▼
[ 2922 berichten ]
Ja Zaakje 1 en als de startersaftrek daar klaar is zaakje 2 op naam van vrouwlief, en ga zo maar door.
Ik heb een A4 B6 uit dat filmpje.
Ik had laatst een loszittende hemel. Ben aan het demonteren gegaan maar toen zag ik de woorden 'airbag' overal op de omlijsting. Daar wou ik mijn handen niet aan branden. Dus ik heb dat opgelost door voor en achter de verlichtingsbakken eruit te schroeven en met een spuitbus lijm tussen doek en plafond te spuiten. Beetje aandrukken, klaar. 15 euro is ook beter dan 500 euro.
Als je naar Wheeler Dealers kijkt, lijkt het ook allemaal zo makkelijk.
Als dingen met schroeven bevestigd zijn en niet met verlijmd, kom je er vaak wel. Meestal is het even puzzelen waar je de -juiste- schroeven kunt vinden en in welke volgorde de handel losgemaakt moet worden.
Eigen ervaring: gordels vervangen van mijn Fransoos. Voordat ik alle afdekplaatjes en andere verassingen gevonden had, was ik al een aardige tijd verder.
Meest frustrerende was dat de vervangende exemplaren ook niet door de APK kwamen.
In veel gevallen gaat die er tijdens de productie in voordat de voorruit geplaatst wordt. Dan kan je weleens moeten puzzelen.
Het naar buiten krijgen is dan inderdaad wel even puzzelen. Moet ding van mij er straks ook uit halen, het schijnt te kunnen maar ik moet nog even kijken hoe het nu precies zit met de c-stijl bekleding.
Meteen ook maar wat alubutyl matten kopen, als het dan toch open ligt.
Nice!
Ik heb binnenkort een nieuwe blower nodig.
Gremlin in de auto nu als ie een tijdje stil heeft gestaan, was af en toe een vogeltje qua geluid (lager).
Nu is het soms helemaal uit en dan ineens toch weer aan met engere geluiden ....(Wist al een tijdje dat ie niet zo best was)
Trering zeg, het vereist blijkbaar wel wat kunst-en-vliegwerk om een BMW op de weg te houden, je moet aardig wat investeren om voor VOL aangezien te worden, zeg maar.
Nee, niet bij de meeste auto's, bij alle auto's is het weglaten van de EGR de beste oplossing. Ook bij jouw Lexus. Uiteraard is dat wel een oplossing die af fabriek al moet worden toegepast.
Ja, XK8/XKR coupe hemeltje kan er via de passagierszijde zo uit. 90 graden kantelen en dan op zijn kant dus eruit halen. CJ autobekleding in Culemborg verkoopt in elk geval de juiste stof, er zullen er vast meer zijn.
2.0 TFSI E113 heeft geen EGR, de olie koekt aan in het inlaatkanaal en op de kleppen, doordat er geen injectie voor de kleppen zit wordt dit niet schoon.
Verder: EGR kleppen hadden ze idd nooit in moeten bouwen.
larie koek
als je geen EGR hebt koekt er ook niks aan
Daarom koekt een THP ook dicht zonder EGR
ik heb de foto’s nog.
Mijn vorige A3 heb ik zelf erg veel aan gedaan, inclusief het verwijderen van de kop om te reinigen, dus ik denk dat ik weet waar ik het over heb.
Geloof je best, een 2.0 TFSI roet namelijk als een malle, het is alleen niet de olie die aankoekt maar een andere stof icm olie.
Ook als je niet synthtetishe olie in je blok gooit heb je geijk, die verbrand namelijk zelf en wordt dan "roet" ...
Bij lage toeren krijg je met EGR veel roet, bij hogere (meer boost) krijg je de oliedampen.
MaxiEcu2
Valt mee, upgratejes van zo'n €150,- elk.
Beide originele onderdelen zijn van een soort rubber wat stuk gaat. Dumpvalve vaak scheurtjes, chargepipe wordt gewoon verscheurd. Beiden nu metaal.
Dat is het nadeel van directe injectie. De kleppen krijgen geen brandstofdouche.
Bij rustig rijden blijft de PCV dicht en is het de gewone carterventilatie die de druk aflaat.
Het is niet alleen de olie maar, vooral in de winter, de combinatie met condens.
Kijk maar eens wat voor zooi deze dude aftapt
▶ Youtube video
BMW kan je beter uitlezen met INPA of ISTA. ISTA is wellicht wat moeilijk te vinden, maar INPA moet zonder heel veel google zoekwerk te vinden zijn.
Ik zal eens kijken, thanks
Hier wat plaatjes van hoe de originele chargepipe kapot wordt gerukt.
Was bij mij precies hetzelfde, eerst dacht ik dat een monteur het ooit vernield had met aandraaien.
EDIT, plaatjes werken niet, deze hopelijk wel
Nu heb ik deze
Hier het originele dumpvalve membraam met een scheurtje
Hier hoe die van GFB werkt:
▶ Youtube video
Been there, done that.
Nieuw motortje. Kost niet heul veul.
Irritant is het wel, zeker als het gaat regenen.
▲
[ 2922 berichten ]
406
Master
406 coupé 1 - Export
406 coupé 2 - Export
406 coupé 3 - Gesloopt
VW Golf V - Export
Jaguar XJ - Rijdt nog rond, maargoed de huidige eigenaar heeft 'm pas 2 maanden.
VW Polo - Rijdt nog rond, nog op naam van dezelfde leasemij maar de collega die 'm na mij heeft gekregen heeft inmiddels een andere auto.
406 coupé 2 - Export
406 coupé 3 - Gesloopt
VW Golf V - Export
Jaguar XJ - Rijdt nog rond, maargoed de huidige eigenaar heeft 'm pas 2 maanden.
VW Polo - Rijdt nog rond, nog op naam van dezelfde leasemij maar de collega die 'm na mij heeft gekregen heeft inmiddels een andere auto.
regiorunner
Master
dvdouden schreef:
jaar al 16 keer van eigenaar gewisseld
Ja Zaakje 1 en als de startersaftrek daar klaar is zaakje 2 op naam van vrouwlief, en ga zo maar door.
Lotus europa
Die hard
Poeh ik dacht even dat ik in het verkeerde topic zat bah wintersporten.
Grote beurt was zo gedaan alleen de antenne niet
De reden is dat ik het plafond bedekking binnen in (hoe heet echt?) er niet af krijg, zonder het kapot te maken het blijkt nogal fragiel.
De deur stijlen eraf gekregen (gelukkig niets kapot gegaan) en dan zou het zo los moeten laten.
Op andere wijze is de bout waarmee de antenne en kabels niet te vervangen los te krijgen.
Tenminste zoaks ik het zie.
Iemand een idee of betere oplossing? Voor de Opel Corsa.
Oh voor ik vergeet ik doe ook even mee met de lijst van auto's als die ik heb gehad, Audi A3 11 jaar oud nog steeds eerste auto,
Lotus europa schreef:
nieuwe dak antenne monteren
Grote beurt was zo gedaan alleen de antenne niet
De reden is dat ik het plafond bedekking binnen in (hoe heet echt?) er niet af krijg, zonder het kapot te maken het blijkt nogal fragiel.
De deur stijlen eraf gekregen (gelukkig niets kapot gegaan) en dan zou het zo los moeten laten.
Op andere wijze is de bout waarmee de antenne en kabels niet te vervangen los te krijgen.
Tenminste zoaks ik het zie.
Iemand een idee of betere oplossing? Voor de Opel Corsa.
Oh voor ik vergeet ik doe ook even mee met de lijst van auto's als die ik heb gehad, Audi A3 11 jaar oud nog steeds eerste auto,
Lotus europa
Die hard
Dank voor je hulp Ducatoni https://youtu.be/XIh5416rbRM
Stom stom stom van mezelf Il heb alles los gemaakt behalve handvatten
Zo iets simpels
Stom stom stom van mezelf Il heb alles los gemaakt behalve handvatten
Zo iets simpels
Raymond
Master
Lotus europa
Die hard
Toch nog een half uur bezig geweest met het monteren van de nieuwe antenne etc... als je weet hoe wel moet
Heeft de A3 dan dezelfde opbouw als de A4?
Raymond schreef:
Oh kan dat er helemaal uit? Goed om te weten.
Heeft de A3 dan dezelfde opbouw als de A4?
Raymond
Master
Lotus europa schreef:
Heeft de A3 dan dezelfde opbouw als de A4?
Ik heb een A4 B6 uit dat filmpje.
406 schreef:
Tuurlijk kan zo'n ding er helemaal uit. Hij is er ooit ook helemaal in gezet.
Ik had laatst een loszittende hemel. Ben aan het demonteren gegaan maar toen zag ik de woorden 'airbag' overal op de omlijsting. Daar wou ik mijn handen niet aan branden. Dus ik heb dat opgelost door voor en achter de verlichtingsbakken eruit te schroeven en met een spuitbus lijm tussen doek en plafond te spuiten. Beetje aandrukken, klaar. 15 euro is ook beter dan 500 euro.
Ducantoni
Master
406 schreef:
Tuurlijk kan zo'n ding er helemaal uit. Hij is er ooit ook helemaal in gezet.
Als je naar Wheeler Dealers kijkt, lijkt het ook allemaal zo makkelijk.
Als dingen met schroeven bevestigd zijn en niet met verlijmd, kom je er vaak wel. Meestal is het even puzzelen waar je de -juiste- schroeven kunt vinden en in welke volgorde de handel losgemaakt moet worden.
Eigen ervaring: gordels vervangen van mijn Fransoos. Voordat ik alle afdekplaatjes en andere verassingen gevonden had, was ik al een aardige tijd verder.
Meest frustrerende was dat de vervangende exemplaren ook niet door de APK kwamen.
Raaf
Master
406 schreef:
Tuurlijk kan zo'n ding er helemaal uit. Hij is er ooit ook helemaal in gezet.
In veel gevallen gaat die er tijdens de productie in voordat de voorruit geplaatst wordt. Dan kan je weleens moeten puzzelen.
Joël D.
Master
Ja, was even manoeuvreren met de hemel van de 75. Stoelen en achterbank eruit, dan ging het net.
En toen bleek de nieuwe hemel ook te hangen.
En toen bleek de nieuwe hemel ook te hangen.
406
Master
Raaf schreef:
In veel gevallen gaat die er tijdens de productie in voordat de voorruit geplaatst wordt. Dan kan je weleens moeten puzzelen.
Het naar buiten krijgen is dan inderdaad wel even puzzelen. Moet ding van mij er straks ook uit halen, het schijnt te kunnen maar ik moet nog even kijken hoe het nu precies zit met de c-stijl bekleding.
Meteen ook maar wat alubutyl matten kopen, als het dan toch open ligt.
Joël D.
Master
Zo, Z4 is weer terug. Vanmorgen maar nieuwe lampjes erin geklungeld, scheelt wel een stuk tov de oude koplampen.
Scheelt weer... had al bijna een aftermarket setje Xenon gekocht twv 300 Euro.
Bijlagen :
Scheelt weer... had al bijna een aftermarket setje Xenon gekocht twv 300 Euro.
Bijlagen :
18vti
Master
Joël D. schreef:
Zo, Z4 is weer terug.
Nice!
Ik heb binnenkort een nieuwe blower nodig.
Gremlin in de auto nu als ie een tijdje stil heeft gestaan, was af en toe een vogeltje qua geluid (lager).
Nu is het soms helemaal uit en dan ineens toch weer aan met engere geluiden ....(Wist al een tijdje dat ie niet zo best was)
Piet_Piraat
Master
Kun je die niet fixen? Hemelde bij mij in de E91 ook. Kwartiertje pielen voor (de)montage, bak WD40 erin en ding heeft het nog 80k uitgehouden. Misschien nog nu steeds wel, maar die kar rijdt al een tijdje in het buitenland.
Mr.Cabdriver
Master
De 116i geeft soms, en slechts direct na een koude start, de melding:
" Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar. Door uw service partner laten nakijken ".
Na uitzetten en weer starten is het weg en blijft het weg.
Ik ben er inmiddels achter dat het alleen maar gebeurt als ik in de 2 of 3 onder 1500rpm kom met tractie op de wielen. Dus met een haakse bocht of achter iemand die 45 doet.
Maar om nu terug te schakelen naar de 1 om een haakse bocht te nemen...
Als ik pas wegrijd als het stationair-toerental gedaald is (dus wrs na uitschakelen van luchtpomp) gebeurt het niet. Maar ook dat schiet niet op.
Als ik, met warme motor en tractie, even rond 1000rpm zit, is er soms een heel klein hikje. Ik vermoed dat dit hikje dus net na de koude start die melding geeft.
Geen storing met uitlezen.
Heb een GFB DV+ dumpvalve en de rubberen chargepipe is vervangen voor een aluminium exemplaar. Dat heeft me storingsvrij de zomer door geholpen.
Ding staat net over de 150K. Dus inlaat zou zomaar aangekoekt kunnen zijn. Dubbele catchcan is onderweg zodat de vervuiling stopt.
Ik ben nu een walnutplast aan het overwegen om de airflow weer als nieuw te krijgen. Of zie ik wat anders over het hoofd?
" Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar. Door uw service partner laten nakijken ".
Na uitzetten en weer starten is het weg en blijft het weg.
Ik ben er inmiddels achter dat het alleen maar gebeurt als ik in de 2 of 3 onder 1500rpm kom met tractie op de wielen. Dus met een haakse bocht of achter iemand die 45 doet.
Maar om nu terug te schakelen naar de 1 om een haakse bocht te nemen...
Als ik pas wegrijd als het stationair-toerental gedaald is (dus wrs na uitschakelen van luchtpomp) gebeurt het niet. Maar ook dat schiet niet op.
Als ik, met warme motor en tractie, even rond 1000rpm zit, is er soms een heel klein hikje. Ik vermoed dat dit hikje dus net na de koude start die melding geeft.
Geen storing met uitlezen.
Heb een GFB DV+ dumpvalve en de rubberen chargepipe is vervangen voor een aluminium exemplaar. Dat heeft me storingsvrij de zomer door geholpen.
Ding staat net over de 150K. Dus inlaat zou zomaar aangekoekt kunnen zijn. Dubbele catchcan is onderweg zodat de vervuiling stopt.
Ik ben nu een walnutplast aan het overwegen om de airflow weer als nieuw te krijgen. Of zie ik wat anders over het hoofd?
Piet_Piraat
Master
Heb je al een specialist geraadpleegd?
Walnutblast kan helpen. Ik ben ook aan het overwegen om het ooit te doen, maar ik heb een diesel dus die roet sowieso dicht. Of het bij een benzine net zo zinvol is, durf ik niet te zeggen.
Walnutblast kan helpen. Ik ben ook aan het overwegen om het ooit te doen, maar ik heb een diesel dus die roet sowieso dicht. Of het bij een benzine net zo zinvol is, durf ik niet te zeggen.
Arieb
Master
Ik weet niet hoe dat bij BMW zit maar bij de VAG TFSI gaat je inlaatkanaal dichtzitten door aangekoekte meuk via je carterventilatie. Catch can helpt maar ruik je wel als je hem niet weer op je luchtinlaat aansluit. Doe je dat wel, dan wordt er alsnog een heleboel troep niet gecatcht.
TheTTDriver
Die hard
Volgens mij is de combinatie van directe injectie (dus geen reiniging van de inlaatkleppen d.m.v. de brandstof) en EGR de grootste oorzaak van het probleem.
De mooiste oplossing naar mijn mening is het toepassen van zowel direct als indirecte injectie, i.c.m. EGR via variabele kleppentiming. EGR via variabele kleppentiming heeft namelijk als voordeel dat de verbrandingsgassen minder verder de inlaat inkomen en daardoor ook minder kunnen zorgen voor vervuiling. Door de combinatie van indirecte met directe injectie kan vervolgens de vervuiling voorkomen worden.
Daarnaast is het ook goed voor de motor om soms goed gas te geven, als de motor warm is. Een ritje op de autobahn met wat hogere snelheid kunnen de meeste motoren wel waarderen, zeker de grotere motoren die vaak bijna niets hoeven te doen.
De mooiste oplossing naar mijn mening is het toepassen van zowel direct als indirecte injectie, i.c.m. EGR via variabele kleppentiming. EGR via variabele kleppentiming heeft namelijk als voordeel dat de verbrandingsgassen minder verder de inlaat inkomen en daardoor ook minder kunnen zorgen voor vervuiling. Door de combinatie van indirecte met directe injectie kan vervolgens de vervuiling voorkomen worden.
Daarnaast is het ook goed voor de motor om soms goed gas te geven, als de motor warm is. Een ritje op de autobahn met wat hogere snelheid kunnen de meeste motoren wel waarderen, zeker de grotere motoren die vaak bijna niets hoeven te doen.
RAH
Master
Mooiste oplossing (om interne vervuiling van de motor te voorkomen) is om de EGR er tussen uit te laten. Olie van de carterventilatie gaat niet aankoeken, het is het roet van de EGR wat samen met de olie gaat koeken. Laat je de EGR weg, heb je een goed gesmeerd inlaat traject, zonder vervuiling.
Dat lijkt me bijna niet mogelijk. Ik heb bij het uitlezen zelfs storingen zonder dat er meldingen of problemen zijn. Waar lees je mee uit?
Mr.Cabdriver schreef:
Geen storing met uitlezen.
Dat lijkt me bijna niet mogelijk. Ik heb bij het uitlezen zelfs storingen zonder dat er meldingen of problemen zijn. Waar lees je mee uit?
WimLex
F1 kenner '20
RAH schreef:
Mooiste oplossing (om interne vervuiling van de motor te voorkomen) is om de EGR er tussen uit te laten. Olie van de carterventilatie gaat niet aankoeken, het is het roet van de EGR wat samen met de olie gaat koeken. Laat je de EGR weg, heb je een goed gesmeerd inlaat traject, zonder vervuiling.
TheTTDriver
Die hard
[~RAH]
Bij de meeste auto's is dat inderdaad de beste oplossing. Maar volgens mij geeft dat bij sommige auto's wel een foutmelding, of die moet er uitgeprogrammeerd kunnen worden.
Bij mijn Lexus heb ik gelukkig EGR via de VVTIE (die kan er dus ook niet tussenuit) en zowel directe als indirecte injectie, daardoor heb ik ook geen last van vervuiling.
Bij de meeste auto's is dat inderdaad de beste oplossing. Maar volgens mij geeft dat bij sommige auto's wel een foutmelding, of die moet er uitgeprogrammeerd kunnen worden.
Bij mijn Lexus heb ik gelukkig EGR via de VVTIE (die kan er dus ook niet tussenuit) en zowel directe als indirecte injectie, daardoor heb ik ook geen last van vervuiling.
cocodee
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Heb een GFB DV+ dumpvalve en de rubberen chargepipe is vervangen voor een aluminium exemplaar.
Trering zeg, het vereist blijkbaar wel wat kunst-en-vliegwerk om een BMW op de weg te houden, je moet aardig wat investeren om voor VOL aangezien te worden, zeg maar.
RAH
Master
TheTTDriver schreef:
Bij de meeste auto's is dat inderdaad de beste oplossing.
Nee, niet bij de meeste auto's, bij alle auto's is het weglaten van de EGR de beste oplossing. Ook bij jouw Lexus. Uiteraard is dat wel een oplossing die af fabriek al moet worden toegepast.
Suggestief
Master
406 schreef:
Moet ding van mij er straks ook uit halen, het schijnt te kunnen maar
Ja, XK8/XKR coupe hemeltje kan er via de passagierszijde zo uit. 90 graden kantelen en dan op zijn kant dus eruit halen. CJ autobekleding in Culemborg verkoopt in elk geval de juiste stof, er zullen er vast meer zijn.
Arieb
Master
RAH schreef:
Olie van de carterventilatie gaat niet aankoeken, het is het roet van de EGR wat samen met de olie gaat koeken.
2.0 TFSI E113 heeft geen EGR, de olie koekt aan in het inlaatkanaal en op de kleppen, doordat er geen injectie voor de kleppen zit wordt dit niet schoon.
Verder: EGR kleppen hadden ze idd nooit in moeten bouwen.
WimLex
F1 kenner '20
Arieb schreef:
de olie koekt aan in het inlaatkanaal en op de kleppen, doordat er geen injectie voor de kleppen zit wordt dit niet schoon.
larie koek
als je geen EGR hebt koekt er ook niks aan
Dashcam Drenthe
Master
WimLex schreef:
larie koek
als je geen EGR hebt koekt er ook niks aan
als je geen EGR hebt koekt er ook niks aan
Daarom koekt een THP ook dicht zonder EGR
Arieb
Master
WimLex schreef:
larie koek
als je geen EGR hebt koekt er ook niks aan
als je geen EGR hebt koekt er ook niks aan
ik heb de foto’s nog.
Mijn vorige A3 heb ik zelf erg veel aan gedaan, inclusief het verwijderen van de kop om te reinigen, dus ik denk dat ik weet waar ik het over heb.
Dashcam Drenthe
Master
WimLex
F1 kenner '20
Arieb schreef:
ik heb de foto’s nog.
Geloof je best, een 2.0 TFSI roet namelijk als een malle, het is alleen niet de olie die aankoekt maar een andere stof icm olie.
Ook als je niet synthtetishe olie in je blok gooit heb je geijk, die verbrand namelijk zelf en wordt dan "roet" ...
Arieb
Master
Hij roet omdat ze olie zuipen, niet alleen vanwege de onderbemeten schraapveerconstructie, maar ook via de PCV valve. De waterdunne olie helpt hierbij natuurlijk niet echt.
Dat roet komt niet in je inlaat, want geen EGR. 5W30 volsyntheet VW 504 00 koekt ook gewoon aan. De additieven verdampen en de olie polymeriseert.
Dat roet komt niet in je inlaat, want geen EGR. 5W30 volsyntheet VW 504 00 koekt ook gewoon aan. De additieven verdampen en de olie polymeriseert.
Mr.Cabdriver
Master
RAH schreef:
Olie van de carterventilatie gaat niet aankoeken, het is het roet van de EGR wat samen met de olie gaat koeken. Laat je de EGR weg, heb je een goed gesmeerd inlaat traject, zonder vervuiling.
Bij lage toeren krijg je met EGR veel roet, bij hogere (meer boost) krijg je de oliedampen.
RAH schreef:
Waar lees je mee uit?
MaxiEcu2
cocodee schreef:
Trering zeg
Valt mee, upgratejes van zo'n €150,- elk.
Beide originele onderdelen zijn van een soort rubber wat stuk gaat. Dumpvalve vaak scheurtjes, chargepipe wordt gewoon verscheurd. Beiden nu metaal.
Arieb schreef:
2.0 TFSI E113 heeft geen EGR, de olie koekt aan in het inlaatkanaal en op de kleppen, doordat er geen injectie voor de kleppen zit wordt dit niet schoon.
Dat is het nadeel van directe injectie. De kleppen krijgen geen brandstofdouche.
Bij rustig rijden blijft de PCV dicht en is het de gewone carterventilatie die de druk aflaat.
Het is niet alleen de olie maar, vooral in de winter, de combinatie met condens.
Kijk maar eens wat voor zooi deze dude aftapt
▶ Youtube video
Mr.Cabdriver
Master
https://eurosurgeon.co.nz/porsche/detox-carbon-build-up/
Dit zou wel eens een hikje kunnen veroorzaken lijkt me
Dit zou wel eens een hikje kunnen veroorzaken lijkt me
RAH
Master
Mr.Cabdriver schreef:
MaxiEcu2
BMW kan je beter uitlezen met INPA of ISTA. ISTA is wellicht wat moeilijk te vinden, maar INPA moet zonder heel veel google zoekwerk te vinden zijn.
Mr.Cabdriver
Master
RAH schreef:
INPA moet zonder heel veel google zoekwerk te vinden zijn.
Ik zal eens kijken, thanks
Hier wat plaatjes van hoe de originele chargepipe kapot wordt gerukt.
Was bij mij precies hetzelfde, eerst dacht ik dat een monteur het ooit vernield had met aandraaien.
EDIT, plaatjes werken niet, deze hopelijk wel
Nu heb ik deze
Hier het originele dumpvalve membraam met een scheurtje
Hier hoe die van GFB werkt:
▶ Youtube video
Raymond
Master
Bestuurdersraam wil niet meer dicht.
Kapot mechaniekje denk ik. Klotewerk. En de motorkap blijft ook niet meer open staan. Gasveer stuk. Mooi, zo'n auto van 17 jaar oud.
Kapot mechaniekje denk ik. Klotewerk. En de motorkap blijft ook niet meer open staan. Gasveer stuk. Mooi, zo'n auto van 17 jaar oud.
Fpsdoug
Master
Raymond schreef:
Bestuurdersraam wil niet meer dicht.
Been there, done that.
Nieuw motortje. Kost niet heul veul.
Irritant is het wel, zeker als het gaat regenen.
Raymond
Master
Ik denk niet dat het het motortje is maar dat mechaniek met die staalkabels. Dat rolt over plastic wieltjes en dat gaat niet oneindig goed. Ik trek hem morgen wel open.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum