▼
[ 640 berichten ]
En er was wat met het nummer?
Kijk dit even van die DiagnoseDan over een fake MAF, toppertje hoor die Dan, zit in Mijdrecht trouwens. Jumpstart:
▶ Youtube video
Maak dan de behuizing aan de binnenkant ook zo goed mogelijk schoon. Daar zit dezelfde aanslag.
Daar heb je spray voor maar remreiniger is ook geschikt zolang je geen ander meetspul raakt.
Wout Bouman?
Een bedrijf kan lid worden voor 1 euro per dag. Briljante zet.
Als je de reacties onder zijn filmpjes leest... bereikt hij een internationaal publiek.
Daar krijg je vaak een arm mengsel door.
Ik gok dan op een lekkende injector. Of zelfs die HPFP.
Maar hoe zit het Dave, heb je dat ding al binnen?
de motor loopt daar niet belast, het is uitrollen vanaf 100 km/u
later heb ik de gaspositie erbij gezet (niet deze video) om dat duidelijk te krijgen
waarvan akte.. 12B104
ik moet de reservesleutel verplaatsen uit een aangrenzende kamer of daar ook het batterijtje van vervangen
Bijlagen :
Voor de zekerheid...
https://f87.bimmerpost.com/forums/showp ... stcount=27
Zou goed kunnen want hij geeft een probleem aan met de verwarming die in die sensor zit.
Dat is juist degene die alles regelt, die na de cat meet alleen of de cat zijn werk nog doet.
Hoewel er wel een stukje onderin zou kunnen missen.
Ik heb weinig vertrouwen in garages om een oorzaak op te sporen.
Daarom probeer ik dat altijd zelf zodat ik de garage kan vertellen wat ik verdenk en waarom. Daarbij is internet je vriend, een type auto heeft vaak dezelfde kwalen. Kan veel zoektarief schelen.
Ik heb de laatste dagen veel van die DiagnoseDan filmpjes gekeken en hij leeft van auto's met lukraak vervangen onderdelen. Als ik er ooit niet uitkom en naar de profi moet is hij mijn man.
Zolang je niet weet hoe diep dat gat is kun je het niet uitsluiten. Misschien eens die endoscoop door de plek van sensor 1 steken?
Als je het daar ook ziet heb je een kanaal voor ongefilterd uitlaatgas.
Nee joh, proefritje kan echt nog wel hoor.
Je hebt er soms een paar bij die raar gaan doen (zelf ook gehad, alleen proefrit als ik de koop ging toezeggen )
'Mijn vrouw wil eigenlijk hetzelfde type auto, omdat het mij zo goed bevalt'
Kan je bij dat ding niet de ecu resetten?
▲
[ 640 berichten ]
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
MAF(+luchtfilter) had ik al eerder vervangen
En er was wat met het nummer?
Kijk dit even van die DiagnoseDan over een fake MAF, toppertje hoor die Dan, zit in Mijdrecht trouwens. Jumpstart:
▶ Youtube video
Dave
Webspecialist
Hella
Ik zet alleen licht gebruikt in, preferabel van sloop 4's dan voelt het nog een klein beetje 4.
Ik zet alleen licht gebruikt in, preferabel van sloop 4's dan voelt het nog een klein beetje 4.
Suggestief
Master
Dave schreef:
Ik zet alleen licht gebruikt in,
Maak dan de behuizing aan de binnenkant ook zo goed mogelijk schoon. Daar zit dezelfde aanslag.
Mr.Cabdriver
Master
Zo is dat Suggestief. Vooral de binnenkant. Daar wordt gemeten.
Ik keek nog wat van die filmpjes en deze biedt hoop.
▶ Youtube video
Ik keek nog wat van die filmpjes en deze biedt hoop.
▶ Youtube video
Suggestief
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Vooral de binnenkant
Daar heb je spray voor maar remreiniger is ook geschikt zolang je geen ander meetspul raakt.
okkiwokki
Master
adinsx
Master
Dannie Versluis, prima kerel. Runde een goed auto/diagnosebedrijf en begon met video's maar die nemen inmiddels wel de overhand. Zeker na zijn samenwerking met het Deense Elektro Partner om hun storingendatabase AutoFrontal voor de andere Europese landen naar DDTSB om te labelen. In mijn vorige baan wat dingen samen gedaan met video's, evenementen en potentiële samenwerking met onze database. Mooie vent met bakken kennis. Ik volg nagenoeg al zijn video's ook nog. Altijd leerzaam en goed uitgelegd
Nog zo'n toptechnicus werkt in Brabant. Doet minder met video's maar lost problemen op waar al drie VAG-dealers en de importeur aan gewerkt hadden.
Nog zo'n toptechnicus werkt in Brabant. Doet minder met video's maar lost problemen op waar al drie VAG-dealers en de importeur aan gewerkt hadden.
Suggestief
Master
adinsx schreef:
Nog zo'n toptechnicus werkt in Brabant. Doet minder met video's maar lost problemen op waar al drie VAG-dealers en de importeur aan gewerkt hadden
Wout Bouman?
adinsx
Master
Suggestief
Master
Geweldige storingzoekers inderdaad.
Dave gaat er ooj wel uitkomen. Als het de sensoren niet zijn, is de volgende hoofdverdachte valse lucht.
Dave gaat er ooj wel uitkomen. Als het de sensoren niet zijn, is de volgende hoofdverdachte valse lucht.
Mr.Cabdriver
Master
adinsx schreef:
DDTSB
Een bedrijf kan lid worden voor 1 euro per dag. Briljante zet.
Als je de reacties onder zijn filmpjes leest... bereikt hij een internationaal publiek.
Suggestief schreef:
Dave gaat er ooj wel uitkomen. Als het de sensoren niet zijn, is de volgende hoofdverdachte valse lucht.
Daar krijg je vaak een arm mengsel door.
Ik gok dan op een lekkende injector. Of zelfs die HPFP.
Maar hoe zit het Dave, heb je dat ding al binnen?
Dave
Webspecialist
alternatieve bestelling ist arriviert. Direct geïnstalleerd ook, dat gaat nu in een handomdraai
zo effe aan die test onderwerpen.
zo effe aan die test onderwerpen.
bruintje beer
Master
Start een crowdfunding! Ik wil wel wat geven. Per slot van rekening verzorg je al sinds jaar en dag dit forum waar ik graag kom..
Dave
Webspecialist
voor een (dure) auto? beetje overdreven. Ik heb het nou al een paar keer uitgelegd het ding is, de zorgverzekering heeft 5.5k gegijzeld en ik weet niet hoe het gaat lopen met de opkomende drie maanden a 4k.. Dat is zomaar 10k. Kan als het zo doorgaat ook zomaar een rechtszaak van komen en die zijn ook niet gratis, ik moet vooruit kijken en op dat vlak helaas grote reserveringen treffen. Ik heb geen geld en geen zin om me met autowissels te gaan vermoeien, daar is het de leuke tijd niet voor. Heb te maken met excel staarders. managementpijpers en richtlijnneukers. Het is wel te winnen maar hoe het gaat in Nederland is om te janken. Als je de middelen niet hebt zit je ook zomaar zonder strikt noodzakelijke medicinale behandeling, bizar.
Dit met die auto moet gewoon goed zijn, ik ga net zo lang door tot ik alle sondes van de Ebay getest heb. Het ding is, ik heb ook bedenkingen bij "nieuwe". Ik zie product/doosafbeeldingen waarbij ik denk das niet nieuw niet. En je moet uitkijken voor nepperij, schijnt iets van NTY te zijn? Das dus nep. Nouja, imitatie.
Dit met die auto moet gewoon goed zijn, ik ga net zo lang door tot ik alle sondes van de Ebay getest heb. Het ding is, ik heb ook bedenkingen bij "nieuwe". Ik zie product/doosafbeeldingen waarbij ik denk das niet nieuw niet. En je moet uitkijken voor nepperij, schijnt iets van NTY te zijn? Das dus nep. Nouja, imitatie.
Mr.Cabdriver
Master
Laat anders die originele een uurtje weken in wat reiniger en blaas de gaatjes door.
Injectie
F1 kenner '22
Doe nou eerst die rooktest.... Dure sondes die het allemaal niet zijn. Chinese troep nieuw uit de doos al stuk..... Luchtfilter huis los. Balg erin. Gasklep handmatig open en gaan.
Mr.Cabdriver
Master
Ja, die rooktest is toch wel een goede tip.
Hoewel O2S1 vaak neutrale waarden meet zie je hier op 8:34 1,34 mA.
▶ Youtube video
Dat is arm. Maar hoe arm?
Er is online erg weinig te vinden de waarden in mA's.
Bijna alles gaat over mV's..
Hier is er wat over gemeld op P5:
https://www.walkerproducts.com/wp-content/uploads/2020/04/O2-Sensor-101-WF37-137A.pdf
Hoewel O2S1 vaak neutrale waarden meet zie je hier op 8:34 1,34 mA.
▶ Youtube video
Dat is arm. Maar hoe arm?
Er is online erg weinig te vinden de waarden in mA's.
Bijna alles gaat over mV's..
Hier is er wat over gemeld op P5:
https://www.walkerproducts.com/wp-content/uploads/2020/04/O2-Sensor-101-WF37-137A.pdf
Citaat:
As the air/fuel mixture starts to go rich, the sensor output goes from zero to about negative 2.0 milliamps. When the mixture is lean, the sensor produces a positive current that goes from zero up to 1.5 milliamps as the exhaust gases approach pure air.
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
Dat is arm. Maar hoe arm?
de motor loopt daar niet belast, het is uitrollen vanaf 100 km/u
later heb ik de gaspositie erbij gezet (niet deze video) om dat duidelijk te krijgen
Raymond
Master
IK ben de weg inmiddels kwijt, heb geprobeerd terug te lezen. Kan er een samenvatting komen wat en hoe er getest en gemeten is en wat er inmiddels vervangen is? Het zou kunnen dat de foutmelding een verkeerde oorzaak aanwijst.
Dave
Webspecialist
Het is vrij simpel,
1) vol jaar geleden MAF sensor vervangen, gaf geen wezenlijk verschil in verbruikservaring die ik altijd vrij hoog gevonden heb
2) oktober bougies/olie/oliefilter/remolie vervangen
3) november "het lampje" gaat voor het eerst aan. Bij stationair en temp. <10graad
4) de lambdasensor nà de kat (OS2) is vervangen omdat deze rare waardes aangaf
5) de katalysator zelf is onderzocht met een endoscoopcamera maar lijkt tegen alle verwachtingen in nieuw te zjn
6) de lambdasensor voor de kat (OS1) wil ik nu vervangen ondanks dat het lijkt dat ie werkt krijg ik/we de indruk dat ie in de war is.. Van iets. Of er klopt iets niet aan die sensor of er klopt iets niet aan de luchtstromen (lek?).
Echter, de Duitsers krijgen het voor elkaar om dat op alle mogelijke manieren te dwarsbomen. Ik had een mooie die niet verder is geraakt dan de verzendkiosk. Een ander is gister defect aangekomen. Nu ben ik voor een derde gegaan die hier lokaal (Stadtlohn) weg moet komen maar er wordt niet gearbeitet tot 3... Dus afwachten
1) vol jaar geleden MAF sensor vervangen, gaf geen wezenlijk verschil in verbruikservaring die ik altijd vrij hoog gevonden heb
2) oktober bougies/olie/oliefilter/remolie vervangen
3) november "het lampje" gaat voor het eerst aan. Bij stationair en temp. <10graad
4) de lambdasensor nà de kat (OS2) is vervangen omdat deze rare waardes aangaf
5) de katalysator zelf is onderzocht met een endoscoopcamera maar lijkt tegen alle verwachtingen in nieuw te zjn
6) de lambdasensor voor de kat (OS1) wil ik nu vervangen ondanks dat het lijkt dat ie werkt krijg ik/we de indruk dat ie in de war is.. Van iets. Of er klopt iets niet aan die sensor of er klopt iets niet aan de luchtstromen (lek?).
Echter, de Duitsers krijgen het voor elkaar om dat op alle mogelijke manieren te dwarsbomen. Ik had een mooie die niet verder is geraakt dan de verzendkiosk. Een ander is gister defect aangekomen. Nu ben ik voor een derde gegaan die hier lokaal (Stadtlohn) weg moet komen maar er wordt niet gearbeitet tot 3... Dus afwachten
Mr.Cabdriver
Master
Foutmeldingen wijzen helaas meestal niet de oorzaak aan maar een symptoom, dat is zo moeilijk (en interessant) aan diagnoses stellen.
Raymond
Master
Ik heb inderdaad wat gemist zie ik. Ik zou toch voor die rooktest gaan en ook je vacuumsysteem nakijken. Veel fabrikanten gebruiken daar tegenwoordig dunne plastic buisjes voor in plaats van mooie dikke slangetjes en door benzinedampen willen die buisjes wel eens hard worden en scheuren of breken. Het kan fijne storingen opleveren. De lambdasensor gewoon vervangen en dan maar zien.
Heb jaren met VAG-COM en VCDS gespeeld, ik ben het met het interessante deel eens, maar als je er niet uit komt is het heel irritant. Het vervelende is is dat als jij er niet uit komt, de garage het vaak ook niet lukt. Dan wordt het trial and error met het vervangen van allerlei onderdelen.
Mr.Cabdriver schreef:
dat is zo moeilijk (en interessant) aan diagnoses stellen.
Heb jaren met VAG-COM en VCDS gespeeld, ik ben het met het interessante deel eens, maar als je er niet uit komt is het heel irritant. Het vervelende is is dat als jij er niet uit komt, de garage het vaak ook niet lukt. Dan wordt het trial and error met het vervangen van allerlei onderdelen.
Dave
Webspecialist
Dave schreef:
gister defect aangekomen
waarvan akte.. 12B104
ik moet de reservesleutel verplaatsen uit een aangrenzende kamer of daar ook het batterijtje van vervangen
Bijlagen :
Suggestief
Master
Dave schreef:
Een ander is gister defect aangekomen.
Voor de zekerheid...
https://f87.bimmerpost.com/forums/showp ... stcount=27
zerty
Master
Suggestief schreef:
Voor de zekerheid...
Zou goed kunnen want hij geeft een probleem aan met de verwarming die in die sensor zit.
Suggestief
Master
Ja, "open circuit" dus dat duidt op een draad/kabelonderbreking. Het is wel de before sensor maar checken kan geen kwaad (ook op beschadigingen of verbogen pinnen).
Dave
Webspecialist
verbogen pinnen waren het niet, heb daarnaar gekeken.
is inmiddels al ingepakt voor retour, weg ermee
ben op visite en we zien volgend jaar wel weer.
is inmiddels al ingepakt voor retour, weg ermee
ben op visite en we zien volgend jaar wel weer.
zerty
Master
Suggestief schreef:
Het is wel de before sensor
Dat is juist degene die alles regelt, die na de cat meet alleen of de cat zijn werk nog doet.
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
5) de katalysator zelf is onderzocht met een endoscoopcamera maar lijkt tegen alle verwachtingen in nieuw te zjn
Hoewel er wel een stukje onderin zou kunnen missen.
Mr.Cabdriver
Master
Raymond schreef:
Het vervelende is is dat als jij er niet uit komt, de garage het vaak ook niet lukt. Dan wordt het trial and error met het vervangen van allerlei onderdelen.
Ik heb weinig vertrouwen in garages om een oorzaak op te sporen.
Daarom probeer ik dat altijd zelf zodat ik de garage kan vertellen wat ik verdenk en waarom. Daarbij is internet je vriend, een type auto heeft vaak dezelfde kwalen. Kan veel zoektarief schelen.
Ik heb de laatste dagen veel van die DiagnoseDan filmpjes gekeken en hij leeft van auto's met lukraak vervangen onderdelen. Als ik er ooit niet uitkom en naar de profi moet is hij mijn man.
Dave schreef:
mag geen naam hebben / niet van belang
Zolang je niet weet hoe diep dat gat is kun je het niet uitsluiten. Misschien eens die endoscoop door de plek van sensor 1 steken?
Als je het daar ook ziet heb je een kanaal voor ongefilterd uitlaatgas.
Dave
Webspecialist
lambdasensor1 gearriveerd en getest. Lijkt het marginaal beter/anders te doen maar over het algemeen blijven de waardes waardeloos. Ik ben doorgereden naar de garage voor een afspraak. Dinsdagmorgen wordt er verder naar gekeken. Abgaswaardes worden dan gemeten omdat men bij de garage toch de katalysator verdenkt, eventueel rookmachine in de inlaat (al denkt men daar bij de desbetreffende garage dat het dat niet is).
Al blijft dat 900RPM een raar verhaal. Ik heb onderstaand nog nooit gezien bij mij in sportmodus waar hij ook in rijdt. https://youtu.be/n-2O7geu0L4?t=237
screenshot met uitvergroting;
Bijlagen :
Al blijft dat 900RPM een raar verhaal. Ik heb onderstaand nog nooit gezien bij mij in sportmodus waar hij ook in rijdt. https://youtu.be/n-2O7geu0L4?t=237
screenshot met uitvergroting;
Bijlagen :
18vti
Master
Heb je al in een andere 330e gereden?
Ik zou gewoon in 2 of 3 andere karren gaan rijden om te "voelen" of die echt anders rijden
Ik zou gewoon in 2 of 3 andere karren gaan rijden om te "voelen" of die echt anders rijden
Dave
Webspecialist
Het is al heel lang geleden dat autohandelaren auto's zomaar meegaven voor een proefrit. Dan moet er wel al een serieuze deal ophanden zijn. Anders weet ik niet hoe ik 'gewoon' twee of drie andere karren tevoorschijn kan toveren.
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Het is al heel lang geleden dat autohandelaren auto's zomaar meegaven voor een proefrit
Nee joh, proefritje kan echt nog wel hoor.
Je hebt er soms een paar bij die raar gaan doen (zelf ook gehad, alleen proefrit als ik de koop ging toezeggen )
Dave
Webspecialist
Blijft raar om aan te komen zetten met het verhaal van ja ik wil graag proefrijden in een auto van ongeveer hetzelfde jaartal want ik wil graag 'upgraden' naar een lagere kilometerstand. Ofzoiets. Ik ben niet zo goed in ophangen van dat soort fantasieverhalen.
" Mijn auto rijdt kut, ik wil effe weten of een ander net zo kut rijdt" - denk niet dat ze zeggen oke ja is goed hier heb je de sleutels.
" Mijn auto rijdt kut, ik wil effe weten of een ander net zo kut rijdt" - denk niet dat ze zeggen oke ja is goed hier heb je de sleutels.
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Blijft raar om aan te komen zetten met het verhaal van ja ik wil graag proefrijden in een auto van ongeveer hetzelfde jaartal
'Mijn vrouw wil eigenlijk hetzelfde type auto, omdat het mij zo goed bevalt'
Suggestief
Master
Dan weet ze toch hoe die rijdt.
Ben benieuwd wat de garage gaat zeggen. De T-map sensor heb je toch ook vervangen na de keukenpapier aanval?
Ben benieuwd wat de garage gaat zeggen. De T-map sensor heb je toch ook vervangen na de keukenpapier aanval?
zerty
Master
Dave schreef:
Lijkt het marginaal beter/anders te doen maar over het algemeen blijven de waardes waardeloos.
Kan je bij dat ding niet de ecu resetten?
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum