▼
[ 640 berichten ]
Nee, omgekeerd. Die eco pro modus maakt belachelijk veel verschil uit. Meer dan een liter op de 100, ik zou bijna wel hard durven stellen anderhalve liter op de 100.
In de diesel F36 had ik dat ECO PRO gedoe ook maar dat maakte geen wezenlijk verschil en gebruikte die modus daarom eigenlijk nooit.
Dat geloof ik maar de DME is nu gelocked. Of althans nu, dat was ie al sinds ik 'm had. Kan er niet zomaar een tune meer overheen gooien. Wil ik ook eigenlijk niet want deze auto gaat sowieso ergens later dit jaar exit zijn, als mijn keiharde strijd wat betreft zorgverzekering en Nederlandse KNO arts(en) gestreden is. Het is heel erg droevig gesteld met het Nederlandse zorgstelsel. [..] Ik zeg wel dit jaar maar weet niet of het dit jaar gestreden is eigenlijk, nouja, we gaan zien.
--
Het is wel even aardig om te weten bij een toekomstige dat er vanaf prod.datum juni 2020 van de DME een onkraakbare lock zit en dat die datum uit te lezen valt met ISTA of waarschijnlijk enig ander capabel/uitgebreid telefoon app met ELM327 OBD adapter.
er wordt in manuele schakelmodus eigenlijk nooit geladen. Tenzij het batterijniveau onder de 25% duikt. Op afstanden zoals deze van ongeveer 250-300 km kan ik dat relatief makkelijk voorkomen want doordat ik dit weet rij ik eigenlijk altijd in manuele modus. Schakelt wel automatisch terug maar niet op, opschakelen mag ik zelf doen.
Hoe rijdt het met slecht weer? Bij mij (benzine) gaan de ramen beslaan omdat de airco hard wordt teruggeschroefd en vaak zelfs uit gaat. Ik vind het maar niks.
Ik ook. De F20 is dan niet meer vooruit te branden. Maar het scheelt wel sprit.
Zet de recirculatie uit. Bij temperaturen onder 20gr heb je geen airco nodig.
Hoe deden ze dat vroeger toch zonder airco?
Gewoon warme lucht die niet gerecirculeerd is en je hebt geen last van beslagen ramen.
Geen idee. Als ik in dit jaargetijde in onze 20 jaar oude auto stap met nat haar zie ik al geen fuck meer vooraleer ik de straat uit ben. Airco ftw.
Het is heel simpel, bij een hogere luchtvochtigheid icm warmte binnen en kou buiten, beslaan je ramen.
Bij die eco blabla modus werkt bij mij de airco een stuk minder krachtig en pulseert. Paar keer per minuut een paar seconden aan.
Ik ga toch niet zitten modderen als het met 1 druk op een knop is opgelost.
Klapruitjes open, continue met een lap over de voorruit in een poging nog wat te zien en afzien
Ik ga niet nog een keer opschrijven.
Die andere voorbeelden gaan over vroegere auto's zonder airco dus die hebben helemaal geen airco verdamper.
Hoe komt het dan dat ik geen last heb van beslagen ruiten?
Ik heb de airco niet aan...
Ja duhh, ik rij al 35 jaar Tesla......
Maar je hebt dus altijd de airco aan en vraagt je af waarom je verbruik zo hoog is.
En WAAR schrijf ik dat, staat vrijwel nooit aan gup, denk je dat ik achterlijk ben ofzo?
afgezien daarvan, ik heb onlangs gezegd dat ik een elektrische compressor heb, loopt dus via het HV SYSTEEM, denk nou eens na
los daarvan 1,5l/100km verschil tussen twee modi ligt sowieso niet 'aan een airco'. Dom gelul en pertinent foute conclusies daar heb ik echt een bloedhekel aan. Zeg maar even sorry, ik moet niet zomaar aannames doen en volstrekt foute conclusies trekken.
WAAR schrijf ik dat?
Ja, en die wordt toch bijgeladen tijdens het rijden. Of trekt die de accu leeg en stopt ie ermee?
Nee, doe jij ook nooit
Dat is dit ook
Net alsof ik al 35 jaar elektrisch rij....
Airco + stoelverwarming is wel een verbruiker hoor, pfoe
Bijlagen :
Jawel, tot voor kort kon ie alleen maar zuipen bij 130 km/u op de teller. 7,5/8l op de 100 ipv 6l op de 100.
Dat het ook anders kan is pas een ontdekking die ik kort geleden gedaan heb. Ook zonder die ECO PRO optie trouwens, maar dan onvoorspelbaar. Dit apparaat verbruikt onvoorspelbaar en ik heb een hekel aan onvoorspelbaar.
Ahh, dat is iets waar ik ook niet zo goed tegen kan.
Hetzelfde als bij de anwb test dus.
https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=bmw/model=3-serie/autotest/20613d92-d008-4421-8f65-a9577b696d10
Of is dat een ander model?
Als ik dat ding loopt te stadsbuggyen verbruik ie 0 liter, ideaal .
Op de snelweg ligt 't aan het tempo. Ik heb allerlei verbruikscijfers op het display voorbij zien komen, van 5.5/100 als ik strak 100 op de cruise rij, tot 16/100 als ik met volle kofferbak 200+ doe. En alles er tussenin. Ik vind het een prima verbruik voor zo'n zware auto.
Maar als je veel lange ritten maakt, heb je relatief weinig voordeel van de accu. Dat klopt wel.
ik dacht dat deze discussie onderhand beklonken was maar schijnbaar niet. de 2,0 doet dat nu ook met ECO PRO en het ligt niet aan de airco.
Het lijkt toch aan een of andere mapping te liggen;
maar helemaal overtuigd ben ik niet, ik vint raar
vint nog raarder dat ie af en toe volstrekt onvoorspelbaar in die mapping springt zonder in die modus te zitten. Maar het lijkt erop dat ik BMW testrijder moet worden want hier uitleggen kan ik het niet.
Nouja het kan wel maar dan moet ik 35x exact hetzelfde stuk gaan rijden met videocamera's. Dat deed ik vroeger met radardetectortesten maar ben er wel een beetje klaar mee. Oud ofzo.
Of om het behapbaar te houden, 35 rondjes op TT circuit. Daar ben je iets sneller mee klaar.
▲
[ 640 berichten ]
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
Het verbruik valt je nog tegen?
Nee, omgekeerd. Die eco pro modus maakt belachelijk veel verschil uit. Meer dan een liter op de 100, ik zou bijna wel hard durven stellen anderhalve liter op de 100.
In de diesel F36 had ik dat ECO PRO gedoe ook maar dat maakte geen wezenlijk verschil en gebruikte die modus daarom eigenlijk nooit.
Mr.Cabdriver schreef:
Met een tune kan de B48 krachtiger en zuiniger worden
Dat geloof ik maar de DME is nu gelocked. Of althans nu, dat was ie al sinds ik 'm had. Kan er niet zomaar een tune meer overheen gooien. Wil ik ook eigenlijk niet want deze auto gaat sowieso ergens later dit jaar exit zijn, als mijn keiharde strijd wat betreft zorgverzekering en Nederlandse KNO arts(en) gestreden is. Het is heel erg droevig gesteld met het Nederlandse zorgstelsel. [..] Ik zeg wel dit jaar maar weet niet of het dit jaar gestreden is eigenlijk, nouja, we gaan zien.
--
Het is wel even aardig om te weten bij een toekomstige dat er vanaf prod.datum juni 2020 van de DME een onkraakbare lock zit en dat die datum uit te lezen valt met ISTA of waarschijnlijk enig ander capabel/uitgebreid telefoon app met ELM327 OBD adapter.
Mr.Cabdriver schreef:
Dan hoeft ie ook niet zoveel te laden.
er wordt in manuele schakelmodus eigenlijk nooit geladen. Tenzij het batterijniveau onder de 25% duikt. Op afstanden zoals deze van ongeveer 250-300 km kan ik dat relatief makkelijk voorkomen want doordat ik dit weet rij ik eigenlijk altijd in manuele modus. Schakelt wel automatisch terug maar niet op, opschakelen mag ik zelf doen.
Suggestief
Master
Dave schreef:
Die eco pro modus maakt belachelijk veel verschil uit
Hoe rijdt het met slecht weer? Bij mij (benzine) gaan de ramen beslaan omdat de airco hard wordt teruggeschroefd en vaak zelfs uit gaat. Ik vind het maar niks.
Mr.Cabdriver
Master
Suggestief schreef:
Ik vind het maar niks.
Ik ook. De F20 is dan niet meer vooruit te branden. Maar het scheelt wel sprit.
Dave
Webspecialist
De volgende wordt er zeker een die nog te flashtunen valt (bootmod3). Er moet vast een middenweg in dat verbruik te vinden zijn, ik vind het voor deze auto het niet waard om daar mee te gaan zitten knutselen. Al kan je het account overzetten op een nieuwe VIN geloof ik. Desondanks nu geen zin om me daar mee te gaan vermoeien. Los daarvan moet de ECU eruit en opgestuurd worden voor zover ik begrepen heb voor bench unlock.
eehh dat weet ik dan weer niet, heb het zopas weer herontdekt en wil het eigenlijk ook alleen maar inzetten tijdens de inactieve delen van de rit. Niet als ik in racemodus zit
maar mijn airco zit sowieso niet op de motor meen ik.
edit: Oui, Elektrischer Klimakompressor http://de.bmwfans.info/parts-catalog/F3 ... ompressor/
---
Je moet er al met al een belachelijk actieve rijder voor zijn. Niets in vergelijking met de goede ouwe dieseltijd.
Suggestief schreef:
ramen beslaan omdat de airco hard wordt teruggeschroefd en vaak zelfs uit gaat.
eehh dat weet ik dan weer niet, heb het zopas weer herontdekt en wil het eigenlijk ook alleen maar inzetten tijdens de inactieve delen van de rit. Niet als ik in racemodus zit
maar mijn airco zit sowieso niet op de motor meen ik.
edit: Oui, Elektrischer Klimakompressor http://de.bmwfans.info/parts-catalog/F3 ... ompressor/
---
Je moet er al met al een belachelijk actieve rijder voor zijn. Niets in vergelijking met de goede ouwe dieseltijd.
zerty
Master
Suggestief schreef:
Bij mij (benzine) gaan de ramen beslaan omdat de airco hard wordt teruggeschroefd en vaak zelfs uit gaat. Ik vind het maar niks.
Zet de recirculatie uit. Bij temperaturen onder 20gr heb je geen airco nodig.
RAH
Master
Als je met z'n tweeën, drieën of vieren zeiknat van de regen in de auto stapt met 8 graden buitentemperatuur, dan is de airco best fijn om te zorgen dat je nog door je ruiten kan kijken.
zerty
Master
RAH schreef:
om te zorgen dat je nog door je ruiten kan kijken.
Hoe deden ze dat vroeger toch zonder airco?
Gewoon warme lucht die niet gerecirculeerd is en je hebt geen last van beslagen ramen.
bruintje beer
Master
Pen
Master
zerty schreef:
Hoe deden ze dat vroeger toch zonder airco?
Geen idee. Als ik in dit jaargetijde in onze 20 jaar oude auto stap met nat haar zie ik al geen fuck meer vooraleer ik de straat uit ben. Airco ftw.
Suggestief
Master
zerty schreef:
Gewoon warme lucht
Het is heel simpel, bij een hogere luchtvochtigheid icm warmte binnen en kou buiten, beslaan je ramen.
Bij die eco blabla modus werkt bij mij de airco een stuk minder krachtig en pulseert. Paar keer per minuut een paar seconden aan.
Ik ga toch niet zitten modderen als het met 1 druk op een knop is opgelost.
Griffin
Master
zerty schreef:
Hoe deden ze dat vroeger toch zonder airco?
Klapruitjes open, continue met een lap over de voorruit in een poging nog wat te zien en afzien
zerty
Master
Geen idee wat jullie allemaal doen maar ik had daar nooit problemen mee (nu in de Tesla al helemaal niet, die blaast na 1 min al warme lucht) gewoon een keer schoonvegen en daarna bleven ze schoon.
Zal wel komen omdat bij jullie de verdamper (van de airco) altijd zeiknat is
Dan heb je recirculeren aanstaan of een luchtdichte auto.
Zal wel komen omdat bij jullie de verdamper (van de airco) altijd zeiknat is
bruintje beer schreef:
Dan blijft het vocht in de auto
Dan heb je recirculeren aanstaan of een luchtdichte auto.
Suggestief
Master
zerty schreef:
Zal wel komen omdat bij jullie de verdamper (van de airco) altijd zeiknat is
Ik ga niet nog een keer opschrijven.
Die andere voorbeelden gaan over vroegere auto's zonder airco dus die hebben helemaal geen airco verdamper.
zerty
Master
Suggestief schreef:
Ik ga niet nog een keer opschrijven.
Hoe komt het dan dat ik geen last heb van beslagen ruiten?
Ik heb de airco niet aan...
Blaataap
Master
zerty
Master
Dave schreef:
ja ddoohh straalkachel
Ja duhh, ik rij al 35 jaar Tesla......
Maar je hebt dus altijd de airco aan en vraagt je af waarom je verbruik zo hoog is.
Citaat:
,,Afhankelijk van het apparaat en de vereiste prestaties, verbruikt een auto ongeveer 10 tot 15 procent meer brandstof per 100 kilometer wanneer de airconditioning is ingeschakeld"
Dave
Webspecialist
zerty schreef:
je hebt dus altijd de airco aan en vraagt je af waarom je verbruik zo hoog is.
En WAAR schrijf ik dat, staat vrijwel nooit aan gup, denk je dat ik achterlijk ben ofzo?
afgezien daarvan, ik heb onlangs gezegd dat ik een elektrische compressor heb, loopt dus via het HV SYSTEEM, denk nou eens na
los daarvan 1,5l/100km verschil tussen twee modi ligt sowieso niet 'aan een airco'. Dom gelul en pertinent foute conclusies daar heb ik echt een bloedhekel aan. Zeg maar even sorry, ik moet niet zomaar aannames doen en volstrekt foute conclusies trekken.
zerty
Master
Dave schreef:
denk je dat ik achterlijk ben ofzo?
WAAR schrijf ik dat?
Dave schreef:
ik heb onlangs gezegd dat ik een elektrische compressor heb, loopt dus via het HV SYSTEEM
Ja, en die wordt toch bijgeladen tijdens het rijden. Of trekt die de accu leeg en stopt ie ermee?
Dave schreef:
Zeg maar even sorry,
Nee, doe jij ook nooit
Dave schreef:
Dom gelul
Dat is dit ook
Dave schreef:
ja ddoohh straalkachel
Net alsof ik al 35 jaar elektrisch rij....
Dave
Webspecialist
18vti
Master
5.6 liter op 100 km kan ie dus.
Conclusie: Er mankeert niks aan deze auto qua verbruik.
Edit: kappen met gelul over puur electrohok spul hier
Conclusie: Er mankeert niks aan deze auto qua verbruik.
Edit: kappen met gelul over puur electrohok spul hier
Blaataap
Master
Even voor mijn begrip, wat moet je laten om die 5,6L/100km te scoren? Van welk comfort gaat dat ten koste?
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
1,5l/100km verschil tussen twee modi ligt sowieso niet 'aan een airco
Airco + stoelverwarming is wel een verbruiker hoor, pfoe
Bijlagen :
Mdw
Ultimate Master
, kan echt niet hoor DD
Denk es een beetje om het miljeu (ja bewust voud geschreven)
Denk es een beetje om het miljeu (ja bewust voud geschreven)
Dashcam Drenthe
Master
Ala je spierklachten hebt erg lekker..
Ik heb het weleens bij 18 graden aan gehad.
Niet mijn auto
De zwijnenstal van m'n pa's auto
Ik heb het weleens bij 18 graden aan gehad.
bruintje beer schreef:
Wat een pluizenbende.
Niet mijn auto
De zwijnenstal van m'n pa's auto
Dave
Webspecialist
18vti schreef:
5.6 liter op 100 km kan ie dus.
Conclusie: Er mankeert niks aan deze auto qua verbruik.
Conclusie: Er mankeert niks aan deze auto qua verbruik.
Jawel, tot voor kort kon ie alleen maar zuipen bij 130 km/u op de teller. 7,5/8l op de 100 ipv 6l op de 100.
Dat het ook anders kan is pas een ontdekking die ik kort geleden gedaan heb. Ook zonder die ECO PRO optie trouwens, maar dan onvoorspelbaar. Dit apparaat verbruikt onvoorspelbaar en ik heb een hekel aan onvoorspelbaar.
18vti
Master
Dave schreef:
Dit apparaat verbruikt onvoorspelbaar en ik heb een hekel aan onvoorspelbaar.
Ahh, dat is iets waar ik ook niet zo goed tegen kan.
zerty
Master
Dave schreef:
130 km/u op de teller. 7,5/8l op de 100
Hetzelfde als bij de anwb test dus.
Citaat:
Verbruik stad / buitenweg / snelweg
5,8 / 6,6 / 7,9 l/100km
5,8 / 6,6 / 7,9 l/100km
https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=bmw/model=3-serie/autotest/20613d92-d008-4421-8f65-a9577b696d10
Of is dat een ander model?
Dave
Webspecialist
Ja zoveel geld heb ik nooit. Het sleutelgedeelte is sowytzoo tot voor kort.
Alles wat ANWB doet is kansloos.
Alles wat ANWB doet is kansloos.
Dashcam Drenthe
Master
Die van mij doet 6,8l/100km bij 130. en ik heb maar een 1,4 en weeg 500kg minder.
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Verder hebben we Piet nog hier. Maarja, Piet rijdt geen 130, die gebruikt dat ding als stadsbuggy. ... Daarnaast Xdrive, dat is helemaal hopeloos vergelijken bedenk ik me nu. Ik ben het eens met DD, tests wijzen uit dat BMW benzine zuipt, diesel is top de rest is flop. Je kan een beetje lokaal rondbuggyen en dat is zo ongeveer het enige.. kuch.. voordeel... van de hele stikstofzeiksituatie.
Ah, wat fijn dat je toch nog aan me denkt. Als ik dat ding loopt te stadsbuggyen verbruik ie 0 liter, ideaal .
Op de snelweg ligt 't aan het tempo. Ik heb allerlei verbruikscijfers op het display voorbij zien komen, van 5.5/100 als ik strak 100 op de cruise rij, tot 16/100 als ik met volle kofferbak 200+ doe. En alles er tussenin. Ik vind het een prima verbruik voor zo'n zware auto.
Maar als je veel lange ritten maakt, heb je relatief weinig voordeel van de accu. Dat klopt wel.
Dave
Webspecialist
Dashcam Drenthe schreef:
doet 6,8l/100km bij 130. en ik heb maar een 1,4 en weeg 500kg minder
ik dacht dat deze discussie onderhand beklonken was maar schijnbaar niet. de 2,0 doet dat nu ook met ECO PRO en het ligt niet aan de airco.
Het lijkt toch aan een of andere mapping te liggen;
https://motobmw.com/how-bmw-eco-pro-works/ schreef:
Common Rail Injection: This looks at the fuel injection process and manages it to improve fuel efficiency and provide your BMW with some extra power.
maar helemaal overtuigd ben ik niet, ik vint raar
vint nog raarder dat ie af en toe volstrekt onvoorspelbaar in die mapping springt zonder in die modus te zitten. Maar het lijkt erop dat ik BMW testrijder moet worden want hier uitleggen kan ik het niet.
Nouja het kan wel maar dan moet ik 35x exact hetzelfde stuk gaan rijden met videocamera's. Dat deed ik vroeger met radardetectortesten maar ben er wel een beetje klaar mee. Oud ofzo.
Blaataap
Master
Of om het behapbaar te houden, 35 rondjes op TT circuit. Daar ben je iets sneller mee klaar.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum