▼
[ 640 berichten ]
Mijn A4 deed dat ook. Vond ik heel normaal.
Voor een 2 liter benzine van BMW zijn dat redelijk normale waarden. BMW maakt niet zulke zuinige motoren. De X1 deed ook gem 8l/100km
Had je beter een Passat GTE kunnen kopen, die is veel zuiniger.
Je sleept ruim 1800kg mee, ik vind het niet zo gek.
Tja, zo'n zelfontbrander kun je niet met een Otto-motor vergelijken.
En wat zijn de cijfers als ie dat wel doet?
Want de winst zou in een volle accu moeten zitten.
En rijdt bibeko vol op stroom toch?
Dit is toch een totaal ander model jonguh.
Veel betere stoelen dan die standaard bmw stoelen.
dan wat? dit?
zoals ik al zei, nooit meer van mn leven. Ik kon niet meer lopen alleen nog maar kruipen. Ik geloof niet dat je doorhebt hoe erg dat is. Dat heeft pas echt een partij geld, heel veel pijn en frustratie gekost, daar kan geen verbruik tegenop.
geen verkoper die mij ooit nog in een Volkswagen lult. Rijdt ook voor geen meter trouwens.
Bijlagen :
Rustaaaag.
Iedereen is anders. Ik kan juist beter in VAG stoelen zitten dan die van BMW.
M'n Leon zit precies goed. Beter dan die Golf met ergocomfort stoelen. Die zijn keihard.
Wat is volgens Spritmonitor een normaal verbruik voor dat ding?
Dan is de vraag nog welke snelheid er gemiddeld gereden is, maar Duitsland zijnde verwacht ik niet dat dat heel laag is. Dus Dave's 7,5 liter op 100 kilometer bij 130 lijkt me vrij extreem.
Autoweek zegt dat het ding gemiddeld 1,9 liter op 100 kilometer zou verbruiken..
Ja. Dat wordt gemeten op de 1e 50km. Dus volledig de accu leeg rijden een een klein beetje benzine en tada.
Adac praktijktest. 7.9l/100km autobahn verbrauch
https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... tronic.pdf
Bijlagen :
kan ook goed zijn dat die Duitsers allemaal anorexia patiënten zijn hoor, gewicht telt ook mee.
Adac praktijktest.
Leergewicht/Zuladung 1.845/420 kg
Dat is 'm niet. Dat is de "upgrade" aka als G20, niet F30. Dit is 'm;
Der BMW 330e verbraucht weniger als ein Diesel 5. Mai 2016, 10:20 Uhr
verdomde leugenaars. Altijd hetzelfde met die hournalisten.
Op afspraak kan vaak wel veel. Heeft die dealer anders niet zoiets staan dat je kunt vergelijken?
Hmm...n=1 maar ik ken iemand met een passat GTE, en die rijdt aanzienlijk zuiniger bij 130 dan dat..
Precies, een lekkere diesel-PHEV
nee, nu wel
Bijlagen :
Nog wel even benadrukken dat de DME van voor Juni 2020 moet zijn en niet de auto fabricagedatum. Sommige producties lopen wel acht maanden achter
https://f87.bimmerpost.com/forums/showp ... tcount=241
Bijlagen :
Het enige dat ik er niet van snap
Het verbruik valt je nog tegen?
Waar ik me in zou verdiepen als ik zo'n auto had en wat kennis had van programmeren:
Met een tune kan de B48 krachtiger en zuiniger worden.
Mijn hamvraag voor de hybride zou zijn:
Kun je wat veranderen zodat ie de accu minder aanspreekt bij flink accelereren en hogere snelheden? Dan hoeft ie ook niet zoveel te laden.
▲
[ 640 berichten ]
Raymond
Master
Dave schreef:
7.5L - 8L @ 120 GPS op cruise control is redelijk normaal hoor. Ja doei.
Mijn A4 deed dat ook. Vond ik heel normaal.
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
7.5L - 8L @ 120 GPS op cruise control is redelijk normaal hoor. Ja doei.
Voor een 2 liter benzine van BMW zijn dat redelijk normale waarden. BMW maakt niet zulke zuinige motoren. De X1 deed ook gem 8l/100km
Had je beter een Passat GTE kunnen kopen, die is veel zuiniger.
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
7.5L - 8L @ 120 GPS op cruise control is redelijk normaal hoor. Ja doei.
Je sleept ruim 1800kg mee, ik vind het niet zo gek.
Dave schreef:
Met de diesel zat ik dan al op de 160 GPS
Tja, zo'n zelfontbrander kun je niet met een Otto-motor vergelijken.
Dave schreef:
Misschien issie aan het laden!?
En wat zijn de cijfers als ie dat wel doet?
Want de winst zou in een volle accu moeten zitten.
Dashcam Drenthe
Master
Zo'n hybride helpt vooral met optrekken de brandstofmotor. Niet bij constant rijden. Dan heb je gewoon een normale benzine.
Mr.Cabdriver
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Zo'n hybride helpt vooral met optrekken
En rijdt bibeko vol op stroom toch?
Dashcam Drenthe
Master
Kan ja, als je de accu met de stekker hebt opgeladen tot 30-35km bij zo'n 330e
Mr.Cabdriver
Master
Mmmm...
https://www.autovisie.nl/nieuws/vijf-redenen-bmw-330e/
https://www.autovisie.nl/nieuws/vijf-redenen-bmw-330e/
Citaat:
Kies je voor de eco-stand, dan gaat de BMW zo zuinig mogelijk met de energie om. Navigeer je bijvoorbeeld naar een stadscentrum, dan zal de BMW 330e ervoor zorgen dat je genoeg energie hebt om de laatste paar kilometers in de bebouwde kom elektrisch af te leggen.
Citaat:
Gebruik je de 330e zoals het moet, dan kun je inderdaad zuinig rijden. De BMW 330e is in staat om zo’n 40 tot 60 kilometer volledig elektrisch te rijden. Houd je daarna je gaspedaal in bedwang, dan is het mogelijk om – zonder elektrokracht – een verbruik van ongeveer 1 op 17 te halen. Dat is mogelijk omdat de PHEV, zodra de accu leeg is, als een gewone hybride functioneert. Hij kan alle energie die vrijkomt door het remmen opslaan en hergebruiken, zodat de accu efficiënt wordt bijgeladen. Zo zit er altijd voldoende energie in de accu voor het meeste start-stop- en stadsverkeer. Rijd je relatief korte ritten, dan kun je ontzettend zuinig rijden.
Citaat:
Min: …maar die cijfers zijn heel erg variabel
Daar zit dan ook het grootste probleem van een plug-in hybride, en dus ook van deze BMW 330e. Het verbruik is namelijk ontzettend afhankelijk van je rijstijl en het aantal kilometers dat je aflegt. Rijd je elke dag niet meer dan 40 tot 60 kilometer, dan kun je al je kilometers volledig elektrisch en dus heel zuinig maken. Rijd je 100 kilometer, dan blijft je verbruik laag, want dan slaat de benzinemotor pas na die 60 kilometer aan.
Maar: hoe langer de rit wordt, hoe meer je verbruik stijgt. Dat is geen specifiek probleem voor de 3-Serie, maar wel een belangrijk punt om in gedachte te houden als je gaat kiezen voor een auto als deze. Past een PHEV-aandrijflijn bij je gebruikspatroon, kun je veel elektrische kilometers maken en hoef je weinig de verbrandingsmotor te gebruiken, dan kun je heel erg zuinig met een BMW 330e rijden. Ben je een enorme kilometervreter en ben je ook niet in staat om je auto makkelijk op te laden, dan is een andere aandrijflijn waarschijnlijk beter geschikt.
Daar zit dan ook het grootste probleem van een plug-in hybride, en dus ook van deze BMW 330e. Het verbruik is namelijk ontzettend afhankelijk van je rijstijl en het aantal kilometers dat je aflegt. Rijd je elke dag niet meer dan 40 tot 60 kilometer, dan kun je al je kilometers volledig elektrisch en dus heel zuinig maken. Rijd je 100 kilometer, dan blijft je verbruik laag, want dan slaat de benzinemotor pas na die 60 kilometer aan.
Maar: hoe langer de rit wordt, hoe meer je verbruik stijgt. Dat is geen specifiek probleem voor de 3-Serie, maar wel een belangrijk punt om in gedachte te houden als je gaat kiezen voor een auto als deze. Past een PHEV-aandrijflijn bij je gebruikspatroon, kun je veel elektrische kilometers maken en hoef je weinig de verbrandingsmotor te gebruiken, dan kun je heel erg zuinig met een BMW 330e rijden. Ben je een enorme kilometervreter en ben je ook niet in staat om je auto makkelijk op te laden, dan is een andere aandrijflijn waarschijnlijk beter geschikt.
bruintje beer
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Zo'n hybride helpt vooral met optrekken de brandstofmotor. Niet bij constant rijden. Dan heb je gewoon een normale benzine.
..met allerlei extra meesleepshit als batterijen en elektromotoren.
Dave
Webspecialist
1635 kg eikels
de vorige was 1500.
nooit meer van mn leven
dit is niet normaal
de vorige was 1500.
Dashcam Drenthe schreef:
Had je beter een Passat GTE kunnen kopen, die is veel zuiniger.
nooit meer van mn leven
Raymond schreef:
Vond ik heel normaal.
dit is niet normaal
Rover
Master
Hmm Scenic deed bij die snelheid 9l/100km op benzine.
De Jag als hij goed warm is 6,5l/100km
Ik vind het redelijk normaal.
De Jag als hij goed warm is 6,5l/100km
Ik vind het redelijk normaal.
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
nooit meer van mn leven
Dit is toch een totaal ander model jonguh.
Veel betere stoelen dan die standaard bmw stoelen.
Dave
Webspecialist
Dashcam Drenthe schreef:
toch een totaal ander model jonguh.
dan wat? dit?
zoals ik al zei, nooit meer van mn leven. Ik kon niet meer lopen alleen nog maar kruipen. Ik geloof niet dat je doorhebt hoe erg dat is. Dat heeft pas echt een partij geld, heel veel pijn en frustratie gekost, daar kan geen verbruik tegenop.
geen verkoper die mij ooit nog in een Volkswagen lult. Rijdt ook voor geen meter trouwens.
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
Dat het niet normaal is wil ik eigenlijk bewijzingen met een proefrit. Maar kom er net achter dat dat helemaal niet meer kan in Nederland.
of zijn er handelaren die avonddiensten draaien. Zucht.
of zijn er handelaren die avonddiensten draaien. Zucht.
Dave
Webspecialist
Je mag toch nergens 130 overdag in de postzegel? Op de A37 kan het nog wel als je heel goed oplet maar op de A1 oid is een ander verhaaltje.
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
zoals ik al zei, nooit meer van mn leven
Rustaaaag.
Iedereen is anders. Ik kan juist beter in VAG stoelen zitten dan die van BMW.
M'n Leon zit precies goed. Beter dan die Golf met ergocomfort stoelen. Die zijn keihard.
bruintje beer
Master
Dave schreef:
Jij woont daar, zeg er eens wat van
Gewoon gas erop. Pakkans is nul, zolang je een beetje in 't oost'n blijft.
Dave
Webspecialist
Nou, dat dan weer niet het blijft een kruipsnelheid. Maar +20 kan direct door naar jou, zal het doorgeven als ik zo'n ding meekrijg.
Blijf erbij dat het zuiperij is, fatshaming of niet.
Blijf erbij dat het zuiperij is, fatshaming of niet.
bruintje beer
Master
Dave schreef:
Maar +20 kan direct door naar jou, zal het doorgeven als ik zo'n ding meekrijg.
Wat is volgens Spritmonitor een normaal verbruik voor dat ding?
Dave
Webspecialist
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Je telt 2019 niet mee! Klopt, toen was er een update. Groter batterijtje, zwaarder, ditdat.
Bijlagen :
Je telt 2019 niet mee! Klopt, toen was er een update. Groter batterijtje, zwaarder, ditdat.
Bijlagen :
Dashcam Drenthe
Master
Hangt volledig af hoeveel je stekkert en volledig elektrisch rijdt.
Een 320i kun je dan beter pakken ter vergelijk op langere stukken
Een 320i kun je dan beter pakken ter vergelijk op langere stukken
bruintje beer
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Hangt volledig af hoeveel je stekkert en volledig elektrisch rijdt.
Ik zie 1 iemand die nog nooit getankt heeft en alles op de accu doet, en 2 lieden die constant volle bak doen. Die vallen af, alles daartussenin is representatief, dus 5 liter per 100 kilometer ofzo.Dan is de vraag nog welke snelheid er gemiddeld gereden is, maar Duitsland zijnde verwacht ik niet dat dat heel laag is. Dus Dave's 7,5 liter op 100 kilometer bij 130 lijkt me vrij extreem.
Autoweek zegt dat het ding gemiddeld 1,9 liter op 100 kilometer zou verbruiken..
Dashcam Drenthe
Master
bruintje beer schreef:
Autoweek zegt dat het ding gemiddeld 1,9 liter op 100 kilometer zou verbruiken..
Ja. Dat wordt gemeten op de 1e 50km. Dus volledig de accu leeg rijden een een klein beetje benzine en tada.
bruintje beer schreef:
dus 5 liter per 100 kilometer ofzo.
Adac praktijktest. 7.9l/100km autobahn verbrauch
https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... tronic.pdf
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
bruintje beer schreef:
lijkt me vrij extreem.
kan ook goed zijn dat die Duitsers allemaal anorexia patiënten zijn hoor, gewicht telt ook mee.
Dave
Webspecialist
Dashcam Drenthe schreef:
Adac praktijktest.
Leergewicht/Zuladung 1.845/420 kg
Dat is 'm niet. Dat is de "upgrade" aka als G20, niet F30. Dit is 'm;
Der BMW 330e verbraucht weniger als ein Diesel 5. Mai 2016, 10:20 Uhr
verdomde leugenaars. Altijd hetzelfde met die hournalisten.
18vti
Master
Ga nou eens ff met een andere proefrijden man......Als je dan een meetbaar verschil kunt zien op het dashboard qua realtime verbruik en dat rpm gedoe dan weet je genoeg.
Heb je hem wel op "ECO" gezet trouwens? (Misschien heb ik dat gemist ).
Die modi doen echt wel veel bij zo'n Beemer.
Heb je hem wel op "ECO" gezet trouwens? (Misschien heb ik dat gemist ).
Die modi doen echt wel veel bij zo'n Beemer.
Blaataap
Master
Dave schreef:
of zijn er handelaren die avonddiensten draaien. Zucht.
Op afspraak kan vaak wel veel. Heeft die dealer anders niet zoiets staan dat je kunt vergelijken?
Dave
Webspecialist
Voorlopig heb ik er de tijd niet voor, afspraak in Almelo is om vier uur. Voordat we een keer klaar zijn bij de ortho is het half vijf ofzo. Moet ik daar nog heen, vijf uur. Dan een lulverhaal ophangen, vraag ik me af of ik zo'n ding meekrijg en dan als het zover is dan moet ik me haasten met allerlei diagnose apparaten en video apparatuur inzetten voor de analyse. Half uur of langer weg met dat ding. Dat werkt zo niet, ik moet hier niet gestresst van raken. Los daarvan is het dan al donker, moeten we nog anderhalf uur naar huis. Doodmoe.
Naahhh... Dat moet op een dag die beter ingedeeld is, punt is, ik zit anderhalf uur rijden van "een dichtsbijzijnde dealer".
Daarnaast geloof ik zo ook wel dat het kut is. Dat spritmonitor is gewoon een doos van leugens.
Verder hebben we Piet nog hier. Maarja, Piet rijdt geen 130, die gebruikt dat ding als stadsbuggy. ... Daarnaast Xdrive, dat is helemaal hopeloos vergelijken bedenk ik me nu. Ik ben het eens met DD, tests wijzen uit dat BMW benzine zuipt, diesel is top de rest is flop. Je kan een beetje lokaal rondbuggyen en dat is zo ongeveer het enige.. kuch.. voordeel... van de hele stikstofzeiksituatie.
Wat BMW betreft dan. Passat is helemaal geweldig ( )
Overigens is dat ook niet zo; und 7,8 l/100 km auf der Autobahn
Naahhh... Dat moet op een dag die beter ingedeeld is, punt is, ik zit anderhalf uur rijden van "een dichtsbijzijnde dealer".
Daarnaast geloof ik zo ook wel dat het kut is. Dat spritmonitor is gewoon een doos van leugens.
Verder hebben we Piet nog hier. Maarja, Piet rijdt geen 130, die gebruikt dat ding als stadsbuggy. ... Daarnaast Xdrive, dat is helemaal hopeloos vergelijken bedenk ik me nu. Ik ben het eens met DD, tests wijzen uit dat BMW benzine zuipt, diesel is top de rest is flop. Je kan een beetje lokaal rondbuggyen en dat is zo ongeveer het enige.. kuch.. voordeel... van de hele stikstofzeiksituatie.
Wat BMW betreft dan. Passat is helemaal geweldig ( )
Overigens is dat ook niet zo; und 7,8 l/100 km auf der Autobahn
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Overigens is dat ook niet zo; https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... te_dsg.pdf
Hmm...n=1 maar ik ken iemand met een passat GTE, en die rijdt aanzienlijk zuiniger bij 130 dan dat..
Mdw
Ultimate Master
Blijft en geweldige discussie , sowieso grote zware auto's en daarmee zuinig willen rijden
Wil je zuinig rijden met en auto moet je gewoon diesel kopen.>punt
Maar ieder zijn ding natuurlijk
Wil je zuinig rijden met en auto moet je gewoon diesel kopen.>punt
Maar ieder zijn ding natuurlijk
Blaataap
Master
Mdw schreef:
Wil je zuinig rijden met en auto moet je gewoon diesel kopen.>punt
Precies, een lekkere diesel-PHEV
Dave
Webspecialist
Dat zou het beste zijn maar helaas worden die ook doodbelast door groenterrorisme.
wat? iets van 20 jaar gedaan. Die Passat was wel kut. Wat bleek, sjoemeldiesel.
Verder een geweldige tijd gehad.
Mdw schreef:
auto's en daarmee zuinig willen rijden
wat? iets van 20 jaar gedaan. Die Passat was wel kut. Wat bleek, sjoemeldiesel.
Verder een geweldige tijd gehad.
Dave
Webspecialist
18vti schreef:
Heb je hem wel op "ECO" gezet trouwens? (Misschien heb ik dat gemist ).
nee, nu wel
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
Je hebt nog geluk. De mijne is van na juni 2020 en dan is het over met de pret.
Nog wel even benadrukken dat de DME van voor Juni 2020 moet zijn en niet de auto fabricagedatum. Sommige producties lopen wel acht maanden achter
https://f87.bimmerpost.com/forums/showp ... tcount=241
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
vraag me stiekem ook af wat er gebeurd als je een DME omwisselt met een ouder broertje.
Dave
Webspecialist
weet ik veel, de faq is leeg https://obdscanner.net/ru/faq/
je weet wel het minst belangrijke er tussenuit te halen
Maar ik besef me nu dat dit niet heel duidelijk is met wat ik eigenlijk aan wil tonen. Ik schiet later wel een video vanachter het stuur, van datzelfde stuk A37, dat is veel duidelijker.
Ja ik weet het. Het is verboden. Niet doen. Gaan mensen dood. Maar hey eehh.. Onderzoek gaat voor.
je weet wel het minst belangrijke er tussenuit te halen
Maar ik besef me nu dat dit niet heel duidelijk is met wat ik eigenlijk aan wil tonen. Ik schiet later wel een video vanachter het stuur, van datzelfde stuk A37, dat is veel duidelijker.
Ja ik weet het. Het is verboden. Niet doen. Gaan mensen dood. Maar hey eehh.. Onderzoek gaat voor.
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
je weet wel het minst belangrijke er tussenuit te halen
Het enige dat ik er niet van snap
Dave schreef:
Maar ik besef me nu dat dit niet heel duidelijk is met wat ik eigenlijk aan wil tonen.
Het verbruik valt je nog tegen?
Waar ik me in zou verdiepen als ik zo'n auto had en wat kennis had van programmeren:
Met een tune kan de B48 krachtiger en zuiniger worden.
Mijn hamvraag voor de hybride zou zijn:
Kun je wat veranderen zodat ie de accu minder aanspreekt bij flink accelereren en hogere snelheden? Dan hoeft ie ook niet zoveel te laden.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum