat.
Geen idee wat de procedure bij de Volvo is. Xenon dus ik heb toch geen reserve bij me...
  Bericht 
Flierefluiter
Master
 
Leuk probleempje opgelost. Mijn climate control van de Mondeo functioneert al 1,5 jaar heel raar. Alleen afgelopen weken toen het zo koud was werd het wel heel dol. Zodra de temperatuur onder de 6 graden kwam werd het ijskoud in de auto en sloeg de kachel op geen enkele manier aan. (Ik heb sowieso bijna nooit de verwarming aan alleen het werd nu wel heel koud)
Dus uiteindelijk toch eens naar laten kijken door de garage. "Ja dat is de thermostaat, die moet vervangen worden. Gaat zo'n 200 euro kosten bij elkaar". (Best knap want ze konden de thermostaat niet eens vinden na het halve blok open te hebben gehaald, ze zaten ook aan de verkeerde kant te zoeken)

Balen natuurlijk maar goed, dat kwam later want ze hadden die week verder geen tijd. Tot ik laatst bekende sprak die in z'n vrije tijd oude auto's opknapt en zelf ook altijd Ford rijdt.
Hij gaf aan dat het de thermostaat nooit kan zijn omdat de temperatuur van de motor dan zou gaan schommelen ofzo? Nou dat is niet het geval.
Volgens hem moest het een sensor zijn of kon een reset ook wel eens de oplossing bieden. Dus ik zoeken naar die reset en de volgende dag uitgeprobeerd... En warempel.. Die kachel draait weer als een tiet!

Overigens was de garage te trots om toe te geven dat ze misschien verkeerd zaten.
  Bericht 
Joël D.
Master
Oh.... Wielen indraaien, dan kan je er nét bij dus. Nou, twee kapotte lampjes. Vertrouw het toch maar niet helemaal, dus auto van m'n pa geleend, kan mijn vader morgen naar de specialist om de dynamo te controleren, helemaal vertrouwen doe ik het toch niet.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
bij mij ook! Maar dat was xenon...

Bij mij zijn de xenons ook weer aan het overlijden. Het zijn originele Osram D1S lampen
  Bericht 
RRL
Master
dvdouden schreef:
Laatste keer dat ik onderweg een koplamp moest wisselen was met een 207, in het donker, bij min 5. Lekker pielen tussen de koplampbehuizing en accu terwijl je vingers gevoelloos beginnen te worden...

Omdat ze allebei stuk waren? Als 1 dimlicht het begeeft geloof ik het wel, thuis maar fixen.

Of de Fiat methode, even vol gas inhalen en daarna zien dat het waarschuwingslampje voor kapotte verlichting uit is. Geen idee welke lamp stuk was, maar ik moest Clarkson gelijk geven, speed and power solve many things.
Overigens zag ik dat die Fiat nu gesloopt is. RIP karretje waarmee ik de eerste kilometers gemaakt heb.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Al mijn vroegere auto's zijn inmiddels gesloopt. Oudste die wellicht nog rijdt is de E46, die is op export naar Hongarije gegaan.
  Bericht 
Walker
Master
 
De Audi A3 is geëxporteerd. De Peugeot volgens mij ook. De rest? Geen idee.
  Bericht 
dvdouden
Master
RRL schreef:
Omdat ze allebei stuk waren?

Geen idee meer, is tien jaar geleden :-)
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Van mijn oude auto's rijdt er nog maar één. Mijn eerste bezit je was een Ford Escort. Die is door de volgende eigenaar gesloopt. Mijn eerste Saab 9000 is door de volgende eigenaar om een boom gevouwen. Mijn tweede Saab 9000 heb ik zelf in de vangrail geparkeerd. Mijn derde Saab 9000 rijdt nog steeds. En daarna kwam mijn huidige Saab 9-5
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Die derde 9000 had al een beste kmstand toen je 'm verkocht, toch?
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Ja die zat al op 550000 km toen ik hem verkocht.
  Bericht 
Joël D.
Master
Alfa 75 heeft geen APK meer, 147 gesloopt en Civic rijdt nog rond. Beetje in lijn van de verwachting eigenlijk. :lol:
  Bericht 
Blaataap
Master
Nissan Micra - gesloopt (roest na slecht schadeherstel)
Ford Fiesta - gesloopt (roest)
Renault Laguna I ph 2 - export naar Afrika met 4 ton op lpg
Renault Laguna II ph 1 - gesloopt met 4,5 ton en defecte versnellingsbak
Mitsubishi Colt - gesloopt, motor defect bij volgende eigenaar
Ford Focus - rijdt nog. Wel weer 6 eigenaren in evenzoveel jaren
Renault Megane II ph 1 - export Polen met 325k km
Renault Vel Satis - export Frankrijk met 295k km
Renault Modus - rijdt nog rond in NL
Renault Clio bijtellingsknaller - export geen idee waarheen.

Ik geloof dat dat alles wel is :[
  Bericht 
dvdouden
Master
Mijn eerste "echte" leaseauto rijdt tegenwoordig ergens rond als taxi en is in de afgelopen 9 jaar al 16 keer van eigenaar gewisseld :lol:
https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=25phf8
Ik heb medelijden met eventuele passagiers; het zit achterin nou niet echt ruim en ik kon met mijn 1.90 niet rechtop zitten :x
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Joël D. schreef:
Alfa 75 heeft geen APK meer, 147 gesloopt en Civic rijdt nog rond. Beetje in lijn van de verwachting eigenlijk. :lol:

Mijn 4 ex-Alfa's rijden nog (de 159 is geëxporteerd, dus rijdt vast in Polen) en de Seat is niet meer. De Nissan zoek ik niet eens op, die rijdt sowieso wel ergens rond.
 Pagina 3 van 59  [ 2922 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy