Postingstijd interval gedetecteerd van 32.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 3 van 5  [ 215 berichten ]
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
EotS schreef:
"De installatie geplaatst op De Busbrug de Binding in Zaandam, wordt door middel van NTP gesynchroniseerd met de centrale server. De Centrale server, wordt vervolgens weer gesynchroniseerd met time.windows.com. Hiermee hebben alle onderdelen van de installatie exact dezelfde tijd".

Als ICT'er vraag ik me dan af, waarom niet alles op pool.ntp.org in plaats van die dubbele slag via time.windows.com :fp:
  Bericht 
MDoesburg
Eendagsvlieg
 
Beste Eots,

Heb ook een boete gehad op de busbrug. Zou ook graag een voorbeeldbrief willen ontvangen per mail.

Bij voorbaat dank

Marijn
  Bericht 
BLikent
Master
Citaat:
Ambtenarenstel wiste eigen boetes

ZAANSTAD -
Een ambtenaar in Zaanstad heeft tientallen verkeersboetes van hemzelf en zijn vrouw gewist uit het computersysteem.

De man werkte op de afdeling Handhaving, waar hij toegang had tot het boetsysteem. Zijn vrouw werkte ook voor de gemeente, maar bij een andere afdeling.

De overtreding was telkens dezelfde; de ambtenaar en zijn vrouw werden geflitst op een stuk weg waar alleen bussen overheen mogen. De boetes vertegenwoordigden in totaal enkele duizenden euro's.

De gemeente vermoedde al enige tijd geleden dat er iets mis was en schorste de twee ambtenaren. Uit onderzoek bleek dat er reden genoeg was ze te ontslaan en aangifte te doen.
Bron: De Telegraaf

Tsja zo kan het ook. :glaasje:
  Bericht 
svdongen
Master
 
:P Als hij alles van die dag wiste lijkt het geloofwaardiger; of van de ambtenaar in kwestie.
  Bericht 
basjuh1981
Master
svdongen schreef:
Als hij alles van die dag wiste lijkt het geloofwaardiger

Dat valt meteen op natuurlijk :roll:
  Bericht 
svdongen
Master
 
Nou ja, van die ambtenaar dan (misschien werkte diens apparaat niet goed).
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Topic niet gelezen ? alleen dat laatste kranteartikel ? :kniktja: :kniktja: :kniktja:
  Bericht 
svdongen
Master
 
WimLex schreef:
Topic niet gelezen ?

Wel, da's juist het erge. Ik realiseer het me nu pas XD
  Bericht 
Jase
Eendagsvlieg
 
Beste Eots,

Graag ontvang ik je juridisch onderbouwde bezwaar tegen de busbrugboete dmv de camera's. Helaas vergat ik vorige maand om 08:52u op mijn klok te kijken..

Mijn dank is bij voorbaat groot!

Mvrgr, DJ

<edit mod: email verwijderd op verzoek>
  Bericht 
Dennis1975
Eendagsvlieg
 
Beste Eots,

Ik moest voor mijn werk in Zaandam zijn en heb de (onder)borden dus totaal gemist. Werd daarnet gebeld door mijn vrouw met de mededeling dat ik dus ook 137 Euro aan de broek had. Als ik nou serieus kwaad in de zin had.................. nee, ik ben maar een werkende man.............. Zou jij mij de bezwaarbrieven kunnen toezenden per mail ?
  Bericht 
no justice
Master
zou het niet een idee zijn dat Eots zijn bezwaarbrieven hier online neer zet ?
  Bericht 
Dennis1975
Eendagsvlieg
 
Het haalt mij niet uit, ik zou het al super vinden als Eots ze naar mij zou mailen. Dit is gewoon stelen van je burgers als overheid ! Als je nou daadwerkelijk iets crimineels zou doen............... Als je nou wil dat er niemand over die brug heen gaat sluit hem dan of of vestig de aandacht duidelijk op die borden !! Het ergste is nog dat ik voor mijn werk onderweg was naar een pand van notabene de RijksGebouwenDienst omdat hun een storing hadden. Ben je onbekend en aan het zoeken, rijd je absoluut niet te hard en dan pakken ze je op deze manier !!!
  Bericht 
EotS
Master
MeaCulpa... Ben even "off line" geweest... Zal de heren even mailen ....
  Bericht 
Dennis1975
Eendagsvlieg
 
Beste Eots hoe kan ik bij een prive bericht ??? Zou je me anders alsnog direct kunnen mailen ???
  Bericht 
EotS
Master
Euhm.... Even meer reageren op het Forum is een goeie optie. Na ongeveer 40 berichtjes kun je bij de berichten geloof ik .... Maar ik heb de brief nu ook aan je gemaild. Suc6 !

no justice schreef:
zou het niet een idee zijn dat Eots zijn bezwaarbrieven hier online neer zet ?
.. Is misschien wel een idee... Zou het handig zijn ..?? Heb de brief nog niet aan zoveel mensen gemaild trouwens NJ.
  Bericht 
svdongen
Master
 
Dennis1975 schreef:
Beste Eots hoe kan ik bij een prive bericht ??? Zou je me anders alsnog direct kunnen mailen ???

Kun je nog niet.
  Bericht 
Kucuk
Eendagsvlieg
 
Beste EotS,

Ook ik heb deze boete helaas ontvangen. Heb voor mezelf op een rijtje gezet wat ik wil aanvoeren in m'n bezwaarschrift maar zou toch graag een vergelijking met 1 van jouw brieven willen maken. Gaat toch om veel geld.

Ben ook erg benieuwd naar het vervolg van jouw zaak!

Groetjes Yolanda
  Bericht 
brandweerman24
Nieuwkomer
 
Goedemorgen mede FS gebruikers,

Ook ik heb afgelopen week de brief van het cjib ontvangen over de beruchte busbrug.
Eots zou je mij de stukken kunnen mailen zodat ook ik hier tegen in bezwaar kan gaan?
Ook ga ik op facebook een pagina openen om de busbrug genaamd "de binding" 24/7 open te krijgen.
De binding is er nu totaal niet...

Groeten Stefan
  Bericht 
brandweerman24
Nieuwkomer
 
Voor diegene die in de Zaanstad wonen en willen dat de busbrug 24/7 open gaat: like even de pagina zodat er actie ondernomen kan worden. https://www.facebook.com/pages/Busbrug- ... 9357651482
  Bericht 
Story
Master
 
Ook ga ik op facebook een pagina openen om de busbrug genaamd "de binding" 24/7 open te krijgen.

like even de pagina zodat er actie ondernomen kan worden.


:zzz:
  Bericht 
brandweerman24
Nieuwkomer
 
Feitelijk schreef:


Je komt duidelijk niet uit de zaanstreek Feitelijk...
  Bericht 
Story
Master
 
Is feesboek daar groot, ja?
  Bericht 
Tommie
Master
 
regiorunner schreef:

Tsja, waarom is er ooit eigenlijk een inrijverbod ingesteld... Wilden de wijkbewoners dat toevallig? En staan zij dan boven de wet? :fp:



Oude post, maar toch nog een reactie: het inrijverbod is ingesteld vanwege overlast voor de woonwijk die aan de Koogse kant van de busbrug ligt. Oorspronkelijk zou daar een doorgaande weg zullen komen, maar die is afgelast en nu moet alle verkeer over een smalle ringweg waar ook fietsers overheen gaan.

Sinds een paar jaar geldt het inrijverbod alleen in de spits.



@EOTS: Nog iets gehoord? Ik ben wel benieuwd; zou dan in de spits tenminste over de busbrug kunnen zolang ik alleen met de camera wordt geflistst?
  Bericht 
EotS
Master
Tommie schreef:
@EOTS: Nog iets gehoord? Ik ben wel benieuwd; zou dan in de spits tenminste over de busbrug kunnen zolang ik alleen met de camera wordt geflistst?


Ik heb de schriftelijke bevestiging dat het CVOM de zaak heeft doorgezonden aan het kantongerecht Zaandam. Ik heb van het kanton nog niets gehoord dus nog even afwachten ....

(notitie aan mezelf: van de week even bellen met kanton en verifieren ... O:) )
  Bericht 
brandweerman24
Nieuwkomer
 
Hallo Eots,

Zou jij misschien van informatie kunnen voorzien omtrent je zaak? Ik ben druk bezig om de busbrug permanent open te krijgen.
Hierdoor krijg ik veel reacties van mensen die ook bekeurd zijn. Deze zou ik graag ook op hoogte stellen en dus helpen..
is mijn emailadres.

Groeten stefan
  Bericht 
svdongen
Master
 
is mijn emailadres

Juridisch zou je ook een verzoek om herziening van het verkeersbesluit (nieuwe feiten en omstandigheden die zijn gebleken) kunnen proberen hiervoor?
  Bericht 
WJM
Master
 
Voor diegene die in de Zaanstad wonen en willen dat de busbrug 24/7 open gaat: like even de pagina zodat er actie ondernomen kan worden. https://www.facebook.com/pages/Busbrug- ... 9357651482


Heb trouwens uit goede bron vernomen dat CVOM en de Broederschap der Rechtsbijstandsverleners momenteel strijden om het beste bod aan Facebook, om de contactgegevens der likers te mogen kopen....:))
  Bericht 
Story
Master
 
svdongen schreef:

Juridisch zou je ook een verzoek om herziening van het verkeersbesluit (nieuwe feiten en omstandigheden die zijn gebleken) kunnen proberen hiervoor?

Als individuele burger moet je dan een flink belang hebben. Mijn gemeente gaat me blijkbaar ook afwijzen.
  Bericht 
WJM
Master
 
Misschien meer leden werven?
  Bericht 
Story
Master
 
Nee, dat was een experiment als burger.
Volgens de statustracker is het advies van de commissie klaar, zonder mij gehoord te hebben, dus dat zal wel een ongegrondheid worden.
Dat besluit moet men voor 20 februari nemen dus daar wachten we dan nog maar even op te zien of de vereniging hetzelfde handhavingsverzoek wil indienen.
  Bericht 
Helaaseenbekeuring
Nieuwkomer
 
Beste EotS,
Helaas liepen ook wij tegen een bekeuring aan op de busbrug De Binding in Koog. Uit dit topic begrijp ik dat je stukken/brieven hebt die ons zouden kunnen helpen om een bezwaar in te dienen, en wij zouden het erg waarderen als je die kon emailen.
()

Alvast dank!
Groet,

Vanderbeek
  Bericht 
EotS
Master
Beste reageerders,

Het is geen probleem een ieder van informatie te voorzien maar een kleine "rem" is op zijn plaats. Mijn zaak is thans nog onder behandeling bij de kantonrechter. Alhoewel mijn bekeuring uit 2011 (!) stamt, heeft er nog steeds geen uitspraak plaatgevonden. Hier wordt nu hard aan gewerkt .....

Wat de uitspraak wordt, dat weet ook ik niet. Ik ben van mening dat ik een hele goede en sterkte zaak heb gezien de feiten die ik boven water heb gehaald. Dit is echter vooralsnog GEEN enkele garantie voor succes.

Ik hou iedereen hier op de hoogte en heb goede verwachtingen maar een kleine tempering van het enthousiasme is wel op zijn plaats .....

EotS
  Bericht 
Helaaseenbekeuring
Nieuwkomer
 
Beste EotS,

Goed om dat even te benadrukken, en ik begrijp dat heel goed. Wie bezwaar maakt, doet dat op eigen initiatief en risico...

Ik ben echter wel benieuwd naar de formuleringen die eerder gebruikt zijn, m.n. (WOB) wetsartikelen die aangehaald worden en mogelijk de trigger zijn...

Groet,

Vanderbeek
  Bericht 
volvofan
Pro
 
EotS schreef:

Stond een dezer dagen een groot artikel in het Parool over een man die dagelijks met de motorfiets aan de hand over de stoep van de Busbrug liep op de verboden tijden en tientallen bekeuringen heeft gekregen
Ik denk dat die man wel enige steun behoeft
Wat een narigheid
  Bericht 
Story
Master
 
volvofan schreef:
Ik denk dat die man wel enige steun behoeft

Die heeft de argumenten van EotS niet nodig! :lol:
  Bericht 
Helaaseenbekeuring
Nieuwkomer
 
EotS,

Ben bezig met bezwaar tegen de boete, en hoor graag wat je in je bezwaarbrief hebt vermeld.
(bovenop de "standaard"-items uit de WOB-helpdesk).
Heb je de Gemeente Zaanstad ook geWOBt? (op welk adres of faxnummer?)

Alvast dank,
  Bericht 
haringkje
Master
volvofan schreef:
Stond een dezer dagen een groot artikel in het Parool over een man die dagelijks met de motorfiets aan de hand over de stoep van de Busbrug liep op de verboden tijden en tientallen bekeuringen heeft gekregen

Heb je een link voor mij? Ik kan het artikel niet vinden.
Ben wel benieuwd waar ze voor geschreven hebben.
  Bericht 
EotS
Master
Was ook al aan het zoeken.... Kon het ook niet vinden ...

@Helaasookeenbekeuring: Zaanstad idd gewobt en ook meerdere gesprekken gehad ivm hoorzittingen nav de WOB. Heb de juridische afdeling gewobt. Je krijgt niet alles, maar na doorzeuren heb ik de belangrijkste docs binnen gekregen. Zaak bij de kantonrechter loopt nu al 2,5 jaar ...
  Bericht 
haringkje
Master
  Bericht 
svdongen
Master
 
Ik vraag me af in hoeverre die schade kan worden verhaald. In ieder geval is hier sterk sprake van schending van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur...
  Bericht 
Remymartell
Eendagsvlieg
 
wie o wie kan me helpen aan een voorbeeld brief want ook ik ben ten prooi gevallen aan de inmiddels beruchte busbrug.

groetjes Remy
  Bericht 
HAW2006
Master
volvofan schreef:
Stond een dezer dagen een groot artikel in het Parool over een man die dagelijks met de motorfiets aan de hand over de stoep van de Busbrug liep op de verboden tijden en tientallen bekeuringen heeft gekregenIk denk dat die man wel enige steun behoeftWat een narigheid

Is inmiddels ook een topic van.

http://forumindex.nl/viewtopic.php?t=83468
  Bericht 
EotS
Master
Dames en Heren Forumleden....... Na een Juridisch getouwtrek van bijna 2,5 jaar is het dan eindelijk zover ! We hebben een uitspraak van de kantonrechter te Zaandam. Maar... Ook dit is weer niet geheel van een leien dakje gegaan (zoals verwacht).

Nadat ik in november met het CVOM al enkele verhitte discussies had gevoerd over de verwerking van de beschikking, mijn beroep , mijn bezwaar en de daaropvolgende drie klachten, kreeg ik schriftelijk de bevestiging dat mijn beroep met spoed zou worden doorgezonden naar het Kantongerecht. Eindelijk ! dacht ik.. Nadat ik de afgelopen week contact had opgenomen met het Kanton, werd ik wederom weeer met mijn voetjes (stevig) op de bureaucratische aarde gezet. Mijn zaak was reeds behandeld en afgedaan ! WAT :o :o :o :o

Wat bleek: toen ik in 2011 de boete opliep, woonde ik in het pittoreske, landelijke Amsterdam ... In 2012 ben ik wat noordelijker gegaan en dus verhuisd. Keurig een verhuisberichtje aan het CVOM en de correspondentie was weer op orde. Maar niet bij het kanton, die doen namelijk niet aan een GBA check. Dit is ook niet nodig want als men mijn dossier had gelezen dan had men kunnen weten dat mijn adres was veranderd......

Maar goed, een alleraardigste dame van het Kanton bevestigde mij dat mijn zaak dus al was geweest en dat de edelachtbare had afgezien van een oproeping van de beide partijen. De komst van EotS was dus niet nodig.... de rechter vond de info die was verstrekt voldoende om tot een uitspraak te komen. En die uitkomst was dus ook naar mijn oude 020 adres verzonden..... :fp: Maar niet getreurd ! de uitspraak werd alsnog naar mijn nieuwe (nou ja, na 1,5 jaar) adres verzonden en vol spanning maakte ik de dunne enveloppe open. De uitspraak was als volgt:

"De gedraging - waarvoor de in deze procedure bedoelde administratieve sanctie is opgelegd - luidt, kort gezegd als volgt: Handelen in strijd met gesloten verklaring in beide richtingen weg(gedeelte) bestemd voor bepaalde categorie voertuigen.

Betrokkene heeft tegen de beslissing van de officier van justitie beroep ingesteld en daartoe aangevoerd hetgeen in het beroepschrift - dat zich bij de stukken bevind - is vermeld.

De officier van justitie heeft op dat beroep beslist. Betrokkene heeft daartegen vervolgens beroep ingesteld bij de kantonrechter en daartoe aangevoerd hetgeen in het tweede beroepschrift -dat zich eveneens bij de stukken bevindt - is vermeld.

De officier van justitie heeft vervolgens, na nogmaals het dossier bestudeerd te hebben, de beschikking vernietigd. Betrokkene is daarop in de gelegenheid gesteld zijn beroep in te trekken.

De kantonrechter beëindigd de behandeling van de zaak en geeft aan direct uitspraak te doen. De kantonrechter deelt de beslissing en de motivering daarvan mee.

Motivering van de beschikking

Nu de officier van justitie de beschikking heeft vernietigd en de betrokkene zijn beroep niet heeft ingetrokken dient te worden beslist als volgt.

Beslissing

De kantonrechter


Verklaart het beroep gegrond en vernietigd de initiële beschikking en de beslissing van de officier van justitie. Bepaalt dat het bedrag der zekerheidstelling en de administratiekosten worden terugbetaald.

Helaas geen inhoudelijke uitspraak van de edelachtbare. Toch wordt het beroep gegrond verklaard. Ik kan dat niet anders zien als dat de kantonrechter het eens is met de door mij geformuleerde bezwaren. Stiekem ben ik dan toch wel blij alhoewel ik een heel erg dubbel gevoel over hou aan de afgelopen jaren .....

En nu dan ? Hoe zit het met al die andere ingediende bezwaren ?? Ik wil een ieder die hulp nodig heeft, daar waar ik kan, wel helpen. Ik blijf dan ook strijden tegen de cameraopstelling zoals die nu operationeel is. Wie in zijn bezwaar wil refereren aan deze uitspraak doet er goed aan om te verwijzen naar de uitspraak van 04 februari 2014 met kenmerk (zaak / rolnummer) 2706017 WM VERZ 14-267 ....
  Bericht 
bert65
Master
Nu weet ik ook waarom justitie veel veroordeelden niet kan vinden; ze kijken niet in de GBA.
  Bericht 
EotS
Master
bert65 schreef:
Nu weet ik ook waarom justitie veel veroordeelden niet kan vinden; ze kijken niet in de GBA.
... Ik kan je vertellen dat ze dat heeeeeel goed doen, alleen staan de meeste veroordeelden niet ingeschreven ogv de oude Wet GBA (nu Wbp). Die veroordeelden zijn allemaal voorzien van de code "E" van geëmigreerd of "V" van Vertrokken Onbekend Waarheen .. :wink:
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Jammer Eots, blijkt dat NJ zijn nickname niet voor niets heeft gekozen. :fp:

Ondanks je verzoek om gehoord te worden is het wederom onder de tafel geregeld (om geen inkomsten mis te lopen).
  Bericht 
EotS
Master
Moraal van verhaal:

Ga in bezwaar en win of doe niets en betaal het volle pond ...
  Bericht 
Aanhanger
Master
Er wederom geen ene moer opgeschoten.
Zucht...
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
EotS schreef:
Moraal van verhaal:

Ga in bezwaar en win of doe niets en betaal het volle pond ...

- je MOET WOBben, en krijgt later te horen dat er zoveel misbruik van de WOB wordt gemaakt
- je MOET naar de rechtbank om je gelijk te halen en krijgt later te horen misbruik van (proces)recht te maken

Terwijl de rechter aan al deze poppekast een eind had kunnen maken, maar verkozen heeft om het grote graaien niet te verstoren.
  Bericht 
pevo
Master
EotS: mooi dat het een gegrond beroep is, balen dat e.e.a. niet inhoudelijk aan bod is gekomen. Mijnsinziens is dat alsnog te realiseren door hoger beroep in te stellen bij het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden :kniktja:

Er staat immers gewoon beroep open tegen een gegrond verklaard beroep, ook door de eisende partij. Je kunt het Hof dan vragen om enkel de procedure te beoordelen en aan te geven dat jij ernstig bent geschaad door niet in persoon te zijn gehoord door de kantonrechter en verzoekt tot terug verwijzing van de zaak door het Hof naar de kantonrechter voor inhoudelijke behandeling.
 Pagina 3 van 5  [ 215 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy