▼
[ 2922 berichten ]
Ah de 306 1.4 wat een blok is dat. Je kan er aan kloten wat je wil en je merkt er niks aan. Timing 5 graden verkeerd? Maakt niet uit, ding loopt af fabriek al kut dus dat doet niks.
Ik heb vorig jaar ook al genoeg in mijn leuke auto gestopt. Dan ben ik blij toe dat deze het gewoon voor weinig geld doet.
sure..
Dit al gelezen?
https://europe.autonews.com/automakers/jaguar-land-rover-quality-issues-cost-company-100000-sales-ceo-says
Dat is geen reden om dan maar geen olie te verversen. Ik moet eigenlijk ook maar besloten alles uit te stellen. Beetje angst dat als ze nu nog aan mn auto gaan zitten rommelen dat dat alleen maar problemen zou kunnen veroorzaken. Airco laat ik ook nog niet bijvullen, als het warm wordt dan draaien we wel een raampje open. (sowieso beter kojona proof om je longen niet te belasten met airco lucht).
Maar eehh het schijnt dat mijn auto zelf de kwaliteit van de olie meet en aan gaat geven wanneer het tijd is? 11k en precies een jaar verder, dan nog de helft erbij in anderhalve week... Hmm...
Nouja... Ikzie wel.
Koop op e-bay een fles gas en bij Ali een meterset en gewoon zelf bijvullen.
Vorige keer hadden ze bij mij met stikstof oid getest. Ze houden dan de druk erop met stikstof en dat zie je iets makkelijker ontsnappen dan dat je naar de Fluoriserende stof moet zoeken. Scheelt ook nog Fluoriserende troep in je motorruimte.
Bijvullen kan je gewoon op druk doen, hoeft niet op gewicht. Heb ik zelf ook gedaan bij mijn Honda destijds.
Maar dan heb je wel een meterset nodig.
Als ze zo'n machine aankoppelen wordt hij altijd afgeperst met stikstof, verliest hij dan druk dan wordt de procedure afgebroken en vult hij het systeem niet. (zal wel wettelijk zo geregeld zijn)
Kleine lekkages, zoals bij Dave, zie je niet bij die lektest van een half uur.
OK, via de bekende airco machine leeggehaald, die machine afgekoppeld, losse gasflessen erop met waarschijnlijk iets van compressor om het onder druk te houden (is al een paar jaar geleden), auto gestart, airco gestart en laten draaien, dan spoot het er bij mij heel duidelijk uit.
Dat is dan toch anders dan met dat apparaat ja.
Maar of je een airco mag laten draaien met stikstof?
100% waterstofperoxide is raketbrandstof. Men neme een zilveren scherm en pompt daar het gas door en je vliegt zo naar de andere kant van Nederland
netjes, zo'n soortgelijk klusje (draagarm + fuseekogel + ashoes vervangen) kostte mij de vorige keer een dag, per kant
Gemeten vanaf het moment waarop je na 4 keer bestellen het juiste materiaal hebt? Zo zou dat hier gaan iig.
Dat staat wel op de planning. Ik weet niet hoeveel effect het losdraaien van 1 van de 5 punten heeft, maar ik laat het voor de zekerheid doen.
Dan pak je de DeWalt
https://www.gereedschapcentrum.nl/dewalt-dcf894nt-18v-li-ion-accu-slagmoersleutel-body-in-tstak-1-2-447nm-dcf894nt-xj.html
Kapot of los, maar je kan in ieder geval verder
V50 achterdraagarmen bouten aan de as zaten zo kneiterhard vast dat die uiteindelijk met losbranden een beetje ruimte gaf om de reciprozaag er tussen te zetten
Mwah, veel onderdelen gelijk, maar qua degelijkheid en crashbestendigheid ben ik toch blij om een Volvobadge erop te hebben
Zijn de V50's dat nog waard ja?
Fase 1 en nog een diesel ook.
Gevonden in Frankfurt ad Oder met lege tank, en een vette plas olie eronder.
▲
[ 2922 berichten ]
406
Master
regiorunner schreef:
Tuurlijk. Het is een 1.4 in een zeeeeee van ruimte.
Ah de 306 1.4 wat een blok is dat. Je kan er aan kloten wat je wil en je merkt er niks aan. Timing 5 graden verkeerd? Maakt niet uit, ding loopt af fabriek al kut dus dat doet niks.
regiorunner
Master
Nou ik hoop dat de timing goed staat . En hij loopt op zich prima. Ja, het is eigenlijk te weinig voor de 306. De 1.6 voldoet beter, de 1.8 is
maarten28
Master
Piet_Piraat schreef:
Het moment dat ik autorijden nog enkel als vervoer ervaar
Ik heb vorig jaar ook al genoeg in mijn leuke auto gestopt. Dan ben ik blij toe dat deze het gewoon voor weinig geld doet.
Mr.Cabdriver
Master
406 schreef:
Maakt niet uit, ding loopt af fabriek al kut dus dat doet niks.
sure..
Dit al gelezen?
https://europe.autonews.com/automakers/jaguar-land-rover-quality-issues-cost-company-100000-sales-ceo-says
Dave
Webspecialist
maarten28 schreef:
Ik heb vorig jaar ook al genoeg in mijn leuke auto gestopt.
Dat is geen reden om dan maar geen olie te verversen. Ik moet eigenlijk ook maar besloten alles uit te stellen. Beetje angst dat als ze nu nog aan mn auto gaan zitten rommelen dat dat alleen maar problemen zou kunnen veroorzaken. Airco laat ik ook nog niet bijvullen, als het warm wordt dan draaien we wel een raampje open. (sowieso beter kojona proof om je longen niet te belasten met airco lucht).
Maar eehh het schijnt dat mijn auto zelf de kwaliteit van de olie meet en aan gaat geven wanneer het tijd is? 11k en precies een jaar verder, dan nog de helft erbij in anderhalve week... Hmm...
Nouja... Ikzie wel.
Dave
Webspecialist
Olie? Niet echt hoor.. Ik moet geen vladiwodki olie in mn blok, de Shell, Castrol, Total olievaatjes hebben ongeveer dezelfde prijs als in DE. Er zit nu Shell Helix Ultra ECT C3 5W30 in, hartstikke mooi. Als je wil besparen op oliekosten voor je blok dan ben je een beetje fout bezig, vind ik. Dat wil ik ook niet, maar het is niet voor het eerst dat ik pech zou kunnen krijgen vlak ná het bezoek aan een garage, niet handig. (Laatste keer was vorig jaar, gebroken uitlaat onderweg bij regio Kassel met de boot er ook nog eens achter ). Oliekeringsdop niet goed terugzetten, pakking niet vervangen of rotte nieuwe pakking. Oliefilter mee lopen kutten, ander verkeerd type erin stampen, er kan van alles misgaan waar ik niet op zit te wachten . Ik doe het eigenlijk ook het liefst zelf maarja dat kan ook zo'n bende geven ben ik inmiddels achter.
---
Airco scheelt wel enorm omdat ze dat gas niet enorm belasten met miljieuheffingen. Maar ik stel het airco bijvullen niet zozeer uit vanwege de kosten.. Meer omdat ik weet dat ik er een half jaar mee doe met dat gas. Dan zitten we mid Augustus dat het leeg is, schiet niet op. Het schiet sowieso niet op dat het vervliegt maarja als ik dat gerepareerd wil hebben zijn we wel een paar honderd Euro verder, als het geen duizend is (men heeft geen lek kunnen vinden, ook in DE niet afgelopen zomer toen ik er nog eens naar heb laten kijken dus dat zou betekenen dat het hele systeem eruit gesloopt moet worden, joi).
Dat het warmer wordt, broeikasgastoestanden etc dat komt dan ook door mij, het is niet anders.
---
Airco scheelt wel enorm omdat ze dat gas niet enorm belasten met miljieuheffingen. Maar ik stel het airco bijvullen niet zozeer uit vanwege de kosten.. Meer omdat ik weet dat ik er een half jaar mee doe met dat gas. Dan zitten we mid Augustus dat het leeg is, schiet niet op. Het schiet sowieso niet op dat het vervliegt maarja als ik dat gerepareerd wil hebben zijn we wel een paar honderd Euro verder, als het geen duizend is (men heeft geen lek kunnen vinden, ook in DE niet afgelopen zomer toen ik er nog eens naar heb laten kijken dus dat zou betekenen dat het hele systeem eruit gesloopt moet worden, joi).
Dat het warmer wordt, broeikasgastoestanden etc dat komt dan ook door mij, het is niet anders.
Blaataap
Master
Nee, niet enkel de olie. Lekker meteen groot beurtje doen. Wel zo lekker toch, frisse filters en olie voor de terugweg? Plus die schokdempers hè. Je bent toch al bezig, meteen even de reguliere zaken ook meepakken
Die airco .... Tsja, toch maar een X5 kopen dus
Die airco .... Tsja, toch maar een X5 kopen dus
Dave
Webspecialist
Hierna heb ik geen zin meer in autorijden dan ga ik wel in zo'n elektrohok zitten die zichzelf stuurt.
zerty
Master
Dave schreef:
Het schiet sowieso niet op dat het vervliegt
Koop op e-bay een fles gas en bij Ali een meterset en gewoon zelf bijvullen.
Dave
Webspecialist
Jah dat zullen ze een logisch idee vinden bij de grenscontrole @RS, BG, TR, GE, RU en.. waarschijnlijk EE.. Of FI... Ooit.
Je gaat toch niet van de mogelijkheid uit dat ik eindelijk eens een keer kan settlen.. Toch? Dan is die diesel ook niet meer nodig. ( )
--
Overigens heb ik wel twee flesjes r410a gekocht vorig jaar in .ru bedenk ik me nu (niets Ebay of Ali toestanden). Voor thuis. Ik heb alle spullen eigenlijk wel. Maar er blijft zo'n 3-400 gram inzitten, althans dat was vorig jaar zo.. Bij de garage pompen ze dat er eerst uit, dan vacuum en dan een vol shot erin. Dat kan je niet zelf opvangen, dan moet je vol asociaal gaan en werkelijk alles laten vervliegen, dat is nou ook weer niet zo nodig.
Je gaat toch niet van de mogelijkheid uit dat ik eindelijk eens een keer kan settlen.. Toch? Dan is die diesel ook niet meer nodig. ( )
--
Overigens heb ik wel twee flesjes r410a gekocht vorig jaar in .ru bedenk ik me nu (niets Ebay of Ali toestanden). Voor thuis. Ik heb alle spullen eigenlijk wel. Maar er blijft zo'n 3-400 gram inzitten, althans dat was vorig jaar zo.. Bij de garage pompen ze dat er eerst uit, dan vacuum en dan een vol shot erin. Dat kan je niet zelf opvangen, dan moet je vol asociaal gaan en werkelijk alles laten vervliegen, dat is nou ook weer niet zo nodig.
Mdw
Ultimate Master
Dave
Webspecialist
Hhm echt lek is het niet als je er een half jaar over doet voordat je 200-300 gram kwijt bent, dat is het moeilijke. Als het nou ergens duidelijk uitspuit... Dat is het dus niet.. Fluoriserende toestanden helpen ook niet om te duiden waar het 'm in zit.
Maargoed .. Karakter.. Hoort erbij.. Blabla.. Wat kan je verwachten van een topmerk.
Maargoed .. Karakter.. Hoort erbij.. Blabla.. Wat kan je verwachten van een topmerk.
Rover
Master
Dave schreef:
Fluoriserende toestanden helpen ook niet om te duiden waar het 'm in zit.
Vorige keer hadden ze bij mij met stikstof oid getest. Ze houden dan de druk erop met stikstof en dat zie je iets makkelijker ontsnappen dan dat je naar de Fluoriserende stof moet zoeken. Scheelt ook nog Fluoriserende troep in je motorruimte.
Dave
Webspecialist
Hmm dat is een goeie.. Weet inmiddels niet meer of ze er ook flinke druk op gezet hebben.. Zal eens navragen als ik er de gelegenheid voor krijg.
zerty
Master
Dave schreef:
Dat kan je niet zelf opvangen, dan moet je vol asociaal gaan en werkelijk alles laten vervliegen, dat is nou ook weer niet zo nodig.
Bijvullen kan je gewoon op druk doen, hoeft niet op gewicht. Heb ik zelf ook gedaan bij mijn Honda destijds.
Maar dan heb je wel een meterset nodig.
Mr.Cabdriver
Master
Ik plaats het hier maar. Over hele smerige olie:
▶ Youtube video
En dit vind ik echt mooi. Een lesje AMG V8 oliedruk.
▶ Youtube video
▶ Youtube video
En dit vind ik echt mooi. Een lesje AMG V8 oliedruk.
▶ Youtube video
zerty
Master
Rover schreef:
Vorige keer hadden ze bij mij met stikstof oid getest
Als ze zo'n machine aankoppelen wordt hij altijd afgeperst met stikstof, verliest hij dan druk dan wordt de procedure afgebroken en vult hij het systeem niet. (zal wel wettelijk zo geregeld zijn)
Kleine lekkages, zoals bij Dave, zie je niet bij die lektest van een half uur.
Rover
Master
zerty schreef:
Als ze zo'n machine aankoppelen wordt hij altijd afgeperst met stikstof, verliest hij dan druk dan wordt de procedure afgebroken en vult hij het systeem niet. (zal wel wettelijk zo geregeld zijn)
Kleine lekkages, zoals bij Dave, zie je niet bij die lektest van een half uur.
Kleine lekkages, zoals bij Dave, zie je niet bij die lektest van een half uur.
OK, via de bekende airco machine leeggehaald, die machine afgekoppeld, losse gasflessen erop met waarschijnlijk iets van compressor om het onder druk te houden (is al een paar jaar geleden), auto gestart, airco gestart en laten draaien, dan spoot het er bij mij heel duidelijk uit.
zerty
Master
Rover schreef:
auto gestart, airco gestart en laten draaien, dan spoot het er bij mij heel duidelijk uit.
Dat is dan toch anders dan met dat apparaat ja.
Maar of je een airco mag laten draaien met stikstof?
Rover
Master
Ik weet niet 100% zeker dat het stikstof was. Het was in ieder geval zeer effectief om mee te testen, daarmee was hij begonnen nadat hij erachter was gekomen dat het Fluoriserende spul niet duidelijk genoeg is. Die gast doet haast niets anders dan airco's, dus heb er redelijk goed vertrouwen in.
zerty
Master
Ben eigenlijk best wel benieuwd wat dat voor gas was. Misschien was het wel gewoon butaan.
Rover
Master
Ik heb even op hun website gekeken. Ze gebruiken deels waterstof en stikstof en gebruiken vervolgens een waterstofmeter.
Citaat:
Puur waterstof is gevaarlijk, dus gebruiken we voor de snuffeltest een traceergas. Dit is een formeergas dat voor 5% uit waterstof en voor 95% uit stikstof bestaat.
Raymond
Master
Zo, APK gehad, afkeur op een gescheurde ashoes. Jammer, want ik wist dat de homokineet stuk was. Die had ik van tevoren kunnen vervangen, dan was hij er in 1x door gekomen. Maar ik wilde het risico niet lopen dat ik die halve ophanging er onderuit moest slopen voor de aandrijfas en dat ik dat 2 weken later weer opnieuw kon doen om een draagarm te vervangen. Dus maar even laten zitten. Gistermiddag de nieuwe homokineet ontvangen van Winparts, op de dag die ze aangekondigd hadden dus ik vind het nu al een goed bedrijf. Gezien de weersverwachting de komende dagen besloten het gisteravond maar gelijk aan te pakken. Naafbout los, wiel eraf, onderste achterste draagarm los, bouten aandrijfas bakzijde los, stuur helemaal naar rechts en plop, de as er onderuit. Ding in de bankschroef, alle vet eraf, moker er tegenaan, oude homokineet eraf. Alles schoonmaken, nieuwe kleine knelring, ashoes, ringetjes, klemmetje, homokineet erop, vet erin, goed aandrukken en volsmeren, hoes erover, lucht eruit, knelbanden aantrekken en klaar. Het ding weer onder de auto geketst, wilde de laatste van 6 bouten aan de bakzijde niet pakken, bout liep gelijk zuur. Dikke zucht, bout opgemeten als standaard M10. Met een draadtap M10 de bout weer gangbaar gemaakt, met een M10 tap het boutgat opnieuw gesneden en toen draaide de bout er soepel in. Naafbout handvast, draagarm handvast, wiel erop. Auto laten zakken, wiel- en naafbouten met de momentsleutel nagetrokken en de onderste draagarm aangetrokken. Klaar in 2 uurtjes.
Pita
Master
Rover schreef:
t:Puur waterstof is gevaarlijk
100% waterstofperoxide is raketbrandstof. Men neme een zilveren scherm en pompt daar het gas door en je vliegt zo naar de andere kant van Nederland
dvdouden
Master
Raymond schreef:
Klaar in 2 uurtjes.
netjes, zo'n soortgelijk klusje (draagarm + fuseekogel + ashoes vervangen) kostte mij de vorige keer een dag, per kant
Raymond
Master
Nou ik had mazzel. Kreeg alle bouten en moeren makkelijk los. Waarschijnlijk omdat ik ze de vorige keer ingevet heb. Ook de bout door de onderste draagarm waar je normaal een moker voor nodig hebt tikte ik er zo uit. En dan gaat het snel. Maar als je aan het martelen komt...ben je zo een dag verder.
Dion
Tour de France kenner '18
Fpsdoug schreef:
Was voor mij een weektaak geweest waarna ie alsnog naar de garage had gemoeten
Gemeten vanaf het moment waarop je na 4 keer bestellen het juiste materiaal hebt? Zo zou dat hier gaan iig.
Raymond
Master
18vti schreef:
Uitlijnen niet nodig?
Dat staat wel op de planning. Ik weet niet hoeveel effect het losdraaien van 1 van de 5 punten heeft, maar ik laat het voor de zekerheid doen.
Raaf
Master
Raymond schreef:
Maar als je aan het martelen komt...
Dan pak je de DeWalt
https://www.gereedschapcentrum.nl/dewalt-dcf894nt-18v-li-ion-accu-slagmoersleutel-body-in-tstak-1-2-447nm-dcf894nt-xj.html
Kapot of los, maar je kan in ieder geval verder
Scaniafan
Master
Raaf schreef:
Kapot of los, maar je kan in ieder geval verder
V50 achterdraagarmen bouten aan de as zaten zo kneiterhard vast dat die uiteindelijk met losbranden een beetje ruimte gaf om de reciprozaag er tussen te zetten
regiorunner
Master
Raaf
Master
Achteras van een 850 lukte prima. En die kunnen ook notoir vast zitten.
Ging zelfs zonder hem stuk te maken
Ging zelfs zonder hem stuk te maken
Scaniafan
Master
regiorunner schreef:
V50 is dan ook een neppert. (Focus)
Mwah, veel onderdelen gelijk, maar qua degelijkheid en crashbestendigheid ben ik toch blij om een Volvobadge erop te hebben
regiorunner schreef:
Mijnes hebben ze ook nog eens gestolen
Zijn de V50's dat nog waard ja?
regiorunner
Master
Scaniafan schreef:
Zijn de V50's dat nog waard ja?
Fase 1 en nog een diesel ook.
Gevonden in Frankfurt ad Oder met lege tank, en een vette plas olie eronder.
Raymond
Master
Ondertussen bij de APK, Raymond belt garage.
Hallo, met Raymond. Is mijn auto al gekeurd?
Garage: Nee, nog niet aan toegekomen. Dat was alleen de ashoes toch?
Raymond: Klopt.
Garage: Heb je dat goed gemaakt?
Raymond: Homokineet en ashoes vervangen, lijkt me wel.
Garage: Dan meld ik hem nu af.
Raymond: ... eh ok. Ik kom hem halen.
Riskant.
Hallo, met Raymond. Is mijn auto al gekeurd?
Garage: Nee, nog niet aan toegekomen. Dat was alleen de ashoes toch?
Raymond: Klopt.
Garage: Heb je dat goed gemaakt?
Raymond: Homokineet en ashoes vervangen, lijkt me wel.
Garage: Dan meld ik hem nu af.
Raymond: ... eh ok. Ik kom hem halen.
Riskant.
okkiwokki
Master
Haha dat is op goed vertrouwen inderdaad. Bij mij is het langsrijden meestal ook voldoende. Maar probeer meestal van te voren zelf even het meeste na te lopen en op voorhand in orde te maken.
Fpsdoug
Master
Linkervoorband lek. Eens kijken hoeveel leger die is morgenochtend. Hij stond op 1 bar (paar weken terug op 2,5 gezet) maar na het pompen hoorde ik wel licht gesis helaas. Dus wellicht is het gaatje groter geworden of zo.
Kan de band ook matig aansluiten op de velg? Die is niet echt netjes meer (vorige eigenaar hoor, ik vind mezelf, net als vrijwel iedereen, wel aardig kunnen rijden/parkeren).
Kan de band ook matig aansluiten op de velg? Die is niet echt netjes meer (vorige eigenaar hoor, ik vind mezelf, net als vrijwel iedereen, wel aardig kunnen rijden/parkeren).
dvdouden
Master
Gooi er anders even een sopje overheen, dan kun je aan de belletjes zien waar het lekt.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum