▼
[ 2922 berichten ]
Het is niet de standaard truttenschudder 0 naar 100 in 3 jaar versie hè. Ik weet, jullie rijden allemaal dikke BMW's in M-trim, Alpina trim o.i.d., maar ik niet. Ik heb een hothatch gekocht... Alhoewel, zo hot als een 205 GTI of R5 turbo wordt ie ook nooit, maar toch. 't Is in ieder geval nog geen Enyaq.
En ik probeer hem best goed te verzorgen. Goede bandjes, netjes op tijd de beurtjes. Binnendoor is het leuk jekkeren met dat ding. 't Is geen autobahn monster, maar mag je dat verwachten? Ondanks dat ie 210 op de GPS nog gewoon haalt.
Dat is inderdaad niet standaard. Het is ook totaal mijn smaak niet, maar ik kan de emotie wel waarderen die iemand met een dergelijke auto heeft. En zo'n auto verdient inderdaad een nette set remmen.
Ik heb zelf achter de OEM standaard schijven (ATE) en voor een set van MTEC Brakes (bijvoorbeeld: https://www.mtecbrakes.com/brake-discs/citroen/c2-03-10/c2-1-6-16v-vts-08-04-12-10 ). Ik heb de gegroefde en geputte (dus niet geboord, maar ziet er wel zo uit) schijven. Je kan de schijven met een coating krijgen waardoor ze nagenoeg niet roesten. Ze zijn er bij mij in augustus 2021 onder gegaan met een kilometerstand van 297.000. Inmiddels staat de teller op ruim 366.000 en het middendeel van de schijf is nog niet geroest. Als de set er nieuw onder zit heb je in het begin overigens wel extreem veel remstof.
Zelfde blok als mijn 307 destijds toch? 2.0 136pk?
Hoe origineler hoe hotter.
Jawel hoor.
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/remschijf-10132/citroen/c2/c2-jm/18613-1-6-vts?criteria%5B100%5D%5B%5D=VA
En dan lacht-ie een Enyaq uit. En A35 is een Hothatch.
Ik had onder m'n A4 ATE remmen. Prima spul.
Ik vind die blokken een beetje tegenvallen eigenlijk. Ik heb ze nu onder mijn Z4. Het remt wel (mag ook wel met 325 mm voor...) maar volgende keer gooi ik er toch wat harders onder.
Aha. Dan hebben jullie gelijk.
En juist bij BMW hebben die motoren veel minder problemen
Geen idee, ik heb 'm indertijd nieuw gekocht en verkocht met 60k op de teller. Zal nu heus wel boven de 150k zitten.
Ja, serieus, de 1.2 TCe staat niet bekend als problematisch. De eerste generatie 1.5dCi daarentegen...
Joh zijn zelfs hele uitzending van Kassa over geweest , zoek maar es op Google
1 van de vele > https://www.automotive-online.nl/manage ... dpr=accept
Wie kijkt er nu nog tv man?
Maar gaat zo te zien over een andere 1.2TCe dan de wat oudere 1.2TCe 100. Handig wanneer fabrikanten niet de motornaam wijzigen maar wel de motor
▲
[ 2922 berichten ]
lacheisleuk
Master
RAH schreef:
C2? Dan hebben we het over een C2 Corvette? Want voor een Citroën C2 ga je toch geen remupgrade zoeken? Daar zet je gewoon een compleet nieuwe standaard setup op.
Het is niet de standaard truttenschudder 0 naar 100 in 3 jaar versie hè. Ik weet, jullie rijden allemaal dikke BMW's in M-trim, Alpina trim o.i.d., maar ik niet. Ik heb een hothatch gekocht... Alhoewel, zo hot als een 205 GTI of R5 turbo wordt ie ook nooit, maar toch. 't Is in ieder geval nog geen Enyaq.
En ik probeer hem best goed te verzorgen. Goede bandjes, netjes op tijd de beurtjes. Binnendoor is het leuk jekkeren met dat ding. 't Is geen autobahn monster, maar mag je dat verwachten? Ondanks dat ie 210 op de GPS nog gewoon haalt.
lacheisleuk
Master
Niet degene op de VTS. daarbij was de vraag niet of het vervangen zou worden, maar door wat.
RAH
Master
lacheisleuk schreef:
Het is niet de standaard truttenschudder
Dat is inderdaad niet standaard. Het is ook totaal mijn smaak niet, maar ik kan de emotie wel waarderen die iemand met een dergelijke auto heeft. En zo'n auto verdient inderdaad een nette set remmen.
Ik heb zelf achter de OEM standaard schijven (ATE) en voor een set van MTEC Brakes (bijvoorbeeld: https://www.mtecbrakes.com/brake-discs/citroen/c2-03-10/c2-1-6-16v-vts-08-04-12-10 ). Ik heb de gegroefde en geputte (dus niet geboord, maar ziet er wel zo uit) schijven. Je kan de schijven met een coating krijgen waardoor ze nagenoeg niet roesten. Ze zijn er bij mij in augustus 2021 onder gegaan met een kilometerstand van 297.000. Inmiddels staat de teller op ruim 366.000 en het middendeel van de schijf is nog niet geroest. Als de set er nieuw onder zit heb je in het begin overigens wel extreem veel remstof.
Dashcam Drenthe
Master
lacheisleuk schreef:
Ik heb een hothatch gekocht...
Zelfde blok als mijn 307 destijds toch? 2.0 136pk?
Mr.Cabdriver
Master
lacheisleuk schreef:
Ik heb een hothatch gekocht... Alhoewel, zo hot als een 205 GTI of R5 turbo wordt ie ook nooit, maar toch.
Hoe origineler hoe hotter.
lacheisleuk
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Zelfde blok als mijn 307 destijds toch? 2.0 136pk
nee. 307 heeft geen TU blok. Dit blok, TU5, lag ooit in de Saxo en de 106, maar heeft op de C2 andere inlaat gekregen. Levert 15 pk extra op: 1,6 16v met 125pk.Mr.Cabdriver schreef:
Hoe origineler hoe hotter.
Mijne is stock. 2 sets originele velgen, 1x zomer, 1x winter.
Mr.Cabdriver
Master
Nice.
Zo'n VTS is automobielhistorie waar er weinig van gaan overblijven.
Daarom zou ik het bij de originele remmen houden.
Enige wat ik niet door origineel zou vervangen zijn dingen zoals poreuze slangen.
Zo'n VTS is automobielhistorie waar er weinig van gaan overblijven.
Daarom zou ik het bij de originele remmen houden.
Enige wat ik niet door origineel zou vervangen zijn dingen zoals poreuze slangen.
Dashcam Drenthe
Master
zerty
Master
lacheisleuk schreef:
Niet degene op de VTS.
Jawel hoor.
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/remschijf-10132/citroen/c2/c2-jm/18613-1-6-vts?criteria%5B100%5D%5B%5D=VA
RAH
Master
De ATE schijven (in de link) kosten meer dan 4 tientjes (per stuk). De Brembo Max gaan al naar 5 tientjes per stuk. Ja, er zijn ook schijven goedkoper te vinden, maar die zou ik nooit op mijn auto willen. Brembo en ATE zijn fabrikanten die alles op het gebied van remmen doen, andere merken zoals Bosch, Meyle, en noem er nog een aantal, zijn onderdelen fabrikanten die alles leveren. Dan heb ik liever spul van een fabrikant die is gespecialiseerd op het gebied van remmen en ATE heeft daarbij mijn voorkeur.
Raymond
Master
lacheisleuk schreef:
Levert 15 pk extra op: 1,6 16v met 125pk.
En dan lacht-ie een Enyaq uit. En A35 is een Hothatch.
Ik had onder m'n A4 ATE remmen. Prima spul.
Joël D.
Master
Dashcam Drenthe schreef:
ATE schijven + ceramic blokken werkt ook heel goed en weinig remstof
Ik vind die blokken een beetje tegenvallen eigenlijk. Ik heb ze nu onder mijn Z4. Het remt wel (mag ook wel met 325 mm voor...) maar volgende keer gooi ik er toch wat harders onder.
Piet_Piraat
Master
ATE prima, al jaren tevreden over onder verschillende auto's.
En bij Daparto nog voordeliger dan vier tientjes.
https://www.daparto.de/Bremsscheiben/Ci ... ed31d-1523
En bij Daparto nog voordeliger dan vier tientjes.
https://www.daparto.de/Bremsscheiben/Ci ... ed31d-1523
bruintje beer
Master
Dashcam Drenthe schreef:
0-100 8.9 sec, top 202.
Dat doet mijn Leon nog beter
Dus geen hot hatch
Een hot hatch is pas een hot hatch als 'ie sneller is dan een familieauto?
Dat doet mijn Leon nog beter
Dus geen hot hatch
Dashcam Drenthe
Master
Nou...hot hatch moet toch wel een beetje minimaal 180pk hebben en een goed onderstel
bruintje beer
Master
Wacht even hoor..
De hot hatch aller hot hatches, de Golf I GTi: 110 pk. Toch geen hot hatch?
De hot hatch aller hot hatches, de Golf I GTi: 110 pk. Toch geen hot hatch?
Dashcam Drenthe
Master
Voor de huidige standaard niet meer nee.
0-100 bijna 10 seconde en een top van 180.
Dat haalt een polo 1.2 tsi ook al bijna tegenwoordig.
Fiesta St, clio Rs etc. Dat zijn de hot hatches van nu
0-100 bijna 10 seconde en een top van 180.
Dat haalt een polo 1.2 tsi ook al bijna tegenwoordig.
Fiesta St, clio Rs etc. Dat zijn de hot hatches van nu
bruintje beer
Master
Waar is de romantiek gebleven?
Ik heb een auto van 22 jaar oud, geen hot hatch, die de 0-100 in 5,2 zou kunnen doen. Oftewel komt nog prima mee. Maar de leuk zit 'm erin dat het een auto is uit een ander tijdperk. Niet helemaal gecomputeriseerd, gewoon nog lekker technisch rijden. Vind ik veel leuker.
Ik heb een auto van 22 jaar oud, geen hot hatch, die de 0-100 in 5,2 zou kunnen doen. Oftewel komt nog prima mee. Maar de leuk zit 'm erin dat het een auto is uit een ander tijdperk. Niet helemaal gecomputeriseerd, gewoon nog lekker technisch rijden. Vind ik veel leuker.
Piet_Piraat
Master
Dit vind ik nog altijd een geniale hot hatch:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/for ... 2010-uniek
En een Clio V6 natuurlijk, hoe idioot dat ding ook is.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/for ... 2010-uniek
En een Clio V6 natuurlijk, hoe idioot dat ding ook is.
RAH
Master
Ondanks dat die Audi best dik is, heeft Joël D volgens mij wel gelijk. Volgens mij gaat bij die Audi de achterruit niet mee open als de de koffer opent. En dat is volgens mij wel een vereiste voor een Hatchback.
Mr.Cabdriver
Master
RAH schreef:
Volgens mij gaat bij die Audi de achterruit niet mee open als de de koffer opent.
Aha. Dan hebben jullie gelijk.
lacheisleuk
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Voor de huidige standaard niet meer nee.
De C2 is ook niet de jongste meer hè. Eigenlijk was ik op zoek naar een DS3 1.6 16v... Maar die BMW THP motor daarin geeft teveel problemen.
Piet_Piraat
Master
maarten28 schreef:
De ultieme hot hatch moet toch wel de R5 Turbo zijn.
Die is gaaf ja. Maar zo'n scheef gedrukte kentekenplaat zou me mateloos storen.
Dashcam Drenthe
Master
lacheisleuk schreef:
Maar die BMW THP motor daarin geeft teveel problemen
En juist bij BMW hebben die motoren veel minder problemen
Piet_Piraat
Master
Mwoah. In de basis dezelfde motor dus het blijft gewoon kut qua olieverbruik enzo. Ver bij vandaan blijven.
Griffin
Master
Nou ja, N = 1 natuurlijk, maar mijn DS3 156 THP uit 2010 rijdt nog steeds. Derde eigenaar inmiddels, dus valt best mee. En dat was er eentje van de eerste lichting, later zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd waarmee de grootste problemen opgelost waren.
Piet_Piraat
Master
Kmstand? Volgens mij is het boven 150k structureel heibel en bij onvoldoende tijdig olie verversen nog eerder.
Suggestief
Master
Griffin
Master
Piet_Piraat schreef:
Kmstand
Geen idee, ik heb 'm indertijd nieuw gekocht en verkocht met 60k op de teller. Zal nu heus wel boven de 150k zitten.
Raymond
Master
Ik heb bij weinig auto's last gehad van de zogenaamde kenmerkende problemen die die auto's zouden hebben...ik neem die verhalen met een korreltje zout.
Dashcam Drenthe
Master
Mwah. Sommige blokken staan echt wel slechter bekend dan anderen.
THP, 1.2TCE, T(F)SI's tot 2013...dat zijn echt geen goede blokken om te hebben.
THP, 1.2TCE, T(F)SI's tot 2013...dat zijn echt geen goede blokken om te hebben.
Blaataap
Master
Mdw schreef:
serieus ?
Ja, serieus, de 1.2 TCe staat niet bekend als problematisch. De eerste generatie 1.5dCi daarentegen...
Mdw
Ultimate Master
Blaataap schreef:
Ja, serieus, de 1.2 TCe staat niet bekend als problematisch
Joh zijn zelfs hele uitzending van Kassa over geweest , zoek maar es op Google
1 van de vele > https://www.automotive-online.nl/manage ... dpr=accept
Blaataap
Master
Mdw schreef:
Joh zijn zelfs hele uitzending van Kassa over geweest , zoek maar es op Google
Wie kijkt er nu nog tv man?
Maar gaat zo te zien over een andere 1.2TCe dan de wat oudere 1.2TCe 100. Handig wanneer fabrikanten niet de motornaam wijzigen maar wel de motor
Dashcam Drenthe
Master
De stelantis 1.2 puretech is ook een leuke, die vreet z'n eigen distributieriem op.
Blaataap
Master
Wat zijn er een hoop klotemotoren (en versnellingsbakken) gebouwd het afgelopen decennium zeg
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum