▼
[ 4358 berichten ]
Ik heb nog niks gezien
Op grond waarvan?
https://www.lastenvrij.nl/autoverzekeri ... -met-gips/
Het is aan de verzekeraar om te bewijzen dat je ongeschikt was om de auto te besturen.
Gegeven het feit dat mensen welke structureel met 1 hand (moten) rijden..al dan niet door aangeboren afwijkingen...ook verzekerd rond rijden (met gezondheids goedkeuring CBR... is dat nog niet zo simpel...al helemaal niet als je in een automaat rijdt.
Zag wel (ook in andere link) dat het cbr aangeeft dat als je vooraf van je arts te horen gekregen hebt dat je kunt rijden dat het dan goed is. Zelf hebben die geen tijd (wachttijd voor een keuring is langer dan de tijd voor genezing van een bot breuk of kneuzing) voor keuren.
Rechter elleboog op de centrale handsteun.
Alleen houdt zij haar linker arm wel hoog, ik heb meestal mijn linker elleboog ook leunend op de deur armsteun. Laatst een keer balken moeten vervoeren die dus mijn armsteun blokkeerden, wat rijdt dat naar zeg, waarom niet elke auto een normale armsteun heeft voor je rechter elleboog... Die Fransen doen dat ook goed, de C5 heeft elke stoel aan middenzijde gewoon een eigen instelbare armsteun aan de stoel vast.
Het mooie is dat ze niet eens wist dat ze op dat tempo had gereden tot ik de foto liet zien .
Het is altijd leuk om mensen te laten rijden die in een klein stadshok of oud barrel rijden met weinig vermogen en veel herrie. Die zeggen dan dat ze rustig gaan rijden e binnen 10 min betrap je ze op Vmax+50...
Heb het idee dat de meeste traagzaad rijders gewoon trage hokken gewend zijn...
Gisteravond dat ik parkeerde na 100 km sinds tanken (in de middag getankt, daarna in 2x die 100 km erdoor): 6,9:100. Vandaag een op en neertje Amsterdam, 85 km extra. Met 120 naar Amsterdam vandaag, behalve A10 west, daar 80, terug naar huis met 130. In Amsterdam stond ie op 7,1:100, nu thuis staat ie op 7,3:100. En dan heb ik hem goed laten uitrollen en was het tot Badhoevedorp 90 en 70 vanwege werkzaamheden op de A9.
Dus als jij een paar keer 160 aantikt en waarschijnlijk ook bij de stoplichten stevig wegtrekt, snap ik dat je gemiddelde hoger ligt. Elektrobak of niet. Dat is gewoon normaal.
Ik vind dat haar armen te gestrekt zijn. Het stuur wil ik veel dichterbij hebben.
406 ook. Gebruik ik nooit.
Ja, dat komt ook door het toerental. Zo rijdt een Auris met 4000rpm net 130 en zit je bij een duitser dan al tegen de 160. Dus zijn de chauffeurs daarvan de aso's..
Nee, dan gaat m'n hand slapen. Ik zit daar trouwens te rechtop voor.
Linker arm ligt vaak tegen het raam, hand op x:45.
Rechter elleboog op dij, hand rond x:20, moet altijd klaar zijn voor (re)actie.
Ik heb ooit mijn leasebak geruild met de leen-C2 van mijn parttimecollega. Hij had een ruime bak met trekhaak nodig voor een paar klusjes.
Bij 100 km/h had ik er in de C2 al geen zin meer in (wat een herrie), hij bleek achteraf bij 150 km/h pas op de teller gekeken te hebben... Toen was hij wel geschrokken, want hij was nog maar net aan het optrekken ofzo... En dat was dan met een 1.5dCi met 100pk
Vanuit een Leon naar een A6 of S90 bedoel je? Ja, is altijd lachen.
Ik had niet echt vragen, of doel je op mn examenvraag.. Die staat nog steeds open.
zuiniger ook .. we zitten in twee verschillende werelden
Hhaha, jij checkt zaakjes wel goed voordat je iets "aanpakt"
Of goed in onderhandelen .
Alleen de leaser wilden ze niet in het contract opnemen, dus dat is in een losse e-mail bevestigd.
Maar ik geloof zomaar dat ze nu voor een habbekrats te koop zijn.
Zitten er nou scheuren in het leer op de bestuurdersstoel? Vind ik wel rap, na 237kkm.
Oh wacht, ik vergat te zeggen: mooie bak, man!
Moet elke 180dkm, dus dat vind ik ook prima.
Ja, daar heeft Jaguar duidelijk op bespaard. Het leer is eigenlijk te dun, en aangezien de stoelen ook ventilatie hebben is het leer geperforeerd. Buitenkant is heel netjes, leer moet duidelijk ingevet worden.
Ik moet nog kijken wat ik ermee ga doen (plakken of laten herstellen, geen idee wat dat laatste kost)
Thanks
Heb je dat nog gecontroleerd?
Die schrijfsels in die vakjes kunnen ook bedoeld zijn als aanbevelingen.
Maar als je een goede te pakken hebt ga je genieten
Jij?!? Niet in een XJ?
Ik heb wel naar de XJ gekeken. Staat nog steeds wel op mijn lijstje eigenlijk.
▲
[ 4358 berichten ]
snovvdog
Master
Nou mijn oude Seat Leon was zuiniger op hoge snelheid hoor, ik denk dat het meer aerodynamisch zijn een rol speelde (dichte grille o.a.).
Ik wil een auto die zuinig is met een gemiddelde van 130, dus uitschieters naar 180 als kan...
Heb nog een foto-tje gevonden van een vriendin die reed op snelheid, 11.8 l/100km en 8,2/kWh/100km ladende, volgens mij was dit met redelijk constante snelheid
Bijlagen :
Ik wil een auto die zuinig is met een gemiddelde van 130, dus uitschieters naar 180 als kan...
Heb nog een foto-tje gevonden van een vriendin die reed op snelheid, 11.8 l/100km en 8,2/kWh/100km ladende, volgens mij was dit met redelijk constante snelheid
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
precies
70 66 80 100 105 90 80 80 100 105 90 80 110 100 90 65 70 100 105 167 130 167 80 50 = gem. 88
weet niet welke video jij gezien hebt maar als je het vlot noemt mag je jezelf wel even na laten kijken
70 66 80 100 105 90 80 80 100 105 90 80 110 100 90 65 70 100 105 167 130 167 80 50 = gem. 88
weet niet welke video jij gezien hebt maar als je het vlot noemt mag je jezelf wel even na laten kijken
bruintje beer
Master
Dave schreef:
hele leven is een risico
Je kunt na een ongeluk altijd nog beweren dat die mitella het gevolg van het ongeluk is natuurlijk
Masterdam
Master
bruintje beer schreef:
Ah, de tienvoorkwartoverhalfviergreep. Keurig.
bruintje beer schreef:
Je kunt na een ongeluk altijd nog beweren dat die mitella het gevolg van het ongeluk is natuurlijk
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
weet niet welke video jij gezien hebt maar als je het vlot noemt mag je jezelf wel even na laten kijken
Ik heb nog niks gezien
zadkine
Master
bruintje beer schreef:
Da's wel een risico want ik vermoed maar zo dat je dan niet verzekerd bent.
Op grond waarvan?
https://www.lastenvrij.nl/autoverzekeri ... -met-gips/
bruintje beer
Master
Ja ik kan ook wel een linkje vinden:
Bravis Ziekenhuis schreef:
Autorijden met gips is niet per definitie verboden, maar ook niet per definitie toegestaan. Verzekeraars kunnen weigeren om uit te betalen in geval van schade. Dit hangt af van de omstandigheden. U bent zelf verantwoordelijk om te beslissen of u met uw gips goed kunt autorijden en onveilige situaties kunt voorkomen.
Okee, misschien ben je niet onverzekerd maar als ze niet betalen heb je nog steeds een probleem.
zadkine
Master
bruintje beer schreef:
Okee, misschien ben je niet onverzekerd maar als ze niet betalen heb je nog steeds een probleem
Het is aan de verzekeraar om te bewijzen dat je ongeschikt was om de auto te besturen.
Gegeven het feit dat mensen welke structureel met 1 hand (moten) rijden..al dan niet door aangeboren afwijkingen...ook verzekerd rond rijden (met gezondheids goedkeuring CBR... is dat nog niet zo simpel...al helemaal niet als je in een automaat rijdt.
Zag wel (ook in andere link) dat het cbr aangeeft dat als je vooraf van je arts te horen gekregen hebt dat je kunt rijden dat het dan goed is. Zelf hebben die geen tijd (wachttijd voor een keuring is langer dan de tijd voor genezing van een bot breuk of kneuzing) voor keuren.
snovvdog
Master
bruintje beer schreef:
tienvoorkwartoverhalfviergreep
Rechter elleboog op de centrale handsteun.
Alleen houdt zij haar linker arm wel hoog, ik heb meestal mijn linker elleboog ook leunend op de deur armsteun. Laatst een keer balken moeten vervoeren die dus mijn armsteun blokkeerden, wat rijdt dat naar zeg, waarom niet elke auto een normale armsteun heeft voor je rechter elleboog... Die Fransen doen dat ook goed, de C5 heeft elke stoel aan middenzijde gewoon een eigen instelbare armsteun aan de stoel vast.
Het mooie is dat ze niet eens wist dat ze op dat tempo had gereden tot ik de foto liet zien .
Het is altijd leuk om mensen te laten rijden die in een klein stadshok of oud barrel rijden met weinig vermogen en veel herrie. Die zeggen dan dat ze rustig gaan rijden e binnen 10 min betrap je ze op Vmax+50...
Heb het idee dat de meeste traagzaad rijders gewoon trage hokken gewend zijn...
adinsx
Master
Grootste nadeel van een EV... je hoort het niet. Tot je ineens denkt, waar is dat vermogen. Blijkt ie op de 164 km/u begrenzing te zitten.
Van 100% vermogen zie je hem teruggaan naar 40% leveren. Dat is al zo bij FAS130 en even inhalen.
Van 100% vermogen zie je hem teruggaan naar 40% leveren. Dat is al zo bij FAS130 en even inhalen.
lacheisleuk
Master
Dave schreef:
kom op nou zeg, moet ik nou zelfs jou uit gaan leggen hoe het werkt? Een top is geen gemiddeld.
Klopt. Ik maakte vorig jaar in 100 km tijd een vakantiegemiddelde stuk. Totaan Leverkussen zat ik op 6,2:100. Daar getankt, gegeten, doorgereden en na Oberhausen nog 1x doorgestampt, om bij Rees weer te tanken. Krap 100 km, 8 of 9 liter erdoor. Van 6,2:100 naar 6,5:100. Plankgas vroeg ie volgens de BC om 24 liter per 100 km. Ik heb in 5% van de rit mijn gemiddelde verbruik met 5% kunnen verhogen.Gisteravond dat ik parkeerde na 100 km sinds tanken (in de middag getankt, daarna in 2x die 100 km erdoor): 6,9:100. Vandaag een op en neertje Amsterdam, 85 km extra. Met 120 naar Amsterdam vandaag, behalve A10 west, daar 80, terug naar huis met 130. In Amsterdam stond ie op 7,1:100, nu thuis staat ie op 7,3:100. En dan heb ik hem goed laten uitrollen en was het tot Badhoevedorp 90 en 70 vanwege werkzaamheden op de A9.
Dus als jij een paar keer 160 aantikt en waarschijnlijk ook bij de stoplichten stevig wegtrekt, snap ik dat je gemiddelde hoger ligt. Elektrobak of niet. Dat is gewoon normaal.
Mr.Cabdriver
Master
snovvdog schreef:
Alleen houdt zij haar linker arm wel hoog
Ik vind dat haar armen te gestrekt zijn. Het stuur wil ik veel dichterbij hebben.
snovvdog schreef:
Die Fransen doen dat ook goed, de C5 heeft elke stoel aan middenzijde gewoon een eigen instelbare armsteun aan de stoel vast.
406 ook. Gebruik ik nooit.
snovvdog schreef:
Heb het idee dat de meeste traagzaad rijders gewoon trage hokken gewend zijn...
Ja, dat komt ook door het toerental. Zo rijdt een Auris met 4000rpm net 130 en zit je bij een duitser dan al tegen de 160. Dus zijn de chauffeurs daarvan de aso's..
lacheisleuk
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Ik vind dat haar armen te gestrekt zijn. Het stuur wil ik veel dichterbij hebben.
Gestrekte arm en dan pols op de bovenkant toch?Mr.Cabdriver schreef:
Ja, dat komt ook door het toerental. Zo rijdt een Auris met 4000rpm net 130 en zit je bij een duitser dan al tegen de 160. Dus zijn de chauffeurs daarvan de aso's..
*Zwijgt in C2*
Mr.Cabdriver
Master
lacheisleuk schreef:
Gestrekte arm en dan pols op de bovenkant toch?
Nee, dan gaat m'n hand slapen. Ik zit daar trouwens te rechtop voor.
Linker arm ligt vaak tegen het raam, hand op x:45.
Rechter elleboog op dij, hand rond x:20, moet altijd klaar zijn voor (re)actie.
wellproc
Master
lacheisleuk schreef:
*Zwijgt in C2*
Ik heb ooit mijn leasebak geruild met de leen-C2 van mijn parttimecollega. Hij had een ruime bak met trekhaak nodig voor een paar klusjes.
Bij 100 km/h had ik er in de C2 al geen zin meer in (wat een herrie), hij bleek achteraf bij 150 km/h pas op de teller gekeken te hebben... Toen was hij wel geschrokken, want hij was nog maar net aan het optrekken ofzo... En dat was dan met een 1.5dCi met 100pk
lacheisleuk
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Nee, dan gaat m'n hand slapen. Ik zit daar trouwens te rechtop voor.
Ik bedoelde qua afstand tot het stuur. En dan gewoon normaal vastpakken.wellproc schreef:
Bij 100 km/h had ik er in de C2 al geen zin meer in (wat een herrie),
Dan was dat geen VTS. Ik doe 4krpm bij 120. Korte bak. Alleen in de Rallye, meen de 205 1.9, heeft nog een kortere bak. Dit is de op-een-na kortste bak die door PSA op een TU blok geschroefd is. De AX 1.4 GTI (niet te verwarren met de GT injection) heeft hem er ook op zitten. Dat de 0-100 tijd niet fantastisch is, zit daar ook in. Kom niet op 100 in zijn 2. Bij ca. 95 komt de rev limiter in... Maar dan zit je wel op 7750rpm.
Masterdam
Master
snovvdog schreef:
Het is altijd leuk om mensen te laten rijden die in een klein stadshok of oud barrel rijden met weinig vermogen en veel herrie. Die zeggen dan dat ze rustig gaan rijden e binnen 10 min betrap je ze op Vmax+50...
Vanuit een Leon naar een A6 of S90 bedoel je? Ja, is altijd lachen.
Piet_Piraat
Master
Met 145 op de cruise en een volgepakte auto (alles bij elkaar zo'n 2500kg denk ik) gemiddeld 8/100 vandaag. Zonder elektro te gebruiken want die accu was helemaal leeg. Hartstikke nette waarde vind ik. Bij 110 op de cruise had 't vast nog een stuk zuiniger gekund.
Even getest: als ik 'm in sport zet gaat ie inderdaad de accu laden om de Xtraboost te kunnen gebruiken. Dan gaat ie wel zuipen. Verder nog vragen Dave?
Ik hang 'm weer lekker aan de stekker .
Even getest: als ik 'm in sport zet gaat ie inderdaad de accu laden om de Xtraboost te kunnen gebruiken. Dan gaat ie wel zuipen. Verder nog vragen Dave?
Ik hang 'm weer lekker aan de stekker .
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Verder nog vragen Dave?
Ik had niet echt vragen, of doel je op mn examenvraag.. Die staat nog steeds open.
Piet_Piraat schreef:
Bij 110 op de cruise had 't vast nog een stuk zuiniger gekund.
zuiniger ook .. we zitten in twee verschillende werelden
18vti
Master
adinsx schreef:
En weet je wat het kost daar in 't westen. Nee, dan pak ik wel de Westelijke arbeidsvoorwaarden en neem ik wat reistijd (= werktijd want werklocatie is thuis) en files voor lief
Hhaha, jij checkt zaakjes wel goed voordat je iets "aanpakt"
adinsx
Master
18vti schreef:
Hhaha, jij checkt zaakjes wel goed voordat je iets "aanpakt"
Of goed in onderhandelen .
Alleen de leaser wilden ze niet in het contract opnemen, dus dat is in een losse e-mail bevestigd.
Rover
Master
Vandaag proefrit gemaakt, morgenochtend afgesproken om de deal rond te maken. Als het goed is gaat binnenkort de Scenic 1.6 16v op g3 het pand verlaten.
Een Jaguar XF 3.0D S uit 2010 zal deze dan vervangen
Een Jaguar XF 3.0D S uit 2010 zal deze dan vervangen
Masterdam
Master
18vti
Master
Piet_Piraat
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Met een beruchte automaatbak.
Zit daar geen ZF in al?Rover schreef:
Een Jaguar XF 3.0D S uit 2010 zal deze dan vervangen
Niiiice! Ik heb jarenlang een XF Sportbrake willen hebben. Maar ik durfde het ivm restwaarde e.d. echt niet aan. Plus ze hebben niet de goede stoelen.Maar ik geloof zomaar dat ze nu voor een habbekrats te koop zijn.
Rover
Master
Ze zijn nu bijna volledig afgeschreven, dus die restwaarde is inderdaad niet meer zo belangrijk.
De stoelen hadden beter gekuntmaar zijn voor mij een gigantische vooruitgang.
Ja, maar ik heb nog wel de 6-traps ipv de 8.
Laat het weten als ik er even mee heb gereden. Ik verwacht gemiddeld 1 op 14, maar dat komt dan wel door cruisecontrole oudelullenmodus naar het werk.
De stoelen hadden beter gekuntmaar zijn voor mij een gigantische vooruitgang.
Piet_Piraat schreef:
Zit daar geen ZF in al?
Ja, maar ik heb nog wel de 6-traps ipv de 8.
18vti schreef:
Laat me ff weten hoeveel ie drinkt, ik vind dat ook wel een mooi modelleke
Laat het weten als ik er even mee heb gereden. Ik verwacht gemiddeld 1 op 14, maar dat komt dan wel door cruisecontrole oudelullenmodus naar het werk.
Piet_Piraat
Master
Rover schreef:
Ze zijn nu bijna volledig afgeschreven, dus die restwaarde is inderdaad niet meer zo belangrijk.
Nee dat scheelt. Ik keek er een jaar of vijf-zes geleden naar. Maar dan met 2,5-3 ton op de klok verkopen had ik 'm nu aan de straatstenen niet kwijt gekund waarschijnlijk.
Rover
Master
Ach, waarom ook niet:
https://www.autoelsenaar.nl/voorraad/
Staat er maar 1, maar krijg de directe link niet werkend vanaf mobiel.
https://www.autoelsenaar.nl/voorraad/
Staat er maar 1, maar krijg de directe link niet werkend vanaf mobiel.
Piet_Piraat
Master
Mooi ding met beige leer, schuifdak, maar ik vind 'm wel wat ingewikkeld.
Na import een jaar te koop gestaan. Poeh. Laatste particulier gelukkig wel bijna drie jaar gehad, maar toch.
Vaak ben je te bang, enzo.
Na import een jaar te koop gestaan. Poeh. Laatste particulier gelukkig wel bijna drie jaar gehad, maar toch.
Vaak ben je te bang, enzo.
Rover
Master
Zijn moeilijke autos in de verkoop, belangrijkste was voor mij inderdaad dat de laatste eigenaar hem een kleine 3 jaar heeft gehad, dat hij volledig is onderhouden en dat in de laatste 40k zowel de distributie is gedaan als de automaatbak gespoeld.
Masterdam
Master
Rover schreef:
en dat in de laatste 40k zowel de distributie is gedaan als de automaatbak gespoeld.
Die riem is bijna 60k geleden hoor. Zitten er nou scheuren in het leer op de bestuurdersstoel? Vind ik wel rap, na 237kkm.
Oh wacht, ik vergat te zeggen: mooie bak, man!
Rover
Master
Masterdam schreef:
Die riem is bijna 60k geleden hoor.
Moet elke 180dkm, dus dat vind ik ook prima.
Masterdam schreef:
Zitten er nou scheuren in het leer op de bestuurdersstoel? Vind ik wel rap, na 237kkm
Ja, daar heeft Jaguar duidelijk op bespaard. Het leer is eigenlijk te dun, en aangezien de stoelen ook ventilatie hebben is het leer geperforeerd. Buitenkant is heel netjes, leer moet duidelijk ingevet worden.
Ik moet nog kijken wat ik ermee ga doen (plakken of laten herstellen, geen idee wat dat laatste kost)
Masterdam schreef:
Oh wacht, ik vergat te zeggen: mooie bak, man!
Thanks
Dave
Webspecialist
ziet er prima uit, je moet een beetje geluk hebben dat wel
Ik zie dat de vraagprijs 6000 was, dat risico is nog wel te overzien.
Ik zie dat de vraagprijs 6000 was, dat risico is nog wel te overzien.
Mr.Cabdriver
Master
Rover schreef:
belangrijkste was voor mij inderdaad dat de laatste eigenaar hem een kleine 3 jaar heeft gehad, dat hij volledig is onderhouden en dat in de laatste 40k zowel de distributie is gedaan als de automaatbak gespoeld.
Heb je dat nog gecontroleerd?
Die schrijfsels in die vakjes kunnen ook bedoeld zijn als aanbevelingen.
Maar als je een goede te pakken hebt ga je genieten
Speedy J
Master
Mooie fijne wagen Rover! Goede kleur binnen/buiten en niet duur aangekocht als ik die 6k zie staan.
Ook ik heb me een poosje verdiept in dit model, maar dan een benzine variant. Ben erg benieuwd hoe hij bevalt
(Die ronde knop op het middenconsole komt naar boven als ik het goed heb bij start, wil wel eens haperen)
Ook ik heb me een poosje verdiept in dit model, maar dan een benzine variant. Ben erg benieuwd hoe hij bevalt
(Die ronde knop op het middenconsole komt naar boven als ik het goed heb bij start, wil wel eens haperen)
Range Rover Teun
Medewerker
Rover, mooie auto , maar je moet met spoed de bestuurdersstoel laten repareren bij een goede autobekleder.
Rover
Master
Helemaal eens Teun, ik denk dat ik het eerst zelf even plak, dat kan nu relatief eenvoudig. Het scheurt dan in ieder geval niet verder.
Daarna eens kijken wie het kan herstellen en wat zon geintje gaat kosten
Klopt, was een goede prijs. Is ook echt een handelaar en geen dealer, hij wil er gewoon snel vanaf, hij weet dat je hiermee anders veel te lang kunt blijven zitten. Zijn geen makkelijke autos in de verkoop.
Daarna eens kijken wie het kan herstellen en wat zon geintje gaat kosten
Speedy J schreef:
Mooie fijne wagen Rover! Goede kleur binnen/buiten en niet duur aangekocht als ik die 6k zie staan.
Klopt, was een goede prijs. Is ook echt een handelaar en geen dealer, hij wil er gewoon snel vanaf, hij weet dat je hiermee anders veel te lang kunt blijven zitten. Zijn geen makkelijke autos in de verkoop.
Masterdam
Master
Speedy J schreef:
Ook ik heb me een poosje verdiept in dit model
Jij?!? Niet in een XJ?
Ik heb wel naar de XJ gekeken. Staat nog steeds wel op mijn lijstje eigenlijk.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum