Pagina 49 van 59  [ 2922 berichten ]
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
RAH schreef:
C2? Dan hebben we het over een C2 Corvette? Want voor een Citroën C2 ga je toch geen remupgrade zoeken? Daar zet je gewoon een compleet nieuwe standaard setup op.

Het is niet de standaard truttenschudder 0 naar 100 in 3 jaar versie hè. Ik weet, jullie rijden allemaal dikke BMW's in M-trim, Alpina trim o.i.d., maar ik niet. Ik heb een hothatch gekocht... Alhoewel, zo hot als een 205 GTI of R5 turbo wordt ie ook nooit, maar toch. 't Is in ieder geval nog geen Enyaq. O:) O:) :lol: :lol:

En ik probeer hem best goed te verzorgen. Goede bandjes, netjes op tijd de beurtjes. Binnendoor is het leuk jekkeren met dat ding. 't Is geen autobahn monster, maar mag je dat verwachten? Ondanks dat ie 210 op de GPS nog gewoon haalt.
  Bericht 
zerty
Master
Die schijven kosten 2, 3 tientjes. Zet er gewoon nieuwe op.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Niet degene op de VTS. ;-) daarbij was de vraag niet of het vervangen zou worden, maar door wat.
  Bericht 
RAH
Master
lacheisleuk schreef:
Het is niet de standaard truttenschudder


Dat is inderdaad niet standaard. Het is ook totaal mijn smaak niet, maar ik kan de emotie wel waarderen die iemand met een dergelijke auto heeft. En zo'n auto verdient inderdaad een nette set remmen.

Ik heb zelf achter de OEM standaard schijven (ATE) en voor een set van MTEC Brakes (bijvoorbeeld: https://www.mtecbrakes.com/brake-discs/citroen/c2-03-10/c2-1-6-16v-vts-08-04-12-10 ). Ik heb de gegroefde en geputte (dus niet geboord, maar ziet er wel zo uit) schijven. Je kan de schijven met een coating krijgen waardoor ze nagenoeg niet roesten. Ze zijn er bij mij in augustus 2021 onder gegaan met een kilometerstand van 297.000. Inmiddels staat de teller op ruim 366.000 en het middendeel van de schijf is nog niet geroest. Als de set er nieuw onder zit heb je in het begin overigens wel extreem veel remstof.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
lacheisleuk schreef:
Ik heb een hothatch gekocht...


Zelfde blok als mijn 307 destijds toch? 2.0 136pk?
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
lacheisleuk schreef:
Ik heb een hothatch gekocht... Alhoewel, zo hot als een 205 GTI of R5 turbo wordt ie ook nooit, maar toch.

Hoe origineler hoe hotter.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Zelfde blok als mijn 307 destijds toch? 2.0 136pk
nee. 307 heeft geen TU blok. Dit blok, TU5, lag ooit in de Saxo en de 106, maar heeft op de C2 andere inlaat gekregen. Levert 15 pk extra op: 1,6 16v met 125pk.

Mr.Cabdriver schreef:
Hoe origineler hoe hotter.
Mijne is stock. 2 sets originele velgen, 1x zomer, 1x winter.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Nice. :thumb:
Zo'n VTS is automobielhistorie waar er weinig van gaan overblijven.
Daarom zou ik het bij de originele remmen houden.

Enige wat ik niet door origineel zou vervangen zijn dingen zoals poreuze slangen.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
lacheisleuk schreef:
125pk


0-100 8.9 sec, top 202.
Dat doet mijn Leon nog beter :[

Dus geen hot hatch 8)
  Bericht 
zerty
Master
  Bericht 
RAH
Master
De ATE schijven (in de link) kosten meer dan 4 tientjes (per stuk). De Brembo Max gaan al naar 5 tientjes per stuk. Ja, er zijn ook schijven goedkoper te vinden, maar die zou ik nooit op mijn auto willen. Brembo en ATE zijn fabrikanten die alles op het gebied van remmen doen, andere merken zoals Bosch, Meyle, en noem er nog een aantal, zijn onderdelen fabrikanten die alles leveren. Dan heb ik liever spul van een fabrikant die is gespecialiseerd op het gebied van remmen en ATE heeft daarbij mijn voorkeur.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
ATE schijven + ceramic blokken werkt ook heel goed en weinig remstof
  Bericht 
Raymond
Master
lacheisleuk schreef:
Levert 15 pk extra op: 1,6 16v met 125pk.

En dan lacht-ie een Enyaq uit. En A35 is een Hothatch.

Ik had onder m'n A4 ATE remmen. Prima spul.
  Bericht 
Joël D.
Master
ATE schijven + ceramic blokken werkt ook heel goed en weinig remstof


Ik vind die blokken een beetje tegenvallen eigenlijk. Ik heb ze nu onder mijn Z4. Het remt wel (mag ook wel met 325 mm voor...) maar volgende keer gooi ik er toch wat harders onder.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
ATE prima, al jaren tevreden over onder verschillende auto's.
En bij Daparto nog voordeliger dan vier tientjes.
https://www.daparto.de/Bremsscheiben/Ci ... ed31d-1523
  Bericht 
bruintje beer
Master
0-100 8.9 sec, top 202.
Dat doet mijn Leon nog beter :[

Dus geen hot hatch 8)
Een hot hatch is pas een hot hatch als 'ie sneller is dan een familieauto?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Nou...hot hatch moet toch wel een beetje minimaal 180pk hebben en een goed onderstel
  Bericht 
bruintje beer
Master
Wacht even hoor..
De hot hatch aller hot hatches, de Golf I GTi: 110 pk. Toch geen hot hatch? :nocheer:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Voor de huidige standaard niet meer nee.

0-100 bijna 10 seconde en een top van 180.
Dat haalt een polo 1.2 tsi ook al bijna tegenwoordig.

Fiesta St, clio Rs etc. Dat zijn de hot hatches van nu 8)
  Bericht 
bruintje beer
Master
Waar is de romantiek gebleven?
Ik heb een auto van 22 jaar oud, geen hot hatch, die de 0-100 in 5,2 zou kunnen doen. Oftewel komt nog prima mee. Maar de leuk zit 'm erin dat het een auto is uit een ander tijdperk. Niet helemaal gecomputeriseerd, gewoon nog lekker technisch rijden. Vind ik veel leuker.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dit vind ik nog altijd een geniale hot hatch:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/for ... 2010-uniek

En een Clio V6 natuurlijk, hoe idioot dat ding ook is.
  Bericht 
maarten28
Master
De ultieme hot hatch moet toch wel de R5 Turbo zijn.

  Bericht 
Raymond
Master
Clio Williams
Lancia Delta HF

Maar ik ben ook al oud.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Deze piest het verst:


Youtube video
  Bericht 
Joël D.
Master
Da's geen hatchback.

Ik vind de Talbot Sunbeam Lotus toch wel ultiem:

  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Joël D. schreef:
Da's geen hatchback.

Tuurlijk wel.
  Bericht 
RAH
Master
Ondanks dat die Audi best dik is, heeft Joël D volgens mij wel gelijk. Volgens mij gaat bij die Audi de achterruit niet mee open als de de koffer opent. En dat is volgens mij wel een vereiste voor een Hatchback.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
RAH schreef:
Volgens mij gaat bij die Audi de achterruit niet mee open als de de koffer opent.

Aha. Dan hebben jullie gelijk.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Voor de huidige standaard niet meer nee.
De C2 is ook niet de jongste meer hè. Eigenlijk was ik op zoek naar een DS3 1.6 16v... Maar die BMW THP motor daarin geeft teveel problemen.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
maarten28 schreef:
De ultieme hot hatch moet toch wel de R5 Turbo zijn.
Die is gaaf ja. Maar zo'n scheef gedrukte kentekenplaat zou me mateloos storen.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
lacheisleuk schreef:
Maar die BMW THP motor daarin geeft teveel problemen


En juist bij BMW hebben die motoren veel minder problemen :lol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Mwoah. In de basis dezelfde motor dus het blijft gewoon kut qua olieverbruik enzo. Ver bij vandaan blijven.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Bmw die niet lekt en niet verbruikt zit geen olie in O:)
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Spreek voor jezelf. Ik rij fatsoenlijke auto's. ;)
  Bericht 
Griffin
Master
Nou ja, N = 1 natuurlijk, maar mijn DS3 156 THP uit 2010 rijdt nog steeds. Derde eigenaar inmiddels, dus valt best mee. En dat was er eentje van de eerste lichting, later zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd waarmee de grootste problemen opgelost waren.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Kmstand? Volgens mij is het boven 150k structureel heibel en bij onvoldoende tijdig olie verversen nog eerder.
  Bericht 
Suggestief
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Tuurlijk wel.


Het is een coupe (AD) en geen hatchback (AB).
Check 53-SPK-6.
  Bericht 
Griffin
Master
Piet_Piraat schreef:
Kmstand


Geen idee, ik heb 'm indertijd nieuw gekocht en verkocht met 60k op de teller. Zal nu heus wel boven de 150k zitten.
  Bericht 
Raymond
Master
Ik heb bij weinig auto's last gehad van de zogenaamde kenmerkende problemen die die auto's zouden hebben...ik neem die verhalen met een korreltje zout.
  Bericht 
Joël D.
Master
Je hoort ook alleen de slechte verhalen.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Mwah. Sommige blokken staan echt wel slechter bekend dan anderen.

THP, 1.2TCE, T(F)SI's tot 2013...dat zijn echt geen goede blokken om te hebben.
  Bericht 
Blaataap
Master
1.2TCE


Waar komt dit nou weer vandaan? :lol:
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
:roll: serieus ?
  Bericht 
Blaataap
Master
Mdw schreef:
:roll: serieus ?


Ja, serieus, de 1.2 TCe staat niet bekend als problematisch. De eerste generatie 1.5dCi daarentegen...
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Blaataap schreef:
Ja, serieus, de 1.2 TCe staat niet bekend als problematisch

Joh zijn zelfs hele uitzending van Kassa over geweest , zoek maar es op Google

1 van de vele > https://www.automotive-online.nl/manage ... dpr=accept (f)
  Bericht 
Blaataap
Master
Mdw schreef:
Joh zijn zelfs hele uitzending van Kassa over geweest , zoek maar es op Google


Wie kijkt er nu nog tv man? :nothanks: :lol:

Maar gaat zo te zien over een andere 1.2TCe dan de wat oudere 1.2TCe 100. Handig wanneer fabrikanten niet de motornaam wijzigen maar wel de motor :lol:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
De stelantis 1.2 puretech is ook een leuke, die vreet z'n eigen distributieriem op.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Dat dus , gewoon kloten motor.
  Bericht 
Blaataap
Master
Wat zijn er een hoop klotemotoren (en versnellingsbakken) gebouwd het afgelopen decennium zeg :fp:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Lekker goeikoop en 'duurzaam' produceren voor de euro 6 regels
 Pagina 49 van 59  [ 2922 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy