Pagina 34 van 59  [ 2922 berichten ]
  Bericht 
Raymond
Master
5 rubbertjes voor 4 gaten?
  Bericht 
RAH
Master
Mogelijk dat die 5 rubbertjes voor de afdichting van vijf schroeven is waarmee het kleppendeksel in het midden wordt vast gezet.
  Bericht 
Raaf
Master
BLikent schreef:
Nee, de deksel doet niet zoveel, behalve alle rondspattende olie binnen het blok/de kop houden.
Als die pakking kapot is, zou je olie aan de buitenkant van het blok zien. Die zit dan lager of gelijk aan de pakking. (soms door luchtstroming omhooggestuwd)


Dat wisselt per type motor. Bijvoorbeeld bij heel veel Volvo 5 cilinders houdt het kleppendeksel ook de nokkenassen op hun plek.

Lekkage naar de bougiegaten levert olie aan de buitenkant van de bougie op, niet aan de verbrandingskant. Dat is altijd dmv een druk pakking (koppakking) oid afgesloten.
Maar vergeet niet dat Honda nogal bijzondere dingen verzonnen en in productie genomen heeft.
  Bericht 
BLikent
Master
Het is niet motor specifiek, er zijn vast meer modellen die afwijken. Ik schets vooral een algemeen beeld.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Raaf schreef:
Lekkage naar de bougiegaten levert olie aan de buitenkant van de bougie op

Dat is waar.
  Bericht 
Raymond
Master
RAH schreef:
Mogelijk dat die 5 rubbertjes voor de afdichting van vijf schroeven is waarmee het kleppendeksel in het midden wordt vast gezet.

Ik dacht even niet verder. Dacht aan klepsteelrubbertjes.
  Bericht 
RAH
Master
Ik dacht eerst aan hele andere rubbertjes, tot ik even op de vorig pagina ging kijken waar het over ging. O:)
  Bericht 
dvdouden
Master
Als die rubbertjes lekken kan dat ook hele dure gevolgen hebben :lol:
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Knoeien bij het vullen met olie is ook een mooie bron van olie rond de bougie.
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
wat werkt beter? Wyns injector cleaner of Forte motor power 1 voor carbs en hoeveel moet je van die zooi per liter toevoegen? op een 14 liter tank bvd dank.
  Bericht 
GSXR1000
Master
Volgens mij allebei prima.
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
Lotus europa schreef:
hoeveel moet ik van die zo geheten magische zooi per liter toevoegen? op een 14 liter tank b.v.d. dank.
ik snap niks van die gallons us cups etc.....Therecommended dosage is 2-3 ounces of Fuel Treatment for every 10 gallons of gasoline het gaatdus overhet over een 14 liter benzine tank naar mil en niet naar us cups. is er iemand die mij het licht kan laten zien?
  Bericht 
dvdouden
Master
Lotus europa schreef:
2-3 ounces of Fuel Treatment for every 10 gallons of gasoline
60 tot 90 milliliter per 38 liter benzine.

Lotus europa schreef:
het gaatdus overhet over een 14 liter benzine tank
22 tot 33 milliliter per 14 liter

Google kan je helpen met conversies. Typ maar eens “2 fluid ounces in ml” of “10 gallons in liters”
  Bericht 
dvdouden
Master
Lotus europa schreef:
us cups
1 us cup = 236,6ml.
1 cup = 8 fluid ounce.
1 gallon is 16 cups.
1 gallon is 128 fl oz

De verhouding is dus 2 a 3 fl oz op 1280 fl oz.
1 op 426 tot 1 op 640 dus.
14000 ml / 640 = 21,8 ml
14000 ml / 426 = 32,8 ml
Dus
dvdouden schreef:
22 tot 33 milliliter per 14 liter
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
dvdouden schreef:
22 tot 33 milliliter per 14 liter

dank u. lijkt me erg weinig maar goed. ik geloof het nu wel ik kwam zelf uit op 120 mil.
  Bericht 
Raymond
Master
Bij dat soort additieven denk ik altijd: zo weinig kan niet goed zijn en verdubbel ik het.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dat dus. Het moet wel werken hè.
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
Raymond schreef:
denk ik altijd: zo weinig kan niet goed zijn en verdubbel ik het.


bedankt allemaal en dat heb ik dan ook gedaan met de Forte motor power 1 ipv Wyns injector cleaner daar heb ik een beter gevoel bij. en of het nu ook beter rijdt geen idee :oops: beter rijdt? hij start wel beter en geen E10 meer tanken, ook sta je zo wat droog. en wil je nog thuis komen.
  Bericht 
R
Master
Waar hoort in een BMW 1 serie de krik te zitten?
Stond een Franse auto in berm A2/A12 met een lekke band en een reservewiel maar zo snel gezien geen krik te bekennen.
Auto was ook weggezakt en kon het krikpunt niet (met zekerheid) lokaliseren om evt mijn krik te pakken.

RWS ook de afrit naar A12 DH afgekruist omdat mijn auto daar op het randje stond maar snel een autootje sturen lukte ze weer niet dit keer. Na telefonische oproep kwamen ze wel uiteindelijk en hopelijk hebben ze tussen de regels door, daar de band verwisselt, wat ik ze vroeg.
  Bericht 
Suggestief
Master
Die worden met run flats geleverd volgens mij. Reservewiel is een optie maar dan zonder krik.
Let erop dat de meeste moderne BMW's speciale krikpunten hebben. Met een normale krik heb je een rubberen adapter nodig die in het krikpunt past.
  Bericht 
R
Master
Ik durfde het ook niet aan, vond wel iets wat voelde als een krikpunt maar niet zeker genoeg.

Deze band was volledig aan gort maar heb niet gekeken of het een runflat was. Verse schade aan rechterkant kan ook best van het lekrijden geweest zijn, niet zeker en ook niet ter zake doende op dat moment.
  Bericht 
Suggestief
Master
Zo'n ding.


Bijlagen :


  Bericht 
R
Master
Ook weer aanschaffen dus voor onderweg al rijd ik geen BMW, waar blijft de goede oude tijd dat je met wat Facom, Hazet en Omega gereedschappen met bijna alles uit de voeten kon.
  Bericht 
Raaf
Master
R schreef:
Waar hoort in een BMW 1 serie de krik te zitten?


In het reservewiel of verticaal naast de accu.
  Bericht 
R
Master
Ok, daar waar ik wel gekeken heb.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
R schreef:
Stond een Franse auto in berm A2/A12 met een lekke band en een reservewiel maar zo snel gezien geen krik te bekennen.


Ga je je met een Frans gekentekende auto bemoeien?

Zou niets voor mij zijn. Ik bemoei sowieso niet zo snel, je kan alles verwachten tegenwoordig.

Gezinnetje zou nog kunnen.
  Bericht 
Joël D.
Master
Ik begin er niet meer aan. :)
  Bericht 
Walker
Master
 
Dave schreef:
Ga je je met een Frans gekentekende auto bemoeien?


Lijkt me idd niet zonder risico meer anno 2022... Nu had je het voordeel van de twijfel dat het geen A16 was.
  Bericht 
R
Master
Dave schreef:
Gezinnetje zou nog kunnen.


Moeder met twee kinderen, 10 en 15 jaar. Wel waarschijnlijk van Algerijnse afkomst.

Zelf al hun best gedaan om de krik te vinden en het reservewiel lag al bij het voorwiel. En uit de grote stad, durf ik ook wel op mijn fingerspritzengefuhl te vertrouwen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Yoow.

Ik kan me niet berusten in het benzineverbruik van mn vernieuwde bolide (BMW F30 330E) en ik verdenk de luchtmassameter ervan dat deze niet optimaal functioneert. Ik heb de boel uit elkaar gehaald, blijkt het een Heissfilmluftmassenmesser te zijn. Wat is dat nou weer? Een stickie in het luchtkanaal? Kan dit ook slijten cq incorrect gaan functioneren over tijd?

En waarom heet het heissfilm.. Zit er nog een sensor verderop in de buis? Ik zie een aftakking zitten, wat is dat dan voor aftakking?

Vind het sowieso een beetje inefficiënt luchtbuisverloop. Kan aan mij liggen maar ik had het zo niet aangelegd.

--
Een of andere tsjappie bij de dealer heeft wel met zn vieze handen een nieuw luchtfilter erin gedrukt. Dat vind ik niets, die vervang ik sowieso. Maar wat doe ik met de sensor, ook maar preventief vervangen?


Bijlagen :












  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik zie alleen maar gebruikte bmw 860556503 's ... Voor 25 Euri uit Litouwen (die komen uit sloopauto's natuurlijk). Is er een nieuwer modelnummer ofzo.

edit: oh wacht het heet 8605565 .. die 03 is .. dunno.. bonus? :D

Wat mij opvalt als ik diverse gebruikte produktfoto's op de Ebays bekijk, is dat bij mij dat sensordingetje niet meer haaks op de luchtstroom zit. Zou dat uitmaken? Lijkt mij wel. Maar ik durf er ook niet aan te zitten :x
  Bericht 
Dave
Webspecialist
hier een voorbeeldje.. die van mij "ligt vlak" (onderste foto)..

Het ding is dat ik sterk wisselend (en hoog) live brandstofverbruik zie. Soms zakt het zonder logisch aanwijsbare reden naar 6L/100km bij 120 km/u maar over het algemeen ligt het zo rond de 7.5L/100km zonder dat de accuhandel wordt bijgeladen.

Dit kan echt niet. (Dan ga ik weer terug naar diesel :[ ).


Bijlagen :




  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
7.5L/100km zonder dat de accuhandel wordt bijgeladen.


Wat weegt zo'n 330e?
En dit is puur benzine verbruik zonder accu ondersteuning?
1 op 13 bij 120 is wel stevig ja, mijn Seat doet dan 1 op 16.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
zonder accu ondersteuning


yup

weegt


dat moet niet uitmaken op een vlakke weg met 120 op de cruise. Als massa eenmaal op gang is, is het op gang.

Eergisteren dacht ik nog dat het wind was maar dat was gisteren niet meer het geval.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
dat dat friemeltje niet zit zoals bij de anderen, bevalt me allerminst.. Maar ik weet niet hoe zo'n sensor werkt. Dat stoort mij. Misschien maakt het niet uit of ie gedraaid zit of niet. Maar het lijkt mij van wel eigenlijk ppfzz..
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Is het een 2015-2018 330e?

Ik heb even in de AutoWeek Carbase gekeken maar daar staat helaas geen praktijkverbruik vermeld. Vroegah had je http://www.einszweidrei.de waar dat allemaal mooi op stond maar die site is helaas offline zie ik. Anders had je daar kunnen nakijken wat een normaal verbruik is.

Spritmonitor.de:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Spritmonitor is mij bekend, dat had ik vooraf al uitgezocht evenals tig Youtuupvideo's.

ik wil weten hoe zo'n sensor werkt. Maar ik ga yolo doen.. Het lijkt erop dat die 03 een revisienummer is. Ik denk minder lang na over een vuurwerkdoos dan dit, ook niet goed natuurlijk. Andere besteld.

Jammer dat me nog steeds niet duidelijk is wat er nog meer bij de luchtinlaat erin steekt.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Dit?

https://www.boschautoparts.com/p/mass-a ... 280218324-

Er staat een pdf onder attachments maar die krijg ik op mijn telefoon niet geopend.
  Bericht 
Suggestief
Master
Dave schreef:
mn vernieuwde bolide (BMW F30 330E)

Wat de f...


Die dingen hebben toch de elektromotor in de versnellingsbak?
Diie werken gevraagd of ongevraagd mee, ongeacht de rijstand.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
Diie werken gevraagd of ongevraagd mee, ongeacht de rijstand.


Nee dat is niet waar maar afgezien daarvan kan ik zien of dat zo is of niet op het infotainmentscherm.

Lotus Omega schreef:
Dit?


Ik heb het gevonden

Code:
02   Sensor, boost pressure      13 62 8637896         0.010 kg   56 €   bei Amazon prüfen   bei eBay prüfen
03   Temperature sensor      13 62 8626176         0.010 kg   29 €   bei Amazon prüfen   bei eBay prüfen


Bijlagen :


  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Het ding is dat ik sterk wisselend (en hoog) live brandstofverbruik zie. Soms zakt het zonder logisch aanwijsbare reden naar 6L/100km bij 120 km/u maar over het algemeen ligt het zo rond de 7.5L/100km zonder dat de accuhandel wordt bijgeladen.
7,5 is onbenullig veel. Ik had vandaag een 520i bij me en bij vlakke snelweg met 110 op de cruise was het bijna 5/100, bij 130 was het 6/100 ofzo. 7,5 lijkt me dan wel veul.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Euro 6 wellicht? Dan is absurd slecht voor het praktijkverbruik. Om van de interne vervuiling nog maar te zwijgen. Er gaat niks boven euro 4 met manifold injectie en geen EGR. Dan gaat je olie en je blok eeuwig mee.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik heb even een testrit gemaakt met OBDII Veepeak op mn telefoon met MAF sensor gegevens/RPM/snelheid/brandstofverbruik op het telefoonscherm. Ik wacht tot die andere sensor binnenkomt. Ben benieuwd of die dezelfde waardes ophoest.

Hoe ziet dat er dan uit? Nou zo


Youtube video


Mn telefoonscherm staat te helder waardoor het niet helemaal lekker overkomt.. Infotainmentscherm is daardoor ook nogal 'donker'. Maar ik heb nu geen zin om het helemaal opnieuw te doen. Morgen ofzo nog eens testen.

NoCashCow schreef:
Euro 6 wellicht?


zeker. Maar hoezo. EGR speelt bij benzine wel een rol maar toch niet zo'n grote? :roll:
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Het helpt allemaal niet...
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nee. Ik geef je gelijk. MAF vervangen maar ben niet overtuigd dat het wat uitmaakt (al heb ik nog niet getest op de Autobahn)

Ik ga maar eens kijken in wat voor wereld ik beland als ik besluit de kat eronderuit te laten rammen, EGR blokkade en chiptuning (remapping). Ik vind het maar niets zo.

Zijn er adressen? Misschien maar eens de België-kaart spelen.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
In welke modus rij je?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
2000 rpm modus
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Zit er geen comfort, sport of eco stand op?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
NoCashCow schreef:
Euro 6 wellicht?


refereer jij hieraan?

https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/u ... ysator-b48


Bijlagen :


  Bericht 
Dave
Webspecialist
Interessant? Maar krijg je gezeik bij 'de test' ?.. Dat zal haast wel :|

https://rvsuitlaatdelen.nl/product/downpipe-bmw-b48/


Bijlagen :


 Pagina 34 van 59  [ 2922 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy