▼
[ 2922 berichten ]
Ik gok zo'n 7500 km (no joking)
Nou een forumlid dan? Hier in de wijk zit ee verzendbureau naar alle werelddelen zo een beetje.
Tweedehands achterlicht en nog wat delen van een S60 naar Uruguay was wel € 125,- 🤔
ye, dat is een afweging maar versleten dempers leidt tot wagenziekte en daarbij zie ik een ander verband met recent 'gezeik'.. Ik wil het beter hebben, asap. Versloffen is ellende.
Monroe is dus meuk.. Kee. Helder.
Hmm ( )
Ik denk dat de snelst leverbare winnaar wordt als ik het zo eens samenvat maar eerst eens even lokaal babbelen voordat ik een beslissing maak.
Voor zover ik weet heb je in Montenegro een BMW store en een showroom met garage of zijn die al failliet?
Maar ik kan er ook naast zitten hoor!
Ze zitten zelfs op gezichtsboek tenminste dat was zo.
Edit: https://www.facebook.com/grebovicbmw/
Ik zit ook niet op gezichtsboek, iemand zei dat ze op gezichtsboek zaten vandaar de link erbij gezocht.
dank maar dat is een volle dag rijden uit de richting en ik moet dan een grens oversteken. Dat kan ik effe niet want mn paspoort ligt ergens anders. Niet dat ik het anders wel zou willen, dat wordt simpelweg te dol. Ik ga wel effe buurten bij wat adresjes in de omgeving, het is inderdaad niet een vreselijk probleem, het is een klein probleem. Wilde gewoon wat meer informatie over schokbrekers weten, ik zit er normaal niet zo in. Laatste keer was met de E90 en toen was er èén vervangen ( ). Toen heb ik wel geleerd dat het per twee moet want het remde en reed daarna voor geen meter meer. Dat die garage er gewoon maar een vervangt zonder wat te zeggen dat zijn ook topacties natuurlijk. Maargoed dat was een local in de polder toendertijd, gekke boeren.
edit, hmmm.. lees nu pas de lokale dealer reviews;
Ik heb normaal niet zo'n hoge pet op van die gasten maar dit klinkt heel goed .. Echter zullen ze wsl. alleen met OEM willen werken. Muß mal sehen!
Volgens mij exact evenveel werk als een OEM schokbreker vervangen.. Althans, die keren dat ik voor Koni's ben gegaan.
Wat zou er anders aan zijn?
Ze waren nog niet kapot volgens de monteur. Wel de beste tijd gehad.
Volvo schokdempers gaan niet snel kapot, maar na 150k km is het fijne er echt wel af.
Net zoals bij vrijwel elke conventionele schokdemper.
Ik heb nu echt het gevoel van... Hey, ik had een comfortabele auto... Waar is die nu
Kan ook nog een gebroken veer zijn.
Een schokbreker doet nauwelijks iets met de hoogte, dat zit vooral in de veren en de rubbers. Een gebroken veer kan het best zijn zoals Denman aanhaalt.
Bijgeluiden als een schokbreker ineens in een ander werkgebied zit zijn vaker voorkomend.
Het zou niet mn eerste keus zijn maar ze zijn natuurlijk beter dan je huidige(defecte)dempers......en ze zijn goedkoper dan die B4's
Als je het comfort van een huifkar wilt hebben wel ja Bilstein is zowiezo al stug, de B4 voldoet prima tenzij je trackdays gaat rijden en geen prijs op comfort stelt dan beter de B6 nemen.
A6 daar bij Emmeloord kan je er ook bij zetten.
▲
[ 2922 berichten ]
Dave
Webspecialist
Raaf schreef:
Hoe lang duurt het denk je voor je weer naar de EU komt?
Ik gok zo'n 7500 km (no joking)
Blaataap
Master
Monroe is prima. Meeste automerken hebben Monroe als OEM.
Als het nu niet lukt in Duitsland even Koni bellen? Gewoon Nederlands dus doen vast niet moeilijk met versturen.
Als het nu niet lukt in Duitsland even Koni bellen? Gewoon Nederlands dus doen vast niet moeilijk met versturen.
Dave
Webspecialist
Heb net over Koni's gelezen ja. Schijnt super te zijn, wel lastiger te monteren.
Ik denk dat ik morgen eerst maar eens even een lokale BMW specialist ga bezoeken en het probleem voorleggen. Misschien denk ik te donker over OEM dempers.
Ik denk dat ik morgen eerst maar eens even een lokale BMW specialist ga bezoeken en het probleem voorleggen. Misschien denk ik te donker over OEM dempers.
Piet_Piraat
Master
Monroe? Is dat niet dat merk dat door Joep in Klokje Rond altijd helemaal afgefakkeld wordt?
Fpsdoug
Master
Wil je die unit nog een poosje houden? Dan zou ik voor Bilstein gaan en ik weet waar ik het over heb (van Joep gehoord).
Kun je niet even laten checken bij de garage of iets echt kapot is en anders nog gewoon 7500 km op versleten dempers rijden en de boel zonder gezeik laten fixen in Duitsland?
Kun je niet even laten checken bij de garage of iets echt kapot is en anders nog gewoon 7500 km op versleten dempers rijden en de boel zonder gezeik laten fixen in Duitsland?
regiorunner
Master
Dave schreef:
Dan moet ik mn ouders ermee opzadelen, dat wil ik niet doen.. Kost teveel tijd ook
Nou een forumlid dan? Hier in de wijk zit ee verzendbureau naar alle werelddelen zo een beetje.
Tweedehands achterlicht en nog wat delen van een S60 naar Uruguay was wel € 125,- 🤔
Dave
Webspecialist
Fpsdoug schreef:
en anders nog gewoon 7500 km op versleten dempers rijden en de boel zonder gezeik laten fixen in Duitsland?
ye, dat is een afweging maar versleten dempers leidt tot wagenziekte en daarbij zie ik een ander verband met recent 'gezeik'.. Ik wil het beter hebben, asap. Versloffen is ellende.
Monroe is dus meuk.. Kee. Helder.
Blaataap schreef:
Meeste automerken hebben Monroe als OEM.
Hmm ( )
Ik denk dat de snelst leverbare winnaar wordt als ik het zo eens samenvat maar eerst eens even lokaal babbelen voordat ik een beslissing maak.
Lotus europa
Die hard
Dave schreef:
Montenegro-angst of ik weet niet wat het is..
Voor zover ik weet heb je in Montenegro een BMW store en een showroom met garage of zijn die al failliet?
Maar ik kan er ook naast zitten hoor!
Ze zitten zelfs op gezichtsboek tenminste dat was zo.
Edit: https://www.facebook.com/grebovicbmw/
Dave
Webspecialist
Ik gebruik geen Facebook maar heb het wel op maps gezien.. Negatieve review deed mij afkeren van die locatie, zo gaat dat.
Het is overigens gewoon een garage niet bijzonder speciaal ofzo. Maargoed kan doch wat zijn want éen klager is natuurlijk ook maar eén klager.
Het is overigens gewoon een garage niet bijzonder speciaal ofzo. Maargoed kan doch wat zijn want éen klager is natuurlijk ook maar eén klager.
Mr.Cabdriver
Master
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt
https://bilsteingroup.com/en/profile/locations/
Wellicht nemen zij de complete reparatie aan, anders in samenwerking met een dealer.
https://www.bmw.rs/sr/fastlane/bmw-dileri.html
https://bilsteingroup.com/en/profile/locations/
Citaat:
Ferdinand Bilstein South East Europe d.o.o.
Belgrade | Serbia
Belgrade | Serbia
Wellicht nemen zij de complete reparatie aan, anders in samenwerking met een dealer.
https://www.bmw.rs/sr/fastlane/bmw-dileri.html
Lotus europa
Die hard
Dave schreef:
Ik gebruik geen Facebook
Ik zit ook niet op gezichtsboek, iemand zei dat ze op gezichtsboek zaten vandaar de link erbij gezocht.
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
anders in samenwerking met een dealer.
https://www.bmw.rs/sr/fastlane/bmw-dileri.html
https://www.bmw.rs/sr/fastlane/bmw-dileri.html
dank maar dat is een volle dag rijden uit de richting en ik moet dan een grens oversteken. Dat kan ik effe niet want mn paspoort ligt ergens anders. Niet dat ik het anders wel zou willen, dat wordt simpelweg te dol. Ik ga wel effe buurten bij wat adresjes in de omgeving, het is inderdaad niet een vreselijk probleem, het is een klein probleem. Wilde gewoon wat meer informatie over schokbrekers weten, ik zit er normaal niet zo in. Laatste keer was met de E90 en toen was er èén vervangen ( ). Toen heb ik wel geleerd dat het per twee moet want het remde en reed daarna voor geen meter meer. Dat die garage er gewoon maar een vervangt zonder wat te zeggen dat zijn ook topacties natuurlijk. Maargoed dat was een local in de polder toendertijd, gekke boeren.
edit, hmmm.. lees nu pas de lokale dealer reviews;
Citaat:
Sind im Urlaub in Montenegro, hatten ein Problem mit unserm E91 (Stützlager Stoßdämpfer hinten)
Absolut Hilfsbereit & freundlich!
Sie haben das Ersatzteil irgendwie aufgetrieben und haben uns auf die Hebebühne gelassen und Werkzeug gebort, da sie keindn freien Techniker hatten!
Einfach nur Top und super Freundlich!
Einfach Klasse und unser Urlaub war gerettet!
Absolut Hilfsbereit & freundlich!
Sie haben das Ersatzteil irgendwie aufgetrieben und haben uns auf die Hebebühne gelassen und Werkzeug gebort, da sie keindn freien Techniker hatten!
Einfach nur Top und super Freundlich!
Einfach Klasse und unser Urlaub war gerettet!
Ik heb normaal niet zo'n hoge pet op van die gasten maar dit klinkt heel goed .. Echter zullen ze wsl. alleen met OEM willen werken. Muß mal sehen!
Piet_Piraat
Master
OEM kan ook, die hebben het ook lang volgehouden toch?
Maar ik zou eerst even checken of ze echt niet goed zijn en anders lekker doorrijden.
Vergeet ook niet uit te laten lijnen naderhand mocht je het wel doen.
Maar ik zou eerst even checken of ze echt niet goed zijn en anders lekker doorrijden.
Vergeet ook niet uit te laten lijnen naderhand mocht je het wel doen.
Dave
Webspecialist
Je denkt dat dat psshpssh geluid karakter is?
Ik heb dat eerder gehad, was het een lekke schokbreker. En aangezien ik aan een kant de krik er met gemak onder kreeg gister en de andere kant nauwelijks op deze vlakke betonnen vloer, geeft ook te denken, wel dan. .. Zit zo'n 1cm verschil tussen.
er komt nieuw onder daar heb ik mezelf al wel van overtuigd.
daweet ik dan weer niet, rij deze pas twee jaar. Maar de wegen die ik bevecht en bevochten heb zijn niet van die Nederlands satijnen dus het verbaasd mij allemaal ook niets. Misschien hebben ze het hier juist wel allemaal op voorraad en dagelijkse ervaring
Ik heb dat eerder gehad, was het een lekke schokbreker. En aangezien ik aan een kant de krik er met gemak onder kreeg gister en de andere kant nauwelijks op deze vlakke betonnen vloer, geeft ook te denken, wel dan. .. Zit zo'n 1cm verschil tussen.
er komt nieuw onder daar heb ik mezelf al wel van overtuigd.
Piet_Piraat schreef:
lang volgehouden toch?
daweet ik dan weer niet, rij deze pas twee jaar. Maar de wegen die ik bevecht en bevochten heb zijn niet van die Nederlands satijnen dus het verbaasd mij allemaal ook niets. Misschien hebben ze het hier juist wel allemaal op voorraad en dagelijkse ervaring
Raaf
Master
Dave schreef:
Heb net over Koni's gelezen ja. Schijnt super te zijn, wel lastiger te monteren.
Volgens mij exact evenveel werk als een OEM schokbreker vervangen.. Althans, die keren dat ik voor Koni's ben gegaan.
Wat zou er anders aan zijn?
Scaniafan
Master
Olds 76 schreef:
Dat ze er ruim 3 ton onder zaten wil niet zeggen dat ze het ook 3 ton deden........
Ze waren nog niet kapot volgens de monteur. Wel de beste tijd gehad.
Fpsdoug
Master
Ook maar net hoe je rijdt.
Die gast bij Klokje Rond van vandaag. Dik 5 ton met z'n distributieriem en nog nooit harder dan 100 gereden. Kunstig geval ook alles bij elkaar.
Die gast bij Klokje Rond van vandaag. Dik 5 ton met z'n distributieriem en nog nooit harder dan 100 gereden. Kunstig geval ook alles bij elkaar.
Raaf
Master
Scaniafan schreef:
Ze waren nog niet kapot volgens de monteur. Wel de beste tijd gehad.
Volvo schokdempers gaan niet snel kapot, maar na 150k km is het fijne er echt wel af.
Net zoals bij vrijwel elke conventionele schokdemper.
Scaniafan
Master
Raaf schreef:
Volvo schokdempers gaan niet snel kapot, maar na 150k km is het fijne er echt wel af.
Ik heb nu echt het gevoel van... Hey, ik had een comfortabele auto... Waar is die nu
Denman
Master
Dave schreef:
En aangezien ik aan een kant de krik er met gemak onder kreeg gister en de andere kant nauwelijks op deze vlakke betonnen vloer, geeft ook te denken, wel dan. .. Zit zo'n 1cm verschil tussen.
Kan ook nog een gebroken veer zijn.
Raaf
Master
Dave schreef:
En aangezien ik aan een kant de krik er met gemak onder kreeg gister en de andere kant nauwelijks op deze vlakke betonnen vloer, geeft ook te denken, wel dan. .. Zit zo'n 1cm verschil tussen.
er komt nieuw onder daar heb ik mezelf al wel van overtuigd.
er komt nieuw onder daar heb ik mezelf al wel van overtuigd.
Een schokbreker doet nauwelijks iets met de hoogte, dat zit vooral in de veren en de rubbers. Een gebroken veer kan het best zijn zoals Denman aanhaalt.
Bijgeluiden als een schokbreker ineens in een ander werkgebied zit zijn vaker voorkomend.
Blaataap
Master
Aan de andere kant, als je toch veren gaat vervangen, neem meteen even de schokdempers en toplagers mee
Raymond
Master
cocodee
Master
yj24tp
Master
Dave schreef:
Wel Monroe ipv Bilstein.. Is dat troep?..
Het zou niet mn eerste keus zijn maar ze zijn natuurlijk beter dan je huidige(defecte)dempers......en ze zijn goedkoper dan die B4's
Piet_Piraat
Master
Fpsdoug schreef:
Ook maar net hoe je rijdt.
Die gast bij Klokje Rond van vandaag. Dik 5 ton met z'n distributieriem en nog nooit harder dan 100 gereden. Kunstig geval ook alles bij elkaar.
Wat een figuur ja. Die wil je onderweg niet tegenkomen. En privé ook niet.
Die gast bij Klokje Rond van vandaag. Dik 5 ton met z'n distributieriem en nog nooit harder dan 100 gereden. Kunstig geval ook alles bij elkaar.
Dave
Webspecialist
verwacht pas vrijdag een update over dit hele drama hoor want dan zou ik eigelijk pas in de hoofdstad moeten zijn. Nu de drang naar specifiek spul afgezwakt is hoef ik niet zozeer binnen 48 uur al actie.. Kalm an de situatie bekijken. Maar ook weer niet te kalm, vrijdag is goed zat.
Injectie
F1 kenner '22
Altijd B6 nemen
Dikke plus onder alle auto's waar ik ze op heb gezet.
Ik kan via mijn werk wel kijken of verzenden naar mne mogelijk is. Tweede vraag is of ik spullen voor een BMW kan verkrijgen via mijn leveranciers. (Alhoewel mini lukt ook)
Dikke plus onder alle auto's waar ik ze op heb gezet.
Ik kan via mijn werk wel kijken of verzenden naar mne mogelijk is. Tweede vraag is of ik spullen voor een BMW kan verkrijgen via mijn leveranciers. (Alhoewel mini lukt ook)
yj24tp
Master
Injectie schreef:
Altijd B6 nemen
Als je het comfort van een huifkar wilt hebben wel ja Bilstein is zowiezo al stug, de B4 voldoet prima tenzij je trackdays gaat rijden en geen prijs op comfort stelt dan beter de B6 nemen.
Injectie
F1 kenner '22
Ik rij al ruim twee jaar 200 km per dag met B6 onder mijn Auto... Vind het comfortabel genoeg.
406
Master
Het is ook wel een prestatie om iets oncomfortabel te krijgen op Nederlandse snelwegen*. Enkel de buikschuif tjoening frikandellen vinden daar oneffenheden in. Maar met de verzakte klinkerwegen in sommige wijken zou ik geen stuggere dempers willen dan ik heb. Laat staan de wegen in oostblok landen.
*met uitzondering van de A16 tussen Ridderkerk en Zwijndrecht
*met uitzondering van de A16 tussen Ridderkerk en Zwijndrecht
Blaataap
Master
406 schreef:
*met uitzondering van de A16 tussen Ridderkerk en Zwijndrecht
A6 daar bij Emmeloord kan je er ook bij zetten.
Fpsdoug
Master
Ik denk dat ik ook wel nieuwe zou mogen. De originele zullen er nog wel onder hangen, het zakt lekker door bij drempels. Maar de investering is me te groot. Je bent zo 1000 kwijt toch?
406
Master
Bij winparts zijn ze voor jouw auto 75/stuk voor normale bilstein, 163 voor bilstein B8 performance plus.
voor mijn auto 391/stuk, auw....
voor mijn auto 391/stuk, auw....
Blaataap
Master
Mja, ik denk dat FPS ook wel eens nieuwe veren en toplagers kan laten installeren op die wulpse Italiaanse. Als je dan toch bezig bent is het kosteneffectiever om het in 1 keer te (laten) doen. Rijdt het allemaal wel merkbaar weer beter door trouwens.
Fpsdoug
Master
Oh da's niet veul. Ben gewoon bang te investeren en vervolgens die motor te laten hemelen.
Ben nog niet echt gerust op zo'n kleine motor met 200 pk. Het gaat al 235k goed. Kan niet lang meer duren zou je zeggen
Ben nog niet echt gerust op zo'n kleine motor met 200 pk. Het gaat al 235k goed. Kan niet lang meer duren zou je zeggen
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum