▼
[ 640 berichten ]
Ik wilde je al bijna feliciteren dat je met 1 (en een beetje) hand dat ding eruit gekregen hebt.
Hoe quote je daar?
Want een stukje verderop staat dat er wel degelijk met de buitenlucht wordt vergeleken.
Ik zou anders niet weten hoe het ding z'n werk moet doen.
Open, ademende structuur van dat vulmiddel bij de kabels?
Kun je op het binnenstuk blazen?
en dan wat? ik ga het niet doen maar je ziet aan het plaatje toch wel dat het niet in verbinding staat met elkaar?
zou ook een beetje zot zijn, uitlaatgassen in je motorruimte
ik heb een blokkeer CSS en een blokkeer javascript knop
Bijlagen :
Jaaaaaaaaaaaaaa
hoe bizar is dat..
bron, Bosch PDF;
Bijlagen :
Generelle Informationen_207935883_Lambda_Sensor_LSU_4.9.pdf [66.99 KiB]
6 keer gedownload
In het intaketraject wordt de "buitenlucht" ook gemeten, de ecu rekent-rommelt alles bij elkaar.
Ik voel een hack aankomen
True
Aha. Nu vat ik het pas Hete keramiek wordt geleidend.
Daar meet men de luchtmassa met de MAF (Mass Air Flow) en de druk met MAP (manifold absolute pressure) sensoren.
Best wel raar verhaal ja. Lucht zit in de kabeltjes? Of tussen de kleurtjes?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Litze
En daaronder:
long term secondary O2 sensor trim. Doet helemaal niks.
Zou die niet op 0 moeten staan zolang de STFT nog beweegt?
Ja, dat is het eerste (en hopelijk laatste) wat je nu met doen.
ja eehhh je moet niet alles geloven wat een willekeurige app uitspuugt. Ik had wat anders uitgekozen wat schijnbaar niet werkt.
Ja ja.. en daarmee de hoeveelheid lucht dat de cilinders ingaat en daarmee de hoeveelheid zuurstof dat de cilinders ingaat. Op oa basis daarvan wordt de in te spuiten hoeveelheid brandstof bepaald. De 2 kat sensoren kijken naar de hoeveelheid zuurstof voor- en na de kat om te checken of de kat optimaal werkt (meting van uitlaatgassen). Ook die sturen evt. de brandstof bij.
Wanneer je MAF sensor gaar is, gaat(n) de lambdasensor(en) ook overmatig reageren.
160k km is wel ongeveer de levensduur van lambdasensoren volgens meerdere bronnen. Ik denk ook dat het aannemelijk is dat hier het probleem zit.
Je kunt toch voorzichtig koud een poging wagen?
Weinig roest en die auto is nog vrij jong.
Die snap ik niet helemaal maar in ieder geval sterkte en beterschap met alle ellende!
Misschien zo'n "Go fund me" ding opzetten? Je bespaart ons allemaal de fout om voor hybride te gaan terwijl dat geen ene zak brengt onder de streep
auto suggesties die eerder kwamen kan je alleen doen als je in een stabiele financiële situatie zit
nee joh, dat is om het probleem heen werken.. Mensen moeten gewoon hun werk doen, betaal toch niet voor niets 5k zorgverzekering het jaar? Oplichtingsbende.
En mensen maar afvragen waarom de PVV zo groot is geworden.
Dat is wel een goeie manier om in een klap van al je zorgkosten af te zijn
kan er van bovenaf prima bij hoor, met de hand (de gezonde). Maar eraf tikken met een gelenk is een ander verhaal.
maak me meer zorgen over die katalysator. Als een andere sensor hetzelfde doet weet ik bijna genoeg dan is het of brandstofpomp / lekkende injectors. Een gare katalysator is dan nog iets om het af te romen. Genoeg redenen om genoeg te weten over de toekomst van deze mobiel. Gelukkig heb ik een principeakkoord voor een deal met de verkoop van mijn 'das Boot' a 6k die Euro. Dat geeft wat lucht. We gaan zien, wordt volgende week opgehaald als de sterren aligned staan.
Natuurlijk, ze kunnen m beter zelf kortrijden op hun reis dan jij (of een ander bij jou).
▲
[ 640 berichten ]
Dave
Webspecialist
dat is niet meer, dat is alleen
in een één-sensor configuratie. Ik heb er twee.
https://www.mvwautotechniek.nl/lambdasonde/ schreef:
De sprongsensor heeft een beperkt meetgebied. Oudere auto’s met slechts een lambdasonde voor de katalysator zijn vaak uitgerust met een sprongsensor als regelsensor. De sprongsensor wekt een spanning op aan de hand van het zuurstofverschil. Deze spanning bedraagt tussen de 0,1 en 0,9 volt en kan worden gemeten met een multimeter.
in een één-sensor configuratie. Ik heb er twee.
Suggestief
Master
Dave schreef:
Dat is niet deze en nee ik heb 'm/ze er nog niet uit
Ik wilde je al bijna feliciteren dat je met 1 (en een beetje) hand dat ding eruit gekregen hebt.
Dave
Webspecialist
Ye.. Dat is nog op geen enkele manier mogelijk, kan nog geen veter strikken.. Vraag/vroeg me ook af hoe je in vredesnaam een F1 auto kan besturen in deze situatie (Ricciardo), dat was zeven weken. Ik zit op precies zes weken.
waarschijnlijk is er vocht onttrokken bij hem om 'm te laten racen anders kan ik me niet voorstellen hoe je dat doet. Kan echt helemaal niets vasthouden met die zwellingen.
waarschijnlijk is er vocht onttrokken bij hem om 'm te laten racen anders kan ik me niet voorstellen hoe je dat doet. Kan echt helemaal niets vasthouden met die zwellingen.
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
in een één-sensor configuratie. Ik heb er twee.
Dave schreef:
met slechts een lambdasonde voor de katalysator
Hoe quote je daar?
Want een stukje verderop staat dat er wel degelijk met de buitenlucht wordt vergeleken.
Ik zou anders niet weten hoe het ding z'n werk moet doen.
Open, ademende structuur van dat vulmiddel bij de kabels?
Kun je op het binnenstuk blazen?
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
Kun je op het binnenstuk blazen?
en dan wat? ik ga het niet doen maar je ziet aan het plaatje toch wel dat het niet in verbinding staat met elkaar?
zou ook een beetje zot zijn, uitlaatgassen in je motorruimte
Mr.Cabdriver schreef:
Hoe quote je daar?
ik heb een blokkeer CSS en een blokkeer javascript knop
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
Ik zou anders niet weten hoe het ding z'n werk moet doen.
Jaaaaaaaaaaaaaa
Citaat:
Aufbau
Ein Keramikelement aus Zirkondioxid (ZrO2) sitzt in einer speziellen Dichtpackung in einem Metallstück aus hochwertigem, höchsttemperaturbeständigem Stahl. Das Keramiksensorelement ist von einem Schutzrohr umgeben, welches verhindern soll, dass Feuchtigkeit und grobe Partikel das Sensorelement treffen. Dieses besteht aus mehreren Schichten Keramik, zwischen welchen dünne Kontakte aus Platin aufgebracht sind.
Funktionsweise
Um eine Funktion der Sonde zu gewährleisten, wird das Keramikelement auf eine Temperatur von fast 800°C geheizt. Der Heizer ist in das Sensorelement integriert und wird über eine Plusweitenmodulation (PWM) geregelt. Durch die hohe Temperatur wird die Keramik für Ionen leitfähig. Durch unterschiedliche Sauerstoffkonzentration (Partialdruck) erfolgt nun ein Ionenaustausch zwischen dem Abgas und einem sauerstoffhaltigen Referenzgas. Dieses Referenzgas kann auf unterschiedliche Weisen gebildet werden. Die einfachste ist den Referenzsauerstoff aus der Luft zu entnehmen. Hierzu gibt es eine Luftkammer in der Sonde, die den Sauerstoff über die Litzen der Anschlusskabel bezieht. Deshalb ist es unerlässlich, die Kontaktstecker frei von Verschmutzungen zu halten. Bitte vermeiden Sie hier auch den Einsatz von Kontaktsprays.
Der Referenzsauerstoff lässt sich auch in der Sonde selbst zu erzeugen. Hierzu befindet sich ein spezielles Element (Pumpzelle) in der Keramik, welches über einen eingespeisten, sogenannten Pumpstrom den Sauerstoff für das Referenzgas zur Verfügung stellt. Die eigentliche Messung der unterschiedlichen Sauerstoffkonzentrationen erfolgt in der Nernstzelle; benannt nach dem Entdecker und Erfinder Prof. Walther Nernst (1864 – 1941). Durch den Ionenaustausch (ähnlich dem Potentialunterschied und dem dadurch bedingten Stromfluss in einer Batterie) entsteht in der Nernstzelle ein Potentialunterschied, welcher einen Stromfluss (die Sauerstoffionen) ermöglicht. Je höher der Stromfluss ist, desto
größer der Potentialunterschied. Anhand des Potentialunterschieds kann die unterschiedliche Sauerstoffkonzentration bestimmt werden. Im Falle der Lambdasonden mit Pumpzelle/-strom wird allerdings nicht die Nernstspannung gemessen, sondern der Pumpstrom. Dabei wird versucht, die Nernstspannung immer auf einem eingestellten Wert zu halten und den Pumpstrom zu variieren. Hierzu ist eine spezielle Messschaltung notwenig, wie sie z.B. die Bosch Lambdatronic LT4 zur Verfügung stellt. Eine prozentuale Messung des Sauerstoffgehalts ist mittels Lambdasonde nicht...
Ein Keramikelement aus Zirkondioxid (ZrO2) sitzt in einer speziellen Dichtpackung in einem Metallstück aus hochwertigem, höchsttemperaturbeständigem Stahl. Das Keramiksensorelement ist von einem Schutzrohr umgeben, welches verhindern soll, dass Feuchtigkeit und grobe Partikel das Sensorelement treffen. Dieses besteht aus mehreren Schichten Keramik, zwischen welchen dünne Kontakte aus Platin aufgebracht sind.
Funktionsweise
Um eine Funktion der Sonde zu gewährleisten, wird das Keramikelement auf eine Temperatur von fast 800°C geheizt. Der Heizer ist in das Sensorelement integriert und wird über eine Plusweitenmodulation (PWM) geregelt. Durch die hohe Temperatur wird die Keramik für Ionen leitfähig. Durch unterschiedliche Sauerstoffkonzentration (Partialdruck) erfolgt nun ein Ionenaustausch zwischen dem Abgas und einem sauerstoffhaltigen Referenzgas. Dieses Referenzgas kann auf unterschiedliche Weisen gebildet werden. Die einfachste ist den Referenzsauerstoff aus der Luft zu entnehmen. Hierzu gibt es eine Luftkammer in der Sonde, die den Sauerstoff über die Litzen der Anschlusskabel bezieht. Deshalb ist es unerlässlich, die Kontaktstecker frei von Verschmutzungen zu halten. Bitte vermeiden Sie hier auch den Einsatz von Kontaktsprays.
Der Referenzsauerstoff lässt sich auch in der Sonde selbst zu erzeugen. Hierzu befindet sich ein spezielles Element (Pumpzelle) in der Keramik, welches über einen eingespeisten, sogenannten Pumpstrom den Sauerstoff für das Referenzgas zur Verfügung stellt. Die eigentliche Messung der unterschiedlichen Sauerstoffkonzentrationen erfolgt in der Nernstzelle; benannt nach dem Entdecker und Erfinder Prof. Walther Nernst (1864 – 1941). Durch den Ionenaustausch (ähnlich dem Potentialunterschied und dem dadurch bedingten Stromfluss in einer Batterie) entsteht in der Nernstzelle ein Potentialunterschied, welcher einen Stromfluss (die Sauerstoffionen) ermöglicht. Je höher der Stromfluss ist, desto
größer der Potentialunterschied. Anhand des Potentialunterschieds kann die unterschiedliche Sauerstoffkonzentration bestimmt werden. Im Falle der Lambdasonden mit Pumpzelle/-strom wird allerdings nicht die Nernstspannung gemessen, sondern der Pumpstrom. Dabei wird versucht, die Nernstspannung immer auf einem eingestellten Wert zu halten und den Pumpstrom zu variieren. Hierzu ist eine spezielle Messschaltung notwenig, wie sie z.B. die Bosch Lambdatronic LT4 zur Verfügung stellt. Eine prozentuale Messung des Sauerstoffgehalts ist mittels Lambdasonde nicht...
hoe bizar is dat..
bron, Bosch PDF;
Bijlagen :
Generelle Informationen_207935883_Lambda_Sensor_LSU_4.9.pdf [66.99 KiB]
6 keer gedownload
Dave
Webspecialist
en voor die het Duits niet machtig zijn.. Via de bekabeling/stekker. Geen contactsprays gebruiken.
Ga je me nou vertellen dat ik met een stofzuiger aan de gang moet rond die bekabeling/stekkers?
Hmmm
Ga je me nou vertellen dat ik met een stofzuiger aan de gang moet rond die bekabeling/stekkers?
Hmmm
Suggestief
Master
Mr.Cabdriver schreef:
met de buitenlucht wordt vergeleken
In het intaketraject wordt de "buitenlucht" ook gemeten, de ecu rekent-rommelt alles bij elkaar.
Dave schreef:
Ga je me nou vertellen dat ik met een stofzuiger aan de gang moet rond die bekabeling/stekkers?
Ik voel een hack aankomen
Dave
Webspecialist
nog gedaan ook, moest toch de stofzuigerzak vernieuwen, kon ik meteen buiten doen.
Maar het maakt geen kerstbal uit hoor.
deze is inclusief BMW plingplongel geluidjes blijkbaar, gelukkig heb ik niet gevloekt. Uberhaupt niets gezegd
▶ Youtube video
halverwege heb ik (nadat ik omgedraaid was) een auto+vrachtwagen voor me a 60/50 km/u @9min15. Die auto slaat af, daarna haal ik de vrachtwagen in en begin ik met mn gas te spelen. Je ziet die voltage van die sensor alle kanten op vliegen. Kan er geen chocola van maken.
zooi moet gewoon op zn minst los! .. maar denk gewoon vervangen worden
die stekkerverbindingen zelf zijn ook nog IPzusenzo rubberafdichting, daar komt geen vuiligheid bij. En geen lucht.. Raar verhaal.
Bijlagen :
Maar het maakt geen kerstbal uit hoor.
deze is inclusief BMW plingplongel geluidjes blijkbaar, gelukkig heb ik niet gevloekt. Uberhaupt niets gezegd
▶ Youtube video
halverwege heb ik (nadat ik omgedraaid was) een auto+vrachtwagen voor me a 60/50 km/u @9min15. Die auto slaat af, daarna haal ik de vrachtwagen in en begin ik met mn gas te spelen. Je ziet die voltage van die sensor alle kanten op vliegen. Kan er geen chocola van maken.
zooi moet gewoon op zn minst los! .. maar denk gewoon vervangen worden
die stekkerverbindingen zelf zijn ook nog IPzusenzo rubberafdichting, daar komt geen vuiligheid bij. En geen lucht.. Raar verhaal.
Bijlagen :
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
zou ook een beetje zot zijn, uitlaatgassen in je motorruimte
True
Dave schreef:
Durch die hohe Temperatur wird die Keramik für Ionen leitfähig. Durch unterschiedliche Sauerstoffkonzentration (Partialdruck) erfolgt nun ein Ionenaustausch zwischen dem Abgas und einem sauerstoffhaltigen Referenzgas.
Aha. Nu vat ik het pas Hete keramiek wordt geleidend.
Suggestief schreef:
In het intaketraject wordt de "buitenlucht" ook gemeten, de ecu rekent-rommelt alles bij elkaar.
Daar meet men de luchtmassa met de MAF (Mass Air Flow) en de druk met MAP (manifold absolute pressure) sensoren.
Dave schreef:
die stekkerverbindingen zelf zijn ook nog IPzusenzo rubberafdichting, daar komt geen vuiligheid bij. En geen lucht.. Raar verhaal.
Best wel raar verhaal ja. Lucht zit in de kabeltjes? Of tussen de kleurtjes?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Litze
Citaat:
Litzedraad is een draad met samengestelde kern, als tegenhanger van draad met massieve kern. Het woord is overgenomen uit het Duits.
Bij litzedraad bestaat deze kern uit een bundel dunne koperdraden die ongeïsoleerd tegen elkaar aan liggen en samen omhuld worden door een isolerende laag.
Bij litzedraad bestaat deze kern uit een bundel dunne koperdraden die ongeïsoleerd tegen elkaar aan liggen en samen omhuld worden door een isolerende laag.
Dave schreef:
Je ziet die voltage van die sensor alle kanten op vliegen.
En daaronder:
long term secondary O2 sensor trim. Doet helemaal niks.
Zou die niet op 0 moeten staan zolang de STFT nog beweegt?
Dave schreef:
zooi moet gewoon op zn minst los!
Ja, dat is het eerste (en hopelijk laatste) wat je nu met doen.
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
En daaronder:
long term secondary O2 sensor trim. Doet helemaal niks.
Zou die niet
long term secondary O2 sensor trim. Doet helemaal niks.
Zou die niet
ja eehhh je moet niet alles geloven wat een willekeurige app uitspuugt. Ik had wat anders uitgekozen wat schijnbaar niet werkt.
Mr.Cabdriver
Master
Ja, maar moet die LTFT niet op 0% staan als de STFT nog wiebelt? Maar misschien staat ie nog gewoon uit.
Hoe quote je hier trouwens?
Hoe quote je hier trouwens?
Mr.Cabdriver schreef:
Dave
Webspecialist
Suggestief
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Daar meet men de luchtmassa met de MAF (Mass Air Flow)
Ja ja.. en daarmee de hoeveelheid lucht dat de cilinders ingaat en daarmee de hoeveelheid zuurstof dat de cilinders ingaat. Op oa basis daarvan wordt de in te spuiten hoeveelheid brandstof bepaald. De 2 kat sensoren kijken naar de hoeveelheid zuurstof voor- en na de kat om te checken of de kat optimaal werkt (meting van uitlaatgassen). Ook die sturen evt. de brandstof bij.
Wanneer je MAF sensor gaar is, gaat(n) de lambdasensor(en) ook overmatig reageren.
160k km is wel ongeveer de levensduur van lambdasensoren volgens meerdere bronnen. Ik denk ook dat het aannemelijk is dat hier het probleem zit.
Injectie
F1 kenner '22
Vroeger kreeg je nog wel eens storingslampjes als je de Lambdasondekabel vastzette met tieraps. Meestal zit er bovenop waar de draadjes de sensoren verlaten wat ruimte om de draadjes heen. en trekt de sensor daar zijn buitenlucht naar binnen. als het rubber vast om de sensor heen zit. Word de buitenlucht aangetrokken daar waar de mantel om de draadjes heen ophoud.
Mr.Cabdriver
Master
Dave
Webspecialist
in de gemiddelde "extension store", beetje browserafhankelijk. Web developer + disable javascript in Firefox bijvoorbeeld.
Dave
Webspecialist
nou.. dat is een.. ging nog relatief makkelijk met een normaal formaat ratel plus eerder getoonde dopsleutelgeval (zonder slangenklem, blijk net te klein besteld te hebben, 22mm is de binnenmaat niet de buitenmaat )
Bijlagen :
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
ik ga nu even wachten tot de zooi afgekoeld is want ik deed dit bij 350 graden kat-temperatuur en om bij de ander te komen moet toch eigenlijk echt een zijflap-hitteschild weg.
En ik ben als de dood dat ik mn rechterhand verbrand, dat kan ik er echt niet nog eens bovenop hebben.
was vooral benieuwd hoe deze er uitzag. Niet echt dramatisch als je het mij vraagt, al zegt dat niets natuurlijk.
En ik ben als de dood dat ik mn rechterhand verbrand, dat kan ik er echt niet nog eens bovenop hebben.
was vooral benieuwd hoe deze er uitzag. Niet echt dramatisch als je het mij vraagt, al zegt dat niets natuurlijk.
Mr.Cabdriver
Master
Verkeerde topic
Dikke tie-wrap?
Dave schreef:
zonder slangenklem, blijk net te klein besteld te hebben
Dikke tie-wrap?
Dave
Webspecialist
Als ik echt mn best doe kan ik deze 16-27 slangenklem er wel op krijgen, heb het van te voren in de woonkamer even "gepast" en het kan op de laatste millimeter, zal wel laatste drie millimeter zijn. Maar vervolgens in de garage kwam ik erachter dat de stekker er niet doorheen gaat dus tsja, laat maar even dacht ik.
Met die ander kan ik het er wel op futselen als die stekker erlangsdoor is, in de garage zelf.. Denk ik. Was ongeduldig en dacht van probeer het eerst wel voorzichtig zonder klem er omheen. De eerste sonde is supermakkelijk bereikbaar, met die ander wordt het moeilijk en moet het in een keer goed anders wordt het huilen. Afgevlakte zeskant zit niemand op te wachten.
Met die ander kan ik het er wel op futselen als die stekker erlangsdoor is, in de garage zelf.. Denk ik. Was ongeduldig en dacht van probeer het eerst wel voorzichtig zonder klem er omheen. De eerste sonde is supermakkelijk bereikbaar, met die ander wordt het moeilijk en moet het in een keer goed anders wordt het huilen. Afgevlakte zeskant zit niemand op te wachten.
Suggestief
Master
Mr.Cabdriver
Master
Dave
Webspecialist
op weg naar levensgeluk.. maar daar heb ik toch wel Big Momma van driekwart meter voor nodig om genoeg afstand te gaan houden straks tussen hand en iets wat 300 graden gaat zijn.
ding ligt binnen dus eerst weeral nog een pauze, ook omdat het gewoon kan
Bijlagen :
ding ligt binnen dus eerst weeral nog een pauze, ook omdat het gewoon kan
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
zo naar de foto's kijkende moet ik die ander ook even kort terugsteken vrees ik? ten behoeve van de opwarmprocedure.
eigenlijk heb ik daar geen zin in ppff.. Hmm..
Zal wel moeten denk ik, anders hele dosis aan errors .. ECU in paniek.
Heb 'm nu pas door .. berichten verplaatst
eigenlijk heb ik daar geen zin in ppff.. Hmm..
Zal wel moeten denk ik, anders hele dosis aan errors .. ECU in paniek.
Mr.Cabdriver schreef:
Verkeerde topic
Suggestief schreef:
Eerste
Heb 'm nu pas door .. berichten verplaatst
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
ten behoeve van de opwarmprocedure.
Je kunt toch voorzichtig koud een poging wagen?
Weinig roest en die auto is nog vrij jong.
Dave
Webspecialist
gister al een gevecht gehouden van een paar uur, ik ben er helemaal klaar mee. Totaal kut.
Samenvatting: de driekwart meter komt er wel op in een bepaalde stand maar heeft vervolgens 20 centimeter zijwaartse speling op de kop voordat het een keer wat doen gaat. Dan kom ik tegen het blok aan.
Zet ik de boel een tand terug op de sonde dan krijg ik die driekwart meter er niet meer op omdat de kop zo groot is dat ie tegen het tunnelplafond aan komt.
De korte ratel gaat wel maar er is geen beweging in te krijgen. Ook niet bij 300 graden kat-temp.
Tis een klote situatie. Enige optie nog is onderstaand maar voordat dat binnen is zijn we wel weer een paar dagen verder
https://www.amazon.de/KS-Tools-913-1303 ... 0096QIXBW/
Bijlagen :
Samenvatting: de driekwart meter komt er wel op in een bepaalde stand maar heeft vervolgens 20 centimeter zijwaartse speling op de kop voordat het een keer wat doen gaat. Dan kom ik tegen het blok aan.
Zet ik de boel een tand terug op de sonde dan krijg ik die driekwart meter er niet meer op omdat de kop zo groot is dat ie tegen het tunnelplafond aan komt.
De korte ratel gaat wel maar er is geen beweging in te krijgen. Ook niet bij 300 graden kat-temp.
Tis een klote situatie. Enige optie nog is onderstaand maar voordat dat binnen is zijn we wel weer een paar dagen verder
https://www.amazon.de/KS-Tools-913-1303 ... 0096QIXBW/
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
voorts ben ik zwaar aan het twijfelen of die sonde uberhaupt het/een probleem is
die tweede is een volger en alleen om de werking van de katalysator te controleren/optimaliseren
▶ Youtube video
grootste nadeel vind ik dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, ik weet niet hoe een gezonde B48 functioneert.
Waardeloos, het internet staat vol met informatie maar hoofdzakelijk lui die hun eigen kop filmen. Ik heb daar niets aan.
die tweede is een volger en alleen om de werking van de katalysator te controleren/optimaliseren
▶ Youtube video
grootste nadeel vind ik dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, ik weet niet hoe een gezonde B48 functioneert.
Waardeloos, het internet staat vol met informatie maar hoofdzakelijk lui die hun eigen kop filmen. Ik heb daar niets aan.
Mr.Cabdriver
Master
Remleidingsleutel met een pijpje erop?
Ja, die mannen noemen de rest op.
Maar zou die meter dan zo verspringen?
Dave schreef:
zwaar aan het twijfelen of die sonde uberhaupt het/een probleem is
Ja, die mannen noemen de rest op.
Maar zou die meter dan zo verspringen?
Dave
Webspecialist
Geen idee. Wat mij zorgen baart is dat de AFR 14 is. Air/fuel ratio. Dat is goed voor dit model.
En die AFR van 14 wordt bepaald/geregeld door de eerste sonde. Die tweede is er voor de katalysator en is niet de bepalende factor. Waarom die tweede zulk raar gedrag vertoond weet ik niet. Katalysator zelf zou naar zn kut kunnen zijn, geen idee.
Misschien dat als ik zin heb probeer ik vandaag nog een keer de boel los te krijgen maar anders gaat het een paar dagen op de fles want ik heb hier geen tijd meer voor, komen weer allerlei afspraken aan waarvoor ik een auto nodig heb, niet een die constant half uit elkaar ligt. (of bij de garage staat).
Het is een klote situatie waar ik vanaf wil maarja goed, een hele club mensen weigert te werken tegenwoordig waardoor ik qua gezondheid nu 5500 Euro "in het rood" sta en het einde is nog lang niet in zicht daarvan, lijkt alleen maar erger te worden aangezien er iedere maand 1500 bij komt. Irritatie alom dus.
En die AFR van 14 wordt bepaald/geregeld door de eerste sonde. Die tweede is er voor de katalysator en is niet de bepalende factor. Waarom die tweede zulk raar gedrag vertoond weet ik niet. Katalysator zelf zou naar zn kut kunnen zijn, geen idee.
Misschien dat als ik zin heb probeer ik vandaag nog een keer de boel los te krijgen maar anders gaat het een paar dagen op de fles want ik heb hier geen tijd meer voor, komen weer allerlei afspraken aan waarvoor ik een auto nodig heb, niet een die constant half uit elkaar ligt. (of bij de garage staat).
Het is een klote situatie waar ik vanaf wil maarja goed, een hele club mensen weigert te werken tegenwoordig waardoor ik qua gezondheid nu 5500 Euro "in het rood" sta en het einde is nog lang niet in zicht daarvan, lijkt alleen maar erger te worden aangezien er iedere maand 1500 bij komt. Irritatie alom dus.
Dave
Webspecialist
Heb het nog even geprobeerd maar tijdsverspilling. Heb zo'n kraaienvoet besteld en zien eind van de week wel hoe dat gaat.
Dat andere ding heeft een achtstervorming ding en teveel speling wat krachtsverlies veroorzaakt (denk ik).
Bijlagen :
Dat andere ding heeft een achtstervorming ding en teveel speling wat krachtsverlies veroorzaakt (denk ik).
Bijlagen :
18vti
Master
Dave schreef:
Het is een klote situatie waar ik vanaf wil maarja goed, een hele club mensen weigert te werken tegenwoordig waardoor ik qua gezondheid nu 5500 Euro "in het rood" sta en het einde is nog lang niet in zicht daarvan, lijkt alleen maar erger te worden aangezien er iedere maand 1500 bij komt. Irritatie alom dus.
Die snap ik niet helemaal maar in ieder geval sterkte en beterschap met alle ellende!
Misschien zo'n "Go fund me" ding opzetten? Je bespaart ons allemaal de fout om voor hybride te gaan terwijl dat geen ene zak brengt onder de streep
Dave
Webspecialist
18vti schreef:
Die snap ik niet helemaal
auto suggesties die eerder kwamen kan je alleen doen als je in een stabiele financiële situatie zit
18vti schreef:
Misschien zo'n "Go fund
nee joh, dat is om het probleem heen werken.. Mensen moeten gewoon hun werk doen, betaal toch niet voor niets 5k zorgverzekering het jaar? Oplichtingsbende.
En mensen maar afvragen waarom de PVV zo groot is geworden.
Raymond
Master
Je kan niet de uitlaat bij het spruitstuk losschroeven en de hele pijp er onder weghalen?
RAH
Master
Volgens mij heeft Dave zichzelf wijsgemaakt dat hij nooit meer onder de auto gaat liggen. En als je geen goede krik en assteunen hebt is het eigenlijk ook niet aan te bevelen.
okkiwokki
Master
RAH schreef:
En als je geen goede krik en assteunen hebt is het eigenlijk ook niet aan te bevelen.
Dat is wel een goeie manier om in een klap van al je zorgkosten af te zijn
Dave
Webspecialist
kan er van bovenaf prima bij hoor, met de hand (de gezonde). Maar eraf tikken met een gelenk is een ander verhaal.
maak me meer zorgen over die katalysator. Als een andere sensor hetzelfde doet weet ik bijna genoeg dan is het of brandstofpomp / lekkende injectors. Een gare katalysator is dan nog iets om het af te romen. Genoeg redenen om genoeg te weten over de toekomst van deze mobiel. Gelukkig heb ik een principeakkoord voor een deal met de verkoop van mijn 'das Boot' a 6k die Euro. Dat geeft wat lucht. We gaan zien, wordt volgende week opgehaald als de sterren aligned staan.
Dave
Webspecialist
nul
motor is volledig reviseerdet vorig jaar (voor 1.25k .. dat was beetje pijnlijk maarja dat heb je al snel)
motor is volledig reviseerdet vorig jaar (voor 1.25k .. dat was beetje pijnlijk maarja dat heb je al snel)
Dave
Webspecialist
kan het ook wel zelf want dit 330e'tje heeft een illegaal gemonteerde trekhaak maar ik heb dus een gebroken hand waar ik nog niet heel veel mee kan doen... En.. Ophalen vind ik sowieso wel beterder... *kijkt lui uit het raam*
---
edit: oh wacht jezelf. Heh. Huh. WAH
---
edit: oh wacht jezelf. Heh. Huh. WAH
Dashcam Drenthe
Master
Dave
Webspecialist
In Servië
dit ding mag officieel geen trekhaak hebben vanwege de batterijunit die erachter ligt (of ervoor, huh?). Als er iemand achterop klapt heb je grote boem met een aanhangerboom of hoe heet dat... dissel geloof ik.. wat de boel doorboort... In de praktijk loopt het wel los want hoe gek moet het lopen maargoed, niet gekeurd alles. Niet RDW kwaliefijt.
Het kan wel maar dan alleen voor fietsendragers dat je dan zo'n punt op de knobbel hebt. Ik heb dus geen punt op die knobbel.
Een later model heeft BMW er wel aan gedacht en is die certificering er wel maar bij deze dus niet. Schijnbaar een beschermingsplaat tussen gebatselt ofzo. Vandaar dat deze illegaal is maar maakt mij niet uit jó. Als we gaan dan gaan we, het leven is een groot risico. Wel warm zo'n vuurbal maar ach. Ruimt wel op.
* Op kenteken staat dan dus ook een - (streepje) bij trekgewicht... 0 kg bij importkenteken overigens, maar is deze niet.
dit ding mag officieel geen trekhaak hebben vanwege de batterijunit die erachter ligt (of ervoor, huh?). Als er iemand achterop klapt heb je grote boem met een aanhangerboom of hoe heet dat... dissel geloof ik.. wat de boel doorboort... In de praktijk loopt het wel los want hoe gek moet het lopen maargoed, niet gekeurd alles. Niet RDW kwaliefijt.
Het kan wel maar dan alleen voor fietsendragers dat je dan zo'n punt op de knobbel hebt. Ik heb dus geen punt op die knobbel.
Een later model heeft BMW er wel aan gedacht en is die certificering er wel maar bij deze dus niet. Schijnbaar een beschermingsplaat tussen gebatselt ofzo. Vandaar dat deze illegaal is maar maakt mij niet uit jó. Als we gaan dan gaan we, het leven is een groot risico. Wel warm zo'n vuurbal maar ach. Ruimt wel op.
* Op kenteken staat dan dus ook een - (streepje) bij trekgewicht... 0 kg bij importkenteken overigens, maar is deze niet.
Suggestief
Master
Dave schreef:
Ophalen vind ik sowieso wel beterder
Natuurlijk, ze kunnen m beter zelf kortrijden op hun reis dan jij (of een ander bij jou).
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum