▼
[ 2922 berichten ]
En economisch total loss ben je bij elke lege tank al met zo’n apparaat
Dat is bij jouw AMG ook vrij snel het geval hoor..
Bij vrijwel elke +10 jaar oude auto gaat het hard als je met dealer tarieven gaat rekenen.
Dat komt ondat er gl11 in moet.
Vaak drukt men er gl12 of gl12+ in. Dat en ouderdom. Ik bedoel wie vervangt nou om de zoveel jaar zijn kvs expansietankje?
Hier met de e39 ook alles vervangen van kvs systeem...
Bij een Griek?
Ik zou deze lekker laten staan.
Nee, ik heb m laten staan. Niet eens in onderhandeling gegaan. Ik hoef ook nog niets te hebben, maar deze was qua specs wel binnen mijn criteria
Mwoa. De Felicia uit 2000 hier voor de deur heeft er regelmatig eentje op bezoek gehad. De Fabia uit 2010 nog nooit.
Een keer goed afraggen zodat alles schoonbrandt.
Gisteren in de 'sportstand' gereden en toen was het iets minder erg.
Plus dit geintje hebben we een paar jaar terug ook gehad en idem bij de auto van een bekende. Beide keren waren het de bougies. Dus ik durf die gok wel aan voorlopig.
Als dit er nog inzit, de verdeelkap en de rotor vervangen. Bij weinig rijden kunnen de contacten binnenin roesten... Ipv vervangen kan je het ook opschuren, maar dat is geen garantie voor de langere termijn. Aan onderdelen ben je misschien een paar tientjes kwijt. Even inspecteren kost niets... een beetje tijd...
Wat nog kan is de bougiekabels vervangen, ook geen hele grote kostenpost. Doe dit vooral als er (kleine) haarscheurtjes in het rubber zit. Door die haarscheurtjes kan de stroom overspringen op de verkeerde plek van het blok (niet bij de bougie) en loopt de motor onregelmatig. Bij vochtig weer (herfst in combinatie met evt mist) verergert dit probleem. Dit vocht kruipt in de scheurtjes en helpt de stroom een andere route te nemen.
Of alleen bougie vervangen echt nodig is kan je vooral aan de kleur hiervan zien.
▲
[ 2922 berichten ]
dvdouden
Master
bruintje beer schreef:
Tsjongejonge. Met een beetje pech economisch total loss als je zelf niet handig bent.
Valt wel mee, het is geen standaard 1500 (5,3L) hè? Dit is één van de weinige 2500 modellen (8,1L), is toch zeker een halve tankbeugel meer waard op de markt En economisch total loss ben je bij elke lege tank al met zo’n apparaat
Raaf
Master
bruintje beer schreef:
Tsjongejonge. Met een beetje pech economisch total loss als je zelf niet handig bent.
Dat is bij jouw AMG ook vrij snel het geval hoor..
Bij vrijwel elke +10 jaar oude auto gaat het hard als je met dealer tarieven gaat rekenen.
bruintje beer
Master
Mwah, tussen de 10 en 12 is 'ie nog wel waard verwacht ik. Nou weet ik wel dat AMG ook AMG-prijzen heeft, maar het is nog niet zo erg als Porsche.
Raaf
Master
Dan kom je bij bijvoorbeeld een bakwissel al naar in de buurt van TL als je dat volgens dealer spec zou doen.
Maar gelukkig is er een grote markt specialisten buiten de dealer om.
Maar gelukkig is er een grote markt specialisten buiten de dealer om.
bruintje beer
Master
Raaf schreef:
Dan kom je bij bijvoorbeeld een bakwissel al naar in de buurt van TL als je dat volgens dealer spec zou doen.
GSXR1000
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Valt gewoon op dat BMW vaak kvs issues heeft
Dat komt ondat er gl11 in moet.
Vaak drukt men er gl12 of gl12+ in. Dat en ouderdom. Ik bedoel wie vervangt nou om de zoveel jaar zijn kvs expansietankje?
Hier met de e39 ook alles vervangen van kvs systeem...
wellproc
Master
Vandaag een proefritje gemaakt in een auto. Onder de motorkap trof ik wat rare dingen aan. Klopt het dat de schades onder de motorkap van beesten (marters) zijn en dat die gele draad een afschrikdraad is tegen marters? En hoort de toiletverfrisser daar dan ook bij?
Ow wacht: 'Marten defence' vol in beeld... Had ik nog helemaal niet gelezen...
Bijlagen :
Ow wacht: 'Marten defence' vol in beeld... Had ik nog helemaal niet gelezen...
Bijlagen :
Dashcam Drenthe
Master
wellproc schreef:
Vandaag een proefritje gemaakt in een auto
Bij een Griek?
Ik zou deze lekker laten staan.
wellproc
Master
Nee, een bij mij goed bekende garage (geen dealer). Auto viel qua rijden niet tegen (automaat en 150pk), maar qua toestand wel. Teveel kleine schades, volledig kale banden en dan deze zooi onder de motorkap...
Dave
Webspecialist
wel overleeft? uitrollen onder een viaduct met een wit vlak is niet het beste wat je kan doen
Piet_Piraat
Master
Ik zou 'm laten staan óf garantie eisen op alles voor de periode van minimaal een half jaar. Die beesten slopen alles.
Raymond
Master
wellproc schreef:
Auto viel qua rijden niet tegen (automaat en 150pk),...
Al ANWB Gold Member?
wellproc
Master
Raymond schreef:
Al ANWB Gold Member?
Nee, ik heb m laten staan. Niet eens in onderhandeling gegaan. Ik hoef ook nog niets te hebben, maar deze was qua specs wel binnen mijn criteria
Rover
Master
Ik zou hem ook laten staan, blijkbaar zit in die auto en die generatie veel rubber met relatief veel visitor verwerkt, dus heb je grotere kans weer last te krijgen van een marter.
Sander
Medewerker
Hehe ik heb ook een kastje en een toiletblokje in de auto hangen (moet wel citroen zijn trouwens).
Nadat ik regelmatig troep onder de motorkap vond. Een keer een hele boterham, botjes van spare ribs en twee keer een eendenei. Eén keer in stukjes, één keer helemaal intact
Die kudtbeesten lopen hier heel veel rond, ik wil de kans op schade wat verkleinen...
Nadat ik regelmatig troep onder de motorkap vond. Een keer een hele boterham, botjes van spare ribs en twee keer een eendenei. Eén keer in stukjes, één keer helemaal intact
Die kudtbeesten lopen hier heel veel rond, ik wil de kans op schade wat verkleinen...
Raymond
Master
Ik zie er hier regelmatig een over straat sluipen als ik de hond aan het uitlaten ben. Gelukkig heeft iemand 2 huizen verderop een Opel.
wellproc
Master
Geen idee of die beesten hier ook bestaan (auto komt uit Brabant volgens de boekjes). Maarreh: ze gaan af op bepaalde stofjes in rubber en Slopel stopt dat er wel in en Skoda niet?
Rover
Master
Is verschillend per bouwperiode en fabrikant van de onderdelen. Ze gaan - wat ik begrepen heb- vooral af op componenten waarin veel visolie verwerkt zit.
Ik zie ze bij ons zeer regelmatig en de Panda van onze vorige buurman vonden ze erg lekker.
Ik zie ze bij ons zeer regelmatig en de Panda van onze vorige buurman vonden ze erg lekker.
wellproc
Master
Ik vind de lachende Raymod wel bijzonder. Alsof in Skoda die zooi niet zou zitten en in Slopel/Citroën wel...
Juist in een Citroen zouden ze geen trek moeten hebben denk ik dan.
Juist in een Citroen zouden ze geen trek moeten hebben denk ik dan.
Raymond
Master
Ik lach wat ik rij lease. Laat ze die kar maar opvreten. Voor mij geen toiletblokjes in een bepaalde geur uit een bepaalde winkel waar ik ze alleen bij volle maan moet kopen anders werkt het niet. Fuk die auto.
Raymond
Master
Precies. Ik rij dat hok om economische en praktische redenen, niet uit liefde. Dan was het een ander verhaal.
Dashcam Drenthe
Master
Dave
Webspecialist
het is gewoon een kakker geworden
weten ze bij de hackey van je flitspaalverleden Raymond?
weten ze bij de hackey van je flitspaalverleden Raymond?
Raymond
Master
Dave schreef:
het is gewoon een kakker geworden
weten ze bij de hackey van je flitspaalverleden Raymond?
weten ze bij de hackey van je flitspaalverleden Raymond?
Raymond
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Verkeerde auto dus
Nee hoor. Ik heb zelf maar 2 avonden in de week een auto nodig. Woon-werk doe ik op de fiets; ik maak bijna geen kilometers. Voor de fun heb ik een leuke motor en ik heb nog ergens een oude Mini staan maar die wacht nog op een plek waar ik hem af kan bouwen…waar hij nou staat mag ik niet sleutelen. En laat het nou tegenvallen zo’n plek te vinden. Ze slopen hier alle garageboxen om ruimte te maken voor appartementen dus de run op boxen is groot. Dus die auto is er echt om praktische redenen, meer niet.
lacheisleuk
Master
Dat is toch ook helemaal niet erg. Zo lang je maar met respect andermans bezit blijft behandelen. En daar gaat het fout bij veel lui die een hok puur rijden omdat het praktisch is, die interesseren zich ook geen reet om de auto van een ander. Deur erin? Lekker boeiend. Bumpertje aangetikt bij wegrijden. Lekker belangrijk.
Pen
Master
wellproc schreef:
Skoda niet?
Mwoa. De Felicia uit 2000 hier voor de deur heeft er regelmatig eentje op bezoek gehad. De Fabia uit 2010 nog nooit.
Piet_Piraat
Master
Voordeel van zo'n Enyaq (en andere EV's) is dat je de eigenaren in elk geval niet kan betichten van jakkeren met een ijskoud blok.
18vti
Master
Piet_Piraat schreef:
Voordeel van zo'n Enyaq (en andere EV's) is dat je de eigenaren in elk geval niet kan betichten van jakkeren met een ijskoud blok.
Piet_Piraat
Master
De auto van madam is weer aan het bokken bij weinig gas geven. Bougies zijn net 10k oud, maar wel bijna drie jaar. Toch maar vervangen. Blijft wel kwetsbaar, zo'n oude auto die niet veel km's maakt en dan ook nog vooral op beperkte snelheid.
EGR ook al schoongemaakt maar dat was geen oplossing voor het bokken.
EGR ook al schoongemaakt maar dat was geen oplossing voor het bokken.
Dashcam Drenthe
Master
Dashcam Drenthe
Master
Hier staat een Twingo als 2e auto die max 2/3k per jaar doet. 0 problemen mee verder.
Weet niet wat voor auto de piraat het over heeft
Weet niet wat voor auto de piraat het over heeft
Piet_Piraat
Master
Een Jap van ruim over de 15 jaar oud. Punt is dat het (liefst) wat hoger moet zitten en sowieso vijfdeurs moet zijn, maar verder vooral niet te groot. En automaat (niet zo'n gerobotiseerde kutbak).
Ik heb al gekeken naar een Leaf oid maar ook die zijn nog erg duur met een beperkt bereik. E-up en al die andere varianten zijn nog duurder, dat kan nooit uit tov een setje bougies
Ik heb al gekeken naar een Leaf oid maar ook die zijn nog erg duur met een beperkt bereik. E-up en al die andere varianten zijn nog duurder, dat kan nooit uit tov een setje bougies
zerty
Master
Piet_Piraat schreef:
dan ook nog vooral op beperkte snelheid.
Een keer goed afraggen zodat alles schoonbrandt.
Piet_Piraat
Master
zerty schreef:
Een keer goed afraggen zodat alles schoonbrandt.
Reeds gedaan.Gisteren in de 'sportstand' gereden en toen was het iets minder erg.
Mr.Cabdriver schreef:
Ik zou het eerst in de carterventilatie zoeken.
Zit die er altijd op? Ik kan er in elk geval geen reserveonderdelen voor vinden.Plus dit geintje hebben we een paar jaar terug ook gehad en idem bij de auto van een bekende. Beide keren waren het de bougies. Dus ik durf die gok wel aan voorlopig.
Mr.Cabdriver
Master
Bougies vervangen na 3 jaar kan nooit kwaad.
Ja. Er is altijd, maar vooral na koude start, blow-by die carterdruk verhoogt en dat moet er direct uit. Dunne slang naar gasklephuis. Schoonmaken kan veel doen.
Vervangen hoeft vaak niet. Tenzij er een membraam in zit dat stuk is, maar dat verwacht ik niet.
Met meer info kun je wellicht meer hulp krijgen.
Piet_Piraat schreef:
Zit die er altijd op?
Ja. Er is altijd, maar vooral na koude start, blow-by die carterdruk verhoogt en dat moet er direct uit. Dunne slang naar gasklephuis. Schoonmaken kan veel doen.
Vervangen hoeft vaak niet. Tenzij er een membraam in zit dat stuk is, maar dat verwacht ik niet.
Piet_Piraat schreef:
Een Jap van ruim over de 15 jaar oud.
Met meer info kun je wellicht meer hulp krijgen.
BLikent
Master
Piet_Piraat schreef:
De auto van madam is weer aan het bokken bij weinig gas geven. Bougies zijn net 10k oud, maar wel bijna drie jaar. Toch maar vervangen.
Als dit er nog inzit, de verdeelkap en de rotor vervangen. Bij weinig rijden kunnen de contacten binnenin roesten... Ipv vervangen kan je het ook opschuren, maar dat is geen garantie voor de langere termijn. Aan onderdelen ben je misschien een paar tientjes kwijt. Even inspecteren kost niets... een beetje tijd...
Wat nog kan is de bougiekabels vervangen, ook geen hele grote kostenpost. Doe dit vooral als er (kleine) haarscheurtjes in het rubber zit. Door die haarscheurtjes kan de stroom overspringen op de verkeerde plek van het blok (niet bij de bougie) en loopt de motor onregelmatig. Bij vochtig weer (herfst in combinatie met evt mist) verergert dit probleem. Dit vocht kruipt in de scheurtjes en helpt de stroom een andere route te nemen.
Of alleen bougie vervangen echt nodig is kan je vooral aan de kleur hiervan zien.
Piet_Piraat
Master
Ik hou jullie suggesties in gedachten voor als de bougies geen soelaas bieden. Die zijn toch al besteld en dat werkte de vorige keer perfect.
Met dit soort ongein en de gekkigheid van nu toch maar weer eens gaan kijken voor een Leaf erbij. Helaas is het subsidiepotje voor dit jaar leeg dus ik wacht nog wel anderhalve maand met rondkijken en vergelijken.
Met dit soort ongein en de gekkigheid van nu toch maar weer eens gaan kijken voor een Leaf erbij. Helaas is het subsidiepotje voor dit jaar leeg dus ik wacht nog wel anderhalve maand met rondkijken en vergelijken.
maarten28
Master
Ik heb een echte oldtimer in de garage staan. Rijdt altijd. Nou ja, je moet wel een minuut starten als hij een half jaar stil gestaan heeft, maar na 3 jaar bougies wisselen? Misschien is het dat ik er geen 10k in 3 jaar mee rij, maar ik moet er niet aan denken.
Leaf (eerste generatie) komt niet veel verder dan 100 km en je zit ook nog met de Chademo aansluiting.
Leaf (eerste generatie) komt niet veel verder dan 100 km en je zit ook nog met de Chademo aansluiting.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum