▼
[ 640 berichten ]
Lekkende injectoren veroorzaken vaak een kapotte kat bij BMW. Kwestie van tijd als er te lang mee doorgereden is.
dat niet direct.
heb twee drukke dagen gehad maar kan hier weer aandacht aan gaan besteden (jeuj wat een feest) en het is voornamelijk "fuel mixture too rich"
Bijlagen :
die "littekens" ? Mja.. Hmm vaag. Had dat niet eens gezien nog.. Effe dat ding uit de garage halen voor nadere inspectie
nouja.. nog niet... nog niet..
deze sensor was 24 Euro. Gereedschap kostte wat meer.. Die koelvloeistofleiding was ook niet zo heel prijzig uiteindelijk dankzij uitmuntende Forumindex hilfe. Maar eehh .. Ja. Katalysator vernieuwen is wel een prijzige hobby, tenzij ik het in Moskou laat doen zoals ik met de BMW4 ook gedaan had maar daar ben ik voorlopig nog niet.
Het is voornamelijk een hoop TIJD wat deze milieuhippiebullshit weer kost. Kun je daar een notitie over maken?
Die gebruiken geen heel simpel ding. Dat ding wat zij gebruiken kost volgens mij meer dan wat mijn auto nu nog waard is. Maar het idee is wel hetzelfde.
Nee, vaak hebben die een sturende kop.
Ben benieuwd of Dave de bocht kan maken eenmaal binnen.
Wellicht zit er zo'n spiegeltje bij die door het gat past.
en wat is "klooien" ? Ik ben altijd al tegen dit soort destructieve groenlinkse troep geweest, je ziet wat er van komt. Ik voel me lekkerder bij een sportkat, al helemaal als dat voor hetzelfde geld kan (of zelfs minder). Beetje lef hebben in het leven.
---
deze dan dus; https://www.upgradeperformanceparts.com ... t-lci-b48/
het ding is dan wel dat die erin gelepeld moet worden maar bovenal moet de software erop aangepast worden. Ben in conclaaf met chiptuning noord, die raarsprekende jongens hebben me eerder geholpen.
▲
[ 640 berichten ]
Raaf
Master
Dave schreef:
lekkende injectors. Een gare katalysator is dan nog iets om het af te romen.
Lekkende injectoren veroorzaken vaak een kapotte kat bij BMW. Kwestie van tijd als er te lang mee doorgereden is.
DD81
Nieuwkomer
Komt door misschien door het bijladen? Mijn B48 doet idd maar iets van 600rpm stationair.
Dave
Webspecialist
Nee, dit is met een volle batterij; https://www.youtube.com/watch?v=zMYU3hBFhkM&t=1582
er wordt niet bijgeladen, tenzij het onder de ~25% dipt.
er wordt niet bijgeladen, tenzij het onder de ~25% dipt.
Injectie
F1 kenner '22
Hoog stationair bij een check engine melding over lambdasondes...... Hmmm rookmachine in het inlaattraject steken en zoeken naar luchtlekkages.....
Dave
Webspecialist
Injectie schreef:
bij een check engine melding over lambdasondes
dat niet direct.
heb twee drukke dagen gehad maar kan hier weer aandacht aan gaan besteden (jeuj wat een feest) en het is voornamelijk "fuel mixture too rich"
Citaat:
Fault description The diagnosis monitors the mixture adaptation process.
Fault monitoring conditions:
This fault is detected if the fuel/air mixture is too rich and depending on load condition, has to be reduced by 25 to 30%.
Condition for fault memory entry Temperature precondition:
- None
Time precondition:
- None
Other preconditions:
- Engine running.
- Tank ventilation system not active.
Control unit voltage: 9 V to 16 V.
Terminal 15 on
PRD status: Driving
PRD status: Testing-analysis-diagnosis
Note: The designations of terminal status or PWF status apply according to the vehicle electrical system of the vehicle.
The fault is entered when it is applied for longer than 1 minute.
Measure in service Check if faults are entered for the following components/functions, then remedy these first:
- Oxygen sensor before catalytic converter
- Hot film air mass meter
- Intake pipe pressure sensor
- Intake air temperature sensor
- Electromotive throttle actuator
- Fuel tank vent valve
- Camshaft sensor
- High-pressure fuel system
- Low-pressure fuel system
- Valvetronic intake adjuster
- Voltage supply sensor system/actuator 5 V
- Ethanol sensor (only in E100 vehicles)
Check air intake system for tightness, checking the following components as well at the same time:
- Crankcase ventilation
- Oil filler cap
- Oil dipstick
- Tank ventilation system
- Brake servo
- Cylinder head cover
Check exhaust system for leak tightness.
Rule out poor fuel grade.
Check injectors with the test module for misfiring detection and replace if necessary. Then reset adaptations.
Breakdown instruction
- The engine operates in its emergency program.
- Lack of power.
- Rough engine running.
Service instruction
- Reset mixture adaptation after a repair.
Perceptible effect on customer Malfunction indicator lamp
Fault monitoring conditions:
This fault is detected if the fuel/air mixture is too rich and depending on load condition, has to be reduced by 25 to 30%.
Condition for fault memory entry Temperature precondition:
- None
Time precondition:
- None
Other preconditions:
- Engine running.
- Tank ventilation system not active.
Control unit voltage: 9 V to 16 V.
Terminal 15 on
PRD status: Driving
PRD status: Testing-analysis-diagnosis
Note: The designations of terminal status or PWF status apply according to the vehicle electrical system of the vehicle.
The fault is entered when it is applied for longer than 1 minute.
Measure in service Check if faults are entered for the following components/functions, then remedy these first:
- Oxygen sensor before catalytic converter
- Hot film air mass meter
- Intake pipe pressure sensor
- Intake air temperature sensor
- Electromotive throttle actuator
- Fuel tank vent valve
- Camshaft sensor
- High-pressure fuel system
- Low-pressure fuel system
- Valvetronic intake adjuster
- Voltage supply sensor system/actuator 5 V
- Ethanol sensor (only in E100 vehicles)
Check air intake system for tightness, checking the following components as well at the same time:
- Crankcase ventilation
- Oil filler cap
- Oil dipstick
- Tank ventilation system
- Brake servo
- Cylinder head cover
Check exhaust system for leak tightness.
Rule out poor fuel grade.
Check injectors with the test module for misfiring detection and replace if necessary. Then reset adaptations.
Breakdown instruction
- The engine operates in its emergency program.
- Lack of power.
- Rough engine running.
Service instruction
- Reset mixture adaptation after a repair.
Perceptible effect on customer Malfunction indicator lamp
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
merkwaardig trouwens, last/current timestamp is geen 10 Dec. Zou minimaal 19 Dec mogen zijn.
nouja het zal wel
---
zal het batterijtje van de afstandsbediening ook eens vervangen, gezeur. (edit: done, batterijtje vervangen. test OK.) Dat andere gejammer in de lijst komt vanwege een dashcam in parkeermode die de 12V-batterij beetje leegtrekt (denk ik, als ik het zo lees). Misschien eens even de cut-off waarbij die zichzelf uitschakelt wat scherper stellen, ik sta toch niet meer meerdere dagen op de straat geparkeerd.
nouja het zal wel
---
zal het batterijtje van de afstandsbediening ook eens vervangen, gezeur. (edit: done, batterijtje vervangen. test OK.) Dat andere gejammer in de lijst komt vanwege een dashcam in parkeermode die de 12V-batterij beetje leegtrekt (denk ik, als ik het zo lees). Misschien eens even de cut-off waarbij die zichzelf uitschakelt wat scherper stellen, ik sta toch niet meer meerdere dagen op de straat geparkeerd.
18vti
Master
Hoe kan het zo zijn dat de nokkenas posities zo sterk verschillen tussen beide "info" punten?
Ken iemand met een M135i die iets kaduk had in dat vanos systeem waardoor de nokkenassen standaard op high performance modus gezet werden (bedieningsmotor was nulpunt kwijt cq kaduk waardoor ie standaard naar de max positie ging)....ergo trekt niet goed bij lage toeren en zuipt iets meer.
Ken iemand met een M135i die iets kaduk had in dat vanos systeem waardoor de nokkenassen standaard op high performance modus gezet werden (bedieningsmotor was nulpunt kwijt cq kaduk waardoor ie standaard naar de max positie ging)....ergo trekt niet goed bij lage toeren en zuipt iets meer.
Mr.Cabdriver
Master
Tja, er zit ook een verschil in toerental en fuel pump duty cycle.
Vreemder vind ik dat de Air Mass Flow hoger is bij een lager toerental.
Maar wellicht zegt dat niks.
Vreemder vind ik dat de Air Mass Flow hoger is bij een lager toerental.
Maar wellicht zegt dat niks.
Dave
Webspecialist
kraaienpoot voor de win.. 760mm en steenkoud alles maar gewoon vrijwel direct gaan
Bijlagen :
Bijlagen :
Mr.Cabdriver
Master
Ding ziet er flink gehavend uit. Stukjes honingraat van de cat?
Ben benieuwd naar de uitkomst van de proefrit..
Ben benieuwd naar de uitkomst van de proefrit..
Dave
Webspecialist
En weer terug. Mag morgen nog een keer, die apotheekvrouwtjes bleken het verkeerde besteld te hebben. Was niet al te boos, dit was toch een proefrit. Wel een beetje lange maarja goed heh.. Tis niet anders.
Dit is een deel;
▶ Youtube video
het reageert wel degelijk anders. Iedere keer als ik het gas volledig los laat zie je het naar de 0.1-0.2 duiken, dat deed de vorige in elk geval niet
Dit is een deel;
▶ Youtube video
het reageert wel degelijk anders. Iedere keer als ik het gas volledig los laat zie je het naar de 0.1-0.2 duiken, dat deed de vorige in elk geval niet
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
flink gehavend uit. Stukjes honingraat van de cat?
die "littekens" ? Mja.. Hmm vaag. Had dat niet eens gezien nog.. Effe dat ding uit de garage halen voor nadere inspectie
Dave
Webspecialist
zou echt de halve katalysator uit elkaar gevallen zijn en tegen die sensor aan zitten schurken .. hoe dan
---
edit: katalysator naar de Filistijnen, ben er bijna wel zeker van .. zoiets
▶ Youtube video
---
edit: katalysator naar de Filistijnen, ben er bijna wel zeker van .. zoiets
▶ Youtube video
Dave
Webspecialist
Dave
Webspecialist
morgen es effe deze toko bellen
https://turbotech24.de/bmw/5852-katalys ... 30246.html
Maar ik denk dat ze dan eerst de katalysator willen hebben en dat ze dan een nieuwe filter inbouwen. Zou betekenen dat ik zelf moet gaan sleutelen aan die katalysatorunit en dat lijkt me géén goed idee.
misschien de buurman vragen voor hulp met zn brug en wat handgeld
Iemand nog andere suggesties?
https://turbotech24.de/bmw/5852-katalys ... 30246.html
Citaat:
Nicht auf Lager. Wir können einen neuen Filtereinsatz einbauen, mehr erfahren Sie unter Tel. 0163 83 67 107.
Maar ik denk dat ze dan eerst de katalysator willen hebben en dat ze dan een nieuwe filter inbouwen. Zou betekenen dat ik zelf moet gaan sleutelen aan die katalysatorunit en dat lijkt me géén goed idee.
misschien de buurman vragen voor hulp met zn brug en wat handgeld
Iemand nog andere suggesties?
Dave
Webspecialist
Mja.. Of althans Ebay(.de)/Kleinanzeigen..
die dingen zijn gebruikt ook nog goud waard. Daarom worden ze volop gejat.
die dingen zijn gebruikt ook nog goud waard. Daarom worden ze volop gejat.
Injectie
F1 kenner '22
Euhm mijn racekat haalt gewoon netjes de keuringseisen. Moet alleen wat meer temperatuur in voor de meting. dus wat langer verhoogd toerental.
Maar jouw auto is jonger en die kan af met een obd scan
Geen fouten is goedkeuren
Maar jouw auto is jonger en die kan af met een obd scan
Geen fouten is goedkeuren
bruintje beer
Master
Dave schreef:
En dan een keurmeester met een knipoog?
Injectie biedt zich aan geloof ik.
Dave
Webspecialist
Nouja ik krijg best wel een flitsterug naar 6 januari van nètáán dit jaar
auto-s/het-kleine-grote-autoproblemen-topic-deel-3-t98223-1700.html#p5098457
grom
auto-s/het-kleine-grote-autoproblemen-topic-deel-3-t98223-1700.html#p5098457
grom
adinsx
Master
*maakt notitie*
Maar dat Duitse ding kost je onderhand goud geld Dave. Hopelijk na die kat dan toch klaar?
Maar dat Duitse ding kost je onderhand goud geld Dave. Hopelijk na die kat dan toch klaar?
Dave
Webspecialist
adinsx schreef:
kost je onderhand goud geld Dave
nouja.. nog niet... nog niet..
deze sensor was 24 Euro. Gereedschap kostte wat meer.. Die koelvloeistofleiding was ook niet zo heel prijzig uiteindelijk dankzij uitmuntende Forumindex hilfe. Maar eehh .. Ja. Katalysator vernieuwen is wel een prijzige hobby, tenzij ik het in Moskou laat doen zoals ik met de BMW4 ook gedaan had maar daar ben ik voorlopig nog niet.
Het is voornamelijk een hoop TIJD wat deze milieuhippiebullshit weer kost. Kun je daar een notitie over maken?
Mr.Cabdriver
Master
En hier een mooie prijs voor Duitse degelijkheid, homologatie certificaat beschikbaar:
https://www.dpf-catalysts24.com/catalytic-converter-bmw-330e-f30-sku-kat-g6407.html
https://www.dpf-catalysts24.com/catalytic-converter-bmw-330e-f30-sku-kat-g6407.html
Dave
Webspecialist
yup maar het is net net de goeie. Moet 18328630246 zijn. En die zijn om de een of andere vage reden een stuk prijziger. (Niet bij die site, die kent dat model in zn geheel niet)
Dave
Webspecialist
ik realiseer me ineens dat ik zo'n anaal camera ding heb ( ) .. Volgens mij hetzelfde als Autodoktoren gebruiken, is zo'n heel simpel ding.
deze; https://www.amazon.de/gp/product/B0BWF7QLGP/
Ik kom een fotoserie tegen van een katalysator in RU a 342 Eur .. zo hoort het eruit te zien maar heb het idee dat dat bij mij een puinhoop is. Maar fysiek kijken via dat sonde gat is zeker weten.
Bijlagen :
deze; https://www.amazon.de/gp/product/B0BWF7QLGP/
Ik kom een fotoserie tegen van een katalysator in RU a 342 Eur .. zo hoort het eruit te zien maar heb het idee dat dat bij mij een puinhoop is. Maar fysiek kijken via dat sonde gat is zeker weten.
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
yeah.. ideetje voor morgen
12mm op dikste punten voor en achter.. 18mm schroefdraad, 15mm behuizing lamdasonde (deel in de buis).. vertelt de schuifmaat. Zou dus moeten kunnen
Bijlagen :
12mm op dikste punten voor en achter.. 18mm schroefdraad, 15mm behuizing lamdasonde (deel in de buis).. vertelt de schuifmaat. Zou dus moeten kunnen
Bijlagen :
RAH
Master
Dave schreef:
Volgens mij hetzelfde als Autodoktoren gebruiken, is zo'n heel simpel ding.
Die gebruiken geen heel simpel ding. Dat ding wat zij gebruiken kost volgens mij meer dan wat mijn auto nu nog waard is. Maar het idee is wel hetzelfde.
Mr.Cabdriver
Master
RAH schreef:
Die gebruiken geen heel simpel ding.
Nee, vaak hebben die een sturende kop.
Ben benieuwd of Dave de bocht kan maken eenmaal binnen.
Wellicht zit er zo'n spiegeltje bij die door het gat past.
Dave
Webspecialist
357kurt schreef:
Ik zie het probleem niet, 1180 euro voor een nieuwe OEM kat, ding er in laten zetten en rijden maar, niet gaan klooien.
en wat is "klooien" ? Ik ben altijd al tegen dit soort destructieve groenlinkse troep geweest, je ziet wat er van komt. Ik voel me lekkerder bij een sportkat, al helemaal als dat voor hetzelfde geld kan (of zelfs minder). Beetje lef hebben in het leven.
---
deze dan dus; https://www.upgradeperformanceparts.com ... t-lci-b48/
het ding is dan wel dat die erin gelepeld moet worden maar bovenal moet de software erop aangepast worden. Ben in conclaaf met chiptuning noord, die raarsprekende jongens hebben me eerder geholpen.
Dave
Webspecialist
stop de persen.. Ik heb geen cameraatje van 100x zoveel geld maar
▶ Youtube video
▶ Youtube video
ik wist overigens niet dat die tweede sensor ommuurt is door twee honingraten. Daardoor kan ik de camera niet "vlak" krijgen en geen beeld krijgen van de hele situatie. Maar van het deel wat te zien is ziet het er niet dramatisch uit zoals ik me voorgesteld zou hebben aan de hand van die Autodoktoren video betreffende katalysators.
▶ Youtube video
▶ Youtube video
ik wist overigens niet dat die tweede sensor ommuurt is door twee honingraten. Daardoor kan ik de camera niet "vlak" krijgen en geen beeld krijgen van de hele situatie. Maar van het deel wat te zien is ziet het er niet dramatisch uit zoals ik me voorgesteld zou hebben aan de hand van die Autodoktoren video betreffende katalysators.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum