Pagina 7 van 59  [ 2922 berichten ]
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Ik heb geen idee hoeveel ze aankunnen.. ik vind dit al boven verwachting.
Volgens mij is het "goed bekend" gebaseerd op dat het een fijne motor is om in je auto te hebben liggen en dat er (voor zover ik weet) geen gezeik is met riemen of noem het maar op.
Maar de gemiddelde levensduur van het blok heb ik geen idee van.
  Bericht 
Scaniafan
Master
Ik ben nu ~ 800 kwijt voor 4 schokbrekers, 4 veren en 2 draagarmen, en dan alle troep er rondom heen aan rubbers en toplagers
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Fpsdoug schreef:
Maar de investering is me te groot. Je bent zo 1000 kwijt toch?

veiligheid en comfort heeft zn prijs. Remweg neemt toe, bandenslijtage neemt toe, comfort is ver te zoeken, stuurplezier neemt af omdat het een dweil in de bochten wordt. Maar ik zou beginnen met voor, die hebben het meest te lijden en dan kost het maar de helft. :x :lol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
406 schreef:
Bij winparts zijn ze voor jouw auto 75/stuk voor normale bilstein, 163 voor bilstein B8 performance plus.

voor mijn auto 391/stuk, auw....


Ha, daar kan ik overheen. 630 euro per stuk. Hatseflatse.
  Bericht 
Blaataap
Master
Ah, luchtvering, wat een genot :applaus:
  Bericht 
FocusWagon
Master
406 schreef:
Het is ook wel een prestatie om iets oncomfortabel te krijgen op Nederlandse snelwegen*


Op de A9, het de brug over de A200, zeker in zuidelijke richting heeft een aardige hobbel waar ik met mijn buikschuif-tunings-frikandelletje altijd met 90 op de rechterbaan ging rijden om de klap iets te verminderen. Mijn huidige auto is iets minder hard geveerd, dus die kan er gewoon met 130 overheen, maar ik waarschuw mijn vrouw meestal wel voor de hobbel :lol:
  Bericht 
dvdouden
Master
Piet_Piraat schreef:
Ha, daar kan ik overheen. 630 euro per stuk. Hatseflatse.

624 :woop: Leuk die Nivomats, nou maar hopen dat ze niet stuk gaan, maar na 16 jaar en drie ton vrees ik het ergste :x


De baas belde net, stuurbekrachtiging van de i10 doet het alleen in bochten naar links :fp:
  Bericht 
406
Master
Piet_Piraat schreef:
630 euro per stuk. Hatseflatse.

Dan loont het wel om actief om hobbels/kuilen heen te rijden :|
  Bericht 
Blaataap
Master
Ik heb uit nieuwsgierigheid ook maar even gekeken. Valt me alleszins mee. €255 per stuk voor de voorkant en €165 per stuk voor de achterkant. Koni's nieuwe dempers zijn zelfs nog iets goedkoper.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Blaataap schreef:
Ah, luchtvering, wat een genot :applaus:
De luchtvering achter kostte me 325 euro voor een setje balgen (geen OEM) en 25 voor de brughuur. Peanuts :D Gelukkig de compressor niet kapot, die zou 1500+ euro kosten.

De voorkant heb ik elektronisch instelbare dempers. Die zijn duur.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Astra €450 voor en €800 per stuk achter :x
Iets met instelbaar onderstel :[

Zijn dezelfde volgens mij als de OPC's
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Een Astra met een instelbaar onderstel?
  Bericht 
okkiwokki
Master
Gisteren had ik in een keer een 3 cilinder onderweg naar het werk. Even de OBD2 er in geprikt met P0303 overslag in cilinder 3. Monteur bij de garage zei meteen "heb je geen zin om zelf te sleutelen?" :lol:
Maarja, nogal lomp om wel de leenauto mee te vragen om daarna alsnog zelf te gaan sleutelen. Diagnose bobine kapot. Mogen ze er meteen 4 nieuwe in zetten.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
Een Astra met een instelbaar onderstel

Zeker. Flexride.

Tour = zacht geveerd
Normaal = ....normaal
Sport = hard geveerd

Was een dure optie, is ook bijna niet geleverd op een normale Astra. Op de OPC zit het standaard
  Bericht 
Blaataap
Master
Piet_Piraat schreef:
De voorkant heb ik elektronisch instelbare dempers. Die zijn duur.


Gooi je toch de dempers van Koni eronder? Kosten een stuk minder gok ik zo.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Schokdempers + toplagers/veerpootlagers zijn de kosten niet bij een "normale" auto. Het gaat om de tijd, je schijnt wel effe bezig te zijn met het vervangen van die zooi.

waarom heet die meuk Domlager in het Duits vraag ik me af. Is dom top.. Is dan Domtoren = Toptoren. Hmm.
  Bericht 
Scaniafan
Master
Dave schreef:
Is dan Domtoren = Toptoren. Hmm.


Jup, maar Domtoren is volgens mij iets wat Nederlanders gebruiken. Duitsers hebben het over der Dom of Domkirche
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Snap ik maar veel benamingen / woorden komen vanuit het Duits, we hebben onze taal niet zelf bedacht, tis een mengelmoes. Ik moet vaak(*) woorden uitleggen aan mn vrouw tegenwoordig en sta wat vaker(*) stil waar woorden of namen wegkomen. Of er enige vorm van logica in zit en wat voor logica dat dan zou moeten zijn.

Scaniafan schreef:
Domkirche

mja ze gebruiken het vaker(*) zie ik, ik denk dat dom dan ook top betekent.

(*) = probeer die maar eens te verklaren bijvoorbeeld :D
  Bericht 
Blaataap
Master
De logica zijn we er al jaren uit aan het halen......
  Bericht 
406
Master
Astra €450 voor en €800 per stuk achter :x
Iets met instelbaar onderstel :[

Bij mij is 390/stuk ook voor adaptief onderstel dus wat opel voor iets bijzonders heeft bedacht...
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Opel onderdelen zijn sowieso idioot duur
  Bericht 
Walker
Master
 
Piet_Piraat schreef: Een Astra met een instelbaar onderstel
Zeker. Flexride.


3 standen:
-kut
-kutter
-kutst
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Hij rijdt behoorlijk comfi hoor.
En in sportstad kan ie ook aardig de bocht om
  Bericht 
RAH
Master
dvdouden schreef:
De baas belde net, stuurbekrachtiging van de i10 doet het alleen in bochten naar links


Drie keer links is ook rechts :kniktja:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Blaataap schreef:
Gooi je toch de dempers van Koni eronder? Kosten een stuk minder gok ik zo.
Zou kunnen, geen idee of ze gemaakt zijn voor Dynamic Drive.
Hoe dan ook, laatst bij de specialist gaven ze aan dat er nog geen enkele reden is om de dempers te vervangen en dat ze dat eigenlijk ook bijna nooit doen. Mooi. Dat scheelt een hoop geld.
  Bericht 
Raymond
Master
Piet_Piraat schreef:
Hoe dan ook, laatst bij de specialist gaven ze aan dat er nog geen enkele reden is om de dempers te vervangen en dat ze dat eigenlijk ook bijna nooit doen. Mooi. Dat scheelt een hoop geld.

Had ik ooit bij de KwikFit. Ik dacht, laat ik daar eens een APK doen, mooie aanbieding voor een beurt erbij enzo. Afkeur op de schokdempers, uiteraard hadden ze net een 'aanbieding' voor nieuwe. Mijn vraag hoe ze dat getest hadden werd beantwoord met 'we hebben daarvoor een testbank'. Dus ik met de auto naar de dealer 10km verder met de vraag om de schokdempers eens te testen. Een monteur nam de sleutels over, hoekte dat kreng toch hard over het industrieterrein...ik hoorde hem met brullende motor optrekken en met gierende banden door elke bocht gaan, alsof je de Hellendoorn Rally in de verte hoorde. Nu ik er bij nadenk...dit was ook in Nijverdal. :lol: Even later stapte hij uit met een strak gezicht 'Niks mis mee'. Uiteraard heb ik hem daar laten keuren en hebben ze hem daar later ook in onderhoud gehad. Keurige garage. Nu zien mijn auto's alleen nog Garage Raymond maar dat is weer een ander verhaal. Volgende week weer APK. Eens kijken wat daar uitrolt. :)
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
De belangrijke vraag is waarom je, zelfs met een actie, overweegt om naar de Kwik Fit te gaan.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Raymond schreef:
Keurige garage

Na zo wild te rijden in je auto?
  Bericht 
Raymond
Master
Piet_Piraat schreef:
De belangrijke vraag is waarom je, zelfs met een actie, overweegt om naar de Kwik Fit te gaan.

Ach dat was toen. Wist ik veel. Halverwege de 20 doe je zulke dingen.
Lotus Omega schreef:
Na zo wild te rijden in je auto?

Dat doe je met een Lancia Delta. Daar zijn waren ze voor. Ik reed jaren later niet voor niets de complete ophanging van een Hyundai aan gort op een rotonde.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
waarom heet die meuk Domlager in het Duits vraag ik me af. Is dom top.. Is dan Domtoren = Toptoren. Hmm.


Het Engelse dome betekent koepel, Kumpel ;)

Trouwens, die dingen noemen ze voor de achterkant ook zo.
Dus dat 'lager' heeft niks met dat lager wat er in zit te maken.
Ganz einfach :[
  Bericht 
regiorunner
Master
Raymond schreef:
zien mijn auto's alleen nog Garage Raymond maar dat is weer een ander verhaal

Mijnes ook. Garage Regio.

En dat was nadat ik nog 2 (losse) bouten had.......Nieuwe achterdraagarmen laten zetten bij de lokale orginele stealer. :slotje:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
Het Engelse dome

verdomd ja!
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Raymond schreef:
Wist ik veel. Halverwege de 20 doe je zulke dingen.

:aai:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik moet dit allemaal even laten bezinken, ik neem nog contact op.

Dat is mijn antwoord eigenlijk altijd als me iets niet bevalt. Zo ook vanmorgen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Eerst ben ik naar de BMW dealer gegaan.. Opzich wel aardig ontvangen, konden een beetje Engels.. Kwam zo'n magazijn/bestelachtig mannetje erbij. Chassisnummer.. Tekening erbij op het scherm.. Wat ik dan nodig had.. Ik wees ook nog de Domlager aan maar die heeft ie dan niet eens meegenomen in deze prijsopgave.

Vervolgens kwam de vraag of het om links of rechtsvoor ging.. Dat vond ik nogal een groot minpunt dat ik denk van gloeiende hoe kan je die vraag nou weer stellen !1! .. Beide.. Beide?! *half verrast gezicht* .. Ja beide.. mompel..

Nou en toen kwam er dit uit rollen. Redelijk pittig maar het ging mij vooral ook om de levertijd.. Levertijd is twee weken.. Ik zeg twee weken?! *Pijnlijk gezicht*.. Dat wordt mij te krap an. Ja twaalf dagen soms kan ook..

Maar nee.. Dan zit het er nog niet eens onder.. Gaan we niet doen. Ik heb net een Russisch visum gekregen ( :lief: ) en die start op de 15de.. Ik wil Montenegro uit zijn op minimaal de 13de. Daarnaast vind ik het gewoon schandalig veel extra geld, zeker tov die Bilsteins die ik voor 100 de stuk kan regelen. Dusseh, het wordt effe doorbuffelen nog. Misschien laat ik het wel in Rusland doen, ga ik nog over nadenken.

Ben ook nog naar die andere garage gegaan, die suggestie/streetview posting. Daar hoorde ik eenzelfde soort verhaal dat ze het alleen met OEM onderdelen zouden kunnen doen van dezelfde BMW dealert. Hij keek wel of ie aftermarket dempers kon bestellen voor me op zn computertje (volgens mij gewoon een of andere internetshop denk ik) maar het kon niet. Mijn auto was te nieuw voor Montenegro zei hij.

Okay.

Ik heb ook geen zin om de laatste twee weken dat ik hier zit nog via andere wegen zooi aan te laten rukken en dan te gaan leuren of iemand het eronder zou willen zetten voor een zacht prijsje en ook nog goed. Zie ik niet zitten.. Paar drempeltjes gepakt.. Hoorde het geluid maar een keer, heel licht. Vind het wel even goed zo, tis niet anders. Heb mn best gedaan maar ik vind niet dat het gaat lukken in dit land, te weinig vertrouwen in. Ik moet horen ' oh ja meneer geen probleem kunnen we regelen fluitje van een cent .. dan en dan.. Geen vage verhalen, daar knap ik op af.


Bijlagen :


  Bericht 
Dave
Webspecialist
Was vandaag 22 graden.. Merkte een ander probleem op, wat ik eigenlijk al verwachtte want tis een (half)jaarlijks terugkerend probleem .. De airco is te leeg, kan geen druk meer opbouwen, schakelt af.

Dat moet ik wel kunnen regelen in die twee weken dat ik nog hier ben... Dat kan echt niet wachten schat ik zo in, van het weekend is het al 25-26 graden in Turkije, laat staan over twee week. :[


Bijlagen :


  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Kun je niet via Romenië en Oekraïne naar Rusland?
Of kome je dan bij de UA en RUS grens in de problemen?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
UA is onbetrouwbaar;

Citaat:
Russian men aged 16 to 60 can be denied entry into Ukraine since 2019. De facto, Russian nationals of all ages and sexes are regularly denied entry for various reasons, often (but not exclusively) visiting annexed Crimea or suspect social media posting; sometimes, no reason at all is provided.[citation needed]


Ik ga die gok niet nemen. Mn vrouw moet sowieso dan eerst op het vliegtuig naar Kiev om daar weer op te pikken, dan moet ik alleen dealen met de UA grenscontrole daar (als ik er al geraak). En dan is maar de vraag of mn vrouw geaccepteerd zou worden op de luchthaven daar. Mee kan ze niet want RO is Europese Unie en ze heeft dankzij de tegenwerking van onze geliefde IND nog steeds geen toegang tot die dictatoriale gemeenschap.

Kortom de enige oplossing die ik zie is Istanbul. Redelijk relaxed ook want van Skopje naar Istanbul is het goedkoop vliegen en voor mij is het 8u rijden (ex grensophoud). Kan haar dus op het vliegtuig zetten en dan nog dezelfde avond samen weer in een hotel zijn. Tactiek weetje.

kome je dan bij de UA en RUS grens in de problemen?

wij moeten samen de grens over, ik kan/mag niet alleen Rusland in en dat zij met het vliegtuig gaat ( :devil: ) .
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Mee kan ze niet want RO is Europese Unie

Bulgarije ook, of gaat zij per vliegtuig naar Turkije?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Dave schreef:
van Skopje naar Istanbul is het goedkoop vliegen

;)

---
Zijn wel een dag of vijf, zes bezig.. Maar boeie... Lang leve de auto en al die bureaucratische bullshit!
  Bericht 
Blaataap
Master
Jullie zijn nu toch bij elkaar? Waarom gaat zij dan vliegen? Geen autoliefhebster?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nee Bulgarije/Griekenland ligt in de weg. Ze gaat wel mee maar ze kluunt een stukje. :D

Zij heeft geen visa voor EU. Ik heb nu wel een Russisch visum maar we mogen alleen samen tegelijk Rusland in, ze -moet- dus mee. Echt liefhebster is ze niet :lol: :aai:
  Bericht 
Blaataap
Master
Oh ja, EU geneuzel. :fp:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
En zodra je op de illegale manier de EU binnenkomt word je met open armen ontvangen...
  Bericht 
Dave
Webspecialist
gelukkig heb ik diesel.. Al moet ik via Egypte, boeit me geen klap..

Alleen versleten schokdempers. Schade!
  Bericht 
Raaf
Master
Dave schreef:
Schade!

Je geniet langer van je nieuwe schokdempers als je ze pas na die trip wisselt vermoed ik :lol:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nah, hier komt gezeik van maargoed eehh ik kan het ook niet beter maken op het moment. Zij wil dat ik de auto drie maanden achterlaat hier en dat we met het vliegtuig naar .ru gaan. Maar ik ga mn auto en een halve bagageinhoud toch niet achterlaten voor maanden kom op nou, wie weet staat de apatische wereld er dan ineens toch weer anders voor, weer een nieuw probleem dan. Nah... Gewoon rije, dan maar iets minder smooth al had ik nieuwe dempers vooraf toch liever gehad doch kan niet alles hebben ofzo.
  Bericht 
Blaataap
Master
Ik zou mijn auto ook niet achterlaten. Die dempers gaat vast makkelijker en goedkoper in Rusland. Zou me daar niet al te druk om maken.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik zou m'n auto al amper drie maanden thuis onbeheerd achter laten, laat staan daar. Dat ding is weg of compleet gestript als je terugkomt.

Beste rit trouwens wel hoor. Dat doe je niet voor je lol. Positief: wel gaaf hoeveel je dan van de wereld ziet in de auto.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Dave schreef:
Gewoon rije, dan maar

Succes met de rit.
 Pagina 7 van 59  [ 2922 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy