Pagina 79 van 88  [ 4358 berichten ]
  Bericht 
snovvdog
Master
Dit is met laadstand op ''neutraal'' ('batterijstand behouden').

Boven de 110 neemt het verbruik heel sterk toe, onder de 90 is zelfs 3-4l/100 km haalbaar met neutrale laadstatus.

Met mijn ''normaal gebruik'', zit ik op 9-10l/100km, dan behoud ik de accu op de 70%, mijn ''normaal gebruik'' is Vmax+ 50 op snelweg wanneer mogelijk (of zo snel als mogelijk door het verkeer tot Vmax+50) met zo'n 50/50 snelweg/stad gebruik.
Bij stadgebruik zit ik op 10-11l/100km.
Op lange afstanden trappen door DE overigens ook zoiets.


Bijlagen :




  Bericht 
Blaataap
Master
Dat vind ik niet bepaald zuinig eigenlijk
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
7.7 is wel fors, doet mijn niet hybride leon beter bij 130 (zo'n 6.7/100)
  Bericht 
bruintje beer
Master
Ik vind alles onder de 10 liter per 100 km zuinig :D
  Bericht 
adinsx
Master
Mijn vrouw doet tegenwoordig haar best de ICE Megane onder de 9L/100 te houden. :lol: Die stapt lekker door gedurende 17km waarvan een 8 km over de A18, daarna dubbelbaans richting D'chem stad, en daar de stad nog door. Tijd dat het ZH tempo maakt met de nieuwbouw langs de A18 :[
  Bericht 
zadkine
Master
Joël D. schreef:
Zadkine incoming.


:lol:

Mr.Cabdriver schreef:
Ja, dat weet ik wel maar € 0,15 per kWh stroom (incl. 21% btw) is hoeveel per km?


Deze is eerder....


2,5 - 3 cent per km is dat,
Per liter benzine omgerekend is het € 1,35
Uitgaande van de energie dichtheid van benzine (ca 9KWH/liter)
En een aygo betaalt per slot ook minder accijns per km als bv een defender.
  Bericht 
Suggestief
Master
bruintje beer schreef:
alles onder de 10 liter per 100 km zuinig

Inderdaad, met een beetje normaal tempo is dat niet haalbaar.
  Bericht 
Joël D.
Master
bruintje beer schreef:
Ik vind alles onder de 10 liter per 100 km zuinig :D


Ik ook! Retourtje Koblenz was 12L/100 km op de heenweg en 13L/100 km op de terugweg. Nog wel even de 280 aangetikt. Dat wel.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
:lol: :lol:
Maar dat is wel een 5,5 liter V8 met Kompressor. Geen 1,4 hybrid.

Blaataap schreef:
Dat vind ik niet bepaald zuinig eigenlijk
Het is snovv he. Die heeft het concept uitrollen en normaal rijden nog niet ontdekt.
  Bericht 
snovvdog
Master
Als je je gas los laat gaat hij regenereren en sterk afremmen.
Maar ik rem inderdaad weleens over de regeneratie heen, al probeer ik dat te voorkomen. Ik gas wel meestal vol gas inderdaad als iemand opzij gaat. Dus ja, dat is wel de oorzaak, ik spreek alle 245 pk vaak aan. Vervolgens moet een groot deel van dat vermogen weer bijgeladen worden.

7.7 is wel fors, doet mijn niet hybride leon beter bij 130 (zo'n 6.7/100)

Jouw model is ook aerodynamischer vermoed ik, want toen ik dat model had was deze echt heel veel zuiniger, en maakte hogere snelheid niet zo veel uit. Gewicht zou zoveel niet mogen schelen op (constante) snelheid.
Rolweerstand door gewicht (1700 kg) en banden kan natuurlijk ook een rol spelen.
  Bericht 
zadkine
Master
snovvdog schreef:
Rolweerstand door gewicht (1700 kg) en banden kan natuurlijk ook een rol spelen.


Rolweerstand door gewicht scheelt marginaal bij hogere snelheden tov drag.
Te zachte banden scheelt veel meer. (Hoger gewicht betekent dat je een hogere badendruk nodig hebt bij dezelfde maat band.)
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
zadkine schreef:
banden


Ik heb all seasons, dus nog een hogere rolweerstand.
  Bericht 
Raaf
Master
Met de Mazda gemiddeld 7.5l/100km wat me prima meevalt.
Wintersport of Duitsland zit daar ook in, dan gaat ie richting de 8.5l/100km. NL snelweg is rond de 6l/100km.

Voor een 2 liter beter dan ik verwacht had.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik heb all seasons, dus nog een hogere rolweerstand



hoezo, dus?


Bijlagen :




  Bericht 
adinsx
Master
Op een beetje snelwegtempo lust ie wel wat, en daarmee sneuvelt ook de range :lol:


Bijlagen :


  Bericht 
Suggestief
Master
225 vs 215.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
adinsx schreef:
lust ie wel


kwart meer ja

is toch aanzienlijk minder dan 5L vs 6,25L .. Of althans, dat is hetzelfde maar alles wat boven die 6.25L/100 zit is dan meerverbruik en met een hybriel zit je zo maar op de 7.5L/100 als het geen 8 is. Zie snovv maar ik heb dezelfde ervaring.

Is allemaal niet erg zolang er zaken niet mooier voorgespiegeld worden dan het daadwerkelijk is. Hybriel zuipt als de neten op -alle- energiebronnen of je het daar nou lang of kort over wil hebben.

Hyundai en Kia zijn overigens wel de uitzonderingen; https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... in-hybrid/ maarja eeehh.. Het is dan wel Hyundai/Kia. :-? :roll:



vooral de IONIQ die bijna het hoogste aantal punten scoort op het andere tabje heeft een motorvermogen om te janken. Ook Astra scoort hoog, _het_ hoogst zelfs. Wat de fck is er gebeurd met de echte automerken?

Suggestief schreef:
225 vs 215.


maakt in de praktijk niets uit, kijk de cijfers er maar op na ik ga niet alles voorkauwen
  Bericht 
snovvdog
Master
Ik heb natuurlijk lange termijn data, ook van vroeger, wat meer voorbeelden.
EDIT: Ik ga nog graven of ik de gegevens uit de app kan ophalen, denk het niet wnat die app is gestopt met werken
  Bericht 
Dave
Webspecialist
snovvdog schreef:
dan kreeg je dus iets van


jaja, voorlopig spreekt het beeld boekdelen
  Bericht 
snovvdog
Master
Je moet gewoon wat vaker laden.

Oh en 30 min voorverwamen slikt zo 10-15% accu. Alleen verwarmen (dus convector + stuur + stoel, misschien ook iets met de accu's, idk) en niet rijden kan gewoon 5-6 kw (5-6kWh/h) trekken, als je dat elke keer weer moet bijladen met rijden, dan kost dat ook veel brandstof uiteindelijk.

In de winter is mijn gebruik daarom ook merkbaar hoger, simpelweg omdat ik in een warme auto wil stappen en dat dus ook doe zonder dat hij aan de lader hangt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
  Bericht 
Dave
Webspecialist
snovvdog schreef:
Je moet gewoon wat vaker laden,


Ja ik zal iedere vijftig kilometer stoppen om twee uur te laden. Wat een topidee!

de rest van wat je vertelt is geen nieuws.
  Bericht 
snovvdog
Master
Fair enough, dat werkt niet als je lange afstanden rijdt, al is het gebruik alsnog zeer acceptabel als je gewoon per tankbeurt ten minste 1 volle laadbeurt geeft.
Ik had de optie met vaak laden omdat ik vooral hier in de buurt reed en in 2021 de laadpaal hier nog niet zo vaak bezet was.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
heb je het originele plaatje wat boekdelen spreekt nou weggehaald? :lol:

tjezus.. echt iedereen is in hybrielmodus ofwat :loco:

snovvdog schreef:
al is het gebruik alsnog zeer acceptabel als je gewoon per tankbeurt ten minste 1 volle laadbeurt geeft.


dat is dus pertinent volstrekt onwaar

maar je drijft weer ver weg van het onderwerp 130 km/u @ adinsx.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dave schreef:
echt iedereen is in hybrielmodus ofwat :loco:


Doe mij maar weer diesel.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
mij ook... maar dat gaat helaas moeilijk vanwege veel haat

maar er is wel een beetje hoop

https://assets.adac.de/image/upload/Autodatenbank/Autotest/AT6239_bmw-430i-gran-coupe-steptronic/bmw-430i-gran-coupe-steptronic.pdf schreef:
Verbrauch/CO2

Der BMW 430i Gran Coupé erreicht im ADAC Ecotest einen Durchschnittsverbrauch von 6,8 l Super pro 100 km. Damit verbunden ist eine CO2-Bilanz von 187 g/km - das reicht nur für 21 von 60 möglichen Punkten im Bereich CO2 [modedit: boeit niet!]. Innerorts liegt der Verbrauch bei 7,5 l, außerorts bei 6,0 l und auf der Autobahn bei 7,5 l Super pro 100 km. Das ist für eine Mittelklasse-Limousine mit einem 245 PS starken Turbobenziner ein bemerkenswert guter Wert, zumal die Benzinervarianten des 4er Gran Coupés mit Ausnahme des M440i ohne verbrauchsenkendes MildHybridsystem auskommen.


zijn er lui continue met PHEV laadkabels in de weer om hetzelfde te bereiken :lol: :fp:

effe kijken hoe de markt erbij ligt @2024 :honger:
  Bericht 
snovvdog
Master
Ik zou liever een benzine hebben hoor, maar de baas wilde persé ''energielabel A of B".
Diesel mocht pas boven de 45k/yr.

Diesel vind ik niet fijn rijden. Ik heb liever puur benzine, maar die optie had ik niet, je komt rond de 100pk/1000kg met die energielabels max...
Hybride vind ik niet verkeerd rijden, insta koppel, ook op 1500 toeren, maar wel fijne tot de 6500 rpm kunnen.

3/4 pot diesels zijn overigens zwaar kut.
6+ cyl diesels zijn wel ok maar ik mis het sportieve.
Ik vind motoren die 7000 toeren of meer halen het fijnst. Liefst dus een goede Japanse motor welke geblazen is.
Qua geluid vind ik een 8 pot het mooist. 6 cilinders ook wel lekker. Maar alleen als ze wel hoogtoerig gaan. Diesel valt tegen qua geluid.


Heel simpel, ik heb 720 leasebudget gehad, ik heb met veel configurators gespeeld en veel offertes aangevraagd overal en heb puur de auto gekozen waar ik de meeste pk/hoogste topsnelheid voor het budget kreeg.

Enige andere alternatieven waren uiteindelijk de A250E, en de Golf GTE. 320E viel af door budget.
De Cupra was de beste qua wegligging uit de moose test op km77, had het meeste vermogen en had een fijner interieur dan de Golf (geen soft touch meuk op je stuur maar gewoon harde knoppen) en de optie op ESP volledig uit te schakelen (wat de Golf niet kan). Dynamic chassis control is ook wel grappig. Hij kan super zacht zijn of stuiterbak modus.
  Bericht 
Suggestief
Master
Dave schreef:
echt iedereen is in hybrielmodus ofwat :loco:

Ik rijd dat niet, jij wel.

Gooi dat ding eruit en koop een ICE. Als je door wilt boenderen dan moet je niet naar de cijfertjes kijken.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
Ik


daar heb ik het niet over.

ik heb het over luchtfietserij betreffende onrealistische verbruikswaardes. Jij komt in die discussie niet voor (en dat doe je zelf).

Suggestief schreef:
dan moet je niet naar de cijfertjes kijken.


jawel. Kan ook gewoon maar niet hier schijnbaar.. https://www.motor-talk.de/forum/verbrau ... tml?page=4 uitwijken naar de Duitsers.

Pssst diesel;

  Bericht 
Suggestief
Master
3 uur op de autobahn gemiddeld 100 km/hr, op het gemakje en niet harder dan 120/130.
Citaat:
Off topic aber ganz gemütlich und nicht schneller als 120-130 komme ich (bei Kilometerstand 6000km) auch auf 5.


Dat is toch niet doorrijden.
Een 320d uit de G serie zit gemiddeld op 8l a 9l bij sportief rijgedrag en als je vlot van a naar b wilt boeit dat niet.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
Een 320d uit de G serie zit gemiddeld op 8l a 9l bij sportief rijgedrag


:lol:

Ik weet niet hoe jij rijdt maar je kan het vanuit Nederland nooit bonter maken dan ik dat kan. 8L/9L de 100 op diesel met een drietje is op zn zachtst gezegd kletskoek dan moet je vrijwel constant tegen de 200 km/u zitten. Dat krijg je nergens voor elkaar, tussen Ingolstadt en München hooguit.

Nu we het er toch over hebben, laat maar eens zien hoe jij rijdt.. Je doet lacherig over 'actief rijgedrag' maar je komt zelf echt helemaal nooit met footage. Ze zoeken nog een tweede rijder bij RB.

Suggestief schreef:
Dat is toch niet doorrijden.


adinsx schreef:
Op een beetje snelwegtempo lust ie wel wat, en daarmee sneuvelt ook de range :lol:


het is echt supermoeilijk om op onderwerp te blijven?
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dave schreef:
het is echt supermoeilijk om op onderwerp te blijven?


Ik rijd een Renault Arkana. Jij?

:lol:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Wat zijn knappe velgen trouwens ook absurd duur. Stiekem wil ik een setje witte spaakvelgjes voor de zomerbandjes. Een beetje het OZ Rally idee. De OZ kosten 1200 euro voor 4 stuks. :loco: :loco: Anderen zijn eigenlijk niet te krijgen in het wit, 4 gaats op 16".
  Bericht 
Joël D.
Master
Velgen moet je lekker tweedehands kopen. :)
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
adinsx schreef:
Op een beetje snelwegtempo lust ie wel wat, en daarmee sneuvelt ook de range :lol:
En wat doet ie bij 160 en 180? Dat zijn nou net de waarden die je nekken onderweg naar wintersport e.d.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
180


Zo hard kan ie niet :D
150-160 is de top ;)
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Zo jammer als iemand je grap/dis verpest.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Oh solly 8)
  Bericht 
adinsx
Master
Zo hard kan ie niet :D
150-160 is de top


Hoho, zou met gemak 200+ halen maar hij knalt 100% vermogen bij 164km/h terug naar 40% :duh: . Laatst wel een demo gezien hoe EV's gemanipuleerd worden...

Ergens staat zo'n verdomde software regel met 164 ingesteld :[
  Bericht 
Suggestief
Master
Dave schreef:
8L/9L de 100 op diesel met een drietje is op zn zachtst gezegd kletskoek

in het door jou aangehaalde forumdraadje komen deze waarden voorbij (nog slechter ook). Bv.
Citaat:
Ich kenne diese Nachfahrten mit Durchschnitt 165km/h auf 300-450km. Mein M550d liegt da max bei 12l, Ex 520d bei 10-11; aufgrund der vielen Baustellen liegt der Durchschnitt eher niedriger, durch die Baustellen fährt man dann doch wegen Führerschein mit Augenmaß max + 23km/h.

Kletskoekforum dus.

Dave schreef:
maar je komt zelf echt helemaal nooit met footage

Denk je nu echt dat ik een ritje van een uur ga uploaden of zo?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
Kletskoekforum dus.


valt opzich wel mee, kwestie van lezen.. Sleutelwoord max. en nachtrit.

hoeveel nachtritten doe jij in DE met een 5? Tussen Ingolstadt en München dan, of waar? Is dat dan je doorsnee rijgedrag? Ik ben reuze benieuwd!

Suggestief schreef:
uur ga uploaden of zo?


mwoah, je kan met vijf minuten beginnen om een beeld van de nieuwe Perez te krijgen maar een uur is opzich ook een stukje taart, je zit toch niet op een hobbellijntje zeker?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
adinsx schreef:
Hoho, zou met gemak 200+ halen maar hij knalt 100% vermogen bij 164km/h terug naar 40% :duh: . Laatst wel een demo gezien hoe EV's gemanipuleerd worden...
Is het niet zo dat die dingen begrensd zijn ivm de koeling van de accu?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik heb met mijn 530d ook wel 10/100 gehaald. Maar dat was dan ook wel met wat betere gemiddeldes 8)
  Bericht 
Joël D.
Master
Zo. Klaar voor de winter. :cool:


Bijlagen :


  Bericht 
wellproc
Master
Joël D. schreef:
Zo. Pauper Kklaar voor de winter.
:[ :aai:

Het ziet er niet uit, maar gaaf dat je het aandurft.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
:woop: :thumb:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
wel 10/100 gehaald. Maar dat was dan ook wel met wat betere gemiddeldes 8)


:roll:


Bijlagen :


  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
1 op 17 met een 2l benzine, dikke prima :thumb:

Zuiniger dan m'n Leon.
Doet zo'n hybride het toch goed 8)
  Bericht 
Dave
Webspecialist
anderhalf uur 80 gereden met een motorstoringslampje.. heel goed ja ;(

weekdiertjesforum :koffie:
  Bericht 
bruintje beer
Master
Niet zo afgeven op dit forum anders krijg je een ban! :nono:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Joël D. schreef:
Klaar voor de winter. :cool:


En nu..de tuin winterklaar maken?
 Pagina 79 van 88  [ 4358 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy