▼
[ 640 berichten ]
Lijkt me logisch. Bij de Mercedes-dealer werd ook gevraagd of de auto getuned is voordat die werd geüpdatet. Anders zou de tuning eraf zijn. Zal bij BMW wel net zo zijn opgebouwd want is uiteindelijk dezelfde toeleverancier.
En die aanhangermodule wordt nog steeds herkend?
Zowel ST en LT zien er idd een stuk beter uit. Als de LT onder de 8% blijft, werkt de motor goed.
ST wordt na elke rit gereset. De ST gegevens tijdens een rit worden door LT gebruikt om een lange termijn monitoring op te bouwen.
LT wordt niet gereset, die blijft zijn data telkens weer gebruiken. Er is wel een reset als je:
- de accu los haalt;
- het KAM register met een diagnosetool wist
- de DME module flasht (? schrijf je dat zo)
Het laatste heb jij gedaan dus je bent weer met een schoon register gestart.
Misschien moet je juist het KAM register wissen na verwisselen van de Lambda...
internet zegt er niets over, wat is een KAM register?
edit: "keep alive memory" hhmm
edit2:
cheaper cable? wut
hadden ze geen zin in, het is een beetje eigenaardige garage, als ze ergens het nut niet van in zien gaan ze het niet doen. Is Apeldoorn een beetje gezellig?
de accu is al los geweest trouwens.
ding is naar 6 Volt gevallen zag ik met de multimeter gedurende mn laatste excepatie (hoe schrijf je dit?) met autoalarm toeteren led flitsen onder binnenspiegel. Kan zijn dat dit de accu geen goed gedaan heeft die actie. Het zij zo, zo gaat het leven.
Uit mn hoofd, die worden opgeslagen in het instrument cluster (KOMBI).
Maar het kan zomaar zijn dat het een apart geheugentje op het cluster zelf is.
Daar is toch geen sprake van?
En dan zeepwater de motor inzuigen? Zeepwater is prima voor een overdruklek maar dit moet gewoon met remmenreiniger, dan kun je de motor horen reageren.
Maar ik denk dat het gefikst is. Hij loopt nog wat rijk maar niet genoeg om veel te gaan trimmen.
900 rpm vind ik verhoogd. 650 a 750 is voor een B48 een normale waarde.
Sproeien (vernevelen). Niet gieten. Werkt goed hoor, Dat blok gaat echt niet kapot van een iets hogere luchtvochtigheid. Een gat hoor je zo ook wel. Alle aansluitingen nalopen kan sowieso geen kwaad en het kost niets.
Daar ben ik meer huiverig voor, remreiniger vernevelen bij een lopend/warm blok.
Ja maar die oorzaak zit in het programma.
Ja, je zou het kunnen doen voordat de kat heet is. Maar daar heb je weinig bij te zoeken en verder stelt het niet zo veel voor.
zwarte
'kweeteigenlijkniet. Moet ik vragen?
Bijlagen :
Waar baseer je dat op?
Een explosief mengsel in een motorruimte met draaiende motor?
Ik zie niet zo snel een verband.. denk niet dat het invloed heeft want voor de oliewissel had je hetzelfde?
het kostte me wat moeite maar heb een oude dashcam vid van meer dan een jaar geleden teruggevonden waar precies hetzelfde gebeurd ja
toen had ik nog niet bedacht dat je ook direct het telefoonscherm kon opnemen, telefoon staat te fel afgesteld, geprobeerd te corrigeren met software maar neem van mij aan dat daar (898)-900 staat, in elk geval gespiegeld ondersteboven binnenstebuiten
zoals gezegd, ik had dat ding toen net en vond 'm toen al meer zuipen als dat ik verwacht had van die fantasiegetalletjeswebsite van eehhh hoe heet het ook weer... spritmonitor.
Toen heb ik dus de MAF sensor vervangen zonder verschil te ontdekken. Ik zie overigens wel een paar onderwerpen op het internet over BMW's met 900 RPM op het internet maar allemaal met een open einde.
Bijlagen :
Op die print screen waarop 900rpm het gegeven is.
Voorbeeldje:
▶ Youtube video
Iets bepaald dat de "target 900 RPM" moet zijn (ISTA idle adjustment scherm). Die 900 is een vast getal. Als het gebaseerd is op een sensor of een luchtlek dan verwacht je dat het zou wisselen.
Morgen moet ik weer een aardige rit doen van twee keer een uur, zal nog eens een keer die reset doorvoeren van adaptieve waardes voordat ik vertrek. Om het spannend te houden. Ik verwacht er weinig van maar je moet toch wat.
hhmm.. Dat kan een stukje valse 'beleving' zijn
volgens de OBD-log maakt het weldegelijk significant uit;
Bijlagen :
▲
[ 640 berichten ]
Blaataap
Master
Dave schreef:
Mensen die een auto hebben laten flashen na chiptuning zijn ook hun chiptuning (=mapping) kwijt. Schijnt. Helemaal overtuigd ben ik niet echter ik ben geen chiptuner dus geen idee hoe en waar die mapping zit.
Lijkt me logisch. Bij de Mercedes-dealer werd ook gevraagd of de auto getuned is voordat die werd geüpdatet. Anders zou de tuning eraf zijn. Zal bij BMW wel net zo zijn opgebouwd want is uiteindelijk dezelfde toeleverancier.
Dave
Webspecialist
Er is/was wat gevecht over https://cartechnology.co.uk/showthread. ... 763&page=2 maar het schijnt inderdaad zo te zijn dat alle mapping (tuning) weg is. Dat geeft niet, dat is precies wat ik wilde.
Beetje jammer dat je geen eigen mapping erop kan knallen na 19-03-5xx; https://f80.bimmerpost.com/forums/showp ... stcount=16 om echt 100% zeker te zijn wat voor mapping je hebt. bootmod3 schijnt best mooi te werken.
maar ik had toch al iets van 2021 dus boeie. Wel goed om te weten. Enige manier om er een andere mapping op te krijgen is die ECU module er fysiek uit te halen (bench tuning). Nasty.
Bijlagen :
Beetje jammer dat je geen eigen mapping erop kan knallen na 19-03-5xx; https://f80.bimmerpost.com/forums/showp ... stcount=16 om echt 100% zeker te zijn wat voor mapping je hebt. bootmod3 schijnt best mooi te werken.
maar ik had toch al iets van 2021 dus boeie. Wel goed om te weten. Enige manier om er een andere mapping op te krijgen is die ECU module er fysiek uit te halen (bench tuning). Nasty.
Bijlagen :
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
het schijnt inderdaad zo te zijn dat alle mapping (tuning) weg is.
En die aanhangermodule wordt nog steeds herkend?
Dave
Webspecialist
Ga ik wel vanuit omdat dat in de EGS ECU geregistreerd is door middel van automatisch CANbus leren. Zo blijkt, wist ik ook niet dat dat zo kan gaan met zo'n ECS trekhaakmodule. Nederlands bedrijf overigens.
https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=2033792
CF2501 status trailer, 0x2E4) receiver EGS, transmitter AHM
Ik heb niets met EGS gedaan. (eletronic gear shifter, oftewel de automatische versnellingsbak)
Dat is wel ouwe sjit wat allang niet meer werkt, althans ik krijg het niet werkend die gare programma's.
edit: hmm interessante ISTA optie https://youtu.be/gHKg3o6Bzbg?feature=shared&t=174
Dit kan ik nog wel even proberen bij daglicht en de zekeringen van dat ECS trekhaakkastje verwijderd.
https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=2033792
CF2501 status trailer, 0x2E4) receiver EGS, transmitter AHM
Ik heb niets met EGS gedaan. (eletronic gear shifter, oftewel de automatische versnellingsbak)
https://www.bimmerforums.co.uk/threads/f11-2011-ahm-trailer-module-coding.457433/ schreef:
There is a job to reset the CAN leaned functions in the EGS - with Tool32:STEUERN_LERNFUNKTIONEN_RUECKSETZEN
https://www.bimmerfest.com/threads/f11-2011-ahm-trailer-module-coding.957151/post-13830936 schreef:
Use tool32 and load GSB231.prg
Dat is wel ouwe sjit wat allang niet meer werkt, althans ik krijg het niet werkend die gare programma's.
edit: hmm interessante ISTA optie https://youtu.be/gHKg3o6Bzbg?feature=shared&t=174
Dit kan ik nog wel even proberen bij daglicht en de zekeringen van dat ECS trekhaakkastje verwijderd.
Suggestief
Master
Ik zou mij vooralsnog niet al te druk maken over de trailermodule:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2013/ ... 9-9999.pdf
https://www.reddit.com/r/CarHacking/com ... rror_that/
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2013/ ... 9-9999.pdf
https://www.reddit.com/r/CarHacking/com ... rror_that/
Dave
Webspecialist
Maak me ook niet "druk" maar wil het wel weten.
Die CANBus leerverwijderfunctie in ISTA werkt dus ook niet (zoals ook al gesteld was bij de linkjes elders). Foutmelding blijft terugkomen hoe vaak ik het ook probeer. Keer of vijf gedaan, "canbus leerfunctie succesvol gereset" zegtie, foutcode verwijderd en komt vervolgens vrolijk weer terug. Ook na een testrit > 15 minuten.
Dus die fout blijft er altijd in, lekker verhaal ... Ik zie dat iemand een trailer module gekocht heeft om die fout kwijt te raken. Das ook weer een beetje overdreven.
Er viel me wel iets anders op vandaag, er was geen extreme "crafting" in de STFT B1 / LTFT - B1 bij idle. Of dat nou toeval is of dat er wat aan de hand is, I dunno... Maar die check engine light slaat normaal gesproken daarop aan.
Die CANBus leerverwijderfunctie in ISTA werkt dus ook niet (zoals ook al gesteld was bij de linkjes elders). Foutmelding blijft terugkomen hoe vaak ik het ook probeer. Keer of vijf gedaan, "canbus leerfunctie succesvol gereset" zegtie, foutcode verwijderd en komt vervolgens vrolijk weer terug. Ook na een testrit > 15 minuten.
Dus die fout blijft er altijd in, lekker verhaal ... Ik zie dat iemand een trailer module gekocht heeft om die fout kwijt te raken. Das ook weer een beetje overdreven.
Er viel me wel iets anders op vandaag, er was geen extreme "crafting" in de STFT B1 / LTFT - B1 bij idle. Of dat nou toeval is of dat er wat aan de hand is, I dunno... Maar die check engine light slaat normaal gesproken daarop aan.
Dave
Webspecialist
wat bedoel ik dan?
Nou dit;
▶ Youtube video
in vergelijking met
▶ Youtube video
zie ook vergelijkingsscreenshots;
Bijlagen :
Nou dit;
▶ Youtube video
in vergelijking met
▶ Youtube video
zie ook vergelijkingsscreenshots;
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
en om RAH gerust te stellen.. Die afstandsbediening batterij laag melding was de afgelopen dagen niet meer aanwezig maar was vandaag ook weer terug. Nadat ik het huis voorbij gereden ben. Hij pikt het signaal van de andere sleutel dus extreem snel op. Die batterij ook maar vervangen dan ppfff
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
Er viel me wel iets anders op vandaag, er was geen extreme "crafting" in de STFT B1 / LTFT - B1 bij idle.
Suggestief
Master
Dave schreef:
er was geen extreme "crafting" in de STFT B1 / LTFT - B1 bij idle. Of dat nou toeval is of dat er wat aan de hand is, I dunno.
Zowel ST en LT zien er idd een stuk beter uit. Als de LT onder de 8% blijft, werkt de motor goed.
ST wordt na elke rit gereset. De ST gegevens tijdens een rit worden door LT gebruikt om een lange termijn monitoring op te bouwen.
LT wordt niet gereset, die blijft zijn data telkens weer gebruiken. Er is wel een reset als je:
- de accu los haalt;
- het KAM register met een diagnosetool wist
- de DME module flasht (? schrijf je dat zo)
Het laatste heb jij gedaan dus je bent weer met een schoon register gestart.
Misschien moet je juist het KAM register wissen na verwisselen van de Lambda...
Rover
Master
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
KAM register
internet zegt er niets over, wat is een KAM register?
edit: "keep alive memory" hhmm
edit2:
https://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=20336168&postcount=4 schreef:
In order to reset adaptions, change to tab "Vehicle management" in the first row, "Service function" in the second row, Then click "Power train", "Digitial Diesel Electronics (US version), then "adaptations". After CBU cleaning you want to do "Air mass flow sensor", "Increment wheel", "injectors", "mean quantity adaptions". Can't hurt to do "Rail pressure regulating valve" as well.
Note, that resetting "Increment wheel" adaptions might not work due to specific versions of ISTAP and you DDE SW, some others might not work due to a cheaper cable.
For the TCU go back to "Undo All", then "Power train", "transmission control", "Adjustment", "Resetting adaption functions".
Note, that resetting "Increment wheel" adaptions might not work due to specific versions of ISTAP and you DDE SW, some others might not work due to a cheaper cable.
For the TCU go back to "Undo All", then "Power train", "transmission control", "Adjustment", "Resetting adaption functions".
cheaper cable? wut
Injectie schreef:
rooktest gekomen
hadden ze geen zin in, het is een beetje eigenaardige garage, als ze ergens het nut niet van in zien gaan ze het niet doen. Is Apeldoorn een beetje gezellig?
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
de accu los haalt;
de accu is al los geweest trouwens.
ding is naar 6 Volt gevallen zag ik met de multimeter gedurende mn laatste excepatie (hoe schrijf je dit?) met autoalarm toeteren led flitsen onder binnenspiegel. Kan zijn dat dit de accu geen goed gedaan heeft die actie. Het zij zo, zo gaat het leven.
Suggestief
Master
Dave
Webspecialist
Nee dat was aan het begin van vrijdag 12
dat extreme STFT/LTFT gedoe bij idle is al weken aan de gang
dat extreme STFT/LTFT gedoe bij idle is al weken aan de gang
Suggestief
Master
Dave
Webspecialist
Mja.. Geflashed wel ja.
Ik had voorafgaand aan de Abgastest wel gereset; DME codering naar fabrieksinstellingen gezet, dat is anders dan flashen. Dat had geen effect.
Ik hou wel een slag om de arm allemaal dat dit nu toeval is. Maar heb geen zin om eindeloze testritten te gaan zitten doen. Morgen naar de handtherapist te Emmen, dat is een aardig stukje rijden. Kijken hoe het zich dan weer gedragen gaat. Ppff.. Wijvending is het wel hoor.
Ik had voorafgaand aan de Abgastest wel gereset; DME codering naar fabrieksinstellingen gezet, dat is anders dan flashen. Dat had geen effect.
Ik hou wel een slag om de arm allemaal dat dit nu toeval is. Maar heb geen zin om eindeloze testritten te gaan zitten doen. Morgen naar de handtherapist te Emmen, dat is een aardig stukje rijden. Kijken hoe het zich dan weer gedragen gaat. Ppff.. Wijvending is het wel hoor.
Dave
Webspecialist
Denk ook niet dat ik het ooit geweten heb. Wat ik wel weet is dat de meeste vrouwen niet van autogarages houden. Nouja de vorige dan toevallig wel maar dat was ook een geval apart.
Dave
Webspecialist
Zo.
Ik wil niet beweren dat ik nu een hele andere auto rij maar hij rijdt wel degelijk anderser broers!
Responsiever, de schakelvertraging van een seconde is er ook uit, ik zie dat de frequentie van momentaan verbruik sterk geïntensifieerd is. Het is alsof er een processor bijgezet is, of übertrage programmacode eruit geschreven is. Ben nog niet zo ver dat ik dolenthousiast ben maar het gaat wel iets de goede richting uit. Nu die MAP sensor nog vernieuwen en dan vind ik het wel mooi zo. Waar die 900RPM idle vandaan komt geen idee maar het zal wel.
Ik wil niet beweren dat ik nu een hele andere auto rij maar hij rijdt wel degelijk anderser broers!
Responsiever, de schakelvertraging van een seconde is er ook uit, ik zie dat de frequentie van momentaan verbruik sterk geïntensifieerd is. Het is alsof er een processor bijgezet is, of übertrage programmacode eruit geschreven is. Ben nog niet zo ver dat ik dolenthousiast ben maar het gaat wel iets de goede richting uit. Nu die MAP sensor nog vernieuwen en dan vind ik het wel mooi zo. Waar die 900RPM idle vandaan komt geen idee maar het zal wel.
Dave
Webspecialist
Hele auto opnieuw ingeleerd met mn laptop.
Er volgen nog meer examens.
---
Nah, om precies te zijn DME(motor),OBC2(hybride systeem),HU(headunit) ECU modules geflashed.
Vermoedelijk het geheugen gereset wegens totaal lege accu (6V is veel te weinig om nog iets van levensvorm te creëren). Nou, dat. Al weet ie nog wel hoe die heet, dagtellers zijn niet naar nul en lange verbruik staat nog steeds op 7,1L/100 dus weet eigenlijk niet zeker of daar een reset heeft plaatsgevonden. Twijfel nu. Denk eigenlijk niet dat er een geheugen gereset is.
Anyway.. Onderstaand is een groot deel van de ECU boom, de gateway ZBE staat er niet bij, had geen zin om helemaal te screenshotten.
dit was vooraf
ACSM (crash safety) en ATM (telefoon/telematica) zo gelaten ondanks dat er verschillen zijn (blauw/rood foldertje) met de laatste firmware data. PSdZData 4.45.21 Full.7z 109 Gb.
Er volgen nog meer examens.
---
Nah, om precies te zijn DME(motor),OBC2(hybride systeem),HU(headunit) ECU modules geflashed.
Vermoedelijk het geheugen gereset wegens totaal lege accu (6V is veel te weinig om nog iets van levensvorm te creëren). Nou, dat. Al weet ie nog wel hoe die heet, dagtellers zijn niet naar nul en lange verbruik staat nog steeds op 7,1L/100 dus weet eigenlijk niet zeker of daar een reset heeft plaatsgevonden. Twijfel nu. Denk eigenlijk niet dat er een geheugen gereset is.
Anyway.. Onderstaand is een groot deel van de ECU boom, de gateway ZBE staat er niet bij, had geen zin om helemaal te screenshotten.
dit was vooraf
ACSM (crash safety) en ATM (telefoon/telematica) zo gelaten ondanks dat er verschillen zijn (blauw/rood foldertje) met de laatste firmware data. PSdZData 4.45.21 Full.7z 109 Gb.
Suggestief
Master
Dave schreef:
dagtellers zijn niet naar nul en lange verbruik staat nog steeds op 7,1L/100 dus weet eigenlijk niet zeker of daar een reset heeft plaatsgevonden. Twijfel nu. Denk eigenlijk niet dat er een geheugen gereset is.
Uit mn hoofd, die worden opgeslagen in het instrument cluster (KOMBI).
Maar het kan zomaar zijn dat het een apart geheugentje op het cluster zelf is.
Dave
Webspecialist
MAP sensor vervangen, korte testrit gedaan maar heb niet direct de indruk dat er een wezenlijke verandering is.
Suggestief
Master
Ik was deze ook nog tegengekomen mbt verhoogd idle. Geloof het niet echt maar wat voor olie zit erin?
Valse lucht het vacuumdeel van de inlaat blijft ook nog op mijn lijstje. Te testen met wat zeepwater sproeien op de aansluitingen bij de slangen ed.
Citaat:
Symptoms in that range could be LSPI related. The 11:1 compression B48’s in the F30 330e’s are prone to having that issue. Stock map or tuned? Also API SP or SN plus oil is recommended to avoid LSPI.
Valse lucht het vacuumdeel van de inlaat blijft ook nog op mijn lijstje. Te testen met wat zeepwater sproeien op de aansluitingen bij de slangen ed.
Mr.Cabdriver
Master
Suggestief schreef:
Ik was deze ook nog tegengekomen mbt verhoogd idle.
Daar is toch geen sprake van?
Suggestief schreef:
Valse lucht het vacuumdeel van de inlaat blijft ook nog op mijn lijstje. Te testen met wat zeepwater sproeien op de aansluitingen bij de slangen ed.
En dan zeepwater de motor inzuigen? Zeepwater is prima voor een overdruklek maar dit moet gewoon met remmenreiniger, dan kun je de motor horen reageren.
Maar ik denk dat het gefikst is. Hij loopt nog wat rijk maar niet genoeg om veel te gaan trimmen.
Suggestief
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Daar is toch geen sprake van?
900 rpm vind ik verhoogd. 650 a 750 is voor een B48 een normale waarde.
Mr.Cabdriver schreef:
En dan zeepwater de motor inzuigen?
Sproeien (vernevelen). Niet gieten. Werkt goed hoor, Dat blok gaat echt niet kapot van een iets hogere luchtvochtigheid. Een gat hoor je zo ook wel. Alle aansluitingen nalopen kan sowieso geen kwaad en het kost niets.
Mr.Cabdriver schreef:
gewoon met remmenreiniger
Daar ben ik meer huiverig voor, remreiniger vernevelen bij een lopend/warm blok.
Mr.Cabdriver
Master
Suggestief schreef:
900 rpm vind ik verhoogd. 650 a 750 is voor een B48 een normale waarde.
Ja maar die oorzaak zit in het programma.
Suggestief schreef:
Daar ben ik meer huiverig voor, remreiniger vernevelen bij een lopend/warm blok.
Ja, je zou het kunnen doen voordat de kat heet is. Maar daar heb je weinig bij te zoeken en verder stelt het niet zo veel voor.
18vti
Master
Laat dat ding nou gewoon affakkelen... creëer een klein olie lek bij het vulhuis en hij kan zo in het speciale topic daarvoor.
Mijn blik doet 800 rpm...ook niet goed zeker..
Mijn blik doet 800 rpm...ook niet goed zeker..
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
maar wat voor olie zit erin?
zwarte
'kweeteigenlijkniet. Moet ik vragen?
Bijlagen :
Suggestief
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Ja maar die oorzaak zit in het programma.
Waar baseer je dat op?
Mr.Cabdriver schreef:
verder stelt het niet zo veel voor
Een explosief mengsel in een motorruimte met draaiende motor?
Dave schreef:
Moet ik vragen?
Ik zie niet zo snel een verband.. denk niet dat het invloed heeft want voor de oliewissel had je hetzelfde?
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
want voor de oliewissel had je hetzelfde?
het kostte me wat moeite maar heb een oude dashcam vid van meer dan een jaar geleden teruggevonden waar precies hetzelfde gebeurd ja
toen had ik nog niet bedacht dat je ook direct het telefoonscherm kon opnemen, telefoon staat te fel afgesteld, geprobeerd te corrigeren met software maar neem van mij aan dat daar (898)-900 staat, in elk geval gespiegeld ondersteboven binnenstebuiten
zoals gezegd, ik had dat ding toen net en vond 'm toen al meer zuipen als dat ik verwacht had van die fantasiegetalletjeswebsite van eehhh hoe heet het ook weer... spritmonitor.
Toen heb ik dus de MAF sensor vervangen zonder verschil te ontdekken. Ik zie overigens wel een paar onderwerpen op het internet over BMW's met 900 RPM op het internet maar allemaal met een open einde.
Bijlagen :
Mr.Cabdriver
Master
Suggestief schreef:
Waar baseer je dat op?
Op die print screen waarop 900rpm het gegeven is.
Suggestief schreef:
Een explosief mengsel in een motorruimte met draaiende motor?
Voorbeeldje:
▶ Youtube video
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
Waar baseer je dat op?
Iets bepaald dat de "target 900 RPM" moet zijn (ISTA idle adjustment scherm). Die 900 is een vast getal. Als het gebaseerd is op een sensor of een luchtlek dan verwacht je dat het zou wisselen.
Morgen moet ik weer een aardige rit doen van twee keer een uur, zal nog eens een keer die reset doorvoeren van adaptieve waardes voordat ik vertrek. Om het spannend te houden. Ik verwacht er weinig van maar je moet toch wat.
Mr.Cabdriver
Master
Dave
Webspecialist
Ben niet wild enthousiast.
aan de andere kant, het overmatige LT fuel trimmen blijft weg en dat is waar deze topica eigenlijk over ging
aan de andere kant, het overmatige LT fuel trimmen blijft weg en dat is waar deze topica eigenlijk over ging
Dave
Webspecialist
Dave schreef:
niet wild enthousiast
hhmm.. Dat kan een stukje valse 'beleving' zijn
volgens de OBD-log maakt het weldegelijk significant uit;
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
Mnee, dit zegt ook niets. Ik zie aan de laadgeschiedenis dat ik 23-11 vergeten ben de batterij leeg te rijden. Laden is toen gestart op 47% terwijl ik nu op 11% geëindigd ben. Dat scheelt nou net effe die halve liter. Verbruik is dus hetzelfde.
En dan ben ik dus nog niet eens op de grote weg geweest. Droevenis.
En dan ben ik dus nog niet eens op de grote weg geweest. Droevenis.
Dave
Webspecialist
Het echte zuipen begint bij 120 woppin kilometers per uur. 50-60 km/u gemiddeld kan iedere Hyundai drol, er wordt helemaal geen vermogen aangesproken in deze sessies.
Dave
Webspecialist
let wel, ik heb een grote tellerafwijking, dit is eigenlijk iets van 121 km/u
Bijlagen :
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
hele video, 130 op de teller (niet GPS). Cruise control op groen, dat betekent actief.
▶ Youtube video
Misschien issie aan het laden!?1]]]
Godsammekristus, nee, hij is niet aan het laden.
Misschien loopt de weg op ( ) , nee de video begint hier;
kale Drentse vlakte.
7.5L - 8L @ 120 GPS op cruise control is redelijk normaal hoor. Ja doei.
Met de diesel zat ik dan al op de 160 GPS. Mi-ni-maal. Als je 160 met dit ding gaat rijden mag je wel zo'n tankvliegtuig laten meevliegen, een groot vergiet.
▶ Youtube video
Misschien issie aan het laden!?1]]]
Godsammekristus, nee, hij is niet aan het laden.
Misschien loopt de weg op ( ) , nee de video begint hier;
kale Drentse vlakte.
7.5L - 8L @ 120 GPS op cruise control is redelijk normaal hoor. Ja doei.
Met de diesel zat ik dan al op de 160 GPS. Mi-ni-maal. Als je 160 met dit ding gaat rijden mag je wel zo'n tankvliegtuig laten meevliegen, een groot vergiet.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum