▼
[ 2922 berichten ]
Bij een normale auto brand er dan een zekering door maar zal wel een topautodingetje zijn.....
Gelukkig rij ik een tesla waar ik alleen bang moet zijn voor een lege accu
Mijn auto gaf weleens aan dat de acculading aan de lage kant was na veel korte stukken.
Nu had ik net 400km gereden en na 25min parkeren de accu helemaal plat terwijl na testen de accu en dynamo in orde zijn. Enige toevoeging is die aanhanger erachter.
Yeah...had ik ook altijd...
Wat heeft dat (en de rest) er mee te maken?
Punt is dat die auto onbetrouwbaar is zolang de oorzaak niet bekend is.
DD Ik zou iig niet vertrouwen op die accutester. Die teste bij mij ook ooit goed terwijl de accu toch echt kapot was. Hoe ze die de tweede keer getest hebben weet ik niet, de accu moest iig uit de auto toen.(was een garantie dingetje toen, net 1 dag voor de garantie afgelopen was)
Die van mij was een Varta, maar dus wel binnen 2 jaar kapot. Gelukkig net binnen de garantie en kreeg mijn geld terug.
Wordt die aanhanger wel spanningsloos gemaakt als de auto van het contact gaat? Even doormeten, lijkt me.
Die trekhaak, heb je die er niet goedkoop onder laten zetten?
Gewoon een Brink trekhaak bij een fatsoenlijke garage.
Ik heb deze specifieke aanhanger al vaker mee gehad zonder problemen..
Mag de verhuurder doen.
Ga er morgen wel melding van maken...
Had m opgehaald. Onder het zand, oprijplaten verkeerd erop (vielen er bijna af), lekke band en het neuswiel trilt weer naar beneden....
Als er stroom blijft lopen bij contact-uit ligt de oozaak niet bij de aanhanger maar bij de auto.
Ik denk niet dat dat het geval is.
Dan had ik de afgelopen keren al problemen moeten hebben
Tenzij het iets is dat nu pas ontstaan is natuurlijk. Of misschien heeft er een deur of achterklep niet helemaal goed dicht gezeten? Hoewel dat een accu niet leeg mag kunnen trekken in een nachtje.
Om de accu binnen een nacht bijna leeg te trekken moet er echt behoorlijk stroom lopen. Wat zit er in, 70 Ah of zo? Parkeerlicht aan laten staan (richtingaanwijzer niet neutraal?). Ik bedenk maar wat heh... hoewel ook dat nog makkelijk zou moeten kunnen.
Ik heb 20/25 min stil gestaan.
Even lunchen en toen was die al helemaal plat
Uiteraard
Heb iets gehoord over een chippie dat er mee stopt (Ja, 1 van de zovelen in de uber slechte E60) waardoor de accu niet meer bijgeladen wordt terwijl de accu wel OK is.
7,6 miljoen hits bij een Nederlandse zoekterm.
https://www.google.nl/search?q=tesla+pr ... CAY&uact=5
148 miljoen in 't Engels. Peanuts.
Dat is een beetje pallets appels met een doosje peren vergelijken. BMW maakt al 100 jaar auto en motoren. BMW heeft veel meer voertuigen op de markt gebracht dan Tesla, niet alleen in absolute aantallen, maar ook in modellen. Logisch dus dat er meer ervaring en discussie is over BMW dan over Tesla.
Mee eens, een E53 droogt erg slecht op en is eigenlijk nooit echt mooi geweest. E39 is , maar ook de E60 en E61 drogen erg goed op (terwijl ik die bij introductie absoluut niet mooi vond).
Ga nu langzaam aan centjes opzij leggen voor de E70 (2e generatie X5), ik blijf dat een hele mooie wagen vinden die optisch niet heel erg verouderd voor mijn gevoel.
Normaal wel.
Dan schakelen de verbruikers zichzelf uit zodat de auto nog kan starten.
Heb je al geprobeerd wat ik eerder schreef?
Dan had je het weg moeten halen en niet een verhaal eronder moeten typen.
En nee, als ik in Duitsland auto's op zou moeten halen had ik geen Tesla gekocht.
En verder probeer ik hem gewoon te helpen.
Kortsluiting lijkt mij niet kunnen want dan brand er een zekering door.
Is de accu leeg na 20min alarmlichten aan, dan is de accu of dynamo slecht.
En omdat ik zelf heb meegemaakt dat zo'n accutester aangeeft dat de accu goed is terwijl hij toch kapot was, zeg ik: test die accu zelf DD
Ohja, ligt het ineens aan mij, zal effe lekker worden. Kijk eens naar je eigen gedrag.
Dat moet een accu gewoon kunnen hebben.
Als de motor niet meteen aanslaat en je iedere keer 5sec moet starten is het een ander verhaal.
Maar dan stopt een slechte accu er na 2 keer al mee.
Dat zeg ik helemaal niet.
Niet iedereen kan het zich veroorloven om een compleet eigen garagebedrijf aan te houden voor zijn hobby-auto....
▲
[ 2922 berichten ]
zerty
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Adac had het over kortsluiting achtig iets
Bij een normale auto brand er dan een zekering door maar zal wel een topautodingetje zijn.....
Gelukkig rij ik een tesla waar ik alleen bang moet zijn voor een lege accu
Dave
Webspecialist
Wat een stom gelul, ,alsof jij auto's aan het ophalen bent voor anderen ergens diep in Duitsland. Rondrijden met bier is een hele andere tak van sport hoor. (namelijk geen sport).
Verder issie 24, wat wil je nou allemaal. Ga iemand van je eigen leeftijd afzeiken.
Gewoon heerlijk ondernemend bezig, nog internationaal ook, ik vind het mooi DD
Verder issie 24, wat wil je nou allemaal. Ga iemand van je eigen leeftijd afzeiken.
Gewoon heerlijk ondernemend bezig, nog internationaal ook, ik vind het mooi DD
Dashcam Drenthe
Master
yj24tp schreef:
maar je schreef eerder aan Dave dat je het probleem al had voordat je de trekhaak eronder had en nu je vandaag een aanhanger erachter hebt hangen ligt het aan de aanhanger
Mijn auto gaf weleens aan dat de acculading aan de lage kant was na veel korte stukken.
Nu had ik net 400km gereden en na 25min parkeren de accu helemaal plat terwijl na testen de accu en dynamo in orde zijn. Enige toevoeging is die aanhanger erachter.
Dave schreef:
Dat ik dat nog had moeten zeggen.
Ik heb altijd startkabels bij
Ik heb altijd startkabels bij
Yeah...had ik ook altijd...
zerty
Master
Dave schreef:
alsof jij auto's aan het ophalen bent voor anderen ergens diep in Duitsland
Wat heeft dat (en de rest) er mee te maken?
Punt is dat die auto onbetrouwbaar is zolang de oorzaak niet bekend is.
DD Ik zou iig niet vertrouwen op die accutester. Die teste bij mij ook ooit goed terwijl de accu toch echt kapot was. Hoe ze die de tweede keer getest hebben weet ik niet, de accu moest iig uit de auto toen.(was een garantie dingetje toen, net 1 dag voor de garantie afgelopen was)
Dashcam Drenthe
Master
Ik laat de accu nog een keer controleren bij een andere garage voor de zekerheid.
Het is een originele BMW accu uit 2019. Zou toch niet nu al kapot mogen gaan denk ik dan..
Ik heb vannacht de stekker van de aanhanger eruit gehaald en vanochtend startte de BMW zonder enige melding.
Het is een originele BMW accu uit 2019. Zou toch niet nu al kapot mogen gaan denk ik dan..
Ik heb vannacht de stekker van de aanhanger eruit gehaald en vanochtend startte de BMW zonder enige melding.
zerty
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Het is een originele BMW accu uit 2019. Zou toch niet nu al kapot mogen gaan denk ik dan..
Die van mij was een Varta, maar dus wel binnen 2 jaar kapot. Gelukkig net binnen de garantie en kreeg mijn geld terug.
Griffin
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Ik heb vannacht de stekker van de aanhanger eruit gehaald en vanochtend startte de BMW zonder enige melding.
Wordt die aanhanger wel spanningsloos gemaakt als de auto van het contact gaat? Even doormeten, lijkt me.
Die trekhaak, heb je die er niet goedkoop onder laten zetten?
Dashcam Drenthe
Master
Griffin schreef:
Die trekhaak, heb je die er niet goedkoop onder laten zetten?
Gewoon een Brink trekhaak bij een fatsoenlijke garage.
Ik heb deze specifieke aanhanger al vaker mee gehad zonder problemen..
Griffin schreef:
Wordt die aanhanger wel spanningsloos gemaakt als de auto van het contact gaat? Even doormeten, lijkt me.
Mag de verhuurder doen.
Ga er morgen wel melding van maken...
Had m opgehaald. Onder het zand, oprijplaten verkeerd erop (vielen er bijna af), lekke band en het neuswiel trilt weer naar beneden....
Griffin
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Mag de verhuurder doen.
Ga er morgen wel melding van maken...
Ga er morgen wel melding van maken...
Als er stroom blijft lopen bij contact-uit ligt de oozaak niet bij de aanhanger maar bij de auto.
Dashcam Drenthe
Master
Griffin schreef:
Als er stroom blijft lopen bij contact-uit ligt de oozaak niet bij de aanhanger maar bij de auto
Ik denk niet dat dat het geval is.
Dan had ik de afgelopen keren al problemen moeten hebben
Raaf
Master
Scheelt in ieder geval dat het je accu niet lijkt te zijn!
Maar puntje dat die aanhanger hem leegtrekt met contact los zou ik wel naar laten kijken. Dat hoort niet te kunnen.
Als de motor loopt is iets als een mistlampje niet iets wat uit zou moeten maken.
Maar puntje dat die aanhanger hem leegtrekt met contact los zou ik wel naar laten kijken. Dat hoort niet te kunnen.
Als de motor loopt is iets als een mistlampje niet iets wat uit zou moeten maken.
Dashcam Drenthe
Master
Ik had de alarmlichten 20 min aan.
Zou die alsnog niet om moeten leegtrekken lijkt mij...
Zou die alsnog niet om moeten leegtrekken lijkt mij...
Griffin
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Dan had ik de afgelopen keren al problemen moeten hebben
Tenzij het iets is dat nu pas ontstaan is natuurlijk. Of misschien heeft er een deur of achterklep niet helemaal goed dicht gezeten? Hoewel dat een accu niet leeg mag kunnen trekken in een nachtje.
Om de accu binnen een nacht bijna leeg te trekken moet er echt behoorlijk stroom lopen. Wat zit er in, 70 Ah of zo? Parkeerlicht aan laten staan (richtingaanwijzer niet neutraal?). Ik bedenk maar wat heh... hoewel ook dat nog makkelijk zou moeten kunnen.
Dashcam Drenthe
Master
Griffin schreef:
binnen een nacht
Ik heb 20/25 min stil gestaan.
Even lunchen en toen was die al helemaal plat
Dave
Webspecialist
Bij kortsluiting gaat het hard. Al helemaal als dat al honderden kilometers aan de gang was. Je hebt de verlichting wel gecontroleerd voordat je op pad ging neem ik aan? Blijft een raar verhaal maargoed wat doe je eraan.
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Je hebt de verlichting wel gecontroleerd voordat je op pad ging neem ik aan?
Uiteraard
18vti
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Nou ik heb net 300km gereden en de BMW start niet meer.
Storing 4x4, abs, esp, accumelding.
Storing 4x4, abs, esp, accumelding.
Heb iets gehoord over een chippie dat er mee stopt (Ja, 1 van de zovelen in de uber slechte E60) waardoor de accu niet meer bijgeladen wordt terwijl de accu wel OK is.
zerty
Master
Probeer de auto eens 10 keer achter elkaar te starten (dus meteen weer uitzetten als hij start)
Als dit niet lukt is je accu kapot. (er vanuit gaand dat je dynamo goed is)
Als dit niet lukt is je accu kapot. (er vanuit gaand dat je dynamo goed is)
Arieb
Master
Met mistlichtschakeling? Of 12v continu?
Als je op pin 2 +12 V hebt staan en de aanhanger heeft daar de mistlamp op zitten
Als je op pin 2 +12 V hebt staan en de aanhanger heeft daar de mistlamp op zitten
Dave
Webspecialist
aanhanger was eerder mee zonder problemen. Lekker nog dertig pagina's door blijven bomen over een probleem die allang teruggebracht is.
Injectie
F1 kenner '22
Je weet toch Dave...... Men leest het probleem. En daarna de laatste reactie. Alle tig reacties daartussen zijn gewoon niet gepost
Dave
Webspecialist
Daarop voortbordurend .. Ik heb de laatste maanden een gaar extra display dingetje bovenop het dashboard. Doet nutteloze dingen weergeven zoals de tijd maar ook de buitentemp. en de voltage van de accu (danwel het bjlaadvoltage). Vooral dat laatste is in deze situatie handig om te zien.
Een simpel 5 Euro dingetje uit die China maar het werkt wel; https://www.amazon.de/gp/product/B07H3M3MQK/
Ik wil de buitentemp. op het beeld van mn dashcam hebben zodat er geen Matt's Off-road Recovery weather reports gegeven hoeven te worden, vandaar. Maar dus ook handig bij kortsluitende aanhangers.
Het ziet er ietwat gaar uit omdat het in het blikveld van de dashcam moet zitten maar Idonotgiveafack.
Een simpel 5 Euro dingetje uit die China maar het werkt wel; https://www.amazon.de/gp/product/B07H3M3MQK/
Ik wil de buitentemp. op het beeld van mn dashcam hebben zodat er geen Matt's Off-road Recovery weather reports gegeven hoeven te worden, vandaar. Maar dus ook handig bij kortsluitende aanhangers.
Het ziet er ietwat gaar uit omdat het in het blikveld van de dashcam moet zitten maar Idonotgiveafack.
Piet_Piraat
Master
406 schreef:
Zo'n X5 mag maar iets van 2500kg trekken (afhankelijk van generatie en motorisering). Gewoon een landrover discovery 3 of rangerover 322 halen, mogen 3500kg trekken
Maar dat rijdt dan weer voor geen meter. Laatst in zo'n Discovery Sport gezeten (da's sowieso geen echte, maar toch). Krap van binnen, helt over, nee bedankt. Dan maar zo'n X5. Al vind ik wel dat ze redelijk snel oud ogen. Zo'n E39 of E60 droogt een stuk beter op dan een E53.zerty schreef:
Gelukkig rij ik een tesla waar ik alleen bang moet zijn voor een lege accu
Inderdaad, verder is er nooit iets aan de hand met Tesla's! https://www.google.nl/search?q=tesla+pr ... CAY&uact=57,6 miljoen hits bij een Nederlandse zoekterm.
https://www.google.nl/search?q=tesla+pr ... CAY&uact=5
148 miljoen in 't Engels. Peanuts.
Piet_Piraat
Master
Dat al die eigenaren van een Tesla het ding zo ophemelen alsof het perfect is, terwijl het dat niet is.
Joël D.
Master
Nee hoor. Is allemaal troep BMW. Mja, je moet toch wat als je RWD met een 6 cilinder wil rijden.
RAH
Master
zerty schreef:
Bmw heeft 11.000.000 hits, wat is je punt?
Dat is een beetje pallets appels met een doosje peren vergelijken. BMW maakt al 100 jaar auto en motoren. BMW heeft veel meer voertuigen op de markt gebracht dan Tesla, niet alleen in absolute aantallen, maar ook in modellen. Logisch dus dat er meer ervaring en discussie is over BMW dan over Tesla.
zerty
Master
Laatste wat ik erover zeg.
Precies, zoveel ervaring en nog lukt dat niet zonder dat er recalls zijn.
RAH schreef:
BMW maakt al 100 jaar auto en motoren
Precies, zoveel ervaring en nog lukt dat niet zonder dat er recalls zijn.
A4
F1 kenner '22
Piet_Piraat schreef:
E39 of E60 droogt een stuk beter op dan een E53.
Mee eens, een E53 droogt erg slecht op en is eigenlijk nooit echt mooi geweest. E39 is , maar ook de E60 en E61 drogen erg goed op (terwijl ik die bij introductie absoluut niet mooi vond).
Ga nu langzaam aan centjes opzij leggen voor de E70 (2e generatie X5), ik blijf dat een hele mooie wagen vinden die optisch niet heel erg verouderd voor mijn gevoel.
RRL
Master
Wat mij nog het meest verbaasd maar nog niet genoemd is, zit er geen accubeveiliging op de E60? Zelfs de 406 uit 2002 had dat al, na maximaal een half uur alles uit tot de eerstvolgende motorstart. Op een tekstmelding bij het openen van de deur na deed niets het meer, ook de binnenverlichting bleef uit.
Gaat het je nu om het schoppen of ben je zo'n zelfde Tesla evangelist die die dingen compleet ophemelt? Tesla wordt bij ons uit de leaseregeling geschopt, gaat weer een hoop 'ik ben geweldig want ik rij Tesla' verhalen schelen.
Dat heb ik meestal bij BMW's, hebben altijd een aanloop nodig. Moet gezegd dat het met de huidige generatie wel erg lang duurt voor ik het wat begin te vinden. Ze hebben in elk geval allemaal het uitgebreide shadow pakket nodig om die barbecueroosters te verhullen.
zerty schreef:
Precies, zoveel ervaring en nog lukt dat niet zonder dat er recalls zijn.
Gaat het je nu om het schoppen of ben je zo'n zelfde Tesla evangelist die die dingen compleet ophemelt? Tesla wordt bij ons uit de leaseregeling geschopt, gaat weer een hoop 'ik ben geweldig want ik rij Tesla' verhalen schelen.
A4 schreef:
(terwijl ik die bij introductie absoluut niet mooi vond).
Dat heb ik meestal bij BMW's, hebben altijd een aanloop nodig. Moet gezegd dat het met de huidige generatie wel erg lang duurt voor ik het wat begin te vinden. Ze hebben in elk geval allemaal het uitgebreide shadow pakket nodig om die barbecueroosters te verhullen.
zerty
Master
Dashcam Drenthe
Master
RRL schreef:
zit er geen accubeveiliging op de E60? Z
Normaal wel.
Dan schakelen de verbruikers zichzelf uit zodat de auto nog kan starten.
Blaataap
Master
Daar heb je niks aan als je kortsluiting hebt. Dat kan veel te snel gaan voor de beveiliging.
zerty
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Dan schakelen de verbruikers zichzelf uit zodat de auto nog kan starten.
Heb je al geprobeerd wat ik eerder schreef?
Dave
Webspecialist
zerty
Master
Dave schreef:
Je had er helemaal niet over moeten beginnen
Dan had je het weg moeten halen en niet een verhaal eronder moeten typen.
En nee, als ik in Duitsland auto's op zou moeten halen had ik geen Tesla gekocht.
En verder probeer ik hem gewoon te helpen.
Kortsluiting lijkt mij niet kunnen want dan brand er een zekering door.
Is de accu leeg na 20min alarmlichten aan, dan is de accu of dynamo slecht.
En omdat ik zelf heb meegemaakt dat zo'n accutester aangeeft dat de accu goed is terwijl hij toch kapot was, zeg ik: test die accu zelf DD
zerty schreef:
Probeer de auto eens 10 keer achter elkaar te starten (dus meteen weer uitzetten als hij start)
bruintje beer
Master
dan kom je er misschien wel achter maar het lijkt me een forse aanslag op je accu. Beetje zonde als 'ie toch niet aan z'n eindje is.
Dave
Webspecialist
zerty schreef:
Dan had je het weg moeten halen
Ohja, ligt het ineens aan mij, zal effe lekker worden. Kijk eens naar je eigen gedrag.
zerty
Master
bruintje beer schreef:
maar het lijkt me een forse aanslag op je accu
Dat moet een accu gewoon kunnen hebben.
Als de motor niet meteen aanslaat en je iedere keer 5sec moet starten is het een ander verhaal.
Maar dan stopt een slechte accu er na 2 keer al mee.
Dave schreef:
Ohja, ligt het ineens aan mij
Dat zeg ik helemaal niet.
Injectie
F1 kenner '22
Gisteren toen ik bijna thuis was gaf de dynamo de geest. 11,8V op de spanningsmeter. En af en toe nog even pieken op 13,7 onder het rijden.
Voor nu 2 reserve accu's geregeld. Zometeen maar eens een paar rake klappen geven op dat ding en dan naar de zaak rijden. (85 km) Daar er maar een gereviseerde opklussen. Ik weet uit ervaring dat ik minimaal 50 kilometer kan rijden op een accu lading. (Licht uit, ventilatie uit, radio uit) Ik hoop stiekem dat die klappen er voor zorgen dat hij het nog weer even gaat doen.
Voor nu 2 reserve accu's geregeld. Zometeen maar eens een paar rake klappen geven op dat ding en dan naar de zaak rijden. (85 km) Daar er maar een gereviseerde opklussen. Ik weet uit ervaring dat ik minimaal 50 kilometer kan rijden op een accu lading. (Licht uit, ventilatie uit, radio uit) Ik hoop stiekem dat die klappen er voor zorgen dat hij het nog weer even gaat doen.
Mr.Cabdriver
Master
Hoe is het gegaan?
Een klap er op helpt bij een startmotor vaker als bij een dynamo.
Een klap er op helpt bij een startmotor vaker als bij een dynamo.
Injectie
F1 kenner '22
Na een kilometer of tien had ik in de gaten dat er een breuk in de spanningsbrug zat. Bootsmeter bleef keurig hangen op 11,8 volt. Bij gas los klapte de meter nog wel is door naar 12,2. Na een kilometer of dertig werd de boel wakker. En sprong hij op 14,1 volt. Dus toen gerust naar de zaak gestuurd met werkende electronica. Toen ik bijna op het werk was een zware verbrande elektronica lucht. En een hoop herrie onder de kap. Bij het stilzetten op het werk sloeg de rook eraf. 1,5 uur later reed ik weer met een verse dynamo richting huis.
Klap hielp niet dit keer. Bij mijn vorige auto werkte het wel. Gevalletje nee heb je ja kun je krijgen.
Klap hielp niet dit keer. Bij mijn vorige auto werkte het wel. Gevalletje nee heb je ja kun je krijgen.
Walker
Master
Injectie schreef:
Bij het stilzetten op het werk sloeg de rook eraf. 1,5 uur later reed ik weer met een verse dynamo richting huis.
Niet iedereen kan het zich veroorloven om een compleet eigen garagebedrijf aan te houden voor zijn hobby-auto....
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum