Pagina 76 van 88  [ 4358 berichten ]
  Bericht 
Griffin
Master
Joël D. schreef:
- Xenon of beter
- Goede sportstoelen (geen platte meuk)
- stoelverwarming
- automatische airco
- regen en lichtsensor
- cruise control
- bluetooth
- goede audio
- PDC achter


Masterdam schreef:
Ik denk dat je ook je best moet doen om minder te vinden. Alles wat je noemt is vrijwel standaard op een niet-oude auto.


Wat is een een "niet-oude auto"? 2019 jong genoeg? Ik heb geen
- sportstoelen (gelukkig niet, die dingen zijn vrijwel altijd veel te smal in de schouders)
- stoelverwarming (foutje - ik ging er ook vanuit dat dat standaard zou zijn, maar op de "comfort" versie was dat dus niet zo)
- lichtsensor - nope

De rest wel, maar er worden ook nog steeds veel auto's geleverd zonder klimaatregeling (auto airco?). Wat er nog mist in dat rijtje: achteruitrijcamera. Er staan heel gemeen kleine paaltjes hier op de zaak aan het einde van de parkeervakken. De parkeersensoren pikken ze niet op; op de camera zie je ze wel. En ze zijn net hoog genoeg om je achterbumper er overheen te duwen als je niet oplet.
  Bericht 
snovvdog
Master
Goede audio kan je meestal zelf aan werken, ik heb zelf een hi-lo adapter en versterker ingebouwd. DSP versterker als je budget hebt is nog netter.

Verder eens met dat lijstje. Alleen stuurverwarming vind ik wel extra fijn, eerlijk gezegd zelfs fijner dan stoelverwarming, waar heb je het als eerste koud: je handen en voeten met in het verlengde je benen, ik heb een erg lage bloeddruk dus ik kan zweten op mijn romp en rug terwijl ik koude handen en voeten heb. Bovendien heb je setjes op Conrad voor 80 eu heb je verwarming voor 2 stoelen zo ingebouwd.

Ik vind dat een misser bij veel stoelverwarming, vind de rugleuning snel te warm worden, en het zitvlak te koud. Ik gebruik in elk geval vele malen vaker stuur dan stoelverwarming, al gebruik ik in de winter natuurlijk beide, zelfs met een voorverwarmde auto :lol: .

Regen en lichtsensor vind ik wel nice, maar geen must. Ik ben het nu gewend, maar 1e auto was een Volvo, daar stonden de dimlichten toch standaard aan. Regensensor vind ik vaak een beetje onderdoen.

Al die opties zaten overigens bij onze 2002 C5 er al op sportstoelen en stoelverarming na, en BT was via Parrot. Mijn 1996 Volvo en 1997 Mitsubishi had alles uit dat lijstje behoudens Xeon en PDC dan weer (BT via eigen radio).

PDC vind ik overigens bij een station/combi niet nodig, die kan je wel goed inschatten na gewenning. Bij sedan, coupe en hatchbacks vind ik het al wat lastiger. Ik vind voorkant inschatten (want ik zie de neus van de auto met mijn lengte nooit) ook lastiger dan achterkant ( welke je enigszins in de spiegels ziet en door de achterruit)
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Piet_Piraat schreef:
Dat kan tegenwoordig toch elke auto? Dat nakijken betwijfel ik. Heb je een 1.6 VTS? Want de rest van die C2'tjes heeft allemaal max 75pk en een top van 170-ish lijkt me.

Beantwoord dit jouw vraag? Ik moet er nog ergens eentje hebben waar ie op 205 ofzo staat, ik heb hem op 210 gehad op Flitsmeister. De fabrieksopgegeven topsnelheid is 202, dus ik klaag niet. 1.6 16V met 125 pk.
Afbeelding

Anders dit wel :P :thumb:
Afbeelding

Ik ben echt fors sneller dan het gemiddelde koekblik. Zo lang ik niet hoef te schakelen (tot ca. 50 als ik hem doorram naar 7750 rpm) blijf ik een E208 voor (mits ik de wielen niet laat spinnen). Daarna verlies ik fors tijd. Dat de 0-100 tijd relatief slecht is, ligt aan de korte bak. Ik kom niet op 100 in zijn 2, 90-95 is de top, daarna hang ik in zijn begrenzer. Ik moet dus een keer extra schakelen met de lange schakelgang om op 100 te komen. Een-na kortste bak die door PSA op de TU motoren geleverd is. Alleen een van de Rallyes heeft nog een kortere bak. In de basis dezelfde bak als eerder ook op de Saxo 1.6 16V en de AX GTI (niet te verwarren met GT injection) geleverd is.
Ik zet mijzelf niet naast hybrides, dikkere BMW's e.d., dat is geen match. Hoeft ook niet.
  Bericht 
adinsx
Master
snovvdog schreef:
Goede audio kan je meestal zelf aan werken, ik heb zelf een hi-lo adapter en versterker ingebouwd. DSP versterker als je budget hebt is nog netter.


Dat moet ik hier nog fixen. De standaard Audio is prima, maar haalt niet de optionele Bose in de IV GT. De Harman-Kardonn optie zat niet op mijn importmodel, maar is weer wel voorzien van gimmicks als een 360* camera, front-camera, etc.

Griffin schreef:
De rest wel, maar er worden ook nog steeds veel auto's geleverd zonder klimaatregeling (auto airco?). Wat er nog mist in dat rijtje: achteruitrijcamera. Er staan heel gemeen kleine paaltjes hier op de zaak aan het einde van de parkeervakken. De parkeersensoren pikken ze niet op; op de camera zie je ze wel. En ze zijn net hoog genoeg om je achterbumper er overheen te duwen als je niet oplet.


Camera's icm sensoren blijft inderdaad toch langzaam aan ook een must. Heb er 1 in de neus, twee bij de spiegel, een bij de kentekenplaat en 1 achter de achterruit. Die laatste doet vooral dienst voor de digitale binnenspiegel (die ook gewoon een spiegelfunctie heeft). Die laatste begint ook zwaar te wennen helaas. Veel beter en breder zicht naar achter dan in de gewone spiegelmodus. Mede door de vrij smalle achterruit. Een optie die er dus opzat op de import, ipv dat ik hem zelf van plan was aan te vinken. Inmiddels zou ik het lastig vinden hem te missen :lol:

De 360* camera software-functie kan me dan weer gestolen worden. Het nut nog niet van ontdekt, behalve dat ie alle camerabeelden bij elkaar veegt en 'om de auto heen' gooit.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
lacheisleuk schreef:
Hoeft ook niet.


vrijwel iedereen in Nederland rijdt tegenwoordig als een natte dweil dus dat hoeft inderdaad nooit
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dat is ook wel weer zo.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Breek me de bek niet open. En ook allemaal hysterisch knipperen als je ze op een duurzaamverneuktweg inhaalt ;(
  Bericht 
adinsx
Master
bruintje beer schreef:
En ook allemaal hysterisch knipperen


Als je ze rechts voorbij hobbelt al helemaal. Al kunnen Duitsers daar nog slechter tegen :[
  Bericht 
Pen
Master
Griffin schreef:
Wat er nog mist in dat rijtje: achteruitrijcamera


Die wil ik nog laten inbouwen. Heb nu sensoren, maar werkt toch niet helemaal lekker.

Verder is een Octavia Style Business wel aardig compleet uitgevoerd met stoelverwarming, full LED, regen- en lichtsensor, stoelverwarming en het Canton geluidssysteem met 8 speakers, een centrale speaker en twee subwoofers.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ben je niet 'bang' voor 2025?
Neuh. Dat gaat onder de streep over tientjeswerk in de maand. Op de totale running costs van zo'n auto is dat een schijntje. Pak 1.000 euro meer bij inruil en je hebt het er al uit. Of 2025 gebeurt er niks en je krijgt toch 1.000 euro minder inruil omdat ergens een kras zit.

Natuurlijk heb ik graag dat het mrb-voordeel blijft, maar het hakt er bij mij sowieso al minder in dan bij de EV's. En wat Mdw zegt, voorheen was het 180 euro per maand dus dit is allicht minder :lol:

Mdw schreef:
Ach even 292 pk is wel lekker toch :D
True :D
Maar eerlijk is eerlijk: tot nu toe heb ik het één keer gebruikt om te testen en verder heb ik het tot nu toe nog niet gemist. Die 250pk's die het ding in de basis heeft zijn ook echt wel voldoende.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
daarbij aangetekend dat de "lag" van terugschakelen vele malen groter is dan je normaal zou verwachten, bij een inhaalactie op een 80/100 weg zit je de eerste seconden volledig zonder power als je niet eerst zelf de eerste seconden teruggeschakeld zou hebben. Ik schakel daarom de laatste maanden maar zelf anders is het hopeloos of zelfs ronduit gevaarlijk. (En ja, schakelen, zelfs met een hand).
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dat klinkt echt helemaal niet herkenbaar.
Moeiteloos één of twee tandjes terug om met een ramvolle auto wat te versnellen.
Ook richting de top niks van gemerkt.

Ik denk dat de techniek en afstelling in de loop der jaren flink verbeterd zijn, of jij hebt gewoon een rukauto.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
techniek en afstelling, klinkt mysterieus, volgens mij hebben we het over precies dezelfde versnellingsbak. Welke jaren van verbetering heb je het dan precies over? Nog altijd een stilzwijgen over wat voor 'fenomenale' auto we het nou precies hebben. Bloedirritant.

Piet_Piraat schreef:
rukauto


geloof dat ik daar geen geheim van maak maar dat betekent niet automatisch dat iets anders dan wel goed is. Doordat jij een verbruik van 7 of 8L op de 100 heel gewoon vind, vind ik jou derhalve niet bepaald een geschikt jurylid. Je poneert hier bijna dagelijks stellingen die op geen enkele manier te staven zijn. Intens jammer. Had wel meer verwacht van een persoon die aan mn beeldopnamen twijfelde 'misschien loopt de weg wel af' dat soort opmerkingen. Ik ben ze niet vergeten.
  Bericht 
Suggestief
Master
Die bakken zijn toch zelflerend? Als er jaren een opa voor jou in heeft gereden kan je de bak een keer resetten.

Citaat:
Well, tried the procedure again today, and...it worked!
- Foot off brake
- Press start to turn on car (but not start)
- Press accelerator for about 30-40 seconds
- Press start to turn off car
- Release accelerator
- Waited about 3 minutes, then started normally and drove off

No laggy accelerator pedal and it felt significantly better. I was kinda amazed, because it didn't do anything last time I tried this.


Lees verschillende ervaringen over het resultaat maar het is het proberen waard.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Hmm interessant. Moet morgen naar Almelo scheuren en wieder zuruck. Gelijk even langdurig uittesten. /groetjes niet-stadselektrohokker.
  Bericht 
adinsx
Master
Klopt, de adaptieve waarden kan je min of meer 'resetten'. Of je écht verschil gaat merken is de vraag, maar ach, heb je wat te doen Dave :[
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
een opa voor jou in heeft gereden


weet precies wie erin gereden heeft omdat ie zn RDW pasje in de auto had laten liggen https://www.instagram.com/thegrandemerald/?hl=en

adinsx schreef:
heb je wat te doen Dave


heerlijk
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dave schreef:


Een soort Floris Wyers :lol:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
yup :x
  Bericht 
basjuh1981
Master
"En dan nu... de commands"
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
techniek en afstelling, klinkt mysterieus, volgens mij hebben we het over precies dezelfde versnellingsbak. Welke jaren van verbetering heb je het dan precies over? Nog altijd een stilzwijgen over wat voor 'fenomenale' auto we het nou precies hebben. Bloedirritant.
De bak is hetzelfde ja. Maar mijn accu is groter en in die jaren kunnen ze de software voor samenwerking brandstofmotor en accu wel verder ontwikkeld hebben natuurlijk. Ik merk in elk geval niks van 'lag' of iets dergelijks.

Dave schreef:
Doordat jij een verbruik van 7 of 8L op de 100 heel gewoon vind, vind ik jou derhalve niet bepaald een geschikt jurylid. Je poneert hier bijna dagelijks stellingen die op geen enkele manier te staven zijn.
Het verbruik dat ik eerder heb gelinkt wordt gewoon onderbouwd vanuit spritmonitor. Ik kan er ook niks aan doen dat jij alles blijft vergelijken met je diesel en zegt dat tientallen mensen ongelijk hebben omdat jij en iemand in je omgeving (?) het er niet mee eens zijn.

Ik vertel je gewoon mijn bevindingen (uit een 530e Touring dus - kennelijk was dat nog niet helder).
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
omdat jij en iemand in je omgeving (?)


omgeving? ADAC is geen "je omgeving", dat zijn OFFICIËLE tests. Dat spritgelul is echt je reinste onzin, dat krijg je alleen voor elkaar als je in de stad rondrijdt en continue dat batterijtje gaat zitten vullen. Als je zo rijdt hoor je een i3 te rijden.



of op de fiets gaan. Niet een of andere statistiek gaan zitten vervuilen, 20.000km+ het jaar red je niet met stadsverkeer en de auto gebruiken als een stadsautootje. En voor de driemiljoenmiljardste keer, zo'n batterijtje drukt de stempel niet op het grotere geheel. Ook jij niet met je geheimzinnige versie. Maar je rijdt dat ding net, je zit nog op een wolk ofzo. Dat begrijp ik wel, zeker als je bij 8L de 100 weg komt. Maar reëel is het niet. En als je de stad rondrijdt dan voel je inderdaad geen 'lag'. Ik heb het over inhalen bij 100 wegen. 0 - 100 boeit echt niets. Van zn 8 naar zn 5, dat duurt een half uur in vergelijking met de 4 GC diesel. Zelfde bak, hopeloos rijgedrag.

Maar we zijn twee verschillende type rijders denk ik met andere verwachtingen. Ik ben niet ingekakt in elk geval.

Nouja, volgens sommige Duitsers dan wel. Met enige regelmaat mag ik nog flink aanpoten. Nog iets onbegrijpelijks aan dat Duitse site'je waar je maar mee loopt te schermen. Klopt ni-et. Kan gewoon niet. Strookt niet met het gemiddelde rijgedrag. God hebbe me ziel zodra ik weer in Nederland moet rondrijden ;( . Misschien zijn het stiekem Nederlandse Autoweekdiertjes. Zou een hoop verklaren.
  Bericht 
snovvdog
Master
De DSG van VAG doet hetzelfde. Auto wil soms even een paar versnellingen omlaag en dat gaat met de gepaarde vertraging.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Mja, ik schakel dan ook alweer geruime tijd handmatig (sequentieel), zelfs met de 1-hand situatie en zo ook gisteren. Kom je aan net voor Almelo, kun je dan een beetje het batterijtje leegrijden om het Almeloose klimaat te redden. Ondertussen moet je de app checken om te kijken wat de laadprijzen van de dag zijn. Wat denk je, 1 Euro de kilowatt op het Twenteplein. Hele batterijtje leegrijden weer gecancelled. De tyfus met je elektrisch rijden. Ondertussen sta je omgerekend voor drie Euro de liter benzine te tanken met die hybride bagger, sleur je honderden kilo's extra door de bochten en lever je enorme bagageruimte in. Wat een feest, betaal je dan zo 10K extra voor.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Tsja, het is maar net wat je verwachtingspatroon is. Maar het is sowieso al niet fijn dat je het gevoel hebt dat je niet hebt gekocht waar je blij mee bent...
  Bericht 
adinsx
Master
Tja Dave, Hybride met of zonder stekker, blijft een tussenvorm op de weg van ICE naar EV...

Ik stapte vanavond weer eens de ICE in omdat de vrouw de EV mee heeft. Meteen bekroop me het gevoel van 'ouderwets'. Knopje drukken, er begint wat te grommen, duurt een tijdje voor het interieur warm is (ja, ook stoelverwarming in de ICE), de automaat schakelt lekker maar traploos van de EV is prettiger. Niet teveel gas geven, eerst de boel op temperatuur laten komen. Nee, doe mij toch echt maar een EV.

*disclaimer: makkelijk praten bij een zakelijke keuze, ja klopt.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Eerlijk is eerlijk, het voelt voor mij nu soms ook primitief als die brandstofmotor weer eens aanspringt. Hoe snel kan het gaan...
Ik vind elektrisch vooral heerlijk rustig. Maar ik ken het hele gedoe met range anxiety enzo natuurlijk nog niet.
Misschien over een tijdje nog eens full EV proberen.

Zeg ik dat nou echt hardop?
* Slingert MP aan. Eens kijken wat er full-option te koop is.
  Bericht 
Blaataap
Master
Mwa, ik zag vanochtend de overbuurman naar zijn EV lopen, constateren dat die volledig was dichtgevroren, zijn telefoon pakken, de auto instellen op voorverwarmen/ontdooien, en weer terug naar binnen voor een bakkie. Dat is toch wel relaxt hoor.

Goed, wel bekeken gaat het niet sneller dan de Mercedes (want standkachel) maar vergeleken met de Renault is dat van de EV wel veel sneller. Vergeleken met de Mercedes is het iets minder moeite. :[
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Maar hey, die optie heb ik ook. Ik programmeer het de avond vooraf al. Ideaal. Lekker via de stekker ontdooien, accupakket warm en daardoor ook een veel beter verbruik.
  Bericht 
Suggestief
Master
Auto staat lekker binnen, ook bij mn kantoor.
  Bericht 
GSXR1000
Master
Blaataap schreef:
constateren dat die volledig was dichtgevror


Tsja, dan ontgrendel ik mijn bmw uit 2001. Druk de deur wat aan zodat het ijs breekt. Zet hem aan en neem nog een bakje...
  Bericht 
Blaataap
Master
GSXR1000 schreef:
Tsja, dan ontgrendel ik mijn bmw uit 2001. Druk de deur wat aan zodat het ijs breekt. Zet hem aan en neem nog een bakje...


Dat hoeft hij dus niet te doen :lol:
  Bericht 
adinsx
Master
Piet_Piraat schreef:
Maar ik ken het hele gedoe met range anxiety enzo natuurlijk nog niet.


Range wat? Even serieus, dat bestaat ano nu in Nederland niet meer. Buitenland ok, maar in NL moet je wel heel erg je best doen om zonder te staan.
Ik dacht er overigens eerst ook zo over, maar valt 1000% mee. Het is soms even vooruit denken / plannen.

Blaataap schreef:
Mwa, ik zag vanochtend de overbuurman naar zijn EV lopen, constateren dat die volledig was dichtgevroren, zijn telefoon pakken, de auto instellen op voorverwarmen/ontdooien, en weer terug naar binnen voor een bakkie. Dat is toch wel relaxt hoor.


Same here. Ik kijk naar buiten om 08.05, zie de buurman de ruit krabben van zijn Golf. Ik open de app 'klimatiseren starten', en een paar minuten later stap ik in een warme auto met ontdooide ruiten. Er ligt niet eens een ijskrabber in de EV. :[

Voor morgenochtend staat ie ingepland om 08.10 uur. Kids op school droppen en door.
  Bericht 
bruintje beer
Master
adinsx schreef:
Kids
'De kinderen' bedoel je?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
adinsx schreef:
Range wat? Even serieus, dat bestaat ano nu in Nederland niet meer. Buitenland ok, maar in NL moet je wel heel erg je best doen om zonder te staan.
Het ging me ook niet om NL, maar om het buitenland.
Hoewel ik me kan voorstellen dat je met een 70kWh-accu en een gangetje van 180 op de cruise alsnog heel snel bij het laadstation staat. Ook in NL.
  Bericht 
adinsx
Master
bruintje beer schreef:
'De kinderen' bedoel je?


Ohja sorry, te populistisch :[ . Die schatten van dochters (f)

Piet_Piraat schreef:
Het ging me ook niet om NL, maar om het buitenland.


Vooruit, daar ga ik in mee. De vrouw wil nog een keer naar Oostenrijk, met de EV. En hoewel collega's zeggen: Gaat prima én ik de nodige snelladers gespot heb op de zomervakantietrip met de ICE, ik zou het van te voren aardig uitpluizen. :lol:
  Bericht 
Masterdam
Master
adinsx schreef:
Range wat? Even serieus, dat bestaat ano nu in Nederland niet meer. Buitenland ok, maar in NL moet je wel heel erg je best doen om zonder te staan.

Lelystad - Middelburg vv heeft anders flink wat laadsessies met zich meegebracht voor een collega.

Zo'n reis is natuurlijk geen dagelijkse kost, maar hij is regelmatig pissig dat ik vaak eerder op onze gezamenlijke afspraken in Verweggistan ben en de laadpaal bezet. :dag:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
adinsx schreef:
Range wat? Even serieus, dat bestaat ano nu in Nederland niet meer. Buitenland ok, maar in NL moet je wel heel erg je best doen om zonder te staan.


adinsx schreef:
Naar binnen gerend, zitten en ting ting... De show begon :lol: . Op de terugweg de EV weer opgepikt met 6% batterij en net thuis aan de lader gehangen met 1% :thumb:


---
Piet_Piraat schreef:
dat je met een 70kWh-accu en een gangetje van 180 op de cruise alsnog heel snel bij het laadstation staat.


100 kWh ook.

Waar het mij om gaat is de volstrekte bloemetjeswereld die opgetuigd wordt, terwijl het niet zo is. Helemaal niet gewoon. Qua "omgeving" betreft staat het gezicht vol ongelukkigheid nog op mn netvlies van de garagehouder die recentelijk van 300de overgestapt is naar Audi SUV full elektrohok (type weetikveel). Weet waar je voor gaat.
  Bericht 
Blaataap
Master
Piet_Piraat schreef:
Hoewel ik me kan voorstellen dat je met een 70kWh-accu en een gangetje van 180 op de cruise alsnog heel snel bij het laadstation staat. Ook in NL.


Als je die 180 lekker haalt dan sta je ook met een benzine of diesel over het algemeen vrij snel bij een tankstation O:)
  Bericht 
adinsx
Master
Dave schreef:
Naar binnen gerend, zitten en ting ting... De show begon :lol: . Op de terugweg de EV weer opgepikt met 6% batterij en net thuis aan de lader gehangen met 1% :thumb:


Je mist het stukje over 'het is wel plannen'. De planning toen mislukte want in de parkeergarage was geen laadplek. Maar vooruit, eens. Het ging nét :[
  Bericht 
Masterdam
Master
adinsx schreef:
Je mist het stukje over 'het is wel plannen'. De planning toen mislukte want in de parkeergarage was geen laadplek.

Dat zie ik toch wel als laadstress. Je móet een paal hebben om thuis te kunnen komen (okee, dat is een aparte zin). En als die defect of bezet is, dan loopt je planning al in het honderd. Dus je moet altijd marges inbouwen, tenzij je verzekerd bent van een paal.

Dat je iedere keer moet stekkeren is niet erg, maar dat het wel eens anders kan lopen dan anders, kan ik niet waarderen.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Masterdam schreef:
okee, dat is een aparte zin
:lol: zeg dat, nogal multi-interpretabel.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
adinsx schreef:
geen laadplek.

Ik vrees dat je moet wennen aan dat idee.
  Bericht 
basjuh1981
Master
bruintje beer schreef:
:lol: zeg dat, nogal multi-interpretabel.


Dat maakt het wel weer leuk :lol:
  Bericht 
bruintje beer
Master
Als in: komt een man bij de dokter, waarop de dokter vraagt: "ruimt u dat ook weer even op?"
  Bericht 
basjuh1981
Master
Zoiets ja :D
  Bericht 
18vti
Master
GSXR1000 schreef:
Tsja, dan ontgrendel ik mijn bmw uit 2001. Druk de deur wat aan zodat het ijs breekt. Zet hem aan en neem nog een bakje...


Hier niet helemaal zo.
Ik ontgrendel mijn diesel BMW uit 2010. Trek de deur open waardoor het ijs rond het "stijlloze" raam breekt. Ram een keer op het raam zodat ie zijn "open" stand bereikt wat ie normaal ook doet zonder vastvriezen. O:)
Start de diesel, voorgloei indicatie heb ik nog nooit gezien, zet ventilatie op max voor zowel voorruit als achterruit + achterruit verwarming aan.
Pak de krabben en maak 4 raampjes schoon....stap in en vertrek ijsvrij na ca 5 minuten :applaus:
  Bericht 
18vti
Master
Ohh, laatst nog in een semi super sedan mogen toeren.........8 cilinders, 5 liter, 8 traps automaat, 2011.

Deze schakelde heel snel op en af in sportstand en handbediening en was zeer relaxed als je het gaspedaal niet heftig gebruikte tijdens stadsverkeer.
Oude techniek maar wel indrukwekkend, verbruik was met 29 liter de 100 km niet zo lekker :x ....maar dat kwam door mijn rechtervoet.
  Bericht 
Masterdam
Master
18vti schreef:
een semi super sedan mogen toeren.........8 cilinders, 5 liter, 8 traps automaat, 2011.

Is het een raadspelletje?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Blaataap schreef:
vrij snel


subjectief

niet dezelfde dag nog in elk geval, ik heb wat afgeplankt in mn leven, vrij snel bij een hervulstation staan was nooit aan de orde. Het is nu wel net water, gek is dat toch waar zou dat nou door komen.
 Pagina 76 van 88  [ 4358 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy