▼
[ 2922 berichten ]
Het hoi en hallo in een winkel heeft ook voordelen. Ik liep net diezelfde automaterialenzaak binnen voor wat koperen sluitringetjes. Kreeg ik zo mee. Jij moet daar voor dokken. Zelfde gold voor 4 M16 carrosserieringen. Kreeg ik gratis mee. Jij moet een doosje kopen van 50 en blijft er met 46 zitten.
Ik ga er op de fiets naartoe. Hemelsbreed 100 meter, die hut ligt zowat in m'n achtertuin.
Ja, hoezo?
Nou vooruit maar dan, wel opschieten
Nou, de operatie is geslaagd!
De tuner monteurs kwamen al vlot vragen wat er allemaal aan de auto gewijzigd was want de halve uitlaat was al handgemaakt en niet standaard ..(Is ergens door tweede eigenaar wat geld op stuk geslagen)
Wilde eigenlijk alleen DPF laten leeghalen en weg coderen maar omdat ze zo enthousiast waren geworden zijn ze door het magazijn gaan snuffelen en kwamen ze met een echte downpipe aanzetten die er voor een paar tientjes meer onder kon (scheelde weer wat werk maar dat terzijde)
Resultaat is een 1000% mooier klinkende diesel en de motor vindt het maar wat lekker dat ie zo makkelijk kan ademen........Ik had dit niet verwacht, ronduit verslavend nu deze wagen...lekker rondjes "rijden" en ROKEN met sound
Dacht mijn auto ook nog een beetje te helpen maar helaas. BMW heeft alle modellen na half 2020 voorzien van een nieuwe antituning.
Er is 1 bedrijf in Finland die kan unlocken maar dan moet je er naar toe of je ecu opsturen. Tuning is na een update weer weg en dan begint het opnieuw.
Maar wachten op een breder aanbod.
In de USA zit een bedrijf dat wekelijks naar Finland vliegt met 2 koffers ecu's. Mafketels daar en natuurlijk voor de hoofdprijs.
Wtf!
Bij mijn oude 2010 bak hebben ze ook de ECU eruit gehad om de "vinkjes" te zetten... 10 jaar oude tuning hadden ze bekeken in hun software en was goed gedaan...ja...anders had ie geen 370k gehaald.
Auto is ik hem net nooit bij dealer geweest, niks updates.. nada.
Is mijn laatste "moderne" BMW dit.. nieuwe zooi
, behalve 6 pitters, klinken als zakken met naaldjes..320i echt ultra bah bah geluid.
Dat gaat door de lucht tegenwoordig.
330i heeft dezelfde motor, 318i ook.
Ze lepelen m in heel veel modellen: https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_B48 ... nce%202015.
Nog een paar jaar en je hoort helemaal niets meer..
Ik heb er naar zitten kijken voor mijn opvolger maar kwam uit bij een c-motor en die wilde ik niet hebben.
Misschien nu het kan nog eens naar die B58 kijken maar een goede auto daarmee is echt nog wel prijzig.
Lekker bezig
Dus fiets achtergelaten bij de fietsenmaker
Kabeltje stellen in de middelste versnelling.
bij een 7-bak afstellen in de 4. Niet daarna de ketting gaan spannen, dan kan het opnieuw.
Fiets terug, met achterlating van een half maandsalaris?
Nee, gewoon helemaal daar gelaten. Ding was op, ik was er klaar mee.
Kiddo doorgeschoven naar de fiets van z'n broer en voor z'n broer een andere fiets gekocht. Het moest toch al, dus waarom niet gelijk
Geklooi met versnellingsnaven op oude fietsen...
Ik zie het helemaal voor me... En ook dat het mij waarschijnlijk een keer zal overkomen.
Dat had mijn zakelijk vliegende vader ooit met een huur Lexus LS 400.
V8 was fluisterstil, hij vond het toen de fijnste auto ooit.
Maar van de BMW E34 vond hij het stuur te strak zitten, hij kon nauwelijks gaan zitten
Maareh, Start? Welke knop is dat? Die heb ik in mijn Enyaq nog niet gevonden. Waar heb je op zitten drukken joh.
Die knop zat op de plek waar vroeger het contactslot zat.
Net niet meer de N52, dus heeft ze een met directe inspuiting. Da's jammer. Voor de rest prima toch.
Kolere ja! Daar zit inderdaad een knop! Nog nooit gebruikt...
▲
[ 2922 berichten ]
Raymond
Master
Dave schreef:
man wat een gedoe, klinkt als een dagtaak. Ik doe drie klikken en er staat iemand mee aan de deur binnen 24 uur.
Het hoi en hallo in een winkel heeft ook voordelen. Ik liep net diezelfde automaterialenzaak binnen voor wat koperen sluitringetjes. Kreeg ik zo mee. Jij moet daar voor dokken. Zelfde gold voor 4 M16 carrosserieringen. Kreeg ik gratis mee. Jij moet een doosje kopen van 50 en blijft er met 46 zitten.
Raymond
Master
bruintje beer
Master
In plaats van de 15 jaar en 24 uur die Dave bezig zou zijn geweest. Scheelt toch weer.
Dave
Webspecialist
Waar het mij om gaat is dat onnodige verkeer op de weg. Maar het gaat dus om gratis ringetjes.
Mr.Cabdriver
Master
Raymond
Master
Dave schreef:
Waar het mij om gaat is dat onnodige verkeer op de weg.
Ik ga er op de fiets naartoe. Hemelsbreed 100 meter, die hut ligt zowat in m'n achtertuin.
Mr.Cabdriver schreef:
Zie ik een deel van een witte gereedschapskar?
Ja, hoezo?
Dave
Webspecialist
Raymond schreef:
Ik ga er op de fiets naartoe. Hemelsbreed 100 meter, die hut ligt zowat in m'n achtertuin.
Nou vooruit maar dan, wel opschieten
Mr.Cabdriver
Master
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Waar het mij om gaat is dat onnodige verkeer op de weg. Maar het gaat dus om gratis ringetjes.
En die bezorger naar jou teleporteert het naar je voordeur?
18vti
Master
18vti schreef:
Maar nieuwe downpipe staat al gepland, scheelt wat weerstand en dan is het zo terugverdiend
Nou, de operatie is geslaagd!
De tuner monteurs kwamen al vlot vragen wat er allemaal aan de auto gewijzigd was want de halve uitlaat was al handgemaakt en niet standaard ..(Is ergens door tweede eigenaar wat geld op stuk geslagen)
Wilde eigenlijk alleen DPF laten leeghalen en weg coderen maar omdat ze zo enthousiast waren geworden zijn ze door het magazijn gaan snuffelen en kwamen ze met een echte downpipe aanzetten die er voor een paar tientjes meer onder kon (scheelde weer wat werk maar dat terzijde)
Resultaat is een 1000% mooier klinkende diesel en de motor vindt het maar wat lekker dat ie zo makkelijk kan ademen........Ik had dit niet verwacht, ronduit verslavend nu deze wagen...lekker rondjes "rijden" en ROKEN met sound
Suggestief
Master
18vti schreef:
tuner monteurs
Dacht mijn auto ook nog een beetje te helpen maar helaas. BMW heeft alle modellen na half 2020 voorzien van een nieuwe antituning.
Er is 1 bedrijf in Finland die kan unlocken maar dan moet je er naar toe of je ecu opsturen. Tuning is na een update weer weg en dan begint het opnieuw.
Maar wachten op een breder aanbod.
In de USA zit een bedrijf dat wekelijks naar Finland vliegt met 2 koffers ecu's. Mafketels daar en natuurlijk voor de hoofdprijs.
18vti
Master
Suggestief schreef:
In de USA zit een bedrijf dat wekelijks naar Finland vliegt met 2 koffers ecu's. Mafketels daar en natuurlijk voor de hoofdprijs.
Wtf!
Bij mijn oude 2010 bak hebben ze ook de ECU eruit gehad om de "vinkjes" te zetten... 10 jaar oude tuning hadden ze bekeken in hun software en was goed gedaan...ja...anders had ie geen 370k gehaald.
Auto is ik hem net nooit bij dealer geweest, niks updates.. nada.
Is mijn laatste "moderne" BMW dit.. nieuwe zooi
, behalve 6 pitters, klinken als zakken met naaldjes..320i echt ultra bah bah geluid.
Dave
Webspecialist
Dave
Webspecialist
Oh. Raar dat Mosselman alleen twee series aanbied. Misschien is mn browser stuk, dunno
Nouja... Het is mijn probleem voorlopig nog niet, ik rij liever mishandelde ex leaserts.
Nouja... Het is mijn probleem voorlopig nog niet, ik rij liever mishandelde ex leaserts.
Suggestief
Master
18vti schreef:
hem net nooit bij dealer geweest, niks updates.
Dat gaat door de lucht tegenwoordig.
18vti schreef:
320i
330i heeft dezelfde motor, 318i ook.
Ze lepelen m in heel veel modellen: https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_B48 ... nce%202015.
Nog een paar jaar en je hoort helemaal niets meer..
Piet_Piraat
Master
Suggestief schreef:
330i heeft dezelfde motor, 318i ook.
Er zijn wel wat verschillen. Je hebt van de B48 de a, b, c en d-variant. A en c lijken redelijk hetzelfde, hebben twee poorten luchtinlaat rondom de turbo en zijn minder ver te tunen. Die internals zouden ook anders kunnen zijn. De dikste versies zijn de b en d, die kunnen inderdaad naar de vermogens van de x30i en hebben ook vier poorten luchtinlaat voor de turbo.Ik heb er naar zitten kijken voor mijn opvolger maar kwam uit bij een c-motor en die wilde ik niet hebben.
Misschien nu het kan nog eens naar die B58 kijken maar een goede auto daarmee is echt nog wel prijzig.
dvdouden
Master
Okee, het is geen auto, maar m’n vingers zijn er net zo zwart van geworden
Fiets deed het niet meer, vooruit trappen deed niks, alsof de ketting eraf ligt. Maar de ketting lag er nog keurig op, tandwiel draaide mooi mee, dus het moest iets anders zijn.
Naaf opengemaakt, geen idee wat te verwachten. Vooral heel veel roestig vet en vuil dus. En er viel nog een palletje uit de naaf.
Schoongemaakt, was wel duidelijk wat er mis was: door al het vuil was het vrijloopmechanisme vast blijven zitten. Halve bus remmenreiniger op leeggespoten, goed schoon en droog gemaakt en daarna met nieuw vet ingesmeerd.
Spul in elkaar zetten was nog even pielen, want ik zal ook eens opletten hoe ik het uit elkaar gehaald heb…
Daarna nog wat klooien met afstellen van de versnellingen, maar uiteindelijk werkt alles weer.
Bijlagen :
Fiets deed het niet meer, vooruit trappen deed niks, alsof de ketting eraf ligt. Maar de ketting lag er nog keurig op, tandwiel draaide mooi mee, dus het moest iets anders zijn.
Naaf opengemaakt, geen idee wat te verwachten. Vooral heel veel roestig vet en vuil dus. En er viel nog een palletje uit de naaf.
Schoongemaakt, was wel duidelijk wat er mis was: door al het vuil was het vrijloopmechanisme vast blijven zitten. Halve bus remmenreiniger op leeggespoten, goed schoon en droog gemaakt en daarna met nieuw vet ingesmeerd.
Spul in elkaar zetten was nog even pielen, want ik zal ook eens opletten hoe ik het uit elkaar gehaald heb…
Daarna nog wat klooien met afstellen van de versnellingen, maar uiteindelijk werkt alles weer.
Bijlagen :
JonnyJohnson
F1 kenner '21
dvdouden schreef:
Daarna nog wat klooien met afstellen van de versnellingen, maar uiteindelijk werkt alles weer.
Lekker bezig
Joël D.
Master
Ik heb dat ook eens gehad. Toen was het alleen niet meer te maken. Dus uiteindelijk een achterwiel inclusief versnelling en rem van een andere fiets erop gezet.
wellproc
Master
Joël D. schreef:
Ik heb dat ook eens gehad. Toen was het alleen niet meer te maken.
Dus fiets achtergelaten bij de fietsenmaker
Mr.Cabdriver
Master
dvdouden schreef:
Daarna nog wat klooien met afstellen van de versnellingen
Kabeltje stellen in de middelste versnelling.
dvdouden
Master
Hij staat nog niet helemaal lekker afgesteld. In z’n één schiet hij heel af en toe nog door naar z’n twee, kabeltje nog iets verder indraaien dus.
Raymond
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Kabeltje stellen in de middelste versnelling.
bij een 7-bak afstellen in de 4. Niet daarna de ketting gaan spannen, dan kan het opnieuw.
NoCashCow
Master
wellproc schreef:
Dus fiets achtergelaten bij de fietsenmaker
Fiets terug, met achterlating van een half maandsalaris?
Morbid Angel
Master
Ik kreeg vanmorgen een Skoda Enyaq mee als leenauto wegens onderhoud aan mijn eigen voertuig. Ik stel de stoel af en druk op Start, krijg een melding om 'm in R of D te zetten, verder niks. Dus ik zet 'm in D en druk op Start, weer niks. Na 6x wou ik eigenlijk uitstappen en terug naar binnen lopen, toen ik op de sleutelhanger zag "Brandstof: Elektrisch". En ik me maar afvragen waarom de motor niet wou starten...
(dit was dus mijn eerste elektrische auto)
(dit was dus mijn eerste elektrische auto)
wellproc
Master
NoCashCow schreef:
Fiets terug, met achterlating van een half maandsalaris?
Nee, gewoon helemaal daar gelaten. Ding was op, ik was er klaar mee.
Kiddo doorgeschoven naar de fiets van z'n broer en voor z'n broer een andere fiets gekocht. Het moest toch al, dus waarom niet gelijk
Geklooi met versnellingsnaven op oude fietsen...
RAH
Master
Morbid Angel schreef:
En ik me maar afvragen waarom de motor niet wou starten...
Ik zie het helemaal voor me... En ook dat het mij waarschijnlijk een keer zal overkomen.
Mr.Cabdriver
Master
Morbid Angel schreef:
En ik me maar afvragen waarom de motor niet wou starten...
Dat had mijn zakelijk vliegende vader ooit met een huur Lexus LS 400.
V8 was fluisterstil, hij vond het toen de fijnste auto ooit.
Maar van de BMW E34 vond hij het stuur te strak zitten, hij kon nauwelijks gaan zitten
bruintje beer
Master
Enyaq sleutelhanger van Morbid Angel schreef:
Brandstof: Elektrisch
Brandt dat een beetje?
Raymond
Master
Morbid Angel schreef:
Ik kreeg vanmorgen een Skoda Enyaq mee als leenauto wegens onderhoud aan mijn eigen voertuig. Ik stel de stoel af en druk op Start, krijg een melding om 'm in R of D te zetten, verder niks. Dus ik zet 'm in D en druk op Start, weer niks. Na 6x wou ik eigenlijk uitstappen en terug naar binnen lopen, toen ik op de sleutelhanger zag "Brandstof: Elektrisch". En ik me maar afvragen waarom de motor niet wou starten...
(dit was dus mijn eerste elektrische auto)
(dit was dus mijn eerste elektrische auto)
Maareh, Start? Welke knop is dat? Die heb ik in mijn Enyaq nog niet gevonden. Waar heb je op zitten drukken joh.
maarten28
Master
"Hij maakte ook elke keer een geluid als ik op de start knop drukte. Toet toet toet".
Morbid Angel
Master
Raymond schreef:
Maareh, Start? Welke knop is dat? Die heb ik in mijn Enyaq nog niet gevonden. Waar heb je op zitten drukken joh.
Die knop zat op de plek waar vroeger het contactslot zat.
Speedy J
Master
Ik had zoiets laatst toen ik parkeerde, uitstapte en de auto op slot wilde doen. Dat lukte niet en een hoop gepiep.. Paar keer geprobeerd, alle portieren open en dicht gehad, toen maar weer gaan zitten en bleek de auto nog aan te staan, alleen op EV....
RAH
Master
Ik heb gewoon een diesel, maar als ik na het parkeren nog even wat op de telefoon zoek of zo wil het wel eens voorkomen dat ik bijna vergeet om de motor af te zetten. Voordeel voor mij is dat bij het rijden de deuren automatisch op slot gaan, bij het uitzetten van de motor gaan de deuren weer van het slot. Van binnen uit kan de deur wel worden geopend als de deur op slot zit, maar dan moet je twee keer de aan de deurhandel trekken, de eerste keer gaat de deur van het slot, de tweede keer gaat de deur open. Dus als bij de eerste keer de deur niet opengaat wordt ik vanzelf bewust dat er "iets" vreemds aan de hand is. Oh, ja, laat ik de motor uitzetten.
Raymond
Master
Valt er nog iets te vinden van een 325i touring uit 2007? Een vriendin van me heeft er een gekocht en ik verdenk haar van 'doe me die maar, de kleur staat me wel aan.'
Dashcam Drenthe
Master
Raymond schreef:
325i touring uit 2007
Net niet meer de N52, dus heeft ze een met directe inspuiting. Da's jammer. Voor de rest prima toch.
Raymond
Master
Morbid Angel schreef:
Die knop zat op de plek waar vroeger het contactslot zat.
Kolere ja! Daar zit inderdaad een knop! Nog nooit gebruikt...
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum