▼
[ 2922 berichten ]
Pon Volkswagen iemand?
Wat verwacht je daarvan dan?
Lokale garage contacten lijkt me beter.
Als de motor is afgekoeld koelreservoir met water vullen, kijken waar het er uit stroomt. Als het een slang is, kan de ANWB wellicht een provisorische reparatie verrichten waardoor je na met water te vullen en de dop er af te laten zodat er geen druk opbouwt, naar huis/garage rijden.
Daar betaal ik al 8 jaar voor....ik verwachtte een diagnose en dat was er heel snel!
Binnen 30 minuten na online aanmelden stond de beste meneer er met zijn VW bus.
20 seconden mijn verhaal aangehoord, kap los getrokken, reservoir check...slangen check...Ahh, daar lag een dikke slang van het blok los
Slang terug gemonteerd/geklikt (Was waarschijnlijk los geschoten door het airco werk van de garage, krijgen ze nog wel te horen ) en 2 liter kvs erbij: Fixed!
Als me dit op de snelweg was overkomen i.p.v. de laatste paar km was het waarschijnlijk slecht afgelopen
Dat komt ook best vaak voor, ook bij E46....maar de Z4 is ook niet zo nieuw meer, he
Misschien het verhaal voor de aircojongens maar even aandikken, iets met vastloper ofzo Klein beetje schrikken kan geen kwaad.
voor het niet zelf kunnen kijken?
dure hobby.
---
Al had ik het zelf ook een keer @Kassel_DE moet ik er dan eerlijk bijvertellen. Uitlaat doormidden gebroken maar dacht dat er iets met de automaatbak was.
Ik heb alleen wat tegen de ANWB (zit dan ook bij Allianz)
Ik heb liever geen zwarte handen, het is een diesel, he
Niet echt als je puur naar dit "incident" kijkt....naar een garage laten slepen en daar "fixen" zou heel wat uurtjes gekost hebben.
(Absoluut gezien voor de einzer toch wel duur ja....bijna 900 euro aan lidmaatschap kosten voor 8 jaar probleemloos rijden... ...had niet verwacht dat ie het zolang zou volhouden )
Tijdens het 330Cd tijdperk hebben ze me in 4 jaar tijd 4x afgesleept met pech/aanrijden en naar huis gebracht.....dat is best goede service voor die 100 euro per jaar
Ik ook! Ik ook!
Overigens net 3.000 km door Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en België probleemloos afgelegd.
Bijlagen :
...Idd
Krijg je als het goed is nog wel een melding van.. Begint met dat gele lampje.
Ik heb de radiateur van de E36 ook al gehad, en gaat volgend jaar weer preventief. Doordat knutselsmurf de fan behuizing verkeerd gemonteerd had is die door de fan kapotgedrukt tegen de radiateur. Vertrouw de boel dus niet meer, en duur zijn die dingen ook niet.
Kan er meteen verse kvs en waterpomp in.
bij mn Passat was er een steentje in de radiator, of iets wat erachter zit (pomp?) gekomen. Lek. Kan me de rekening van 600 Euro nog herinneren in elk geval.
Kun je beter nieren hebben.
Die kreeg ik ook...geel "bakje" wat op een radiator lijkt"...bestaat daar ook een rode versie van?
Ff Google straks.
Rekening bij mij was ook 600 Euro. Inclusief radiateur, dat wel.
Zojuist sensor zelf vervangen en alles werkt weer zoals het hoort
Zit er niet op bij BMW zover ik het zie... na yellow alert komt het rode thermometer symbool verwacht ik.
▲
[ 2922 berichten ]
nova_niek
Respect
Piet_Piraat schreef:
Zullen voldoende fabrikanten zijn die zich er onderuit proberen te naaien.
Pon Volkswagen iemand?
Dave
Webspecialist
18vti schreef:
Zo de ANWB maar eens bellen..
Wat verwacht je daarvan dan?
Lokale garage contacten lijkt me beter.
RAH
Master
18vti schreef:
Zo de ANWB maar eens bellen..
Als de motor is afgekoeld koelreservoir met water vullen, kijken waar het er uit stroomt. Als het een slang is, kan de ANWB wellicht een provisorische reparatie verrichten waardoor je na met water te vullen en de dop er af te laten zodat er geen druk opbouwt, naar huis/garage rijden.
Dashcam Drenthe
Master
Iemand bekend met deze foutcode?
Licht gaat wel gewoon automatisch maar ruitenwissers niet meer. Originele ruit zit er in.
Bijlagen :
Licht gaat wel gewoon automatisch maar ruitenwissers niet meer. Originele ruit zit er in.
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
Hier niet maar daar https://www.vwforum.nl/viewtopic.php?t=203971 wel en https://www.vwforum.nl/viewtopic.php?p=2837647
of hier https://www.golftutkusu.com/topic/12101 ... oezueldue/ , daar https://forum.skodahome.cz/topic/145913 ... ý-senzor/ of hier http://autoprogs.ru/diagnostika-vag-aud ... ndex2.html .. Maar https://forum.octaviaclub.pl/forum/octa ... -błędami kan ook nog. En toch gaat er niets boven stokbrood https://www.forumgolf7.fr/forum/viewtop ... 3&start=60 want Duits https://www.skodacommunity.de/threads/v ... 3/page-380 is te origineel
Het is wel grappig dat het enige dingetje waar je echt op geilt bij een auto, stuk is.
of hier https://www.golftutkusu.com/topic/12101 ... oezueldue/ , daar https://forum.skodahome.cz/topic/145913 ... ý-senzor/ of hier http://autoprogs.ru/diagnostika-vag-aud ... ndex2.html .. Maar https://forum.octaviaclub.pl/forum/octa ... -błędami kan ook nog. En toch gaat er niets boven stokbrood https://www.forumgolf7.fr/forum/viewtop ... 3&start=60 want Duits https://www.skodacommunity.de/threads/v ... 3/page-380 is te origineel
Het is wel grappig dat het enige dingetje waar je echt op geilt bij een auto, stuk is.
Mdw
Ultimate Master
Dit al geprobeerd ? >
Heb met mijn Taxi ook en keer gehad , bleek iets heel simpels te zijn in de algemene instellingen
Citaat:
Heb ontdekt dat na instellingen wijzigen met regensensor je op de radio de fabrieksinstellingen moet terugzetten van de regenfunctie.
Nu is de storing weg. En werkt het weer naar behoren.
Nu is de storing weg. En werkt het weer naar behoren.
Heb met mijn Taxi ook en keer gehad , bleek iets heel simpels te zijn in de algemene instellingen
Dashcam Drenthe
Master
Instellingen uiteraard allemaal nagekeken. Staan allemaal goed.
Ga binnenkort boel loshalen en de sensor aandrukken, als dat niet werkt nieuwe sensor erin
Ga binnenkort boel loshalen en de sensor aandrukken, als dat niet werkt nieuwe sensor erin
18vti
Master
Dave schreef:
Wat verwacht je daarvan dan?
Daar betaal ik al 8 jaar voor....ik verwachtte een diagnose en dat was er heel snel!
Binnen 30 minuten na online aanmelden stond de beste meneer er met zijn VW bus.
20 seconden mijn verhaal aangehoord, kap los getrokken, reservoir check...slangen check...Ahh, daar lag een dikke slang van het blok los
Slang terug gemonteerd/geklikt (Was waarschijnlijk los geschoten door het airco werk van de garage, krijgen ze nog wel te horen ) en 2 liter kvs erbij: Fixed!
Als me dit op de snelweg was overkomen i.p.v. de laatste paar km was het waarschijnlijk slecht afgelopen
18vti
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Scheurtje in de kvs tank
Dat komt ook best vaak voor, ook bij E46....maar de Z4 is ook niet zo nieuw meer, he
bruintje beer
Master
18vti schreef:
Was waarschijnlijk los geschoten door het airco werk van de garage
Klik en klaar, gelukkig maar.Misschien het verhaal voor de aircojongens maar even aandikken, iets met vastloper ofzo Klein beetje schrikken kan geen kwaad.
Dave
Webspecialist
18vti schreef:
Daar betaal ik al 8 jaar voor....
voor het niet zelf kunnen kijken?
bruintje beer schreef:
Klik en klaar, gelukkig maar.
dure hobby.
---
Al had ik het zelf ook een keer @Kassel_DE moet ik er dan eerlijk bijvertellen. Uitlaat doormidden gebroken maar dacht dat er iets met de automaatbak was.
Ik heb alleen wat tegen de ANWB (zit dan ook bij Allianz)
18vti
Master
Dave schreef:
voor het niet zelf kunnen kijken?
Ik heb liever geen zwarte handen, het is een diesel, he
Dave schreef:
dure hobby.
Niet echt als je puur naar dit "incident" kijkt....naar een garage laten slepen en daar "fixen" zou heel wat uurtjes gekost hebben.
(Absoluut gezien voor de einzer toch wel duur ja....bijna 900 euro aan lidmaatschap kosten voor 8 jaar probleemloos rijden... ...had niet verwacht dat ie het zolang zou volhouden )
Tijdens het 330Cd tijdperk hebben ze me in 4 jaar tijd 4x afgesleept met pech/aanrijden en naar huis gebracht.....dat is best goede service voor die 100 euro per jaar
Joël D.
Master
Dashcam Drenthe schreef:
I know the feel bro
Ik ook! Ik ook!
Overigens net 3.000 km door Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en België probleemloos afgelegd.
Bijlagen :
Joël D.
Master
Jazeker. Mijn vriendin mocht in de Z4 blijven zitten! Stelvio pas was wel even spannend.
Joël D.
Master
Ik heb meer gezeik gehad in 2 jaar en 30k km in de Z4 dan 10 jaar en 50k km in de 155.
Dave
Webspecialist
Hahaha nu die weer in een volksmobiel rondrijdt gaat ie weer zeiken op BMW.
15-19 jaar oud dan mag je dat soort zaken echt wel een keer gaan verwachten.
15-19 jaar oud dan mag je dat soort zaken echt wel een keer gaan verwachten.
18vti
Master
Dave schreef:
Hahaha nu die weer in een volksmobiel rondrijdt gaat ie weer zeiken op BMW.
15-19 jaar oud dan mag je dat soort zaken echt wel een keer gaan verwachten.
15-19 jaar oud dan mag je dat soort zaken echt wel een keer gaan verwachten.
...Idd
Dashcam Drenthe
Master
Oh zo bedoelde ik het niet hoor
Valt gewoon op dat BMW vaak kvs issues heeft
Verder > BMW
Nog gekeken naar een 1er F10 M pakket. Maar 2 klasses hoger in mrb, onzuiniger en met dezelfde uitrusting dan de Leon veeel duurder.
Valt gewoon op dat BMW vaak kvs issues heeft
Verder > BMW
Nog gekeken naar een 1er F10 M pakket. Maar 2 klasses hoger in mrb, onzuiniger en met dezelfde uitrusting dan de Leon veeel duurder.
Raaf
Master
18vti schreef:
Als me dit op de snelweg was overkomen i.p.v. de laatste paar km was het waarschijnlijk slecht afgelopen
Krijg je als het goed is nog wel een melding van.. Begint met dat gele lampje.
Ik heb de radiateur van de E36 ook al gehad, en gaat volgend jaar weer preventief. Doordat knutselsmurf de fan behuizing verkeerd gemonteerd had is die door de fan kapotgedrukt tegen de radiateur. Vertrouw de boel dus niet meer, en duur zijn die dingen ook niet.
Kan er meteen verse kvs en waterpomp in.
Dave
Webspecialist
Dashcam Drenthe schreef:
Valt gewoon op dat BMW vaak kvs issues
bij mn Passat was er een steentje in de radiator, of iets wat erachter zit (pomp?) gekomen. Lek. Kan me de rekening van 600 Euro nog herinneren in elk geval.
Kun je beter nieren hebben.
Dave
Webspecialist
650 Euro; post2828407.html?hilit=lek#p2828407
oliekoeler kapotstuk. Kan je beter een defect expansievaatje hebben
oliekoeler kapotstuk. Kan je beter een defect expansievaatje hebben
18vti
Master
Raaf schreef:
Krijg je als het goed is nog wel een melding van.. Begint met dat gele lampje.
Die kreeg ik ook...geel "bakje" wat op een radiator lijkt"...bestaat daar ook een rode versie van?
Ff Google straks.
Joël D.
Master
Dave schreef:
650 Euro; post2828407.html?hilit=lek#p2828407
oliekoeler kapotstuk. Kan je beter een defect expansievaatje hebben
oliekoeler kapotstuk. Kan je beter een defect expansievaatje hebben
Rekening bij mij was ook 600 Euro. Inclusief radiateur, dat wel.
Mr.Cabdriver
Master
Dashcam Drenthe
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Iemand bekend met deze foutcode?
Licht gaat wel gewoon automatisch maar ruitenwissers niet meer. Originele ruit zit er in.
Licht gaat wel gewoon automatisch maar ruitenwissers niet meer. Originele ruit zit er in.
Zojuist sensor zelf vervangen en alles werkt weer zoals het hoort
18vti
Master
dvdouden schreef:
deze?
Zit er niet op bij BMW zover ik het zie... na yellow alert komt het rode thermometer symbool verwacht ik.
Raaf
Master
Die is voor temperatuur denk ik.
Mijn hok uit 1992 geeft het in de boordcomputer aan. Kühlerflussichkeit prüfen!
Mijn hok uit 1992 geeft het in de boordcomputer aan. Kühlerflussichkeit prüfen!
Raymond
Master
Dat zou die eigenlijk met een spraakcomputer moeten zeggen in traditionell Schreideutsch
Raaf
Master
Moet je eens een lampje aan laten staan als je het contact uitzet
Dat toontje is echt oberfeldwebel geweest in een kamp oid.
Dat toontje is echt oberfeldwebel geweest in een kamp oid.
dvdouden
Master
Broertje, tijdens het rijden over moeten schakelen op benzine omdat de LPG op is, en er dan achter komen dat de brandstofpomp onderweg overleden is
Nieuwe pomp moet van ver komen, maar daarvoor moet eerst nog de tank eronderuit, want niet bereikbaar van binnen
Bijlagen :
Nieuwe pomp moet van ver komen, maar daarvoor moet eerst nog de tank eronderuit, want niet bereikbaar van binnen
Bijlagen :
Piet_Piraat
Master
Dan kom je er meteen achter waarom zo'n ding tweedehands in aanschaf (te) goedkoop is.
dvdouden
Master
Toch 2,5 jaar mee gereden zonder noemenswaardige problemen, valt me eigenlijk nog mee
Raaf
Master
Das wel weer een zure sessie ja.
En wat moet er allemaal los om de tank eruit te halen? De uitlaat en cardanas?
En wat moet er allemaal los om de tank eruit te halen? De uitlaat en cardanas?
dvdouden
Master
Valt mee. De tank ligt tussen de cardanas en chassisbalk in, middendemper/uitlaat ligt aan de andere kant. Kwestie van beugels losschroeven (breken/slijpen waarschijnlijk…) en tank laten zakken.
bruintje beer
Master
dvdouden schreef:
Kwestie van beugels losschroeven (breken/slijpen waarschijnlijk…) en tank laten zakken.
Tsjongejonge. Met een beetje pech economisch total loss als je zelf niet handig bent.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum