▼
[ 640 berichten ]
Even los van de grappen en grollen, helemaal eens hiermee. Als je vertrouwen in de auto weg is dan erger je je er alleen maar aan. Dat is zonde van je geld en tijd.
Mooi kleurtje. Heb ik nog wel eens naar gekeken, 335d in die kleur maar dan een touring.
Ja, dat had je zeker
Die 4 fouten zouden zomaar door 1 euveltje kunnen komen.
Vuile injector bijvoorbeeld. Heb ik ook eens aan de hand gehad, erg lang lopen klooien en zoeken maar de fix was easy.
https://www.justanswer.com/bmw/nejyn-2017-bmw-330e-fault-code-p0eec-orielly-s-plig.html
https://nl.wikipedia.org/wiki/Weerstandsco%C3%ABffici%C3%ABnt
leuk maar daar heb ik dus geen zin an
komt diesel al terug?
Dat hoef je ook niet als je dat als eerste controleert. Ik had van allerlei codes en die injectors zag ik steeds over het hoofd. Ze gaan immers een autoleven mee en er was geen code die ze aanwees als schuldige.
Ik heb ze zo schoon gemaakt:
▶ Youtube video
Koopje. Althans de aanschaf.
grap is geëxpireerd.
zit sowieso nog in de lappenmand, geen tijd voor auto's. Wist niet dat een gips-unwrapping nog zoveel pijn op kan leveren. *in een bak warm water zitten doet*
Gelet op je geschiedenis met deze bolide: Het kan geen kwaad maar je krijgt er ongetwijfeld weer gezeik voor terug.
je vergeet het stuk van mogelijk lekkende injectoren maar inderdaad
een groot feest
Heb jij ook een N20 erin liggen? Of is dat al de B48?
Heb een jaar geleden besloten om toch geld uit te geven aan een goed uitleesapparaat die ook kan wissen en met onderhoudsfuncties. Veel plezier van voor mezelf en anderen. Kijk regelmatig wat de auto opslaat en of dat terug komt. Zelfs een half jaar oude auto genereert foutmeldingen die niet door de auto zelf worden getoond.
Laatst nog een jaar oude mini uitgelezen die zo van de dealer kwam. Permanente foutcode maar geen lampje, bleek toch een kapotte luchtklep te hebben.
Koop je voor een smak geld een kapotte auto. Dealer was niet blij en dreigde met vervallen garantie omdat "er met de computer wordt gerommeld ".
Mafkezen.
https://diagnoseapparatuur.nl/icarsoft-cr-max
Dit zou daarom zomaar de game changer kunnen zijn.
Als je toch een pomp koopt dan beter meteen die upgrade.
Maar als het slechts aan de pakking ligt kun je het ook daarbij houden ..
https://www.schmiedmann.nl/nl/product/2010209-nieuw?product=11-12-7-588-416
Ga nou gewoon even zoeken naar BMW software INPA. En als je toch aan het zoeken bent, dan ook gelijk ISTA. Kun je vast wel (gratis) vinden, is mij ook gelukt. Met ISTA kun je uitlezen, wissen en bij foutcodes zien wat de mogelijke oorzaken zijn en eventueel onder begeleiding van ISTA diagnose stellen. Ook zaken als roetfilter resetten, adaptaties van versnellingsbak of andere zaken (zoals bij mij de VTG, tussenbak) resetten. Wel even opletten wat je doet, niet zomaar dingen gaan resetten. Maar fouten uitlezen en wissen kan geen kwaad.
Die injectoren zijn makkelijk het dubbele.. Gezien je er maar 4 hebt. Was voor de 6 cilinder ruim 3500 euro 3 jaar geleden.
Uit je link:
Het kan ook zijn dat hij een pakking in de pomp bedoelt, een soort zuigerveer.
Een plaatje van het idee zie je in het beginbeeld van je YT.
Daar dacht ik ook al aan met al die fikkende beamers.
Dat dacht die speurneus in eerste instantie ook:
goed idee
Ik heb een obd2/enet kabel besteld.. Komt morgen als het goed is. Ik heb ergens nog tig meter ethernetkabel+koppelstukje voor verlenging zodat ik vanaf de sofa kèn hekke.
128 Gb (wtf?) download loopt
Je mot rije met dat ding.
Je had beter ook die pomp al kunnen bestellen..
▲
[ 640 berichten ]
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Z'n 320d heeft iemand me ooit aangeboden. Prachtig Estoril blauw van buiten, met dit interieur... Dave schreef:
Even voor de goede orde, die achterremmen is gewoon onderhoud.. Wist ook wel dat het eraan zat te komen want de boordcomputer had het over nog 15.000. Beetje onprettig dat dat NU is.. Want ik heb er geen zin meer in.. Tis net een wijf deze auto, iedere week gezeik. Althans zo voelt het.
Dan moet je 'm verkopen. Of ie nou goed is of niet, slijtage of niet, een auto is emotie. Voelt het niet goed, dan gaat dat niet meer weg. Zelfs als ie het nu 50k goed doet, bij het volgende akkefietje vergeef je 't 'm alsnog niet.Joël D. schreef:
Mooi. Klaar. Topic kan dicht.
Ik vind het knap prijzig voor een 3-serie van die leeftijd. Voor dat geld koop je ook een 540ix.Blaataap schreef:
Hier, dit niks voor je? Lekker hoge instap ook meteen:
https://www.autofirst-tappel.nl/occasio ... 60view-nap
Die rijdt maar iets van 15km op elektra. Daar heb je net niks aan.
https://www.autofirst-tappel.nl/occasio ... 60view-nap
Blaataap
Master
Piet_Piraat schreef:
Dan moet je 'm verkopen. Of ie nou goed is of niet, slijtage of niet, een auto is emotie. Voelt het niet goed, dan gaat dat niet meer weg. Zelfs als ie het nu 50k goed doet, bij het volgende akkefietje vergeef je 't 'm alsnog niet.
Even los van de grappen en grollen, helemaal eens hiermee. Als je vertrouwen in de auto weg is dan erger je je er alleen maar aan. Dat is zonde van je geld en tijd.
Piet_Piraat
Master
Suggestief schreef:
https://www.autowereld.nl/bmw/4-serie-c ... 1701722292
Mooi kleurtje. Heb ik nog wel eens naar gekeken, 335d in die kleur maar dan een touring.
Piet_Piraat
Master
Los van dat het non-M vs M is, verrek. Ik zie een verschil in nieren inderdaad. En daardoor ook in koplampen. Oké, een 4-serie dan. Bijna een 3, dat wel
Dave
Webspecialist
Lijnen lopen compleet anders, resulteert in een betere Cd waarde. De beste Cd waarde zelfs.
Heeft ook te maken met dat de voorruit meer onder een hoek ligt. Geeft de hele auto een andere 'smoel'.
Heeft ook te maken met dat de voorruit meer onder een hoek ligt. Geeft de hele auto een andere 'smoel'.
Piet_Piraat
Master
Cw bedoel je. Maar ik geloof je meteen. Daardoor haal je met een 4 ook dat goede verbruik denk ik!
Maar ik zie inderdaad wel wat andere lijnen ja. Grappig, ik heb het altijd gezien als een 3-serie in een iets andere uitvoering. Maar ik heb het idee dat de lijn richting het dak nog iets meer een piramide is.
Maar ik zie inderdaad wel wat andere lijnen ja. Grappig, ik heb het altijd gezien als een 3-serie in een iets andere uitvoering. Maar ik heb het idee dat de lijn richting het dak nog iets meer een piramide is.
lorat
Master
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
4 fouten..
Een ging over batterijmanagement
Twee gingen er over brandstofmengsel te rijk
En eentje had daar ook mee te maken geloof ik, weet niet meer precies..
Had eigenlijk foto moeten maken..
Een ging over batterijmanagement
Twee gingen er over brandstofmengsel te rijk
En eentje had daar ook mee te maken geloof ik, weet niet meer precies..
Had eigenlijk foto moeten maken..
Ja, dat had je zeker
Die 4 fouten zouden zomaar door 1 euveltje kunnen komen.
Vuile injector bijvoorbeeld. Heb ik ook eens aan de hand gehad, erg lang lopen klooien en zoeken maar de fix was easy.
https://www.justanswer.com/bmw/nejyn-2017-bmw-330e-fault-code-p0eec-orielly-s-plig.html
Citaat:
The code P0EEC means that there is a problem with the battery energy control module ‘B’ performance. This module is responsible for managing the hybrid battery system and ensuring optimal efficiency and performance.
Some possible causes of this code are: Faulty or dirty fuel injector, corroded or damaged wiring or connectors, or a defective battery energy control module.
Some possible causes of this code are: Faulty or dirty fuel injector, corroded or damaged wiring or connectors, or a defective battery energy control module.
Citaat:
FC 102001 is for air mass too high and FC 118002 is for mixture too rich. These codes slightly contradict themselves due to if the air mass is too high this usually means there is an unmetered air leak and too rich can be a leaking injector or an air restriction.
Dave schreef:
Cd
https://nl.wikipedia.org/wiki/Weerstandsco%C3%ABffici%C3%ABnt
Citaat:
De weerstandscoëfficiënt (Cw, Cd of Cx)
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
erg lang lopen klooien en zoeken
leuk maar daar heb ik dus geen zin an
komt diesel al terug?
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
leuk maar daar heb ik dus geen zin an
Dat hoef je ook niet als je dat als eerste controleert. Ik had van allerlei codes en die injectors zag ik steeds over het hoofd. Ze gaan immers een autoleven mee en er was geen code die ze aanwees als schuldige.
Ik heb ze zo schoon gemaakt:
▶ Youtube video
Dave schreef:
komt diesel al terug?
Koopje. Althans de aanschaf.
Dave
Webspecialist
bruintje beer schreef:
Nou, hoe bevalt 'ie?
grap is geëxpireerd.
zit sowieso nog in de lappenmand, geen tijd voor auto's. Wist niet dat een gips-unwrapping nog zoveel pijn op kan leveren. *in een bak warm water zitten doet*
Dave
Webspecialist
Maarre effe terug op onderwerp.. Wat als ik er nou LIQUI MOLY Pro-Line Benzin-System-Reiniger in donder... Kan het kwaad? Kan het goed?
Ik tank E5 maar kan best zijn dat die schraper voor mij volop met E10 aan de gang is geweest
Ik tank E5 maar kan best zijn dat die schraper voor mij volop met E10 aan de gang is geweest
Blaataap
Master
Dave schreef:
Maarre effe terug op onderwerp.. Wat als ik er nou LIQUI MOLY Pro-Line Benzin-System-Reiniger in donder... Kan het kwaad? Kan het goed?
Gelet op je geschiedenis met deze bolide: Het kan geen kwaad maar je krijgt er ongetwijfeld weer gezeik voor terug.
Piet_Piraat
Master
Mdw schreef:
Ja of deze @Dave > https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... s-stoelver
Doen. Het gaat vast alleen maar beter dan nu.
Mr.Cabdriver
Master
Er is ook een goedje van BMW:
https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires/care-products/83195a07750-additieven-benzine-motoren
Hoezo zou hij er gezeik voor terug krijgen?
Het helpt misschien niet voldoende want het wordt door de benzine verdund en het spoelt alleen maar in de operationele richting.
Soms krijg je het pas schoon als je ook in tegengestelde richting de troep eruit blaast.
Voor ieder met een sleutelhobby; Dit soort setjes zijn er inmiddels voor weinig, wist ik niet, ik heb toen nog een opstelling geknutseld:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005824803191.html?spm=a2g0o.best.moretolove.28.6bbc1267QHztpu&gatewayAdapt=glo2nld
https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires/care-products/83195a07750-additieven-benzine-motoren
Blaataap schreef:
Het kan geen kwaad maar je krijgt er ongetwijfeld weer gezeik voor terug.
Hoezo zou hij er gezeik voor terug krijgen?
Het helpt misschien niet voldoende want het wordt door de benzine verdund en het spoelt alleen maar in de operationele richting.
Soms krijg je het pas schoon als je ook in tegengestelde richting de troep eruit blaast.
Voor ieder met een sleutelhobby; Dit soort setjes zijn er inmiddels voor weinig, wist ik niet, ik heb toen nog een opstelling geknutseld:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005824803191.html?spm=a2g0o.best.moretolove.28.6bbc1267QHztpu&gatewayAdapt=glo2nld
Dave
Webspecialist
en daar is het lampje weer...
eerste keer dacht het dat het toeval was maar het gebeurt nu weer; bij stationair lopen met een warme motor.
ik had/heb zo'n 70 km met die fuel injector reiniger gereden.. Op een volle tank.. 500 ml schijnt op 40-80l te moeten.. Dus tsja, daar zou het niet aan kunnen liggen lijkt mij..
... zucht
edit: https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1847944
eerste keer dacht het dat het toeval was maar het gebeurt nu weer; bij stationair lopen met een warme motor.
ik had/heb zo'n 70 km met die fuel injector reiniger gereden.. Op een volle tank.. 500 ml schijnt op 40-80l te moeten.. Dus tsja, daar zou het niet aan kunnen liggen lijkt mij..
... zucht
edit: https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1847944
Piet_Piraat
Master
Brandstofpomp. Of wat sensoren. Oh joy. Vast gratis. En fijn als je toch al van de auto af wil.
En dan is 't nog maar de vraag of dit het is. Hoewel een overijverige brandstofpomp wel je verbruik kan verklaren
En dan is 't nog maar de vraag of dit het is. Hoewel een overijverige brandstofpomp wel je verbruik kan verklaren
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Brandstofpomp. Of wat sensoren.
je vergeet het stuk van mogelijk lekkende injectoren maar inderdaad
Ngwing125f10n20 schreef:
By the way, I have spend lots of money on this issue.
een groot feest
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
je vergeet het stuk van de injektoren maar inderdaad
Oja. Ik had geen zin meer om het opnieuw te lezen maar wist dat ik iets vergat. Die zijn wel kloteduur.Heb jij ook een N20 erin liggen? Of is dat al de B48?
Dave
Webspecialist
B48 te herkennen aan de lekkende/afbrekende koelvloeistofretourslang van amper twee maanden geleden
Dave
Webspecialist
Ik rij deze shit omdat diesel teveel geld ging kosten maar weet niet hoe de balans nu uit gaat slaan met al dit gezeik
lees dat de olie ook weer vervangen moet worden bij dit soort handelingen, top, net geweest
lees dat de olie ook weer vervangen moet worden bij dit soort handelingen, top, net geweest
Suggestief
Master
Dave schreef:
en daar is het lampje weer
Heb een jaar geleden besloten om toch geld uit te geven aan een goed uitleesapparaat die ook kan wissen en met onderhoudsfuncties. Veel plezier van voor mezelf en anderen. Kijk regelmatig wat de auto opslaat en of dat terug komt. Zelfs een half jaar oude auto genereert foutmeldingen die niet door de auto zelf worden getoond.
Laatst nog een jaar oude mini uitgelezen die zo van de dealer kwam. Permanente foutcode maar geen lampje, bleek toch een kapotte luchtklep te hebben.
Koop je voor een smak geld een kapotte auto. Dealer was niet blij en dreigde met vervallen garantie omdat "er met de computer wordt gerommeld ".
Mafkezen.
https://diagnoseapparatuur.nl/icarsoft-cr-max
Dave
Webspecialist
mja Autodoktertjes zitten iedere keer reclame te maken voor https://www.fabucar-shop.de/Launch-CRP- ... /A10100228 maar elders 50 Euro minder https://www.ebay.de/itm/364579294982
Toch is het nog effe 250-380 Euro extra tegenaan gooien voor enkelt wat diagnose, waar eindigt het. Nieuwe pomp 300-400 Euro, zit het er nog niet in. Nog een oliewissel. En dan maar hopen dat de injectoren het blijven doen anders nog eens 1000 Euro of meer. Wat een lol dat autorijden.
Toch is het nog effe 250-380 Euro extra tegenaan gooien voor enkelt wat diagnose, waar eindigt het. Nieuwe pomp 300-400 Euro, zit het er nog niet in. Nog een oliewissel. En dan maar hopen dat de injectoren het blijven doen anders nog eens 1000 Euro of meer. Wat een lol dat autorijden.
Suggestief
Master
Is zeker geld ja. Voordeel is dat je m kan blijven gebruiken, ook met andere auto's. Daarnaast vertrouw ik de dealers/garages niet.
Kies er in elk geval 1 met gratis updates anders zit je aan een duur abonnement vast of verouderde software.
Die ik heb kan ook rijdend uitlezen zodat je terug kan zien op wat voor moment welke fout optreed.
Dave schreef:
reclame te maken
Kies er in elk geval 1 met gratis updates anders zit je aan een duur abonnement vast of verouderde software.
Die ik heb kan ook rijdend uitlezen zodat je terug kan zien op wat voor moment welke fout optreed.
Piet_Piraat
Master
Suggestief schreef:
Kies er in elk geval 1 met gratis updates anders zit je aan een duur abonnement vast of verouderde software.
Dat sowieso. Ik heb jaren terug Carly gekocht met een levenslang abonnement. Net op tijd, want tegenwoordig betaal je 60-70 euro per jaar...
Mr.Cabdriver
Master
Goeie vondst van die HPFP, Dave. Zo'n verhaal van een niet opgevende speurende liefhebber die een hele schare eigenaars uit de brand helpt met zijn gouden tip.
Daar kan je zomaar gelijk in gaan krijgen.
Best kans dat dit het oplost.
Piet_Piraat schreef:
Hoewel een overijverige brandstofpomp wel je verbruik kan verklaren
Daar kan je zomaar gelijk in gaan krijgen.
Best kans dat dit het oplost.
Dave
Webspecialist
Ja nou ik zal de slingers meebestellen
Het ding is, ik heb gezien dat die kneuzenpomp van een B48 te upgraden valt naar een B58TU ( https://www.youtube.com/watch?v=-Qt0Nn_mJUM ) .. Overigens dezelfde Bosch pomp als in een Supra ( 23021-waa01 ). Aansluiting tbv de B48-upgrade moet dan wel gedraaid worden zoals die Indier in de Youtubes al aangaf maar daar is ook wel een mouw aan te passen, zie onder.
Het punt is.. Wil ik door deze hel? Eigenlijk niet. Van het een komt het ander en ik kan op mn klompen aanvoelen dat dit ding al ruim een jaar binnen de foutmeldingmarges te rijk loopt met alle gevolgen van dien. Het was me binnen een maand eigenlijk al opgevallen maar kon er de vinger niet onder krijgen.
Fokkin moeilijke beslissing, ik tover niet zo 1-2-3 wat andersop de oprit in de garage, ik heb al/nog een holy war met de ziektekostenverzoplichting lopen die ook eindeloos lijkt
Bijlagen :
Het ding is, ik heb gezien dat die kneuzenpomp van een B48 te upgraden valt naar een B58TU ( https://www.youtube.com/watch?v=-Qt0Nn_mJUM ) .. Overigens dezelfde Bosch pomp als in een Supra ( 23021-waa01 ). Aansluiting tbv de B48-upgrade moet dan wel gedraaid worden zoals die Indier in de Youtubes al aangaf maar daar is ook wel een mouw aan te passen, zie onder.
Het punt is.. Wil ik door deze hel? Eigenlijk niet. Van het een komt het ander en ik kan op mn klompen aanvoelen dat dit ding al ruim een jaar binnen de foutmeldingmarges te rijk loopt met alle gevolgen van dien. Het was me binnen een maand eigenlijk al opgevallen maar kon er de vinger niet onder krijgen.
Fokkin moeilijke beslissing, ik tover niet zo 1-2-3 wat anders
Bijlagen :
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
Het was me binnen een maand eigenlijk al opgevallen maar kon er de vinger niet onder krijgen.
Dit zou daarom zomaar de game changer kunnen zijn.
Als je toch een pomp koopt dan beter meteen die upgrade.
Maar als het slechts aan de pakking ligt kun je het ook daarbij houden ..
https://www.schmiedmann.nl/nl/product/2010209-nieuw?product=11-12-7-588-416
Dave
Webspecialist
pakking? dat zou betekenen dat de hele boel binnenkort in de fik vliegt toch? zou wat zijn ja, ik blaas wel bij. Maarre, lijkt me onlogisch dat ie rijk gaat lopen van pomp lekkage.
RAH
Master
Dave schreef:
Toch is het nog effe 250-380 Euro extra tegenaan gooien voor enkelt wat diagnose, waar eindigt het.
Ga nou gewoon even zoeken naar BMW software INPA. En als je toch aan het zoeken bent, dan ook gelijk ISTA. Kun je vast wel (gratis) vinden, is mij ook gelukt. Met ISTA kun je uitlezen, wissen en bij foutcodes zien wat de mogelijke oorzaken zijn en eventueel onder begeleiding van ISTA diagnose stellen. Ook zaken als roetfilter resetten, adaptaties van versnellingsbak of andere zaken (zoals bij mij de VTG, tussenbak) resetten. Wel even opletten wat je doet, niet zomaar dingen gaan resetten. Maar fouten uitlezen en wissen kan geen kwaad.
Raaf
Master
Dave schreef:
En dan maar hopen dat de injectoren het blijven doen anders nog eens 1000 Euro of meer. Wat een lol dat autorijden.
Die injectoren zijn makkelijk het dubbele.. Gezien je er maar 4 hebt. Was voor de 6 cilinder ruim 3500 euro 3 jaar geleden.
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
pakking?
Uit je link:
Citaat:
The HPFP is driven by the exhaust camshaft in the N20 engine. There is a cam follower that actuates the pump from inside the engine. When the seal on the pump fails, gas can leak past it and into the head and down into the oil (OH NO!!!).
Het kan ook zijn dat hij een pakking in de pomp bedoelt, een soort zuigerveer.
Een plaatje van het idee zie je in het beginbeeld van je YT.
Dave schreef:
dat zou betekenen dat de hele boel binnenkort in de fik vliegt toch?
Daar dacht ik ook al aan met al die fikkende beamers.
Dave schreef:
Maarre, lijkt me onlogisch dat ie rijk gaat lopen van pomp lekkage.
Dat dacht die speurneus in eerste instantie ook:
Citaat:
Aside from the scariness of having gas in your oil, here is why you get the P0172/118002 code, and also why it tends to get worse once the car is warmed up. The fuel that is now in your oil gets turned into gas vapor due to the heat of the engine oil during operation. Next, the super efficient PCV system on the N20 sucks up all that lovely vapor and routes it to the engine to be burnt. This is part of the secret to its good emissions, but when the oil is fouled with fuel it ends up sucking up a TON of vapors and triggering a rich code. Until I had the conversation with the Indy I was suspecting the injectors, since a failing fuel pump usually means a lean condition, not rich...
Piet_Piraat
Master
Raaf schreef:
Die injectoren zijn makkelijk het dubbele.. Gezien je er maar 4 hebt. Was voor de 6 cilinder ruim 3500 euro 3 jaar geleden.
Een bekende heeft een half jaar geleden de injectoren van z'n N20 laten vervangen voor nieuwe. OEM uit Turkije. Daar zitten sinds twee maanden weer vier nieuwe in. Kassa.
Dave
Webspecialist
RAH schreef:
nou gewoon even zoeken naar BMW software INPA. En als je toch aan het zoeken bent, dan ook gelijk ISTA. Kun je vast wel (gratis) vinden, is mij ook gelukt. Met ISTA kun
goed idee
Ik heb een obd2/enet kabel besteld.. Komt morgen als het goed is. Ik heb ergens nog tig meter ethernetkabel+koppelstukje voor verlenging zodat ik vanaf de sofa kèn hekke.
128 Gb (wtf?) download loopt
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
Ik heb een obd2/enet kabel besteld.. Komt morgen als het goed is. Ik heb ergens nog tig meter ethernetkabel+koppelstukje voor verlenging zodat ik vanaf de sofa kèn hekke.
Je mot rije met dat ding.
Citaat:
The key to the solution was using a blue-tooth based scan tool to monitor the Short Term and Long Term fuel trims in real time. What I found was that the car was desperately trying to take out fuel, showing as much as -29% adjustments despite still running rough.
Je had beter ook die pomp al kunnen bestellen..
Dave
Webspecialist
vandaag meer dan genoeg gedaan, effe naar Bremen en weer terug.
Maar te vermoeiend om me ook nog hier mee bezig te gaan houden, kan niet heksen.
Maar te vermoeiend om me ook nog hier mee bezig te gaan houden, kan niet heksen.
Mr.Cabdriver
Master
Eerst maar eens die foutcodes opslaan.
En denk aan je oliepeil, dat kan dalen door de oplossende werking van spritt.
En denk aan je oliepeil, dat kan dalen door de oplossende werking van spritt.
Suggestief
Master
Dave
Webspecialist
Yup. Ik denk dat een garage of dealer niet anders zou doen.
Ik was ook bij de garage om die codes te wissen en hij wist het zo 1-2-3 ook niet. Dat ik zei dat het misschien correlatie heeft met het vervangen van de bougies geloofde hij dan weer niet.
Ik zei ik moet nu eerst naar Nederland, ziekenhuis Assen en dan weer terug dan zien we wel of die foutcodes weer terug komen en dan kom ik wel weer langs zei ik. Maar 'het lampje' kwam dus niet terug. 250 km later pas en dan alleen na drie-vier minuten warm stationair lopen. (Ik was de OBD dongle zoeken in de auto die hij eruit gehaald had.. wilde juist meten hoe het ging met die injectiereiniger ). Overigens moest ik gister de auto ook weer volledig uit/aanzetten in Bremen voordat ik in batterijmodus kon rijden. Enorme filechaos, wilde niet de hele tijd stationair laten draaien. Die batterijmanagement foutcode zal dan ook wel weer terug zijn. Ik wil dan ook zelf die codes kunnen uitlezen en wissen en niet constant op de stoep van de garage staan.
Ik was ook bij de garage om die codes te wissen en hij wist het zo 1-2-3 ook niet. Dat ik zei dat het misschien correlatie heeft met het vervangen van de bougies geloofde hij dan weer niet.
Ik zei ik moet nu eerst naar Nederland, ziekenhuis Assen en dan weer terug dan zien we wel of die foutcodes weer terug komen en dan kom ik wel weer langs zei ik. Maar 'het lampje' kwam dus niet terug. 250 km later pas en dan alleen na drie-vier minuten warm stationair lopen. (Ik was de OBD dongle zoeken in de auto die hij eruit gehaald had.. wilde juist meten hoe het ging met die injectiereiniger ). Overigens moest ik gister de auto ook weer volledig uit/aanzetten in Bremen voordat ik in batterijmodus kon rijden. Enorme filechaos, wilde niet de hele tijd stationair laten draaien. Die batterijmanagement foutcode zal dan ook wel weer terug zijn. Ik wil dan ook zelf die codes kunnen uitlezen en wissen en niet constant op de stoep van de garage staan.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum