Pagina 73 van 88  [ 4358 berichten ]
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dave schreef:
zal nog eens vaker all inclusief zijn :fp:


Lekker bezig, Bram :thumb: :lol:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
:lol:
  Bericht 
Masterdam
Master
Dave schreef:
Als je dan met 7.5 thuiskomt met fokkin rustig rijden ook nog eens.. Dan is het niet om blij van te worden.

Ah nee, daar zou ik ook niet blij van worden. En als ik zeg wat het verbruik is, dan ligt het natuurlijk aan het feit dat ik als een sissy rijd he. :thumb:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Heel Nederland rijdt als een sissy.. Wat rij je ook alweer? Vergeet het steeds, effe zoeken
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ohja Volvo, hm

---
S90 maar hoe heet dat ding dan volledig? Jaar?

De V90 T6 AWD 2020 is net zo treurig als de BeeMWee's https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... ft/311372/
  Bericht 
Masterdam
Master
S90 Plus recharge T8 2024.

Ja echt, modelletje 2024.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Boah, da's een beste krachtcentrale :thumb:
Je moet er alleen niet de Autobahn mee op :lol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Joël D. schreef:
Verbruik van zo'n PHEV is ook drama, mijn oom heeft een C300e, dan zit je op 25 kWh/100km. En dan bij het appartement op vakantie een verlengkabel neerleggen zodat je hem kan opladen. :nothanks:
Dat laatste snap ik dan niet. Ter plekke gewoon accepteren dat je niet elektrisch kan rijden. Dat geklooi heb je toch geen zin in?

Of zoals ik op de wintersport ga doen: laatste km's de accu even met de brandstofmotor vol maken zodat ik die ritjes van een paar km in het dorp die week, allemaal elektrisch kan doen.

Dave schreef:
Ah, ja.. Jij hebt een ander beginpunt dat is ook zo. Tsja.. Als je het zo benaderd.. Ik ben gewend aan vijf liter de honderd. Zonder filterEGRmeuk. Als je dan met 7.5 thuiskomt met fokkin rustig rijden ook nog eens.. Dan is het niet om blij van te worden. En naar wat ik begreep heb ik dan nog mazzel ook met een klein drietje.. Ga je groter neemt het verbruik helemaal achterlijke vormen aan. En dat allemaal voor twee keer zoveel geld, of drie, vier keer zoveel geld. Schitterend. Doe ons meer.
Referentiekader doet wel wat ja. Ik kwam van 8/100 en 180 euro per maand mrb. Dan is dit hemels.

Plus jouw verkeer leent zich er minder goed voor. Je hebt te weinig aan de elektra.
Ik deed gisteren een ritje van 120km met volle accu en kwam aan met een lege accu en verbruik van 5,1/100. Dus zelfs op zo'n rit merk ik de winst wel.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Ter plekke gewoon accepteren dat je niet elektrisch kan rijden. Dat geklooi heb je toch geen zin in?


Ik heb al meermaals uitgelegd dat het niet zo werkt bij een PHEV. Kan toch niet bezig blijven toch zeker?

Examenvraag dan maar: wat gaat een PHEV doen als de batterij leeg is, wat voor energie gaat ie fors extra gebruiken? Zeker in berggebied zuipt het als een dolle, al dat gewicht moet omhoog.

Piet_Piraat schreef:
Je hebt te weinig aan de elektra.


Iedereen.. Die korte ritjes waar jij op doelt doet helemaal niets op het grote geheel. Als je een taartdiagram erbij neemt dan wordt dat vanzelf wel duidelijk. Of het gem. verbruik gemeten over 10.000 km. <= Tienduizend.

Piet_Piraat schreef:
gisteren een ritje van 120km met volle accu


moet je wat vertellen?

5'er, het is geen sedan en geen 530e touring... Doesnt compute. Meer smaken zijn er niet. :huh:

Piet_Piraat schreef:
verbruik van 5,1/100.


dat doet die van mij ook bij 100 km/u (bij de Duitsers heet dat landstrasse.. Wij noemen dat snelweg :lol: ;( ) .. dat schiet niet op, voor dat soort rijgedrag is het ANWB forum

Liefde is niet erg maar je zou verwachten dat realiteit eens in zou slaan. :|
  Bericht 
Masterdam
Master
bruintje beer schreef:
Boah, da's een beste krachtcentrale :thumb:
Je moet er alleen niet de Autobahn mee op :lol:

Hij zit zo op topsnelheid! En dat heeft inderdaad twee redenen...
  Bericht 
basjuh1981
Master
1. Je bent aangekomen;
2. ...
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Ik heb al meermaals uitgelegd dat het niet zo werkt bij een PHEV. Kan toch niet bezig blijven toch zeker?
Zo werkt het juist wél. Het is fijn als je in kunt pluggen, maar als het niet kan, is er geen man overboord. Daar heb je die brandstofmotor voor.

Dave schreef:
Examenvraag dan maar: wat gaat een PHEV doen als de batterij leeg is, wat voor energie gaat ie fors extra gebruiken? Zeker in berggebied zuipt het als een dolle, al dat gewicht moet omhoog.
Dan loopt ie bijna net zo (on)zuinig op benzine als normaal. Moet wel een accupakketje extra meezeulen maar ja. Je kunt niet alles hebben hè. Dat betekent niet ineens 20% meer verbruik.

Voor jouw 3-serie (met minimaal 10.000km):
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... model=330e

Dan kan dat verbruik dus prima. n=38 met >10.000km per stuk. Daar hecht ik meer waarde aan dan aan n=1.

En als ik dan een 530e vergelijk met een 530i, dan is dat gemiddeld 5,35 vs 8,38. Maw: hybride rijden kan zeker lonen. Het is aan ieder zelf om de rekensom te maken of het uit kan qua belasting, verzekering, onderhoud, elektrakosten etc.

Dave schreef:
5'er, het is geen sedan en geen 530e touring... Doesnt compute. Meer smaken zijn er niet. :huh:
Dan heb je niet goed opgelet ;)
  Bericht 
Masterdam
Master
Ey! :boos:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Moet wel een accupakketje extra meezeulen maar ja. Je kunt niet alles hebben hè. Dat betekent niet ineens 20% meer verbruik.


Jawel.. Er wordt bijgeladen.. Tot wel 50% meer verbruik!

Piet_Piraat schreef:


klopt echt helemaal niets van
  Bericht 
Suggestief
Master
Dave schreef:
Jawel


Maar die shit kon je van te voren toch ook wel uitvogelen?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nope, je ziet hoeveel moeite ik moet doen om te bewijzen dat het niet zo in elkaar steekt als voorgesteld. Gewoon bizar man. :-?

(het lijkt wel een geloof)

---
Ben nou wel benieuwd he dat bij Volvo is want de Duitse test(s) zijn daar ook niet over naar huis te schrijven.

https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... omatik.pdf

net zo slecht eigenlijk. :roll:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
klopt echt helemaal niets van
Inderdaad. Ik heb stiekem allemaal accounts aangemaakt om jou te dwarsbomen.

Dave schreef:
Jawel.. Er wordt bijgeladen.. Tot wel 50% meer verbruik!
Dat is misschien bij jou zo. Ik ken dat anders. Bijladen gebeurt alleen bij gas los en in de juiste rijmodus wil ie dan vooral uitrollen en gaat ie pas bijladen als er geremd moet worden.
  Bericht 
Suggestief
Master
Ik heb destijds een V60 plugin gehad. Koste bruto een godsvermogen maar netto en in de exploitatie figuurlijk niets.
Toch na 2 jaar weggedaan omdat het een lomp onzuinig ding was met babytankje.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Dat is misschien bij jou zo. Ik ken dat anders. Bijladen gebeurt alleen bij gas los en in de juiste rijmodus wil ie dan vooral uitrollen en gaat ie pas bijladen als er geremd moet worden.


Nee, onder de 25%... Soms 23% .. Let maar eens goed op. Ik had het eerst ook niet door.

Piet_Piraat schreef:
aangemaakt om jou te dwarsbomen.


ja ik weet niet wat dat voor eppo's zijn. BMW verkopers misschien, klopt in elk geval van geen kanten. Probleem is, ben er inderdaad door ingestonken.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Nee, onder de 25%... Soms 23% .. Let maar eens goed op. Ik had het eerst ook niet door.
Nope. Dat is bij mij alleen met 'battery control'. En die functie moet ik apart aan zetten. Dat doe ik dus niet... ;)
Die van mij is wel een paar jaar jonger dan die van jou hè, daarin zal BMW mogelijk ook wijzer geworden zijn.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
lijkt me sterk, BMW heeft die capaciteit nodig voor e-boost.

Piet_Piraat schreef:
Die van mij is


waar hebben we het nou over dan? moet ik nou echt 50 raadselachtige posts terug gaan lezen ofzo? Pppff... sjees

edit: 530e dus maar dat zegt nog niets. Wat is een paar jaar jonger? BMW is pas vanaf 2020 ofzoiets vernieuwend bezig geweest (2019 bij de 3 serie). Niemand op Youtube heeft het gedrag gefilmd bij lage accu restwaarde. "Battery control" heeft er niets mee van doen, het gebeurt automatisch dat bijladen onder de 23% tenzij je in volle e-mode zit.
  Bericht 
Masterdam
Master
Ik heb geen idee wat voor effect het heeft. Maar als de accu leeg is, kan ik kiezen. Optimaal ofzo is de standaard. Geen idee wanneer ie dan bijlaadt en wat voor (negatief) effect dat heeft. Verder hebben we 'behouden', dus dat de accu niet leger loopt. En bijladen en dan doet ie er alles aan om de accu voller te krijgen.

Uiteraard is er ook nog zoiets als constant 4-wheel drive, of pure (alleen elektriek) en performance ofzo, waarbij ie alle knollen op het wegdek zet.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Ik moet toch zeggen dat het op en neertje Weert vanuit Alkmaar met mijn collega in zijn i4 niet tegenviel. Volle accu gestart, de auto vond dat ie aan de lader moest terug omdat ie anders onder de normvulling kwam (is weer instelbaar ofzo), dus dat even gedaan om dat eens te ervaren (eerste lange rit). Qua kilometers had het uit gekund zonder fastned, hij was alleen voor de avond niet vol genoeg meer geweest.

Ik heb op mijn vakantie in Zweden ook eigenlijk niemand horen klagen. Ja, op de terminal in Travemünde, dat we daar nog 2 uur buiten moesten staan, toen zei er eentje: "Had dus ook nog wel even die snellader in de stad kunnen pakken, dan was ik vol geweest." Maarja, wij dachten dat we de boot meteen op mochten en naar bed konden, in plaats van tot kwart over 2 's nachts moeten wachten met inschepen terwijl je vanaf 12 uur kon inchecken. Beginnersfoutje zullen we maar zeggen. Ook de gasten die uit Brabant volledig gereden hebben, niet gehoord. Eentje had zijn Tesla reisschema gedeeld. 7 stops, totaal nog geen anderhalf uur. Wat je dan mist zijn oplaadpunten bij een bootterminal, zoals in Puttgarden, Rodby, zoals wij hadden in Travemunde. Daar sta je toch stil totdat je de boot op mag. Komt vast nog wel.
De meesten hebben de schema's niet volledig gevolgd omdat je op 1000 km toch een keer pauze wil nemen, dus leegrijden tot bij een snellader met restaurant, daar aanstekkeren, restaurant in en auto is weer vol als je klaar bent. Onze brandstofkosten waren iig een stuk hoger dan de elektrakosten, voor 140 euro kwamen wij niet heen en weer.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Masterdam schreef:
Optimaal ofzo is de standaard. Geen idee wanneer ie dan bijlaadt en wat voor (negatief) effect dat heeft. Verder hebben we 'behouden', dus dat de accu niet leger loopt. En bijladen en dan doet ie er alles aan om de accu voller te krijgen.


klinkt als dezelfde modussen als bij BMW maar "behouden" werkt maar deels. Bij flinke acceleratie (verkeerslicht/inhalen) of snelheden boven de 160 km/u wordt wel degelijk de accu aangesproken ondanks de 'behouden' modus.

Maar ik heb de indruk dat jij veel middenlange afstanden rijdt,

Volvo V90 Recharge T6 Inscription AWD Automatik schreef:
Der reine Stromverbrauch liegt bei 25,5 kWh/100 km (inkl. Ladeverluste) - für einen Plugin-Hybriden in dieser Größe aktuell technischer Stand. Für ein reines Elektroauto wäre das eigentlich zu viel, jedoch haben die Premium-Elektroautos im Ecotest bisher etwa 25 bis 30 kWh/100 km verbraucht und damit nicht wirklich weniger als der V90 Recharge. Fährt man dann weiter im Hybrid-Modus, ergibt sich ein Benzinverbrauch von durchschnittlich 7,5 l Super pro 100 km. Innerorts liegt der Benzin-Konsum bei 7,8 l/100 km, auf der Landstraße bei 6,3 l/100 km und auf der Autobahn bei 9,1 l/100 km.

Kombiniert man die elektrische Strecke mit der Hybrid-Strecke, dann verbraucht der V90 Recharge auf 100 km 9,2 kWh Strom und 4,8 l Super. Damit verbunden ist eine CO2-Bilanz von 181 g pro km, unter Berücksichtigung des CO2-Ausstoßes von 548 g/kWh in Deutschland (2018 vom UBA veröffentlichter Wert). Im ADAC Ecotest gibt es dafür 22 von maximal 60 möglichen Punkten.


is dit dan wezenlijk anders? Ik krijg het idee dat alle hybrids een beetje zo rond die waardes zitten. En dat is en blijft vrij slecht.
  Bericht 
bruintje beer
Master
:lol: Zo kan ik ook wel 2000 kilometer met een elektrische auto rijden; de helft met de boot.
  Bericht 
Masterdam
Master
Dave schreef:
Maar ik heb de indruk dat jij veel middenlange afstanden rijdt,

Ik weet niet wat een middellange afstand is, maar je zou prima gelijk kunnen hebben. Er is nogal wat gewijzigd in mijn gebruik, de laatste tijd. Woon-werk behelst meestal 50-100 km enkele reis. En zo nu en dan een uitschieter van 250 km enkele reis ofzo.

Dat had ik eigenlijk met het vliegtuig willen doen, maar de baan was te nat. :-?

Maar voor dit soort afstanden denk ik dat dat hybride best chill is. Zeker in de drukte, waarbij je toch nauwelijks boven de 100 komt. En die Volvo nodigt ook minder uit tot stampen.

Ik kwam er trouwens achter dat dat ding best slim is: hij houdt rekening met wat ik in de navigatie zet. Dus op de rit van 250 km, liep hij pas de laatste kilometers leeg.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
mja dat ken ik ook wel, gebruik het alleen nooit. Doe maar gewoon normaal als auto zijnde dan doe je al gek genoeg is mijn filosofie.

Masterdam schreef:
chill is. Zeker in de drukte, waarbij je toch nauwelijks boven de 100 komt. En die Volvo nodigt ook minder uit tot stampen.


mja de tendens is onderhand wel duidelijk, het is afgelopen. Het zei zo.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
lijkt me sterk, BMW heeft die capaciteit nodig voor e-boost.
Alleen als je daar mee rijdt. Als je gewoon in de hybrid-modus rijdt doet ie dat bij mij niet.

Dave schreef:
Niemand op Youtube heeft het gedrag gefilmd bij lage accu restwaarde. "Battery control" heeft er niets mee van doen, het gebeurt automatisch dat bijladen onder de 23% tenzij je in volle e-mode zit.
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Nog effe een recente rit bekeken: lege accu bij vertrek en aankomst. 99km/h gemiddeld @ 7/100. En dat was niet alleen maar de cruise control.
Dat vind ik prima verbruikswaarden voor het wagengewicht.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
gemiddeld


kijk nou eens naar het momentane verbruik

Piet_Piraat schreef:
Ik heb geen idee waar je het over hebt.


nee dat is logisch als je kijkt naar gemiddeldes. 100 @7L is ook niet best. Ik heb gister gezegd dat je er anderhalf keer diesel in gooit. Dus drie Euro de liter, als je het afzet tegenover een 2 liter diesel. Kun je hoog en laag gaan beweren dat je van een andere geschiedenis wegkomt maar zo werkt het natuurlijk niet. Als ik bij een 5L V8 pickup truck wegkom dan is ineens alles fantastisch. Heel raar verhaal wordt dat dan.

Piet_Piraat schreef:
doet ie dat bij mij niet


zien is geloven. Ik weet nog steeds niet wat voor bak je rijdt maar in mijn beleving hebben ze het allemaal https://www.g30-forum.de/forum/thread/4 ... -facelift/

is niet erg als je er totaal geheimzinnig over wil blijven doen maar dan moet je je ook niet in een discussie begeven als je het niet aandurft man èn paard te noemen. Dat mistige gelul is normaal gesproken voorbehouden aan politici.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
nee dat is logisch als je kijkt naar gemiddeldes. 100 @7L is ook niet best. Ik heb gister gezegd dat je er anderhalf keer diesel in gooit. Dus drie Euro de liter, als je het afzet tegenover een 2 liter diesel. Kun je hoog en laag gaan beweren dat je van een andere geschiedenis wegkomt maar zo werkt het natuurlijk niet. Als ik bij een 5L V8 pickup truck wegkom dan is ineens alles fantastisch. Heel raar verhaal wordt dat dan.
Jij zet het net zo goed af tegen wat je eerder gewend was. Iets met pot en ketel. Ik denk dat we het nuchter moeten beschouwen, dan komt het neer op het volgende:
2012 - 2017:
330i: 8.86
330e: 5.01

2018 - 2023:
530i: 8.78
530e: 5.35

Ik doe helemaal niet mistig. Ik vertel je precies de gebruikswaarden van Spritmonitor en jij vindt dat blijkbaar niet goed genoeg maar je wil liever een n=1. Dan geef ik je ritstatistieken van een 530e en is het nog niet goed. Tsja, dan weet ik het ook niet meer hoor.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
vertel je precies de gebruikswaarden van Spritmonitor en jij vindt dat blijkbaar niet goed genoeg


nee omdat het

Piet_Piraat schreef:
330e: 5.01


Piet_Piraat schreef:
530e: 5.35


bullshit is

ADAC benadert het heel wat realistischer, geloof je echt zelf wat je opschrijft? :-?

kan me herinneren dat je mn 2 liter diesel waardes in twijfel trok :lol: , 5,0/5,x liter de 100 is klinkklare onzin.

Piet_Piraat schreef:
en is het nog niet goed.


komt omdat je op zn minst drie verschillende versies hebt, 530e roepen zegt niets.

jij zegt dat een lege batterij niet bijgeladen wordt, ik trek dat in twijfel omdat je dan geen e-boost (of Xtra-boost) meer hebt. Maar als je dat sowieso al niet hebt dan wordt het nog enigszins interessant hoe dat ding dan accelereert. Maar gewoon vertellen hoe het zit is makkelijker dan dat ik drie avonden uit moet gaan zoeken wat voor modelvoering er allemaal gedraaid wordt, zo moeilijk is het toch niet? Het is irritant.
  Bericht 
Masterdam
Master
Dave schreef:
5,0/5,x liter de 100 is klinkklare onzin.


*Ahum* :dag:

5.7 zegt de BC. Dat is als ik geen Duracell meer heb dan he.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Het zal allemaal wel, succes allemaal met die droomauto's mij boeit het niet meer ook
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
bullshit is

ADAC benadert het heel wat realistischer, geloof je echt zelf wat je opschrijft? :-?

kan me herinneren dat je mn 2 liter diesel waardes in twijfel trok :lol: , 5,0/5,x liter de 100 is klinkklare onzin.

46 gebruikers van een 330e en 102 gebruikers van een 530e, en jij vindt het onzin? Oké.

Ik vond de waarden van jouw x20d altijd erg optimistisch met je rijstijl, maar zeg niet dat het niet kan. Dat N47-blok kon icm de automaat wel zeer zuinig zijn. Al helemaal zonder EGR, roetfilter, etc.

Dave schreef:
jij zegt dat een lege batterij niet bijgeladen wordt, ik trek dat in twijfel omdat je dan geen e-boost (of Xtra-boost) meer hebt. Maar als je dat sowieso al niet hebt dan wordt het nog enigszins interessant hoe dat ding dan accelereert. Maar gewoon vertellen hoe het zit is makkelijker dan dat ik drie avonden uit moet gaan zoeken wat voor modelvoering er allemaal gedraaid wordt, zo moeilijk is het toch niet? Het is irritant.
Ik zeg dat de accu bijgeladen wordt tijdens remmen e.d. In de hybridemodus in elk geval.
Mogelijk in sportmodus, waar je Xtraboost gebruikt, dat ie wel actief bijlaadt om constant die Xtraboost te kunnen bieden. Maar dan rij je specifiek in die modus. Dan kies je dus ook voor een hoger verbruik. Voor normaal heb je daar niets aan want dan is het reguliere vermogen voldoende.

Misschien, als ik zin heb, zal ik het binnenkort eens voor je testen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
en jij vindt het onzin? Oké.


Yup, absolute kaboutertjesgetallen


Masterdam schreef:
5.7 zegt de BC. Dat is als ik geen Duracell meer heb dan


deze ook, het is toch belachelijk? alsof er in een keer een fossiele brandstofmotor op 2000 kg is uitgevonden wat zoveel zuiniger is. Kom op nou zeg.

Piet_Piraat schreef:
Misschien, als ik zin heb, zal ik het binnenkort eens voor je testen.


Nee joh, waarom zou je dat doen. Lekker rijden. ADAC heeft het al getest, komen op hele andere getallen uit maar hey.. Noobs.
  Bericht 
snovvdog
Master
Mijn gebruik is bijna dubbel met deze Hybride Leon als met de vorige, alleen als ik elke keer laad en de accu laat leeglopen kom ik op 5l/100km of lager. 25 kwh/100km + 3-4L/100 km sounds about right.

Puur op benzine en accu op 70% houden ( wel maximaal regenereren binnen mogelijkheden dus maar ook accu hooghouden voor maximale boost) en mijn rijstijl gaat gemiddeld op 9l/100km.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Löningen - Bremen airport. En dan heb ik belachelijk zielig gereden (met een hand in de gips/mitella)

vraag me af of de batterijstatus via OBD is te monitoren/vastleggen overigens. Ik heb het nog niet gevonden. Begon met 100% eindigde met 70% op de luchthaven.

Ook maar niet in de buurt van die fantasiegetallen van die website met een collectie BMW verkopers.


Bijlagen :


  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
belachelijk zielig gereden


Met een top van 167?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
ja?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
als je dat niet zieilig vind dan zit je op de verkeerde website ;)
  Bericht 
Masterdam
Master
Dave schreef:
alsof er in een keer een fossiele brandstofmotor op 2000 kg is uitgevonden wat zoveel zuiniger is. Kom op nou zeg.
Ehm... Zo ontwikkelt het zich volgens mij al een paar jaar.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
ja?


Wellicht dat men op spritmonitor niet zo rijdt en daadwerkelijk veel betere cijfers haalt?
167 is geen gemiddeld weggedrag. Dan ben je aan de snellere kant.
Dikke prima, maar betere cijfers dan geen onzin noemen van anderen, als die gewoon 120-130 rijden.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
167 is geen gemiddeld weggedrag. Dan ben je aan de snellere kant.


kom op nou zeg, moet ik nou zelfs jou uit gaan leggen hoe het werkt? Een top is geen gemiddeld.

Gelukkig hebben we de beelden nog. Die ga jij verplicht een uur lang kijken.

betere cijfers dan geen onzin noemen van anderen, als die gewoon 120-130 rijden.


ik heb 99% van de tijd onder de 100 gereden, let is op man

het is echt verschrikkelijk ernstig gesteld met de situatie hier. Ongelooflijk.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Een top is geen gemiddeld.


Eens. Maar het zegt ook niet alles.
Constant jagen naar de 160, weer moeten afremmen etc.
Een gemiddelde zegt niks over de manier hoe dat tot stand is gekomen.

Maar goed, Dus 88 km/h gemiddeld over 110km veelal onder de 100km/h... 6l/100km met een 2l benzine. Is niet heel zuinig nee, maar ook niet bijzonder veel.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Maar het zegt ook niet alles.
Constant jagen naar de 160, weer moeten afremmen


:schudnee:


Youtube video


jij wil beweren dat ik nog truttiger moet gaan rijden om aan de 5 te geraken? (zonder handen wellicht).

waar zijn we dan mee bezig hier. Die website is notabene overwegend Duits.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Dave schreef:
En dan heb ik belachelijk zielig gereden (met een hand in de gips/mitella)
Da's wel een risico want ik vermoed maar zo dat je dan niet verzekerd bent.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
hele leven is een risico
  Bericht 
Joël D.
Master
Terug naar echte auto's zonder electronische ondersteuning.

Eindelijk root cause gevonden van het probleem met slecht lopen van de 155. Blijkbaar was het vervangende onderdeel ook kapot. Nu maar nieuw gekocht.

Ohja en op de dag af 12 jaar officieel in bezit. 8)

En ook maar weer de olie van de Z4 vervangen.


Bijlagen :




  Bericht 
snovvdog
Master
gewoon 120-130

Traagzaden :fp: .

Gewoon is niet 120/130 :D.

In DE rijd je gemiddeld 150-160 als het verkeer het toe laat.

Laatste stukje A3 in DE als je richting Nederland afslaat heb ik zelfs een stukje gemiddeld 190 kunnen halen laatst :). Dus echt 230-240 waar het kon.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
snovvdog schreef:
Traagzaden


Ook niet zeuren over verbruik dan...
 Pagina 73 van 88  [ 4358 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy