▼
[ 2922 berichten ]
O, maar dan. Dan heb je wellicht hier last van:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/0022460X89904859
Of toch de koppeling:
▶ Youtube video
Gewoon een producteigenschap dus?
Dat kan dan wel weer de koppeling zijn..al is het redelijk minimaal.
Dat is het vervelende nu, het is niet eenduidig iets om te repareren, en ik wil niet 1000-1500 'investeren' met het risico dat het 'probleem' blijft
DerMannDerKann nam even de tijd dus je kunt even nadenken
Doe anders even een bodje, wie weet
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw/m2036082165-bmw-alpina-touring-allrad-b3-biturbo
Ja, daar kun je nog eens een dure reparatie op stuk slaan zonder je druk te maken om de afschrijving
22k voor 160k km's
Verder wel hele mooie 3er
Nou de afspraak staat ingepland voor vervanging koppeling + drukgroep. €975 bij m'n eigen garage.
Verstandig. Druklager zit daar al bij neem ik aan.
Doe voor die paar tientjes ook meteen de krukaskeerring.
Mijn garagist ververste ook ongevraagd de bakolie.
Vond ik prima.
Lijkt me niet.
Bij zo'n sloep met zo'n wielen komt er nogal wat kracht op zo'n kogeltje te staan. Ik las ooit eens een aankoopadvies voor een W126. Als daar te dikke sloffen onder liggen moet je extra letten op de stuurbekrachtiging.
Heel hard draaien, zelfs bij stilstand?
Het is een Amerikaans topproduct. Niet heel verbazingwekkend dat het meuk blijkt te zijn toch?
Dat zal vast maar dat betekent niet dat het dan voldoende is voor deze auto.
▲
[ 2922 berichten ]
Mr.Cabdriver
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Dit is al zo sinds ik de auto heb en het wordt ook niet erger.
O, maar dan. Dan heb je wellicht hier last van:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/0022460X89904859
Of toch de koppeling:
▶ Youtube video
Dave
Webspecialist
dit lijkt mij eigenlijk aannemelijker
... al.. veroorzaakt dat niet een lichte trilling in de koppeling.. hmm
... al.. veroorzaakt dat niet een lichte trilling in de koppeling.. hmm
Dashcam Drenthe schreef:
Blijft het trillen vd koppeling nog over,
Dashcam Drenthe
Master
Mr.Cabdriver schreef:
. Dan heb je wellicht hier last van:
Dave schreef:
dit lijkt mij eigenlijk aannemelijker
Gewoon een producteigenschap dus?
Dave schreef:
al.. veroorzaakt dat niet een lichte trilling in de koppeling.. hmm
Dat kan dan wel weer de koppeling zijn..al is het redelijk minimaal.
Dat is het vervelende nu, het is niet eenduidig iets om te repareren, en ik wil niet 1000-1500 'investeren' met het risico dat het 'probleem' blijft
Dashcam Drenthe
Master
Hmm. Exact hetzelfe probleem, zelfde motor, en daar heeft koppelingsset vervangen het probleem opgelost.
Bijlagen :
Bijlagen :
Dashcam Drenthe
Master
Mja...maar waarvoor.
Heb even gekeken, een Ibiza FR uit 2017...maar dan heb je een 1.0TSI 3 cilinder met 116pk. Dat vind ik ook niks.
Alle andere Golf/Leon/A3 zelfde risico.
1er? Stuk zwaarder en onzuiniger.
A klasse stuk duurder..
Megane 4 GT line, ook vrij prijzig.
Dus reparatie lijkt toch wel de beste optie.
Heb even gekeken, een Ibiza FR uit 2017...maar dan heb je een 1.0TSI 3 cilinder met 116pk. Dat vind ik ook niks.
Alle andere Golf/Leon/A3 zelfde risico.
1er? Stuk zwaarder en onzuiniger.
A klasse stuk duurder..
Megane 4 GT line, ook vrij prijzig.
Dus reparatie lijkt toch wel de beste optie.
Mr.Cabdriver
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Maar ik kan in deze auto een zeer prettige zitpositie vinden, wat ik niet bij veel auto's heb. Dus dat is mij ook wel wat waard..
Piet_Piraat schreef:
Fix het nou gewoon.
DerMannDerKann nam even de tijd dus je kunt even nadenken
Doe anders even een bodje, wie weet
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw/m2036082165-bmw-alpina-touring-allrad-b3-biturbo
Dave
Webspecialist
import, nog nooit op naam gestaan
edit
oh
https://www.troostwijkauctions.com/l/bm ... n=a1-15484
edit
Citaat:
Troostwijk Auctions
oh
https://www.troostwijkauctions.com/l/bm ... n=a1-15484
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
oh
Ja, daar kun je nog eens een dure reparatie op stuk slaan zonder je druk te maken om de afschrijving
Dave
Webspecialist
Ik lees dat er dertienduizend kilometer terug nog achtduizend Euro op stuk geslagen is. Moet goed gaan hoor. (BMW Kirsch factuur?).
Maarre... Alleen dat interieur alleen al is om te janken. Wie voor die poepkleur gaat spoort sowieso niet.
Maarre... Alleen dat interieur alleen al is om te janken. Wie voor die poepkleur gaat spoort sowieso niet.
Piet_Piraat
Master
Hier joh, hybride moet je hebben tegenwoordig. 330e is top heb ik gehoord.
En dan wel in de juiste kleur voor een 3 hè:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... k-m-pakket
En dan wel in de juiste kleur voor een 3 hè:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... k-m-pakket
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
Hier joh, hybride moet je hebben tegenwoordig. 330e is top heb ik gehoord.
22k voor 160k km's
Verder wel hele mooie 3er
bruintje beer
Master
Dave schreef:
Wie voor die poepkleur gaat spoort sowieso niet.
Erdnusskäsebraun, sjieke kleur hoor.
Dave
Webspecialist
Olds 76
Master
Ik lees hier de gekste dingen en het kost allemaal idioot veel. Dat ding heeft gewoon een drukgroep met slijtage, dat is alles. Het lager rammelt en de veer is niet 100 punten meer. Dat wil helemaal niet zeggen dat hij vandaag op de operatietafel moet, hij kan er ook zomaar nog een halve ton mee door kunnen rijden. En ja, hij kan er ook over een maand mee kappen. Maar dat zie je dan wel weer. Zolang hij het doet, doet ie het.
dvdouden
Master
M'n nieuwe xenon lampje linksvoor knippert
Er lijken twee dingen te gebeuren:
1: af en toe gaat hij uit en direct weer aan. Is maar een fractie van een seconde
2: af en toe dimt hij langzaamaan iets en gaat dan weer in een flits naar vol vermogen
En het is nogal willekeurig, zit soms tien minuten tussen, maar soms ook meerdere keren per minuut. Beetje irritant dit.
Er lijken twee dingen te gebeuren:
1: af en toe gaat hij uit en direct weer aan. Is maar een fractie van een seconde
2: af en toe dimt hij langzaamaan iets en gaat dan weer in een flits naar vol vermogen
En het is nogal willekeurig, zit soms tien minuten tussen, maar soms ook meerdere keren per minuut. Beetje irritant dit.
Blaataap
Master
Het snelste is beide ballasten vervangen als je alleen de lampen hebt vervangen. Ballasten slijten ook.
RAH
Master
Niet als je een slechte lamp hebt, ook bij nieuwe lampen kan er een slechte tussen zitten. Ik zou eerst kijken of de stekkers allemaal wel goed vastzitten, zo ja, dan de lampjes of ballasten omwisselen, net wat sneller is. En kijken of het probleem van kant wisselt. Dan weet je wat er stuk is.
dvdouden
Master
Het hok moet morgen voor APK naar de garage, hoop dat het geen gedoe oplevert... Volgende week maar eens de bumper eraf trekken en de koplampunits loshalen, dan kan ik tenminste goed zien of de stekkers er wel goed inzitten.
De ballast zit of onder de koplampunit, of achter de spatschermen van de voorwielen. Wordt ook weer een fijn klusje dus.
Ballast lijkt Volvo onderdeel 30727205 te zijn (a 300-400 euro), wat uiteindelijk Valeo 088794 zou moeten zijn. 130 euro per stuk nieuw, dat zijn niet het soort bedragen waarvan ik zeg "doe ze allebei gelijk maar", eerst maar eens kijken wat er nou precies stuk is.
De ballast zit of onder de koplampunit, of achter de spatschermen van de voorwielen. Wordt ook weer een fijn klusje dus.
Ballast lijkt Volvo onderdeel 30727205 te zijn (a 300-400 euro), wat uiteindelijk Valeo 088794 zou moeten zijn. 130 euro per stuk nieuw, dat zijn niet het soort bedragen waarvan ik zeg "doe ze allebei gelijk maar", eerst maar eens kijken wat er nou precies stuk is.
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
Fix het nou gewoon
Nou de afspraak staat ingepland voor vervanging koppeling + drukgroep. €975 bij m'n eigen garage.
Dashcam Drenthe
Master
Jup. Maar de beste oplossing.
Een andere auto koop je er niet voor, en je weet nooit precies wat je weer koopt.
Een andere auto koop je er niet voor, en je weet nooit precies wat je weer koopt.
Mr.Cabdriver
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Nou de afspraak staat ingepland voor vervanging koppeling + drukgroep. €975 bij m'n eigen garage.
Verstandig. Druklager zit daar al bij neem ik aan.
Doe voor die paar tientjes ook meteen de krukaskeerring.
Mijn garagist ververste ook ongevraagd de bakolie.
Vond ik prima.
Piet_Piraat
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Nou de afspraak staat ingepland voor vervanging koppeling + drukgroep. €975 bij m'n eigen garage.
Slim. Zulke problemen lossen zichzelf nooit vanzelf op en dan is ie weer fris. Als je 'm zo bijhoudt kun je lang plezier hebben van een auto.
Speedy J
Master
Even wat checken voordat ik enge dingen ga doen...
Mijn auto is origineel geleverd in Rusland. Vanwege de kwaliteit van benzine (destijds) daar geeft de auto elke 10.000 km de melding "Fuel injectors maintenance required".
Die melding is nu in NL zinloos maar hij staat er wel en ik wil hem dus weg hebben.
Vorig jaar heeft mijn garageman dat gedaan maar die is met pensioen. Dus nu wil ik het zelf proberen. Blijkbaar 10.000 km verder.
Bij onderstaand filmpje een paar vragen:
- startbutton twee keer indrukken, dan staat de auto op contact maar motor staat niet aan. Als de motor aan staat verschijnt er namelijk in het groen "READY' in het dashboard en dat zie ik hier niet
- shift lock-knopje indrukken en van P naar N. Mij niet duidelijk hoe vaak dat moet, lijkt één keer maar ik heb ook onverstaanbare filmpjes gezien waarbij ze dat twee keer doen.
- gaspedaal intrappen totdat de melding verdwijnt.
- bovenstaande handelingen kunnen (neem ik aan) niet met draaiende motor hetgeen mij bevestigt dat de auto op contact moet staan.
Zien jullie dit ook zo?
▶ Youtube video
Mijn auto is origineel geleverd in Rusland. Vanwege de kwaliteit van benzine (destijds) daar geeft de auto elke 10.000 km de melding "Fuel injectors maintenance required".
Die melding is nu in NL zinloos maar hij staat er wel en ik wil hem dus weg hebben.
Vorig jaar heeft mijn garageman dat gedaan maar die is met pensioen. Dus nu wil ik het zelf proberen. Blijkbaar 10.000 km verder.
Bij onderstaand filmpje een paar vragen:
- startbutton twee keer indrukken, dan staat de auto op contact maar motor staat niet aan. Als de motor aan staat verschijnt er namelijk in het groen "READY' in het dashboard en dat zie ik hier niet
- shift lock-knopje indrukken en van P naar N. Mij niet duidelijk hoe vaak dat moet, lijkt één keer maar ik heb ook onverstaanbare filmpjes gezien waarbij ze dat twee keer doen.
- gaspedaal intrappen totdat de melding verdwijnt.
- bovenstaande handelingen kunnen (neem ik aan) niet met draaiende motor hetgeen mij bevestigt dat de auto op contact moet staan.
Zien jullie dit ook zo?
▶ Youtube video
Dave
Webspecialist
Speedy J
Master
Geprobeerd maar de melding verdween niet. Toch maar even langs de garage gereden vanmorgen; bleek dat na het schakelverhaal eerst de rem ingetrapt moet zijn, daarnaast het gaspedaal en dan starten. Beetje uitvogelen voor die jongens maar de melding is weg
Voor de zekerheid een flesje injector cleaner in de tank gedonderd en ik weet nu hoe ik het de volgende keer zelf kan doen
Zo'n OBD, kan je daarmee deze meldingen permanent wissen? Of is dat ook per 10k km de melding telkens wissen?
Voor de zekerheid een flesje injector cleaner in de tank gedonderd en ik weet nu hoe ik het de volgende keer zelf kan doen
Zo'n OBD, kan je daarmee deze meldingen permanent wissen? Of is dat ook per 10k km de melding telkens wissen?
bruintje beer
Master
Speedy J schreef:
en ik weet nu hoe ik het de volgende keer zelf kan doen
Ik zou toch maar even een aantekeningetje maken.
Dave
Webspecialist
Na twintigeneen jaar? Nah.
zal vast een of andere betaalversie voor nodig zijn. Leuk als je 10k de maand doet.
Speedy J schreef:
Zo'n OBD, kan je daarmee deze meldingen permanent wissen?
zal vast een of andere betaalversie voor nodig zijn. Leuk als je 10k de maand doet.
RAH
Master
Fijn dat dat bij het parkeren gebeurde en niet bij het inhalen op de snelweg.
Fijn ook dat de APK keuring zo goed werkt (dit is volgens mij niet iets wat plots tussen twee APK keuringen komt opzetten).
Fijn ook dat de APK keuring zo goed werkt (dit is volgens mij niet iets wat plots tussen twee APK keuringen komt opzetten).
RAH
Master
Ik moet natuurlijk een beetje een slag om de arm houden omdat ik niet weet hoe jouw broertje normaal de auto parkeert. Maar ik vermoed dat de oorzaak van het afbreken in juli door de keurmeester al gezien had moeten worden.
Mr.Cabdriver
Master
RAH schreef:
Maar ik vermoed dat de oorzaak van het afbreken in juli door de keurmeester al gezien had moeten worden.
Lijkt me niet.
Bij zo'n sloep met zo'n wielen komt er nogal wat kracht op zo'n kogeltje te staan. Ik las ooit eens een aankoopadvies voor een W126. Als daar te dikke sloffen onder liggen moet je extra letten op de stuurbekrachtiging.
RAH schreef:
omdat ik niet weet hoe jouw broertje normaal de auto parkeert.
Heel hard draaien, zelfs bij stilstand?
RAH
Master
Ja, het is een grote auto, en het zijn grote wielen. Maar de wielen zijn niet extreem groot voor de auto. Volgens mij is dit gewoon het af fabriek maatje. En bij zo'n auto zit niet hetzelfde stuurkogeltje als bij een Suzuki Alto. Die stuurkogel is evenredig groot en kan dus evenredig zoveel kracht aan. Bij normaal gebruik van een auto mogen er geen onderdelen afbreken als die onderdelen in goede staat zijn. Anders hadden we naast de discussie over BMW's die spontaan in brand vlogen ook een discussie over dit soort auto's die spontaan stuurloos zijn.
En wat bedoel je met hard draaien zelfs bij stilstand? Als de auto stilstaat het stuur van links naar rechts draaien, heel snel? Dat moet de ophanging en stuurinrichting gewoon aankunnen. Ik schat zo in dat dat minder krachten op de stuurinrichting geeft als bijvoorbeeld met één wiel een stoep op rijden. Als je bedoeld hard aan het stuur trekken terwijl je al de maximale stuuruitslag hebt, dan belast je niet de stuurkogel(s) maar de stuurkolom/stuurhuis. Het stuurhuis bepaald de maximale stuuruitslag, de wielen zouden nog wel wat verder kunnen draaien maar het stuurhuis gaat niet verder.
En wat bedoel je met hard draaien zelfs bij stilstand? Als de auto stilstaat het stuur van links naar rechts draaien, heel snel? Dat moet de ophanging en stuurinrichting gewoon aankunnen. Ik schat zo in dat dat minder krachten op de stuurinrichting geeft als bijvoorbeeld met één wiel een stoep op rijden. Als je bedoeld hard aan het stuur trekken terwijl je al de maximale stuuruitslag hebt, dan belast je niet de stuurkogel(s) maar de stuurkolom/stuurhuis. Het stuurhuis bepaald de maximale stuuruitslag, de wielen zouden nog wel wat verder kunnen draaien maar het stuurhuis gaat niet verder.
Raymond
Master
Die kogel beweegt natuurlijk wel in z'n kommetje bij maximale uitslag en als je dan tegen een stoeprand knettert, kweenie hoor. D'r komt bij dit soort hokken best wat kracht op dan.
lacheisleuk
Master
Rempedaal ingedrukt, stuur omgooien en dan tegen een stoepje draaien. Er zijn grenzen.
Suggestief
Master
Zo'n ding is gemaakt om door zwaar terrein te ploegen, dan mag dat niet zomaar afbreken natuurlijk.
Blaataap
Master
Suggestief schreef:
Zo'n ding is gemaakt om door zwaar terrein te ploegen, dan mag dat niet zomaar afbreken natuurlijk.
Het is een Amerikaans topproduct. Niet heel verbazingwekkend dat het meuk blijkt te zijn toch?
dvdouden
Master
Ding weegt 3 ton leeg. Mag toch hopen dat daar iets stevigere stangetjes en kogeltjes op zitten dan bij normale personenauto’s.
Suggestief
Master
dvdouden schreef:
Mag toch hopen dat daar iets stevigere stangetjes en kogeltjes op zitten dan bij normale personenauto’s
Dat zal vast maar dat betekent niet dat het dan voldoende is voor deze auto.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum