▼
[ 4358 berichten ]
Ja, dat is omdat je met 180 overál vrij snel staat. Dat is juist het grote voordeel ervan!
Dat is me een keer niet gelukt (xtrail) met volledig vastgevroren rubbers, dichtgevroren sloten...ja ook de elektrische ontgrendeling werkte niet...(Langdurig veel regen overgaand in sneeuw en flinke vorst).
Heb toen met een verfbrander (elektrische föhn eigenlijk) het slot moeten ontdooien en kon pas na geruime tijd de auto starten....dan koffie drinken.
Nu is het simpel de airco aanzetten met de smartphone app.
Nooit zoiets gereden, maar dat zal inderdaad vast niet tegenvallen.
Daar ligt in ieder geval een goed blok in
En het rijdt ook wel leuk ja. Krantenwijkje erbij voor de peut.
Dat wordt de komende wintersport wel even aanpassen want die tank is nu niet meer zo groot
En dan nog vind ik wat van het verbruik. Je haalt zo'n 80% van WLTP wanneer je als een natte krant rijdt. Als je wil doorrijden en overdag 130 en 's avonds 160+ wil rijden schiet dat verbruik door het dak.
Maar anderzijds: als je een laadpaal hebt én nog de vrijstelling mrb, dan kun je een paar honderd euro per maand in de zak houden. Da's wel serieus geld. Daar kun je wel een keer stress voor hebben of 20min voor bij een snellader staan. Zo snel verdien ik dat niet terug.
Het is sowieso heerlijk rijden. Nu sinds 3 maanden een GL 500 gekocht en lekker gebruik maken van de youngtimer regeling.
Heerlijk die 8 cilinders, 5.5 ltr en vermogen en koppel genoeg voor het rijdend huis. Het verbruik is hoog, maar het plezier ook en krijg de BTW terug. Nu kan het nog, over een aantal jaar niet meer waarschijnlijk. Dan hebben we in ieder geval de foto's nog!
Ik heb ook lang getwijfeld. Kwam van een A6 uit 2017. Dit is misschien geen mooiere auto, maar uiteindelijk keuze gemaakt vanwege de V8 en dat er 7 zitplaatsen zijn. Is in de toekomst wel handig met de oudjes. Is stiekem al best vaak als familie taxi gebruikt. Als je dan rustig aan doet haal je net 1 op 9 haha.
Taxatierapport wat erbij zit voor de bijtelling was ook wel erg prettig, stiekem ook wel een rol geweest in de keuze.
Zit er soms aan te denken om de 2e auto ook nog om te ruilen voor een Porsche Cayenne (ook youngtimer, v8 5ltr, 500pk) maar daar is de vrouw het echt niet mee eens.
Heerlijk zo'n 8 cylinder.
Nja, 100 naar 200 binnen 10 seconden met ditto soundtrack is wel erg "gevaarlijk" voor types als deze meneer.... maar hij trekt niet onder de 2k rpm dus maar laten staan -kuch-
? Wat voor EV heb je het over? Een nissan Leaf?
Ik rij met nederlandse vmax gewoon de WLTP in de zomer met de hyundais) In de winter inderdaad minder, maar dat is bij brandstof auto's hetzelfde...onzuiniger in de winter.
En ook een ICE wagen haalt de wltp standaard niet als je 130 gaat rijden.
En verder telt vooral
Dit dus. Met 30K km/jaar op stroom steek ik ruwweg 4000 euro per jaar excl mrb voordeel in mijn zak tov 30K km met een vergelijkbare benzine wagen Dat is serieus veel verschil.
(Van die 4K moet nog wel de evt. meerprijs tov vergelijkbare ICE wagen worden terug verdiend....dat is overigens weinig geld als het vergelijk gaat tussen AWD wagens van deze afmeting , mogelijk zelfs negatief ICE AWD all opts duurder dan de ioniq 5 all opts)
soort BMW benzine hybride dus
https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... us-hybride
Ik snap dat elke som kapot te rekenen is maar dat jij dik geld aan electrisch rijden verdient, vind ik op zijn minst discutabel.
hekel om opgelicht te worden door de klimaatmaffia
heb jij een obd elm327 plug?
Bijlagen :
53 km/u per uur.. Jij bent ook helemaal van de planeet gevallen heh?
1 op 16 is echt niet slecht voor een 2 liter benzine.
Nogmaals, je kunt het niet 1:1 met een diesel vergelijken.
Euhm wat is er mis met je dagteller km's delen door werkelijk getankte liters?...
53km/h gemiddeld. Stadsverkeer dus in combi met 80 wegen dus?
Nee, hij vindt het slecht omdat je diesel gewend bent.
Voor een benzine, helemaal zo'n zware 2l, is het gewoon netjes.
Voor de 420i even op spritmonitor kijken
Ik vind het discutabel dat zo velen erover vallen dat de km kosten bij een EV laag zijn....die keus kunnen ze zelf ook maken.
Maar er zelf geen been in zien om al gauw 3 tot 4 keer MEER energie te stoppen in hun eigen auto per km . En dat dan nog gesubsidieerd ook (volgens subsidie definitie van iedereen die lager belasten subsidiëren noemt) vanwege de , zeker afgelopen jaren, veel hogere belasting op stroom dan die op benzine per energie eenheid....laat staan de uiterst lage energie belasting op diesel (tov benzine) , echter wel hogere mrb.
O ja, ik heb de anwb ook vroeger al aangesproken op onjuiste cijfer weergaves (gemiddelden) ipv grafiek waarbij de break even duidelijk naar voren komt.
Tevens is hun stroomprijs aan de forse kant tov wat werkelijk daarvoor betaald wordt (nacht tarieven of zelfs negatieve weekend prijzen als je volledig uur variabel contract neemt.)
En hun kona als vergelijking...die EV is wel fors duurder dan vergelijkbare ICE in aanschaf....de ioniq 5 is ongeveer net zo duur , paar duizend minder zelfs, als de ongeveer net zo grote santa fe..of bv volvo xc60. (Of bv een nieuwe xtrail , 1 van de wagens die ik voor de ioniq inruilde.)
▲
[ 4358 berichten ]
Masterdam
Master
Blaataap schreef:
Als je die 180 lekker haalt dan sta je ook met een benzine of diesel over het algemeen vrij snel bij een tankstation
Ja, dat is omdat je met 180 overál vrij snel staat. Dat is juist het grote voordeel ervan!
Range Rover Teun
Medewerker
Gisterenmiddag schade opgelopen aan de Range Rover. Een debiel in een Toyota Yaris kon niet inparkeren. Waarschijnlijk alleen lakschade aan de deur en spatscherm.
Straks het autoschadeherstelbedrijf even bellen voor een afspraak.
Straks het autoschadeherstelbedrijf even bellen voor een afspraak.
basjuh1981
Master
Sterkte met de afhandeling Teun
Logisch.
Ik was gisteren bij het schadeherstelbedrijf (nalevering dakrails) en hoorde dat de eerstvolgende mogelijkheid eerste week februari is.
Range Rover Teun schreef:
Een debiel in een Toyota Yaris kon niet inparkeren.
Logisch.
Range Rover Teun schreef:
Straks het autoschadeherstelbedrijf even bellen voor een afspraak.
Ik was gisteren bij het schadeherstelbedrijf (nalevering dakrails) en hoorde dat de eerstvolgende mogelijkheid eerste week februari is.
zadkine
Master
GSXR1000 schreef:
Tsja, dan ontgrendel ik mijn bmw uit 2001. Druk de deur wat aan zodat het ijs breekt. Zet hem aan en neem nog een bakje...
Dat is me een keer niet gelukt (xtrail) met volledig vastgevroren rubbers, dichtgevroren sloten...ja ook de elektrische ontgrendeling werkte niet...(Langdurig veel regen overgaand in sneeuw en flinke vorst).
Heb toen met een verfbrander (elektrische föhn eigenlijk) het slot moeten ontdooien en kon pas na geruime tijd de auto starten....dan koffie drinken.
Nu is het simpel de airco aanzetten met de smartphone app.
Dave
Webspecialist
ijs breken dichtgevroren ontdooien
in wat voor tijd zitten jullie?? Gigantische opwarming is gaande!1
in wat voor tijd zitten jullie?? Gigantische opwarming is gaande!1
Masterdam
Master
18vti schreef:
Lexus IS-F
Hm. Dát is best interessant. Nooit zoiets gereden, maar dat zal inderdaad vast niet tegenvallen.
Speedy J
Master
18vti schreef:
Lexus IS-F
Daar ligt in ieder geval een goed blok in
En het rijdt ook wel leuk ja. Krantenwijkje erbij voor de peut.
Piet_Piraat
Master
Blaataap schreef:
Als je die 180 lekker haalt dan sta je ook met een benzine of diesel over het algemeen vrij snel bij een tankstation
Met een 70 liter tank kom je een heel eind.Dat wordt de komende wintersport wel even aanpassen want die tank is nu niet meer zo groot
adinsx schreef:
Vooruit, daar ga ik in mee. De vrouw wil nog een keer naar Oostenrijk, met de EV. En hoewel collega's zeggen: Gaat prima én ik de nodige snelladers gespot heb op de zomervakantietrip met de ICE, ik zou het van te voren aardig uitpluizen.
Of de verhalen van de mensen die op locatie niet kunnen laden, en dan een laadpaal 5km verderop moeten zoeken. Kun je een uur terug lopen en de volgende dag weer een uur heen...Masterdam schreef:
Dat je iedere keer moet stekkeren is niet erg, maar dat het wel eens anders kan lopen dan anders, kan ik niet waarderen.
Dat dus. Af en toe eens zo'n EV-test op de lange rit gezien en te vaak gedoe met laadpalen die niet werken, niet aanwezig zijn, achter een hek staan, etc. Zo gauw het foolproof is, prima.En dan nog vind ik wat van het verbruik. Je haalt zo'n 80% van WLTP wanneer je als een natte krant rijdt. Als je wil doorrijden en overdag 130 en 's avonds 160+ wil rijden schiet dat verbruik door het dak.
Maar anderzijds: als je een laadpaal hebt én nog de vrijstelling mrb, dan kun je een paar honderd euro per maand in de zak houden. Da's wel serieus geld. Daar kun je wel een keer stress voor hebben of 20min voor bij een snellader staan. Zo snel verdien ik dat niet terug.
Postduif
Master
18vti schreef:
Ohh, laatst nog in een semi super sedan mogen toeren.........8 cilinders, 5 liter, 8 traps automaat, 2011.
Het is sowieso heerlijk rijden. Nu sinds 3 maanden een GL 500 gekocht en lekker gebruik maken van de youngtimer regeling.
Heerlijk die 8 cilinders, 5.5 ltr en vermogen en koppel genoeg voor het rijdend huis. Het verbruik is hoog, maar het plezier ook en krijg de BTW terug. Nu kan het nog, over een aantal jaar niet meer waarschijnlijk. Dan hebben we in ieder geval de foto's nog!
Piet_Piraat
Master
Kolere wat een boot is dat
Zou qua dynamiek niet mijn keuze zijn maar zo'n dikke bak nu nog relatief gunstig rijden is altijd leuk natuurlijk.
Zou qua dynamiek niet mijn keuze zijn maar zo'n dikke bak nu nog relatief gunstig rijden is altijd leuk natuurlijk.
Postduif
Master
Piet_Piraat schreef:
Zou qua dynamiek niet mijn keuze zijn maar zo'n dikke bak nu nog relatief gunstig rijden is altijd leuk natuurlijk
Ik heb ook lang getwijfeld. Kwam van een A6 uit 2017. Dit is misschien geen mooiere auto, maar uiteindelijk keuze gemaakt vanwege de V8 en dat er 7 zitplaatsen zijn. Is in de toekomst wel handig met de oudjes. Is stiekem al best vaak als familie taxi gebruikt. Als je dan rustig aan doet haal je net 1 op 9 haha.
Taxatierapport wat erbij zit voor de bijtelling was ook wel erg prettig, stiekem ook wel een rol geweest in de keuze.
Zit er soms aan te denken om de 2e auto ook nog om te ruilen voor een Porsche Cayenne (ook youngtimer, v8 5ltr, 500pk) maar daar is de vrouw het echt niet mee eens.
basjuh1981
Master
Postduif
Master
Nee, een GL 500.
Volgens mij is de GLS de opvolger van dit model. Deze is van mei 2008.
Volgens mij is de GLS de opvolger van dit model. Deze is van mei 2008.
lacheisleuk
Master
Piet_Piraat schreef:
Met een 70 liter tank kom je een heel eind.
Dat wordt de komende wintersport wel even aanpassen want die tank is nu niet meer zo groot
Met ca. 43 liter en net iets meer dan 1:4 bij plankgas ging die benzine inderdaad aardig hard ja. Dat wordt de komende wintersport wel even aanpassen want die tank is nu niet meer zo groot
Postduif schreef:
Nee, een GL 500.
Tering, wat een boot. Veel plezier ermee!
Range Rover Teun
Medewerker
Postduif schreef:
Heerlijk die 8 cilinders, 5.5 ltr en vermogen en koppel genoeg voor het rijdend huis.
Heerlijk zo'n 8 cylinder.
18vti
Master
Speedy J schreef:
Daar ligt in ieder geval een goed blok in
En het rijdt ook wel leuk ja. Krantenwijkje erbij voor de peut.
En het rijdt ook wel leuk ja. Krantenwijkje erbij voor de peut.
Nja, 100 naar 200 binnen 10 seconden met ditto soundtrack is wel erg "gevaarlijk" voor types als deze meneer.... maar hij trekt niet onder de 2k rpm dus maar laten staan -kuch-
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
En dan nog vind ik wat van het verbruik. Je haalt zo'n 80% van WLTP wanneer je als een natte krant rijdt.
? Wat voor EV heb je het over? Een nissan Leaf?
Ik rij met nederlandse vmax gewoon de WLTP in de zomer met de hyundais) In de winter inderdaad minder, maar dat is bij brandstof auto's hetzelfde...onzuiniger in de winter.
En ook een ICE wagen haalt de wltp standaard niet als je 130 gaat rijden.
En verder telt vooral
Piet_Piraat schreef:
Maar anderzijds: als je een laadpaal hebt én nog de vrijstelling mrb, dan kun je een paar honderd euro per maand in de zak houden. Da's wel serieus geld. Daar kun je wel een keer stress voor hebben of 20min voor bij een snellader staan. Zo snel verdien ik dat niet terug.
Dit dus. Met 30K km/jaar op stroom steek ik ruwweg 4000 euro per jaar excl mrb voordeel in mijn zak tov 30K km met een vergelijkbare benzine wagen Dat is serieus veel verschil.
(Van die 4K moet nog wel de evt. meerprijs tov vergelijkbare ICE wagen worden terug verdiend....dat is overigens weinig geld als het vergelijk gaat tussen AWD wagens van deze afmeting , mogelijk zelfs negatief ICE AWD all opts duurder dan de ioniq 5 all opts)
Dave
Webspecialist
357kurt schreef:
boordcomputer is enthousiast met 1:14 maar de pomp zegt anders..
We praten maar niet over verbruik bij vlotte rijstijl en 140kmh
We praten maar niet over verbruik bij vlotte rijstijl en 140kmh
soort BMW benzine hybride dus
Suggestief
Master
zadkine schreef:
Dit dus. Met 30K km/jaar op stroom steek ik ruwweg 4000 euro per jaar excl mrb voordeel in mijn zak tov 30K km met een vergelijkbare benzine wagen Dat is serieus veel verschil.
https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... us-hybride
Ik snap dat elke som kapot te rekenen is maar dat jij dik geld aan electrisch rijden verdient, vind ik op zijn minst discutabel.
Piet_Piraat
Master
Het zit diep hè Dave
Hoewel de stap van een A6 me er ergens toch eentje terug lijkt. Maar het blok zal vast veel goedmaken.
Postduif schreef:
Ik heb ook lang getwijfeld. Kwam van een A6 uit 2017. Dit is misschien geen mooiere auto, maar uiteindelijk keuze gemaakt vanwege de V8 en dat er 7 zitplaatsen zijn. Is in de toekomst wel handig met de oudjes. Is stiekem al best vaak als familie taxi gebruikt. Als je dan rustig aan doet haal je net 1 op 9 haha.
Haha, heerlijk. Als je er maar blij mee bent.Hoewel de stap van een A6 me er ergens toch eentje terug lijkt. Maar het blok zal vast veel goedmaken.
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Het zit diep hè Dave
hekel om opgelicht te worden door de klimaatmaffia
heb jij een obd elm327 plug?
Bijlagen :
Dashcam Drenthe
Master
Dus je rijdt 1 op 16,5 met een 2 liter benzine over 70km. Klinkt nog niet heel slecht
Wat voor type wegen?
Wat voor type wegen?
Joël D.
Master
Gaaf hoor, best een guilty pleasure eigenlijk zo'n GL. Helemaal met V8.
Valt nog mee haha, ik heb nu deze (de rechter dus...) mee naar kantoor in Duitsland. Gemiddeld 1:8.3 op de heenweg. En dan heb ik nog rustig gedaan.
Bijlagen :
Postduif schreef:
Als je dan rustig aan doet haal je net 1 op 9 haha.
Valt nog mee haha, ik heb nu deze (de rechter dus...) mee naar kantoor in Duitsland. Gemiddeld 1:8.3 op de heenweg. En dan heb ik nog rustig gedaan.
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
Dashcam Drenthe schreef:
Klinkt nog niet heel slecht
53 km/u per uur.. Jij bent ook helemaal van de planeet gevallen heh?
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
heb jij een obd elm327 plug?
Nee. Maar ik kan gereden km's gewoon door gebruikte liters delen.
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Godverdomme als je zelf kruipend gaat nog minder verbruik.
1 op 16 is echt niet slecht voor een 2 liter benzine.
Nogmaals, je kunt het niet 1:1 met een diesel vergelijken.
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
jaja .. net zoals die spritmonitor talenten zeker
Euhm wat is er mis met je dagteller km's delen door werkelijk getankte liters?...
Piet_Piraat
Master
Dashcam Drenthe schreef:
1 op 16 is echt niet slecht voor een 2 liter benzine.
Dat vind ik voor een zware bak zelfs heel netjes
Dashcam Drenthe
Master
Mijn 1.4 benzine 1100kg Leon doet ook 1:16 over langere afstanden. Ik vind het ook netjes.
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
53 km/u is niet heel netjes, we zitten hier niet op een weekdiertjesforum
Geef dan ook eens gas joh! Traagzaad
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
53 km/u is niet heel netjes, we zitten hier niet op een weekdiertjesforum
53km/h gemiddeld. Stadsverkeer dus in combi met 80 wegen dus?
Dave
Webspecialist
het is 100, 80 km/u bestaat niet. Maar half Scandinavië en Polen rijdt hier qua vrachtwagens oostwaarts over de E233, bovendien is het schijnbaar de tijd voor de boertjes om een dag te gaan werken. Een grote hel met tractoren gister.
Het is gewoon slecht, met de diesel had ik met gemak sub 5L cq 1 op 20 gereden. Waarschijnlijk zelfs mèt filterzooi. Ik weet niet wat een 420i doet. Misschien es wisselen met mn broer
Het is gewoon slecht, met de diesel had ik met gemak sub 5L cq 1 op 20 gereden. Waarschijnlijk zelfs mèt filterzooi. Ik weet niet wat een 420i doet. Misschien es wisselen met mn broer
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Het is gewoon slecht
Nee, hij vindt het slecht omdat je diesel gewend bent.
Voor een benzine, helemaal zo'n zware 2l, is het gewoon netjes.
Voor de 420i even op spritmonitor kijken
zadkine
Master
Suggestief schreef:
maar dat jij dik geld aan electrisch rijden verdient, vind ik op zijn minst discutabel.
Ik vind het discutabel dat zo velen erover vallen dat de km kosten bij een EV laag zijn....die keus kunnen ze zelf ook maken.
Maar er zelf geen been in zien om al gauw 3 tot 4 keer MEER energie te stoppen in hun eigen auto per km . En dat dan nog gesubsidieerd ook (volgens subsidie definitie van iedereen die lager belasten subsidiëren noemt) vanwege de , zeker afgelopen jaren, veel hogere belasting op stroom dan die op benzine per energie eenheid....laat staan de uiterst lage energie belasting op diesel (tov benzine) , echter wel hogere mrb.
O ja, ik heb de anwb ook vroeger al aangesproken op onjuiste cijfer weergaves (gemiddelden) ipv grafiek waarbij de break even duidelijk naar voren komt.
Tevens is hun stroomprijs aan de forse kant tov wat werkelijk daarvoor betaald wordt (nacht tarieven of zelfs negatieve weekend prijzen als je volledig uur variabel contract neemt.)
En hun kona als vergelijking...die EV is wel fors duurder dan vergelijkbare ICE in aanschaf....de ioniq 5 is ongeveer net zo duur , paar duizend minder zelfs, als de ongeveer net zo grote santa fe..of bv volvo xc60. (Of bv een nieuwe xtrail , 1 van de wagens die ik voor de ioniq inruilde.)
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum