▼
[ 4358 berichten ]
Oeh, zo in het wit wel gaaf! Maar wat hebben ze met het stuur gedaan joh?! Daar heb je kolenscheppen voor nodig om die vast te houden.
Alleen aan de linkerkant.. Denk foto op panorama stand?
Dat wist ik niet. Dacht dat ze in de 3 serie meestal zwaarder waren ivm xDrive versies.
Zal wel lichter zijn dan het blok in Schnitzel.. Iets met ijzer vs alu
telefoontje foto denk ik, totaal vervormd.
Dan kun je er wellicht beter tegen dan ik. Maar als je eens een thermometer meeneemt naar een automeeting zal je je verbazen om de verschillen.
Dat sowieso, maar grijs of cognac is al stukken koeler en nauwelijks besmettelijker. En het koelste beige of zelfs wit leer krijg je meestal ook wel schoon.
En heel gevaarlijk.
Ik mocht vorige week met een collega meerijden. Die kwam uit Rotterdam met haar DS DS3 E-Tense, 100% geladen, boordcomputer geeft ruim 300 km range aan. Pikt mij op in Gouda en we rijden naar Deventer. Ritje van nog geen 150 km.
Tegen de tijd dat we in de Deventer inrijden geeft de boordcomputer nog 50 km range aan... En we hebben echt niet gek gereden, gewoon met het verkeer mee.
Dus verplicht laden, in de garage, dozijn laadpunten, aansluiten, pasje tegen de paal, ok. "Wacht op vermogen", wtf?
Andere plek proberen, zelfde probleem, begint niet met laden. Maar onze meeting begint bijna dus laat maar even staan, misschien begint hij later alsnog met laden.
Halverwege de meeting hebben we pauze, collega loopt naar de garage, nope, niet geladen. Is de auto maar in een andere garage gaan zetten. Daar wou de auto wel opladen, dus einde van de dag konden we wel met een volle accu weer naar huis.
Tot zover mijn eerste ervaring met een EV: stress
Kan ik niet betalen. Maar zou voor mij prima zijn. Maar dan wel een leuke auto met brandstofmotor er naast.
ID3 PP heeft een praktijkrange van 275km, dus enkele reis red je al niet. Dan moet dat ding laden, aan de snellader zou dat langer duren dan de tijdsduur van onze afspraak. Zit je dus op de terugweg ook dat je minimaal een uur extra kwijt bent. En dan moet een paal maar net vrij zijn. Op 3 uur reisafstand enkele reis tikt zulke onzin wel aan. Niet iedereen woont/werkt op een centraal punt in NL ofzo.
Wat Dave zegt; theorie is leuk maar praktijk valt tegen.
Ik vermoed dat die palen net als bij ons op kantoor zijn. Niet alle palen hier kunnen tegelijk laden.
Echter daarnaast; niet alle auto's zijn goed in het vrijgeven van een paal. Dus als je pech hebt begint die helemaal niet te laden
Hoe dan? Een half uur laden van 10 naar 80%. En dat is dus 192 km van je range.
560 km rijden, 275 km range, moet je nog 285 km laden, kost je 45 minuten totaal, niet een uur alleen al voor de terugweg.
En dat dan als je op bestemming niet kunt laden. Als je wel op de bestemming kunt laden is het 2x 10 minuten.
Misschien dat mensen eens moeten nadenken om 5-6 uur te rijden voor een meeting van een half uur. Dat kost pas geld.
Ik vind het wel chill. Het rijdt best lekker en ik vind het juist fijn dat je de meeste ritten elektrisch kunt doen, maar toch nooit laadstress hoeft te hebben.
Het is alleen gedoe, telkens die slang eraan en dan smerige klauwen omdat dat ding in de regen heeft gelegen. Maar als dat alles is...
Jij moet gewoon verhuizen naar Zoetermeer man.....wonen in het extreme oosten en dan daar gaan werken
On topic: Ik blijf deze stage 2 tuned diesel gewoon rijden totdat ie dood is en niet meer te fixen sub 1K (Mag 1x voorkomen per jaar max )
Ik heb nog nooit zo'n zuinige auto gereden.
Ook met zonder elektriek!
Z'meer, hoe zag dat er ook alweer uit... Even in de agenda geneusd.
Deze week Arnhem en Zwolle
Vorige week Nieuwegein, Zwolle, Den Bosch
Week ervoor: Arnhem, Zwolle, Arnhem
Nog een week terug: Arnhem, Den Haag (vooruit, in de buurt)
Ah, exact een maand geleden op maandag 9 oktober was ik voor het laatst in Zoetermeer
En weet je wat het kost daar in 't westen. Nee, dan pak ik wel de Westelijke arbeidsvoorwaarden en neem ik wat reistijd (= werktijd want werklocatie is thuis) en files voor lief
Zeker range bij alleen maar 60 rijden....
Beetje EV haalt wat adinsx schrijft probleem loss. Al helemaal als je 100@gps rijdt.
Alleen wat auto's met een kleinere accu kunnen wel eens met 250- 300 km werkelijke range in de zomer zitten..(240 km met een ioniq met 28KWH batterij bv)
Slechts de stad EV's hebben die lagere range.
(Ik rij al jaar en dag regelmatig een retourtje Rotterdam van uit ca Hengelo OV)...toch een stukje verder dan Deventer. En heb dan tussen 10 en 20% marge op de batterij.
Daadwerkelijke afstand 360 km voor dat retourtje...
En dit met verschillende modellen EV's.)
Veel goedkoper kan je niet rijden momenteel. Kijk eens wat zo'n electrohok kost, dan nog de laadpaal enzo erbij.
Als ik kijk naar goedkoop en semi comfortabel rijden dan is een 4 cilinder diesel niet gek.
Misschien....alleen heb ik de diesel XTRAIL in 2021 opgeruimd vanwege de toen al ruim 180 euro MRB per maand incl milieu opslag. (Nu reden we er niet veel meer mee, eigenlijk alleen af en toe met aanhanger...en de huidige EV mag ook een 1600kg trailer trekken)
Tevens een beetje weinig prijs verschil tussen diesel en benzine op dit moment....al was de diesel wel zuiniger dan een benzine versie.
▲
[ 4358 berichten ]
Joël D.
Master
Dave schreef:
Oeh, zo in het wit wel gaaf! Maar wat hebben ze met het stuur gedaan joh?! Daar heb je kolenscheppen voor nodig om die vast te houden.
Raaf
Master
Joël D. schreef:
Maar wat hebben ze met het stuur gedaan joh?! Daar heb je kolenscheppen voor nodig om die vast te houden.
Alleen aan de linkerkant.. Denk foto op panorama stand?
Raaf
Master
bruintje beer schreef:
Drieliterblok is een stuk zwaarder, waardoor de handling van de auto verandert.
Dat wist ik niet. Dacht dat ze in de 3 serie meestal zwaarder waren ivm xDrive versies.
Zal wel lichter zijn dan het blok in Schnitzel.. Iets met ijzer vs alu
Dave
Webspecialist
Joël D. schreef:
Maar wat hebben ze met het stuur gedaan joh?!
telefoontje foto denk ik, totaal vervormd.
Mr.Cabdriver
Master
Ik snap dat zwart leer in een cabrio nooit. Ik heb het in m'n sedan omdat het er al in zat maar het wordt zo verschrikkelijk heet.
Piet_Piraat
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Ik snap dat zwart leer in een cabrio nooit. Ik heb het in m'n sedan omdat het er al in zat maar het wordt zo verschrikkelijk heet.
Dat dacht ik ook toen ik eens een cabrio reed. Anderzijds: als je 'm met de kap open wegzet en één of andere joker gooit er een beker drinken in of een vogel schijt op je stoel dan ben je blij met leer.
Mr.Cabdriver
Master
Joël D. schreef:
Nooit last van gehad.
Dan kun je er wellicht beter tegen dan ik. Maar als je eens een thermometer meeneemt naar een automeeting zal je je verbazen om de verschillen.
Piet_Piraat schreef:
blij met leer.
Dat sowieso, maar grijs of cognac is al stukken koeler en nauwelijks besmettelijker. En het koelste beige of zelfs wit leer krijg je meestal ook wel schoon.
Bambi killer
Master
Blijft een leuk wagentje.
Binnen kort gaat er een 899cc 60pk motortje in
Nu zit ie op 899cc 39pk
Bijlagen :
Binnen kort gaat er een 899cc 60pk motortje in
Nu zit ie op 899cc 39pk
Bijlagen :
bruintje beer
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Maar als je eens een thermometer meeneemt naar een automeeting
Meting op de meeting.
bruintje beer
Master
Bambi killer schreef:
Binnen kort gaat er een 899cc 60pk motortje in
60 pk, heb ik ook! Per cilinder, alle zes
Lotus Omega
Master
Joël D.
Master
Kom net dit plaatje tegen. Volgens mij zit er weinig tussen de band en de carrosserie.
Speedy J
Master
Daar past geen websitevermelding tussen nee. Zou de foto eigendom zijn van racetracker.de?
Range Rover Teun
Medewerker
adinsx
Master
Saai, zo'n witte.
Ruim 25.000 op het EV-klokkie inmiddels en daarmee nog op schema van zo'n 40.000km/jaar. Opende er vorig jaar ergens een topic voor, of dat te doen is. 40.000 per jaar in een EV. Conclusie: meer dan prima. Eigenlijk kun je in Nederland niet met lege accu komen te staan.
Actieradius:
Zomer: met gemak 400+ (14 kwh/100km)
Herfst: 375km (16,5 kwh/100)
Winter: nog geen idee, maar ik denk dat ie zakt naar 325/350 km.
Ik ben niet geschikt om rechts 100 te sukkelen, dus rij veelal lekker met het vlottere verkeer mee op links. 110-120 op de ACC. In combinatie met LKS (Lane Keeping), rijdt het heerlijk relaxed op de langere afstanden.
Enige irritatiefactor zijn de allseason-banden i.c.m. voorwielaandrijving. Wil niet helemaal de banden de schuld geven, maar met 70 km/u nog gripverlies op nat wegdek is gewoon irritant
Bijlagen :
Ruim 25.000 op het EV-klokkie inmiddels en daarmee nog op schema van zo'n 40.000km/jaar. Opende er vorig jaar ergens een topic voor, of dat te doen is. 40.000 per jaar in een EV. Conclusie: meer dan prima. Eigenlijk kun je in Nederland niet met lege accu komen te staan.
Actieradius:
Zomer: met gemak 400+ (14 kwh/100km)
Herfst: 375km (16,5 kwh/100)
Winter: nog geen idee, maar ik denk dat ie zakt naar 325/350 km.
Ik ben niet geschikt om rechts 100 te sukkelen, dus rij veelal lekker met het vlottere verkeer mee op links. 110-120 op de ACC. In combinatie met LKS (Lane Keeping), rijdt het heerlijk relaxed op de langere afstanden.
Enige irritatiefactor zijn de allseason-banden i.c.m. voorwielaandrijving. Wil niet helemaal de banden de schuld geven, maar met 70 km/u nog gripverlies op nat wegdek is gewoon irritant
Bijlagen :
Range Rover Teun
Medewerker
adinsx schreef:
maar met 70 km/u nog gripverlies op nat wegdek is gewoon irritant
En heel gevaarlijk.
dvdouden
Master
adinsx schreef:
Actieradius:
Dat is echt wel een dingetje.Ik mocht vorige week met een collega meerijden. Die kwam uit Rotterdam met haar DS DS3 E-Tense, 100% geladen, boordcomputer geeft ruim 300 km range aan. Pikt mij op in Gouda en we rijden naar Deventer. Ritje van nog geen 150 km.
Tegen de tijd dat we in de Deventer inrijden geeft de boordcomputer nog 50 km range aan... En we hebben echt niet gek gereden, gewoon met het verkeer mee.
Dus verplicht laden, in de garage, dozijn laadpunten, aansluiten, pasje tegen de paal, ok. "Wacht op vermogen", wtf?
Andere plek proberen, zelfde probleem, begint niet met laden. Maar onze meeting begint bijna dus laat maar even staan, misschien begint hij later alsnog met laden.
Halverwege de meeting hebben we pauze, collega loopt naar de garage, nope, niet geladen. Is de auto maar in een andere garage gaan zetten. Daar wou de auto wel opladen, dus einde van de dag konden we wel met een volle accu weer naar huis.
Tot zover mijn eerste ervaring met een EV: stress
Pen
Master
Herkenbaar. Zou enige tijd geleden met collega's voor een zakelijke afspraak naar de Randstad vanuit het noorden. Enkele reis 280km. Werk heeft een ID3 Pure Performance. Die gereserveerd. Paar dagen van te voren toch maar eens rekenen met betrekking tot de range en de laadtijden. Was geen doen qua reistijd en extra tijd qua laden dus toch maar zelf gereden en km's gedeclareerd.
Joël D.
Master
Zo'n ID3 zou die 280 km makkelijk moeten doen. Onderweg even 30 min stoppen bij een snellader en je kan weer terug. Beetje onzin volgens mij dat het geen doen is.
Dave
Webspecialist
Joël D.
Master
Dave schreef:
Koop dan! (vaker gezegd)
Kan ik niet betalen. Maar zou voor mij prima zijn. Maar dan wel een leuke auto met brandstofmotor er naast.
Dave
Webspecialist
Niet te betalen maar het zou prima zijn, ik kan dat nog altijd niet volgen, 10k, 20k of nog meer extra betalen voor iets wat.. Nou ik wil niet zeggen, niet te doen is.. Maar op zn minst énnòrmm omslachtig.
Dat (PH)EV gedoe is trouwen met een wijf waar je eigenlijk geen zin in hebt maar er zit een gat in dus nouja ach, prima
vrijdag moet ik naar Bremen airport. Wat denk je? Geen lader op de luchthaven zelf en degenen in de buurt vragen ook nog eens een godsvermogen voor een beetje prik. Zoek het dan maar uit met je batterijen. Arnhem Meander zelfde verhaal aankomende dinsdag (& woensdag). Dan moet ik maandag nog naar het ziekenhuis in Assen, ook geen lader te bekennen natuurlijk. Top!
Sorry maar het werkt echt voor geen ene kut maar dat realiseer je pas als je er middenin zit.
(en dat heeft dan hoofdzakelijk met de laadpalenintensiteit te maken èn de beprijzing).
Dat (PH)EV gedoe is trouwen met een wijf waar je eigenlijk geen zin in hebt maar er zit een gat in dus nouja ach, prima
vrijdag moet ik naar Bremen airport. Wat denk je? Geen lader op de luchthaven zelf en degenen in de buurt vragen ook nog eens een godsvermogen voor een beetje prik. Zoek het dan maar uit met je batterijen. Arnhem Meander zelfde verhaal aankomende dinsdag (& woensdag). Dan moet ik maandag nog naar het ziekenhuis in Assen, ook geen lader te bekennen natuurlijk. Top!
Sorry maar het werkt echt voor geen ene kut maar dat realiseer je pas als je er middenin zit.
(en dat heeft dan hoofdzakelijk met de laadpalenintensiteit te maken èn de beprijzing).
Pen
Master
Joël D. schreef:
Zo'n ID3 zou die 280 km makkelijk moeten doen. Onderweg even 30 min stoppen bij een snellader en je kan weer terug. Beetje onzin volgens mij dat het geen doen is.
ID3 PP heeft een praktijkrange van 275km, dus enkele reis red je al niet. Dan moet dat ding laden, aan de snellader zou dat langer duren dan de tijdsduur van onze afspraak. Zit je dus op de terugweg ook dat je minimaal een uur extra kwijt bent. En dan moet een paal maar net vrij zijn. Op 3 uur reisafstand enkele reis tikt zulke onzin wel aan. Niet iedereen woont/werkt op een centraal punt in NL ofzo.
Wat Dave zegt; theorie is leuk maar praktijk valt tegen.
GSXR1000
Master
dvdouden schreef:
Dus verplicht laden, in de garage, dozijn laadpunten, aansluiten, pasje tegen de paal, ok. "Wacht op vermogen", wtf?
Ik vermoed dat die palen net als bij ons op kantoor zijn. Niet alle palen hier kunnen tegelijk laden.
Echter daarnaast; niet alle auto's zijn goed in het vrijgeven van een paal. Dus als je pech hebt begint die helemaal niet te laden
Joël D.
Master
PHEV is natuurlijk helemaal kut. Allemaal extra componenten toevoegen zodat je 30-50 km elektrisch kan rijden. Wauw.
Dave
Webspecialist
Absoluut maar het is een mooi moment om te realiseren dat EV net zo kut is. Zo niet nog veel kutter want er is dan geen alternatief meer voor palenidioterie.
Daarom schrijf ik met haakjes.
Kan natuurlijk mn hele verhaal negeren en concentreren op twee letters. Kankan. Noemt men ook wel blindstaren.
Daarom schrijf ik met haakjes.
Kan natuurlijk mn hele verhaal negeren en concentreren op twee letters. Kankan. Noemt men ook wel blindstaren.
maarten28
Master
Pen schreef:
Dan moet dat ding laden, aan de snellader zou dat langer duren dan de tijdsduur van onze afspraak. Zit je dus op de terugweg ook dat je minimaal een uur extra kwijt bent. En dan moet een paal maar net vrij zijn.
Hoe dan? Een half uur laden van 10 naar 80%. En dat is dus 192 km van je range.
560 km rijden, 275 km range, moet je nog 285 km laden, kost je 45 minuten totaal, niet een uur alleen al voor de terugweg.
En dat dan als je op bestemming niet kunt laden. Als je wel op de bestemming kunt laden is het 2x 10 minuten.
Misschien dat mensen eens moeten nadenken om 5-6 uur te rijden voor een meeting van een half uur. Dat kost pas geld.
Dave
Webspecialist
Precies , iedereen thuisblijven we hebben gezien hoe mentaal je daar van opknapt tijdens de mindviruspandemie.
adinsx
Master
Kijk, EV rijden is ook domweg plannen. Als je elke dag 400+km wegtikt moet je geen EV nemen, óf het goed plannen. Ik kan eigenlijk overal wel laden én ga overal laden. Ook als ik nog 60% heb en met gemak thuiskom. Als er een laadplek vrij is, hang ik hem eraan. Zodra die vol is verzet ik hem als ik nog lang op de locatie ben. De meeste laadpalen bij de kantoren/keuringstations zijn 22 kW AC, dus de auto is vaak binnen een uur weer vol.
Tot nu toe vier keer Fastned meegepakt omdat het krap werd / ik 's avonds nog weg moest. In 20 minuten van 20-75% en door. Vaak gecombineerd met middaglunch / collega's bellen, wat mailen. Etc.
Het vergt gewoon een stukje planning, maar lang niet zo erg als het 'vroeger' was, of de non-EV'ers denken.
Maar... mij best, staat het bij de laadpalen tenminste niet vol over enkele jaren.
Tot nu toe vier keer Fastned meegepakt omdat het krap werd / ik 's avonds nog weg moest. In 20 minuten van 20-75% en door. Vaak gecombineerd met middaglunch / collega's bellen, wat mailen. Etc.
Het vergt gewoon een stukje planning, maar lang niet zo erg als het 'vroeger' was, of de non-EV'ers denken.
Maar... mij best, staat het bij de laadpalen tenminste niet vol over enkele jaren.
Masterdam
Master
Joël D. schreef:
PHEV is natuurlijk helemaal kut. Allemaal extra componenten toevoegen zodat je 30-50 km elektrisch kan rijden. Wauw.
Ik vind het wel chill. Het rijdt best lekker en ik vind het juist fijn dat je de meeste ritten elektrisch kunt doen, maar toch nooit laadstress hoeft te hebben.
Het is alleen gedoe, telkens die slang eraan en dan smerige klauwen omdat dat ding in de regen heeft gelegen. Maar als dat alles is...
Dave
Webspecialist
als je drie dieselturbo's in korte tijd opblaast vanwege milieufilters dan begrijp ik dat het wel even chill is om niet daaraan te hoeven denken maar als je met een normale diesel vergelijkt is het helemaal niet 'chill'. Zeker niet als je het fors hogere verbruik in ogenschouw neemt. Minimaal maal anderhalf, in principe sta je al voor drie Euro de liter te tanken nu. Tel je het 'gedoe' met laadpalen er bovenop dan is het is echt een en al roze brillenwerk. Ik val echt bijna van me stoel af hoe autoliefhebbend Nederland filosofeert over de gang van zaken.
Joël D.
Master
Verbruik van zo'n PHEV is ook drama, mijn oom heeft een C300e, dan zit je op 25 kWh/100km. En dan bij het appartement op vakantie een verlengkabel neerleggen zodat je hem kan opladen.
Dave
Webspecialist
EV is niets beter, daar ging het eigenlijk over.
zal nog eens vaker all inclusief zijn
zal nog eens vaker all inclusief zijn
18vti
Master
adinsx schreef:
Ik kan eigenlijk overal wel laden én ga overal laden.
Jij moet gewoon verhuizen naar Zoetermeer man.....wonen in het extreme oosten en dan daar gaan werken
On topic: Ik blijf deze stage 2 tuned diesel gewoon rijden totdat ie dood is en niet meer te fixen sub 1K (Mag 1x voorkomen per jaar max )
Dave
Webspecialist
zou ook wel willen maar alleen belasting is toch al ruim tweeduizend Euro? Per jaar.
Is wel bijna weg te strepen tegen 1.5x zoveel benzine tanken, dat wel.
Is wel bijna weg te strepen tegen 1.5x zoveel benzine tanken, dat wel.
Masterdam
Master
Dave schreef:
Zeker niet als je het fors hogere verbruik in ogenschouw neemt.
Ik heb nog nooit zo'n zuinige auto gereden.
Ook met zonder elektriek!
Dave
Webspecialist
Ah, ja.. Jij hebt een ander beginpunt dat is ook zo. Tsja.. Als je het zo benaderd.. Ik ben gewend aan vijf liter de honderd. Zonder filterEGRmeuk. Als je dan met 7.5 thuiskomt met fokkin rustig rijden ook nog eens.. Dan is het niet om blij van te worden. En naar wat ik begreep heb ik dan nog mazzel ook met een klein drietje.. Ga je groter neemt het verbruik helemaal achterlijke vormen aan. En dat allemaal voor twee keer zoveel geld, of drie, vier keer zoveel geld. Schitterend. Doe ons meer.
adinsx
Master
18vti schreef:
Jij moet gewoon verhuizen naar Zoetermeer man.....wonen in het extreme oosten en dan daar gaan werken
Z'meer, hoe zag dat er ook alweer uit... Even in de agenda geneusd.
Deze week Arnhem en Zwolle
Vorige week Nieuwegein, Zwolle, Den Bosch
Week ervoor: Arnhem, Zwolle, Arnhem
Nog een week terug: Arnhem, Den Haag (vooruit, in de buurt)
Ah, exact een maand geleden op maandag 9 oktober was ik voor het laatst in Zoetermeer
En weet je wat het kost daar in 't westen. Nee, dan pak ik wel de Westelijke arbeidsvoorwaarden en neem ik wat reistijd (= werktijd want werklocatie is thuis) en files voor lief
zadkine
Master
dvdouden schreef:
DS DS3 E-Tense, 100% geladen, boordcomputer geeft ruim 300 km range aan.
Zeker range bij alleen maar 60 rijden....
Beetje EV haalt wat adinsx schrijft probleem loss. Al helemaal als je 100@gps rijdt.
Alleen wat auto's met een kleinere accu kunnen wel eens met 250- 300 km werkelijke range in de zomer zitten..(240 km met een ioniq met 28KWH batterij bv)
Slechts de stad EV's hebben die lagere range.
(Ik rij al jaar en dag regelmatig een retourtje Rotterdam van uit ca Hengelo OV)...toch een stukje verder dan Deventer. En heb dan tussen 10 en 20% marge op de batterij.
Daadwerkelijke afstand 360 km voor dat retourtje...
En dit met verschillende modellen EV's.)
GSXR1000
Master
18vti schreef:
On topic: Ik blijf deze stage 2 tuned diesel gewoon rijden totdat ie dood is en niet meer te fixen sub 1K (Mag 1x voorkomen per jaar max )
Veel goedkoper kan je niet rijden momenteel. Kijk eens wat zo'n electrohok kost, dan nog de laadpaal enzo erbij.
Als ik kijk naar goedkoop en semi comfortabel rijden dan is een 4 cilinder diesel niet gek.
zadkine
Master
GSXR1000 schreef:
Als ik kijk naar goedkoop en semi comfortabel rijden dan is een 4 cilinder diesel niet gek.
Misschien....alleen heb ik de diesel XTRAIL in 2021 opgeruimd vanwege de toen al ruim 180 euro MRB per maand incl milieu opslag. (Nu reden we er niet veel meer mee, eigenlijk alleen af en toe met aanhanger...en de huidige EV mag ook een 1600kg trailer trekken)
Tevens een beetje weinig prijs verschil tussen diesel en benzine op dit moment....al was de diesel wel zuiniger dan een benzine versie.
adinsx
Master
De benzineauto doet hier 15,5c/km qua brandstof (Super E5 uit DL kost 1,82. Verbruik 1:12). De EV lust 5c/km aan stroom. (30c/kwh).
Privé zou ik een EV nog niet snel overwegen, al is het maar dat die sleurhut ook nog ergens heen moet. Anders was de rekensom wat simpeler. Benzinebak eruit, kleine EV voor de vrouw erbij in. Al kost een gebruikte Zoe ook nog teveel tov een zuinige benzine-bak.
Privé zou ik een EV nog niet snel overwegen, al is het maar dat die sleurhut ook nog ergens heen moet. Anders was de rekensom wat simpeler. Benzinebak eruit, kleine EV voor de vrouw erbij in. Al kost een gebruikte Zoe ook nog teveel tov een zuinige benzine-bak.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum