▼
[ 640 berichten ]
nou ga es doen met een hand dan, schiet op
al die sofaterroristen die zeggen dat het allemaal wel meevalt. Totdat er wat gebeuren moet.
Je mag wel een keer komen kijken met koppelingsplaten vervangen of een motor reviseren, je zal versteld staan.
Je moet alleen het juiste gereedschap* hebben. En een brug is ook verdomd handig.
* https://mueller-werkzeug.nl/product/uni ... verlenger/
Wellicht helpt het schoonmaken van de stekkers, die zullen vettig zijn daar bij de bak.
Ja, je moet er van onder bij. Kan ook wel liggend.
Maar met slechts 1 arm is het nauwelijks te doen.
Bij mijn Civic gewoon met een steeksleutel los gekregen. Desnoods even tikken met de hamer. (wat natuurlijk wel moeilijk gaat met een hand )
Die sleutel bedoelde ik.
Er zijn monteurs die zo'n ding periodiek loshalen en reinigen.
Maar dan moet er wel steeds nieuw kopervet op de draad.
Maar omdat hij het soms nog doet is het schoonmaken van de stekkers hopelijk al voldoende.
Een lekkage zoeken in het inlaattraject of het vacuüm deel doe je met overdruk en rook. Maar als fan van Die Autodoktoren weet Dave dat waarschijnlijk al.
Wat die 22 foutmeldingen betreft, daar moet je je niet druk om maken. De auto registreert echt alles en meer dan 90% van die meldingen zijn (nagenoeg) zinloos of waarschuwen voor een probleem wat er mogelijk ooit eens aan zit te komen maar misschien ook nooit zult hebben. Er staat bijvoorbeeld iets tussen van een Radio remote battery undervoltage. Dat zal het batterijtje van je sleutel zijn. Veel van de andere foutmeldingen komen nu ook niet voor. Bij een moderne auto is het eigenlijk onmogelijk om geen foutmeldingen te hebben. En dit zijn niet de OBD codes, maar alle codes, ook die BMW specifiek zijn. Als er bijvoorbeeld tussen twee stuureenheden geen communicatie is, omdat je net de auto start, wordt dat als foutcode gelogd. Als de auto bij BMW in onderhoud zou zijn, dan zou de waarschuwing voor de batterij van de sleutel reden zijn voor de BMW dealer om een nieuw batterijtje te plaatsen (en € 45.- te factureren).
En als je die sensor uit de kat gaat schroeven, hou er rekening mee dat die kat waarschijnlijk aan je turbo geschroefd zit. Als je kracht gaat uitoefenen op de sensor, dan doe je dat dus ook op de kat en indirect op de turbo. Ik zou er huiverig voor zijn om met een lange pijp daar extreem veel kracht op te zetten. Dan liever de kat uitbouwen of een slagmoersleutel gebruiken.
Hoe dan? eerst de helft van die sensor slopen voordat je er een dop op krijgt?
Slagmoersleutel is sowieso uit den boze, je hebt totaal geen gevoel wat er gebeurt totdat de hele bevestiging uit je cat breekt.
YT staat vol met tips en tricks, zoek bv maar op "lambda sensor stuck"
Ja als je zo'n rookmachine hebt.
ANWB doet het ook gewoon met remmenreiniger. Als je daarmee op het lek spuit reageert je toerental.
Yep. En sommigen kunnen met een omweg met dit issue te maken hebben.
Daar kan die turbo wel tegen. Even wat kruipolie laten inwerken voor de zekerheid.
Zo'n dop gebruiken
▶ Youtube video
maar dan ipv een wringijzer een slagmoersleutel er op zetten. En als je er een hebt die je wat slagkracht betreft kan instellen, of waarvan je weet wat het maximale koppel is, dan kun je dergelijke schade best beperkt houden. Met een lange pijp kracht zetten is ook geen garantie dat het schroefdraad niet uit de kat scheurt.
Die hebben ervaring daarmee, Dave niet. Want, wat als je daarmee niet op het lek spuit, maar op je hete kat? Remmenreiniger is uitermate brandbaar. Zou dus zomaar het huidige probleem met de auto kunnen oplossen, Dave heeft er dan wel een ander probleem voor in de plaats (een afgefikte BWM).
Daarom:
Nou. Zo kan iedereen het. Hoewel, gekloot met een slangenklem.
Laatmaar, steeksleutel met verlenger, heetstoken en evt. wat tikjes om m los te schrikken (geen mokerslagen).
Dat dus, is hetzelfde als een slagmoersleutel.
Wel kracht op de steeksleutel blijven uitoefenen als je er op tikt.
Een belediging voor Dave's intelligentie
Maar wat een discussie over een sensortje lossen.
Hij heeft nb. zo'n dop besteld en wellicht hoeft ie niet eens los.
net een hele fotosessie van een paar connectoren achter de rug
maar nee.. ik zie niets vreemds
Bijlagen :
Daar twijfelde ik aan. Misschien aanduwen tot de klik was mijn gedachte.
Horen kabelbreuken daar ook bij?
Had ik nog niet aan gedacht maar goed idee
Tja, stuck lean. Dat is dan weer niet het geval. En als ik dit lees:
Was mijn link dan fout? Beetje speuren zegt van wel
Dat zou betekenen dat sensor 2 juist vooral te rijk aangeeft maar waarom wordt er dan bijgetrimd? Of geeft hij rijk aan omdat er wordt bijgetrimd?
In het eerste stuk van de log trimt O2S2 helemaal niks bij, geeft geen cijfer, niet eens 0.
Eigenlijk moet je loggen met sensor 1 en 2 in beeld, en de bijbehorende trims ervoor. Want sensor 1 regelt de inspuiting schijnbaar.
Misschien is dat de boosdoener wel. Ik zie het filmpje wel verschijnen
Op 11:39:
Oxygen sensor 1wide range current (mA) 0 mA
Oxygen sensor1 wide range Equivalence ratio 14,8
Dat is schijnbaar de (Air Fuel) AF sensor met goede waarden.
https://www.boosttown.com/electrical_system/af_sensors.php
Daar zal de verwarring gezeten hebben.
In het laatste stuk log zie je alleen die ratio terug.
Kun je die mA daarbij zetten. Hopelijk als zo'n toerentellertje.
En O2S2 natuurlijk..
daar begin ik toch de eerste elf minuten mee? blijft de hele tijd rond nul hangen, weggehaald, vond ik geen nut hebben
Ja, idd, die lijkt dus in orde.
Dus voor de cat is het goed.
Maar waarom trimt ie bij?
Wat uitleg over de werking:
https://www.mvwautotechniek.nl/fuel-trims/
https://www.mvwautotechniek.nl/lambdasonde/
Kan niet quoten daar.
Een aparte BMW-sectie. Dat lijkt me wel wat...
Bij de bedrading in de buurt. Sensor moet buitenlucht hebben ter vergelijk.
Nu wel klikken he
▲
[ 640 berichten ]
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
Dat valt toch wel mee,
nou ga es doen met een hand dan, schiet op
al die sofaterroristen die zeggen dat het allemaal wel meevalt. Totdat er wat gebeuren moet.
Suggestief
Master
Dave schreef:
sofaterroristen
Je mag wel een keer komen kijken met koppelingsplaten vervangen of een motor reviseren, je zal versteld staan.
Je moet alleen het juiste gereedschap* hebben. En een brug is ook verdomd handig.
* https://mueller-werkzeug.nl/product/uni ... verlenger/
Piet_Piraat
Master
Zo'n sleutelverlenger kende ik niet. Jammer, had ik anders mooi op het kerstlijstje kunnen zetten. Ideaal.
Want 70-100Nm is niet idioot veel, maar bij je wielen heb je natuurlijk wel werkruimte en die heb je in zo'n motorruimte niet...
Want 70-100Nm is niet idioot veel, maar bij je wielen heb je natuurlijk wel werkruimte en die heb je in zo'n motorruimte niet...
Mr.Cabdriver
Master
Suggestief schreef:
Ding moet er hoe dan ook toch uit.
Wellicht helpt het schoonmaken van de stekkers, die zullen vettig zijn daar bij de bak.
Suggestief schreef:
En een brug is ook verdomd handig.
Ja, je moet er van onder bij. Kan ook wel liggend.
Maar met slechts 1 arm is het nauwelijks te doen.
Dave
Webspecialist
Hey.. zou ik het toch zelf kunnen?
https://www.amazon.de/BGS-Lambdasondene ... 004U7XJDE/
men is hier wel lovend over
Bijlagen :
https://www.amazon.de/BGS-Lambdasondene ... 004U7XJDE/
men is hier wel lovend over
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
zelfcorrectie; er zijn er die klagen dat dit niet echt 22mm is maar groter..- Ook andere varianten gezien met hetzelfde euvel en erger nog, dat je de opening nog groter trekt. Is er een die met een slangenklem de boel bij elkaar houdt.. wat een gedoe allemaal met die auto's.. kan dat niet na een jaar of dertig eens een keer fatsoenlijker
edit: fukit, als een Duitse opa het kan bij een 21 jarige Corsa (reviews) dan moet ik het toch ook kunnen, zelfs met maar een hand, of wah.. Hele zooitje besteld, we zien wel, yolo. Ik heb zó geen zin om te bedelen bij de garage of ze tijd kunnen vrij maken. Dan gaat het niet eens om het geld maar om het enorme gedoe eromheen.
edit: fukit, als een Duitse opa het kan bij een 21 jarige Corsa (reviews) dan moet ik het toch ook kunnen, zelfs met maar een hand, of wah.. Hele zooitje besteld, we zien wel, yolo. Ik heb zó geen zin om te bedelen bij de garage of ze tijd kunnen vrij maken. Dan gaat het niet eens om het geld maar om het enorme gedoe eromheen.
zerty
Master
Dave schreef:
al die sofaterroristen die zeggen dat het allemaal wel meevalt. Totdat er wat gebeuren moet.
Bij mijn Civic gewoon met een steeksleutel los gekregen. Desnoods even tikken met de hamer. (wat natuurlijk wel moeilijk gaat met een hand )
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
Hele zooitje besteld, we zien wel, yolo.
Die sleutel bedoelde ik.
Er zijn monteurs die zo'n ding periodiek loshalen en reinigen.
Maar dan moet er wel steeds nieuw kopervet op de draad.
Maar omdat hij het soms nog doet is het schoonmaken van de stekkers hopelijk al voldoende.
RAH
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Anders het luchtlek zoeken met remmenreiniger.
Een lekkage zoeken in het inlaattraject of het vacuüm deel doe je met overdruk en rook. Maar als fan van Die Autodoktoren weet Dave dat waarschijnlijk al.
Wat die 22 foutmeldingen betreft, daar moet je je niet druk om maken. De auto registreert echt alles en meer dan 90% van die meldingen zijn (nagenoeg) zinloos of waarschuwen voor een probleem wat er mogelijk ooit eens aan zit te komen maar misschien ook nooit zult hebben. Er staat bijvoorbeeld iets tussen van een Radio remote battery undervoltage. Dat zal het batterijtje van je sleutel zijn. Veel van de andere foutmeldingen komen nu ook niet voor. Bij een moderne auto is het eigenlijk onmogelijk om geen foutmeldingen te hebben. En dit zijn niet de OBD codes, maar alle codes, ook die BMW specifiek zijn. Als er bijvoorbeeld tussen twee stuureenheden geen communicatie is, omdat je net de auto start, wordt dat als foutcode gelogd. Als de auto bij BMW in onderhoud zou zijn, dan zou de waarschuwing voor de batterij van de sleutel reden zijn voor de BMW dealer om een nieuw batterijtje te plaatsen (en € 45.- te factureren).
En als je die sensor uit de kat gaat schroeven, hou er rekening mee dat die kat waarschijnlijk aan je turbo geschroefd zit. Als je kracht gaat uitoefenen op de sensor, dan doe je dat dus ook op de kat en indirect op de turbo. Ik zou er huiverig voor zijn om met een lange pijp daar extreem veel kracht op te zetten. Dan liever de kat uitbouwen of een slagmoersleutel gebruiken.
Injectie
F1 kenner '22
Lambdasondes kunnen dramatisch zijn. 9 van de 10 gaan gewoon los. Maar die ene enkele uitzondering kan je nachtmerries bezorgen goed in de kruipolie en het liefst bij warme motor scheelt een heleboel
Suggestief
Master
RAH schreef:
of een slagmoersleutel gebruiken
Hoe dan? eerst de helft van die sensor slopen voordat je er een dop op krijgt?
Slagmoersleutel is sowieso uit den boze, je hebt totaal geen gevoel wat er gebeurt totdat de hele bevestiging uit je cat breekt.
YT staat vol met tips en tricks, zoek bv maar op "lambda sensor stuck"
Mr.Cabdriver
Master
RAH schreef:
Een lekkage zoeken in het inlaattraject of het vacuüm deel doe je met overdruk en rook.
Ja als je zo'n rookmachine hebt.
ANWB doet het ook gewoon met remmenreiniger. Als je daarmee op het lek spuit reageert je toerental.
RAH schreef:
Wat die 22 foutmeldingen betreft, daar moet je je niet druk om maken. De auto registreert echt alles en meer dan 90% van die meldingen zijn (nagenoeg) zinloos
Yep. En sommigen kunnen met een omweg met dit issue te maken hebben.
RAH schreef:
Als je kracht gaat uitoefenen op de sensor, dan doe je dat dus ook op de kat en indirect op de turbo.
Daar kan die turbo wel tegen. Even wat kruipolie laten inwerken voor de zekerheid.
RAH
Master
Suggestief schreef:
Hoe dan?
Zo'n dop gebruiken
▶ Youtube video
maar dan ipv een wringijzer een slagmoersleutel er op zetten. En als je er een hebt die je wat slagkracht betreft kan instellen, of waarvan je weet wat het maximale koppel is, dan kun je dergelijke schade best beperkt houden. Met een lange pijp kracht zetten is ook geen garantie dat het schroefdraad niet uit de kat scheurt.
RAH
Master
Mr.Cabdriver schreef:
ANWB doet het ook gewoon met remmenreiniger. Als je daarmee op het lek spuit reageert je toerental.
Die hebben ervaring daarmee, Dave niet. Want, wat als je daarmee niet op het lek spuit, maar op je hete kat? Remmenreiniger is uitermate brandbaar. Zou dus zomaar het huidige probleem met de auto kunnen oplossen, Dave heeft er dan wel een ander probleem voor in de plaats (een afgefikte BWM).
Dave schreef:
hé das makkelijk zonder auto!
Daarom:
RAH schreef:
Dan liever de kat uitbouwen ....
Suggestief
Master
Dave schreef:
hé das makkelijk zonder auto
Nou. Zo kan iedereen het. Hoewel, gekloot met een slangenklem.
Laatmaar, steeksleutel met verlenger, heetstoken en evt. wat tikjes om m los te schrikken (geen mokerslagen).
zerty
Master
Suggestief schreef:
steeksleutel met verlenger, heetstoken en evt. wat tikjes om m los te schrikken (geen mokerslagen).
Dat dus, is hetzelfde als een slagmoersleutel.
Wel kracht op de steeksleutel blijven uitoefenen als je er op tikt.
Mr.Cabdriver
Master
RAH schreef:
Want, wat als je daarmee niet op het lek spuit, maar op je hete kat?
Een belediging voor Dave's intelligentie
Maar wat een discussie over een sensortje lossen.
Hij heeft nb. zo'n dop besteld en wellicht hoeft ie niet eens los.
Dave
Webspecialist
Jawel.. Moet wel los. Ik ga er vanuit dat die sensor stuk is of op zn minst vervuilt.
Ik geloof niet zo in een slecht stekkercontact.. Die dingen zitten bovenop, je kan ze allebei zien zitten onder een hoek van 90 graden vastgeklikt naast de injectors.
Ik geloof niet zo in een slecht stekkercontact.. Die dingen zitten bovenop, je kan ze allebei zien zitten onder een hoek van 90 graden vastgeklikt naast de injectors.
Dave
Webspecialist
wat ik niet zo heel tof vind is die rechtopstaande pal voor "vergrendeling" van de plastic afdekkap er vlak naast, die kap wordt er vaak opgebeukt.. dat is wel vragen om problemen.. hhmm
Mr.Cabdriver
Master
Die linkse lijkt een beetje scheef te zitten. Dat is 'ie toch?
Even aanduwen wellicht
Sensor lossen kan ook van boven:
▶ Youtube video
Even aanduwen wellicht
Sensor lossen kan ook van boven:
▶ Youtube video
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
lijkt een beetje scheef te zitten. Dat is 'ie toch?
net een hele fotosessie van een paar connectoren achter de rug
maar nee.. ik zie niets vreemds
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
Nee, de connectoren zitten in hun behuizingen/omhuizingen, vastgeklikt en vergrendeld. Dat moet allemaal wel goed zijn.
Jij wil zeker dat ik met stationair draaiende warme motor ga zitten wiebelen. Phoah.
Jij wil zeker dat ik met stationair draaiende warme motor ga zitten wiebelen. Phoah.
maarten28
Master
Suggestief schreef:
Laatmaar, steeksleutel met verlenger, heetstoken en evt. wat tikjes om m los te schrikken (geen mokerslagen).
Suggestief
Master
Het enige wat ik raar vind is dat ik in je foutcodelijstje een paar pagina's terug de code P2270 niet tegenkom. Die geeft juist storingen aan de sensoren zelf aan.
Op de afbeelding staan niet alle 22 codes dus misschien mis ik wat.
https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1914576
https://www.engine-codes.com/p2270_bmw.html
Op de afbeelding staan niet alle 22 codes dus misschien mis ik wat.
https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1914576
https://www.engine-codes.com/p2270_bmw.html
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
vastgeklikt en vergrendeld.
Daar twijfelde ik aan. Misschien aanduwen tot de klik was mijn gedachte.
Suggestief schreef:
Die geeft juist storingen aan de sensoren zelf aan.
Horen kabelbreuken daar ook bij?
Dave schreef:
Jij wil zeker dat ik met stationair draaiende warme motor ga zitten wiebelen. Phoah.
Had ik nog niet aan gedacht maar goed idee
Mr.Cabdriver
Master
Suggestief schreef:
lees de 2e link maar.
Tja, stuck lean. Dat is dan weer niet het geval. En als ik dit lees:
Citaat:
If the oxygen in the exhaust gas increases, the air-fuel ratio becomes Lean. The ECM interprets Lean when the HO2S voltage is below 0.45 V. If the oxygen in the exhaust gas decreases, the air-fuel ratio becomes Rich. The ECM interprets Rich when the HO2S voltage is above 0.45 V.
Was mijn link dan fout? Beetje speuren zegt van wel
Dat zou betekenen dat sensor 2 juist vooral te rijk aangeeft maar waarom wordt er dan bijgetrimd? Of geeft hij rijk aan omdat er wordt bijgetrimd?
In het eerste stuk van de log trimt O2S2 helemaal niks bij, geeft geen cijfer, niet eens 0.
Eigenlijk moet je loggen met sensor 1 en 2 in beeld, en de bijbehorende trims ervoor. Want sensor 1 regelt de inspuiting schijnbaar.
Misschien is dat de boosdoener wel. Ik zie het filmpje wel verschijnen
Dave
Webspecialist
tsja.. die optie kon ik niet vinden in de epp.. OP 13:35 zie je me zoeken evenals op 49:00. Dat heb je dus met al dat ECU gedoe, mist opties of het wil helemaal niet praten. Erger nog, het zou zelfs kunnen dat de epp foutieve waardes geeft. Throttle position bv. is geen 13%, zou 0 moeten zijn. ok die 13% schijnt te kloppen; https://f30.bimmerpost.com/forums/showp ... ostcount=5
Zal nog eens een ander proberen en anders misschien dokkeh voor Bimmerlink. Al vind ik 40 Euro voor een sensor uitlezen wel een beetje aan de prijzige kant. Maar je kan zo veel meer! Jaja maar ik wil helemaal niet meer, ik wil g'woon rije.
Zal nog eens een ander proberen en anders misschien dokkeh voor Bimmerlink. Al vind ik 40 Euro voor een sensor uitlezen wel een beetje aan de prijzige kant. Maar je kan zo veel meer! Jaja maar ik wil helemaal niet meer, ik wil g'woon rije.
bruintje beer
Master
Dave schreef:
Al vind ik 40 Euro voor een sensor uitlezen wel een beetje aan de prijzige kant.
Broekhuis vraagt meer
Raymond
Master
Kun je hem niet gewoon aansteken in Glanerbrug? Niemand die jou verdenkt. Of op de A1 bij Markelo, daar is de brandweer nooit op tijd bij. Op die plek branden vaker auto's spontaan uit.
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
tsja.. die optie kon ik niet vinden in de epp.. OP 13:35 zie je me zoeken evenals op 49:00.
Op 11:39:
Oxygen sensor 1wide range current (mA) 0 mA
Oxygen sensor1 wide range Equivalence ratio 14,8
Dat is schijnbaar de (Air Fuel) AF sensor met goede waarden.
https://www.boosttown.com/electrical_system/af_sensors.php
Citaat:
At 0 mA (no current) the air-fuel ratio is considered stoichiometric (the optimal air-fuel ratio of 14.7 parts of air to 1 part of fuel).
Citaat:
The A/F sensor and the O2 sensor are very similar in shape. To distinguish the two a scan tool has to be used. If the scan tool is reporting the upstream sensor(s) in voltage, they are most likely O2 sensor(s). If the scan tool is reporting the signal in current (mA) that the sensor is an A/F sensor. Some scan tools will (to simplify) convert the current signal into a voltage signal as the ECU sees it. If your scan tool displays voltage you need to know what voltage is considered stoichiometric in order to identify lean/rich state as the voltage differs from the baseline.
Some scan tools will also show an equivalent ratio which is a great diagnostic measure to verify the A/F sensor is operational. The equivalent ratio sets stoichiometric at 1 regardless of the voltage used by the manufacturer/model. If your scan tool is showing voltage instead of mA, then the equivalent ratio can be used to read the signal. If the ratio is greater than 1 than the combustion is considered lean, and a ratio less than 1 is considered a rich condition.
Some scan tools will also show an equivalent ratio which is a great diagnostic measure to verify the A/F sensor is operational. The equivalent ratio sets stoichiometric at 1 regardless of the voltage used by the manufacturer/model. If your scan tool is showing voltage instead of mA, then the equivalent ratio can be used to read the signal. If the ratio is greater than 1 than the combustion is considered lean, and a ratio less than 1 is considered a rich condition.
Daar zal de verwarring gezeten hebben.
In het laatste stuk log zie je alleen die ratio terug.
Kun je die mA daarbij zetten. Hopelijk als zo'n toerentellertje.
En O2S2 natuurlijk..
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
In het laatste stuk log zie je alleen die ratio terug.
Kun je die mA daarbij zetten. Hopelijk als zo'n toerentellertje.
Kun je die mA daarbij zetten. Hopelijk als zo'n toerentellertje.
daar begin ik toch de eerste elf minuten mee? blijft de hele tijd rond nul hangen, weggehaald, vond ik geen nut hebben
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
daar begin ik toch de eerste elf minuten mee? blijft de hele tijd rond nul hangen, weggehaald, vond ik geen nut hebben
Ja, idd, die lijkt dus in orde.
Dus voor de cat is het goed.
Maar waarom trimt ie bij?
Wat uitleg over de werking:
https://www.mvwautotechniek.nl/fuel-trims/
https://www.mvwautotechniek.nl/lambdasonde/
Kan niet quoten daar.
Walker
Master
Dave schreef:
zodra ik een aparte forumsectie ga inrichten
Een aparte BMW-sectie. Dat lijkt me wel wat...
Piet_Piraat
Master
Dave
Webspecialist
spul gisteravond binnen gekregen
ik weet niet zeker of ik die 760mm ga gebruiken (i wasnt asking, zie maarten28 plaatje), kan altijd nog ongebruikt terugsturen en anders als slagwapen gebruiken
ik heb nu eerst de voet van de bovenste sensor volgesprayed met WD40.. Bij de onderste kom ik niet bij zonder dat de bovenste weg is. We zien wel even. Ik heb begrepen van de internetz dat je meerdere keren moet sprayen en ook een paar keer moet rije met warme katalysator.. Effe afwachten dus nog.
Komt goed uit want eigenlijk heb ik niet zo heel veel zin nog
ohja en ja er staat slangenklemmen tussen. Zal wel stom zijn maar als het werkt dan werkt het.
Bijlagen :
ik weet niet zeker of ik die 760mm ga gebruiken (i wasnt asking, zie maarten28 plaatje), kan altijd nog ongebruikt terugsturen en anders als slagwapen gebruiken
ik heb nu eerst de voet van de bovenste sensor volgesprayed met WD40.. Bij de onderste kom ik niet bij zonder dat de bovenste weg is. We zien wel even. Ik heb begrepen van de internetz dat je meerdere keren moet sprayen en ook een paar keer moet rije met warme katalysator.. Effe afwachten dus nog.
Komt goed uit want eigenlijk heb ik niet zo heel veel zin nog
ohja en ja er staat slangenklemmen tussen. Zal wel stom zijn maar als het werkt dan werkt het.
Bijlagen :
Mr.Cabdriver
Master
Succes Hopelijk helpt het reinigen al.
Ben benieuwd wat je met de multimeter ontdekt.
Moet je op YT zetten, word je slapend rijk
Ben benieuwd wat je met de multimeter ontdekt.
Moet je op YT zetten, word je slapend rijk
Raymond
Master
Ik hoop voor je dat het meevalt. Heb bij de A4 ooit die sensoren vervangen, eersteklas hel. Je zou er van boven bij moeten kunnen. Klopt, je kan ze van boven aanraken. Maar losdraaien ho maar, want de V van de V6 zat in de weg. Ik moest het koelwatervat uitbouwen, de luchtfilterbox, de kleppendeksels van de motor. En ik was dus 1 van die 10 waarbij het muurvast zat. Ik heb toen de auto aan de voorkant zo hoog mogelijk opgekrikt en heb beide uitlaten gedemonteerd. Toen kon ik redelijk makkelijk bij de sensoren, maar voor die tijd moesten de kabels ervan gelost worden. En die zaten ook zo fijn weggewerkt dat ik geen vel meer op mijn handen had toen ik ze eindelijk los had. Die klus was een van de zaken die ik me herinnerde toen ik overwoog om maar te gaan leasen.
Mr.Cabdriver
Master
Misschien is er nog mazzeltje:
Stel dat die sensor te weinig buiten-zuurstof meet omdat de gaatjes aan de buitenkant verstopt zitten. Die kun je misschien vrijmaken zonder te demonteren. Kun je er met een luchtspuitje bij?
Dat is het nadeel van een dikke motor in een middenklasser.
Bij een RS4 moet voor het vervangen van de dynamo de hele neus los.
Stel dat die sensor te weinig buiten-zuurstof meet omdat de gaatjes aan de buitenkant verstopt zitten. Die kun je misschien vrijmaken zonder te demonteren. Kun je er met een luchtspuitje bij?
Raymond schreef:
Heb bij de A4 ooit die sensoren vervangen, eersteklas hel.
Dat is het nadeel van een dikke motor in een middenklasser.
Bij een RS4 moet voor het vervangen van de dynamo de hele neus los.
Dave
Webspecialist
Heb wel wat gaatjes gezien in mn leven maar niet op zo'n sensor hoor, waar zitten die dan?
lukrake Ebay foto onder.. Maar ik heb stiekem zelf ook een in huis gehaald al voor 24 Euri's. Dat is niet deze en nee ik heb 'm/ze er nog niet uit.
Bijlagen :
lukrake Ebay foto onder.. Maar ik heb stiekem zelf ook een in huis gehaald al voor 24 Euri's. Dat is niet deze en nee ik heb 'm/ze er nog niet uit.
Bijlagen :
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
Heb wel wat gaatjes gezien in mn leven maar niet op zo'n sensor hoor, waar zitten die dan?
Bij de bedrading in de buurt. Sensor moet buitenlucht hebben ter vergelijk.
Nu wel klikken he
Mr.Cabdriver schreef:
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum