Pagina 45 van 59  [ 2922 berichten ]
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
dvdouden schreef:
Alle waarschuwingsstickers mbt hoogspanning negeren, fuck it met accu eerst losmaken, leren handschoenen aan en gaan. :x
Dat zou ik ook doen. Echt geen zin om al die shit anders weer opnieuw in te stellen, de groeten ermee.

Overigens heb ik mijn xenons nog nooit hoeven vervangen. Maar da's nog altijd voordeliger dan led, daar moet je de hele unit vervangen... (3k/st)
  Bericht 
regiorunner
Master
Injectie schreef:
Mijdrecht


R&D inderdaad :-D. Leken me geen kamperts Dave :lol: Verder niet zoveel bijzonders behalve dat ze de verkeerde onderdelen leveren :[
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Kom een keertje buurten in Vinkeveen Regio. J&D
  Bericht 
regiorunner
Master
Ah de andere versie :-D 😂
  Bericht 
RAH
Master
dvdouden schreef:
Plaatjes, voor het nageslacht
Nastarter lijkt een exemplaat van Valeo te zijn. Rare is dat er aan de bestuurderskant een ander merk/model lamp lijkt te zitten. Heeft iemand dus een keer 1 exemplaar vervangen ipv beide


Als je al besteld hebt, niet doen. Daar hoort een D1(R/S) in als ik het zo zie. De stekker is voor een D1(R/S) lamp, daar is een adapter op gestoken om vervolgens een D2(R/S) te kunnen plaatsen en die adapter is nog een slechte ook omdat die niet goed in de lampbehuizing/fitting vastgezet kan worden. Een D1 lamp heeft een vierkant blok wat netjes in de lamp vastgezet kan worden. Er zijn ook adapters die wel een vierkante voet hebben (meestal worden die gebruikt omdat D2 lampen een ruimer aanbod hebben in soort en type).

Als ik overigens een tip mag geven, als je handschoenen gebruikt, gebruik dan handschoen waar je nog enigszins normaal iets mee kan pakken/grijpen met nog wat gevoel, maar zolang je het licht niet aanzet (je kan wellicht voor de zekerheid de stekker van de koplamp trekken) kun je ook geen optater krijgen. Ik heb al heel wat keren de boel los gehad en nog nooit handschoenen (behalve eventueel van die dunne nitril handschoenen) gebruikt of de accu losgekoppeld.

En nog een tip, als ik nieuwe xenon lampen zou moeten plaatsen, dan zou ik gaan voor de Osram Cool Blue Intense Next Gen. Ik heb de eerste generatie gehad en dat geeft echt behoorlijk licht.
  Bericht 
snovvdog
Master
dvdouden schreef:
Die zijn niet eens zo heel duur, 45 euro per stuk.


Wat een marges.

Ik snap dat het merk er zelf aan verdient maar die prijzen zijn debiel.

Ik had voor de C5 exclusive welke we eerst hadden gewoon van Aliexpress D2R lampjes voor een paar euro gehaald, denk 5 euro voor 2 stuks.
Deden het de 2 jaar dat we er nog mee reden prima.
  Bericht 
dvdouden
Master
RAH schreef:
De stekker is voor een D1(R/S) lamp, daar is een adapter op gestoken om vervolgens een D2(R/S) te kunnen plaatsen en die adapter is nog een slechte ook omdat die niet goed in de lampbehuizing/fitting vastgezet kan worden.
Is af fabriek zo?
https://www.volvopartswebstore.com/prod ... 55898.html


Bijlagen :


  Bericht 
Dave
Webspecialist
regiorunner schreef:
R&D inderdaad :-D . Leken me geen kamperts Dave :lol:


ik zat ook te geinen want jij hebt het altijd over kampers. 8)
  Bericht 
regiorunner
Master
Dave schreef:
ik zat ook te geinen want jij hebt het altijd over kampers.


:lol:
  Bericht 
GSXR1000
Master
Tijdens de APK is gebleken dat een Fusee aan de voorkant bij mijn E39 wat lichte speling heeft. Als adviespunt.

Aangezien ik alles graag 100% heb... beide maar vervangen verwacht ik?
  Bericht 
dvdouden
Master
GSXR1000 schreef:
Aangezien ik alles graag 100% heb... beide maar vervangen verwacht ik?
Ene kant kan natuurlijk iets harder slijten dan de andere kant. Maar als ze toch bezig zijn: misschien gelijk stabilisatorstangetjes en andere rubbers kritisch bekijken. Als de boel toch uit elkaar moet...
  Bericht 
GSXR1000
Master
dvdouden schreef:
Ene kant kan natuurlijk iets harder slijten dan de andere kant. Maar als ze toch bezig zijn: misschien gelijk stabilisatorstangetjes en andere rubbers kritisch bekijken. Als de boel toch uit elkaar moet...


Ding heeft meer dan 4 ton gelopen.

In 2021 heb ik het onderstel laten fixen en de boel laten uitlijnen. Dus ik verwacht verder niks geks.

Ik was allang blij dat hij nauwelijks trilde in het stuur. Dat is echt zo'n E39 kwaal.

Andere vraag; kan speling op de fusee zorgen voor kromme remschijven? Ik heb nu de zoveelste set die krom zijn.

Remschijven moeten er ook af zie ik bij vervangen van de fusee. Kunnen daar net zo goed nieuwe op...
  Bericht 
RAH
Master
dvdouden schreef:
Is af fabriek zo?


Hmmmm,... Ik vermoed dat iemand van twee verschillende systemen onderdelen heeft gebruikt. Een D2 lamp wordt normaal gesproken zonder adapter/stekker op de lamp vast gezet in de behuizing. De adapter/stekker wordt er vervolgens opgedraaid. Een D1 lamp zit vast in de starter (vierkant blok) en wordt in zijn geheel op de lamp vast gezet. Afgaande op de foto waar de lamp nog in de fitting zit, zie ik daarachter een vierkante ruimte waar volgens mij een D1 lamp in hoort.

zo zit normaal een D2 lamp vast (soms ook met een ring, maar de lamp zelf zit dus in de behuizing vast, stekker komt er later op):


zo zit normaal een D1 lamp vast:
Afbeelding
  Bericht 
dvdouden
Master
GSXR1000 schreef:
Andere vraag; kan speling op de fusee zorgen voor kromme remschijven? Ik heb nu de zoveelste set die krom zijn.
Kromtrekken wordt vziw vooral veroorzaakt door ongelijkmatig afkoelen. Dus na een flinke rempartij een tijdje stilstaan met de blokken tegen de schijven.

RAH schreef:
Hmmmm,... Ik vermoed dat iemand van twee verschillende systemen onderdelen heeft gebruikt.
Als ik de assembly list bekijk staat daar ook D2R tussen, dus ik vermoed dat dit gewoon is zoals het ooit ontworpen is (f)

https://www.volvopartswebstore.com/show ... =1127885#5

Volgens mij is de koplampunit zo gevormd dat de boel er maar op 1 manier in kan, zal wel wat fotooootjes maken als ik de boel ga vervangen.

RAH schreef:
Als ik overigens een tip mag geven, als je handschoenen gebruikt, gebruik dan handschoen waar je nog enigszins normaal iets mee kan pakken/grijpen met nog wat gevoel
Ik had even niks anders bij de hand :lol:

RAH schreef:
En nog een tip, als ik nieuwe xenon lampen zou moeten plaatsen, dan zou ik gaan voor de Osram Cool Blue Intense Next Gen. Ik heb de eerste generatie gehad en dat geeft echt behoorlijk licht.
Bedankt voor de tip maar ik had ze al besteld (f) Op zich vond ik de lichtopbrengst van de oorsponkelijke lampen voldoende. Qua kleur vond ik ze ook prima, qua kosten ook ;)
  Bericht 
RAH
Master
dvdouden schreef:
Ik had even niks anders bij de hand


Dan beter gewoon met blote handen. Nogmaals, zolang het licht uit staat kun je alles aanraken zonder een schok te krijgen. En als je automatische verlichting hebt, die uitzetten en auto van contact houden tijdens de werkzaamheden. Wel zorgen dat alles goed vast zit (met name de stekker op de lamp) voor je het licht aanzet. Want als die geen goed contact maken krijg je vonken.
  Bericht 
dvdouden
Master
Bedankt voor de tips RAH :applaus:

En er was licht!


Bijlagen :


  Bericht 
Dave
Webspecialist
:thumb:
  Bericht 
dvdouden
Master
En zonder de bumper of andere onderdelen los te hoeven maken :thumb:

De Xenon blijft door de vorm van de behuizing goed op z’n plek zitten. Kan er maar op 1 manier in en zit daarna muurvast. Net nog even een rondje gereden en denk niet dat ik iets aan de hoogteafstelling hoef te doen :)


Bijlagen :


  Bericht 
Dave
Webspecialist
denk ook dat al die lichtknipperende mensen je aan het begroeten waren. Supervriendelijk. ;)
  Bericht 
dvdouden
Master
Ja hè? Ik werd er helemaal vrolijk van :cheer:

Kleurverschillen lampjes
Eerste foto, links op de foto nieuw, rechts oud
Tweede foto, groot licht oud
Derde foto, groot licht nieuw

Matched nu allemaal net wat beter met het dimlicht. Tot mijn vreugde zaten er ook stadlichtjes in de juiste kleur bij de halogeenlampen. Nieuwe xenon geeft trouwens een bak meer licht dan de ouwe. Linkerkant zat een Philips exemplaar in…


Bijlagen :






  Bericht 
GSXR1000
Master
De APK weer een laten doen inclusief oliebeurt.

Afmelden is bij een andere garagehouder gedaan ivm minder personeel.

Krijg ik hem terug; onderkant voorbumper overal geschaafd. (lage auto en waarschijnlijk bij de brug oprijden) 2 plekken op de bumper zelf aan de bovenkant.

:boos: :boos:

Al met al weer zo'n welles nietus verhaal.

Ik vermoed dat tijdens het onder druk zetten van het koelsysteem er het eea beschadigt is. Kurwa
  Bericht 
zerty
Master
GSXR1000 schreef:
Afmelden is bij een andere garagehouder gedaan ivm minder personeel.


Lijkt me niet dat dit mag. De keuring is nu gedaan door iemand die geen keurmeester is.
Bij het afmelden moet de auto ook bij diegene op het terrein staan ivm als er een steekproef komt.
Is dit niet het geval heb je een mooi overtuigingspunt om die schade vergoed te krijgen.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Klinkt weer lekker sjofel idd....lokale Turk ofzo?
  Bericht 
bruintje beer
Master
lokale Turk ofzo?
:lol: :schudnee:

De 'echte merkdealers' zijn vaak grotere boeven. Kijk maar naar Dave z'n ervaring met de BMW-stealert in Enschede, Onderbroekhuis.
  Bericht 
GSXR1000
Master
Turk ofzo


Nee hij had 3 man personeel. Nu even 0. Effectief gebeurt dit vaker. Niet alle garages hebben bijvoorbeeld een gekeurde 3500kg brug. Dan zouden die dus geen zware autos mogen keuren. Via zo'n bocht eromheen kan dat dan...
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Vraagje, ik heb een irritant dingetje met m'n Leon.

Bij opkomen koppeling en schakelen van 1 naar 2, trilt de koppeling (vibratie ook voelbaar door de auto). Als je super precies de koppeling laat opkomen en langzaam weg rijdt is er geen trilling, maar de koppeling slipt simpelweg niet lekker meer.

Tevens ratelt de bak wat in de vrij, alleen bij warme motor. Koppeling intrappen is geluid direct weg.

Ben er al mee naar m'n garage geweest, daar is de onderste motorsteun vervangen. Dat heeft het helaas niet opgelost, maar die wilden we eerst uitsluiten (tientjeswerk) omdat dat wat speling op zat. Ratel in de bak was vrij normaal bij dit type auto zei hij.

Zou m'n koppeling gewoon aan vervanging toe zijn? 145.000km, bouwjaar 2013. Auto in Duitsland gekocht ik een heuvelachtige omgeving.

* koppeling slipt niet door bij gasgeven (140pk, 250nm)
* schakelt verder prima
* ik heb geen 2 massa vliegwiel.
  Bericht 
Olds 76
Master
Drukgroep naar de mieter. Ratelen komt van druklager en de diafragmaveer doet het niet goed omdat vermoedelijk het druklager daar op aan het inslijten is. Als ie er doorheen is heb je geen koppeling meer.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Oftewel koppeling + druklager vervangen?

Zal wel weer iets van 700-800 kosten zeker :[
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Koppeling intrappen is geluid direct weg.
Ben er al mee naar m'n garage geweest, daar is de onderste motorsteun vervangen.

Beetje raar van de garage.

Zou m'n koppeling gewoon aan vervanging toe zijn? 145.000km, bouwjaar 2013.

Is wel snel maar het lijkt er wel op. Haal je wel altijd je voet er vanaf?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Haal je wel altijd je voet er vanaf?


Ja steun m standaard op de voetensteun bij de wielkast. Zag in de onderhoudshistorie dat ze in 2021 de koppeling een keer ontlucht hebben. Zal al wel wat langer spelen dus.

Mr.Cabdriver schreef:
Beetje raar van de garage.


Tja..Ex VAG dealer monteur :[ :lol:
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Zal al wel wat langer spelen dus.

Kan. Hoeft niet.

Wat anders; een erg mooie animatie:


Youtube video
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Koelsysteem van een BMW?? O:)
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Oftewel koppeling + druklager vervangen?

Zal wel weer iets van 700-800 kosten zeker :[


:lol: :lol: , minimaal 1500 euro bij dealer :x
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ga toch niet naar de stealer joh ;)
  Bericht 
Rover
Master
Voor een VAG van die generatie verbaast het mij niets dat hij al op is.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Want? Slechte koppelingen uit de fabriek? Las al wat op Duitse fora dat dit al voor kwam bij 30k.

Ik heb wel de nieuwe generatie Leon, niet het model met de oliezuipende, turbo en ketting slopende TSI's.

Voor de rest prima auto. De 1.4TSI verbruikt geen druppel olie of kvs.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Voor de rest prima auto.
:lol:
Ze wil niet koken, ze doet niets aan het huishouden en ze is regelmatig de hort op met de buurman, maar voor de rest een prima vrouw.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
VTEC_Driver schreef:
Koelsysteem van een BMW?? O:)

Neu. Dan had ik hem wel in dat koellekkage remvloeistof olieslang hybride-topic geplaatst ;)
  Bericht 
Rover
Master
Want? Slechte koppelingen uit de fabriek? Las al wat op Duitse fora dat dit al voor kwam bij 30k.


Inderdaad. Gewoon matige kwaliteit. Naar mijn idee is VAG steeds beroerdere kwaliteit gaan leveren sinds +- de golf IV. Tot het rond 2011/12 zo beroerd was dat ze nu rustig aan de kwaliteit weer iets aan het verbeteren zijn.
Ik heb me echt altijd verbaasd hoe positief er over VAG wordt gepraat rondom de kwaliteit. Dat komt niet overeen met wat ik zag bij onderhoudsfacturen en garage rekeningen.
  Bericht 
maarten28
Master
Bij die generatie ging bij de DSG ook altijd het tweemassavliegwiel stuk.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Rover schreef:
heb me echt altijd verbaasd hoe positief er over VAG wordt gepraat rondom de kwaliteit


Vanaf 2013 is het wel weer sterk verbeterd naar mijn idee.
Het blok dat ik heb staat ook goed bekend. Beetje jammer dat ze er dan zo'n matige koppeling in zetten..
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Vanaf 2013 is het wel weer sterk verbeterd naar mijn idee.
Het blok dat ik heb staat ook goed bekend. Beetje jammer dat ze er dan zo'n matige koppeling in zetten..


Ze moeten ergens op bezuinigen O:)

Ga toch niet naar de stealer joh ;)


Ok , maar vind 700 euro voor en complete koppeling en drukgroep vervangen wel erg goedkoop ;) , denk niet dat ik er ver naast zit met mijn voorspelling :P
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Heb m'n garage een app gestuurd of ze er nog eens naar willen kijken en een offerte willen maken.

Ik zie bij de automaterialenzaak dat een complete set van Sachs incl btw €350 is (art 3000 970 101)

Uurtje of 6 werk a €67.50 ex btw = +- €500.

Ik gok tegen de €900.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Ik zie bij de automaterialenzaak dat een complete set van Sachs incl btw €350 is (art 3000 970 101)

Uurtje of 6 werk a €67.50 ex btw = +- €500.

Ik gok tegen de €900.


Die 350 is inkoop he ......dat gaat bij de garage en keer over de kop :duh:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Mdw schreef:
Die 350 is inkoop he ......dat gaat bij de garage en keer over de kop :duh:


Mja mja...even afwachten wat ie doet.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
We wachten af :koffie: :lol:
  Bericht 
RAH
Master
Mdw schreef:
dat gaat bij de garage en keer over de kop


En dan moet je maar hopen dat je een Sachs set krijgt. Vaak heeft een garage een onderdelenleverancier waar hij korting krijgt op bepaalde merken. Goede kans dat je een kwalitatief minder onderdeel krijgt waar de garage minder voor hoeft te betalen maar wel het dubbele van de Sachs set in rekening brengt. En dan vragen veel garages zich af waarom klanten hun eigen onderdelen willen aanleveren.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
RAH schreef:
En dan vragen veel garages zich af waarom klanten hun eigen onderdelen willen aanleveren


Dit vind mijn garage ook niet erg.
Ik heb een paar 'oude' facturen nagekeken, en volgens mij neemt hij geen marge op onderdelen als ik die prijzen zo vergelijk.

Dus als ik zelfs zo'n sachs zet wil meebrengen is dat wel te overleggen.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Mdw schreef:
Die 350 is inkoop he ......dat gaat bij de garage en keer over de kop

Zo erg is het gelukkig ook weer niet.
RAH schreef:
Goede kans dat je een kwalitatief minder onderdeel krijgt waar de garage minder voor hoeft te betalen maar wel het dubbele van de Sachs set in rekening brengt.

Gewoon vooraf de prijzen vragen van de verschillende merken.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik zet in op 1500. Zou voor mij reden zijn om direct afscheid te nemen. Beetje verse olie, bougies en remolie was gister al 315, jong. En dan had ik de bougies nog zelf meegenomen ook.
 Pagina 45 van 59  [ 2922 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy