▼
[ 2922 berichten ]
Zag die voor een paar tientjes, goed te doen. Ook zelf te doen?
Zie er nog wel een opmerking bij dat er geen coax kabel bij zit voor de navi, lijkt me echter dat die kabel tot de dakantenne loopt. En zal vast geen ramp zijn als die niets meer doet, SD-kaart met de kaarten is al lang verwisseld voor eentje met muziek.
Die had eentje uit de vriendengroep ook met haar 500. Knap vervelend als de klep niet meer open kan. Iets om voor te blijven.
Geen idee, ik heb het zelf gedaan. Ik weet niet goed hoe ze precies werken. Je hebt volgens mij wel van die mooie soldeerhulzen die je eventueel kan gebruiken.
Dit. Wel even solderen op een praktische plek waar de draad niet buigt natuurlijk.
Ik neem aan dat je daarvoor wel iets meer gedaan krijgt dan alleen de softtouch plastics opnieuw laten coaten?
Uhm ... Nja je krijgt de logo's en tekens weer erin gelasert. Maar op de meeste stukken zitten geen logo's, dus die maken we gewoon kaal. Airco paneel kan je een overlay voor kopen voor 150 Euro. Blijven nog de deurgrepen (met lock) en motorkap ontgrendeling over. Die laten we wel doen.
https://www.carplastix.com/pricelist/fe ... rrari-456/
Hier komt het uit op 4k ex btw trouwens.
Wijs besluit als ik die prijzen zo zie.
Klinkt wel geweldig. Althans, de F430 en 458 dan. En ach, die soft touch plastics is met heel veel auto's die wat ouder worden een ding. Alleen in een gemiddelde auto stoor je je er niet zo aan want dat is geen Ferrari.
Ik denk dat jij en je vader dit kanaal wel leuk vinden:
https://www.youtube.com/channel/UCA0ZY1x5r2lyKQfoUYvHvqQ
Die twee halen het IMHO niet bij een 360 Challenge Stradale. Maar liever nog een hoogtoerige 12 cilinder.
https://www.youtube.com/watch?v=1fzUnAUarNI
▲
[ 2922 berichten ]
bruintje beer
Master
RRL schreef:
Dat de ruitenwisser het niet doet is vooral ongemakkelijk, achterruitverwarming, derde remlicht en kofferbakslot schijnen ook via die kabelboom te gaan.
Dat had ik dus ook ooit, de dag voordat ik op vakantie zou gaan. Achterklep wilde mooi niet meer open, en zonder achterklep die open kan schiet een V70 z'n doel een beetje voorbij
RRL
Master
Joël D. schreef:
Zijn reparatie setjes voor beschikbaar.
Zag die voor een paar tientjes, goed te doen. Ook zelf te doen?
Zie er nog wel een opmerking bij dat er geen coax kabel bij zit voor de navi, lijkt me echter dat die kabel tot de dakantenne loopt. En zal vast geen ramp zijn als die niets meer doet, SD-kaart met de kaarten is al lang verwisseld voor eentje met muziek.
Dashcam Drenthe schreef:
Kofferbakslot en kenteken verlichting die niks meer deden.
Die had eentje uit de vriendengroep ook met haar 500. Knap vervelend als de klep niet meer open kan. Iets om voor te blijven.
Joël D.
Master
RRL schreef:
Ook zelf te doen?
Geen idee, ik heb het zelf gedaan. Ik weet niet goed hoe ze precies werken. Je hebt volgens mij wel van die mooie soldeerhulzen die je eventueel kan gebruiken.
Dave
Webspecialist
hoeft toch niet.. een doorknippen, krimpkousje eroverheen, solderen, krimpkousje laten krimpen en door met het volgende draadje.
dat was althans bij mn E90 pook voldoende. De Rus / Pool/ Roemeen is er vast nu nog blij mee.
dat was althans bij mn E90 pook voldoende. De Rus / Pool/ Roemeen is er vast nu nog blij mee.
Dave
Webspecialist
En daar was genoeg TOTAALKAPOT aan. En een paar bijna. Ook opnieuw gemaakt natuurlijk.
Bijlagen :
Bijlagen :
Joël D.
Master
Dave schreef:
hoeft toch niet.. een doorknippen, krimpkousje eroverheen, solderen, krimpkousje laten krimpen en door met het volgende draadje.
Dit. Wel even solderen op een praktische plek waar de draad niet buigt natuurlijk.
Dave
Webspecialist
Hmm het is wel zo zie ik bij nader inzien dat bij hem het koper niet aangetast/gebroken is en dat een nieuwe bescherming wellicht afdoende is. Weet alleen niet of een zijdelings doorgesneden krimpkousje wel blijft zitten. Of dat er plastificering voor dit soort draden bestaat.
Joël D.
Master
Was er eentje gebroken. Die heb ik verlengd en gesoldeerd. De rest met zelf vulkaniserende tape inderdaad gefixt.
Joël D.
Master
Zo, kaal. Wel een lekkere fletse foto geworden zeg.
Alles wat plakte uit de auto gehaald, nu zelf even aan de slag met schoonmaken en sommige delen opnieuw laten opknappen.
Bijlagen :
Alles wat plakte uit de auto gehaald, nu zelf even aan de slag met schoonmaken en sommige delen opnieuw laten opknappen.
Bijlagen :
Lotus Omega
Master
Heb ik iets gemist? Heb je nu een Ferrari??
Net nog eens aan de Climate Control van m’n Focus geprutst. Ik heb inmiddels door dat tijdens rijden met de ventilatie op voorruit, hoofd en voeten hij dus koud blijft. Als de voorruit uit is en alleen op hoofd/voeten staat wordt hij wel warm. Op automatische stand (climate control) nog steeds lauwtjes.
Net de boel nog eens uit elkaar gehaald en de sensor achter het rastertje waarvan ik dacht dat hij kapot was doet het wel. Ik heb hem net met eigen ogen zien draaien. De CC heb ik tot het moederbord uit elkaar gehaald maar lijkt zgan. Zeer weinig tot geen stof te bekennen, ook op de sensor/ventilator niet die ik nog voor de zekerheid heb schoongemaakt met een compressor. De radio lijkt na opnieuw aansluiten radio weer goede ontvangst te hebben maar dat weet ik deze week pas zeker na een paar ritten.
Net nog eens aan de Climate Control van m’n Focus geprutst. Ik heb inmiddels door dat tijdens rijden met de ventilatie op voorruit, hoofd en voeten hij dus koud blijft. Als de voorruit uit is en alleen op hoofd/voeten staat wordt hij wel warm. Op automatische stand (climate control) nog steeds lauwtjes.
Net de boel nog eens uit elkaar gehaald en de sensor achter het rastertje waarvan ik dacht dat hij kapot was doet het wel. Ik heb hem net met eigen ogen zien draaien. De CC heb ik tot het moederbord uit elkaar gehaald maar lijkt zgan. Zeer weinig tot geen stof te bekennen, ook op de sensor/ventilator niet die ik nog voor de zekerheid heb schoongemaakt met een compressor. De radio lijkt na opnieuw aansluiten radio weer goede ontvangst te hebben maar dat weet ik deze week pas zeker na een paar ritten.
Lotus Omega
Master
Volgens mij hoeft ik niet alles te hebben toch? Ik heb bijv. geen koplampsproeiers.
Is hier hetzelfde:
https://fusesdiagram.com/ford/fuses-and ... s-mk1.html
Is hier hetzelfde:
https://fusesdiagram.com/ford/fuses-and ... s-mk1.html
Lotus Omega
Master
Hm, op 20 graden C lijkt de CC het vrij normaal te doen maar als ik hem hoger zet begint 'ie alsnog als een gek te blazen zonder dat het warmer wordt. Radio ontvangst is iets beter geworden.
Joël D.
Master
Ja, het is goed zo. Alle onderdelen opnieuw op laten knappen kost ongeveer 3.000 Euro.
406
Master
Joël D. schreef:
3.000 Euro
Ik neem aan dat je daarvoor wel iets meer gedaan krijgt dan alleen de softtouch plastics opnieuw laten coaten?
Lotus Omega
Master
Die soft coating verweert na verloop van tijd en wordt dan plakkerig. Had ik ook bij mijn vorige laptop en muis.
Joël D.
Master
406 schreef:
Ik neem aan dat je daarvoor wel iets meer gedaan krijgt dan alleen de softtouch plastics opnieuw laten coaten?
Uhm ... Nja je krijgt de logo's en tekens weer erin gelasert. Maar op de meeste stukken zitten geen logo's, dus die maken we gewoon kaal. Airco paneel kan je een overlay voor kopen voor 150 Euro. Blijven nog de deurgrepen (met lock) en motorkap ontgrendeling over. Die laten we wel doen.
https://www.carplastix.com/pricelist/fe ... rrari-456/
Hier komt het uit op 4k ex btw trouwens.
Blaataap
Master
bruintje beer schreef:
Note to self: ok, prijzen bekeken, geen Ferrari kopen.
Wijs besluit als ik die prijzen zo zie.
A4
F1 kenner '22
A4
F1 kenner '22
True, maar wel duur Italiaans spul. Daar verwacht je dan toch wel iets van. Of niet natuurlijk.
Blaataap
Master
Joël D. schreef:
Nee joh, je betaalt voor de motor. De rest moet je zien als extraatje.
Klinkt wel geweldig. Althans, de F430 en 458 dan. En ach, die soft touch plastics is met heel veel auto's die wat ouder worden een ding. Alleen in een gemiddelde auto stoor je je er niet zo aan want dat is geen Ferrari.
Mr.Cabdriver
Master
Joël D. schreef:
De rest moet je zien als extraatje.
Ik denk dat jij en je vader dit kanaal wel leuk vinden:
https://www.youtube.com/channel/UCA0ZY1x5r2lyKQfoUYvHvqQ
406
Master
Blaataap schreef:
Klinkt wel geweldig. Althans, de F430 en 458 dan
Die twee halen het IMHO niet bij een 360 Challenge Stradale. Maar liever nog een hoogtoerige 12 cilinder.
https://www.youtube.com/watch?v=1fzUnAUarNI
RAH
Master
Red ik dat op één tank?
Overigens, een knappe E38 met V12? Die V12 blokken zijn beresterk. Als je er één vindt die behoorlijk is onderhouden kan je er nog jaren mee voort.
Overigens, een knappe E38 met V12? Die V12 blokken zijn beresterk. Als je er één vindt die behoorlijk is onderhouden kan je er nog jaren mee voort.
Piet_Piraat
Master
406 schreef:
Tegen de tijd dat ik een Ferrari V12 kan betalen kun je nergens meer tanken.
Ik zei niets over een Ferrari. Ik vind jou nog wel zo'n liefhebber die ooit een V12 wil hebben gehad.
406
Master
Aston DB9 zou het dan moeten worden, mooiste auto ooit. Maar de XKR inruilen en nog 30-40k bijleggen op een auto die niet of nauwelijks sneller is? Nee.
En een E38 750i of iets van dien aard er naast kopen gaat in de huidige situatie ook niet gebeuren.
En een E38 750i of iets van dien aard er naast kopen gaat in de huidige situatie ook niet gebeuren.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum