Postingstijd interval gedetecteerd van 124.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 4 van 5  [ 215 berichten ]
  Bericht 
WJM
Master
 
EotS schreef:
Wat bleek: toen ik in 2011 de boete opliep, woonde ik in het pittoreske, landelijke Amsterdam ... In 2012 ben ik wat noordelijker gegaan en dus verhuisd. Keurig een verhuisberichtje aan het CVOM en de correspondentie was weer op orde. Maar niet bij het kanton, die doen namelijk niet aan een GBA check.


Sterker nog: klunst het CVOM falikant mis in adressering, dan neemt Kanton het klakkeloos over.
(en pleegt CVOM aan het eind van de rit uiteindelijk valsheid in geschrifte, door in dwangbevel de boel wel opeens te corrigeren, en daarin defacto glashard te beweren dat de initiele beschikking destijds aan het goede adres is uitgereikt (dat in die vorm destijds helemaal niet bij hen bekend was))

Franz Kafka has never been more alive than today.
  Bericht 
svdongen
Master
 
Je moet inderdaad wel kunnen hard maken dat er belang is :)
  Bericht 
Helaaseenbekeuring
Nieuwkomer
 
EotS: ik ben nu bezig met de gemeente, hebben nu na vier weken niet op WOB-verzoek gereageerd. Heb je een voorbeeldje van een vervolgbrief die ik zou kunnen sturen? Alvast mijn dank.

Allen: let op, faxnummer van CVOM is sinds kort 088 6990160
  Bericht 
pevo
Master
Allen: let op, faxnummer van CVOM is sinds kort 088 6990160


:schudnee:

Je kunt dat nummer ook gebruiken, de oude nummers zijn nog wel gewoon in gebruik :kniktja:
  Bericht 
EotS
Master
@Helaaseenbekeuring: wat voor een vervolgbrief bedoel je ? Welke procedure heb je lopen tegen de gemeente ? Zit je in je bezwaar of beroepsprocedure ?
  Bericht 
Helaaseenbekeuring
Nieuwkomer
 
@EotS: na een wob-verzoek nog geen reactie, weet niet zeker of ik bij het juiste loketje ben...
  Bericht 
EotS
Master
Euhm... Dan wordt het moeilijk je te helpen.... Ik heb het rechtstreeks via de Afdeling Juridische Zaken gedaan. Hoe staat het met je bezwaar ?
  Bericht 
Helaaseenbekeuring
Nieuwkomer
 
EotS: het bezwaar is verstuurd en ontvangen, alleen "incompleet" wegens niet vermelden van gronden van bezwaar. Maar ja, die komen als alle stukken er zijn... de gemeente is alleen niet erg snel met het opvolgen op mijn WOB-verzoek...
  Bericht 
Aanhanger
Master
Je zult "iets" als reden aan moeten geven.
Het maakt verder niet zoveel uit wat dat is, je kunt het summier houden.
Later kun je het nog aanvullen.
  Bericht 
Helaaseenbekeuring
Nieuwkomer
 
Eindelijk bericht terug mijn bezwaar van CVOM. Je raadt het al: ongegrond. Volgende stap is dus een beroep. Kan iemand mij helpen met een voorbeeld tekstje?
  Bericht 
svdongen
Master
 
Wat zijn je argumenten?
  Bericht 
Helaaseenbekeuring
Nieuwkomer
 
Argument in mijn bezwaar was: camerasysteem bedoeld voor openbare orde mag niet gebruikt worden voor vaststelling mulder-feit. Zelfde argument als EotS, overigens, bovenin dit thread.
  Bericht 
Helaaseenbekeuring
Nieuwkomer
 
Hallo allemaal, deze week wil ik mijn beroep gaan opstellen en versturen. Kan/wil iemand daarbij helpen?

Status: boete op busbrug. Toen bezwaar tegen boete ingediend, met als grond: boa niet bevoegd om met camerasysteem strafbaar feit vast te stellen. Antwoord van CVOM: bezwaar niet gegrond, want de gegevens zijn juist en er is niet onbevoegd bekeurd.

Naar mijn mening is er wel onbevoegd bekeurd (nl. camerasysteem niet bestemd voor handhaving Wahv, maar hoe moet ik dat opschrijven? Situatie is hetzelfde als met EotS, volgens mij.

Alles opmerkingen die helpen zijn welkom. Dank!
  Bericht 
svdongen
Master
 
Misschien even je mail plaatsen; volgens mij stuurt EotS dan wel eens de voorbeeldbrieven ;)
  Bericht 
Bounty
Master
 
Inderdaad hem even een pb sturen.
  Bericht 
Emmy
Eendagsvlieg
 
gvde schreef:
Die camera in Spaarndam heeft me ondertussen ook 3 beschikkingen opgeleverd
En ik vrees dat het er nog een paar kunnen worden

Ik krijg gelukkig wel hulp van een forummember met het WOB gebeuren, dat is dus alvast geregeld (laat ze maar werken voor hun geld is dan maar het motto).

Nu nog een goed bezwaar indienen en vooral hopen dat de situatie dezelfde is als bij de Busbrug... Mocht je dit lezen EotS, ik zou graag je brieven gebruiken



Beste EotS ik ben nieuw hier en hard op zoek naar een goede voorbeeldbrief om de krankzinnige boetes van Spaarndam brug tegen te vechten. :thumb: Heel graag zou ik net zoals het reeks van alle andere jou succesvolle bezwaar brief willen gebruiken. Ik hoop dat jij het leest ik ziet met bezwaar termijn of als iemand anders heeft van EotS al mogen ontvangen die naar mij ook doorgeven. Zou ik super dankbaar voor zijn! Alvast bedankt! Emmy O:)
  Bericht 
mlavk
Laat zich horen
Kortom, corrupt, corrupter, corruptst... Welkom in Nederland NV

http://tegenonzin.nl/download/Staat_der ... anden1.pdf
  Bericht 
Irritanteboetes
Eendagsvlieg
 
Best EotS, zou je mij ook je voorbeeld brief kunnen toesturen? Hier ook een boete ontvangen op 5 mei... nationale feestdag. :thumb_d: Dank alvast!
  Bericht 
Tommie
Master
 
Volgens mij kom je niet heel ver, Irritanteboetes. Laatst zijn veel (100+ IIRC) mensen bij de rechter geweest, die er een hamerstuk van heeft gemaakt: alles ongegrond. Zodra m'n laptop het weer goed doet zoek ik de uitspraak erbij.
  Bericht 
Aanhanger
Master
En waarin de onbevoegdheid om de camerabeelden uit te lezen geheel buiten beschouwing is gelaten door de rechter.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Best EotS, zou je mij ook je voorbeeld brief kunnen toesturen?

Eots: Laatst bezocht: vr 24 okt 2014, 20:40
  Bericht 
Tommie
Master
 
Aanhanger schreef:
En waarin de onbevoegdheid om de camerabeelden uit te lezen geheel buiten beschouwing is gelaten door de rechter.


Blijkbaar is dat geen probleem:

Citaat:
Uit de door de officier van justitie overgelegde nadere stukken en de daarin genoemde brief van het College van Procureurs-Generaal van 12 april 2011 volgt dat boa’s bevoegd zijn een sanctie op te leggen in verband met – onder andere – de handhaving van de openbare orde.

[...]

Nu ervan moet worden uitgegaan dat de sanctie is opgelegd in het kader van de handhaving van de openbare orde, was de verbalisant in dit geval daartoe bevoegd.


Bron: http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2014:9043

De bevoegdheid de beelden te lezen wordt door de rechter niet genoemd, wel om het resultaat ervan uit te voeren. Maar goed: het bedrag is boven de zeventig foepie, dus een betrokkene kan hoger beroep instellen. Ik ken minimaal één iemand hier in huis die blij zou worden van de openstelling tussen 7-9 en 16-18.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Wat heeft het feit dat ze bevoegd zijn de openbare orde te handhaven ermee te maken dan? Niets.
En dat is ook helemaal niet wat hier in twijfel wordt getrokken.

Maar Tommie, je gaat nu in je eentje het hele onderwerp weer overdoen denk ik, want ik doe niet meer mee met deze herhaling.
  Bericht 
Tommie
Master
 
Begin er dan niet over :dag:
  Bericht 
Aanhanger
Master
Jij begint over die oude uitspraak en trekt verkeerde conclusies.
  Bericht 
Tommie
Master
 
@Aanhanger: :zzz:

Nieuw nieuws:

Citaat:
Gemeente Zaanstad maakt foutje en verstuurt 1500 verkeersboetes

ZAANDAM - Ruim 1500 automobilisten en motorrijders die tijdens de 'gesloten uren' over busbrug De Binding in Zaandam zijn gereden op doordeweekse feestdagen, krijgen toch geen boete van ruim honderd euro. Dat laat de gemeente Zaanstad weten.

Door Vanda de Haan - 24-8-2015, 12:29 (Update 24-8-2015, 17:21)
Zij maakt de boetes ongedaan. Het is namelijk op weekeinden en op feestdagen gewoon toegestaan om over de brug te rijden. Automobilisten en motorrijders die op Goede Vrijdag (3 april), Tweede Paasdag (6 april), Koningsdag (27 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (14 mei) en Tweede Pinksterdag (25 mei) tijdens speruren over de busbrug reden, kregen per ongeluk toch een bekeuring toegestuurd. Die hoeven zij niet te betalen, aldus de gemeente. Als het geld al is overgemaakt, wordt dat teruggestort.

De gemeente Zaanstad werkt naar eigen zeggen hard om een herhaling van deze fout te voorkomen.



Scheelde me toch weer 147 euro.


Bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... ?lref=SL_5
  Bericht 
Irritanteboetes
Eendagsvlieg
 
Kijk dat is goed nieuws! Ik heb ondertussen contact gehad met de Gemeente en ook zij bevestigen de seponering van de boete!
  Bericht 
Aanhanger
Master
Ik heb ondertussen contact gehad met de Gemeente en ook zij bevestigen de seponering van de boete!

Had je al betaald?
Zo ja wie gaat die beschikking dan terugbetalen aan je, doet de gemeente dat uit eigen zak of hebben ze een deal kunnen sluiten met het CJIB?

Betaalde beschikkingen waarvan de beroepstermijn verlopen is zijn definitief geworden voor zover ik weet, hooguit kan de gemeente dan nog compenseren, de beschikkingen zelf kunnen niet teruggedraaid worden.
  Bericht 
Irritanteboetes
Eendagsvlieg
 
Nee ik had nog niet betaald, bezwaartermijn is ook nog niet verlopen. Ik wacht even het telefoontje van de betreffende ambtenaar bij de Gemeente af, zou deze week moeten plaatsvinden. En anders even een bezwaar indienen.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Wacht even; persbericht van de gemeente gevonden:

Citaat:
Onterechte boetes op busbrug

De gemeente Zaanstad heeft een groot aantal boetes ongedaan gemaakt die ten onrechte zijn uitgedeeld aan automobilisten en motorrijders die op doordeweekse feestdagen gebruik hebben gemaakt van busbrug De Binding in Zaandam.

Op feestdagen geldt, net als in het weekeinde, dat de busbrug 24 uur per dag open is voor personenvervoer. Toch zijn mensen die de brug hebben gebruikt per abuis aangemerkt als overtreder. Het gaat om de volgende doordeweekse feestdagen in 2015: Goede Vrijdag (3 april), tweede paasdag (6 april), Koningsdag (27 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (14 mei) en tweede pinksterdag (25 mei).

In totaal gaat het om ruim 1.500 mensen die zijn aangemerkt als overtreder. Ruim 1.200 van hen hebben inmiddels via het CJIB een acceptgiro ontvangen. De overige bekeuringen zijn nog niet verstuurd.

De gemeente Zaanstad betreurt de gemaakte fout en is inmiddels druk bezig om deze, in samenwerking met het CJIB, recht te zetten. Alle vorderingen zijn geseponeerd. Dat betekent dat mensen die de boete al hebben betaald hun geld terugkrijgen. Wie de bekeuring al wel heeft ontvangen maar nog niet heeft betaald, hoeft dat ook niet te doen. In andere gevallen wordt de bekeuringen simpelweg niet verstuurd.

Inmiddels wordt hard aan een oplossing gewerkt om herhaling te voorkomen.
https://www.zaanstad.nl/mozard/!suite05 ... 338&mNwc=1
  Bericht 
Story
Master
 
Aanhanger schreef:

Inmiddels wordt hard aan een oplossing gewerkt om herhaling te voorkomen.

Wat?
Er zat toch een BOA die foto's uit te lezen? Als die dan gewoon de foto's van feestdagen niet doet?

/pakt vork om rekening voor dit consult op te maken.
  Bericht 
Tommie
Master
 
In plaats van dat ze hard werken aan het voorkomen van de herhaling, sturen ze me nog een boete van 147 euro voor precies dezelfde "overtreding", die ik heb gepleegd op - jawel - Tweede Paasdag als de Busbrug de hele dag open is.

Wat een eikels. Ik heb een schadevergoeding aangevraagd voor de tijd die ik heb verspild aan deze onzin.
  Bericht 
Story
Master
 
Tommie schreef:
Tweede Paasdag

Dat is 6 april geweest.
Briefje terug dat ze de 4 maanden overschreden hebben?
  Bericht 
Tommie
Master
 
Feitelijk schreef:
Dat is 6 april geweest.
Briefje terug dat ze de 4 maanden overschreden hebben?


Dat heeft me bij een "echte" overdreding idd geholpen. Briefje teruggekregen dat 4 maanden geen fatale termijn is maar dat ze met de hand over het hart streken.

Er komt trouwens weer een rondje onterechte bekeuringen aan voor Tweede Paasdag. Zelfs het CVOM (die blijkbaar zelf geen hersens hebben en alleen maar versturen wat ze binnenkrijgen) werd er moe van.
  Bericht 
Blokky91
Eendagsvlieg
 
Sorry dat ik een oud topic opentrek maar ook ik heb de beruchte brug 8 minuten te laat over gestoken. Nu werd ik door mijn tomtom over de brug gestuurd en realiseerde mij net te laat dat het camera systeem al 8 minuten op scherp stond.

Zou ik daarvoor ook een voorbeeld brief mogen krijgen? Mijn mail adres is: l
  Bericht 
Close Encounter
Master
:slotje:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
@Blokky91 open even een eigen topic.
  Bericht 
Blokky91
Eendagsvlieg
 
Ga ik doen!
  Bericht 
JurgenWeijer
Eendagsvlieg
Beste EotS,

Hopelijk dat dit alles nog actueel is.

Zou je mij kunnen voorzien in de voorbeeldbrieven waarmee je beroep gegrond is verklaard.

Alvast super veel dank voor de hulp!

Groet, Jurgen
  Bericht 
Story
Master
 
JurgenWeijer schreef:
En uiteraard totaal niet bewust van dat ze een overtreding beging.

Want ze snapt :C1: niet?
  Bericht 
SanderL
Eendagsvlieg
 
Beste EotS,

Ik hoop dat ik via dit onderwerp even met jou in contact kan komen.
Ik heb u toegevoegd als "vriend" om zo even een babbeltje te kunnen maken.
Ook ik heb namelijk een bekeuring gehad vanwege dat ik over de busbrug heb gereden.

Daarom zou ik graag jouw voorbeeldbrieven willen ontvangen als dit mogelijk is om dit aan te gaan vechten.

Alvast heel erg bedankt voor je tijd en hulp hierin.

Groetjes,
Sander
  Bericht 
bartd
Eendagsvlieg
 
Help, help, help,
Ik heb bouwwerkzaamheden verricht bij De Binding in Zaandam.
Aangezien ik geheel onbekend ben in die buurt is mij het verbodsbord niet opgevallen.
5 x over de brug tussen 7 en 9 uur. Gevolg € 745,= aan bekeuringen. Mooi een week of 2 voor jan met de korte achternaam gewerkt.
Bezwaar gemaakt dat sanctie op sanctie wellicht wat overdreven is heeft geen indruk gemaakt.
Nu dus beroep aantekenen bij de kantonrechter.
Probleem is dat de overtredingen wel zijn begaan. Het bord is mij alleen niet opgevallen en de situatie ter plekke roept ook geen twijfel op of je daar wel of niet mag rijden.
Wie kan mij helpen aan een bezwaarschrift.
Eots heeft e.e.a. met succes af kunnen wikkelen. Wellicht kan Eots, of iemand die al voorbeeldbrieven heeft ontvangen er ook een naar mij toe sturen.
Alvast bedankt!
  Bericht 
Tommie
Master
 
Beste Bart,

Eots is al sinds half maart meer op het forum geweest, en ziet je bericht mogelijk niet.

Met welke argumenten zijn bezwaar / beroep is ingewilligd is niet helemaal zeker, maar het argument dat eerder is genoemd: "BOA's zijn niet bevoegd om camera's uit te lezen" is in deze uitspraak

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2014:9043

van tafel geveegd.

Waar je wel op kan hopen - als je het laat voorkomen - is dat alle sancties na de eerste worden gehalveerd. Dat is namelijk ook gebeurd met de sancties in de uitspraak.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Dat argument is niet van tafel geveegd, er is volledig aan voorbij gegaan.
  Bericht 
TMFKAV
Master
Aanhanger schreef:
Dat argument is niet van tafel geveegd, er is volledig aan voorbij gegaan.


:huh:

Citaat:
Nu ervan moet worden uitgegaan dat de sanctie is opgelegd in het kader van de handhaving van de openbare orde, was de verbalisant in dit geval daartoe bevoegd.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Kom jij daarin tegen dat het argument van de gemeentewet (dat camera's slechts door de politie uitgelezen mogen worden) is overwogen?
  Bericht 
TMFKAV
Master
Aanhanger schreef:
Kom jij daarin tegen dat het argument van de gemeentewet (dat camera's slechts door de politie uitgelezen mogen worden) is overwogen?


Nee, hoe kan ik weten dat het in die zaak is aangevoerd? Ik baseer mij op de uitspraak.

Verbalisant (B0A) bevoegd.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Ik reageer op Tommies post hierboven.
Hij heeft het specifiek over de bevoegdheid voor het uitlezen, maar die is nooit beoordeeld in de uitspraak die hij aanhaalt.
  Bericht 
TMFKAV
Master
Aanhanger schreef:
maar die is nooit beoordeeld in de uitspraak die hij aanhaalt.


Citaat:
Buitengewone opsporingsambtenaren (boa’s) van de gemeente Zaanstad mogen boetes opleggen voor het oprijden van de ‘Busbrug De Binding Noord/Zuid’ te Koog aan de Zaan op tijden waarop dat niet is toegestaan.


In de omschrijving ...... :wink:

Citaat:
Nu de overtreding in dit geval is vastgesteld met behulp van camera’s, was er geen mogelijkheid om de bestuurder staande te houden. De sanctie mocht dus worden opgelegd aan de kentekenhouder. (EN) Nu ervan moet worden uitgegaan dat de sanctie is opgelegd in het kader van de handhaving van de openbare orde, was de verbalisant in dit geval daartoe bevoegd.


De kantonrechter heeft dus (impliciet) geoordeeld dat gemeente B0A's aan de hand van camerabeelden sancties mogen opleggen.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Wat ik al eerder schreef, als het zo is dat dat argument duidelijk zou zijn ingebracht (dat betwijfel ik!) dan is de rechtbank hieraan voorbij gegaan. Gemeentewet heeft de rechtbank überhaupt niet aan getoetst in deze uitspraak, in tegenstelling wat Tommie beweert.
Daarnaast is het maar een lokale rechtbank.
 Pagina 4 van 5  [ 215 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy