Pagina 15 van 59  [ 2922 berichten ]
  Bericht 
BaasTimo
Master
Ja klauw helemaal schoongemaakt met remreiniger en staalborstel.
Nieuwe schijven zijn 25mm, nieuwe blokken 17,5mm per stuk. Dat is over 't algemeen ook wat ik overal op internet terug vind als ik de spullen zou bestellen.
En die plaatjes zijn zo ontzettend dun, maar toch maken die 't verschil.


Bijlagen :


  Bericht 
406
Master
Die plaatjes zitten er niet alleen voor vulling maar ook om frictie te verminderen. Tuurlijk zit het niet losjes maar als je blokken niet passen met die shims dan heb je foutieve blokken gekocht.
Heb je wel rempasta (of hitte bestendige kopervet) op de achterzijde en zijkanten van het staal gesmeerd?
  Bericht 
406
Master
Oh ik zie nu de foto, geen idee, dat is weer een ander systeem dan wat ik ken. Dacht dat je deze plaatjes bedoelde:


Bijlagen :


  Bericht 
BaasTimo
Master
Ja heb kopervet gebruikt.

Die foto die jij nu plaatst, zo zag het er bij mij niet uit.

https://youtu.be/rNBkGctqUQc
Hier op 1:00 zie je ze ook
  Bericht 
RAH
Master
Bij voorkeur ceramisch vet gebruiken. Zeker bij die remklauw van 406, dat is geen normale stalen remklauw. Het koper in het kopervet en het metaal van de remklauw zijn geen goede combinatie. Iets met potentiaal verschil. Koper vreet door de remklauw heen.
  Bericht 
zerty
Master
RAH schreef:
dat is geen normale stalen remklauw.

maar Franse bras.....
  Bericht 
RAH
Master
Nee, een 4 pots brembo remklauw. Daar heeft geen Fransman aangezeten bij de productie.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Oh ik heb 't vooral op de geleideklipjes en op de gladde bouten gesmeerd.

Net kwam er weer een brandlucht vanaf. Geen warmloper. Is dat normaal bij nieuwe remmen? :lol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Nee.
  Bericht 
RAH
Master
Als ze gemonteerd zijn, kun je dan het wiel een slinger geven zonder dat je merkt dat de rem aanloopt? Als je dan al merkt dat hij aanloopt is er iets niet goed. Zeker niet als je de zuiger eerst helemaal terug gedrukt hebt en dan monteert, zonder de rem eerst op te pompen, het wiel moet dan zonder weerstand van de rem ronddraaien. Voor je gaat rijden wel eerst de rem oppompen zodat je meteen remdruk hebt als je het nodig hebt.
  Bericht 
Raymond
Master
Ik vind het een vreemd verhaal. Ik vertrouw die nieuwe blokken niet. Besteld op chassisnummer?
  Bericht 
BaasTimo
Master
RAH schreef:
Als ze gemonteerd zijn, kun je dan het wiel een slinger geven zonder dat je merkt dat de rem aanloopt? Als je dan al merkt dat hij aanloopt is er iets niet goed. Zeker niet als je de zuiger eerst helemaal terug gedrukt hebt en dan monteert, zonder de rem eerst op te pompen, het wiel moet dan zonder weerstand van de rem ronddraaien. Voor je gaat rijden wel eerst de rem oppompen zodat je meteen remdruk hebt als je het nodig hebt.


Een slinger geven niet echt maar dat komt door de CVT bak. In de neutraal kun je de wielen wel gewoon vrij bewegen, dat is wat jij bedoelt denk ik.

Ja we hebben de zuiger eerst erop gezet en de bouten aangedraaid (maar niet vast), toen de rem opgepompt en daarna de bouten pas vast gezet.

Raymond schreef:
Ik vind het een vreemd verhaal. Ik vertrouw die nieuwe blokken niet. Besteld op chassisnummer?


Nee op kenteken (wel origineel NL auto) . Ik ben er wel achter dat er blokken verkocht worden met shims en de Bosch blokken die ik heb worden verkocht zonder shims. Dat ik de oude shims er terug op wilde zetten past dan misschien ook niet omdat het de bedoeling niet is?


Vwb die brand/schroeilucht die ik vandaag rook, zat ik later nog te bedenken dat die niet van mij geweest kan zijn? Heb eerst bijna 'n uur file gereden (A13/A16 vandaag, stond goed vast) en toen was er niks aan de hand. Daarna reed het eindelijk door en toen ik een poosje met 120km/h reed rook ik die lucht ineens. Het lijkt me niet dat ik op die snelheid mijn eigen remmen kan ruiken, en zeker niet nadat ze een paar minuten niet gebruikt zijn. Grote kans dat een auto/vrachtwagen voor me op de weg die lucht verspreidde. Of redeneer ik dat verkeerd?
Ben daarna meteen op de vluchtstrook gaan staan, heb nog aan de remmen gevoeld, die waren een beetje warm maar wel aanraakbaar en er kwam geen rook van af. Die schroeilucht leek ook niet vanaf de wielen te komen maar die hing overal.
  Bericht 
zerty
Master
Heb je hetzelfde systeem zoals in het filmpje wat je hebt gepost? ( zwevende remklauw)
Heb je gecontroleerd of die goed op en neer kan schuiven?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
BaasTimo schreef:
Het lijkt me niet dat ik op die snelheid mijn eigen remmen kan ruiken, en zeker niet nadat ze een paar minuten niet gebruikt zijn. Grote kans dat een auto/vrachtwagen voor me op de weg die lucht verspreidde. Of redeneer ik dat verkeerd?
Als ze aanlopen, juist wel. In de file worden ze dan niet zo warm, maar als je 120 rijdt met aanlopende remblokken dan gaan ze wel wat hitte genereren ja.
Met een beetje pech is daarmee de hele boel overigens wel al om zeep, want te heet geworden en mogelijk kromgetrokken.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Maar ze waren dus niet warm :-P
Daarna weer verder gereden en weer gecontroleerd en toen rook ik weer niks en weer niet warm

zerty schreef:
Heb je hetzelfde systeem zoals in het filmpje wat je hebt gepost? ( zwevende remklauw)
Heb je gecontroleerd of die goed op en neer kan schuiven?


Jep zelfde systeem en het kon idd op en neer bewegen
  Bericht 
zerty
Master
BaasTimo schreef:
Jep zelfde systeem en het kon idd op en neer bewegen

Als ze niet warm lopen of piepen zou ik me niet druk maken, gaan ze na verloop van tijd piepen kan je alsnog die plaatjes ertussen zetten. (als de blokken wat dunner zijn geworden)
  Bericht 
BaasTimo
Master
zerty schreef:
Als ze niet warm lopen of piepen zou ik me niet druk maken, gaan ze na verloop van tijd piepen kan je alsnog die plaatjes ertussen zetten. (als de blokken wat dunner zijn geworden)


:respect:

Net nog even een flinke rit gemaakt, eerst rustig gereden, niks aan de hand. Daarna wat sportiever en de remmen werden best warm maar geen rook of stank. Ik vind het wel prima zo.
Mochten ze idd alsnog gaan piepen dan kunnen die plaatjes nog terug als ze wat gesleten zijn.

Overigens maakten de oude remmen eerst een tikkend geluid de laatste meters en dat doen de nieuwe nu ineens niet meer. Misschien kwam dat geluid ook wel van die shims.
  Bericht 
406
Master
:-?
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Het is niet alsof je remmen echt belangrijk zijn of zo.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Remmen doet ie wel hoor, abs kwam erin op 'n droog wegdek.
  Bericht 
zerty
Master
Fpsdoug schreef:
Het is niet alsof je remmen echt belangrijk zijn of zo.


Zonder anti piepplaatjes remt hij ook hoor.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Remmen die stinken na de eerste keer flink heet worden is niet zo raar. Dat had ik ook toen ik jaren terug de remmen van de AX vernieuwd had.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Daarom de eerste 1000km ook rustig remmen als je een nieuwe set eronder hebt zitten.
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Die plaatjes zitten er inderdaad om piepen en rammels te voorkomen. (Bestel daarnaast nooit bosch onderdelen voor een Lexus, Lexus heeft standaard Denso voor bijna alle onderdelen en dat past dus ook beter. Bij remblokken gebruikt Lexus af fabriek volgens mij ook wel eens brembo op de GS en LS.)
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Piet_Piraat schreef:
Daarom de eerste 1000km ook rustig remmen als je een nieuwe set eronder hebt zitten.
Tsja, soms heb je het niet voor het kiezen behalve tussen schade of stinkende remmen. De eerste kilometers inremmen doe ik bewust, maar daarna. 1000 km voor de lol rijden om je remmen in te remmen gaat nergens over.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Is jouw leven altijd zo zwart/wit?
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Piet_Piraat schreef:
Is jouw leven altijd zo zwart/wit?
In het geval van de stinkende remmen onder de AX was het inderdaad zo zwart-wit ja. Rustig ingeremd, snelweg op en binnen enkele kilometers vloog het verkeer van (toen nog) 120 naar 0 toe.
  Bericht 
18vti
Master
Als de remmen aanlopen dan zie je dat toch op je verbruiksmeter? Als het al niet voelt....heb jaren Honda gereden en ik heb er echt een goed gevoel voor ontwikkeld daardoor O:)
  Bericht 
Joël D.
Master
Zo. Even startmotor vervangen. Uurtje werk uiteindelijk. Officieel moet de inlaat los schijnbaar, maar ging ook goed zonder.


Bijlagen :




  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik hoorde vandaag dat ik m'n dempers mag van vervangen. Had het al gevoeld, dus vooral bevestiging. Vakantiegeld 2022 alweer besteed.
  Bericht 
Raymond
Master
Hoerenklus ook. Heb je goede spanners?
  Bericht 
Walker
Master
 
Zonder wordt het vast spannend…
  Bericht 
RAH
Master
Zo erg moeilijk is het toch niet om de schokbrekers te vervangen? Ik heb dat een paar weken terug gedaan. Ik heb er voor gekozen om de hele veerpoten te vervangen. Ik wilde toch al het klein materiaal en de toplagers ook vervangen, de veren zijn dan een niet zo grote investering meer en daardoor kon ik de hele veerpoot in elkaar zetten en bij het huren van een brug hoefde ik de veerpoten alleen maar uit te wisselen.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik moet even kijken of het zelf te doen is. Zijn wel de dure dempers dus geen idee of ik daar nog allemaal extra's bij moet doen en of ik overal goed bij kan. Heb nog geen gereedschap in huis. Maar eens moet de eerste keer zijn.
  Bericht 
406
Master
Zet je er weer luchtvering achter onder? Van bepaalde andere auto's heb ik begrepen dat het een populaire swap is om de luchtvering te vervangen door een conventionele set van Bilstein. Strakker, niet minder comfortabel en niet storingsgevoelig.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Nooit over nagedacht. En ik heb die luchtvering een jaar of twee geleden nog vervangen dus die zou normaal gesproken nog zes tot acht jaar mee kunnen.
Best een geinig klusje om zelf te doen. Niet te moeilijk, mooie besparing.
  Bericht 
Raaf
Master
Piet_Piraat schreef:
Ik moet even kijken of het zelf te doen is. Zijn wel de dure dempers dus geen idee of ik daar nog allemaal extra's bij moet doen en of ik overal goed bij kan.


Voor of achter? Of ga je meteen voor alle 4?
Ik vermoed dat ze achter volledig los staan, en voor heb je MacPherson systeem. Als je de veren wil hergebruiken dan heb je veerspanners nodig. Vervang de toplagers ook meteen als je toch bezig bent.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Alle 4 betekent dat het vakantiegeld van 2023 ook op is... Gemiddeld zo'n 600 euro per demper :nah: Uitlijnen erbij, ook nog twee nieuwe banden voor...nondejus. Die trekhaak komt er dit jaar sowieso niet :lol:

Blijkbaar moeten ze ook ingeleerd worden. Dat heeft al vaker gezeik gegeven dus de kans is aanwezig dat ik het uitbesteed, dan is 't het probleem van de specialist.

Achter heb ik luchtvering.
  Bericht 
dvdouden
Master
Piet_Piraat schreef:
Ik hoorde vandaag dat ik m'n dempers mag van vervangen.
ik zag vorige week een donkere plek op m’n vaste parkeerplek bij m’n achterwiel, en nattigheid/prut bij de demper. Heb nog niet uitgebreid onder de auto durven kijken… Automatische niveauregeling en zo, dus ik voel je pijn :aai:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ah, de nivomats? Die staan ook niet bekend om hun vriendelijke tarieven nee.
  Bericht 
dvdouden
Master
600 euro of zo, per stuk. :-x
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
*boks ouwe
  Bericht 
cocodee
Master
Piet_Piraat schreef:
Gemiddeld zo'n 600 euro per demper :nah:

Da's geen kleinbier, heb je een Lambo, of wa? :huh:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Een 5-serie met een uitgebreid elektronisch instelbaar onderstel.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ben blij dat de flexride van de Astra nooit is gaan lekken :D :x
  Bericht 
cocodee
Master
Piet_Piraat schreef:
Een 5-serie met een uitgebreid elektronisch instelbaar onderstel.

Oh ja, daar kun je lelijk mee voor schut gaan, F11 neem ik aan?
  Bericht 
Joël D.
Master
Tsja je moet er wat voor over hebben he. ;)
  Bericht 
cocodee
Master
Kwam dit nog tegen tijdens de zomerkuis, afkomstig van me E39, net zo betrouwbaar als Mark Rutte. :roflol:


Bijlagen :


  Bericht 
Joël D.
Master
Zo zag die van mijn Z4 er ook bijna uit. Voor 60 Euro een nieuwe gekocht. Moet je er voor over hebben he.

Anders kan je beter een Ford kopen.
  Bericht 
cocodee
Master
Joël D. schreef:
60 Euro

Zo dan, voor dat geld ben je hopelijk ook even boven geweest? Of was het zo'n zijbadge, de gewone zitten onder de € 20,-.
Maar als je premium wilt rijden, moet je ook een premium knip hebben, ik zag een keer een bejaard stelletje met een E30 de factuur van de dealer bestuderen, maar ze verschoten gelijk 5 tinten grijs. :roflol:
 Pagina 15 van 59  [ 2922 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy