Pagina 77 van 88  [ 4358 berichten ]
  Bericht 
Masterdam
Master
Blaataap schreef:
Als je die 180 lekker haalt dan sta je ook met een benzine of diesel over het algemeen vrij snel bij een tankstation O:)

Ja, dat is omdat je met 180 overál vrij snel staat. Dat is juist het grote voordeel ervan!
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Gisterenmiddag schade opgelopen aan de Range Rover. Een debiel in een Toyota Yaris kon niet inparkeren. Waarschijnlijk alleen lakschade aan de deur en spatscherm. :boos: :boos:

Straks het autoschadeherstelbedrijf even bellen voor een afspraak.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Sterkte met de afhandeling Teun (f)

Een debiel in een Toyota Yaris kon niet inparkeren.


Logisch.

Straks het autoschadeherstelbedrijf even bellen voor een afspraak.


Ik was gisteren bij het schadeherstelbedrijf (nalevering dakrails) en hoorde dat de eerstvolgende mogelijkheid eerste week februari is.
  Bericht 
18vti
Master
Masterdam schreef:
Is het een raadspelletje?


Lexus IS-F :lol:
  Bericht 
zadkine
Master
GSXR1000 schreef:
Tsja, dan ontgrendel ik mijn bmw uit 2001. Druk de deur wat aan zodat het ijs breekt. Zet hem aan en neem nog een bakje...


Dat is me een keer niet gelukt (xtrail) met volledig vastgevroren rubbers, dichtgevroren sloten...ja ook de elektrische ontgrendeling werkte niet...(Langdurig veel regen overgaand in sneeuw en flinke vorst).
Heb toen met een verfbrander (elektrische föhn eigenlijk) het slot moeten ontdooien en kon pas na geruime tijd de auto starten....dan koffie drinken.

Nu is het simpel de airco aanzetten met de smartphone app.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
ijs breken dichtgevroren ontdooien

in wat voor tijd zitten jullie?? Gigantische opwarming is gaande!1
  Bericht 
Masterdam
Master
18vti schreef:
Lexus IS-F :lol:
Hm. Dát is best interessant. :thumb:
Nooit zoiets gereden, maar dat zal inderdaad vast niet tegenvallen.
  Bericht 
Speedy J
Master
18vti schreef:
Lexus IS-F :lol:


Daar ligt in ieder geval een goed blok in O:)

En het rijdt ook wel leuk ja. Krantenwijkje erbij voor de peut.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Blaataap schreef:
Als je die 180 lekker haalt dan sta je ook met een benzine of diesel over het algemeen vrij snel bij een tankstation O:)
Met een 70 liter tank kom je een heel eind.
Dat wordt de komende wintersport wel even aanpassen want die tank is nu niet meer zo groot :[

adinsx schreef:
Vooruit, daar ga ik in mee. De vrouw wil nog een keer naar Oostenrijk, met de EV. En hoewel collega's zeggen: Gaat prima én ik de nodige snelladers gespot heb op de zomervakantietrip met de ICE, ik zou het van te voren aardig uitpluizen. :lol:
Of de verhalen van de mensen die op locatie niet kunnen laden, en dan een laadpaal 5km verderop moeten zoeken. Kun je een uur terug lopen en de volgende dag weer een uur heen...

Masterdam schreef:
Dat je iedere keer moet stekkeren is niet erg, maar dat het wel eens anders kan lopen dan anders, kan ik niet waarderen.
Dat dus. Af en toe eens zo'n EV-test op de lange rit gezien en te vaak gedoe met laadpalen die niet werken, niet aanwezig zijn, achter een hek staan, etc. Zo gauw het foolproof is, prima.

En dan nog vind ik wat van het verbruik. Je haalt zo'n 80% van WLTP wanneer je als een natte krant rijdt. Als je wil doorrijden en overdag 130 en 's avonds 160+ wil rijden schiet dat verbruik door het dak.

Maar anderzijds: als je een laadpaal hebt én nog de vrijstelling mrb, dan kun je een paar honderd euro per maand in de zak houden. Da's wel serieus geld. Daar kun je wel een keer stress voor hebben of 20min voor bij een snellader staan. Zo snel verdien ik dat niet terug.
  Bericht 
Postduif
Master
18vti schreef:
Ohh, laatst nog in een semi super sedan mogen toeren.........8 cilinders, 5 liter, 8 traps automaat, 2011.


Het is sowieso heerlijk rijden. Nu sinds 3 maanden een GL 500 gekocht en lekker gebruik maken van de youngtimer regeling.

Heerlijk die 8 cilinders, 5.5 ltr en vermogen en koppel genoeg voor het rijdend huis. Het verbruik is hoog, maar het plezier ook en krijg de BTW terug. Nu kan het nog, over een aantal jaar niet meer waarschijnlijk. Dan hebben we in ieder geval de foto's nog!
  Bericht 
Postduif
Master


Bijlagen :


  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Kolere wat een boot is dat :D

Zou qua dynamiek niet mijn keuze zijn maar zo'n dikke bak nu nog relatief gunstig rijden is altijd leuk natuurlijk.
  Bericht 
Masterdam
Master
Haha! Wat een apparaat!

Jij moet wel een nog kleinere piel hebben dan ik! :lol:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
ik heb geen zin om dat te gaan zitten modereren hoor :|
  Bericht 
Postduif
Master
Piet_Piraat schreef:
Zou qua dynamiek niet mijn keuze zijn maar zo'n dikke bak nu nog relatief gunstig rijden is altijd leuk natuurlijk


Ik heb ook lang getwijfeld. Kwam van een A6 uit 2017. Dit is misschien geen mooiere auto, maar uiteindelijk keuze gemaakt vanwege de V8 en dat er 7 zitplaatsen zijn. Is in de toekomst wel handig met de oudjes. Is stiekem al best vaak als familie taxi gebruikt. Als je dan rustig aan doet haal je net 1 op 9 haha.

Taxatierapport wat erbij zit voor de bijtelling was ook wel erg prettig, stiekem ook wel een rol geweest in de keuze.

Zit er soms aan te denken om de 2e auto ook nog om te ruilen voor een Porsche Cayenne (ook youngtimer, v8 5ltr, 500pk) maar daar is de vrouw het echt niet mee eens. :jaja: :lol:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Postduif schreef:
Bijlagen :


Als autonoob: Wat is het voor merk?

Veel plezier ermee :thumb:
  Bericht 
Postduif
Master
Taxi, Mercedes
  Bericht 
Blaataap
Master
GLS500?
  Bericht 
Postduif
Master
Nee, een GL 500.

Volgens mij is de GLS de opvolger van dit model. Deze is van mei 2008.
  Bericht 
Blaataap
Master
Die is netjes oud geworden dan :thumb:

Veel plezier ermee (f)
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Piet_Piraat schreef:
Met een 70 liter tank kom je een heel eind.
Dat wordt de komende wintersport wel even aanpassen want die tank is nu niet meer zo groot :[
Met ca. 43 liter en net iets meer dan 1:4 bij plankgas ging die benzine inderdaad aardig hard ja. :roll:

Postduif schreef:
Nee, een GL 500.
Tering, wat een boot. Veel plezier ermee!
  Bericht 
basjuh1981
Master
Postduif schreef:
Taxi, Mercedes


Watertaxi :lol:
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Postduif schreef:
Heerlijk die 8 cilinders

:kniktja:
Schijnt echter verslavend te zijn.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Postduif schreef:
Heerlijk die 8 cilinders, 5.5 ltr en vermogen en koppel genoeg voor het rijdend huis.


Heerlijk zo'n 8 cylinder. :respect: :respect:
  Bericht 
18vti
Master
Speedy J schreef:
Daar ligt in ieder geval een goed blok in O:)

En het rijdt ook wel leuk ja. Krantenwijkje erbij voor de peut.


Nja, 100 naar 200 binnen 10 seconden met ditto soundtrack is wel erg "gevaarlijk" voor types als deze meneer.... maar hij trekt niet onder de 2k rpm dus maar laten staan -kuch- O:)
  Bericht 
357kurt
Master
l.f.
  Bericht 
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
En dan nog vind ik wat van het verbruik. Je haalt zo'n 80% van WLTP wanneer je als een natte krant rijdt.


? Wat voor EV heb je het over? Een nissan Leaf?
Ik rij met nederlandse vmax gewoon de WLTP in de zomer met de hyundais) In de winter inderdaad minder, maar dat is bij brandstof auto's hetzelfde...onzuiniger in de winter.
En ook een ICE wagen haalt de wltp standaard niet als je 130 gaat rijden.
En verder telt vooral

Piet_Piraat schreef:
Maar anderzijds: als je een laadpaal hebt én nog de vrijstelling mrb, dan kun je een paar honderd euro per maand in de zak houden. Da's wel serieus geld. Daar kun je wel een keer stress voor hebben of 20min voor bij een snellader staan. Zo snel verdien ik dat niet terug.


Dit dus. Met 30K km/jaar op stroom steek ik ruwweg 4000 euro per jaar excl mrb voordeel in mijn zak tov 30K km met een vergelijkbare benzine wagen Dat is serieus veel verschil.
(Van die 4K moet nog wel de evt. meerprijs tov vergelijkbare ICE wagen worden terug verdiend....dat is overigens weinig geld als het vergelijk gaat tussen AWD wagens van deze afmeting , mogelijk zelfs negatief ICE AWD all opts duurder dan de ioniq 5 all opts)
  Bericht 
Dave
Webspecialist
357kurt schreef:
boordcomputer is enthousiast met 1:14 maar de pomp zegt anders..

We praten maar niet over verbruik bij vlotte rijstijl en 140kmh


soort BMW benzine hybride dus
  Bericht 
Suggestief
Master
zadkine schreef:
Dit dus. Met 30K km/jaar op stroom steek ik ruwweg 4000 euro per jaar excl mrb voordeel in mijn zak tov 30K km met een vergelijkbare benzine wagen Dat is serieus veel verschil.


https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... us-hybride

Ik snap dat elke som kapot te rekenen is maar dat jij dik geld aan electrisch rijden verdient, vind ik op zijn minst discutabel.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Het zit diep hè Dave :lol:

Postduif schreef:
Ik heb ook lang getwijfeld. Kwam van een A6 uit 2017. Dit is misschien geen mooiere auto, maar uiteindelijk keuze gemaakt vanwege de V8 en dat er 7 zitplaatsen zijn. Is in de toekomst wel handig met de oudjes. Is stiekem al best vaak als familie taxi gebruikt. Als je dan rustig aan doet haal je net 1 op 9 haha.
Haha, heerlijk. Als je er maar blij mee bent.
Hoewel de stap van een A6 me er ergens toch eentje terug lijkt. Maar het blok zal vast veel goedmaken.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Het zit diep hè Dave


hekel om opgelicht te worden door de klimaatmaffia

heb jij een obd elm327 plug?


Bijlagen :


  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dus je rijdt 1 op 16,5 met een 2 liter benzine over 70km. Klinkt nog niet heel slecht

Wat voor type wegen?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Godverdomme als je zelf kruipend gaat nog minder verbruik.
  Bericht 
Joël D.
Master
Gaaf hoor, best een guilty pleasure eigenlijk zo'n GL. Helemaal met V8.

Postduif schreef:
Als je dan rustig aan doet haal je net 1 op 9 haha.


Valt nog mee haha, ik heb nu deze (de rechter dus...) mee naar kantoor in Duitsland. Gemiddeld 1:8.3 op de heenweg. :lol: En dan heb ik nog rustig gedaan.


Bijlagen :


  Bericht 
Dave
Webspecialist
Klinkt nog niet heel slecht


53 km/u per uur.. Jij bent ook helemaal van de planeet gevallen heh?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Die linker is ook niet kinderachtig om mee te rijden...
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
heb jij een obd elm327 plug?
Nee. Maar ik kan gereden km's gewoon door gebruikte liters delen.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Godverdomme als je zelf kruipend gaat nog minder verbruik.


1 op 16 is echt niet slecht voor een 2 liter benzine.
Nogmaals, je kunt het niet 1:1 met een diesel vergelijken.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
jaja .. net zoals die spritmonitor talenten zeker
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
jaja .. net zoals die spritmonitor talenten zeker


Euhm wat is er mis met je dagteller km's delen door werkelijk getankte liters?...
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
1 op 16 is echt niet slecht voor een 2 liter benzine.
Dat vind ik voor een zware bak zelfs heel netjes :D
  Bericht 
Dave
Webspecialist
53 km/u is niet heel netjes, we zitten hier niet op een weekdiertjesforum :fp:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Mijn 1.4 benzine 1100kg Leon doet ook 1:16 over langere afstanden. Ik vind het ook netjes.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
tering, wat een land.

ik ga verhu.. oh wacht.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
53 km/u is niet heel netjes, we zitten hier niet op een weekdiertjesforum :fp:
Geef dan ook eens gas joh! Traagzaad :nothanks:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
53 km/u is niet heel netjes, we zitten hier niet op een weekdiertjesforum


53km/h gemiddeld. Stadsverkeer dus in combi met 80 wegen dus?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Effe m'n laatste rit bekeken. 0l/100km. Gemiddeld 63,3km/h. Ik ben tevreden 8)
  Bericht 
Dave
Webspecialist
het is 100, 80 km/u bestaat niet. Maar half Scandinavië en Polen rijdt hier qua vrachtwagens oostwaarts over de E233, bovendien is het schijnbaar de tijd voor de boertjes om een dag te gaan werken. Een grote hel met tractoren gister.

Het is gewoon slecht, met de diesel had ik met gemak sub 5L cq 1 op 20 gereden. Waarschijnlijk zelfs mèt filterzooi. Ik weet niet wat een 420i doet. Misschien es wisselen met mn broer :duh:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Het is gewoon slecht


Nee, hij vindt het slecht omdat je diesel gewend bent.
Voor een benzine, helemaal zo'n zware 2l, is het gewoon netjes.

Voor de 420i even op spritmonitor kijken O:)
  Bericht 
zadkine
Master
Suggestief schreef:
maar dat jij dik geld aan electrisch rijden verdient, vind ik op zijn minst discutabel.


Ik vind het discutabel dat zo velen erover vallen dat de km kosten bij een EV laag zijn....die keus kunnen ze zelf ook maken.

Maar er zelf geen been in zien om al gauw 3 tot 4 keer MEER energie te stoppen in hun eigen auto per km . En dat dan nog gesubsidieerd ook (volgens subsidie definitie van iedereen die lager belasten subsidiëren noemt) vanwege de , zeker afgelopen jaren, veel hogere belasting op stroom dan die op benzine per energie eenheid....laat staan de uiterst lage energie belasting op diesel (tov benzine) , echter wel hogere mrb.


O ja, ik heb de anwb ook vroeger al aangesproken op onjuiste cijfer weergaves (gemiddelden) ipv grafiek waarbij de break even duidelijk naar voren komt.
Tevens is hun stroomprijs aan de forse kant tov wat werkelijk daarvoor betaald wordt (nacht tarieven of zelfs negatieve weekend prijzen als je volledig uur variabel contract neemt.)

En hun kona als vergelijking...die EV is wel fors duurder dan vergelijkbare ICE in aanschaf....de ioniq 5 is ongeveer net zo duur , paar duizend minder zelfs, als de ongeveer net zo grote santa fe..of bv volvo xc60. (Of bv een nieuwe xtrail , 1 van de wagens die ik voor de ioniq inruilde.)
 Pagina 77 van 88  [ 4358 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy