Pagina 13 van 59  [ 2922 berichten ]
  Bericht 
dvdouden
Master
Pas nog gedaan voor de i10, rdwdata.nl gaf via dure sms’jes geen realistische schatting.
Gaf 2400 aan terwijl de koper hem straks voor 3K in de showroom heeft staan.
Andere sites waren niet veel beter, zaten er rustig 30% naast. Beter gewoon op MP of autotrader oid rondneuzen.
Die sites houden namelijk totaal geen rekening met de uitvoering, opties, staat van het voertuig enz.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Eens. Jouw auto is ook nog eens niet zo courant meer, Raymond, gezien leeftijd/tellerstand. Ook een beetje wat de gek er voor geeft dan.
  Bericht 
18vti
Master
Raymond schreef:
Zijn er nog ergens sites waar je een redelijke schatting van de waarde van je auto kan achterhalen?


Wij kopen auto's punt nl? Of zoiets.

Ik kijk gewoon op autotrader en marktplaats waar mijn karretje voor gaat tegenwoordig.
  Bericht 
Raymond
Master
Piet_Piraat schreef:
Eens. Jouw auto is ook nog eens niet zo courant meer, Raymond, gezien leeftijd/tellerstand. Ook een beetje wat de gek er voor geeft dan.
De auto die ik op het oog heb is ook niet courant! [emoji23]
  Bericht 
Blaataap
Master
Finnik (in de app) geeft je nog wel een redelijke schatting.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Zonder app ook. Wel een vrije ruime marge hier: tussen 4500 en 7000. Maar lijkt me wel redelijk.
Maar ook deze houdt geen rekening met de staat, zelfs niet met de kilometers.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Raymond schreef:
De auto die ik op het oog heb is ook niet courant! [emoji23]
Oh, het gaat om de potentiële nieuwe! Dan zou ik op MP en mobile.de kijken om te zien wat ze daar doen.
Waarde bij zo'n auto is natuurlijk enorm afhankelijk van technische staat en traceerbare km-stand. Oh, en voor import kan er wel iets af.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Anwb koerslijsten geven ook wel een redelijke indicatie
  Bericht 
dvdouden
Master
dvdouden schreef:
Valt best mee toch? O:)

Oh ja, nog vergeten: parkeersensoren staan uitgeschakeld want die doen het niet: piepen continu zodra je de auto in z'n achteruit zet.
Heb ik zelf niet zo'n last van want ik heb ondertussen een redelijk gevoel van de grootte van de auto en heb een camera ingebouwd. Maar m'n vrouw rijdt nu ook in de auto dus dat lijkt me een mooi moment om dat even te fixen. O:)

Vanmiddag even gekeken/geluisterd. Contact aan, automaat in achteruit en luisteren bij de individuele sensoren, de sensor rechts van de trekhaak maakt als enige geen zacht tikkend geluid, dus die zal wel stuk zijn. Eens kijken wat een vervangend exemplaar moet kosten, vast minder dan terugval in schadevrije jaren :roll:
  Bericht 
Scaniafan
Master
dvdouden schreef:
Eens kijken wat een vervangend exemplaar moet kosten, vast minder dan terugval in schadevrije jaren :roll:


Ik weet niet of jij ze in kleur hebt? Ik heb er twee jaar geleden eentje besteld via https://www.ebay.nl/itm/202537567258?ul_noapp=true in kleur.
  Bericht 
dvdouden
Master
Bedankt voor het meedenken :thumb: Bumpers van de XC70 zijn niet gespoten, was ooit een donkerblauwe tint plastic, nu iets minder donkerblauw, dus een nieuwe sensor ga je hoe dan ook zien. Ik wil de bumpers en stootranden nog een keer plastidippen of overspuiten in mat zwartblauw zodat het weer een beetje op het origineel lijkt.

Blijkbaar moet ik onderdeel 8641281 hebben, de wg van injectie heeft keurig een vervangend exemplaar op voorraad dus dat doen we dan maar: https://jendautoonderdelen.nl/parkeerse ... 41281.html
Effe kijken of ik nog meer nodig heb...


Bijlagen :


  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
De catch-can wat netter geïnstalleerd.
En even afgetapt, toch ongeveer een espresso-kopje aan drab opgevangen.
Voor de zekerheid toch eens een afspraak maken voor een walnutblast.

Ik had een dubbele van Saikou Michi voor een Mini N14 op de kop getikt, maar ik heb er 1 afgezaagd. Andere mag weg. Moet alleen een moer aan gelast worden.

Alleen de PCV aangesloten.
Men wist denk ik het verschil niet tussen carter ventilation en carter breather.
Die laatste zuigt slechts schone lucht naar de krukas zodat er geen vacuum ontstaat die benzine langs de zuigers trekt.

Kwam ik pas achter toen ik deze site vond.
Voor wie wat meer van zijn motor wil weten, hier kun je kijken of ie erbij staat:

https://procarmanuals.com/pdf-online-bmw-n13-engine-technical-training-product-information/


Bijlagen :


  Bericht 
Joël D.
Master
Joël D. schreef:
Lijkt toch dat de E350 van m'n vader na 9,5 jaar en 280k km een nieuwe ketting nodig heeft. Vrijdag even bij de specialist neerzetten. Ben benieuwd.


Iets te vroeg geoordeeld. Probleem bleek uiteindelijk een vacuümlek te zijn. Pakking vervangen en op naar de 3 ton (of meer).
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Da's een stuk goedkoper. Lekker door blijven karren dus.
Pa nog geen spijt dat ie geen diesel heeft gekocht?
  Bericht 
Joël D.
Master
Diesel vind mijn vader niets. Daarnaast was deze bij aanschaf 10k goedkoper ten opzichte van een verlijkbare diesel, plus redelijk zuinig (in NL 1:12). En geen turbo, roetfilter, etc.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Gekocht op een mooi moment dan. Tegenwoordig zijn bij vergelijkbare auto's de diesels geen 10k duurder...
  Bericht 
Joël D.
Master
Halverwege 2015. Voor Dieselgate dus.
  Bericht 
Blaataap
Master
Joël D. schreef:
(in NL 1:12)


Met welke kruissnelheid? ;)
  Bericht 
Joël D.
Master
85 achter een vrachtwagen
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Joël D. schreef:
Probleem bleek uiteindelijk een vacuümlek te zijn. Pakking vervangen

Welke?
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Mr.Cabdriver schreef:
Welke?


De kapotte.
  Bericht 
Joël D.
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Welke?


Inlaatspruitstuk.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dion schreef:
De kapotte.

Psychologie van de koude grond :lol:
Wacht het antwoord van Joël even af en je leert wat over de grote problemen die een ogenschijnlijk klein euvel kan veroorzaken.
  Bericht 
dvdouden
Master
dvdouden schreef:
parkeersensoren


Fixed! Leuk klusje, alleen de achterbumper in je eentje verwijderen en weer monteren is wel een dingetje. Scheelt nog dat er een trekhaak is waar de bumper op kan rusten :)

Youtube video
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
De volgende vraag zijn de voetpompen van Halfords met bandenspanningsmeter goed? of rotzooi?
Die van mij pompt nog maar de meter doet niets meer.
Of een fietspomp met een meter tot 3Bar?
  Bericht 
yj24tp
Master
 
Donrox Ride F511 kopen...nooit meer zelf pompen maar electrisch (f)
  Bericht 
Pita
Master
 
Lotus europa schreef:
Of een fietspomp met een meter tot 3Bar?


3 bar is te weinig, ik zou er een van minimaal 4,5 bar nemen.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Ik heb twee voetpompen. Één van SKF, die is prima voor de motor en auto (gaat tot 6 bar geloof ik) en één van Rockrider of iets dergelijks voor de fiets gekocht (gaat tot 10 bar), maar die heeft al moeite vanaf 6 bar. Dus nu een handpomp (als dat zo heet, gewoon zo'n normale) voor gekocht die tot 12 bar gaat.

Conclusie: meer bar is beter. Maar die van SKF voldoet eigenlijk ook al prima voor motor en auto. Was volgens mij twee of drie tientjes.
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Ik heb een keer verder gepompt dan de pomp aankon. Dan knalt de dop erbovenop eraf. Deed donders zeer aan de duim.
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
Fpsdoug schreef:
Één van SKF, die is prima voor de motor en auto

Zoiets zoek ik dus en hoe precies is de meter? en is die ook van de Halfords?
De Besbo is mij even te duur 125 euro en dan heb je nog 3% afwijking in de (nano???)meter.

Pita schreef:
3 bar is te weinig, ik zou er een van minimaal 4,5 bar nemen.

Waarom is dat dan? mijn auto banden en de motor gaan niet zo hoog.
Ik geloof max tot 2,8 Bar.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Beetje reserve, als er 3 bar op de meter staat dan wil dat niet zeggen dat ie precies tot 3 bar gaat.

Geen idee hoe precies de meter is. Goed genoeg voor de auto en motor, is niet zo boeiend of ik er 3 bar of 2.9 in heb zitten. Waarom mag het geen 3% afwijking hebben?

Besteld bij Bol.com. Geen idee of ze 'm bij de Halfords hebben. Ik wist niet eens dat Halfords nog bestond om eerlijk te zijn.
  Bericht 
Griffin
Master
Lotus europa schreef:
De Besbo is mij even te duur 125 euro en dan heb je nog 3% afwijking in de (nano???)meter.

Die 3% precisie is meer dan nauwkeurig genoeg voor de manometer van een bandenpomp. De afwijking van de meter valt in het niet bij de werkelijke drukveranderingen t.g.v. temperatuurwisselingen.

Mijn autootje heeft de mogelijkheid om de bandenspanning continue in het display zichtbaar te maken tijdens het rijden. Er zit al een flink verschil in bandenspanning tussen de druk in de ochtend voordat ik weg rij en in de middag als de zon lekker op de banden heeft staan schijnen. Maar dan nog, als ik weg rij met een bandenspanning van 2.5bar is die na een paar honderd meter al opgelopen naar 2.7 bar en als het zonnetje lekker schijnt loopt dat ook wel eens door naar 2.9 of zelfs 3.0 bar.

Gewoon zo'n voetpompje van de Halfords van een paar tientjes is goed genoeg.
  Bericht 
Raaf
Master
Griffin schreef:
De afwijking van de meter valt in het niet bij de werkelijke drukveranderingen t.g.v. temperatuurwisselingen.

Als ik op een 25 graden dagje met 1.6 bar aan een rondje ring begin dan zijn mijn banden na 1 rondje rond de 3 bar, doe ik er nog een achteraan dan loopt het richting de 3.5 en is het een echte dweil. Ik laat ze dan warm zakken naar 1.8-2 bar, dan blijft het enigszins onder de 3 bar na een ronde.

Wel weer even oppompen voor de terugweg natuurlijk.
  Bericht 
zerty
Master
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/lifegoods-12v- ... 5840/?s2a=
Geeft precies dezelfde druk als de bandenspanningsmeter van de auto aan.
  Bericht 
R
Master
dvdouden schreef:
Fixed! Leuk klusje, alleen de achterbumper in je eentje verwijderen en weer monteren is wel een dingetje. Scheelt nog dat er een trekhaak is waar de bumper op kan rusten

Mooi filmpje, jammer dat ik geen kapotte sensoren in de mijne heb; Heeft alles maar niet van die piepdingen.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
zerty schreef:
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/lifegoods-12v- ... 5840/?s2a=
Geeft precies dezelfde druk als de bandenspanningsmeter van de auto aan.


Oh, een elektrische. Eigenlijk te goedkoop om (lang) goed te zijn, maar als het werkt is het een mooi apparaatje :thumb:
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
Griffin schreef:
Mijn autootje heeft de mogelijkheid om de bandenspanning continue in het display zichtbaar te maken tijdens

En dat al in je oldtimer? :thumb:

Raaf schreef:
Als ik op een 25 graden dagje met 1.6 bar aan een rondje ring begin dan zijn mijn banden na 1 rondje rond de 3 bar, doe ik er nog een achteraan dan loopt het richting de 3.5 en is het een echte dweil. Ik laat ze dan warm zakken naar 1.8-2 bar

Ik hou juist van de wat hardere banden op de motor, voor zou dat dan 1,7 en achter 1,9 Bar moeten zijn alleen de benzine pomp wijkt zo af dat de banden nog te zacht zijn het lijkt dan net alsof je met een lekke band rijd.
Ik moet dan 2,0 en 2,5 erin gooien dan zijn ze naar mijn gevoel juist opgepompt
  Bericht 
Pita
Master
 
Tsja, parkeersensoren, ik had bij de taxi eens een planner die klaagde dat er zoveel taxi's, Vito's en Sprinter uit de roulatie lagen omdat men zoveel schade reed, vooral achterschades bij de Sprinterbussen. Ja zei ik dat komt vooral omdat jullie het vertikken om de bussen te bestellen zonder parkeersensoren. Er wordt natuurlijk heel veel stadsverkeer gereden. Nou zei hij met verhoogde stem, het is wetenschappelijk bewezen dat het helemaal niets uitmaakt of die wel of niet aanwezig zijn.
Ja zei ik, je moet ook nooit een discussie aangaan met een verstandelijk gehandicapt persoon, dan daalt het niveau en dan wint hij op ervaring. Hahahaha.
  Bericht 
zerty
Master
Fpsdoug schreef:
Eigenlijk te goedkoop om (lang) goed te zijn, maar als het werkt is het een mooi apparaatje

Ik heb hem idd nog niet zo lang, maar werkt tot nu toe goed.
  Bericht 
Pita
Master
 
Lotus europa schreef:
Mijn autootje heeft de mogelijkheid om de bandenspanning continue in het display zichtbaar te maken


Dat is sinds 4 jaar een wettelijke uitrustingseis voor nieuwe auto's.

Ik heb thuis een eigen compressor, dan gebruik je natuurlijk altijd dezelfde manometer bij koude banden en is het altijd goed.
  Bericht 
Griffin
Master
Pita schreef:
Dat is sinds 4 jaar een wettelijke uitrustingseis voor nieuwe auto's.

Nee, het is slechts een eis dat de bandenspanning gecontroleerd wordt en dat er een waarschuwingssignaal is bij te lage spanning, de meting zelf hoeft niet in beeld gebracht te worden voor zover ik weet.
  Bericht 
Pita
Master
 
ah oke, ben Mercedes gewend daar komt het gewoon in het display te voorschijn als de spanning op 1 band meer dan 0,5 bare verschilt of desgewenst op verzoek, wel handig hoor.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Griffin schreef:
Nee, het is slechts een eis dat de bandenspanning gecontroleerd wordt en dat er een waarschuwingssignaal is bij te lage spanning, de meting zelf hoeft niet in beeld gebracht te worden voor zover ik weet.
En is dat waarschuwingssignaal niet ook nog eens enkel dat één van de banden significant afwijkt van de andere? Dus als ze gelijktijdig maar 0,4bar gaan, piept ie niet. Weet ik niet zeker hoor.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Piet_Piraat schreef:
Dus als ze gelijktijdig maar 0,4bar gaan, piept ie niet.


Indirecte TPMS via ESP/ABS systeem meet slechts een verschil in omtrek.

Met directe TPMS heb je sensoren in het wiel. Dat slaat wel aan bij 4 even zachte banden.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ah kijk. Weer wat geleerd :thumb:
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
Iemand ervaring met het rijden op 4 verschillende merk banden? en type banden?

Kennis heeft 2 maanden geleden een Citroen C4 voor zijn vrouw gekocht en het rijd volgens hun maar klote.
Links voor Bridgestone all weather, Links Achter Winterband Vredestein Rechts achter Bamibal low profile rechts voor Winterband Michelin :fp: :loco:

De garage waar de koop plaats vond, kan het probleem niet vinden :applaus: (zie vraag en ga naar een andere garage :woop: )
  Bericht 
lorat
Master
Ja, vond het niet zo lekker rijden. Paar maanden geleden verkocht. 8)
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Lotus europa schreef:
Iemand ervaring met het rijden op 4 verschillende merk banden? en type banden?

Buiten dat het klote rijdt, is het wettelijk verboden.
  Bericht 
TheTTDriver
Die hard
Winterbanden rijdt natuurlijk al geweldig met dit weer. Zeker als je ook nog eens twee verschillende banden op een as hebt.

Leg er maar een fatsoenlijke michelins/continentals/goodyears/oid op rondom, en je hebt al een heel anders rijdende auto. Al blijft het natuurlijk een c4.
 Pagina 13 van 59  [ 2922 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy