▼
[ 2922 berichten ]
E92 330xD (M57 motor). En nee, die aanbevolen interval hou ik zeker niet aan. Hij staat nu op 338.000 km en moet nog zo'n 300.000 km mee.
15K of eens per jaar, net wat als eerste komt is bij benzine een prima interval.
Wat ATF erbij gooien voordat je gaat wisselen. Deden ze vroeger voordat die reinigingsmeuk bestond. (of te duur was)
Die heb ik nog genoeg staan haha.
Probleem; auto is vuurrood (niet van woede) en latex is spierwit
Of juiste bouten kopen.
Blanke lak. Maar perfect krijg je het nooit.
Laat de dealer het maar regelen. Auto gekocht met een nieuwe winterset dus die zoeken het maar uit. Meteen ook nieuwe achterbanden, want zit nu Evo3 voor en Evo2 achter. Dat gaat niet werken, leverde vorig jaar bij mijn oom ook gezeik op met zijn C klasse.
Dat zit in een spuitbus en spuit je erover?
Doel is vooral bescherming tegen roest.
Dat die plekken blijven is op die "boodschappen & kinderwagen" niet erg
Als ze daar vandaan komen is dat een no-brainer.
Maar daar heeft iemand zitten slapen.
4x4 dan ofzo?
Als alleen de blanke lak eraf is roest het niet.
Kijk dat klinkt gunstig.
Het is een vervelling op sommige plekken, net een blaar. Daaronder ook niks te zien van roest. Er zat altijd al 2 plekjes, maar nu met se sneeuw vorige week is het uitgebreid op de voorbumper
Helder nu.
Dan kan ik de wederhelft gerust stellen dat haar tomaatje nog niet gaat roesten
Want zo simpel als even wat blanke lak erop spuiten zal het ook niet zijn. Zal ook geschuurd moeten worden mogeljjk. Dan maak ik misschien meer kapot dan nu
En dan een busje blanke lak erover?
Zoiets: https://www.gamma.nl/assortiment/ok-spu ... lsrc=aw.ds
Die boodschappenwagen van vrouwlief is ook net iets meer dan een skelter
dag kerel
Ik las net ergens anders dat jullie m toch niet gebruiken...
Klopt, nu inderdaad niet.
Dus hij hoeft ook niet te glimmen als een opgepoetste parel.
Maar goed hij mag wel de zorg krijgen die hij nodig heeft
Ligt aan de gebruiker.
Mijn Seat heeft 140k gelopen, maar altijd in de heuvels/bergen gereden in Duitsland. Merk ik wel wat aan de koppeling.
▲
[ 2922 berichten ]
Raaf
Master
Jij hebt een E9x toch?
Dan zeker die aanbevolen interval niet aanhouden. Koekt alles van dicht.
Als olie goed warm is dan koekt het niet zo aan, maar als het niet goed warm is dan kleeft het overal de boel dicht. Zeker in combi met EGR kleppen en dat soort meuk een recept voor drama.
Dan zeker die aanbevolen interval niet aanhouden. Koekt alles van dicht.
Als olie goed warm is dan koekt het niet zo aan, maar als het niet goed warm is dan kleeft het overal de boel dicht. Zeker in combi met EGR kleppen en dat soort meuk een recept voor drama.
RAH
Master
Raaf schreef:
een E9x toch?
E92 330xD (M57 motor). En nee, die aanbevolen interval hou ik zeker niet aan. Hij staat nu op 338.000 km en moet nog zo'n 300.000 km mee.
15K of eens per jaar, net wat als eerste komt is bij benzine een prima interval.
zerty
Master
lacheisleuk schreef:
En goedkope olie ingooien, rondje rijden en weer uitspoelen heeft ook geen nut?
Wat ATF erbij gooien voordat je gaat wisselen. Deden ze vroeger voordat die reinigingsmeuk bestond. (of te duur was)
NoCashCow
Master
Reinigen is wel fijn als je tweedehandsje op lpg toch vuile olie heeft. Keertje reinigen en altijd schone olie. De andere Scenic heeft al jaren schone olie ondanks dat die ook maar om de 30.000 wordt vervangen. Inmiddels beode ruim over de 3 ton heen op lpg.
Reparatie? Alleen wat de vrouw kapot rijdt tegen een boom of vrachtwagen achterbouw en een uitlaatje en een ruitensproeier pompje waarvan de wisselklep vast zat. Pompje vervangen en oude pompje na schoonmaken bewaard als reserve.
Reparatie? Alleen wat de vrouw kapot rijdt tegen een boom of vrachtwagen achterbouw en een uitlaatje en een ruitensproeier pompje waarvan de wisselklep vast zat. Pompje vervangen en oude pompje na schoonmaken bewaard als reserve.
Dave
Webspecialist
ringetje tussenzetten.
WebP is beter (moet nog eens een keer converter voor bouwen.. )
WebP is beter (moet nog eens een keer converter voor bouwen.. )
Schoenzool
Master
Heren, wat doe je tegen blanke los die loslaat op een citroen C1 van jaartje of tien oud.
De auto van de vrouw vervelt op de motorkap.
Opnieuw spuiten is hij niet meer waard, maar mogelijk kan ik er wat over spuiten?
De auto van de vrouw vervelt op de motorkap.
Opnieuw spuiten is hij niet meer waard, maar mogelijk kan ik er wat over spuiten?
Schoenzool
Master
Griffin schreef:
Rollertje, latex
Die heb ik nog genoeg staan haha.
Probleem; auto is vuurrood (niet van woede) en latex is spierwit
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
ringetje tussenzetten.
Of juiste bouten kopen.
Schoenzool schreef:
mogelijk kan ik er wat over spuiten?
Blanke lak. Maar perfect krijg je het nooit.
Joël D.
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Of juiste bouten kopen.
Laat de dealer het maar regelen. Auto gekocht met een nieuwe winterset dus die zoeken het maar uit. Meteen ook nieuwe achterbanden, want zit nu Evo3 voor en Evo2 achter. Dat gaat niet werken, leverde vorig jaar bij mijn oom ook gezeik op met zijn C klasse.
Schoenzool
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Blanke lak. Maar perfect krijg je het nooit.
Dat zit in een spuitbus en spuit je erover?
Doel is vooral bescherming tegen roest.
Dat die plekken blijven is op die "boodschappen & kinderwagen" niet erg
Mr.Cabdriver
Master
Joël D. schreef:
Laat de dealer het maar regelen.
Als ze daar vandaan komen is dat een no-brainer.
Maar daar heeft iemand zitten slapen.
Dashcam Drenthe
Master
Joël D. schreef:
Meteen ook nieuwe achterbanden, want zit nu Evo3 voor en Evo2 achter. Dat gaat niet werken, leverde vorig jaar bij mijn oom ook gezeik op met zijn C klasse.
4x4 dan ofzo?
bruintje beer
Master
Schoenzool schreef:
Heren, wat doe je tegen blanke los die loslaat op een citroen C1 van jaartje of tien oud.
De auto van de vrouw vervelt op de motorkap.
Effen schuren, carbonwrapje.
De auto van de vrouw vervelt op de motorkap.
Dave
Webspecialist
Dave
Webspecialist
Licentievrij (open format). Gif is van CompuServe en leidde in 1999 nog tot een onwijze rel want lalala geld hebben( Burn All GIFs ) .. Niet helemaal gelukt, na 23 jaar nog steeds die onzinnige bandbreedteverspilling
Dan zeggen ze dat techniek snel gaat. 1987
Dan zeggen ze dat techniek snel gaat. 1987
Mr.Cabdriver
Master
Schoenzool schreef:
Doel is vooral bescherming tegen roest.
Als alleen de blanke lak eraf is roest het niet.
Schoenzool
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Als alleen de blanke lak eraf is roest het niet.
Kijk dat klinkt gunstig.
Het is een vervelling op sommige plekken, net een blaar. Daaronder ook niks te zien van roest. Er zat altijd al 2 plekjes, maar nu met se sneeuw vorige week is het uitgebreid op de voorbumper
Blaataap
Master
Het enige dat het doet is je laklaag eronder dof maken. Je kunt er eventueel blanke lak overheen spuiten. Uiteraard wel eerst goed voorbehandelen enzo.
Schoenzool
Master
Die laag eronder wordt idd dof.
Maar deze laag is voldoende om roest te voorkomen?
Die "vellen" is voor de look als ze intact zijn?
Maar deze laag is voldoende om roest te voorkomen?
Die "vellen" is voor de look als ze intact zijn?
dvdouden
Master
Er zitten drie lagen lak op je auto, van buiten naar binnen: blanke lak (voor de glans en bescherming), de werkelijke laklaag (het kleurtje) en de grondlaag (meestal wit).
Pas als je door alledrie de lagen bent krijg je roest.
Kleine krasjes (van bijvoorbeeld een voetbal van de buurjongen of swirling van de wasstraat) zitten in de blanke laklaag en kun je eruit poetsen. Diepe krassen zien er wit uit, dan ben je door de laklaag heen en kijk je tegen de grondlaag aan, daar heb je een lakstift voor. Nog dieper en je kijkt tegen blank staal aan, dat zijn de krassen die gaan roesten.
Blaasvorming van blanke lak kan niet direct kwaad, de lak eronder zal dof worden, maar zal niet direct gaan roesten. Hadden we bij onze i10 ook last van, opnieuw laten spuiten, ding verkocht
Pas als je door alledrie de lagen bent krijg je roest.
Kleine krasjes (van bijvoorbeeld een voetbal van de buurjongen of swirling van de wasstraat) zitten in de blanke laklaag en kun je eruit poetsen. Diepe krassen zien er wit uit, dan ben je door de laklaag heen en kijk je tegen de grondlaag aan, daar heb je een lakstift voor. Nog dieper en je kijkt tegen blank staal aan, dat zijn de krassen die gaan roesten.
Blaasvorming van blanke lak kan niet direct kwaad, de lak eronder zal dof worden, maar zal niet direct gaan roesten. Hadden we bij onze i10 ook last van, opnieuw laten spuiten, ding verkocht
Schoenzool
Master
dvdouden schreef:
Er zitten drie lagen lak op je auto, van buiten naar binnen: blanke lak (voor de glans en bescherming), de werkelijke laklaag (het kleurtje) en de grondlaag (meestal wit).
Pas als je door alledrie de lagen bent krijg je roest.
Pas als je door alledrie de lagen bent krijg je roest.
Helder nu.
Dan kan ik de wederhelft gerust stellen dat haar tomaatje nog niet gaat roesten
Want zo simpel als even wat blanke lak erop spuiten zal het ook niet zijn. Zal ook geschuurd moeten worden mogeljjk. Dan maak ik misschien meer kapot dan nu
Schoenzool
Master
zerty schreef:
Gewoon schuren met een sopje(afwasmiddel)
En dan een busje blanke lak erover?
Zoiets: https://www.gamma.nl/assortiment/ok-spu ... lsrc=aw.ds
wellproc
Master
Schoenzool
Master
wellproc schreef:
Op de skelter werkte het prima
Die boodschappenwagen van vrouwlief is ook net iets meer dan een skelter
Piet_Piraat schreef:
Wow. Schoenzool leeft.
dag kerel
wellproc
Master
Schoenzool schreef:
Die boodschappenwagen van vrouwlief is ook net iets meer dan een skelter
Ik las net ergens anders dat jullie m toch niet gebruiken...
Schoenzool
Master
wellproc schreef:
Ik las net ergens anders dat jullie m toch niet gebruiken...
Klopt, nu inderdaad niet.
Dus hij hoeft ook niet te glimmen als een opgepoetste parel.
Maar goed hij mag wel de zorg krijgen die hij nodig heeft
zerty
Master
Raymond
Master
Ik haalde mijn autolak altijd bij Ludwig Lacke
https://autolackprofi24.de/Ludwig-Lacke. Alleen de website is in onderhoud. Maar je kan er vast via ebay.de komen.
https://autolackprofi24.de/Ludwig-Lacke. Alleen de website is in onderhoud. Maar je kan er vast via ebay.de komen.
wellproc
Master
Even een onderhoudsvraagje dat niet gerelateerd is aan een exacte auto.
Bij welke km-stand is het logisch dat de koppeling van een diesel wordt vervangen?
Ik zie nl. een tweedehands auto staan waar bij 115.000 km de koppeling+drukgroep+vliegwiel vervangen zijn. Dat vind ik heel vroeg/snel. Of vergis ik me daarin?
Bij welke km-stand is het logisch dat de koppeling van een diesel wordt vervangen?
Ik zie nl. een tweedehands auto staan waar bij 115.000 km de koppeling+drukgroep+vliegwiel vervangen zijn. Dat vind ik heel vroeg/snel. Of vergis ik me daarin?
Dave
Webspecialist
handbak? uiteraard is het vroeg maar het is maar net hoe er mee om is gegaan. Als het een ex lesauto is dan heeft het het nog lang uitgehouden.
Dashcam Drenthe
Master
wellproc schreef:
Bij welke km-stand is het logisch dat de koppeling van een diesel wordt vervangen?
Ik zie nl. een tweedehands auto staan waar bij 115.000 km de koppeling+drukgroep+vliegwiel vervangen zijn. Dat vind ik heel vroeg/snel. Of vergis ik me daarin?
Ik zie nl. een tweedehands auto staan waar bij 115.000 km de koppeling+drukgroep+vliegwiel vervangen zijn. Dat vind ik heel vroeg/snel. Of vergis ik me daarin?
Ligt aan de gebruiker.
Mijn Seat heeft 140k gelopen, maar altijd in de heuvels/bergen gereden in Duitsland. Merk ik wel wat aan de koppeling.
wellproc
Master
Automaat heeft toch geen aparte koppeling?
Maar geen idee waar deze auto vandaan komt. Staat gewoon ergens te koop met 130.000 km. Op een van de foto's zie ik een instructieboekje waarin met de hand is bijgeschreven dat bij 115.000 km de hele zooi vervangen is.
2.0 liter diesel, bouwjaar 2015 dacht ik. In ieder geval niet bijzonder oud. Ook niet heel veel gereden voor de leeftijd, dus kan veel stadsverkeer zijn geweest. Dan nog is mijn beeld dat een koppeling niet voor de 150.000 km op hoort te zijn. Of je moet echt heel slecht zijn met dat pedaal
Maar geen idee waar deze auto vandaan komt. Staat gewoon ergens te koop met 130.000 km. Op een van de foto's zie ik een instructieboekje waarin met de hand is bijgeschreven dat bij 115.000 km de hele zooi vervangen is.
2.0 liter diesel, bouwjaar 2015 dacht ik. In ieder geval niet bijzonder oud. Ook niet heel veel gereden voor de leeftijd, dus kan veel stadsverkeer zijn geweest. Dan nog is mijn beeld dat een koppeling niet voor de 150.000 km op hoort te zijn. Of je moet echt heel slecht zijn met dat pedaal
R
Master
Of een oud vrouwtje maar dat zal niet met die diesel. Vrij lage km. stand, misschien een import.
Dit soort zaken zouden voor mij een red flag geven al heb ik ook wel auto aankopen gedaan die twijfelachtig leken maar goed uitpakten.
Bvb de R die waarbij ik met de proefrit de keerring voor de aut. bak eruit reed en stof in de auto maar daarna zomaar een paar honderdduizend snelle en vrij probleemloze kilometers heeft gegeven. Die auto had echt plezier in het leven
Dit soort zaken zouden voor mij een red flag geven al heb ik ook wel auto aankopen gedaan die twijfelachtig leken maar goed uitpakten.
Bvb de R die waarbij ik met de proefrit de keerring voor de aut. bak eruit reed en stof in de auto maar daarna zomaar een paar honderdduizend snelle en vrij probleemloze kilometers heeft gegeven. Die auto had echt plezier in het leven
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum